PDA

Bekijk Volledige Versie : Dure kapper



knuppeltje
18-06-16, 09:11
En dat met zo weinig haar?

http://www.volkskrant.nl/buitenland/netanyahu-gaf-1-425-euro-uit-aan-kapper-tijdens-vn-bezoek-new-york~a4322206/

super ick
18-06-16, 11:32
Met wassen en föhnen erbij vind ik het een schappelijke prijs.

knuppeltje
18-06-16, 11:55
Met wassen en föhnen erbij vind ik het een schappelijke prijs.

Heb jij ook al zo'n kapper dan?

Maar waar het om gaat is dat ook die pief voor zich zelf op staatskosten er wel heel veel geld erdoorheen draait.

super ick
20-06-16, 08:19
Heb jij ook al zo'n kapper dan?

Maar waar het om gaat is dat ook die pief voor zich zelf op staatskosten er wel heel veel geld erdoorheen draait.

Nee, waar het om gaat is dat hij een jood is.

Als de koning van SA zijn veertigste Mercedes koopt lees ik hier niets van jou,

Je hebt wel gelijk. Belachelijk om je haar te laten doen voor die prijs.
Misselijkmakend om het te laten betalen door je burgers.

knuppeltje
20-06-16, 08:27
Nee, waar het om gaat is dat hij een jood is.

Als de koning van SA zijn veertigste Mercedes koopt lees ik hier niets van jou,

Je hebt wel gelijk. Belachelijk om je haar te laten doen voor die prijs.
Misselijkmakend om het te laten betalen door je burgers.

Voor mij niet. Dat zal me worst wezen.

Hebt ie dat alweer gedaan? Maar goed, als jij nog steeds denkt dat het mijn vriendje is, dan heb je een en ander niet goed gevolgd.

Samir75017
20-06-16, 10:01
Nee, waar het om gaat is dat hij een jood is.



Playing the victim role doesn't work anymore. Find something else.

super ick
20-06-16, 18:04
Playing the victim role doesn't work anymore. Find something else.

Ik dacht dat jij die rol juist zo met overtuiging speelde.

super ick
20-06-16, 18:05
Voor mij niet. Dat zal me worst wezen.

Nee dat zal jou geen worst wezen.

Als de premier van Denemarken het was geweest had jij het bericht niet geplaatst.

Samir75017
20-06-16, 20:03
Ik dacht

You don't. It's above your capacity.

Slinger
20-06-16, 20:28
You don't. It's above your capacity.

Nee, daarvoor moet je bij de Samirtjes van deze wereld zijn!

Slinger
20-06-16, 20:31
Playing the victim role doesn't work anymore. Find something else.

Die zijn niet moeilijk te vinden...

knuppeltje
21-06-16, 08:47
Nee dat zal jou geen worst wezen.

Als de premier van Denemarken het was geweest had jij het bericht niet geplaatst.

Die doet zoiets niet.

super ick
22-06-16, 10:24
Die doet zoiets niet.

Niet in jouw wereld.

Marsipulami
13-07-16, 18:21
De kostprijs van een presidentiële coupe: 10.000 euro per maand.

Want hij is het waard?

Auteur: Gianni Paelinck - deredactie.be

Sinds 16 mei 2012 legt een zekere Olivier B. het haar van de Franse president elke dag netjes in de plooi. Kostprijs voor de Franse staat: zo'n 10.000 euro per maand. Dat heeft het satirische blad Le Canard Enchaîné onthuld, nadat het blad het arbeidscontract heeft kunnen inkijken.

Maar daar staat dan ook iets tegenover, stelt de advocaat van de kapper. "Het gaat om een exclusiviteitscontract, mijn cliënt heeft zijn kapsalon in Parijs moeten sluiten. Hij is 24 uur op 24 ter beschikking voor de president en laat zich nooit vervangen. Daardoor heeft hij zelfs de geboorte van zijn kinderen moeten missen."

Typische kapperspraatjes tussen de president en zijn kapper kunnen zeker, misschien verlicht dat wel de lasten van de exclusiviteit voor die laatste. Misschien dat Olivier B. zelfs staatsgeheimen te weten komt. Maar hij is wel met handen en voeten gebonden aan artikel 5 uit zijn arbeidscontract: "de betrokkene engageert zich om tijdens de uitvoering van zijn contract en na afloop ervan absolute geheimhouding te respecteren over de geleverde werken en over de informatie die hij zal verkregen hebben".

"Hoe kap ik een kale plek?"

Kapper Olivier begint zijn werkdag erg vroeg. Hij kapt de haren van de president zeker elke ochtend en in de loop van de dag zo vaak als nodig is, telkens de president van de Republiek het woord moet nemen bijvoorbeeld.

Dat Hollande veel zorg besteedt aan zijn kapsel, mocht al blijken tijdens de presidentiële campagne in 2012. Tijdens de debatten op televisie kreeg de cameraregie een duidelijke richtlijn: breng de kruin van Hollande niet van bovenaf in beeld. Een te opvallende kale plek zou misschien twijfels doen rijzen over de viriliteit van de presidentskandidaat.

Dat laatste toont ook meteen de ironie van de hele kwestie aan: zoveel geld voor zo weinig haar. Zou het verbazen dat de meest gestelde vraag in de Franse kappersscholen straks zal zijn: "Hoe knip ik een kale plek?".

Het bedrag van 10.000 euro doet bij de gewone Fransen dan ook de wenkbrauwen fronsen. Op Twitter doet de hashtag #coiffeurgate de ronde. Zo'n groot bedrag en toch zo'n bedenkelijk presidentieel kapsel, is de teneur.

Heel wat mensen doen op internetplatformen dan ook talrijke suggesties aan de kapper van Hollande. Een bloemlezing hieronder: van Donald Trump tot de Queen. Iemand lanceert ook een begrotingssuggestie voor de Franse regering: zet een muts op het hoofd van Hollande.

Opvallend: vanuit politieke hoek, en met name vanuit de oppositie is nog geen ernstige kritiek te horen. Dat de persoonlijke schminkster van voormalig president Nicolas Sarkozy zo'n 8.000 euro per maand verdiende, zal daar allicht niet vreemd aan zijn.


vrt © 2016

cummonisto
13-07-16, 20:05
Moet kunnen, als je miljarden uitgeeft aan wapens.

knuppeltje
14-07-16, 08:45
De kostprijs van een presidentiële coupe: 10.000 euro per maand. vrt © 2016


Wat een waanzin. Ligt allemaal aan Europa, wat ik je brom. En anders ligt het aan de islam. :blij:

super ick
14-07-16, 15:38
Wat een waanzin. Ligt allemaal aan Europa, wat ik je brom. En anders ligt het aan de islam. :blij:

Ik denk dat de Joden het gedaan hebben en de VS en natuurlijk de PVV, allemaal tokkies.

knuppeltje
15-07-16, 09:03
Ik denk dat de Joden het gedaan hebben en de VS en natuurlijk de PVV, allemaal tokkies.

Verrek...nu je het zegt...Ik had daar nog niet aan gedacht. :verward:

Marsipulami
15-07-16, 09:22
Kapper Olivier begint zijn werkdag erg vroeg. Hij kapt de haren van de president zeker elke ochtend en in de loop van de dag zo vaak als nodig is,...

's Morgens het eigen haar kammen is een vaardigheid die een gemiddelde kleuter reeds onder de knie heeft. Indien toch niet, dan kan die kleuter nog altijd president van de Franse republiek worden.