PDA

Bekijk Volledige Versie : Indonesië straft kindermisbruik zwaar



Umarvlie
25-05-16, 16:54
JAKARTA - Seksueel misbruik van kinderen wordt in Indonesië voortaan zwaar bestraft. President Joko Widodo heeft woensdag een decreet ondertekend waarin de daders chemische castratie, implantatie van een microchip of de doodstraf in het vooruitzicht wordt gesteld. ,,Buitengewone criminaliteit vraagt om buitengewone maatregelen”, lichtte hij toe.

Volgens officiële gegevens is het aantal gevallen van seksueel geweld tegen kinderen van bijna 2200 in 2011 gestegen naar meer dan vijfduizend drie jaar later. De Indonesische regering sprak van een crisis.

Tot dusver stond er op deze vorm van mishandeling van minderjarigen maximaal vijftien jaar gevangenisstraf. Veroordeelde pedofielen worden vanaf nu wanneer ze vrijkomen in de gaten gehouden door middel van een onderhuids aangebracht gps-chip.

(Bron: Telegraaf)

super ick
26-05-16, 08:48
Als er een gedegen rechtsysteem achter zit ben ik niet tegen de doodstraf. Alleen bij zeer ernstige delicten zoals bijvoorbeeld winkeldiefstal, geluidsoverlast en fout parkeren.

Dan heb voor mij het recht op leven vergooid.

Abdul30
26-05-16, 09:50
..... van kinderen blijf je af !

super ick
26-05-16, 13:49
..... van kinderen blijf je af !

Wat vind je een goede leeftijd voor een huwelijk?

mark61
26-05-16, 19:10
Indonesië heeft voorwaar wel ernstiger criminele problemen.

Ibrah1234
26-05-16, 23:54
JAKARTA - Seksueel misbruik van kinderen wordt in Indonesië voortaan zwaar bestraft. President Joko Widodo heeft woensdag een decreet ondertekend waarin de daders chemische castratie, implantatie van een microchip of de doodstraf in het vooruitzicht wordt gesteld. ,,Buitengewone criminaliteit vraagt om buitengewone maatregelen”, lichtte hij toe.

Volgens officiële gegevens is het aantal gevallen van seksueel geweld tegen kinderen van bijna 2200 in 2011 gestegen naar meer dan vijfduizend drie jaar later. De Indonesische regering sprak van een crisis.

Tot dusver stond er op deze vorm van mishandeling van minderjarigen maximaal vijftien jaar gevangenisstraf. Veroordeelde pedofielen worden vanaf nu wanneer ze vrijkomen in de gaten gehouden door middel van een onderhuids aangebracht gps-chip.

(Bron: Telegraaf)

5000 gevallen op een bevolking van 249 miljoen een crisis? Dat is 0.002%.

Dat is geen crisis maar een onwaarschijnlijk laag cijfer. Dit klemt temeer ik net heb gelezen dat het gebruik maken van minderjarige kinderen in de prostitutie in Indonesië helemaal niet strafbaar is.

En het is niet eens 1 april :lachu:

super ick
27-05-16, 07:20
Indonesië heeft voorwaar wel ernstiger criminele problemen.

Aha, dan kan het kindermisbruik ondertussen doorgaan?

Ik zal aan je argument denken als ze me op de bon slingeren voor foutparkeren ofzo. Kijken of het helpt. :hihi: