PDA

Bekijk Volledige Versie : Zweden - België



Marsipulami
22-06-16, 20:30
Zweedse pers: "We moéten winnen van België"



- De Morgen

Natuurlijk focussen de Zweedse media vandaag op het mogelijke afscheid van hun voetbal-superster Zlatan Ibrahimovic. Maar daarnaast weten de Zweden dat ze vanavond moeten winnen tegen ons land én dat het geen makkelijke klus wordt. Ibrahimovic zal zijn avondje moeten hebben, is de teneur.

De populaire krant Aftonbladet pakt vanochtend uit met een analyse over het ondermaats presteren van Zlatan op het EK. De krant neemt een aantal opmerkingen over die de Noorse succestrainer Ståle Solbakken maakt in de Noorse krant Verdens Gang. Volgens Solbakken heeft bondscoach Erik Hamrén schuld aan het mindere presteren van 'Ibra' omdat hij te weinig eist van zijn superster en hem te veel vrijheid gunt. 'Hamrén kan niet enkel toekijken', luidt het.

Arbetarbladet schrijft dat winnen een must is voor Zweden. "We geloven dat het kan", citeert de krant bondscoach Hamrén. "We zullen proberen om te winnen. We geloven dat het kan. Met die ingesteldheid gaan we aan de wedstrijd beginnen maar dat betekent niet dat we meteen vol voor de aanval gaan kiezen. We staan tegenover een goed team, het nummer 2 op de FIFA-ranking, wij staan op plaats 35... We zullen honderd procent moeten zijn want dat zijn de spelers van België ook." Hamrén zegt verder nog dat ze het slim zullen moeten aanpakken maar een ding weet hij zeker: "We spelen misschien wel tegen de beste aanvallers van Europa en dat wordt een grote uitdaging maar we gaan ook zelf meer kansen krijgen om te scoren dan tegen de Italianen."


In Dagens Nyheter luidt het dat winnen van de Belgen moet. 'We moeten België kloppen om verder te gaan'. Winnen is voor Zweden een noodzaak geworden na de winst van Turkije tegen Tsjechië. En winnen moet van een team met 'sterren' als Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Jan Vertonghen en Tibaut Courtois... De krant merkt ook fijntjes op dat de Belgen geen sympathie hebben voor Zlatan.

Op cadeautjes van Jan Vertonghen moet Ibrahimovic vanavond niet rekenen. De Zweed zal in grootste doen moeten zijn wil hij met zijn Zweedse makkers nog langer in Frankrijk blijven.©BELGA

De populaire krant Expressen besteedt ook vanmorgen nog veel aandacht aan het mogelijke afscheid van Zlatan vanavond van de nationale ploeg. Op de sportpagina staat enkel een foto van Jan Vertonghen als aankondiging bij een kort filmpje over het belangrijkste EK-nieuws waarin Vertonghen tijdens de persconferentie zegt dat hij "veel respect heeft voor Ibrahimovic maar dat hij toch vooral wil winnen van Zlatan."


Ook Metro besteedt vanmorgen heel wat aandacht aan de mogelijk laatste wedstrijd van Zlatan in het geel-blauwe shirt. De krant merkt ook op dat de Belgen er Zlatans laatste match willen van maken. "Ik hoop dat het zijn laatste match wordt", citeert de krant Jan Vertonghen. De verdediger die Zlatan wel eens zag op het oefencomplex van Ajax wil vooral winnen van Ibrahimovic. "Want dat is voetbal. Ik heb veel respect voor hem en zijn carrière maar ik wil winnen. Zweden moet winnen en ze zullen er alles aan doen om te scoren. Dat betekent dat er ruimte zal zijn voor ons om te scoren. Wij hebben tegen Ierland getoond dat we achterin opnieuw een blok vormen. We hebben nauwelijks kansen weggeven en we hopen dat vanavond opnieuw te kunnen doen."

'Seger i kväll ett måste för Sverige', schrijft Svenska Dagbladet. 'Zweden moet vanavond winnen'. Op papier wordt het alvast een hele kluif tegen het nummer twee van de wereld schrijft de krant maar Zweden zal al het mogelijke moeten doen. Wil het nog langer in Frankrijk blijven dan moet er gewonnen worden van de Belgen.

"Katastrof om Belgien förlorar", citeert Sydsvenskan bondscoach Erik Hamrén. "Verlies is catastrofe voor België". De bondscoach kruipt in de rol van underdog maar heeft zijn plannetje klaar. "We gaan er alles aan doen om te winnen", luidt het. "Maar we staan tegenover een goed team en dat mogen we niet vergeten. Ze staan tweede op de wereldranking en wij staan 33 plaatsen lager. Het zou voor België een ramp zijn als het verliest van ons. En die kans bestaat maar denken dat we ons spel gaan opleggen aan de Belgen zou naïef zijn. We staan straks tegenover de beste aanval van het toernooi en dat wordt een grote uitdaging. Toch denk ik dat we meer kansen gaan krijgen om te scoren dan tegen Italië."

Marsipulami
22-06-16, 23:04
0-1

:lole: :belgie: :lole: :belgie:

Ibrah1234
23-06-16, 07:26
Wat een speler is dat die Kevin De Bruyne. Als hij de stijgende lijn kan voortzetten kon hij wel eens uitgroeien tot uitblinker van het toernooi.

Een plek in de finale is met dit materiaal aan spelers zeker niet ondenkbaar. België staat samen met Duitsland en Italië in mijn top-3.

Toch blijf ik twijfelen of die Wilmots wel de juiste trainer is om dit spelersmateriaal maximaal te laten renderen.

super ick
23-06-16, 08:27
Wat een speler is dat die Kevin De Bruyne. Als hij de stijgende lijn kan voortzetten kon hij wel eens uitgroeien tot uitblinker van het toernooi.

Een plek in de finale is met dit materiaal aan spelers zeker niet ondenkbaar. België staat samen met Duitsland en Italië in mijn top-3.

Toch blijf ik twijfelen of die Wilmots wel de juiste trainer is om dit spelersmateriaal maximaal te laten renderen.

Dat is hij zeker niet.

Ze moeten veel korter op elkaar spelen. Compacter. Als ze zo tegen bijvoorbeeld Spanje spelen gaan ze er met 3-0 in.

Jammer want ze hebben misschien wel de beste spelers, ze tonen inzet. Alleen de verkeerde aanpak. Van de drie belangrijkste punten doen/hebben ze er twee daar waar Nederland geen van drie heeft/doet.

knuppeltje
23-06-16, 09:25
Dat is hij zeker niet.

Ze moeten veel korter op elkaar spelen. Compacter. Als ze zo tegen bijvoorbeeld Spanje spelen gaan ze er met 3-0 in.

Jammer want ze hebben misschien wel de beste spelers, ze tonen inzet. Alleen de verkeerde aanpak. Van de drie belangrijkste punten doen/hebben ze er twee daar waar Nederland geen van drie heeft/doet.

Kun jij niet als trainer gaan solliciteren bij de KNVB? Misschien kan er dan de volgende keer weer een Nederlandse elftal meedoen.

mark61
23-06-16, 17:28
Wat een speler is dat die Kevin De Bruyne. Als hij de stijgende lijn kan voortzetten kon hij wel eens uitgroeien tot uitblinker van het toernooi.

Een plek in de finale is met dit materiaal aan spelers zeker niet ondenkbaar. België staat samen met Duitsland en Italië in mijn top-3.

Toch blijf ik twijfelen of die Wilmots wel de juiste trainer is om dit spelersmateriaal maximaal te laten renderen.

Gek, ik heb een heel andere wedstrijd gezien. De Bruyne was niet zo best. Het is een fantastische speler, maar hij lijkt wel te worden beïnvloed door het elftal.

België heeft geen leider op het veld. Dat zou De Bruyne moeten zijn, door hoe hij voetbalt en zijn positie, maar hij heeft de persoonlijkheid niet. Tis een muis.

En dat is geloof ik het echte probleem. Geen op elkaar ingespeelde eenheid en geen leider.

Jan Vertonghen lijkt daar nog het meeste op. Zeker omdat hij in NL is opgegroeid :hihi:

Marsipulami
23-06-16, 17:43
Maxim Hartman was te gast in tv-programma De Afspraak en geeft zijn mening over de Belgen.



https://youtu.be/oAE9HO1yS2w

mark61
23-06-16, 18:53
MH is een vervelende idioot.

super ick
24-06-16, 07:18
Kun jij niet als trainer gaan solliciteren bij de KNVB? Misschien kan er dan de volgende keer weer een Nederlandse elftal meedoen.

Nee hoor. Ik verbeeld mij niets. De eerste voorwaarde is talentvolle spelers en die ontbreken momenteel bij 'ons'.
Meedoen was overigens wel mogelijk geweest met deze ploeg, zeker als je kijkt welke landen er wel aanwezig zijn. Dan mag je best stellen dat Danny Blind niet goed heeft gepresteerd. Niet alles eruit gehaald.

super ick
24-06-16, 07:20
Gek, ik heb een heel andere wedstrijd gezien. De Bruyne was niet zo best. Het is een fantastische speler, maar hij lijkt wel te worden beïnvloed door het elftal.

België heeft geen leider op het veld. Dat zou De Bruyne moeten zijn, door hoe hij voetbalt en zijn positie, maar hij heeft de persoonlijkheid niet. Tis een muis.

En dat is geloof ik het echte probleem. Geen op elkaar ingespeelde eenheid en geen leider.

Jan Vertonghen lijkt daar nog het meeste op. Zeker omdat hij in NL is opgegroeid :hihi:

http://media.dumpert.nl/foto/c46afb07_Screenshot_2016_06_23_01_33_43_1.png.png