PDA

Bekijk Volledige Versie : Topvrouw douane mag luchthaven niet meer binnen



Marsipulami
24-05-16, 07:47
Topvrouw douane mag luchthaven niet meer binnen


Vandaag om 08:19 door mkm
. .
Het diensthoofd van de douane op Brussels Airport is vanaf vandaag niet meer welkom in de ambtsgebouwen van *Zaventem. De vrouw wordt overgeplaatst na klachten binnen haar bewakingsdienst over douaniers die elkaar met wapens bedreigen. Ondertussen raakte ook bekend dat haar man veroordeeld werd voor drugssmokkel.

Ongeveer dertig douaniers op Zaventem moesten vorige week hun dienstwapen inleveren omdat minstens een van hen onlangs een collega heeft bedreigd met zijn pistool.

‘Het gaat om zes douaniers – jonge rekruten – die het leven van ander douanepersoneel zuur maken’, zegt een bron bij de douane van de luchthaven. ‘Ze gedragen zich als macho’s om een machtspositie te verwerven. Wie niet meedoet, wordt het slachtoffer van pesterijen.’

Het hoofd van de dienst, Annick V.C., zou enkele van die machofiguren van de dienst Toezicht en Controle de hand boven het hoofd houden.

Het diensthoofd werd vorige week op het matje geroepen bij de administrateur-generaal van de Belgische Douane en Accijnzen. Die besliste meteen om de dienstwapens van de douaniers voor onbepaalde tijd in te trekken ‘om te vermijden dat het geruzie zou escaleren en er accidenten zouden gebeuren’.

De diensten van Financiën zijn een onderzoek begonnen. Men bekijkt ook of Annick V.C. haar verantwoordelijkheid heeft opgenomen.

Echtgenoot veroordeeld voor drugshandel

Bovendien raakte gisteren bekend dat de vrouw getrouwd is met een veroordeelde drugssmokkelaar. Haar man werd in 2006 door de rechtbank in Antwerpen veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar effectief. Hij hielp drie drugs-criminelen 2.800 kilogram cocaïne binnensmokkelen via de haven van Antwerpen. De drugs hadden een straatwaarde van 150 miljoen euro. De hand- en spandiensten die de echtgenoot van douanebaas Annick V.C. leverde, waren belangrijk voor de smokkelaars. Tijdens een huiszoeking bij het paar werden bezwarende douanedocumenten gevonden over scheepslijnen en aanmeringsdata.

Annick V.C. was niet bij de smokkel betrokken, maar op het proces werd duidelijk dat ze vermoedens had dat haar echtgenoot zich met drugstransporten bezighield.

De hele zaak was voor de FOD Financiën – waartoe Douane behoort – geen reden om te twijfelen aan haar aanstelling als diensthoofd bij de douane op Zaventem, enkele jaren geleden.

Marsipulami
24-05-16, 07:54
Mooi koppeltje, mevrouw topambtenaar bij de dienst controle en toezicht van de douane en meneer drugssmokkelaar die duizenden kilo's cocaïne het land in smokkelt.

Dan douanebeambten die hun dienstwapen moeten inleveren omdat ze dat wapen mogelijks tegen elkaar zullen gebruiken.

Met zo'n berichtjes voelt een mens zich alweer een stuk veiliger op de luchthaven van Zaventem.

Mooi scenario voor een B-film.

SportFreak
24-05-16, 10:58
Legale Maffia combinatie

super ick
24-05-16, 13:09
Mooi koppeltje, mevrouw topambtenaar bij de dienst controle en toezicht van de douane en meneer drugssmokkelaar die duizenden kilo's cocaïne het land in smokkelt.

Dan douanebeambten die hun dienstwapen moeten inleveren omdat ze dat wapen mogelijks tegen elkaar zullen gebruiken.

Met zo'n berichtjes voelt een mens zich alweer een stuk veiliger op de luchthaven van Zaventem.

Mooi scenario voor een B-film.


Samen met de manier waarop Belgie haar gevangen behandelt en terroristen gastvrij onderdak verleent moet ik concluderen dat het een bananenland is.

IK wil bij deze op terugkomen op mijn eerder opmerking dat we Vlaanderen in moeten lijven. Toch teveel lijken in de kast.
IK nog 1 mogelijkheid en dat is dat de Belgen moeten betalen voor een opname.

Marsipulami
24-05-16, 14:13
Samen met de manier waarop Belgie haar gevangen behandelt en terroristen gastvrij onderdak verleent moet ik concluderen dat het een bananenland is.

IK wil bij deze op terugkomen op mijn eerder opmerking dat we Vlaanderen in moeten lijven. Toch teveel lijken in de kast.
IK nog 1 mogelijkheid en dat is dat de Belgen moeten betalen voor een opname.


Ik vermoed dat de toekomstige samenwerking tussen België en Nederland er in de praktijk vooral op zal neerkomen dat jullie voor onze wegen gaan betalen.

super ick
24-05-16, 16:15
Ik vermoed dat de toekomstige samenwerking tussen België en Nederland er in de praktijk vooral op zal neerkomen dat jullie voor onze wegen gaan betalen.

Ik doel helemaal niet op een samenwerking. Het is het beste voor België als het ingelijfd wordt bij Nederland.
Alleen er komen steeds meer lijken uit de kast. Het zou dus rechtvaardig zijn als de Belgen daarvoor betalen. En Wallonië moeten we al helemaal niet.

Marsipulami
24-05-16, 17:46
En Wallonië moeten we al helemaal niet.

Wij Vlamingen laten onze Waalse broeders niet los. "Eendracht maakt macht / L'union fait la force" is de nationale spreuk in het wapenschild van België. Dus de Nederlanders leggen alvast maar wat geld opzij om de kilometerheffing aan België te betalen als ze onze wegen in de toekomst nog wensen te gebruiken.

Abudhar
25-05-16, 11:25
Hey kids, ik heb een betere idee als onafhankelijke toeschouwer.
Wat dachten jullie van België bij Frankrijk te voegen en Nederland bij Duitsland?
Dan kunnen ze jullie beide landen wat fatsoen intrappen. Het is een win win situatie, lijkt me.
Nou?

Umarvlie
25-05-16, 16:58
Hmm .. ik dacht meer aan Duitsland bij Nederland.

super ick
26-05-16, 08:45
Wij Vlamingen laten onze Waalse broeders niet los. "Eendracht maakt macht / L'union fait la force" is de nationale spreuk in het wapenschild van België. Dus de Nederlanders leggen alvast maar wat geld opzij om de kilometerheffing aan België te betalen als ze onze wegen in de toekomst nog wensen te gebruiken.

Die eendracht spat er ook echt af. :hihi:

super ick
26-05-16, 08:46
Hey kids, ik heb een betere idee als onafhankelijke toeschouwer.
Wat dachten jullie van België bij Frankrijk te voegen en Nederland bij Duitsland?
Dan kunnen ze jullie beide landen wat fatsoen intrappen. Het is een win win situatie, lijkt me.
Nou?

Wir schaffen das!

Marsipulami
26-05-16, 10:10
Die eendracht spat er ook echt af. :hihi:

Nou, meningsverschillen heb je in de allerbeste families. Maar wat die kilometerheffing voor Nederlanders betreft, daar zitten Vlamingen en Walen alvast helemaal op dezelfde lijn.

super ick
26-05-16, 13:51
Nou, meningsverschillen heb je in de allerbeste families. Maar wat die kilometerheffing voor Nederlanders betreft, daar zitten Vlamingen en Walen alvast helemaal op dezelfde lijn.

Losten ze de onderlinge verschillen maar zo gemakkelijk op.

een rekening bij een derde neerleggen is altijd wel consensus voor te vinden