PDA

Bekijk Volledige Versie : Dalai Lama: "Er zijn te veel vluchtelingen in Europa"



Marsipulami
31-05-16, 16:40
Dalai Lama: "Er zijn te veel vluchtelingen in Europa"

De Morgen

In een interview dat vandaag werd gepubliceerd in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine stelt de Dalai Lama dat er momenteel te veel vluchtelingen in Europa verblijven. De geestelijke leider van de Tibetaanse boeddhisten oordeelt voorts dat migranten die in Europa bescherming zoeken hier slechts tijdelijk horen te blijven.


"Wanneer we de gezichten van elke vluchteling bekijken, in het bijzonder de gezichten van kinderen en vrouwen, voelen we hun lijden. Een mens die betere leefomstandigheden kent, heeft de verantwoordelijkheid hen te helpen. Maar aan de andere kant zijn er momenteel te veel in Europa", stelt hij.

"Europa, en Duitsland in het bijzonder, mag geen Arabisch land worden. Duitsland is Duitsland", voegde hij nog toe. Hij refereert daarmee naar het feit dat een meerderheid van de vluchtelingen uit landen als Syrië en Irak komen.

"Het zijn er zo veel dat het praktisch moeilijk wordt. Op moreel vlak vind ik dat die vluchtelingen slechts tijdelijk moeten opgevangen worden. Het doel moet zijn dat ze terugkeren en helpen bij de heropbouw van hun land", verklaart de man die zelf al meer dan 50 jaar in India in ballingschap leeft.

Duitsland liet vorig jaar ruim een miljoen vluchtelingen toe. De instroom is dit jaar afgenomen door de sluiting van de zogenaamde Balkanroute, die vorig jaar de belangrijkste route vanuit Turkije naar het Westen was.

Eric de Blois
31-05-16, 21:28
Weer een plus voor de Dalai Lama. Altruisme is een deugd, maar niet aan te raden als het ten koste van jezelf gaat. Dat heeft de Dalai Lama dus scherp in de gaten.

super ick
01-06-16, 15:57
Een wijs man.

Abudhar
01-06-16, 21:47
Het wordt weer tijd voor een nieuwe incarnatie, lijkt me zo.

Eric de Blois
01-06-16, 22:00
Het wordt weer tijd voor een nieuwe incarnatie, lijkt me zo.

haha. Heel 'geestig'.

Marsipulami
01-06-16, 23:08
Tja de moslim rohingya in boeddhistisch Myanmar worden beschouwd als het meest uitgesloten en vervolgde volk ter wereld. Dat zegt wel iets over de relaties tussen boeddhisten en moslims.

Verder moet de dalai lama (als oceaan van wijsheid) maar eens zijn klep houden over de snelle terugkeer van vluchtelingen. Hij heeft zelf Tibet een halve eeuw geleden verlaten als vluchteling. Waarop wacht hij om terug te keren naar Tibet om zijn land herop te bouwen ?

Ibrah1234
01-06-16, 23:12
Het wordt weer tijd voor een nieuwe incarnatie, lijkt me zo.

Als vluchteling :jeweetog:

Marsipulami
01-06-16, 23:14
https://youtu.be/DdMWN7SR7qE

The_Grand_Wazoo
02-06-16, 07:34
Tja de moslim rohingya in boeddhistisch Myanmar worden beschouwd als het meest uitgesloten en vervolgde volk ter wereld. Dat zegt wel iets over de relaties tussen boeddhisten en moslims.

Verder moet de dalai lama (als oceaan van wijsheid) maar eens zijn klep houden over de snelle terugkeer van vluchtelingen. Hij heeft zelf Tibet een halve eeuw geleden verlaten als vluchteling. Waarop wacht hij om terug te keren naar Tibet om zijn land herop te bouwen ?


Dat heeft er wel heel erg niets mee te maken.

Abudhar
02-06-16, 10:21
Als vluchteling :jeweetog:

Dat is ie al. Al heullll lang.
Ik dacht meer aan een nieuwe heerschap die deze Dalai kan vervangen want de Lama heeft bij deze meneer de stal al een tijdje geleden verlaten, maak ik zo even op uit zijn uitspraken.

Al Sawt
02-06-16, 10:25
Weer een plus voor de Dalai Lama. Altruisme is een deugd, maar niet aan te raden als het ten koste van jezelf gaat. Dat heeft de Dalai Lama dus scherp in de gaten.

Leg mij eens uit hoe het ten koste gaat van jezelf? Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing met feitelijkheden.

Al Sawt
02-06-16, 10:26
Als vluchteling :jeweetog:

Dat is hij al! Erg cynisch.

Eric de Blois
02-06-16, 15:31
Leg mij eens uit hoe het ten koste gaat van jezelf? Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing met feitelijkheden.

Dat is heel eenvoudig. Het gaat ten koste van ruimte en het kost geld.

Al Sawt
02-06-16, 16:23
Dat is heel eenvoudig. Het gaat ten koste van ruimte en het kost geld.

Vertel mij eens. Hoeveel ruimte en geld op totaal gaat het om? Want tot slot van rekening is het heel eenvoudig!

Eric de Blois
02-06-16, 19:39
Weer een plus voor de Dalai Lama. Altruisme is een deugd, maar niet aan te raden als het ten koste van jezelf gaat. Dat heeft de Dalai Lama dus scherp in de gaten.


Leg mij eens uit hoe het ten koste gaat van jezelf? Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing met feitelijkheden.


Dat is heel eenvoudig. Het gaat ten koste van ruimte en het kost geld.


Vertel mij eens. Hoeveel ruimte en geld op totaal gaat het om? Want tot slot van rekening is het heel eenvoudig!

Je vroeg of ik kon uitleggen hoe het ten koste gaat van jezelf. Daar heb ik een logisch antwoord op gegeven. Het ging jou om de stelling en niet om de hoeveelheid. Toen kwam jij weer met de vraag hoeveel precies, maar dat was jouw oorspronkelijke vraag helemaal niet. De logica is heel eenvoudig, niet de vastelling van de kosten, want dat moet ik een vraag beantwoorden die alleen de overheid precies weet. Maar die laatste vraag is niet van belang om te kunnen begrijpen dat een gratis dienst altijd betekent dat iemand moet opdraaien voor de kosten. Begrijp je dat?

De hoeveelheid is niet relevant als het gaat om de vraag of de gunst van de één ten koste gaat van de ander. Dat is logisch als de één gratis wordt opgevangen. Dan is het onvermijdelijke gevolg dat een ander voor de kosten moet opdraaien. Of wou je beweren dat dit niet klopt? Opvang kost twee dingen: geld en ruimte en dat gaat altijd ten koste van iedereen behalve de vluchtelingen zelf. Die hoeven niets te betalen. Hoeveel precies dat kost, daar ga ik mij niet in verdiepen. De overheid is heel onbetrouwbaar en troebel als het gaat om uitgaven dus ik heb geen zin dat allemaal op te zoeken voor jou. Kosten worden verspeid over diverse ministeries en zo is niet duidelijk wat het totaal is. De overheid is ook geheimzinnig over de winst uit inkomsten uit het bezit en gebruik van de auto. Waar gaat het geld precies naar toe? Daar heeft de ANWB een uitstekend onderzoek naar gedaan. Met vluchtelingen opvang is dit denk ik hetzelfde verhaal. De overheid geeft wel antwoord op de vraag. Of dit antwoord ook waar is betwijfel ik. Wat geeft de overheid uit aan de opvang van asielzoekers? (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/uitgaven-rijk-provincies-gemeenten-voor-opvang-asielzoekers)


Andere overheden, zoals andere ministeries, provincies en gemeenten, houden de uitgaven aan asielzoekers niet bij als aparte categorie. Zij berekenen de kosten voor alle inwoners van Nederland samen, zonder onderscheid in doelgroepen.

Hoeveel ruimte maakt niet uit. Het is altijd nadelig. De oppervlakte van Nederland groeit niet. Dus is het logisch dat we per inwoner door komst van vluchtelingen minder ruimte hebben. Vol is een subjectief begrip. Ik vind 10.000.000 inwoners al te veel. Daar ga ik niet met jou over discussiëren omdat zoiets bij voorbaat zinloos is.