PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse media stilzwijgend over moord op Palestijnse tiener(15)



Amateur
25-06-16, 15:51
Waar alle andere nieuwsmedias erover hebben bericht,blijft enkel onze liefdevolle Nederland over die stilzwijgend toekijkt en de onderdrukking van de Palestijnen faciliteert.

Het Israelische leger heeft al gezegd dat de Palestijnse tiener onschuldig is en niks te maken had met het stenen gooiers eerder die avond. Zeg dat maar tegen zijn moeder en familieleden.

Voor de goede orde het incident gebeurde in bezet Palestijns gebied. Hoe lang blijft Israel zich als een beest gedragen in een land dat Israel al sinds 1967 had moeten verlaten? Hoeveel doden moeten er nog vallen door de smerige racistische bezettingspolitiek van israel?

Het is allemaal zo simpel,Israel trekt zich terug en het geweld zal afnemen. Is dat moeilijk te begrijpen? Nee,ipv daarvan wordt er geld gepopmt van de Nederlandse belastingbetaler aan de Israelische indringer in bezet Palestijns gebied.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjpsb_JscPNAhXIPRoKHd7dAHwQFggsMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.mofa.pna.ps%2Fen%2F2016%2F06% 2F22%2Fministry-of-foreign-affairs-condemns-execution-of-15-year-old-near-ramallah-mahmoud-badran%2F&usg=AFQjCNF2Eqm3CWyxMChbUgCyrrJuJGfG2A

Amateur
25-06-16, 15:53
http://media.gettyimages.com/photos/relatives-of-15yearold-palestinian-teenager-mahmoud-badran-who-was-picture-id542432692



The Killing of Mahmoud Badran: The IOF's Excessive Use of Force and Shoot to Kill Policy




On Monday 20 June 2016 at approximately 10:30 pm, a group of young Palestinians from Beit 'Ur Al-Tahta village, Ramallah, went to the Leen Landpark and swimming pool in the nearby Beit Sira village.

The group included Mahmoud Badran, Majd Abd Al-Ra'ouf Al-Shami, Amir Isam Khroub, Hadi Ali Mahmoud Badran, all 15, Daoud Isam Abu Hassan and Majed Muhammad Badran, both 13,and Akram Hilal Othman, 21.

They spent the evening playing and swimming there, and decided to return to their village, in one car, at approximately 1:30 am that night.

At approximately 1:40 am, as they were about 40 metres away from the bridge of settler-only Road 443 leading to Beit Ur Al-Tahta, heavy shooting targeted their car. The shooting continued until the car hit the bridge's wall.As a result, 15-year-old Mahmoud Badran was injured and died. His body was kept under Israeli custody until Wednesday night. Amir was shot with a live bullet in his kidney and was transferred to Hadassah hospital. Akram was hit by live bullets on the right side of the chest and shrapnel to his head and was transferred to the ICU in the Ramallah hospital. Daoud was injured by the live bullets on the right thigh. while Hadi sustained injuries due to shrapnel in the head and chest.

The Israeli Occupying Forces (IOF) arrested Majed and Majd, and released them later that day.According to Daoud, there was a white Toyota car stopped on the bridge of Road 443, which presumably was the source of the gunshots at the car. Majd stated that when he got out of the car, he saw one person dressed in civilian clothes and three soldiers on the bridge.Later that day, the IOF stated that


Mahmoudś killing was a mistake and thought that the boys in the car had thrown stones and Molotov cocktails at settler cars passing through Road 443 earlier on Monday, 20 June. The IOF opened an investigation on the case. Given the circumstances surrounding the killing, Al-Haq notes that the case exemplifies other instances of Israel’s shoot to kill policy and not one that can be deemed a “mistake.”Information gathered from Al-Haq's field work showed that the situation was calm at the time of the shooting.

Accordingly, there was no reason for live fire to be used; rather the car could have been simply stopped by the IOF. It appears as though the IOF had been waiting and intending to shoot at anyPalestinian car that night.Israel regularly uses excessive force against Palestinians, including children, causing death or injury, even when other measures could have been used.
There have been countless cases of Palestinians killed who DID NOT POSE ANY THREAT to the lives of the IOF of others. The killing of Mahmoud Badran appears to amount to unlawful killing.[1] In light of this, Al-Haq calls for prompt, impartial, independent, effective, and transparent investigations into the killing of Mahmoud and to hold all perpetrators accountable.

http://www.alhaq.org/images/thumbnails/images/stories/Images/2012/mahmoud_badran-300x154.jpg

Alhaq.org

Amateur
25-06-16, 16:00
Deze foto is genomen vlak voor de moord...ik zie geen terroristen.

Hooguit Palestijnen die de onmenselijke bezetting van een half eeuw spuugzat zijn en alsnog het beste maken van hun leven. Ik zou ook stenen gooien als ik in mijn land een illegale soldaat van een bezetter zou tegen komen.

Hoe lang gaat het Westen door met het sponsoren en faciliteren van een volkerenmoord/onderdrukking? Nog even en we praten over genocide.

Wanneer is er sprake van genocide? 10.000 doden? 100.doden? En in welke snelheid moet dat gebeuren om van genocide te kunnen spreken? 1 dag 2 dagen,een maand,jaren,of in dit geval 50 jaar?


http://www.btselem.org/sites/default/files2/library/20160621_killing_of_mahmoud_badran1.jpg

Amateur
25-06-16, 16:37
Ik heb bewust de foto in reactie# 2..vergroot om het verdriet en de gevolgen van de bezetting aan te tonen ( want die aanval van die stenengooiers en de moord die daaruit voortvloeide,houdt verband met de illegale bezetting van de Palestijnse gebieden door Israel.) Hoe je het ook wend of keert.

Weer een gezin ontwricht. Weer een familie kapotgemaakt. Ik ben er heilig van overtuigd dat er in alle Palestijnse gezinnen op zijn minst één dode te betreuren valt. Elk Palestijns gezin ondervind een met geen pen te beschrijven,pijn en leed die zijn weerga niet kent.

De dodelijkste conflict aller tijden = WW2.

Het conflict waarin zoveel (onnodig) bloed is verspild,een conflict waarin een soeverein volk gedegradeerd is tot schietschijf= Het Palestijnse-Israelisch/Westers conflict.


Fascist Liebermann..minister van defenie van israel zal zijn natuurlijk zijn uiterste best doen om deze moord als gerechtvaardigd te bestempelen. Want stenen gooien naar een illegale bezetter kan natuurlijk niet. Foei.

super ick
25-06-16, 19:36
Geen speld tussen te krijgen. Israel moet weg daar!

Slinger
25-06-16, 22:14
Waar alle andere nieuwsmedias erover hebben bericht,blijft enkel onze liefdevolle Nederland over die stilzwijgend toekijkt en de onderdrukking van de Palestijnen faciliteert.

Het Israelische leger heeft al gezegd dat de Palestijnse tiener onschuldig is en niks te maken had met het stenen gooiers eerder die avond. Zeg dat maar tegen zijn moeder en familieleden.

Voor de goede orde het incident gebeurde in bezet Palestijns gebied. Hoe lang blijft Israel zich als een beest gedragen in een land dat Israel al sinds 1967 had moeten verlaten? Hoeveel doden moeten er nog vallen door de smerige racistische bezettingspolitiek van israel?

Het is allemaal zo simpel,Israel trekt zich terug en het geweld zal afnemen. Is dat moeilijk te begrijpen? Nee,ipv daarvan wordt er geld gepopmt van de Nederlandse belastingbetaler aan de Israelische indringer in bezet Palestijns gebied.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjpsb_JscPNAhXIPRoKHd7dAHwQFggsMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.mofa.pna.ps%2Fen%2F2016%2F06% 2F22%2Fministry-of-foreign-affairs-condemns-execution-of-15-year-old-near-ramallah-mahmoud-badran%2F&usg=AFQjCNF2Eqm3CWyxMChbUgCyrrJuJGfG2A

Op een ding kun je vergif innemen: als Israël zich terugtrekt zal het geweld toenemen.

super ick
26-06-16, 16:26
Op een ding kun je vergif innemen: als Israël zich terugtrekt zal het geweld toenemen.

Dilemma.

Eke
28-06-16, 14:39
Op een ding kun je vergif innemen: als Israël zich terugtrekt zal het geweld toenemen.



Zo is het ook niks. Het is niet de taak van Israël om de bezette gebieden te bemannen.









PS Amateur,'t is het niet als kort berichtje op de radio geweest : NPO radio 1,
De Ochtend..Ghislaine Plag en Sven Kockelman...ze geven iedere dag ook buitenlands nieuws.




" Israëlische troepen hebben een Palestijnse tiener doodgeschoten en verwondde een aantal anderen die in eerste instantie werden verdacht van betrokkenheid bij een rots gooien aanval dinsdagmorgen vroeg, maar later werd bevonden dat ze niet betrokken waren, zei de Israel Defense Forces. Palestijnse media identificeerde de omgekomen tiener als 15-jarige Mahmoud Badran uit het dorp Kafr Qaddum, ten oosten van Qalqilya.
Bron: The Times of Israel

Het Palestijnse ministerie van Buitenlandse Zaken op dinsdag beschuldigde het IDF van "het executeren van" een 15-jarige Westelijke Jordaanoever ingezetene waarvan het leger zegt dat deze per ongeluk was gedood.
Bron: Jerusalem Post "

bron: Nieuwsbrief (http://wimjongman.nl/mail-map/nieuwsweek.html)

Krantennieuws ? Niet gevonden.

Mr.Hinderlijk
28-06-16, 18:08
Op een ding kun je vergif innemen: als Israël zich terugtrekt zal het geweld toenemen.

Daar heeft de VN en de Internationale gemeenschap maling aan. Terugtrekken zoals wordt geeist conform de VN resoluties. Israel behoud zich zelf te verdedigen. Een VN macht als buffer, een goed idee?


Zo is het ook niks. Het is niet de taak van Israel om de bezette gebieden te bemannen.

PS Amateur,'t is het niet als kort berichtje op de radio geweest : NPO radio 1,
De Ochtend..Ghislaine Plag en Sven Kockelman...ze geven iedere dag ook buitenlands nieuws.


" Israëlische troepen hebben een Palestijnse tiener doodgeschoten en verwondde een aantal anderen die in eerste instantie werden verdacht van betrokkenheid bij een rots gooien aanval dinsdagmorgen vroeg, maar later werd bevonden dat ze niet betrokken waren, zei de Israel Defense Forces. Palestijnse media identificeerde de omgekomen tiener als 15-jarige Mahmoud Badran uit het dorp Kafr Qaddum, ten oosten van Qalqilya.
Bron: The Times of Israel

Het Palestijnse ministerie van Buitenlandse Zaken op dinsdag beschuldigde het IDF van "het executeren van" een 15-jarige Westelijke Jordaanoever ingezetene waarvan het leger zegt dat deze per ongeluk was gedood.
Bron: Jerusalem Post "

bron: Nieuwsbrief (http://wimjongman.nl/mail-map/nieuwsweek.html)

KRANTENNIEUWS. NIET GEVONDEN

Dank.

Dat past geheel in het pro-Israel beleid van de Nederlandse regering. Ze hebben niet eens geprotesteerd tegen het illegaal annexeren van 320 hectare grond dat Israel afgelopen Januari heeft ingepikt,andere landen weer wel. Het in nemen (Roven) van Palestijns land gaat tergend langzaam. Tot er niks meer overblijft. Ik blijf hier over berichten tot ik mn laatste adem uitblaas.

Ps. Ik zag dat je Slinger vroeg wat dan de oplossing zou zijn. Hij is wel de laatste persoon op dit forum die hier neutraal over kan reageren.

OPLOSSING. Terugtrekking van de Israelische troepen uit bezet Palestijns gebied. En een VN vredesmacht? Maar dat wil Israel niet?

Waarom?


Im out. Gezellig naar mijn familie zo ,lekker happen. Thanks voor je zinvolle bijdrage Eke en het meedenken. :blij:

super ick
28-06-16, 21:01
Daar heeft de VN en de Internationale gemeenschap maling aan. Terugtrekken zoals wordt geeist conform de VN resoluties. Israel behoud zich zelf te verdedigen. Een VN macht als buffer, een goed idee?



Dank.

Dat past geheel in het pro-Israel beleid van de Nederlandse regering. Ze hebben niet eens geprotesteerd tegen het illegaal annexeren van 320 hectare grond dat Israel afgelopen Januari heeft ingepikt,andere landen weer wel. Het in nemen (Roven) van Palestijns land gaat tergend langzaam. Tot er niks meer overblijft. Ik blijf hier over berichten tot ik mn laatste adem uitblaas.

Ps. Ik zag dat je Slinger vroeg wat dan de oplossing zou zijn. Hij is wel de laatste persoon op dit forum die hier neutraal over kan reageren.

OPLOSSING. Terugtrekking van de Israelische troepen uit bezet Palestijns gebied. En een VN vredesmacht? Maar dat wil Israel niet?

Waarom?


Im out. Gezellig naar mijn familie zo ,lekker happen. Thanks voor je zinvolle bijdrage Eke en het meedenken. :blij:

Een VN macht? Nooit meer daar.

Slinger
29-06-16, 09:08
Zo is het ook niks. Het is niet de taak van Israël om de bezette gebieden te bemannen.









PS Amateur,'t is het niet als kort berichtje op de radio geweest : NPO radio 1,
De Ochtend..Ghislaine Plag en Sven Kockelman...ze geven iedere dag ook buitenlands nieuws.




" Israëlische troepen hebben een Palestijnse tiener doodgeschoten en verwondde een aantal anderen die in eerste instantie werden verdacht van betrokkenheid bij een rots gooien aanval dinsdagmorgen vroeg, maar later werd bevonden dat ze niet betrokken waren, zei de Israel Defense Forces. Palestijnse media identificeerde de omgekomen tiener als 15-jarige Mahmoud Badran uit het dorp Kafr Qaddum, ten oosten van Qalqilya.
Bron: The Times of Israel

Het Palestijnse ministerie van Buitenlandse Zaken op dinsdag beschuldigde het IDF van "het executeren van" een 15-jarige Westelijke Jordaanoever ingezetene waarvan het leger zegt dat deze per ongeluk was gedood.
Bron: Jerusalem Post "

bron: Nieuwsbrief (http://wimjongman.nl/mail-map/nieuwsweek.html)

Krantennieuws ? Niet gevonden.

Maar het is wel de taak van de Israëlische staat om haar eigen burgers te beschermen tegen dood en vernietiging.

Slinger
29-06-16, 09:10
Daar heeft de VN en de Internationale gemeenschap maling aan. Terugtrekken zoals wordt geeist conform de VN resoluties. Israel behoud zich zelf te verdedigen. Een VN macht als buffer, een goed idee?



Dank.

Dat past geheel in het pro-Israel beleid van de Nederlandse regering. Ze hebben niet eens geprotesteerd tegen het illegaal annexeren van 320 hectare grond dat Israel afgelopen Januari heeft ingepikt,andere landen weer wel. Het in nemen (Roven) van Palestijns land gaat tergend langzaam. Tot er niks meer overblijft. Ik blijf hier over berichten tot ik mn laatste adem uitblaas.

Ps. Ik zag dat je Slinger vroeg wat dan de oplossing zou zijn. Hij is wel de laatste persoon op dit forum die hier neutraal over kan reageren.

OPLOSSING. Terugtrekking van de Israelische troepen uit bezet Palestijns gebied. En een VN vredesmacht? Maar dat wil Israel niet?

Waarom?


Im out. Gezellig naar mijn familie zo ,lekker happen. Thanks voor je zinvolle bijdrage Eke en het meedenken. :blij:

En jij reageert zeker wel neutraal?

Een VN-vredesmacht biedt hier geen oplossing, is in het verleden gebleken.

Slinger
29-06-16, 09:12
Dilemma.

De reden is dat de Palestijnen/Arabieren geen genoeg nemen met de ontruiming van de bezette gebieden. Zij willen heel Palestina.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 09:32
ff snel uit de losse pols.


Een VN macht? Nooit meer daar.

Ik heb jou niks gevraagd.


Maar het is wel de taak van de Israëlische staat om haar eigen burgers te beschermen tegen dood en vernietiging.

Kinderen en onschuldige burgers vermoorden. Doet Israel goed dan.


En jij reageert zeker wel neutraal?

Een VN-vredesmacht biedt hier geen oplossing, is in het verleden gebleken.

Neutraler dan jij. Libanon is geen Palestina.



De reden is dat de Palestijnen/Arabieren geen genoeg nemen met de ontruiming van de bezette gebieden. Zij willen heel Palestina.

Ik heb het over de Palestijnen en jij betrekt arabieren erbij? Slinger,hier geef je maar weer eens blij van je pro-Israel houding.



Ik ga hier vanmiddag uitgebreider op in. :hihi: Voor nu moeten jullie het met dit doen.

Eke
29-06-16, 13:59
Maar het is wel de taak van de Israëlische staat om haar eigen burgers te beschermen tegen dood en vernietiging.

Van wie zijn de bezette gebieden ?

Slinger
29-06-16, 15:23
Van wie zijn de bezette gebieden ?

Ja, dat is een goede vraag. De laatste bezetter voor Israël was Jordanië. Daarvoor Engeland. Daarvoor Turkije.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 15:38
Ja, dat is een goede vraag. De laatste bezetter voor Israël was Jordanië. Daarvoor Engeland. Daarvoor Turkije.

En daarvoor het arabisch schiereiland. We hebben geen geschiedenis les nodig. We zijn allemaal naar school geweest.


Van wie zijn de bezette gebieden ?

Goede vraag Eke. De bezette gebieden is Palestijns gebied dat Israel al sinds 1967 had moeten verlaten. De VN vraagt geen garanties voor de veiligheid van Israel. Maar terugtrekking uit bezet gebied. Willen ze niet.

Israel heeft namelijk het recht om zichzelf te beschermen, mocht het door een onafhankelijk Palestina,aangevallen worden.

Terugtrekken zoals geeist wordt. Veiligheidsgaranties kan niemand geven. Kijk naar Turkije.

Slinger :blauwkus:

Slinger
29-06-16, 16:22
En daarvoor het arabisch schiereiland. We hebben geen geschiedenis les nodig. We zijn allemaal naar school geweest.



Goede vraag Eke. De bezette gebieden is Palestijns gebied dat Israel al sinds 1967 had moeten verlaten. De VN vraagt geen garanties voor de veiligheid van Israel. Maar terugtrekking uit bezet gebied. Willen ze niet.

Israel heeft namelijk het recht om zichzelf te beschermen, mocht het door een onafhankelijk Palestina,aangevallen worden.

Terugtrekken zoals geeist wordt. Veiligheidsgaranties kan niemand geven. Kijk naar Turkije.

Slinger :blauwkus:

Daar neemt Israël geen genoegen mee. Israël wil wel veiligheid voor haar burgers. Terugtrekken is alleen mogelijk als de veiligheid gegegarandeerd is.

Bovendien bevinden zich op de Westoever ook nog een flink aantal kolonisten. Zij hebben ook recht op bescherming.

Maar de vraag blijft staan: van wie zijn de bezette gebieden?

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 16:27
Daar neemt Israël geen genoegen mee. Israël wil wel veiligheid voor haar burgers. Terugtrekken is alleen mogelijk als de veiligheid gegegarandeerd is.

Bovendien bevinden zich op de Westoever ook nog een flink aantal kolonisten. Zij hebben ook recht op bescherming.

Maar de vraag blijft staan: van wie zijn de bezette gebieden?

Donder toch op joh. Smerige oude, bejaarde,zionistische ***** fascist. Met je ***** onzin!

***** troll.

Slinger
29-06-16, 16:31
Donder toch op joh. Smerige oude bejaarde,zionistische ***** fascist. Met je ***** onzin!

Toch weer frappant om te zien dat je geen weerwoord kunt geven op mijn opmerkingen.

De vraag van Eke blijft dus staan.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 16:37
Toch weer frappant om te zien dat je geen weerwoord kunt geven op mijn opmerkingen.

De vraag van Eke blijft dus staan.

Weet je die text boven betekent? Dat ik jouw getroll niet serieus meer neem. Jij bent bent zo een oude,lelijke gefrustreerde, bejaarde vent die niet tegen zijn verlies kan. Oprotten!

IK vind jou een smerige walgelijk gedrocht. Met je vieze,provocerende kijk op het conflict. Ik ga je anders aanpakken.

Weerwoord? Ik blijf herhalen. Ik ga jouw fascistische onzin negeren. ***** zionistische fascist. Hitler is er niks bij.

Jouw zionistische soort is een *****gezwel. :blij:

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 17:14
Israëlisch-Palestijns conflict eenzijdig belicht (video)



Het valt op dat het Israëlisch-Palestijnse conflict vrij eenzijdig wordt belicht. Waarnemers spreken op televisie enkel meningen uit die een prestigieuze positie of universitaire aanstelling kunnen opleveren.

Redactrice van Veterans News Now Debbie Menon spreekt van ‘journalistieke prostituees’. Radiopresentator Stephen Lendman noemt het ‘mediaschurken’.

De meeste waarnemers weten dat de Verenigde Staten en ‘bondgenoot’ Israël met zijn talloze lobby’s een monopolie hebben op afpersing en intimidatie van de pers.


Hydra

De Israëlische lobby AIPAC is als een hydra die inmiddels het leven van vrijwel iedere Amerikaan beïnvloedt en diep is doorgedrongen tot alle mogelijke sectoren.

Wanneer prominente figuren zich uitspreken tegen het beleid van Israël worden ze net zo lang geïntimideerd tot ze van het toneel verdwijnen. Dat overkwam schrijver en diplomaat Charles Freeman en voormalig journalist en lid van de White House Press Corp Helen Thomas.

Obstakels

Ook de Amerikaanse oud-president Jimmy Carter kreeg felle kritiek op zijn boek Palestine: Peace not Apartheid waarin hij stelt dat ‘Israëls voortdurende beheersing en kolonisatie van Palestijns land de eerste obstakels zijn voor een samenhangend vredesakkoord in het Heilige Land’.

Abby Martin van RT behandelt het Israëlisch-Palestijnse conflict in een uitzending van ‘Breaking the Set’, waarin ze de waarheid vertelt over het conflict en uitspraken doet die haar en het televisienetwerk (letterlijk) het doelwit hebben gemaakt van de Israëlische regering

ninefornews.nl



https://youtu.be/UMFAfQJKlAM

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 17:18
De media zwijgen immers over wat daar gebeurt



...............

Slinger
29-06-16, 17:26
Weet je die text boven betekent? Dat ik jouw getroll niet serieus meer neem. Jij bent bent zo een oude,lelijke gefrustreerde, bejaarde vent die niet tegen zijn verlies kan. Oprotten!

IK vind jou een smerige walgelijk gedrocht. Met je vieze,provocerende kijk op het conflict. Ik ga je anders aanpakken.

Weerwoord? Ik blijf herhalen. Ik ga jouw fascistische onzin negeren. ***** zionistische fascist. Hitler is er niks bij.

Jouw zionistische soort is een *****gezwel. :blij:


Je neemt me wel serieus, dat bewijst je woordkeus. Ik, daarentegen, neem jou niet serieus. De reden daarvoor is diezelfde woordkeus.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 18:36
Jan Wijenberg (http://www.joop.nl/author/jan_weijenberg)oud-ambassadeur


Israël moet de gevolgen van de eigen misdaden financieren


Wie breekt, betaalt!" En ook moet de internationale gemeenschap Israël de greep op de noodhulp en het herstel van Gaza afpakken

Voorkomen moet worden dat de internationale gemeenschap dezelfde fouten maakt als bij het herstel van de door Israël aangerichte ravage in Libanon in de zomer van 2006 en bij de wederopbouw van Gaza na de aanslagen van 2008/2009 en 2012. Dat betekent dat Israël de financiële gevolgen moet dragen van de moedwillige vernietiging van huizen en infrastructuur in Gaza. Israël zou niet opnieuw mogen verdienen aan de leveranties van materialen die nodig zijn voor de wederopbouw en geen enkele invloed mogen krijgen op de hoeveelheid en dosering van materialen die nodig zijn voor de Gazaanse noodhulp en herbouw.

Ook dient Israël de Nederlandse Staat de schade, berokkend aan Palestijnse projecten, (mede)gefinancierd door middelen uit het Nederlandse budget voor ontwikkelingssamenwerking, te vergoeden.

De internationale gemeenschap heeft steeds de door Israël aangerichte immense schade in Libanon en door de aanslagen van 2008/2009 en 2012 op Gaza al voor zijn rekening genomen. Israël betaalt slechts de kosten van de militaire operaties.

De Israel Defence Forces worden bovendien met aanzienlijke Amerikaanse begrotingsmiddelen gesubsidieerd. De militaire operaties zijn spotgoedkoop. Gevolg is, dat Israël geen enkele financiële stimulans kent om zich in militair opzicht terughoudend op te stellen.

De Verenigde Naties beschouwen de Gazastrook als door Israël bezet gebied. De bezetting wordt – dankzij beschikbaar gekomen moderne technologie – gehandhaafd zonder de fysieke aanwezigheid van de bezetter.

Zeer gerespecteerde deskundigen in het internationaal recht zijn van mening,dat de Gazanen,dus ook Hamas,over het onvervreemdbare recht op zelfverdediging tegen tegen de bezetter beschikken. Géén demilitarisering van de Gaza, dus! [Afwijkende meningen van politici ( ¨Israel heeft het recht zichzelf te verdedigen¨) VERSTERKEN DE ISRAELISCHE VERNIETINGSZUCHT EN MOORDZUCHT,zijn juridisch en feitelijk niet te onderbouwen,en schadelijk voor het vredesproces. De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Gazanen.

Conclusie: Israël draagt als enige de verantwoordelijkheid voor de gevolgen, ook de financiële, van de militaire operaties in Gaza. “Wie breekt, betaalt.”

In ruim een maand tijd heeft Israël medio 2014 meer schade aan Gaza veroorzaakt dan ooit tevoren. Er zijn berichten dat Israël, samen met Egypte, een donorconferentie wil organiseren voor de financiering van de wederopbouw van Gaza. De lef en de arrogantie kennen kennelijk geen grenzen. Die grenzen werden door de westerse wereld niet overtuigend genoeg gesteld.

Er moet een einde komen aan de mateloze Israëlische vernietigingsdrang en moordzucht. De wederopbouw moeten wij al helemaal niet willen financieren. Israël dient de gevolgen in zijn portemonnaie te voelen. Daarvoor is een aantal zeer voor de hand liggende maatregelen nodig.

Ten eerste, Nederland dient natuurlijk snel noodhulp en middelen voor de herbouw van Gaza ter beschikking te stellen. Die belastinggelden dienen gegeven te worden als een overheidsvordering op de staat Israël. Gestreefd moet worden zoveel mogelijk landen dezelfde lijn te laten kiezen.
Wellicht komt dat geld nooit terug. Het is evenwel een waarschuwing aan Israël dat aan onze bereidheid hun misdaden te financieren een einde is gekomen. Gehoopt mag worden, dat het Israël tot terughoudendheid in militaire interventies dwingt.

Ten tweede, in het verleden dwong Israël af, dat het land veel materialen en transport daarvan, tegen betaling door de donoren, ter beschikking stelde. Israël vernietigde met opzet grote delen van Gaza en zal er ook nog aan verdienen? Dat mag niet weer gebeuren.
Ten derde, Israël heeft al aangekondigd zeer mondjesmaat toe te staan dat materialen – zoals cement en betonijzer – Gaza binnenkomen. Ook zullen essentiële onderdelen, zoals vernietigde apparatuur voor de elektriciteits-centrale, Gaza niet in mogen. Het zogenaamde, juridisch ongeldige en politiek onaanvaardbare, argument is het voorkomen van gebruik voor tunnels en andere toepassingen voor op Israël gerichte agressie. De werkelijke reden is de Gazaanse bevolking in een voortdurende staat van ellende en onderwerping te houden.
De VN hebben al een schatting gegeven voor de duur van de herbouw – op basis van de veronderstelde Israëlische medewerking: twintig [20!] jaar.

De greep op de herbouw van Gaza moet Israël worden ontnomen. Daarvoor is op korte termijn onder internationale militaire bescherming een functionerende Gazaanse haven onder het beheer van de VN of de EU nodig. Militaire genietroepen moeten in staat worden geacht zeer snel een functionerende haven op pontons te realiseren. Deze maatregelen dienen als tijdelijke voorziening voor de te herstellen haven van Gaza. De kosten van de noodvoorziening en de herbouw van de haven komen natuurlijk ten laste van Israël.

Ten vierde, met Nederlandse OS-middelen, dus met onze belastingcenten, zijn investeringen gedaan in het Gazaanse vliegveld, de haven en twee vliegtuigen. Al deze investeringen werden door Israël vernietigd.
Daarnaast werden op de export gerichte agro-bedrijven ondersteund. Zeer regelmatig verhinderde Israël de doorvoer, één van de voorwaarden voor succesvolle export. De aardbeien, bloemen en andere bederfelijke waren stonden te rotten aan de grens met Israël.
Nederland heeft ook geïnvesteerd in apparatuur waarmee zendingen naar de Palestijnse gebieden kunnen worden doorgelicht op goederen met een mogelijke militaire toepassing. De bedoeling was aan Israël de garantie te geven dat deze transporten geen veiligheidsrisico op zouden leveren. Israël weigert de apparatuur in gebruik te nemen.
Nederland dient al deze moedwillig veroorzaakte schade op Israël te verhalen.

Tegen deze bizarre achtergronden stel ik voor dat iedereen er op het landelijke niveau – bestuur en Tweede Kamerfractie – van één of meer politieke partijen erop aandringt, dat de greep op de noodhulp en het herstel van Gaza van Israël wordt afgepakt en dat wij onze belastinggelden voor vernielde investeringen terugkrijgen. Stel de politieke besluitvormers voor de noodhulp en herstelbijdragen bij Israël in rekening te brengen.

Hoe meer stemgerechtigden van zich laten horen, des te groter is de bereidheid van de politieke partijen om te luisteren en hun beleid daarop af te stemmen.
Kunt u ook familie, vrienden, geïnteresseerden en partijgenoten vragen hetzelfde te doen?

Joop.nl

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 19:23
Je neemt me wel serieus, dat bewijst je woordkeus. Ik, daarentegen, neem jou niet serieus. De reden daarvoor is diezelfde woordkeus.

Ik neem je zo serieus dat ik je op mijn negeerlijst zet. Ook om mijzelf te beschermen. Ik sluit geen comprimissen met fasisctische zionisten. Blijf jij maar dat moorddadige moord-kabinet in Tel-Aviv maar steunen. Jij hebt niks met Wilders maar zijn politieke idool fascist Liebermann ( huidige minister van defensie van Israel) is vele malen erger. Hypocriet da je dr bent.

Ik heb genoeg legitieme redenen om je als troll te kwalificeren en je zodoende als niet discussie-waardig te bestempelen,en je daardoor een plek in mijn negeer-lijst verdiend.

Bye. Opa.


Tot jou inziet hoe fout je bent geweest en excuses aanbied. :blij:
http://www.stichtinglechaim.nl/wordpress/sites/default/files/wilders3-in-jeruzalem-gesprek-lieberman-pvv-steun-aan-israel-overgebracht-20140824.jpg

Fascist wilders(pvv) met zionistische fascist Liebermann ( Israel).

Slinger
29-06-16, 20:48
Ik neem je zo serieus dat ik je op mijn negeerlijst zet. Ook om mijzelf te beschermen. Ik sluit geen comprimissen met fasisctische zionisten. Blijf jij maar dat moorddadige moord-kabinet in Tel-Aviv maar steunen. Jij hebt niks met Wilders maar zijn politieke idool fascist Liebermann ( huidige minister van defensie van Israel) is vele malen erger. Hypocriet da je dr bent.

Ik heb genoeg legitieme redenen om je als troll te kwalificeren en je zodoende als niet discussie-waardig te bestempelen,en je daardoor een plek in mijn negeer-lijst verdiend.

Bye. Opa.


Tot jou inziet hoe fout je bent geweest en excuses aanbied. :blij:
http://www.stichtinglechaim.nl/wordpress/sites/default/files/wilders3-in-jeruzalem-gesprek-lieberman-pvv-steun-aan-israel-overgebracht-20140824.jpg

Fascist wilders(pvv) met zionistische fascist Liebermann ( Israel).

Mooi ding, zo'n negeerlijst.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 22:49
Slinger (http://www.maroc.nl/forums/members/slinger.html)
Kafir

Dit bericht is verborgen omdat Slinger op je negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?do=ignorelist) staat.

Bekijk Berichten (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388997-nederlandse-media-stilzwijgend-over-moord-op-palestijnse-tiener-15-a-post5535939.html#post5535939)
Verwijder gebruiker van negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?userlist=ignore&do=removelist&u=53445):blij: :blij:

Eke
29-06-16, 22:55
Daar neemt Israël geen genoegen mee. Israël wil wel veiligheid voor haar burgers. Terugtrekken is alleen mogelijk als de veiligheid gegegarandeerd is.

Bovendien bevinden zich op de Westoever ook nog een flink aantal kolonisten. Zij hebben ook recht op bescherming.

Maar de vraag blijft staan: van wie zijn de bezette gebieden?




Over Israël .Die veiligheid voor haar burgers is slechts 1 probleem. Er is nog een heel groot probleem, een probleem dat dagelijks toeneemt en dat er beslist voor zorgt dat er meer kolonisten komen in de bezette gebieden, wat nog meer druk op de ketel geeft daar.

Overbevolking.

Dit woord kun je ook koppelen aan de bezette gebieden want die zijn te klein om de Palestijnen (vluchtelingen) allemaal op te nemen. Lukt ook niet.

Dus, van wie die gebieden ook zijn----er komt nooit vrede als er geen acceptabele oplossing komt voor de opvang van alle mensen die het gebied als 'hun land' zien. Of er moeten een of andere rampscenario realiteit worden, hetgeen ook nog eens vele landen meer of minder rampspoed zal bezorgen.

Alleen met extra grond, heel veel ruimte dus, zou je richting vrede kunnen gaan.

Zowel de Israëli als de Palestijnen hebben meer grond nodig. Om op te bouwen en om voedsel te verbouwen. Grond voor industrie. Voor wegen, enz.

Nu komen er in de nabije toekomst mogelijkheden om woestijnen vruchtbaar te maken.
Maar das niet genoeg, voor zover ik dat NU in kan schatten.

....wordt vervolgd, Mr. Hinderlijk. Welterusten !....

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 23:03
Nieuw innovatief onderzoek wijst op Israëlische oorlogsmisdaden in Rafah



Het Israëlische leger maakte zich schuldig aan oorlogsmisdaden als vergelding voor de ontvoering van een Israëlische soldaat in Rafah in augustus 2014. Dat maakt Amnesty International vandaag bekend in een nieuw rapport dat is opgesteld in samenwerking met het onderzoeksteam Forensische Architectuur van de Goldsmiths
University in Londen.

Uit het online rapport (https://blackfriday.amnesty.org/) komt verder naar voren dat de systematische en ogenschijnlijk opzettelijke grond en luchtaanvallen op Rafah wellicht zelfs neerkomen op misdaden tegen de menselijkheid. Ten minste 135 Palestijnse burgers, onder wie 75 kinderen, kwamen tijdens deze 'Zwarte Vrijdag' om het leven.


Geavanceerde onderzoekstechnieken

Het bewijs is gebaseerd op een gedetailleerde analyse van een grote hoeveelheid multimedia-data. Honderden video's, foto's en sattelietbeelden van Israëlische aanvallen op Rafah zijn door experts geanalyseerd en vergeleken met ooggetuigenverklaringen. De onderzoekers maakten gebruik van geavanceerde technieken om het bewijsmateriaal te analyseren. Zo werden de hoek van schaduwen en de vorm en omvang van rookpluimen in verschillende beelden gebruikt om tijd en locatie van een aanval vast te stellen.


Hannibal-procedure

De enorme hoeveelheid verzamelde data werd aan militaire experts en andere deskundigen voorgelegd, en daarna in chronologische volgorde gerangschikt. Zo onstond een gedetailleerde weergave van de gebeurtenissen vanaf 1 augustus, toen het Israëlische leger besloot om de controversiële 'Hannibal-procedure' in te stellen.
Onder de 'Hannibal procedure' mogen de Israëlische troepen met enorme militaire inzet reageren wanneer een Israëlische soldaat gevangen is genomen. Ongeacht het risico dat de soldaat of in de buurt levende burgers daarbij worden gedood. Zoals het rapport laat zien, heeft de implementatie van deze richtlijn geleidt tot onwettige aanvallen op burgers.
Buitenproportioneel geweld

Amnesty vindt de meedogenloze en grootschalige bombardementen op woonwijken in Rafah, als reactie op de gevangenneming van luitenant Hadar Goldin, een schokkende minachting voor de levens van burgers. Dit komt neer op oorlogsmisdaden. Tot nu toe heeft Israël haar eigen optreden op geen enkele manier onderzocht.

De uitkomsten van dit rapport vormen een dringende oproep tot gerechtigheid en mogen niet worden genegeerd. Het rapport bevat overtuigend bewijs van serieuze schendingen van internationaal humanitair recht. Dit moet zo snel mogelijk worden onderzocht.


Lees meer

Lees in het volledige Engelstalige persbericht meer over de massale bombardementen (https://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/pers/gaza-cutting-edge-investigation-points-israeli-war-crimes-in-rafah-black-friday#bombardement) na 1 augustus, de gebruikte onderzoekstechnieken (https://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/pers/gaza-cutting-edge-investigation-points-israeli-war-crimes-in-rafah-black-friday#onderzoekstechnieken), aanvallen op ziekenhuizen en medisch personeel (https://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/pers/gaza-cutting-edge-investigation-points-israeli-war-crimes-in-rafah-black-friday#ziekenhuizen) en de aanbevelingen van Amnesty (https://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/pers/gaza-cutting-edge-investigation-points-israeli-war-crimes-in-rafah-black-friday#aanbevelingen). Bekijk het volledige rapport (https://blackfriday.amnesty.org/) online.

Amnesty.nl







11 maanden later. Geen onderzoek. Geen ´gevolgen´. Sterker nog. De misdaden tegen de menselijkheid die Israel pleegt jegens het Palestijnse volk worden geintensiveert,zondere enige interventie van welk land dan ook. Een vrijbrief voor een moorddadig schurken-regime om haar oorlogsmisdaden te continueren.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 23:22
er komt nooit vrede als er geen acceptabele oplossing komt


We zijn nou op een punt beland dat er niet eens vrede hoeft te komen om tot een oplossing te komen,o.a. de minister van buitenlandse zaken van Frankrijk opperde het idee om éénzijdig de Palestijnse staat af te kondigen.

Israel terugtrekken naar de bestandslijn van voor 1967. De Palestijnen onthouden zich van (zinloos/onnodig) geweld jegens Israel. Wordt Israel aangevallen,dan heeft Israel het volste recht om zichzelf te verdedigen. Maar dat wil Israel niet. Want als ze daar eenmaal vertrekken komen ze er nooit meer terug. Ze beseffen heel goed dat de Palestijnen niet zo dom zijn om Israel aan te gaan aanvallen zodra Israel zich terugtrekt en Palestina als onafhankelijke staat wordt uitgeroepen. Ze krijgen de kans niet eens. Daar zit het probleem.

Daarnaast moet de Palestijnse regering alles in het werk stellen om geweld tegen Israel te stoppen. Want eerlijk is eerlijk,radicale gewelddadige nationalisten heb je overal. Heel simpel allemaal.

Ze hoeven niet eens vriendjes te zijn met elkaar. Gwn terugtrekken en neem die illegale kolonisten ook mee. Die zijn daar onwettig aanwezig.

Samir75017
29-06-16, 23:48
Daarnaast moet de Palestijnse regering alles in het werk stellen om geweld tegen Israel te stoppen.

And then what ? Sit around a table for the 3000000th time and negotiate with a terrorist state ? You don't negotiate with terrorists.


Want eerlijk is eerlijk,radicale gewelddadige nationalisten heb je overal. Heel simpel allemaal.



Palestinians aren't violent nationalists at all. They resist against the stealing, the occupation, and the ongoing colonization of their territories. As simple as that.

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 00:02
And then what ? Sit around a table for the 3000000th time and negotiate with a terrorist state ? You don't negotiate with terrorists.



Palestinians aren't violent nationalists at all. They resist against the stealing, the occupation, and the ongoing colonization of their territories. As simple as that.

Heb je mij horen zeggen dat ik compromissen wil sluiten? Ik zeg..terugtrekken uit bezet Palestijns gebied. Palestina uitroepen ( dat eigenlijk al bestaat) De Palestijnen moeten dan de kalmte bewaren. Is er rust,kalmte en controle.

Dan,en dat is wat ik met die zin bedoel, zul je nog altijd een radicale groep in de samenleving hebben. Die heb je in elk land.

Hou je die groep onder controle....

Als dat lukt heeft het Palestijnse volk rust. Moeders die hun kinderen en mannen niet hoeven te begraven. Gezinnen die eindelijk zonder bezetting en in vrijheid kunnen leven. Het Palestijnse volk dat zich in volle vrijheid kan ontplooien. Kinderen die niet op vroege leeftijd worden geconfronteerd met zwaar bewapende soldaten en intense zinloze verhoren.Wederopbouw. De haat zal altijd blijven bestaan voor velen. Maar men moet verstandig zijn. Het is mogelijk.

Terugtrekking voor geen geweld. Simpel allemaal. Heb jij een beter voorstel?

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 00:13
Excuus Samir....Met terugtrekking voor geen geweld bedoel ik niet een afspraak met de Israeli´s. Ik bedoel een afspraak voor de Palestijnen zelf. Om de eenheid te bewaren.

Israel moet zich terugtrekken conform de vn-resolties,en daarentegen wordt er niet geeist van de Palestijnen dat ze veiligheiddsgaranties geven een de Israeli.

Zodra de terugtrekking van de zionistische indringer is voltooid moeten de Palestijnen het slim spelen.:blij:

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 00:26
Een passage uit een opiniestuk van oud-burgemeester Wijenberg,van de vorige pagina.

Zeer gerespecteerde deskundigen in het internationaal recht zijn van mening,dat de Gazanen,dus ook Hamas,over het onvervreemdbare recht op zelfverdediging tegen tegen de bezetter beschikken. Géén demilitarisering van de Gaza, dus! [Afwijkende meningen van politici ( ¨Israel heeft het recht zichzelf te verdedigen¨) VERSTERKEN DE ISRAELISCHE VERNIETINGSZUCHT EN MOORDZUCHT,zijn juridisch en feitelijk niet te onderbouwen,en schadelijk voor het vredesproces.De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Gazanen.





De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Gazanen.

Voor de bejaarden onder ons. En de mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen.

Met andere woorden;

Door dat Israel de bezetting continueert en er vervolgens óók slachtoffers in Israel vallen is de verantwoordelijkheid van Israel zelf!!

Voorbeeld,wel 2 jaar geleden gebeurd,geen zin om te zoeken:


Twee Israëli's doodgestoken door Palestijnen

http://media.nu.nl/m/m1oxgeqade77_wd640.jpg/twee-israelis-doodgestoken-palestijnen-.jpg

Gepubliceerd: 10 november 2014 16:20Laatste update: 10 november 2014 21:36

Twee Israëli's zijn maandag doodgestoken door Palestijnse aanvallers, een militair in Tel Aviv en een 25-jarige vrouw in de bezette gebieden.




Een Palestijn stak maandag bij een station in Tel Aviv een jonge soldaat neer. Het slachtoffer overleed later op de dag in een ziekenhuis, meldden Israëlische media (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.625625).

Volgens de Israëlische politie is de verdachte van de aanslag in Tel Aviv een Palestijnse man uit Nablus die illegaal in Israël verbleef. Hij is aangehouden en wordt ondervraagd.

Later stak een Palestijn drie kolonisten neer bij een bushalte in de buurt van de Joodse kolonie Alon Shvut, ten zuidwesten van Jeruzalem. Een van zijn slachtoffers, een 25-jarige vrouw, is aan haar verwondingen bezweken.

De aanvaller probeerde eerst om mensen bij een bushalte te overrijden. Toen dat mislukte, stapte hij uit en stak hij in totaal drie mensen neer. Twee mannen in de leeftijd van 26 en 50 jaar raakten gewond.

De dader is door een bewaker van de Joodse kolonie Alon Shvut neergeschoten. Volgens AFP (https://en-maktoob.news.yahoo.com/israeli-killed-w-bank-stabbing-attacker-shot-medics-153316830.html) is hij inmiddels aan zijn verwondingen overleden. Het is een 30-jarige man uit Hebron die eerder vijf jaar in een Israëlische gevangenis zat.

nu.nl

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 00:41
Een daad van verzet tegen een bezetter waarbij helaas onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Israel is verantwoordelijk voor deze 2 doden.

Ik hoef de bekende zin niet te herhalen;

´De geschiedenis leert ons dat de onderdrukten altijd in opstand komen tegen de bezetter´. Ban Ki-Moon

super ick
30-06-16, 08:15
Heb je mij horen zeggen dat ik compromissen wil sluiten? Ik zeg..terugtrekken uit bezet Palestijns gebied. Palestina uitroepen ( dat eigenlijk al bestaat) De Palestijnen moeten dan de kalmte bewaren. Is er rust,kalmte en controle.

Dan,en dat is wat ik met die zin bedoel, zul je nog altijd een radicale groep in de samenleving hebben. Die heb je in elk land.

Hou je die groep onder controle....

Als dat lukt heeft het Palestijnse volk rust. Moeders die hun kinderen en mannen niet hoeven te begraven. Gezinnen die eindelijk zonder bezetting en in vrijheid kunnen leven. Het Palestijnse volk dat zich in volle vrijheid kan ontplooien. Kinderen die niet op vroege leeftijd worden geconfronteerd met zwaar bewapende soldaten en intense zinloze verhoren.Wederopbouw. De haat zal altijd blijven bestaan voor velen. Maar men moet verstandig zijn. Het is mogelijk.

Terugtrekking voor geen geweld. Simpel allemaal. Heb jij een beter voorstel?

Die Palestijnse staat kan niet bestaan zonder hulp van Israel. Dat is het schizofrene element van dit probleem. Als Israel zich terugtrekt en de grens dicht doet want dat recht hebben ze, komen de Palestijnen om van de honger en ellende.

Tonnen voedsel en medicijnen voor de Palesrijnen passeren de grens. Palesrijnen die in Israel werken, die gezondheidszorg krijgen in Israel.

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 12:53
Die Palestijnse staat kan niet bestaan zonder hulp van Israel. Dat is het schizofrene element van dit probleem. Als Israel zich terugtrekt en de grens dicht doet want dat recht hebben ze, komen de Palestijnen om van de honger en ellende.

Tonnen voedsel en medicijnen voor de Palesrijnen passeren de grens. Palesrijnen die in Israel werken, die gezondheidszorg krijgen in Israel.

Dat is een grote leugen dat Israel de wereld wil doen laten geloven,dat jij daar intrapt.

Hoe zou dat komen denk je? Dat de Palestijnen afhankelijk zijn van israel. De Palestijnen worden daartoe gedwongen.

Wist jij dat de belangrijkste reden van de economische malaise de politiek van afsluiting en segregatie is? Opgelegd door Israel in Maart 1993.

Wist jij dat de blokkade van de Gazastrook ( haven) een verwoestende effect heeft op de voornamelijk op export gerichte producten?

Wist jij dat de enige (burger) luchthaven door Israel is gesloopt is? ( goed voor 20% van bnp,voornamelijk zakenmensen en politici maakte daar gebruik van).

Vruchtbaar land dat door de kolonisten van de Palestijnen wordt geroofd en afgepakt. En ga zo maar door. Komt geen einde aan de acties om de Palestijne economie te frustreren en te beschadigen van het misdadige regime in Tel-Aviv

En verder is het van belang om te weten dat de internationale handelsembargo dat de Palestijnen is opgelegd na de verkiezingen en installatie van de democratisch gekozen Hamas,ook een rol speelt.



WERELDBANK: PALESTIJNSE ECONOMIE ONDERVINDT ERNSTIGE RESTRICTIES


https://alfredmuller.files.wordpress.com/2013/10/10235652853_53646076fd_b.jpg?w=740&h=492

Bijeenkomst van het ontwikkelingscomité van de Wereldbank 2013. Foto Eugene Salazar / World Bank


JERUZALEM – De Palestijnse economie lijdt een verlies van naar schatting 3,4 miljard dollar per jaar omdat Palestijnen de zogeheten C-gebieden op de Westelijke Jordaanoever niet kunnen gebruiken.

JERUZALEM – De Palestijnse economie lijdt een verlies van naar schatting 3,4 miljard dollar per jaar omdat Palestijnen de zogeheten C-gebieden op de Westelijke Jordaanoever niet kunnen gebruiken.
Dat staat in een onlangs gepubliceerde persverklaring van de Wereldbank, die werd uitgegeven naar aanleiding van een rapport over de Palestijnse economie.

De C-gebieden vormen 61 procent van de Westelijke Jordaanoever. Deze gebieden staan onder volledig Israëlisch burgerlijk en militair bestuur. Palestijnen ondervinden daar ernstige restricties in het gebruik van land.
Mariam Sherman, de aftredende land directeur van de Wereldbank voor de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, zegt dat het gebruik van de C-gebieden zal leiden tot een duurzame economische groei.

Een jaarlijkse economische groei van 6 procent op de Westelijke Jordaanoever is nodig om nieuwkomers op de arbeidsmarkt te absorberen en de jeugdwerkloosheid te verkleinen. Het rapport schat dat als bedrijven en boerderijen toegestaan zou worden de C-gebieden te gebruiken, dat 35 procent aan het Palestijnse Bruto Nationaal Product toe zou voegen.

Vrije economische activiteit in het C-gebied zou grote invloed hebben op de ontwikkeling van landbouw, de exploitatie van de mineralen in de Dode Zee, de mijnen waar stenen worden gewonnen, bouw, toerisme en telecommunicatie.

Een vitale economie is essentieel voor het welzijn van de burgers, sociale stabiliteit en om steun te creëren voor de moeilijke politieke vredesonderhandelingen met Israël, aldus de persverklaring.

Op het ogenblik is de Palestijnse economie nog afhankelijk van donorlanden. Maar deze afhankelijkheid zou met de helft kunnen worden gereduceerd omdat het inkomen van de Palestijnse regering met 800 miljoen dollar zou toenemen als de Palestijnen de C-gebieden vrijelijk zouden kunnen gebruiken.




A-B-C ZONES IN DE WESTBANK

JANUARY 9, 2015 (http://bridgingthedivide.kruysvanhuis.nl/en/working-visit-israel-palestine/a-b-c-zones-in-de-westbank/) LUC (http://bridgingthedivide.kruysvanhuis.nl/en/author/luc/) GEEF EEN REACTIE (http://bridgingthedivide.kruysvanhuis.nl/en/working-visit-israel-palestine/a-b-c-zones-in-de-westbank/#respond)

De tour in de Westbank heeft ons een goed beeld gegeven van de strategie die de Settlers er na op houden. Voor iemand die hier nooit geweest is wordt het snel duidelijk. Zowat op iedere bergtop staat er een settlement, in de lager gelegen gebieden zijn de Palestijnse dorpen. Iets later wordt er vanuit die settlements op een andere plaats een caravan neergezet, waar enkele nieuwe settlers gaan wonen, er ontstaat een outpost en die krijgt vervolgens bescherming van de Israelische Defence Force, er komt een caravan bij, vervolgens wordt er een huis gebouwd en een nieuwe settlement is ontstaan.

Palestijnen zijn niet geoorloofd om binnen een straal van enkele kilometers een settlement te benaderen. Vaak staan daar de olijfbomen, of akkers van Palestijnse boeren, en die kunnen dan niet meer op hun akkers om die te bewerken. Zo gaat het Israelische landjepik steeds verder. Er ontstaan vervolgens wegen tussen die de settlements, en die mogen dan weer niet gebruikt worden door Palestijnen.

Van de Westbank is nu in totaal 60% van het land onbereikbaar voor de autochtone bevolking, de Palestijnse grond, steden en dorpen worden op die manier systematisch afgesneden van elkaar.
Een voorbeeld: Om met onze Palestijnse gastheren te reizen van punt a naar b doen we er twee uur over, Israëliërs of westerlingen kost dat 20 minuten. De wereld op zijn kop, als je niet over je eigen land mag rijden. Dit tot frustratie van de Palestijnen die steeds meer land verloren zien gaan.

The Westbank is Palestijns grondgebied laat dat voorop staan, even tot je doordringen..

Area A is onder control of the Palestinian Authority and consists primarily of urban Palestinian areas.

Area B is under Palestinian civil control and shared Palestinian and Israeli security control and includes the vast majority of the Palestinian rural areas.

Area C is under full Israeli control. Palestinian agencies are responsible for education and healthcare.

http://bridgingthedivide.kruysvanhuis.nl/wp-content/uploads/2015/01/Map3_WB_ABC_1-212x300.jpg (http://bridgingthedivide.kruysvanhuis.nl/wp-content/uploads/2015/01/Map3_WB_ABC_1.jpg)
Een abc-tje van de werkelijkheid. Dus 60 % van de westbank is area C

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 13:11
Palesrijnen die in Israel werken, die gezondheidszorg krijgen in Israel.

Vind je het gek? Ze pikken grote vruchtbare stukken land in ( grotendeels Hebron) geven dat aan de kolonisten die op hun beurt daar niks te zoeken hebben. Wat blijft er dan voor de Palestijnen over?

Gedwongen worden de Palestijnen om bij Israel de hand op te houden. Een smerige,valse, onzichtbare,vernederende politiek. Ook hier hoor je niks over.

Wat betreft de gezondheidszorg; Ook daar dezelfde politiek. Ziekenhuizen zelfs van de VN,humanitaire gebouwen en voertuigen ( ambulances) worden door Israel vernietigd.

Denk je nou echt dat daar goed opgeleide Palestijnse artsen zijn? Die zijn het land (een hel ,een open luchtgevangenis) allang ontvlucht en werken in het buitenland, ook dat komt door de politiek van Israel.


Volgens mij besef je niet waar je het over hebt. Je komt zo naif over.

super ick
30-06-16, 13:21
Vind je het gek? Ze pikken grote vruchtbare stukken land in ( grotendeels Hebron) geven dat aan de kolonisten die op hun beurt daar niks te zoeken hebben. Wat blijft er dan voor de Palestijnen over?

Gedwongen worden de Palestijnen om bij Israel de hand op te houden. Een smerige,valse, onzichtbare,vernederende politiek. Ook hier hoor je niks over.

Wat betreft de gezondheidszorg; Ook daar dezelfde politiek. Ziekenhuizen zelfs van de VN,humanitaire gebouwen en voertuigen ( ambulances) worden door Israel vernietigd.

Denk je nou echt dat daar goed opgeleide Palestijnse artsen zijn? Die zijn het land (een hel ,een open luchtgevangenis) allang ontvlucht en werken in het buitenland, ook dat komt door de politiek van Israel.


Volgens mij besef je niet waar je het over hebt. Je komt zo naif over.

Die bezettingspolitiek keur ik ook af.

Er zijn ook kolonisten die lang geleden hun grond eerlijk gekocht hebben.

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 13:52
Die bezettingspolitiek keur ik ook af.
Er zijn ook kolonisten die lang geleden hun grond eerlijk gekocht hebben.


Ach,wie is er nou wel voor bezetting?

Als de kolonisten dat eerlijk hebben gekocht van de Palestijnen dan mogen ze daar blijven of ze moeten door de Palestijnse regering bij een eventueel vertrek financieel gecompenseerd worden.

Zo niet..dan moeten die kolonisten de koffers pakken en opzouten. :blij:

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 14:01
Dit stuk kwam ik toevallig net even tegen. Het deed me niks. Ik wilde het even delen. Vorig jaar nog.

Ik begin nu in te zien waarom de Palestijnen totaal geen concessies willen doen,en liever de dood kiezen dan te buigen.


http://www.docp.nl/wp-content/uploads/2015/06/Zwempool-Yatta-650x300-481x230.jpg

Dagelijkse realiteit op de Westelijke Jordaanoever voor Palestijnen en kolonisten

geplaatst door redactie (http://www.docp.nl/author/george/) on Jun 20, 2015 in docP (http://www.docp.nl/category/docp/), Illegale nederzettingen (http://www.docp.nl/category/illegale-nederzettingen/) |




Israëlische soldaten sturen Palestijnen weg uit poel om kolonisten er te laten zwemmen


Op 7 april 2015, tijdens het joodse Paasfeest, arriveerde een groep van honderden kolonisten onder begeleiding van Israëlische veiligheidstroepen in Birkat al-Karmil – een natuurpark met zwempoel dichtbij het dorp al-Karmil ten zuiden van Hebron in een ‘Area A’ gebied. In 2011 liet het gemeentebestuur van Yatta dit natuurpark aanleggen en de historische poel restaureren.

[Noot vertaler: in Area A is de Palestijnse Autoriteit verantwoordelijk voor zowel het burgerlijk bestuur als de handhaving van de veiligheid. Kortom: formeel autonoom gebied.]

Onderzoek (http://www.btselem.org/south_hebron_hills/20150604_birkat_al_karmel) van de Israëlische mensenrechtenorganisatie B’Tselem bracht aan het licht dat op die bewuste 7 april om ongeveer 14 uur honderden kolonisten bij de zwempoel arriveerden onder escorte van tientallen soldaten, grenspolitie en vertegenwoordigers van het Burgerlijk Bestuur (BB). De veiligheidstroepen verordonneerden de Palestijnse zwemmers om de poel te verlaten en aan de rand van het park te blijven. Zij boden de kolonisten echter vrij en exclusief gebruik van de rest van het park. De kolonisten en de veiligheidstroepen verlieten om ongeveer 17.30 uur het park.

Volgens diverse media kwamen de kolonisten naar Birkat al-Karmil op initiatief van ‘Susiya Tour and Study Center’ die de poel beschrijft als de historische plek van de Bijbelse nederzetting Carmel en ook benadrukt dat voor het bezoek [aan de poel] toestemming was verkregen van het leger die de groep ook begeleidde. Volgens het Centrum namen ongeveer 1000 mensen deel aan de trip, waaronder hoofdkrijgsmacht-rabbijn Rafi Peretz en zijn de voorbije jaren soortgelijke festiviteiten op die plek gehouden, met name rond het Loofhuttenfeest en Pasen.

Volgens getuigenissen, door B’Tselem opgetekend, waren er toen de kolonisten arriveerden zo’n 200 Palestijnen in het natuurpark, sommigen waren aan het zwemmen en anderen lagen op de kant. […..]

De burgemeester van Yatta tekende ter plekke protest aan bij de vertegenwoordigers van het Burgerlijk Bestuur die met de kolonisten waren meegekomen. Een van de vertegenwoordigers vertelde de burgemeester dat het bezoek van de kolonisten was gecoördineerd met het Palestijnse DCO (District Coördinatie Bureau).

Toen B’Tselem contact opnam met het Palestijnse DCO werd deze coördinatie ontkend en werd gezegd dat er juist een officiële klacht was neergelegd bij het Israëlische DCO. Feitelijk maakt het ook niet uit of het bezoek nu wel of niet was gecoördineerd, want het Palestijnse DCO heeft niet de vrijheid om een dergelijk verzoek door de Israëlische veiligheidstroepen af te wijzen.

Dit incident is het zoveelste voorbeeld van hoe de Israelische autoriteiten te werk gaan op de Westelijke Jordaanoever. Bijna iedere wens van kolonisten,hoe grillig deze ook mag zijn,wordt automatsich ingewilligd ten koste van de Palestijnse bevolking

In dit geval werd het leger ingezet alleen maar om kolonisten het plezier te gunnen om te zwemmen op die speciale plek. Dit is op zich al niet te rechtvaardigen, maar het is zeker geen rechtvaardiging van het feit dat het leger ‘Area A’ gebied binnengaat of enige andere verstoring van het leven van Palestijnen

Op een gedetailleerd verzoek van B’Tselem aan de woordvoerder van het Israëlische leger om een reactie, kwam alleen een laconiek antwoord zonder enige verklaring over de gedragingen van de autoriteiten m.b.t. dit incident.

docp.nl

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 20:35
Israëlisch tienermeisje doodgestoken door PalestijnVANDAAG, 11:56
BUITENLAND (http://nos.nl/nieuws/buitenland/)



http://nos.nl/data/image/2016/06/30/295412/864x486.jpg





Een Israëlisch meisje van dertien jaar is doodgestoken door een Palestijn in haar huis op de Westelijke Jordaanoever. De dader is doodgeschoten door beveiligers.

De dader, een jonge Palestijn, zou over het hek zijn geklommen van de nederzetting Kiryat Arbad, nabij Hebron. Vervolgens is hij het huis van het meisje binnengegaan en stak haar uiteindelijk meerdere keren in haar slaapkamer. Het meisje overleed later in het ziekenhuis.

Voordat de dader werd doodgeschoten verwondde hij ook een van de beveiligers van de nederzetting. Die ligt nog in het ziekenhuis.

De laatste negen maanden zijn drieëndertig Israëliërs en twee Amerikanen gedood bij aanvallen door Palestijnen. In dezelfde periode werden zo'n tweehonderd Palestijnen gedood. In de meeste gevallen gebeurde dat omdat ze aanslagen pleegden.

nos

Samir75017
30-06-16, 20:43
Israëlisch tienermeisje doodgestoken door PalestijnVANDAAG, 11:56
BUITENLAND (http://nos.nl/nieuws/buitenland/)



http://nos.nl/data/image/2016/06/30/295412/864x486.jpg





Een Israëlisch meisje van dertien jaar is doodgestoken door een Palestijn in haar huis op de Westelijke Jordaanoever. De dader is doodgeschoten door beveiligers.

De dader, een jonge Palestijn, zou over het hek zijn geklommen van de nederzetting Kiryat Arbad, nabij Hebron. Vervolgens is hij het huis van het meisje binnengegaan en stak haar uiteindelijk meerdere keren in haar slaapkamer. Het meisje overleed later in het ziekenhuis.

Voordat de dader werd doodgeschoten verwondde hij ook een van de beveiligers van de nederzetting. Die ligt nog in het ziekenhuis.

De laatste negen maanden zijn drieëndertig Israëliërs en twee Amerikanen gedood bij aanvallen door Palestijnen. In dezelfde periode werden zo'n tweehonderd Palestijnen gedood. In de meeste gevallen gebeurde dat omdat ze aanslagen pleegden.

nos

No Justice, No Peace.

No empathy whatsoever for any occupier that gets killed.

The Palestinain resistance will never die.

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 20:46
Dit bericht pikken de Nederlandse media wel op.

Een verzetsdaad gepleegd in bezet gebied dat Israel al 49 jaar geleden had moeten verlaten,waarbij helaas 2 slachtoffers zijn gevallen. De dader en het israelische meisje. Treurig voor de nabestaande. Zo zinloos dit.

De verantwoordelijkheid ligt volledig bij Israel. Zie opmerking van Hans Wijenberg op vorige pagina.

Mr.Hinderlijk
30-06-16, 20:54
No Justice, No Peace.

The Palestinain resistance will never die.





De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Gazanen.





Dit noemt Israel,Nederland, de VS terrorisme. Hier heb je helemaal geen deskundige voor nodig om in te zien waar de struikelblok ligt.

Palestijnen die in hun eigen land in sectoren worden gedeeld en vervolgens tijdens het recreeren door de Israelische soldaten uit een zwemgelegenheid worden verdreven om plaats te maken voor de rechts-extremistische zionistische indringer.

Die Palestijnen worden ziek gemaakt daar. Het lijkt net of Israel het express doet. De boel zo opfokken tot de bom ontploft.

Super Ick,mocht je mee lezen. Ook dit psychologische effect moet je mee nemen in je opmerkingen naar Hamas. Wij weten niet hoe het is om onder zo´n bezetting te leven. Maar mij in leven kan ik wel.

Slinger
01-07-16, 00:15
No Justice, No Peace.

No empathy whatsoever for any occupier that gets killed.

The Palestinain resistance will never die.

Dank je wel dat je zo duidelijk bent: geen gerechtigheid, geen vrede, en geen sympathie voor een klein meisje dat wordt afgeslacht.

Je vindt het zelfs een leuke verzetsdaad, het doden van zo'n kind. Nu weet je meteen de reden waarom Israël zal vasthouden aan zijn veiligheid. In Israël geven ze namelijk wel om gerechtigheid, vrede en kinderen...

Samir75017
01-07-16, 00:51
Dank je wel

You're welcome.

Samir75017
01-07-16, 01:08
Israëlische soldaten sturen Palestijnen weg uit poel om kolonisten er te laten zwemmen[/B]



https://www.youtube.com/watch?v=6NebWj_so-8

Slinger
01-07-16, 06:02
https://www.youtube.com/watch?v=6NebWj_so-8

Wat hier gebeurt staat natuurlijk in geen verhouding tot de moordpartij op een dertienjarig Joods meisje.

super ick
01-07-16, 10:18
De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Gazanen.





Dit noemt Israel,Nederland, de VS terrorisme. Hier heb je helemaal geen deskundige voor nodig om in te zien waar de struikelblok ligt.

Palestijnen die in hun eigen land in sectoren worden gedeeld en vervolgens tijdens het recreeren door de Israelische soldaten uit een zwemgelegenheid worden verdreven om plaats te maken voor de rechts-extremistische zionistische indringer.

Die Palestijnen worden ziek gemaakt daar. Het lijkt net of Israel het express doet. De boel zo opfokken tot de bom ontploft.

Super Ick,mocht je mee lezen. Ook dit psychologische effect moet je mee nemen in je opmerkingen naar Hamas. Wij weten niet hoe het is om onder zo´n bezetting te leven. Maar mij in leven kan ik wel.

Dan kan ik nog wel grotere conflicten opnoemen die langer spelen en waar veel meel slachtoffers zijn gevallen opnoemen. Waarom precies dit conflict?

Waarom lees ik niets van je over Koerden, Yezidi's of christenen die vervolgd worden in Islamitische landen?

Mr.Hinderlijk
01-07-16, 11:20
Dan kan ik nog wel grotere conflicten opnoemen die langer spelen en waar veel meel slachtoffers zijn gevallen opnoemen. Waarom precies dit conflict?

Waarom lees ik niets van je over Koerden, Yezidi's of christenen die vervolgd worden in Islamitische landen?

Waarom weer islamitische landen? Houden die een volk meer dan 50 jaar bezet? Yezidi´s zijn een geloofsstroming en hebben een land. Ik bemoei me niet met interne aangelegenheden van landen.

Noem eens een conflict waaruit blijkt dat een natie al meer dan 50 jaar wordt bezet?

Ik hoef jou geen uitleg te geven waarom dit conflict mij zo raakt. Openbaar forum.

Slinger
01-07-16, 12:28
Waarom weer islamitische landen? Houden die een volk meer dan 50 jaar bezet? Yezidi´s zijn een geloofsstroming en hebben een land. Ik bemoei me niet met interne aangelegenheden van landen.

Noem eens een conflict waaruit blijkt dat een natie al meer dan 50 jaar wordt bezet?

Ik hoef jou geen uitleg te geven waarom dit conflict mij zo raakt. Openbaar forum.

Tibet.

Westelijke Sahara komt ook al mooi in de richting, evenals Noord-Cyprus.

super ick
01-07-16, 14:44
Waarom weer islamitische landen? Houden die een volk meer dan 50 jaar bezet? Yezidi´s zijn een geloofsstroming en hebben een land. Ik bemoei me niet met interne aangelegenheden van landen.

Noem eens een conflict waaruit blijkt dat een natie al meer dan 50 jaar wordt bezet?

Ik hoef jou geen uitleg te geven waarom dit conflict mij zo raakt. Openbaar forum.

Iran, Irak en Turkije zieken de Koerden al veel langer. Sadam heeft ze bestookt met gisgas, Iran heeft ze gedeporteerd naar centraal Iran en Turkije bombardeerd ze momenteel. Chan ziekt Tibet al veel langer en Rusland heeft het ook aardig lang volgehouden met half Europa.

O, nu 'hoef' je ineens geen uitleg te geven. Dan heeft de discussie verder weinig zin.

Mr.Hinderlijk
01-07-16, 16:21
O, nu 'hoef' je ineens geen uitleg te geven. Dan heeft de discussie verder weinig zin.


Doe es rustig man. Ik zit midden in een verhuizing. Ik zal hier later dieper op ingaan. Maak je geen zorgen.

Tipje van de sluier...Het heeft te maken met VN resoluties,Irak,Libie en het meten met 2 maten door het westen in specifiek dit conflict.

Daarom dit conflict. Daarom zijn de bananen krom.


Vanavond beloof ik je een uitgebreid antwoord op de vraag die je zo bezig houd. Voor nu ga ik even verder met mn verhuizing.

Eke
01-07-16, 17:18
Doe es rustig man. Ik zit midden in een verhuizing. Ik zal hier later dieper op ingaan. Maak je geen zorgen.

Tipje van de sluier...Het heeft te maken met VN resoluties,Irak,Libie en het meten met 2 maten door het westen in specifiek dit conflict.

Daarom dit conflict. Daarom zijn de bananen krom.


Vanavond beloof ik je een uitgebreid antwoord op de vraag die je zo bezig houd. Voor nu ga ik even verder met mn verhuizing.

Heb je nog wel tijd om te prikken ? Sterkte ermee !

Samir75017
01-07-16, 20:48
Waarom precies dit conflict?

Waarom lees ik niets van je over Koerden

You're comparing the Israel-Palestine conflict (colonization) with the Kurds who fight for their independence (autonomy) = ethno-nationalism. A bit like comparing the Israel-Palestine conflict with the Spain/Basque country, France/Corsica or Northern Ireland/England conflicts !

Your comparison is absurd.

Slinger
01-07-16, 20:50
You're comparing the Israel-Palestine conflit (colonization) with the Kurds who fight for their independence (autonomy) ... A bit like comparing the Israel-Palestine conflict with the Spain/Basque country, France/Corsica or Northern Ireland/England conflicts.

Beter om het met Marokko - West Sahara te vergelijken?

super ick
01-07-16, 22:06
Doe es rustig man. Ik zit midden in een verhuizing. Ik zal hier later dieper op ingaan. Maak je geen zorgen.

Tipje van de sluier...Het heeft te maken met VN resoluties,Irak,Libie en het meten met 2 maten door het westen in specifiek dit conflict.

Daarom dit conflict. Daarom zijn de bananen krom.


Vanavond beloof ik je een uitgebreid antwoord op de vraag die je zo bezig houd. Voor nu ga ik even verder met mn verhuizing.

Ik ben rustig. Maak je geen zorgen om mij. Alleen op een normale vraag antwoorden dat je geen verantwoording schuldig bent is geen discussie.

Daarom zijn de bananen krom is wel een goed argument.

Samir75017
01-07-16, 23:17
Beter om het met Marokko - West Sahara te vergelijken?

Which country did the Western Sahara belong to before Spain colonized it ?

You mix up separatism (Western Sahara) and decolonisation (Palestine).

Mr.Hinderlijk
01-07-16, 23:27
Waarom precies dit conflict?

Waarom lees ik niets van je over Koerden, Yezidi's of christenen die vervolgd worden in Islamitische landen?


Alleen op een normale vraag antwoorden dat je geen verantwoording schuldig bent is geen discussie.


Ik zal antwoord geven op beide vragen.

Waarom dit conflict? Dit conflict krijg ik al sinds mijn 14e mee. Omdat dit de meeste foute conflict is die je maar kan bedenken en waarbij het Westen wel iets kan doen maar niets doet. Omdat bij dit conflict op verschillende facetten door het westen met 2 maten wordt gemeten. Omdat dit geen normale bezetting is. Omdat het de schuld is van het Westen die Israel zo lang haar gang hebben laten gaan.

Waarom mag Israel VN resoluties aan de laars lappen? En Irak niet? En Libie toen ook niet? Heb jij hier antwoord op?

Wat betreft je 2e vraag;

Zie antwoord van Samir75017. Dat er Iraakse,Egyptische,Libanezen christenen worden vervolgd en/of het moeilijk hebben in hun eigen land heeft niks maar dan ook niks met ´bezetting´ te maken.

Wat een onzin spuug je vandaag uit zeg Ongelooflijk. Niet normaal!! Weet van gekkigheid niet meer wat ie als tegenargument moet gebruiken en komt met vergelijkingen die een brugklasser niet eens zou durven maken.



Nog even en je kan je nick beter veranderen in Super Dick. :hihi: (No offence).

Mr.Hinderlijk
01-07-16, 23:31
Which country did the Western Sahara belong to before Spain colonized it ?

You mix up separatism (Western Sahara) and decolonisation (Palestine).

Samir75017,,,my brother.

Please do not quote Slinger the stupid zionist. I´ve put him on my ignore-list. And when you quote that ´thing´,i can still read his filthy garbage. But it´s your decision. :p

Ibrah1234
01-07-16, 23:33
Tibet.

Westelijke Sahara komt ook al mooi in de richting, evenals Noord-Cyprus.

Je vergeet België. Dat moet ook ooit eens weer terug in het Koninkrijk der Nederlanden :hihi:

Ibrah1234
01-07-16, 23:39
Waarom dit conflict? Dit conflict krijg ik al sinds mijn 14e mee.

Het hele probleem in a nutshell. The scary part is dat je niet de enige bent.

Mr.Hinderlijk
01-07-16, 23:49
Het hele probleem in a nutshell. .

Verklaar je nader.

Samir75017
02-07-16, 00:10
Waarom dit conflict? .......

Have the NL ever observed a one-minute silence in memory of victims of terrorist attacks in Morocco or Turkey ? What about when the attacks take place in / the victims are from France or Spain or the US ?

What do you think ?

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 00:20
https://www.youtube.com/watch?v=6NebWj_so-8


Zo kan je duizenden misdaden tegenkomen van de laffe zionistische bezetter...Hier.....



Video – Israëlische soldaten laten Palestijns kind bijten door honden

By Redactie (http://dutchturks.nl/author/admin/) -
3 Mrt 2015




Op onlangs uitgelekte beelden is te zien hoe soldaten van de Israëlische bezettingsmacht in Palestina een jongen mishandelen door hem te laten bijten door honden.

Het is niet ongewoon voor soldaten van het Israëlisch bezettingsleger om jonge kinderen hardhandig te arresteren.

Beelden die uitlekken kunnen dan ook beschouwd worden als het topje van de ijsberg, aangaande de Israëlische agressie en repressie in Palestina.

DutchTurks.nl



https://youtu.be/JWEh_QBwrV8

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 00:35
En zo kan je tal van filmpjes tegenkomen op internet. En dit is maar het topje van de ijsberg. 49 jaar lang.

Maar beter kan je daar als men niet mee bezig houden. Feit is dat di zionisten zich moeten terugtrekken. Zonder eisen te stellen. En dan kan je verder praten. Simpel.

IK zelf heb nooit getwijfeld. Israel moet zich terugtrekken. Laten we eerlijk zijn,Israel heeft zich al in een onmogelijke positie gemanouvreerd. Het is meer dan een bezetter in de meest negatieve zin van het woord.

49 jaar lang een volk vernederen,onderdrukken,en uitmoorden en dan vervolgens als primaire eis stellen dat het veiligheidsgaranties krijgt alvorens het zich terugtrekt. Is dit een grap? Waar halen ze het lef vandaan?
De situatie is nu zo erg,dat er een buffermacht moet komen als de Palestijnse staat er komt ( en die gaat binnen aanzienlijke tijd komen).

Degene die denken dat als Israel zich terugtrekt en er geen haat en/of wraakgevoelens meer zijn bij het Palestijnse volk moeten zich eens goed achter de oren krabben. Dat is onrealistisch. Israel is de bezetter. Israel trekt zich terug en neemt al haar rotzooi en troep kolonisten-tuig mee. De Palestijnen op hun beurt gaan er alles aan doen om de haat en wraak gevoelens die er bij de Palestijnen heerst te temperen.

Vriendjes hoeven ze niet te zijn. Gewoon oprotten met die soldaten en illegale kolonisten uit Palestijns gebied.

Ibrah1234
02-07-16, 00:37
Ja, je komt heel wat filmpjes tegen.


https://www.youtube.com/watch?v=GpRUkzrovcg

Ibrah1234
02-07-16, 00:38
https://www.youtube.com/watch?v=XZ4_Th5GUw8

Ibrah1234
02-07-16, 00:38
Hypocriet geneuzel. En maar blijven wijzen naar anderen terwijl in het eigen land vrijwel hetzelfde en op het eerste oog nog bruter wordt opgetreden.

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 00:50
En zo kan je tal van filmpjes tegenkomen op internet. En dit is maar het topje van de ijsberg. 49 jaar lang.

Maar beter kan je daar als men niet mee bezig houden. Feit is dat di zionisten zich moeten terugtrekken. Zonder eisen te stellen. En dan kan je verder praten. Simpel.

IK zelf heb nooit getwijfeld. Israel moet zich terugtrekken. Laten we eerlijk zijn,Israel heeft zich al in een onmogelijke positie gemanouvreerd. Het is meer dan een bezetter in de meest negatieve zin van het woord.

49 jaar lang een volk vernederen,onderdrukken,en uitmoorden en dan vervolgens als primaire eis stellen dat het veiligheidsgaranties krijgt alvorens het zich terugtrekt. Is dit een grap? Waar halen ze het lef vandaan?
De situatie is nu zo erg,dat er een buffermacht moet komen als de Palestijnse staat er komt ( en die gaat binnen aanzienlijke tijd komen).

Degene die denken dat als Israel zich terugtrekt en er geen haat en/of wraakgevoelens meer zijn bij het Palestijnse volk moeten zich eens goed achter de oren krabben. Dat is onrealistisch. Israel is de bezetter. Israel trekt zich terug en neemt al haar rotzooi en troep kolonisten-tuig mee. De Palestijnen op hun beurt gaan er alles aan doen om de haat en wraak gevoelens die er bij de Palestijnen heerst te temperen.

Vriendjes hoeven ze niet te zijn. Gewoon oprotten met die soldaten en illegale kolonisten uit Palestijns gebied.


Hypocriet geneuzel. En maar blijven wijzen naar anderen terwijl in het eigen land vrijwel hetzelfde en op het eerste oog nog bruter wordt opgetreden.


HYpocriet?


Weet jij mijn standpunten inzake Westelijke Sahara,Tibet en weet iik wat voor ** conflict op de wereld?

Stel mijn geduld niet op de proef. Ibrahrat. Bij mij ben je aan de verkeerder adres met dat gedraai.. KOm met argumenten of houd je kontje dicht.

Israel moet terugtrekken,haar kolonisten moeten daar oprotten,en dan,dan kan je pas over vrede praten. PUNT...

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 00:59
Ga slapen joh drol. Komt geen zinnig woord meer uit bij jou. Straks ga je me nog beschuldigen dat ik geen oordeel heb over de Indianen vs Amerikanen ofzo. Verzin maar wat. Verras me maar.

Bedtijd voor hersenloze retards. :blij:

Ibrah1234
02-07-16, 01:08
HYpocriet?
Weet jij mijn standpunten inzake Westelijke Sahara,Tibet en weet iik wat voor ** conflict op de wereld?

Dat weten we niet. Je gaf zelf al aan vanaf je 14e gepreoccupeerd te zijn door het Arabisch/Israëlisch conflict.

Een jongetje van 14 voetbalt, zit achter de meisjes aan, sleutelt aan brommers en scooters, probeert enkele akkoorden op een gitaar te spelen en programmeert zijn eerste coderegels in BASIC. Daar zul jij geen schuld aan hebben maar die loser omgeving van jou wel.

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 01:10
Dat weten we niet. .

Houd dan je bek dicht.

Ibrah1234
02-07-16, 01:15
Houd dan je bek dicht.

:hihi:

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 01:21
. Je gaf zelf al aan vanaf je 14e gepreoccupeerd te zijn door het Arabisch/Israëlisch conflict.

.

Kijk,en dit is waarom je de kwalificatie Ibrahrat dik en dik verdiend;

Ik antwoordde op de vraag waarom juist dit conflict. Een heel simpel antwoord.


Dit conflict krijg ik al sinds mijn 14e mee.

En wat ik daar me bedoel is een conflict dat op elke krant,nieuwsstation,continent en zelfs in de verste uithoek van deze aarde besproken is. Zelfs bekende figuren in film en sportwereld gingen zich er mee bemoeien. Ik kan mezelf herrinneren dat collega´s van mij het erover hadden. Ik kreeg dat mee. Ik bemoeide me niet actief met de discussie´s.

Ik kreeg dat mee en en 20 jaar later..nog steeds dezelfde bullshit en het wordt erger. Daarom. Niet dat het een obsessie is geweest. Nee,eerder verontwaardiging met een vleugje woede.

En jij komt dan met vergelijkingen ( W-S,Tibet) waar zelfs de westerse media onvoldoende aandacht aan hebben besteed. En of heel weinig bereikt...want;

Aan dit conflict de media meer aandacht besteed(de).

Daarom.

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 01:23
Hypocriet geneuzel.


HYpocriet?

Weet jij mijn standpunten inzake Westelijke Sahara,Tibet en weet iik wat voor ** conflict dan ook op de wereld?



Dat weten we niet.
.


Houd dan je bek dicht.

Ik had ook kunnen type,¨houd dan je bek dicht als je niet weet wat iemands standpunt is¨.

Ibrahrat:hihi:

Slinger
02-07-16, 08:42
Which country did the Western Sahara (Palestine).

Nog een overeenkomst met
Palestina dus.

super ick
02-07-16, 08:50
Aan dit conflict de media meer aandacht besteed(de).

Daarom.[/B]

Je moet toch niet achter de media aanlopen? Waarom doe je dat nu wel dan?

Waarom is de EU zo hypocriet dat ze produkten uit Israel wil labelen en hoor je niets over het kopen van olie uit SA waar expats halve slaven zijn, vrouwen onderdrukt worden, hoofden afgehakt worden om belachelijke redenen en die heel Jemen vanuit de lucht plat aan het gooien is? Om 'onze' eigen hypocrisie er maar eens bij te halen.

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 11:30
Je moet toch niet achter de media aanlopen? Waarom doe je dat nu wel dan?


Hey Super Dick :blij:, ik geef wel antwoord op je vragen,het zou wel netjes zijn en je als oud ventje sieren ook antwoord geeft op mijn vragen te geven. Je begint te spartelen. Helemaal door zn argumenten heen. Komt elke keer met interne aangelegenheden van buitenlandse naties aanzetten. Of domme vragen te stellen om je eigen fouten in te dekken. Jij hebt de grote fout gemaakt door met mij in discussie te gaan over een conflict dat niet te verdedigen valt.

Begint het kwartje te vallen,Einstein? IK ben de slechtste niet,ik geef wel antwoord op vragen.


Waarom is de EU zo hypocriet dat ze produkten uit Israel wil labelen en hoor je niets over het kopen van olie uit SA

Je bedoeld net zo hypocriet als de VS? Het is de VS die dat stimuleert. Over meten met 2 maten gesproken. :haha: (zie link onder) haha. Wat een voorzet weer.
Amerika die S.A zelf verdedigd net als het Israel verdedigd.

IK stel je de vraag waarom? Waarom mag Israel wel vn-sancties aan haar laars lappen en andere landen weer niet. En s-a ook? Begint het kwartje te vallen? Wil je nog meer les? Ik heb alle tijd tot in de lengte der jaren tijd voor je.

Ibrahrat heeft zich gisternacht ook lelijk gesneden:hihi:. IK ben benieuwd met welke onzin je nu aan gaat komen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiA0qncx9TNAhXJchQKHe3DDvcQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fverkiezingen-vs%2F4240744%2Ftrump-noemt-navo-niet-meer-van-tijd.html&usg=AFQjCNHwbMx0p1MctBQB308HvA466wOZyw&sig2=bYwhAgHKKrZANwZsG1Mi_w

Samir75017
02-07-16, 12:03
Houd dan je bek dicht.

:haha:

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 12:46
Radicale Joden vieren feest en dansen om verbrande Palestijnse baby en familie


http://turksemedia.nl/wp-content/uploads//2015/12/webr32fewdax.jpg

Een groep radicale Joden heeft in Israël de moord op een Palestijnse familie en hun baby van achttien maanden oud dansend gevierd.

Dat bleek uit beelden die zijn uitgezonden door kanaal 10 van Israël.

De radicale Joden zwaaiden tijdens een Joodse trouwfeest met foto’s van de baby, molotovcocktails, messen en geweren. Ook werd er in het Hebreeuws gezongen dat ‘er wraak moest worden genomen van de Palestijnen’.

De Israëlische pers schreef dat de gearresteerde kolonisten die het huis van familie Devabişe in brand hebben gestoken banden hebben met het Joodse echtpaar.
Premier Benjamin Netanyahu vond de beelden “onacceptabel en choquerend”.

Het huis van de familie Devabişe werd in augustus door een groep Joodse kolonisten in brand gestoken waarbij drie mensen zijn omgekomen. De vierjarige Ahmed, die nog net kon ontsnappen en voor zestig procent brandwonden heeft opgelopen, zag zijn vader, moeder en kleine broertje van achttien maanden oud sterven.

De daders zijn opgepakt. Het proces tegen de brandstichters duurt voort.

Turksemedia.nl


__________________________________________________ ___________________________________________

http://www.maghreb.nl/wp-content/palestijnse_kinderen.jpg


https://mediawerkgroepsyrie.files.wordpress.com/2012/07/pic-php.jpg


19 maanden gevangenisstraf voor het gooien van stenen naar een illegale bezetter.
https://mediawerkgroepsyrie.files.wordpress.com/2013/03/child_chains1.jpg

Mr.Hinderlijk
02-07-16, 12:58
De vierjarige Ahmed, die nog net kon ontsnappen en voor zestig procent brandwonden heeft opgelopen, zag zijn vader, moeder en kleine broertje van achttien maanden oud sterven.

De daders zijn opgepakt. Het proces tegen de brandstichters duurt

Wéér een Palestijns kind dat wees is geworden door de Israelische bezetting.

Denken jullie dat hij zich zal inzetten voor vrede als hij later volwassen wordt? Denken jullie dat hij niet met haat en wraak zal zitten?

Stop de Israelische bezetting en de wereld zal er stukken veiliger uitzien. Vinden jullie het gek dat Israelisch/joodse instellingen en overheidsgebouwen wereldwijd extra worden beschermd?


Israel moet zich terugtrekken en dan is er een basis om verder te praten.

Mr.Hinderlijk
03-07-16, 12:15
Israel vernietigt voor ruim 65 miljoen euro aan EU-projecten

geplaatst door Redactie (http://www.docp.nl/author/herma/) on Jun 7, 2016 in BDS (http://www.docp.nl/category/bds/) |

http://www.docp.nl/wp-content/uploads/2016/06/Knipsel-speeltuin-met-onderschrift-481x230.jpg


Een landbouwproject van bijna 10 miljoen euro, een speeltuin van 54 duizend euro en een basisschool voor kinderen van een bedoeïenengemeenschap ten oosten van Jeruzalem: alle 3 verwoest door Israel.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van de minstens 150 met EU-geld opgezette projecten op de bezette Westelijke Jordaanoever die in de eerste 3 maanden van dit jaar door Israel zijn vernietigd. Volgens een recent rapport van Euro-Med (http://http//www.euromedmonitor.org/en/article/1255/Squandered-Aid:-Israel%E2%80%99s-repetitive-destruction-of-EU-funded-projects-in-Palestine%20) (Euro-Mediterranean Human Rights Monitor) zijn in deze 3 maanden meer huizen, bedrijven en infrastructurele projecten verwoest dan in heel 2015.

Elke maand worden er gemiddeld 165 gebouwen, neergezet met eigen geld of met internationale financiering, geheel of gedeeltelijk verwoest. Dit is ruim drie keer meer dan het gemiddelde van 50 vernietigde gebouwen per maand in de jaren 2012-2015.

Volgens statistieken (https://www.ochaopt.org/content/humanitarian-coordinator-calls-israeli-authorities-stop-destruction-humanitarian-aid-and) van de Verenigde Naties zijn er dit jaar al meer dan 900 Palestijnen dakloos geworden. Duizenden Palestijnen zijn in hun bestaan bedreigd door deze golf van verwoesting.
Euro-Med bericht dat volgens Robert Piper, de plaatsvervangend coördinator voor het Midden Oosten vredesproces, deze toename Israels antwoord is op de escalatie van gewelddadige confrontaties sinds oktober 2015 tussen Palestijnen en de Israelische bezettingsmacht.

Maar de Israelische politicus Moti Yogev, die druk heeft uitgeoefend op de Israelische bezettingsmacht om het slopen op te voeren, verklaarde (http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.704391): ‘Ik twijfel er niet aan dat het krachtdadig handelen van Israel ten dele het gevolg is van de eenzijdige Europese maatregelen’, refererend aan het EU-besluit van eind 2015 over de etikettering van nederzettingenproducten (https://electronicintifada.net/blogs/ali-abunimah/real-message-eu-move-label-israeli-settlement-goods) .

Als dit inderdaad zo is dan kunnen de verwoestingen gezien worden als het ‘prijskaartje’ door kolonisten gepresenteerd in de vorm van aanvallen op Palestijnen en hun bezittingen, als vergelding voor beleid waar de kolonisten het niet mee eens zijn.

De EU doet niets

Volgens Euro-Med onderzoeker Cécile Choquest zijn de afwijkende verklaringen waarschijnlijk ten dele het gevolg van het feit dat Europese functionarissen, om maar niet in verlegenheid gebracht te worden, geprobeerd hebben om de schaal van Israels verwoestingen van met EU-geld gefinancierde infrastructuur te bagatelliseren.

In 2012 publiceerde Chris Davies, een Britse EU-parlementariër, samen met Štefan Füle, voormalig Europees Commissaris voor het Europees nabuurschaps- en uitbreidingsbeleid, een lijst van projecten gefinancierd met EU-geld die door Israel zijn vernietigd in de eerste elf jaar van het millennium. Het verlies voor de 82 projecten op deze lijst bedroeg 50 miljoen euro.

Maar de EU-bureaucraten hebben volgens Euro-Med deze data als ‘geclassificeerde informatie’ gepubliceerd en Euro-Med schat dat het totale bedrag aan verloren gegane EU-hulp sinds 2001 ruim 65 miljoen euro bedraagt, waarvan voor zo’n 23 miljoen euro is vernietigd door Israels bombardementen op de Gazastrook in 2014. (noot vertaler: Geclassificeerde informatie is informatie die omwille van de inhoud of aard beperkt of helemaal niet verspreid mag worden. Toegang tot deze informatie is alleen voorbehouden aan daartoe bevoegde personen.)

Hoewel Europese diplomaten veroordelende verklaringen hebben uitgegeven, hebben zij tot de dag van vandaag nog nooit de militaire en economische handelsovereenkomsten tussen de Eu en Israel ter discussie gesteld.

Een maand geleden bijvoorbeeld, bekritiseerde (http://eeas.europa.eu/statements-eeas/2016/160519_04_en.htm%20) de EU de ‘betreurenswaardige trend van confiscaties en verwoestingen sinds begin dit jaar, waaronder met EU-geld gefinancierde humanitaire hulp’, nadat Israel de onderkomens van een Bedoeïenengemeenschap vlakbij Jeruzalem had vernietigd.
Deze verklaring bevatte echter geen enkele verwijzing naar maatregelen om Israel verantwoordelijk te stellen.

Volgens de Israelische krant Haaretz (http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.722519) wordt er steeds meer druk uitgeoefend op de EU buitenlandchef Frederica Mogherini om Israel aan te spreken over de vernietiging van door EU gefinancierde projecten. Mogherini verklaarde dat een aantal EU-lidstaten compensatie eist van Israel. De EU-afgezant voor Israel, Lars Faaborg-Andersen, heeft vorige week hoge Israelische officieren gewaarschuwd dat als de vernietigingen op deze schaal doorgaan, dit de EU-Israel relatie kan schaden. De EU-missie in Tel Aviv heeft niet gereageerd op een verzoek van The Electronic Intifada om uitleg over wat de consequenties, als die er al komen, zouden zijn als Israel niet stopt met de verwoestingen.

Later deze maand staat een gesprek gepland tussen EU-functionarissen en het Israelische ministerie van Buitenlandse Zaken over een bevriezing van het verwoesten van door EU-gefinancierde projecten.

Bouwen onmogelijk gemaakt

Het slopen vindt voornamelijk plaats in “Area C”, 60 % van de bezette Westelijke Jordaanoever dat volledig onder Israelisch bestuur valt volgens de Oslo akkoorden van 1993. Meer dan 70 % van de Palestijnse bewoners in Area C zijn niet aangesloten op een waterleidingnetwerk. Tussen 2000 en 2014 hebben de Israelische autoriteiten slechts 1,5% van alle Palestijnse aanvragen voor een vergunning om te bouwen in Area C gehonoreerd. Maar COGAT, de Israelische bezettingsbureaucratie die het militair bestuur van Palestijnen in Area C regelt, beweert dat de verwoestingen maatregelen zijn ‘tegen illegale bouwwerken’.

De extreemrechtse organisatie Regavim (http://www.fundisrael.org/regavim) heeft de taal van internationale organisaties die kritiek hebben op de bouw van nederzettingen gekopieerd en noemen EU projecten op de Westelijke Jordaanoever als ‘illegale bouwwerken in Area C’.

De investeringen door de EU in Area C zijn in overeenstemming met de politieke steun van de EU voor de tweestatenoplossing. De EU is de grootste donor aan de Palestijnse Autoriteit (PA)en heeft sinds 1994 voor een kleine 60 miljard euro aan hulp gedoneerd. Het grootste deel van de EU-hulp aan de PA is bedoeld voor de salarissen van ambtenaren en veiligheidstroepen. Tussen 2007 en 2015 heeft de EU 2,5 miljard euro toegewezen voor het Palestijns Bestuur. Sinds 2000 heeft de Europese Commissie 700 miljoen euro toegekend voor humanitaire basisbehoeften van de Palestijnse bevolking op de bezette Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook.

Maar ondertussen gaan de EU en EU- lidstaten gewoon door met hun wapenhandel met Israel (http://www.eccpalestine.org/the-eu-must-stop-its-support-to-israeli-military-companies).

De Franse politicoloog Caroline du Plessix zei tegen Euro-Med: ‘Er is op dit moment geen Palestijnse staat. De vraag is: wat financieren wij? Helpen wij Israel met de bezetting of helpen we de Palestijnen met het opbouwen van hun onafhankelijkheid?’



docp.nl

super ick
03-07-16, 16:00
Wéér een Palestijns kind dat wees is geworden door de Israelische bezetting.

Denken jullie dat hij zich zal inzetten voor vrede als hij later volwassen wordt? Denken jullie dat hij niet met haat en wraak zal zitten?

Stop de Israelische bezetting en de wereld zal er stukken veiliger uitzien. Vinden jullie het gek dat Israelisch/joodse instellingen en overheidsgebouwen wereldwijd extra worden beschermd?


Israel moet zich terugtrekken en dan is er een basis om verder te praten.

Je hebt een heel goed punt als je stelt dat dit soort geweld alleen maar wraakgevoelens oproept.

Ik vind het wel gek dat Joodse instellingen moeten worden beschermd ja. Moskeen worden toch ook niet in brand gestoken en Arabieren worden hier in Nederland toch ook niet het slachtoffers als wraak door wat IS uitvreet.

Er zijn goede initiatieven Israel van Israëli's die tegen deze bezetting zijn. Voor jouw mag iedere Jood dus doelwit zijn. Daar kijk jij niet van op.

Mr.Hinderlijk
03-07-16, 18:14
Je hebt een heel goed punt als je stelt dat dit soort geweld alleen maar wraakgevoelens oproept.

Ik vind het wel gek dat Joodse instellingen moeten worden beschermd ja. Moskeen worden toch ook niet in brand gestoken en Arabieren worden hier in Nederland toch ook niet het slachtoffers als wraak door wat IS uitvreet.

Er zijn goede initiatieven Israel van Israëli's die tegen deze bezetting zijn. Voor jouw mag iedere Jood dus doelwit zijn. Daar kijk jij niet van op.


Dit is niet mijn punt hoor. Als je realistisch nadenkt is het heel logisch. Daarom riep ik al die keren hier ook,dat als Israel zich terug trekt,het niet per direct roze geur en manenschijn zal zijn. 50 jaar bezetting en frustratie zet je niet 1,2,3 om naar vrede. Als Israel zich terugtrekt heb je sws een partij nodig die de boel daar in de gaten houd. Logisch en realistisch nadenken. Rekening houden met de gevolgen van een terugtrekking van het IOF.

Het begint allemaal bij terugtrekking van de israelische bezettingsmacht ( IOF).

Israel kan zich zelf niet verdedigen als het een land bezet houd. Israel kan dat pas roepen en doen , als het land wordt aangevallen door een ander land,en niet door een partij die verzet bied tegen de bezetting. Het zijn juist de Palestijnen die zich moeten verdedigen tegen een vijandige indringer die maar niet weg wil gaan.

Ik kijk er niet raar van op dat Israel wordt beschermd. Wel jammer,maar dat heeft ze aan haarzelf te danken.


Voor jouw mag iedere Jood dus doelwit zijn. Daar kijk jij niet van op.

Nee. Ik vind het juist treurig dat onschuldige slachtoffers de dupe zijn,en helemaal als je ook nog eens bedenkt waarom en of het uberhaupt zover had moeten komen. Maar deze oorlog ontziet niks en niemand. Keihard en zeer smerig.

En als er bij een aanval door de verzet biedende partij burgerslachtoffers vallen,is dat volledig de verantwoordelijkheid van de bezettende partij. Zonder de namen en de religieuze achtergrond van de partijen te benoemen.


Tot slot;


Ben jij het met me eens dat Israel,door de bezetting,een voor zichzelf onhoudbare situatie creeer(t)de?

Ben jij het ook met mij eens dat hoe langer Israel zich weigert terug te trekken en misdaden pleegt jegens het palestijnse volk,des te moeilijker het wordt om de haat en wraak,die de palestijnen in een wurggreep houd,jegens Israel te temperen?

Mr.Hinderlijk
04-07-16, 00:08
Israël neemt maatregelen na dodelijke aanvallen Palestijnen

NGepubliceerd: 03 juli 2016 16:55Laatste update: 03 juli 2016 17:08



http://media.nu.nl/m/w7pxoefa7w0z_wd640.jpg/israel-neemt-maatregelen-dodelijke-aanvallen-palestijnen.jpg

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft zondag nieuwe veiligheidsmaatregelen aangekondigd voor de Westelijke Jordaanoever, vanwege recente aanslagen op Israëliërs door Palestijnen.


Netanyahu sprak over een blokkade van Hebron en omgeving in het zuiden van de Westelijke Jordaanoever. Die blokkade zou zo'n 700.000 mensen in het gebied treffen.

Ook verliezen mensen in het dorp Bani Naim, waar veel aanslagplegers vandaan kwamen, hun werkvergunning.

Het leger in het Palestijnse gebied en nederzettingen worden versterkt, zei de premier volgens het Duitse blad Der Spiegel (http://www.spiegel.de/politik/ausland/israel-benjamin-netanyahu-kuendigt-aggressive-massnahmen-an-a-1101091.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=derspiegel#ref=rss).

Aanvallen

De maatregelen zijn genomen vanwege toegenomen geweld tegen Israëlische burgers. Vrijdag kwam een kind om het leven en raakte de moeder zwaargewond toen vermoedelijk Palestijnse daders het vuur openden op hun auto.

Donderdag stak een 19-jarige Palestijn een 13-jarig Israëlisch meisje in haar slaap dood. Dat gebeurde in de nederzetting Hebron.

Doden

Bij Palestijnse aanslagen zijn de afgelopen negen maanden 35 Israëliërs om het leven gekomen. Er kwamen in die periode meer dan 220 Palestijnen om het leven, veelal tijdens een eigen aanval.

Israël heeft eerder gereageerd op Palestijns geweld met luchtaanvallen op de Gaza-strook. Directe aanleiding waren raketaanvallen die de Palestijnen vanuit het gebied uitvoerden.


nu.nl

Mr.Hinderlijk
04-07-16, 00:33
De maatregelen zijn genomen vanwege toegenomen geweld tegen Israëlische burgers.


Let op!

Israelische burgers in bezet Palestijns gebied! Rechts-extremistische,streng orthodox-joodse kolonisten!

Voor de meeste Palestijnen blijft het een vijand waarvan ze gruwelen. Ik heb al eerder mijn medeleven betuigt in een andere topic voor de nabestaanden (de verzetsstrijder en de 2 Israelische doden).


Zij mogen daar niet eens zijn van de gehele internationale gemeenschap. De kolonisten dagen zelf uit door daar land in te pikken en te gaan wonen zonder instemming van de Palestijnse regering en rechtmatige eigenaars van het land. Van Israel wordt geeist conform de VN resoluties dat ze óók haar nederzettingen ontmantelen,naast terugtrekking.

Kom dan praten over vrede als je wilt. Maar nee, Israel beschermt juist die kolonisten. Ze mogen daar alles doen,tot de Israelische vlag uithangen,hoog op een nederzetting tot in mijlen ver te zien. Palestijnen pesten. En daarnaast wil Israel zich niet terugtrekken.

Het is oorlog,er vloeit bloed en de Palestijnen hebben het weer gedaan.....:kotsen2::kotsen2:

Mr.Hinderlijk
04-07-16, 00:34
Hier, deze text is weer heel mooi van toepassing op dit artikel en het handelen voor en na van Israel.


De unieke aard van de bezetting heeft,aldus deskundige,tot gevolg dat het gerechtvaardigde verzet noodzakelijkerwijs ook de Israelische kan treffen. Dat is de verantwoordelijkheid van Israel en niet die van de Palestijnen.

Samir75017
04-07-16, 01:27
Moskeen worden toch ook niet in brand gestoken


Dumbo. As silly as a goose. After EVERY single attack related to Islamic extremism in the West, there is a sharp rise in Islamophobia => vandalism against mosques, or physical abuse against Muslims (in most cases Muslim women).

super ick
04-07-16, 08:02
Dumbo. As silly as a goose. After EVERY single attack related to Islamic extremism in the West, there is a sharp rise in Islamophobia => vandalism against mosques, or physical abuse against Muslims (in most cases Muslim women).

Niet schelden eikel.

Ik trek een vergelijking.

Slinger
04-07-16, 11:44
Net als de vergelijking met W-S zeker? Jouw gelijkenissen gaan niet op. Interne aangelegenheden van naties moet je niet vergelijken met een bezetting.

Trouwens,Samir scheld niet. Hij vertelt wat jij bent en hoe jij overkomt. Dom en kortzichtig en uitgelult!!. Het zou pas schelden zijn als je niet zo dom en onwetend zou reageren.

Dus dom is een goede kwalificatie voor jou. Super Dombo Dick. :hihi:

Buiten dat reageer je nooit op vragen,jij eist wel antwoorden,maar zelf op antwoord regaren ,ho maar. Pijnlijk he?



Ik zal maar de laatste vragen herhalen. De andere 11 vragen waar je geen antwoord op weet,het is niet dat je het niet wilt antwoorden,maar je komt simpel weg kwaliteit,empathie en expertise tekort,laat ik maar voor wat het is.

Komt ie dan;

Ben jij het met me eens dat Israel,door de bezetting,een voor zichzelf onhoudbare situatie creeer(t)de?

Ben jij het ook met mij eens dat hoe langer Israel zich weigert terug te trekken en misdaden pleegt jegens het palestijnse volk,des te moeilijker het wordt om de haat en wraak,die de palestijnen in een wurggreep houd,jegens Israel te temperen?

Dit zijn vragen met ingebakken vooroordelen. Eigenlijk zijn het geen vragen maar statements. Onnodig dus om erop te reageren.

Slinger
04-07-16, 18:45
Kafir

Dit bericht is verborgen omdat Slinger op je negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?do=ignorelist) staat.

Bekijk Berichten (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388997-nederlandse-media-stilzwijgend-over-moord-op-palestijnse-tiener-15-a-post5536783.html#post5536783)
Verwijder gebruiker van negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?userlist=ignore&do=removelist&u=53445)





Ik weiger te communiceren met smerige,laffe,fascitische zionisten. Ik ben daar heel principieel in. :blij:

Geen poot om op te staan. Dit conflict valt vanuit Israelisch perspectief niet te verdedigen.
Israel moet haar oorlogsmisdadigers terugtrekken en wellicht zal het geweld afnemen. Het mes snijd aan 2 kanten.

Je komt pas van mijn negeerlijst als jij je excuses aanbied. Tot die tijdblijf ik berichten over de misstanden in bezet Palestijnse gebied oor een vreemde mogenfheid die daar niks maar dan ook niks te zoeken heeft.

En Hamas is volgens Internationaal Recht een legitieme verzetsbeweging. :blij:

En verder hoop ik dat voordat jij je laatste adem uitblaast in dit aardse leven,de terugtrekking van de IOF,en de stichting van Palestina ziet. En dat gaat ook gebeuren. Ik hoop alleen dat je dan nog leeft.

Hup Frankrijk. :hihi:





Als Israël ophoudt zicht te verdedigen snijdt het mes nog maar aan een kant.

Slinger
04-07-16, 20:05
Verdedigen tegen wat?

Besef je wel hoe dom je overkomt? Israel verdedigt zichzelf als bezetter tegen aanvallen van verzetsstrijders. Alleen de bananen zijn krommer.

Wat een retard ben je. Dit is geen schelden,maar een kwalificatie die jou toebehoort. Zo achterlijk. OMG. Niet te filmen.

Nog één keer zo een domme achterlijke reactie en jij gaat definitief en voorgoed op mijn Zionisten-negeerlijst.


Ik ben geen slechte gozer,ik dacht ik geef je een kans. Ik heb je veel te snel op de blok gezet. Maar in werkelijkheid heb ik niks met jouw soort.

Je bent voor mij een pluisje. Zeer makkelijk te verwijderen,net als een flessendop.

Probeer het nog een keer Slingertje.




Tegen wie moet Israel ( bezetter en agressor in het conflict) zich verdedigen als het een land bezet blijft houden,tegen alle regels van de IG en Internationaal Recht in???!?

Kijk maar eens hoe de Arabieren tegen hun eigen mensen tekeer gaan in Syrië en Irak. Denk je dan maar eens in wat ze zullen doen met de gehate Joden. Zoiets willen ze in Israël echt niet meemaken. Verdedigen dus.

Samir75017
04-07-16, 21:26
Niet schelden eikel.



Super Shit.

super ick
04-07-16, 21:31
Net als de vergelijking met W-S zeker? Jouw gelijkenissen gaan niet op. Interne aangelegenheden van naties moet je niet vergelijken met een bezetting.

Trouwens,Samir scheld niet. Hij vertelt wat jij bent en hoe jij overkomt. Dom en kortzichtig en uitgelult!!. Het zou pas schelden zijn als je niet zo dom en onwetend zou reageren.

Dus dom is een goede kwalificatie voor jou. Super Dombo Dick. :hihi:

Buiten dat reageer je nooit op vragen,jij eist wel antwoorden,maar zelf op antwoord regaren ,ho maar. Pijnlijk he?



Ik zal maar de laatste vragen herhalen. De andere 11 vragen waar je geen antwoord op weet,het is niet dat je het niet wilt antwoorden,maar je komt simpel weg kwaliteit,empathie en expertise tekort,laat ik maar voor wat het is.

Komt ie dan;

Ben jij het met me eens dat Israel,door de bezetting,een voor zichzelf onhoudbare situatie creeer(t)de?

Ben jij het ook met mij eens dat hoe langer Israel zich weigert terug te trekken en misdaden pleegt jegens het palestijnse volk,des te moeilijker het wordt om de haat en wraak,die de palestijnen in een wurggreep houd,jegens Israel te temperen?

Ik heb daar al eenduidig antwoord op gegeven. Niet steeds hetzelfde blijven vragen en hetzelfde blijven beweren maar reageren op wat 'gezegd' wordt.

Slinger
04-07-16, 22:26
Wederom trollen. Geen argumenten noch een antwoord op mijn vraag.


bejaarde stinkzionist je gaat weer op de blok.

Het ontbreekt jou aan ook maar enig empathisch vermogen voor de andere kant. Helaas komt dat vaak voor en dat is de oorzaak dat er zoveel conflicten in de wereld moeten worden uitgevochten, vooral in het midden-oosten.

Slinger
04-07-16, 22:28
Super Shit.

Nou, zo erg is het nou ook weer niet met jou hoor. Soms zeg je best goede dingen...

Slinger
04-07-16, 22:31
Dat is niet waar. Jij hebt alleen gezegd ´dat Israel zich moet terugtrekken´ vervolgens haal je samen met Ibrahrat en Slinger oude koeien uit de sloot.

Het staat er allemaal zwart op wit. Je kan het tot op de letter teruglezen. Dus wat jij nu zegt is pertinent niet waar.

Ik herhaal de vragen nog eens;

Ben jij het met me eens dat Israel,door de bezetting,een voor zichzelf onhoudbare situatie creeer(t)de?

Ben jij het ook met mij eens dat hoe langer Israel zich weigert terug te trekken en misdaden pleegt jegens het palestijnse volk,des te moeilijker het wordt om de haat en wraak,die de palestijnen in een wurggreep houd,jegens Israel te temperen?

Een simpele ja of nee voldoet. Ook jou het advies om te reageren op wat er gezegd wordt. Spiegeltje.

In dit betoogje zitten in elk geval drie logische fouten..

Slinger
04-07-16, 22:35
Ik toon geen empathie voor een illegale bezetter. Empathie tonen naar en agressor? Empathie tonene aan racistisch land data lle regels,sancties en resoluties aan haar laars lapt en vervolgens een bevolking onderdrukt en vernederd?


NOOIT!!


Voorlopig ben jij de koning van het zwart-witdenken, met een vijandbeeld zo groot als een olifant.

Slinger
04-07-16, 23:35
OOk niet door de Nederlandse media´s opgepakt. Mei 2016. Nieuws dat de wereld moet weten!!

Lees,huiver,schrik.......


http://www.gewoon-nieuws.nl/wp-content/uploads/2016/05/lobby.jpg


Zionistisch Israël verbergt misdaden door het besmeuren van waarheidsprekers (http://www.gewoon-nieuws.nl/2016/05/zionistisch-israel-verbergt-misdaden-door-het-besmeuren-van-waarheidsprekers/)

door John Diks (http://www.gewoon-nieuws.nl/author/john-diks/) op mei.14, 2016, onder Buitenland (http://www.gewoon-nieuws.nl/category/buitenland/)

Israël lobby demoniseert Waarheid


Enkele jaren geleden schreven twee vooraanstaande schrijvers het boek“The Israel Lobby”

Het boek maakte op zéér overtuigende wijze duidelijk dat de Israël-lobby veel meer macht heeft over de Amerikaanse overheid en de media dan goed is voor Amerika of Israël, zoals het zwijgen over wie nu eigenlijk Israëls vrienden zijn.

De twee geleerden werden gedemoniseerd door de Israël-lobby, alsof zij hadden gepleit voor de terugkeer van de Holocaust.

De Israël lobby presenteerde zichzelf als een arm, zwak en zielig persoontje die niet in staat was om op te staan tegen alle zgn ‘nazi-aanvallen’

Een aantal van de voormalige Amerikaanse senatoren en vertegenwoordigers, met inbegrip van Cynthia McKinney, hebben publiekelijk verklaard dat ze uit hun ambt werden verwijderd door de Israël-lobby voor het bekritiseren van de acties van de Israëlische regering, zoals de poging van de Israëlische regering om de USS
Liberty tot zinken te brengen, waarbij de meesten van de Amerikaanse bemanningsleden werden gedood of gewond zijn geraakt.


In plaats van het verdedigen van de belangen van de Amerikaanse marine, was de laffe Amerikaanse regering zo bang van Israël, dat de president van de Verenigde Staten en de marine-admiraal het onderzoek door de vader van senator John McCain haastig afdeden met het verdedigen van Israël door het incident in de doofpot te stoppen.

Deze cover-up is zo succesvol dat tot op de dag van vandaag nog maar weinig Amerikanen weten dat een schip van de VS-marine werd vernietigddoor een Israëlische lucht- en torpedoboot aanval, waarvoor Washington niet eens een protest heeft ingediend. Werkelijk!

De VS is een “supermacht”, en de laffe regering kan niet eens opstaan tegen Israël?

Je mag je afvragen wat er zal gebeuren als met deze ongerechtvaardigdezorgeloosheid van Washington de confrontatie wordt aangegaan met de macht van China en Rusland?
Geen wonder dat na vijftien jaar zinloos conflict de VS werd verslagen door een paar duizend licht bewapende strijders in Afghanistan, en het verkondigen door de idioot George W Bush, “Missie volbracht”.


Interventie van de Russische supermacht moet nu worden uitgevoerd. Alleen Rusland kan het terrorisme tot staan brengen in het Midden-Oosten. De laag geklasseerde idioten in Washington sponsoren het terrorisme om de Amerikaanse belastingbetaler te laten bloeden voor de de winst van het “Militaire-Security Complex”. Dit is waar president Eisenhower (vijf sterren generaal) 70 jaar geleden voor waarschuwde.

De Amerikanen zijn zo incompetent dat ze gewoon moeten vertrekken en naar huis gaan, zich verbergen onder hun bed voor de “terroristen” waar ze zo bang voor zijn, maar die grotendeels een uitvinding is van de eigen neoconservatieve propaganda.


http://www.gewoon-nieuws.nl/wp-content/uploads/2016/05/Liberty1A.jpg


Bron: Paul Craig Roberts (http://www.paulcraigroberts.org/2016/05/11/zionist-israel-hides-its-crimes-behind-its-smears-of-truth-tellers/)

gewoon-nieuws.nl


Mooie objectieve haatsite hoor. Mijn complimenten....

Slinger
04-07-16, 23:41
Kafir

Dit bericht is verborgen omdat Slinger op je negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?do=ignorelist) staat.Bekijk Berichten (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388997-nederlandse-media-stilzwijgend-over-moord-op-palestijnse-tiener-15-a-post5536937.html#post5536937)

Verwijder gebruiker van negeer lijst (http://www.maroc.nl/forums/profile.php?userlist=ignore&do=removelist&u=53445)





:huil2:

Handig zo'n negeerlijst hoor...

super ick
09-07-16, 15:48
Bezette gebieden? In 1948 hebben de Joden via een VN-mandaat (Resolutie 181) in Palestina een eigen Joodse staat gesticht. Staatsrechtelijk was dat op zijn minst discutabel. Een land bezetten met instemming van de VN. Hoe zou jij het vinden dat een volk met een VN-mandaat op zak, de helft van Nederland zou bezetten? Ik vind zie in de hele resolutie 181 weinig juridische logica. Sinds 1948 heeft de VN de Palestijnen volkomen in de kou laten staan. En tot op de dag van vandaag heeft de VN niets gedaan om de opmars van Israël tot staan te brengen. De VN is een tandenloze organistatie die als het er op aan komt niets klaarmaakt vanwege interne verdeeldheid.

Het is inderdaad uniek dat Israel toestemming kreeg van de VN zonder dit dmv oorlog te veroveren.

Het is niet uniek dat gebieden door oorlog ontstaan, verdeeld of herverdeeld worden onder druk van buitenaf. In veel gevallen zelfs domweg ingepikt.

De VS moeten we teruggeven aan de indianen. Blanke westerlingen hadden daar helemaal niets te zoeken. Allemaal import van het andere eind van de wereld dat het land gestolen heeft van de oorspronkelijke bewoners. Australie idem dito. Bij Israel is er dan nog sprake van enige historische, religieuze band. Voor wat het waard is. Die ontbreekt totaal bij de eerder genoemde voorbeelden.

super ick
09-07-16, 16:00
Kijk bejaarde einstein. Hier maak je een ongelooflijke domme fout. :handbang:

Volgende week upp ik dit topic en ook daarin zal ik uitleggen,of eigenlijk aantonen,dat je maar uit je nek staat te lullen en je weer bijna zonder argumenten zit.

Denk heel goed na?


@ Rob Gosseling....

Laat wat voor mij over aub......Of laat deze reactie voor mij. Ik zal hier gepast op reageren en maar weer eens aantonen hoe dom en achterlijk Super dick is.

Je hebt anders ook de tijd om in andere topics acte de présence te geven. Als het zo gemakkelijk is dan schud je het toch even uit je mouw?

Niet uitwijken of met een extern artikel komen graag maar gewoon uitleggen wat het verschil is tussen die twee voorbeelden van landjepik die ik aanhaalde.

Tot nu toe heb je namelijk helemaal niets aangetoond. Behalve dat je een onbeschoft varken bent dat leeftijd gebruikt als scheldwoord.

Wanneer ben je in jouw ogen eigenlijk bejaard?

super ick
10-07-16, 09:56
Dat is inderdaad een goede vraag. Zover hoeven we niet terug hoor. Joegoslavië is nog maar onlangs herverdeeld.

Je betoog over staten kan ik nog wel verder doortrekken.

Waarom mag ik alleen in 'huis' wonen en mogen anderen niet zomaar naar binnen. Is dat ook discriminatie?

Je laatste zin ben ik het volledig mee eens.

super ick
10-07-16, 09:56
Mooi betoog Rob. Maar is iet besteed aan Super Raciste en mislukte provocateur. Eindelijk kunnen ze hun bekkie houden en ik ga na mijn verhuizing verder met het berichten van de misstanden van het Israelicshe moord-leger.


Dank....:blij:

Ga fietsen idioot. Een dergelijk betoog heb ik nergens van jou gelezen. Niet vlug aanhaken bij iedereen waarvan je denkt dat die een andere mening heeft dan mij en zo een zwart wit situatie proberen te creëren.

Rob Gosseling
10-07-16, 10:37
@Rob Gosseling

Wat vind u dat er dan als oplossing(en) moet komen om het conflict tot een eind te brengen?

De Palestijnen eruit werken of systematisch en langzaam uitmoorden lijkt me geen optie.

Dat hangt niet van mij af, maar af van wat de Palestijnen en Joden willen. Persoonlijk zie ik de tweestaten oplossing als optie twee. Optie één is voor mij nog steeds één Palestijnse staat met één bestuur. In dat bestuur kunnen Arabieren en Joden zitten. Eén Palestina voor Arabieren en Joden. Dus die hele resolutie 181 mag door de plee plat gezegd. Niks Israël. De situatie dus van vóór 1948: één staat met de naam Palestina. Dat vind ik in het licht van de korte geschiedenis de meest rechtvaardige optie. Uiteraard moet Israël zich volledig terugtrekken uit de bezette gebieden. Dat zijn dus de gebieden die in 1948 niet aan Israël zijn 'weggegeven'. Maar eigenlijk is Palestina als geheel te beschouwen als bezet gebied sinds 1948. In de zestiende eeuw was slechts 3 procent van de Palestijnse bewoners Jood.

Slinger
10-07-16, 10:50
Dat hangt niet van mij af, maar af van wat de Palestijnen en Joden willen. Persoonlijk zie ik de tweestaten oplossing als optie twee. Optie één is voor mij nog steeds één Palestijnse staat met één bestuur. In dat bestuur kunnen Arabieren en Joden zitten. Eén Palestina voor Arabieren en Joden. Dus die hele resolutie 181 mag door de plee plat gezegd. Niks Israël. De situatie dus van vóór 1948: één staat met de naam Palestina. Dat vind ik in het licht van de korte geschiedenis de meest rechtvaardige optie. Uiteraard moet Israël zich volledig terugtrekken uit de bezette gebieden. Dat zijn dus de gebieden die in 1948 niet aan Israël zijn 'weggegeven'. Maar eigenlijk is Palestina als geheel te beschouwen als bezet gebied sinds 1948. In de zestiende eeuw was slechts 3 procent van de Palestijnse bewoners Jood.

En kom nou eens met een realistisch verhaal...

Rob Gosseling
10-07-16, 11:09
En kom nou eens met een realistisch verhaal...

Ja, maar dat was niet de vraag aan mij. De vraag was wat vind jij wat er zou moeten gebeuren? Wat ik als rechtvaardig bescouw. Ik ben dus niet gehouden een werkbare oplossing te vinden, want die bestaat niet, sinds Israël alleen maar méér grond wil hebben. De realiteit is hier natuurlijk altijd dat de sterkste partij gelijk krijgt en wint. Dat is dus Israël. En Isaël heeft ook totaal schijt aan welke bemoeienis van buiten dan ook. Ook dat weet ik. De joden hadden alleen respect voor resolutie 181 in 1947. Maar inmiddels neemt Israël veel meer grond in bezit dan wat ze in 1947 door de VN toegewezen kregen. Het begrip 'bezetting' vind ik absurd. Dat veronderstelt namelijk dat er ook niet bezette grond bestaat. Alle grond is bezet, immers vóór het uitroepen van de staat Israël was die grond nog Palestina. Hoe ver wil je teruggaan in de tijd?

Slinger
10-07-16, 11:39
Ja, maar dat was niet de vraag aan mij. De vraag was wat vind jij wat er zou moeten gebeuren? Wat ik als rechtvaardig bescouw. Ik ben dus niet gehouden een werkbare oplossing te vinden, want die bestaat niet, sinds Israël alleen maar méér grond wil hebben. De realiteit is hier natuurlijk altijd dat de sterkste partij gelijk krijgt en wint. Dat is dus Israël. En Isaël heeft ook totaal schijt aan welke bemoeienis van buiten dan ook. Ook dat weet ik. De joden hadden alleen respect voor resolutie 181 in 1947. Maar inmiddels neemt Israël veel meer grond in bezit dan wat ze in 1947 door de VN toegewezen kregen. Het begrip 'bezetting' vind ik absurd. Dat veronderstelt namelijk dat er ook niet bezette grond bestaat. Alle grond is bezet, immers vóór het uitroepen van de staat Israël was die grond nog Palestina. Hoe ver wil je teruggaan in de tijd?

Ik wil helemaal niet terug in de tijd. Ik maak me ook niet druk om wat jij rechtvaardig vindt. Ik wil een werkbare oplossing voor nu.

knuppeltje
10-07-16, 11:49
Ik wil helemaal niet terug in de tijd. Ik maak me ook niet druk om wat jij rechtvaardig vindt. Ik wil een werkbare oplossing voor nu.

Doe eens een voorstel?

Rob Gosseling
10-07-16, 12:05
Ik wil helemaal niet terug in de tijd. Ik maak me ook niet druk om wat jij rechtvaardig vindt. Ik wil een werkbare oplossing voor nu.

Ik heb geen werkbare oplossing, want de sterkste speler in dit conflict heeft maling aan alle resoluties en inmenging van buiten. Israël trekt zich van geen enkel land iets aan. Israël erkent geen Palestijnse staat. Maar ze eisen wel internationale erkenning voor legaal (res. 181) en illegaal geroofd land.

Ibrah1234
10-07-16, 12:12
In de zestiende eeuw was slechts 3 procent van de Palestijnse bewoners Jood.

Ja, en in Nieuw-Zeeland en Australië was 0% blank in de zestiende eeuw en woonden er vrijwel geen blanken in heel Noord en Zuid-Amerika. Ergo, de halve wereld is geroofd voor zover je daarover kunt spreken want van landen/naties was toen nog geen sprake.

En nu?

Rob Gosseling
10-07-16, 12:17
Ja, en in Nieuw-Zeeland en Australië was 0% blank in de zestiende eeuw en woonden er vrijwel geen blanken in heel Noord en Zuid-Amerika. Ergo, de halve wereld is geroofd voor zover je daarover kunt spreken want van landen/naties was toen nog geen sprake.

En nu?

Ik zeg dat tegen mensen die op grond van het verleden een bepaalde claim in het heden proberen te rechtvaardigen. En nu? In de natuur geldt het recht van de sterkste, alle resoluties ten spijt.

Ibrah1234
10-07-16, 12:41
Ik zeg dat tegen mensen die op grond van het verleden een bepaalde claim in het heden proberen te rechtvaardigen. En nu? In de natuur geldt het recht van de sterkste, alle resoluties ten spijt.

Als je maar ver genoeg terug gaat in de tijd kun je alles wel bekritiseren. Heel Noord-Afrika is immers gearabiseerd. De Berbers hebben meerdere malen getracht de arabieren te verdrijven uit Marokko zonder bijster veel succes.

De Westelijke Sahara is ook bezet gebied. Liggen ook zat ondergestofte VN resoluties van. Dat er iets moet gebeuren rondom Israël is evident.

Erger me bont en blauw aan de eenzijdige belangstelling richting de Joden en Israël terwijl in de eigen Marokkaanse achtertuin eenzelfde problematiek speelt. Hypocrisie ten voeten uit.

Abudhar
10-07-16, 12:53
Er is geen werkbare oplossing voor het MO.
Voor Bezet Palestina is er geen realistische oplossing. Beide partijen daar weten dat.
Alle partijen in het MO wachten nu gewoon de bom maar af.
Ondertussen doet men zich te goed aan land roven, moorden en vuile politiek bedrijven.

Rob Gosseling
10-07-16, 13:09
Als je maar ver genoeg terug gaat in de tijd kun je alles wel bekritiseren. Heel Noord-Afrika is immers gearabiseerd. De Berbers hebben meerdere malen getracht de arabieren te verdrijven uit Marokko zonder bijster veel succes.

De Westelijke Sahara is ook bezet gebied. Liggen ook zat ondergestofte VN resoluties van. Dat er iets moet gebeuren rondom Israël is evident.

Erger me bont en blauw aan de eenzijdige belangstelling richting de Joden en Israël terwijl in de eigen Marokkaanse achtertuin eenzelfde problematiek speelt. Hypocrisie ten voeten uit.

Hoe ver wil jij terug gaan? Wat is volgens jou - los van haalbaarheid - een rechtvaardige oplossing in het conflict Palestina/Israël?

Slinger
10-07-16, 13:21
Doe eens een voorstel?

Zelfbestuur voor de Palestijnen op de westbank en de Gazastrook.
Erkenning van de rechten van de kolonisten.
Absolute veiligheidsgaranties voor Israël, niet allen op papier.
Vrije toegang voor Joden op de Tempelberg.

Rob Gosseling
10-07-16, 13:36
Zelfbestuur voor de Palestijnen op de westbank en de Gazastrook.
Erkenning van de rechten van de kolonisten.
Absolute veiligheidsgaranties voor Israël, niet allen op papier.
Vrije toegang voor Joden op de Tempelberg.

Vrije toegang voor Joden op de Tempelberg, uiteraard.

Maar "rechten van kolonisten". Over welke rechten heb jij het?

Veiligheidsgaranties kunnen nooit gegeven worden. Je hebt maar één gek nodig. Ze hebben toch de muur?

Ik heb ook nog wel een paar punten:

1) Israël moet de staat Palestina erkennen en ophouden met het treiteren van hun buren.
2) Israël moet stoppen met het nog meer koloniseren van Palestijnse gebieden.
3) Palestina moet niet opgedeeld worden in kleine enclaves.
4) Israël moet eerder geroofde grond weer teruggeven aan de Palestijnen.
5) Israël moet schadevergoeding betalen voor reeds gesloopte huizen en eigendommen van Palestijnen.

Slinger
10-07-16, 13:37
Kolonisten zijn daar illegaal tegen alle wetten in!! Oude bejaarde zionist...

Ze mogen daar niet eens zijn!! Snap jij dat met je verrotte imbecielen kop of niet?



*Palestina als onafhankelijke staat
*Terugtrekking van de bezetter en dan zullen de aanvallen in bezet palestijns gebied ophouden
*Kolonisten zijn daar illegaal en moeten oprotten!!!
* Al het geld dat van de palestijnen is gestolen terugbetalen

Schadevergoeding voor het leed dat de Palestijnen 50 jaar is aangedaan.



Als de Palestijnen vrede willen zullen ze daar toch iets voor moeten opofferen.
De geschiedenis kun je niet zo maar terugdraaien. Dus de bestaande toestand moet bij wet en verdrag vastgelegd worden.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een stuk van deze aarde voor Joden verboden is. Dat zou racisme zijn. Dus voor een eerlijke vrede moet eerst de positie van de kolonisten bij verdrag geregeld worden.

Wat het ophouden van die aanvallen betreft kan niet volstaan worden met mondelinge garanties. Er zal een vorm van inspectie moeten komen.

Slinger
10-07-16, 13:46
Wat dacht je van terugtrekken. De Palestijnen worden bezet> Israel is de agressor. De bal ligt bij Israel.

Stap 1 Terugtrekking en dan kun je verder praten. Ik val in herhaling bij jou. Ik ga hier niet meer met jou over verder praten.

Rob Gosseling wacht op antwoord. Ben benieuwd in welke smerige bochten ej je nou gaat wringen om er onderuit te komen. :hihi:

Om vrede te krijgen moet je onderhandelen met je tegenstander. Je kunt natuurlijk niet van te voren alles weggeven. Dus terugtrekking is vooralsnog niet aan de orde.

Slinger
10-07-16, 13:53
Vrije toegang voor Joden op de Tempelberg, uiteraard.

Maar "rechten van kolonisten". Over welke rechten heb jij het?

Veiligheidsgaranties kunnen nooit gegeven worden. Je hebt maar één gek nodig. Ze hebben toch de muur?

Ik heb ook nog wel een paar punten:

1) Israël moet de staat Palestina erkennen en ophouden met het treiteren van hun buren.
2) Israël moet stoppen met het nog meer koloniseren van Palestijnse gebieden.
3) Palestina moet niet opgedeeld worden in kleine enclaves.
4) Israël moet eerder geroofde grond weer teruggeven aan de Palestijnen.
5) Israël moet schadevergoeding betalen voor reeds gesloopte huizen en eigendommen van Palestijnen.

1 treiteren en het plegen van aanslagen moeten ophouden
2 dat zou de uitkomst kunnen zijn van onderhandelingen
3 hier moet over onderhandeld worden
4 de status quo moet gerespecteerd worden
5 als het de Palestijnse leiders om geld te doen is: wellicht zijn er derde partijen als Amerika en de EU die iets willen betalen.

Slinger
10-07-16, 13:55
Hoe kun je nu onderhandelen met een partij die vele malen sterker is dan jou? Dan verlies je altijd! Alleen op gelijkwaardige basis kun je onderhandelen. Wat Israël doet is geen onderhandelen, maar alleen nemen. Geven doen ze nooit iets.

Als je vele malen sterker ben, ga je maar heel weinig weggeven. Maar er zijn wel een paar troeven die de Palestijnen kunnen uitspelen.

Rob Gosseling
10-07-16, 14:01
Als je vele malen sterker ben, ga je maar heel weinig weggeven. Maar er zijn wel een paar troeven die de Palestijnen kunnen uitspelen.

Nou ik zie het heel slecht en somber in hoor voor de Palestijnen. Als een progressief en links land als Nederland Palestina niet wil erkennen, want kunnen de Palestijnen dan verwachten van het machtige Israël? Als Israël gaat blaffen bindt Nederland meteen in, bang als men is. Wij laten ons in de luren leggen door Israël. We moeten gewoon schijt hebben aan Israël, want dat heeft Israël ook aan Nederland. Prima, Joden moeten ergens leven, maar moet dat zo? We zijn gewoon laffe theedrinkers die niks meer te zeggen hebben op het wereldtoneel. Nou ja goed, misschien een overblijfsel van onze handelsgeest. Slijmen daar zijn we goed in.

Slinger
10-07-16, 14:06
Nou ik zie het heel slecht en somber in hoor voor de Palestijnen. Als een progressief en links land als Nederland Palestina niet wil erkennen, want kunnen de Palestijnen dan verwachten van het machtige Israël? Als Israël gaat blaffen bindt Nederland meteen in, bang als men is. Wij laten ons in de luren leggen door Israël. We moeten gewoon schijt hebben aan Israël, want dat heeft Israël ook aan Nederland. Prima, Joden moeten ergens leven, maar moet dat zo? We zijn gewoon laffe theedrinkers die niks meer te zeggen hebben op het wereldtoneel. Nou ja goed, misschien een overblijfsel van onze handelsgeest. Slijmen daar zijn we goed in.

Ik dacht nog even dat je een frisse, rationele kijk had. Niet dus. Laat maar.

Slinger
10-07-16, 14:25
Maar begrijp ik het goed dat jij vindt dat de Palestijnen een gelijkwaardige onderhandelingspositie hebben? Waar is de VN eigenlijk, doen die nog wat voor de Palestijnen?

Met de bezetter onderhandelen biedt weinig hoop voor een goede afloop.

Als je wilt onderhandelen moet je je troeven goed uitspelen. Een paar hebben de Palestijnen er in handen.

knuppeltje
10-07-16, 15:05
Zelfbestuur voor de Palestijnen op de westbank en de Gazastrook.
Erkenning van de rechten van de kolonisten.
Absolute veiligheidsgaranties voor Israël, niet allen op papier.
Vrije toegang voor Joden op de Tempelberg.

Dat wil Israël niet, dat hebben ze nooit gewild, en ze doen er alles aan om het te voorkomen.
En van al die duizenden kolonisten die daar eerst nog bij moeten komen, zeker?
Een dooddoener van de bovenste plank. Absolute veiligheid bestaat er niet. Dat weten ze in alle steden waar aanslagen gepleegd worden maar al te goed. Net zoals Amerikaanse politieagenten nu, trouwens.
Daar hebben Palestijnen vaak niet eens vrije doorgang.

Slinger
10-07-16, 18:04
Dat wil Israël niet, dat hebben ze nooit gewild, en ze doen er alles aan om het te voorkomen.
En van al die duizenden kolonisten die daar eerst nog bij moeten komen, zeker?
Een dooddoener van de bovenste plank. Absolute veiligheid bestaat er niet. Dat weten ze in alle steden waar aanslagen gepleegd worden maar al te goed. Net zoals Amerikaanse politieagenten nu, trouwens.
Daar hebben Palestijnen vaak niet eens vrije doorgang.

Deze mentaliteit is dus steeds weer de oorzaak van het vastlopen van het vredesproces. De staat Israël staat voor haar burgers. Geen absolute veiligheid is voor Israël niet goed genoeg.

Slinger
10-07-16, 18:05
Sterk hoor. Eerst wordt je land afgepakt dankzij een VN-resolutie. Dan mag je onderhandelen met de sterk bewapende bezetter over wat er voor jou overblijft.

Als jij voor de Palestijnen een andere succesvolle strategie dan onderhandelen kunt bedenken, zeg het dan maar.

Ibrah1234
10-07-16, 20:36
Sterk hoor. Eerst wordt je land afgepakt dankzij een VN-resolutie.

Welk land? Het hele Midden-Oosten is na WOII op de kaart ingetekend. 99% is naar de arabieren gegaan en een heel klein stukje naar de Joden.

Het was allemaal Brits en Frans mandaat. Daarvoor de Ottomanen en Romeinen. Er is nooit geen zelfstandig land geweest.

Overigens is Gaza bezet (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gazastrook#Egyptische_bezettingsperiode) geweest door Egypte van 1948 tot 1967. Kun je mij uitleggen waarom de arabische wereld daar wel vrede mee had?

Slinger
10-07-16, 20:51
Welk land? Het hele Midden-Oosten is na WOII op de kaart ingetekend. 99% is naar de arabieren gegaan en een heel klein stukje naar de Joden.

Het was allemaal Brits en Frans mandaat. Daarvoor de Ottomanen en Romeinen. Er is nooit geen zelfstandig land geweest.

Overigens is Gaza bezet (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gazastrook#Egyptische_bezettingsperiode) geweest door Egypte van 1948 tot 1967. Kun je mij uitleggen waarom de arabische wereld daar wel vrede mee had?

Gaza niet alleen, de Westoever werd bezet door Jordanië. Ook dat leverde geen enkel probleem op. Het werd pas een probleem toen Israël in 1967 vanuit De Westoever door Jordanië werd aangevallen en bijna in tweeën werd gespleten. Israël sloeg terug en veroverde het hele gebied. Zelfverdediging dus.

knuppeltje
11-07-16, 08:24
Deze mentaliteit is dus steeds weer de oorzaak van het vastlopen van het vredesproces. De staat Israël staat voor haar burgers. Geen absolute veiligheid is voor Israël niet goed genoeg.

Welnee, daar heeft mijn mentaliteit helemaal niets mee van doen. Daarnaast heb ik helemaal geen vat op dat zogenaamde vredesproces dat helemaal geen vredesproces is. Ik benoem alleen maar een aantal feiten, als reactie op jouw totaal onrealistisch voorstel.

Slinger
11-07-16, 08:26
Welnee, daar heeft mijn mentaliteit helemaal niets mee van doen. Daarnaast heb ik helemaal geen vat op dat zogenaamde vredesproces dat helemaal geen vredesproces is. Ik benoem alleen maar een aantal feiten, als reactie op jouw totaal onrealistisch voorstel.

Het gaat niet om jouw mentaliteit, slimmerik, maar wel om de mentaliteit van de Arabieren.

knuppeltje
11-07-16, 08:40
Het gaat niet om jouw mentaliteit, slimmerik, maar wel om de mentaliteit van de Arabieren.

Tja, toch vreemd. Ik vraag je om een voorstel, daarop geef ik geef ik mijn visie, waarop jij jan begint over de mentaliteit die daaruit zou spreken. Het was toch echt mijn eigen visie. Die Palestijnen er met de haren bijslepen, was weer het bekende getrol van je.

Slinger
11-07-16, 09:24
Tja, toch vreemd. Ik vraag je om een voorstel, daarop geef ik geef ik mijn visie, waarop jij jan begint over de mentaliteit die daaruit zou spreken. Het was toch echt mijn eigen visie. Die Palestijnen er met de haren bijslepen, was weer het bekende getrol van je.

De mentaliteit die jij verwoordt is precies de mentaliteit van de Palestijnen.

knuppeltje
11-07-16, 10:04
De mentaliteit die jij verwoordt is precies de mentaliteit van de Palestijnen.

Mentaliteit? Ik benoemde gewoon feiten. Meer niet.

Slinger
12-07-16, 06:28
Prijzenswaardig dat jij nog in discussie gaat met Ibrahrat en die zioninstische teef Slinger. Respect. Ik doe het net als de andere leden. Gewoon negeren en af en toe flink schelden. Dat is het enige wat helpt tegen zulk laffe oude verzuurde tuig.



Heerlijk uitgestorven op nvdd.

Hoe zou dat komen?

Wie scheldt heeft gebrek aan argumenten.