PDA

Bekijk Volledige Versie : CIDI doet aangifte tegen PSV-supporters om antisemitisch lied



SportFreak
11-05-16, 14:25
http://static1.persgroep.net/volkskrant/image/122492d8-3179-41d4-b83d-4af6ca73331e?width=664&height=374

CIDI doet aangifte tegen PSV-supporters om antisemitisch lied

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) gaat woensdag aangifte doen tegen de PSV-supporters die in een video een antisemitisch lied hebben gezongen. Dat bevestigt een woordvoerder van de joodse belangenorganisatie.

PSV liet eerder op de dag al weten te onderzoeken wie in de video de antisemitische teksten bezigen. Voornamelijk jongeren in PSV-shirt zingen in het filmpje. 'Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS. Samen verbrandden ze joden, want joden branden het best.'

Volgens de woordvoerder liegen de beelden er niet om. Als supporters in stadions antisemitische uitlatingen doen, bespreekt het CIDI de kwestie met de KNVB, die dan stappen neemt. Omdat dit incident buiten het stadion plaatsvond, besloot het CIDI naar de politie te stappen, aldus de woordvoerder.

Een woordvoerder van PSV sprak eerder woensdag al zijn afschuw uit over de beelden. 'Wij verafschuwen dit, het zijn verschrikkelijke teksten. Dit heeft niets met PSV, voetbal of de maatschappij te maken', aldus de woordvoerder.

Op het filmpje is lastig te zien wie er staan te zingen en het is de vraag of het seizoenkaarthouders van PSV zijn. Alleen dan kan de club ze uitnodigen voor een gesprek en eventueel maatregelen nemen.


Bedelaars

Vorig jaar is FC Utrecht bestraft omdat de supporters van de club tijdens een wedstrijd tegen Ajax hetzelfde lied zongen. FC Utrecht kreeg toen een boete van 10 duizend euro.

Afgelopen maart kregen vijf fans van PSV een stadionverbod, omdat ze zich hadden misdragen rond de wedstrijd in de Champions League tegen Atlético Madrid. In de Spaanse hoofdstad gooiden de supporters onder meer muntjes naar bedelaars.

Beelden van het wangedrag gingen de hele wereld over en zorgden voor veel verontwaardiging.












Eric de Blois
11-05-16, 15:21
Terecht ook. Witte paupers. Dom volk, bierzuipers, vandalen, lawaaimakers. Gewoon aanpakken dat schorem.

super ick
11-05-16, 17:05
Terecht ook. Witte paupers. Dom volk, bierzuipers, vandalen, lawaaimakers. Gewoon aanpakken dat schorem.

Hier zit geen politiek motief achter. Dit heeft niets te maken met antisemitisme.

Lekker laten lullen dat hersenloze volk want je schiet er niets mee op.

nacht
11-05-16, 18:13
'Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS. Samen verbrandden ze joden, want joden branden het best.'


ziek :kotsen2:

super ick
12-05-16, 09:45
'Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS. Samen verbrandden ze joden, want joden branden het best.'


ziek :kotsen2:

Doodziek.

Ajaxsupporters noemen zichzelf Joden. Ze brullen dat tijdens de wedstrijd. Joden, Joden. Zoals de PSV-ers zichzelf boeren noemen en boeren, boeren brullen.