PDA

Bekijk Volledige Versie : DENK laat weer eens van zich horen.



Ibrah1234
07-06-16, 14:27
http://images0.tcdn.nl/binnenland/article25950348.ece/BINARY/q/Kuzu_T._GrKo._160765-365.JPG (http://images0.tcdn.nl/binnenland/article25950348.ece/BINARY/original/Kuzu_T._GrKo._160765-365.JPG)

DENK wil allochtonenquotum

DEN HAAG - Overheden en bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst nemen. Dat zegt Tunahan Kuzu van de politieke partij DENK tegen BNR Nieuwsradio. Hij denkt dat een allochtonenquotum goed is voor de diversiteit.

Volgens Kuzu komt meer dan 30 procent van de allochtone jongeren niet aan werk. "Je ziet het bij overheidsfuncties vanaf een bepaalde schaal en in de top van het bedrijfsleven. Wij zijn voorstander van een quotum. Laten we eens beginnen bij 10 procent", oppert de ex-PvdA'er.

Kuzu zegt dat er al 35 jaar wordt gepraat, maar dat de tijd is gekomen voor "dwingende maatregelen".
De partij was de afgelopen week veelvuldig in het nieuws, onder meer omdat Sylvana Simons toetrad als nieuw lid

SportFreak
07-06-16, 14:44
Hij heeft gelijk ..ze moeten geholpen worden om aan een baan te komen

Ibrah1234
07-06-16, 15:54
De SP heeft ook voorgesteld dat er quotum moet komen voor gehandicapten en vrouwen bij bedrijven.

Gehandicapten vind ik nog tot daar aan toe maar ik vind dat je ongeacht je huidskleur, sekse of leeftijd in eerste instantie beoordeeld zou moeten worden op je kwaliteiten en mate van geschiktheid voor de baan waarop je solliciteert.

super ick
07-06-16, 22:15
De SP heeft ook voorgesteld dat er quotum moet komen voor gehandicapten en vrouwen bij bedrijven.

Gehandicapten vind ik nog tot daar aan toe maar ik vind dat je ongeacht je huidskleur, sekse of leeftijd in eerste instantie beoordeeld zou moeten worden op je kwaliteiten en mate van geschiktheid voor de baan waarop je solliciteert.

Ja maar dan moet je je aanpassen en laat dat nu niet de bedoeling. Vieze witte NSB-honden. Dat dan weer wel.

Eric de Blois
08-06-16, 15:10
De SP heeft ook voorgesteld dat er quotum moet komen voor gehandicapten en vrouwen bij bedrijven.

Gehandicapten vind ik nog tot daar aan toe maar ik vind dat je ongeacht je huidskleur, sekse of leeftijd in eerste instantie beoordeeld zou moeten worden op je kwaliteiten en mate van geschiktheid voor de baan waarop je solliciteert.

Exact. Voor het werkt moet primair gelden of iemand geschikt is. En dan moet de meest geschikte kandidaat het winnen. Je kunt moeilijk iemand laten voorgaan omdat ie minder geschikt dan een ander, maar nu eenmaal tot een zeldzame groep behoort. Helaas is "positieve" (dicriminatie is nooit positief) al sinds de jaren '90 als onderdeel van de 'selectie' heel normaal bij met name de overheid. Zo heeft de politie in ieder geval personeel geselecteerd. En dan werd er altijd bij vermeld "bij gelijke geschiktheid(...)" Als buiten geschiktheid en de beste kwaliteiten nog een andere factor een rol heeft gespeeld, kun je er vanuit gaan dat er veel mensen gediscrimineerd zijn. Zo kregen mensen een baan op grond van factoren die niets met kwaliteit en geschiktheid te maken hadden.