PDA

Bekijk Volledige Versie : "België moet eerst maar eens de wegen op orde hebben"



Marsipulami
16-05-16, 12:49
"België moet eerst maar eens de wegen op orde hebben"

ma 16/05/2016 - 13:06 Belga, Tessa Rens

De Nederlandse mobiliteitsclub ANWB vindt de tolplannen van Ben Weyts (N-VA) "een slecht plan". Weyts zei gisteren in "VTM Nieuws" dat hij een tolheffing voor automobilisten wel "genegen" is. "België heeft jarenlang te weinig geïnvesteerd in goede infrastructuur", zegt het ANWB. "Het is oneerlijk dat Nederlanders zouden moeten opdraaien voor de kosten."

De minister van Mobiliteit is het idee van een kilometerheffing voor personenwagens wel "genegen". "Want dat kan leiden tot een belastingverlaging voor de Vlaming", zei de minister in "VTM Nieuws". Hij zei ook dat er "zoveel buitenlandse chauffeurs zijn die door Vlaanderen razen zonder dat ze 1 eurocent bijdragen aan de weginfrastructuur".

De Nederlandse mobiliteitsclub ANWB is veel minder te spreken over de plannen van Weyts, zo blijkt uit een interview van het NOS "Radio 1 journaal" met de directeur ledenbelang Ferry Smith. Volgens hem moet België eerst zorgen voor een goede kwaliteit van de wegen, alvorens geld te vragen. "België heeft jarenlang te weinig geïnvesteerd in goede infrastructuur", zegt Smith. "Het is oneerlijk dat Nederlanders zouden moeten opdraaien voor de kosten, terwijl ze zelf al relatief veel wegenbelasting betalen. Vooral als je op die wegen moet reizen om op vakantie te gaan."

Daarnaast wijst Smith erop dat Duitsland in het verleden al iets vergelijkbaars wou doen, maar dat ze werden teruggefloten door de Europese Commissie. "Het is een vorm van financiële discriminatie wanneer men buitenlanders laat meebetalen en de belastingen voor de Vlamingen naar beneden gaan", zegt Smith.

Umarvlie
17-05-16, 07:36
Nederland moet maar eens tol gaan heffen op de Wester-Schelde denk ik. Of gewoon afsluiten, ik wordt een beetje moe van die Belgen.

Marsipulami
17-05-16, 08:04
Nederland moet maar eens tol gaan heffen op de Wester-Schelde denk ik. Of gewoon afsluiten, ik wordt een beetje moe van die Belgen.

Dat gaat niet, daar bestaan internationale verdragen over die niet éénzijdig kunnen opgezegd worden. Nederland heeft zoiets al eens geprobeerd ivm de ontpoldering van de Hedwigepolder.

super ick
17-05-16, 16:54
Dat gaat niet, daar bestaan internationale verdragen over die niet éénzijdig kunnen opgezegd worden. Nederland heeft zoiets al eens geprobeerd ivm de ontpoldering van de Hedwigepolder.

België denkt in de roos te schieten met hun tolheffing. Veel vrachtverkeer gaat rijdt nu om en met een bestemming in België gaan transportbedrijven de kosten doorberekenen aan de klant.

Voor de haven is het ook niet goed.

Geld betalen voor een stel kutwegen. Dat is nog eens een Europese gedachte.

Marsipulami
17-05-16, 20:09
België denkt in de roos te schieten met hun tolheffing.

Het gaat niet over een tolheffing (dat wil Europa niet omdat het een belemmering is voor vrij verkeer van personen en goederen) het gaat over een slimme kilometerheffing die zowel de Belgen als de niet-Belgen die de Belgische autowegen gebruiken zullen moeten betalen.

De helft (?) van het verkeer in België (vrachtwagens en personenwagens) heeft een buitenlandse nummerplaat. Als de niet-Belgen mee betalen aan het gebruik van de autowegen kan dus de wegenbelasting met de helft dalen (voor de Belgen).

Het systeem van kilometerheffing is thans al operationeel voor vrachtwagens, dat dit systeem op relatief korte termijn ook zal uitgebreid worden naar personenwagens is de logica zelve.

Het lijkt me maar normaal dat alle gebruikers van onze wegen meebetalen, wat nu niet het geval is.


Veel vrachtverkeer gaat rijdt nu om

Dat is hun goed recht. Voor de Belgen betekent dat minder schade en slijtage aan de wegen, minder luchtvervuiling en minder files. Als buitenlandse vervoerders denken hun voordeel te doen met minstens een halve dag tijdverlies met bijhorende personeelskosten en het extra verbruik van een volle brandstoftank, dan moeten ze dat zeker doen.


en met een bestemming in België gaan transportbedrijven de kosten doorberekenen aan de klant.

Dat lijkt me logisch, echter met een halvering van de verkeersbelasting voor de Belgen doen de Belgen nog altijd hun voordeel.


Voor de haven is het ook niet goed.

Ik begrijp niet waarom men de capaciteit van de haven van Antwerpen altijd maar wil uitbreiden. Het verkeer met bijhorende files en luchtvervuiling rond Antwerpen is nu al een complete ramp. Ik gun de haven van Rotterdam wel wat extra files en luchtvervuiling. Als ik een pakketje bestel via internet in Nederland is dat in tegenstelling tot België meestal zonder verzendingskosten. Dus ik gun de haven van Rotterdam wel iets.


Geld betalen voor een stel kutwegen. Dat is nog eens een Europese gedachte.

Ach, als een wagen met buitenlandse nummerplaat in een put rijdt en zijn wagen beschadigd is, dan hebben we voortreffelijke motels waar je al vanaf 100 euro per nacht kan overnachten. De vervanging van een band kan al vanaf 250 euro.

super ick
19-05-16, 07:01
Wat een bekrompenheid. Wij, wij, wij.

mark61
20-05-16, 17:42
Het komt erop neer dat België een half derdewereldland is. Geen geld voor infrastructuur en fatsoenlijke gevangenissen. Tamelijk onbeschaafd.

Ik wil best tol betalen, maar niet voor files.

super ick
20-05-16, 18:11
Het komt erop neer dat België een half derdewereldland is. Geen geld voor infrastructuur en fatsoenlijke gevangenissen. Tamelijk onbeschaafd.

Ik wil best tol betalen, maar niet voor files.

Ik vind het een bekrompen idee van een land waar notabene de Europese Unie haar zetel heeft.

mark61
20-05-16, 19:03
Ik vind het een bekrompen idee van een land waar notabene de Europese Unie haar zetel heeft.

Tsja, hoe een land zijn snelwegen financiert moet het zelf weten. In Frankrijk zijn de meeste snelwegen ook tolwegen. Er is geen wegenbelasting, of liever, die zit in de benzineprijs verwerkt zonder dat die hoger is dan in Nederland.

Alleen vermoed ik dat het Belgische argument een smoesje is om buitenlanders de wegen te laten financieren :strik:

Marsipulami
21-05-16, 10:45
Het komt erop neer dat België een half derdewereldland is. Geen geld voor infrastructuur en fatsoenlijke gevangenissen.

België is een arm land met rijke inwoners.
Nederland is een rijk land met arme inwoners.

mark61
21-05-16, 11:39
België is een arm land met rijke inwoners.
Nederland is een rijk land met arme inwoners.

Belgen betalen niet genoeg belasting, zeg je. Geen geld voor gevangenissen, wegen, elektriciteitsvoorziening, rechtbanken en personeel.

Nederland heeft onderhand net zo'n staatsschuld als België. De inwoners zijn niet armer dan in België.

Er zijn in Nederland 327.000 kinderen die onder de armoedegrens leven, dat is 10 procent van alle kinderen. In België leeft 18,6 procent van de kinderen in gezinnen die de eindjes moeilijk aan elkaar kunnen knopen.

Inspiratie Magazine - Veel kinderen in Nederland en België groeien op in armoede (http://www.inspiratiemagazine.nl/artikelen/210/veel-kinderen-in-nederland-en-belgie-groeien-op-in-armoede.html)

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3433488/5316457/KS-NK-04-016-EN.PDF/5cbe8d06-2cf7-47c6-a1ab-2bc84bd096e4 B heeft meer armen dan NL.

super ick
21-05-16, 16:33
Belgen betalen niet genoeg belasting, zeg je. Geen geld voor gevangenissen, wegen, elektriciteitsvoorziening, rechtbanken en personeel.

Nederland heeft onderhand net zo'n staatsschuld als België. De inwoners zijn niet armer dan in België.

Er zijn in Nederland 327.000 kinderen die onder de armoedegrens leven, dat is 10 procent van alle kinderen. In België leeft 18,6 procent van de kinderen in gezinnen die de eindjes moeilijk aan elkaar kunnen knopen.

Inspiratie Magazine - Veel kinderen in Nederland en België groeien op in armoede (http://www.inspiratiemagazine.nl/artikelen/210/veel-kinderen-in-nederland-en-belgie-groeien-op-in-armoede.html)

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3433488/5316457/KS-NK-04-016-EN.PDF/5cbe8d06-2cf7-47c6-a1ab-2bc84bd096e4 B heeft meer armen dan NL.

Nu heb je weet een droom verstoord.
Hoewel...gezien zijn halsstarrigheid met het steeds weer plaatsen van topics met dezelfde strekking is hem helemaal niets aan de waarheid gelegen.

Marsipulami
21-05-16, 23:41
Hoewel...gezien zijn halsstarrigheid (...) is hem helemaal niets aan de waarheid gelegen.

Tja, mogelijks verwijt je anderen de gebreken die je zelf hebt. Een concreet voorbeeldje: Elders verwees je naar het verband tussen celibaat en kindermisbruik. Toen ik daarop reageerde met een genuanceerd citaat uit Wikipedia dat die stelling onderuit haalt, kwam daarop - zoals gewoonlijk- geen enkele reactie. http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388199-wetenschappers-athe-sme-over-hoogtepunt-heen-9.html



Jij reageert enkel vanuit je onderbuik en komt nooit met argumenten. Wizdom komt tenminste met een eigen argumentatie en bronnen. Je kan het daarmee eens zijn of niet, maar het maakt een eerlijke discussie mogelijk, jij komt enkel met wat ordinair gebral vanuit je onderbuik.

super ick
22-05-16, 09:29
Tja, mogelijks verwijt je anderen de gebreken die je zelf hebt. Een concreet voorbeeldje: Elders verwees je naar het verband tussen celibaat en kindermisbruik. Toen ik daarop reageerde met een genuanceerd citaat uit Wikipedia dat die stelling onderuit haalt, kwam daarop - zoals gewoonlijk- geen enkele reactie. http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388199-wetenschappers-athe-sme-over-hoogtepunt-heen-9.html



Jij reageert enkel vanuit je onderbuik en komt nooit met argumenten. Wizdom komt tenminste met een eigen argumentatie en bronnen. Je kan het daarmee eens zijn of niet, maar het maakt een eerlijke discussie mogelijk, jij komt enkel met wat ordinair gebral vanuit je onderbuik.

Ik ga niet op zoek naar bronnen om mijn gelijk te bewijzen. Die zijn namelijk altijd te vinden. Google maar eens op 'kabouters bestaan' of 'Elvis leeft'. Dat heeft dus geen zin.

Ik weet zeker dat de meningen over het verband tussen het celibaat en kindermisbruik, om maar eens een voorbeeld te noemen verdeeld zullen zijn.

Dat ik zomaar ineens weg ben dat klopt wel. Geen zin meer in dezelfde discussie. Geen inhoudelijk nieuws.

Cookies op Trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1794256/2010/09/18/Stimuleert-of-be-iuml-nvloedt-het-celibaat-kindermisbruik-Twee-deskundigen-over-pedoseksualiteit.dhtml)

http://vorige.nrc.nl//opinie/article2501832.ece

Zie! Twee betrouwbaar te noemen bronnen die aangeven wat iedereen met een gram verstand ook zelf kan beredeneren. Uiteraard zijn er ook bronnen te vinden die het tegendeel beweren. RKK heeft een lange arm hebben we geconstateerd. Zo hebben zij het bijvoorbeeld ook voor elkaar gekregen hun eigen onderzoek naar deze strafbare feiten te mogen doen. Ongekend achterlijk als je dit goed tot je door laat dringen. Dat er artikelen op internet staan die het tegenovergestelde beweren lijkt me daarom meer logisch dan vreemd. Als voorbeeld neem ik jou maar. Ook hier namens de RKK kost wat kost proberen alles onder het kleed te vegen. Van het wegsluizen van geld van Nazies, tot kindermisbruik, tot het verbranden van mensen. Alles heb je proberen te bagatelliseren of marginaliseren.

Hebben we nu ineens wel een discussie omdat ik links plaats?

Hier dan! http://www.hpdetijd.nl/2012-07-13/professor-plop-drie-hoogleraren-die-in-kabouters-geloven/

Kabouters bestaan echt (video) | Niburu (http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=10198:kabouters-bestaan-echt&catid=27:paranormaal&Itemid=40)

Zo. Nu is het waar. Joetoepjes erbij? Geen probleem hoor.

Marsipulami
22-05-16, 17:36
Ik ga niet op zoek naar bronnen om mijn gelijk te bewijzen. Die zijn namelijk altijd te vinden. Google maar eens op 'kabouters bestaan' of 'Elvis leeft'. Dat heeft dus geen zin.

Ik weet zeker dat de meningen over het verband tussen het celibaat en kindermisbruik, om maar eens een voorbeeld te noemen verdeeld zullen zijn.

Dat ik zomaar ineens weg ben dat klopt wel. Geen zin meer in dezelfde discussie. Geen inhoudelijk nieuws.

Cookies op Trouw.nl (http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1794256/2010/09/18/Stimuleert-of-be-iuml-nvloedt-het-celibaat-kindermisbruik-Twee-deskundigen-over-pedoseksualiteit.dhtml)

Oorzaak van misbruik is het celibaat - archief nrc.nl (http://vorige.nrc.nl//opinie/article2501832.ece)

Zie! Twee betrouwbaar te noemen bronnen die aangeven wat iedereen met een gram verstand ook zelf kan beredeneren. Uiteraard zijn er ook bronnen te vinden die het tegendeel beweren. RKK heeft een lange arm hebben we geconstateerd. Zo hebben zij het bijvoorbeeld ook voor elkaar gekregen hun eigen onderzoek naar deze strafbare feiten te mogen doen. Ongekend achterlijk als je dit goed tot je door laat dringen. Dat er artikelen op internet staan die het tegenovergestelde beweren lijkt me daarom meer logisch dan vreemd. Als voorbeeld neem ik jou maar. Ook hier namens de RKK kost wat kost proberen alles onder het kleed te vegen. Van het wegsluizen van geld van Nazies, tot kindermisbruik, tot het verbranden van mensen. Alles heb je proberen te bagatelliseren of marginaliseren.

Hebben we nu ineens wel een discussie omdat ik links plaats?

Hier dan! http://www.hpdetijd.nl/2012-07-13/professor-plop-drie-hoogleraren-die-in-kabouters-geloven/

Kabouters bestaan echt (video) | Niburu (http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=10198:kabouters-bestaan-echt&catid=27:paranormaal&Itemid=40)

Zo. Nu is het waar. Joetoepjes erbij? Geen probleem hoor.

Het verschil tussen de bronnen die jij hierboven bijbrengt en Wikipedia is dat Wikipedia met artikelen komt die aangepast kunnen worden door mensen die er anders over denken. Dat is met jouw bronnen niet het geval. Aan de bijdrage over seksueel misbruik binnen de RKK in Wikipedia hebben minstens zoveel papenvreters en/of atheïsten als katholieken meegeschreven. Anderzijds hanteert Wikipedia wel een aantal kwaliteitsnormen wat bijgebrachte argumentatie en bronvermelding betreft. Uit dit dialectisch proces komt het resultaat te voorschijn dat er geen ernstig bewijs is voor enig verband tussen celibaat en kindermisbruik. Sterker zelfs, Wikipedia stelt dat:



Ook op basis van misbruikcijfers wordt meestal de conclusie getrokken dat het celibaat niet tot meer misbruik leidt, omdat kindermisbruik onder niet-celibataire personen net zo veel of zelfs meer voor zou komen als onder celibataire personen. De Duitse onderzoekers Hans-Ludwig Kröber, Norbert Leygraf en Manfred Lütz verklaarden in februari 2010 dat celibataire mannen in Duitsland in de jaren 1995-2010[100] verhoudingsgewijs 36 keer minder vaak pedofiel misbruik plegen dan niet-celibataire mannen en dat het impliceren van een causaal verband tussen het celibaat en pedofilie wetenschappelijk gezien "onverantwoordelijk" is.[101]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Seksueel_misbruik_binnen_de_Rooms-katholieke_Kerk#Mogelijke_oorzaken



RKK heeft een lange arm hebben we geconstateerd.

Mag ik je eraan herinneren dat we thans in 2016 leven.


Zo hebben zij het bijvoorbeeld ook voor elkaar gekregen hun eigen onderzoek naar deze strafbare feiten te mogen doen. Ongekend achterlijk als je dit goed tot je door laat dringen.

Nou, ik weet niet wat je precies bedoelt. Waarom doen de bevoegde gerechtelijke instanties dat dan niet? Dat de RKK voortdurend aan kritisch zelfonderzoek doet is mij bekend, dus zou het tegendeel me verwonderen. Ik heb echter geen verklaring voor het gegeven dat onafhankelijke gerechtelijke instanties geen zin hebben in een onderzoek. Mogelijks hebben ze belangrijker dingen aan hun hoofd dan het vervolgen van dooie paters die mogelijks een halve eeuw of langer geleden een kind onzedelijk zouden hebben aangeraakt.

super ick
22-05-16, 17:44
Het verschil tussen de bronnen die jij hierboven bijbrengt en Wikipedia is dat Wikipedia met artikelen komt die aangepast kunnen worden door mensen die er anders over denken. Dat is met jouw bronnen niet het geval. Aan de bijdrage over seksueel misbruik binnen de RKK in Wikipedia hebben minstens zoveel papenvreters en/of atheïsten als katholieken meegeschreven. Anderzijds hanteert Wikipedia wel een aantal kwaliteitsnormen wat bijgebrachte argumentatie en bronvermelding betreft. Uit dit dialectisch proces komt het resultaat te voorschijn dat er geen ernstig bewijs is voor enig verband tussen celibaat en kindermisbruik. Sterker zelfs, Wikipedia stelt dat:

Ook op basis van misbruikcijfers wordt meestal de conclusie getrokken dat het celibaat niet tot meer misbruik leidt, omdat kindermisbruik onder niet-celibataire personen net zo veel of zelfs meer voor zou komen als onder celibataire personen. De Duitse onderzoekers Hans-Ludwig Kröber, Norbert Leygraf en Manfred Lütz verklaarden in februari 2010 dat celibataire mannen in Duitsland in de jaren 1995-2010[100] verhoudingsgewijs 36 keer minder vaak pedofiel misbruik plegen dan niet-celibataire mannen en dat het impliceren van een causaal verband tussen het celibaat en pedofilie wetenschappelijk gezien "onverantwoordelijk" is.[101]

Zegt mij helemaal niets. Drie Duitsers met een onderzoekje.

Dat gaat waarschijnlijk over gevallen die bekend zijn. Het topje van de ijsberg.

Gewoon doorgaan met marginaliseren en bagatelliseren. Er zijn vast nog wel wat bronnen te vinden die je rotsvaste overtuiging kunnen bevestigen.

Marsipulami
22-05-16, 18:04
Zegt mij helemaal niets. Drie Duitsers met een onderzoekje.

Dat gaat waarschijnlijk over gevallen die bekend zijn. Het topje van de ijsberg.

Gewoon doorgaan met marginaliseren en bagatelliseren. Er zijn vast nog wel wat bronnen te vinden die je rotsvaste overtuiging kunnen bevestigen.

Ik was nog niet klaar met mijn beschouwingen. Maar goed, die constatering van 'drie Duitsers met een onderzoekje' blijft geldig tot er een ernstig wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd wordt dat hun bevindingen nuanceert of het tegendeel bewijst. Ik kijk dus uit naar je verdere argumentatie met bronvermelding.