PDA

Bekijk Volledige Versie : The Guardian view on Jo Cox: an attack on humanity, idealism and democracy



Abudhar
17-06-16, 00:05
Not for the prying eyed, poor minded wanderer.

Eke
17-06-16, 16:19
"Honour her memory"

Er zijn mensen die grenzen over gaan omdat hun huizen/dorpen/steden vernield zijn.Ze hebben weinig keus om binnen die grenzen te blijven.
Er zijn ook mensen die grenzen overgaan door een ander niet meer als mens te zien, maar als schietschijf. Ze hebben alle keus om binnen de grenzen van medemenselijkheid te blijven.

Op de radio vanmorgen kreeg ie al gauw het stempel terrorist: je zaait schrik (angst) om op zo'n manier je zin te willen krijgen. Waardeloos om zo te werk te gaan.
Honour her memory........

mark61
17-06-16, 17:33
Het lijkt wel of mensen steeds gekker worden.

Eerst maar eens afwachten wat voor type dat eigenlijk was, die moordenaar. Gek, ongetwijfeld. Maar wanneer is gek gewoon gek, en wanneer is gek misdadig?

Arme Jo.

Oiseau
17-06-16, 17:53
Thomas Mair, de man die de Engelse politica Jo Cox vermoordde, had nazi sympathieën. Hij was klant van brochures van de National Alliance, een onguur gezelschap van echte Amerikaanse nazi’s – antisemitisch, anti-zwart, anti-vreemdelingen, anti alles was anders is dan blanke mannen. Hij kocht bij de nazi’s onder meer een brochure hoe je zelf een pistool kunt maken en aanwijzingen voor het vervaardigen van bommen.

Mair riep tijdens zijn daad Britain First, wat niet alleen Engeland Eerst betekent, maar ook de naam is van een politieke groepering, die weinig op heeft met mensen die anders zijn dan zijzelf.


http://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AAhcXo8.img?h=486&w=728&m=6&q=60&o=f&l=f&x=637&y=354
De moordenaar van Jo Cox was neo-nazi (http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/wereld/de-moordenaar-van-jo-cox-was-neo-nazi/ar-AAhcXoa?ocid=spartandhp)

Samir75017
17-06-16, 20:06
I didn't see the word "terrorism".

Anthony-amin
17-06-16, 21:53
https://www.youtube.com/watch?v=XO7b1hm9cpc

Slinger
18-06-16, 05:52
I didn't see the word "terrorism".

Inderdaad, we zijn meer slachtoffers gewend, de laatste jaren.

Samir75017
18-06-16, 10:47
Inderdaad, we zijn meer slachtoffers gewend, de laatste jaren.

In your case, you were probably born as a victim.

super ick
18-06-16, 11:20
Het lijkt wel of mensen steeds gekker worden.

Eerst maar eens afwachten wat voor type dat eigenlijk was, die moordenaar. Gek, ongetwijfeld. Maar wanneer is gek gewoon gek, en wanneer is gek misdadig?

Arme Jo.

Wat mij opvalt is hoe snel men is met het vermelden dat het vooral een eenmansactie was. Net als al dit soort moorden. Allemaal eenmansacties.

super ick
18-06-16, 11:24
die weinig op heeft met mensen die anders zijn dan zijzelf.

Ik zie wel bepaalde paralellen.

Binnen de islam hebben ze daar speciale regels voor.

knuppeltje
18-06-16, 11:38
Wat mij opvalt is hoe snel men is met het vermelden dat het vooral een eenmansactie was. Net als al dit soort moorden. Allemaal eenmansacties.

Met zijn neonazistische sympathy, is dat wel te hopen.

knuppeltje
18-06-16, 11:40
Ik zie wel bepaalde paralellen.

Binnen de islam hebben ze daar speciale regels voor.

In christelijk Africa en christelijk Rusland ook.

Slinger
18-06-16, 14:14
In your case, you were probably born as a victim.

En bij jou is het meer aangeleerd gedrag, denk ik.

Oiseau
18-06-16, 15:16
Ik zie wel bepaalde paralellen.

Binnen de islam hebben ze daar speciale regels voor.

Je herkent jezelf, las ik!

super ick
20-06-16, 08:12
In christelijk Africa en christelijk Rusland ook.

Jet verschil tussen jou en mij is dat ze allebei door de mangel haal.
Daar waar jij de ene aait en kapotnuanceert en de ander over 1 kam scheert. Je opent er zelfs nu topics over.

super ick
20-06-16, 08:15
Je herkent jezelf, las ik!


Ik zie dat je geen antwoord hebt.

Vertel eens. Vind je het terecht dat christen en niet gelovigen een andere waarde hebben, anders behandeld mogen worden?
Of vind je het ook discriminatie en zouden moslims zich niets aan moeten trekken van die regels?

Niet draaien aub. Gewoon kort ontkennen of bevestigen.

knuppeltje
20-06-16, 08:44
Jet verschil tussen jou en mij is dat ze allebei door de mangel haal.
Daar waar jij de ene aait en kapotnuanceert en de ander over 1 kam scheert. Je opent er zelfs nu topics over.

Inderdaad, nuanceren lukt jou zelden. Ook hier weer niet.

super ick
20-06-16, 18:08
Inderdaad, nuanceren lukt jou zelden. Ook hier weer niet.

Jij verwart met nuanceren met bepaalde dingen door een roze bril zien. Koste wat kost zo draaien dat het te behappen voor je is, in je wereldbeeld past. Wegkijken noem je dat.

Schuldaanpraten, wegkijken en wensdenken. Dat kan jij goed.

Slinger
20-06-16, 20:36
Jij verwart met nuanceren met bepaalde dingen door een roze bril zien. Koste wat kost zo draaien dat het te behappen voor je is, in je wereldbeeld past. Wegkijken noem je dat.

Schuldaanpraten, wegkijken en wensdenken. Dat kan jij goed.

Het gaat bij discussies met knuppeltje nooit om de feiten.

knuppeltje
21-06-16, 08:26
Oef, wat een gezever weer.

Slinger
21-06-16, 10:51
Oef, wat een gezever weer.

Dat bedoel ik maar...

super ick
23-06-16, 07:33
In christelijk Africa en christelijk Rusland ook.

Ja maar het gaat nu over de islam. Dat komt omdat een moslim de morele kaart trekt. Mag het?