PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders bedriegt zijn kiezers al jaren en houd cruciale info achter de hand



Mr.Hinderlijk
28-06-16, 11:26
Wilders weet al jaren dat Nexit tot chaos en armoede leidt (maar houdt dat onderzoek geheim)

Geert Wilders kwam in 2014 met een triomfantelijk rapport waaruit zou blijken dat het Nederland voor de wind zou gaan als we uit de EU zouden stappen en de gulden terugnamen. Dat had het bureau Capital Economics uitgezocht. Dit Britse bureau concludeerde in 2014 voor de PVV in een officieel rapport dat we enorm profiteren – 10.000 euro per huishouden erbij – als Nederland uit de EU stapt.


http://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AAhHUKc.img?h=410&w=728&m=6&q=60&o=f&l=f&x=430&y=317


Wat Wilders geheim hield (NRC Next (https://blendle.com/i/nrc-next/geert-check-je-mail-over-nexit-even/bnl-nn-20160628-1_02_5) onthult het vandaag) was dat het bureau waarschuwde dat we eerst door een diep dal zouden gaan. Een ongepubliceerde analyse (The pros and cons of Nexit) op pagina 12 van het rapport bevat de waarschuwing de dat we een serieuze kans op een nieuwe kredietcrisis loopt bij een Nexit en terugkeer naar de gulden, waardoor banken opnieuw door de staat gered moeten worden.
Engeland laat zien dat dat klopt. Wilders wist dat al maar hield dat geheim. Kiezers hoeven tenslotte niet alles te weten
Overigens: het PVV-rapport werd met subsidie bekostigd.

Zie verder NRC Next

Mr.Hinderlijk
28-06-16, 17:31
Ik kom net achter dat het artikel alleen beschikbaar is voor abonnees. Hierbij..:blij:



Geert, check je mail over Nexit even

Tom-Jan Meeus

De kern van het populisme is de nederlaag. De populist bepleit het onmogelijke, hij krijgt zijn zin niet, en zegt daarna: zie je wel, de elites zijn tegen het volk. Dit trucje werkt meestal, maar bevat één risico: je moet niet winnen.

Dan kom je terecht in de drabbige situatie van Boris Johnson en andere Brexit-gezichten de laatste dagen: mannen die de geheimtaal van de politiek ineens zo goed beheersen dat ze vermoedelijk niet lang meer populist kunnen blijven.Wilders kent dit dilemma, en ik vermoed dat ook hij liever een exit uit de EU bepleit dan er een bereikt. De dramatische koersval maandag van Britse en Nederlandse banken deed me dan ook ergens aan denken.Inderdaad: aan die ongepubliceerde eerste analyse van Capital Economics. Dit Britse bureau concludeerde in 2014 voor de PVV in een officieel rapport dat we enorm profiteren – 10.000 euro per huishouden erbij – als Nederland uit de EU stapt.

Zoals ik hier vorige week schreef (ik bezit alle onderliggende stukken), bevatte een ongepubliceerde eerste analyse (The pros and cons of Nexit) op pagina 12 de vaststelling dat het land serieuze kans op een nieuwe kredietcrisis loopt bij een Nexit en terugkeer naar de gulden, waardoor banken opnieuw door de staat gered moeten worden.

Maar wat zei Wilders maandagavond in de Kamer op vragen hierover van Pechtold? „Het is niet waar.”Het interessante is dat Jaap Jansen van BNR Nieuwsradio er vorige week na mijn column ook over begon bij Wilders. Over de onderliggende analyses wilde hij niets zeggen. „Voor concepten moet u bij de maker van dat rapport zijn, Capital Economics”, zei hij.

Feit is dat het document met waarschuwing voor een kredietcrisis Wilders („Dear Geert”) 13 mei 2013 (13.32 uur) in een bijlage werd gemaild door Capital Economics („strictly confidential: Proposal for study on EU exit”).

En acht dagen later, 21 mei (21.09 uur), nog een keer, in een herzien onderzoeksvoorstel met opnieuw op pagina 12 de bekende waarschuwingen.Dus voor die stukken hoeven we echt niet naar de maker van het rapport: die zijn netjes naar de mailadressen in de de Tweede Kamer van Wilders (en enkele partijgenoten) gestuurd.

Wat Pechtold maandag te horen kreeg, was zodoende onwaar.Feit is dat onze populist al jaren weet dat zijn (met subsidie!) ingehuurde onderzoekers rekening houden met een ramp bij een Nexit. Toch blijft hij ervoor pleiten. Waarom? Ik denk: hij blijft uitgaan van zijn eigen nederlaag.

De populist heeft nederlagen nodig om voort te bestaan

Tom-Jan Meeus([email protected]; @tomjanmeeus) schrijft op deze plek een wisselcolumn met Jutta Chorus.



https://static.blendle.nl/publication/nn/2016/06/28/item/1_02_5/version/1/image/large/00c6ee35a9239d1b50fa325ecfa336145e233af5.jpg

NRC NEXT

Al Sawt
28-06-16, 20:15
Ik kom net achter dat het artikel alleen beschikbaar is voor abonnees. Hierbij..:blij:



Geert, check je mail over Nexit even

Tom-Jan Meeus

De kern van het populisme is de nederlaag. De populist bepleit het onmogelijke, hij krijgt zijn zin niet, en zegt daarna: zie je wel, de elites zijn tegen het volk. Dit trucje werkt meestal, maar bevat één risico: je moet niet winnen.

Dan kom je terecht in de drabbige situatie van Boris Johnson en andere Brexit-gezichten de laatste dagen: mannen die de geheimtaal van de politiek ineens zo goed beheersen dat ze vermoedelijk niet lang meer populist kunnen blijven.Wilders kent dit dilemma, en ik vermoed dat ook hij liever een exit uit de EU bepleit dan er een bereikt. De dramatische koersval maandag van Britse en Nederlandse banken deed me dan ook ergens aan denken.Inderdaad: aan die ongepubliceerde eerste analyse van Capital Economics. Dit Britse bureau concludeerde in 2014 voor de PVV in een officieel rapport dat we enorm profiteren – 10.000 euro per huishouden erbij – als Nederland uit de EU stapt.

Zoals ik hier vorige week schreef (ik bezit alle onderliggende stukken), bevatte een ongepubliceerde eerste analyse (The pros and cons of Nexit) op pagina 12 de vaststelling dat het land serieuze kans op een nieuwe kredietcrisis loopt bij een Nexit en terugkeer naar de gulden, waardoor banken opnieuw door de staat gered moeten worden.

Maar wat zei Wilders maandagavond in de Kamer op vragen hierover van Pechtold? „Het is niet waar.”Het interessante is dat Jaap Jansen van BNR Nieuwsradio er vorige week na mijn column ook over begon bij Wilders. Over de onderliggende analyses wilde hij niets zeggen. „Voor concepten moet u bij de maker van dat rapport zijn, Capital Economics”, zei hij.

Feit is dat het document met waarschuwing voor een kredietcrisis Wilders („Dear Geert”) 13 mei 2013 (13.32 uur) in een bijlage werd gemaild door Capital Economics („strictly confidential: Proposal for study on EU exit”).

En acht dagen later, 21 mei (21.09 uur), nog een keer, in een herzien onderzoeksvoorstel met opnieuw op pagina 12 de bekende waarschuwingen.Dus voor die stukken hoeven we echt niet naar de maker van het rapport: die zijn netjes naar de mailadressen in de de Tweede Kamer van Wilders (en enkele partijgenoten) gestuurd.

Wat Pechtold maandag te horen kreeg, was zodoende onwaar.Feit is dat onze populist al jaren weet dat zijn (met subsidie!) ingehuurde onderzoekers rekening houden met een ramp bij een Nexit. Toch blijft hij ervoor pleiten. Waarom? Ik denk: hij blijft uitgaan van zijn eigen nederlaag.

De populist heeft nederlagen nodig om voort te bestaan

Tom-Jan Meeus([email protected]; @tomjanmeeus) schrijft op deze plek een wisselcolumn met Jutta Chorus.



https://static.blendle.nl/publication/nn/2016/06/28/item/1_02_5/version/1/image/large/00c6ee35a9239d1b50fa325ecfa336145e233af5.jpg

NRC NEXT

PVV stemmers zijn Tokkies (so als Ibrahrat en Superrrrdick) en die zijn niet geinteresseerd in feiten.

super ick
28-06-16, 20:22
Goed artikel.

Het is roeptoeteren zonder realistische oplossingen aan te reiken. We hebben het kunnen zien bij de LPF. Zodra Geert de bewindslieden zou moeten leveren ontaard het in een teringzooi. Zelf is hij overigens ook ongeschikt. Internationaal heeft hij zichzelf met zijn populistische beledigende oneliners sowieso onmogelijk gemaakt.

Niemand gaat met hem regeren. Het afbreukrisico is veel te groot.

Mr.Hinderlijk
28-06-16, 22:48
Goed artikel.

Het is roeptoeteren zonder realistische oplossingen aan te reiken. We hebben het kunnen zien bij de LPF. Zodra Geert de bewindslieden zou moeten leveren ontaard het in een teringzooi. Zelf is hij overigens ook ongeschikt. Internationaal heeft hij zichzelf met zijn populistische beledigende oneliners sowieso onmogelijk gemaakt.

Niemand gaat met hem regeren. Het afbreukrisico is veel te groot.

Tell me something new.

Die gek wil niet eens regeren. Haat en verdeeldheid zaaien is zijn favoriete bezigheid. Liegen tegen de Nederlandse kiezer was al algemeen bekend. Maar ook nog eens bewust de waarheid achterwege houden is van hoog politiek niveau.


Hoeveel ¨medelanders¨ zouden op deze leugenaar/racist/facist gaan stemmen? Wat zegt dat over het Nederland van nu?

Ik durf mijn handen ervoor het vuur te leggen dat zijn achterban,na het ter ore komen van dit nieuws,nog steeds op hem gaan stemmen.

Nederland is aan het rotten. De VN-leden hebben het ook door.

knuppeltje
29-06-16, 09:12
Het ergste is nog we niet van die gozer afkomen, zolang we nog zoveel dom stemvee hebben. En dat zal wel zo blijven.

Ondertussen is hij al zowat het langstzittende Kamerlid. Hij behoort dus bij uitstek tot de Haagse elite, die hij altijd zo verguist.

Als zijn aanhang niet zodanig slinkt dat de PVV de kiesdrempel niet haalt, iets dat ik voorlopig niet zie gebeuren, wordt hij het enigste Kamerlid ooit die we tot zijn dood toe dat riante salaris zullen moeten betalen. Zeg nu zelf, dat heeft mooi voor elkaar.

super ick
29-06-16, 10:06
volgens mij is het nog steeds de ontevredenheid dat jongeren van allochtone afkomst (ja hoe lang blijven we ze nog zo noemen) zorgen voor nare overlast in veel steden. Ook of misschien wel juist de mensen die er niet tussen wonen voelen zich hierdoor aangetast in hun gevoel van veiligheid.

Nieuws over misstanden in asielzoekerscentra over lastig vallen van alleenreizende vrouwen, christelijken en homo's, kortom alles wat niet islamitisch is, roept de vraag op wat we binnenhalen.

Opsporing verzocht laat die criminaliteit zien waarvan mensen denken: dat kan mij morgen ook zomaar overkomen en de daders zijn overwegend lichtgetint.

Samson die een week meeloopt met een buurtteam en na die week zegt dat het lijkt alsof Marokkanen een patent hebben op geweld. Hij sprak zijn ervaring uit.

Daar waar voorheen criminelen netjes pop pop pop afgemaakt werden terwijl ze in hun auto zaten, jagen nu jonge Mocromaffialeden naast een schoolplein een concurrent na met kalashnikovs en schieten honderden in het wilde weg af. Je zou er maar lopen met je hondje.

Ik kan nog even doorgaan.

En als er dan een journalist verhaal denkt te gaan halen in de Schilderswijk of zomaar een wijk in Gouda, Ede, Dordrecht, etc. dan moet hij zich uit de voeten maken want anders krijgt hij een pak op zijn donder.

Daar komt volgens mij dat gevoel van onbehagen vandaan.

Tot nu toe kan ik nog volgen ook. Alleen jammer dat mensen zich niet realiseren dat Wilders geen oplossing heeft.

super ick
29-06-16, 10:10
Het ergste is nog we niet van die gozer afkomen, zolang we nog zoveel dom stemvee hebben. En dat zal wel zo blijven.

Ondertussen is hij al zowat het langstzittende Kamerlid. Hij behoort dus bij uitstek tot de Haagse elite, die hij altijd zo verguist.

Als zijn aanhang niet zodanig slinkt dat de PVV de kiesdrempel niet haalt, iets dat ik voorlopig niet zie gebeuren, wordt hij het enigste Kamerlid ooit die we tot zijn dood toe dat riante salaris zullen moeten betalen. Zeg nu zelf, dat heeft mooi voor elkaar.

Stemvee kan je het niet mee toedekken. Ik denk dat hij veel stemmen krijgt uit onbehagen. Bovendien stemden deze mensen voorheen grotendeels PvdA. Toen was het geen stemvee omdat het toen goed uitkwam.

Verder ben ik het roerend met je eens.

het moet niet gekker worden

knuppeltje
29-06-16, 10:17
Stemvee kan je het niet mee toedekken. Ik denk dat hij veel stemmen krijgt uit onbehagen. Bovendien stemden deze mensen voorheen grotendeels PvdA. Toen was het geen stemvee omdat het toen goed uitkwam.

Verder ben ik het roerend met je eens.

het moet niet gekker worden


Spijtoptant? :blij:

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 12:15
PVV stemmers zijn Tokkies (so als Ibrahrat en Superrrrdick) en die zijn niet geinteresseerd in feiten.

Ik vrees dat jij gelijk hebt. Ik wilde mijn vingers daar niet aan branden omdat ik deze ´verdwaalde´ figuren niet zo goed ken. Nog niet.

Ps. Je vergeet Slinger en Bofko te vermelden. Die mogen er ook zijn hoor.

super ick
29-06-16, 12:18
Spijtoptant? :blij:

Welnee.

Ik heb het nooit op hem gehad maar weiger de mensen die op hem stemmen over 1 kam te scheren.

super ick
29-06-16, 12:19
Ik vrees dat jij gelijk hebt. Ik wilde mijn vingers daar niet aan branden omdat ik deze ´verdwaalde´ figuren niet zo goed ken. Nog niet.

Ps. Je vergeet Slinger en Bofko te vermelden. Die mogen er ook zijn hoor.

Als ik jou was zou ik maar een eigen mening vormen en je oren niet af laten hangen de eerste de beste arrogante draaikont.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 12:19
volgens mij is het nog steeds de ontevredenheid dat jongeren van allochtone afkomst (ja hoe lang blijven we ze nog zo noemen) zorgen voor nare overlast in veel steden. Ook of misschien wel juist de mensen die er niet tussen wonen voelen zich hierdoor aangetast in hun gevoel van veiligheid.


Volgens mij .....? Onzin. Pure Wilders retoriek dit. Je masker begint er af te vallen...........volgens mij.


Nieuws over misstanden in asielzoekerscentra over lastig vallen van alleenreizende vrouwen, christelijken en homo's, kortom alles wat niet islamitisch is, roept de vraag op wat we binnenhalen.


Je vergeet erbij te vermelden dat die jongeren van ¨allochtoonse afkomst¨ ook varkenskoppen in moskeen gooien Moslima´s aanvallen,moskee ramen inslaan,brand stichten in moskeen,hoofddoeken van moslima´s hoofd afrukken. Je bent mild geworden.


Daar waar voorheen criminelen netjes pop pop pop afgemaakt werden terwijl ze in hun auto zaten, jagen nu jonge Mocromaffialeden naast een schoolplein een concurrent na met kalashnikovs en schieten honderden in het wilde weg af. Je zou er maar lopen met je hondje.


Een burgemeester ( politicus!) bedreigen door criminelen van ´autochtoonse afkomst´ omdat hij een coffeshop sloot vanwege ´een reele dreiging´ voor omwonende,na 2 eerdere geweldsincidenten. Dat is heel ridderlijk van die criminelen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjywuy8jM3NAhXoJcAKHXS8C4AQFggjMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.deweblogvanhelmond.nl%2Fafgev oerd_van_de_voorpagina%2Fdrugscriminelen-bedreigen-burgemeester%2F&usg=AFQjCNHv8wn5wV8ggV10fVR50kbiI45Azw


Ik kan nog even doorgaan.

Wie houd je tegen?


Tot nu toe kan ik nog volgen ook. Alleen jammer dat mensen zich niet realiseren dat Wilders geen oplossing heeft.

Nee,volgen doe je niet. Want ze zoeken geen oplossing. De PVV noch zijn kiezers willen een oplossing. Ja één oplossing. Daar weet je vast wel het antwoord op. :hihi:

Pauze voorbij. Ik kom nog te laat op mn werk. Ik hoor je wel. Laat je niet door mij tegenhouden. Shoot!!

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 12:22
Als ik jou was zou ik maar een eigen mening vormen en je oren niet af laten hangen de eerste de beste arrogante draaikont.


Ik ben mijzelf en sta voor mijzelf in.

Ik lees iets,ik constateer iets en baseer daar mijn conclusie op. Mag ik?

Al-Sawt heeft een dikke vette punt.

Jullie bagatelliseren discriminatie. Ik kom hier later op terug. xxx

super ick
29-06-16, 12:24
Volgens mij .....? Onzin. Pure Wilders retoriek dit. Je masker begint er af te vallen...........volgens mij.



Je vergeet erbij te vermelden dat die jongeren van ¨allochtoonse afkomst¨ ook varkenskoppen in moskeen gooien Moslima´s aanvallen,moskee ramen inslaan,brand stichten in moskeen,hoofddoeken van moslima´s hoofd afrukken. Je bent mild geworden.



Een burgemeester ( politicus!) bedreigen door criminelen van ´autochtoonse afkomst´ omdat hij een coffeshop sloot vanwege ´een reele dreiging´ voor omwonende,na 2 eerdere geweldsincidenten. Dat is heel ridderlijk van die criminelen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjywuy8jM3NAhXoJcAKHXS8C4AQFggjMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.deweblogvanhelmond.nl%2Fafgev oerd_van_de_voorpagina%2Fdrugscriminelen-bedreigen-burgemeester%2F&usg=AFQjCNHv8wn5wV8ggV10fVR50kbiI45Azw



Wie houd je tegen?



Nee,volgen doe je niet. Want ze zoeken geen oplossing. De PVV noch zijn kiezers willen een oplossing. Ja één oplossing. Daar weet je vast wel het antwoord op. :hihi:

Pauze voorbij. Ik kom nog te laat op mn werk. Ik hoor je wel. Laat je niet door mij tegenhouden. Shoot!!

'Aanslagen' op moskeeën is een hobby uit het M.O. Met de nodige fantasie kan je de, overigens verderfelijke acties, geen aanslagen noemen.

Wegkijken heeft geen zin. De keiharde cijfers kan je zo opzoeken. Daar zijn hier al regelmatig discussies over geweest. Gebruik anders de zoekfunctie.

Ik vraag mij af of er zoveel moslima's belaagd worden. Ik geloof er helemaal niets van. Op een enkel incident na.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 12:36
'Aanslagen' op moskeeën is een hobby uit het M.O. Met de nodige fantasie kan je de, overigens verderfelijke acties, geen aanslagen noemen.

Wegkijken heeft geen zin. De keiharde cijfers kan je zo opzoeken. Daar zijn hier al regelmatig discussies over geweest. Gebruik anders de zoekfunctie.

Ik vraag mij af of er zoveel moslima's belaagd worden. Ik geloof er helemaal niets van. Op een enkel incident na.

Heerlijk dit. :blij:Ik wil bijna vrij nemen van mn werk om je eens effe goed de spiegel voor te gaan houden. Nog een keer,hier moet je het mee doen tot vanavond.


'Aanslagen' op moskeeën is een hobby uit het M.O.

Idd. Afgekeken van Israel. Alleen de Israel overheid herdenkt zulk terreur. De arabische regeringen en landen weer niet.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiBx_CDkc3NAhUiLMAKHasmAMIQFgg2MAI&url=http%3A%2F%2Fsargasso.nl%2Fterreuraanslag-king-david-hotel-herdacht%2F&usg=AFQjCNHuY0-Ay1LaxPoA7HrNSMNmnR4TJQ&bvm=bv.125801520,d.bGs


De keiharde cijfers kan je zo opzoeken.

Als je met een beschuldiging komt,kom dan ook met cijfers en/of bronnen. Zo zet je jezelf weg als een ongeloofwaardige persoon. Ik doe dat toch ook?! Links en bronnen plaatsen zodat men het verhaal kan verifieren op onwaarheden en feiten. Feiten en cijfers is waar het om draait.

Doet de pvv ook trouwens. De waarheid verdraaien en achterwege houden. Iets Wat Al-Sawt al beweerde. Jullie zijn niet geinteresseert in feiten.


Ik vraag mij af of er zoveel moslima's belaagd worden. Ik geloof er helemaal niets van.

Prima ik zoek het vanavond voor je op. Maar ik heb wel wat leesvoer voor je. En niet van een rechtse extremistische site. Maar van de Volkskrant. :knipoog:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjlqPG2ks3NAhWmC8AKHcfhDykQFggmMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fbinnenland%2F vn-nederland-doet-te-weinig-tegen-racisme~a4131059%2F&usg=AFQjCNG5mcL7c_5gQp7j7NX0UsMVECZMZg&bvm=bv.125801520,d.bGs

Voor nu. Out. Vanavond,als ik klaar ben met werken, ben ik er weer.

Nelladella
29-06-16, 14:08
Tell me something new.

Die gek wil niet eens regeren. Haat en verdeeldheid zaaien is zijn favoriete bezigheid. Liegen tegen de Nederlandse kiezer was al algemeen bekend. Maar ook nog eens bewust de waarheid achterwege houden is van hoog politiek niveau.


Hoeveel ¨medelanders¨ zouden op deze leugenaar/racist/facist gaan stemmen? Wat zegt dat over het Nederland van nu?

Ik durf mijn handen ervoor het vuur te leggen dat zijn achterban,na het ter ore komen van dit nieuws,nog steeds op hem gaan stemmen.

Nederland is aan het rotten. De VN-leden hebben het ook door.

Klopt!
Ik zal zeker op hem stemmen.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 14:31
Klopt!
Ik zal zeker op hem stemmen.

Heey Nella Del.

En nu? Boeie. Haalt het wat uit? Nee trol.

Wat ik zo ga presenteren vinden de leden veel boeiender, en het bevestigd hetgeen alle leden al wisten van forumvervuilers als jij. Zal ik er een topic over openen op nvdd? Nee. Ik spaar je .voor nu.

Afgeslacht door Mark61. Jij hebt je geloofwaardigheid allang verloren. De enige reden dat ik inga op je post is....

Ik zou er bij gaan zitten als ik jou was. :hihi:

Trek je conclusie zo meteen maar.. Houd je hart vast.

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 14:38
Weest dus allen gewaarschuwd:
INTRUDER ALERT!!!!


Ik ben er ook een. Wees dus ook gewaarschuwd.

Reactie nummer 10,is een onzichtbare post. Laatste pagina. Nietszeggend. Bereik naar de lezers is nihil. OP de volgende pagina. Vuurwerk baby.

Mark61 die jou compleet afslacht. Niks op terug te zeggen. Waar ik mee aan wil geven dat jij niet serieus wordt genomen door leden op dit forum. Ik doe dit eenmalig. Volgende keer troll ik terug. Ik beheers het ´troll-techniek´ vele malen beter dan jij. Ik ben daar een kunstenaar in. En zeer bedreven.

Niet uitloggen he? Gaat leuk worden zo. Even wat opzoeken. :hihi: xxx

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 15:30
Waarom ga je nou offline? :hihi:

Link van dit geweldige topic heb ik beneden geplaatst. Voor degene die willen lachen weten wie Nella Del is.

http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Nelladella http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5526233.html#post5526233)
Respect gekregen voor de ontwikkeling die Israel doorgemaakt heeft op wetenschappelijk en technologisch gebied.

(Had te vroeg op verzenden gedrukt)




http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Nelladella http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5526234.html#post5526234)
Terwijl op 100 meter afstand Palestijnse boeren achter de os het droge zand doorploegen.
Middeleeuwse taferelen.





Donder op met je fascistoïde leedvermaak.

Dus omdat mensen technologisch geavanceerd zijn zijn ze automatisch moreel beter. Een soort Übermenschen, bedoel je, met meer rechten dan Untermenschen.

Palestijnen ploegen met ossen door het zand (dat doen ze niet, maar leuk joh, die beeldspraak) omdat Israël het water onder hun voeten vandaan steelt. Omdat het elke poging tot ontwikkeling frustreert. Omdat het de bevolking heeft opgesloten, en goederen slechts mondjesmaat toestaat. Omdat het de enige haven en de enige luchthaven nog voor opening heeft verwoest. Gebombardeerd. Infrastructuur die door het Westen is betaald, en meteen weer platgegooid.

Feiten. Simpele feiten. Ontkennen? Moet je doen.

Omdat Israël op alle denkbare en ondenkbare manieren Palestijnen het leven onmogelijk maakt. Omdat het zorgvuldig calculeert hoeveel je moet toelaten zodat ze niet met miljoenen tegelijk creperen, want dat staat zo slordig, maar wel zo ver mogelijk gaat in het onleefbaar maken van hun leven zodat ze a) hopelijk opdonderen of anders b) hopelijk in verzet komen, zodat Israël kan zeggen tegen de wereld: 'Zie je wel? Het zijn verdomde terroristen, ze willen geen vrede, je kan niet met ze praten, het zijn beesten.' Untermenschen; ongedierte. Je moet ze opsluiten en vertrappen.

Daarom is de import van paprikachips verboden.

Dat is de waarheid en dat weet je best. Donder op met die vermoeiende hondderduizendvoudige herhaling van leugens, laster en valsheid.

En dan dat triomfantelijke toontje erbij. Walgelijk, gewoon walgelijk.


Nella Del,kreeg hulp van onze lieve prikker met een masker op Super Ick...Ook daar had Mark61 een antwoord op.

http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door super ick http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5526313.html#post5526313)
Tegenstanders zullen nu zeggen dat dat de schuld is van Israel. Palestijnen krijgen geen 'vrijheid' om te ontwikkelen.




Doe niet zo laf. Je weet best dat dat waar is. Ook als vrije Palestijnen er geen ruk van zouden bakken, is de realiteit van dit moment dat Israël dat onmogelijk maakt ook. Dus zal je eerst nog moeten afwachten wat Palestijnen zouden doen als ze de kans kregen, want die kans krijgen ze niet.

En dat weet jij best.

Je kan niets opbouwen in een concentratiekamp. Alleen frustratie, wanhoop, haat en geweld. En dat is precies de bedoeling. En dat weet jij ook.


http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Nelladella http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5526218.html#post5526218)
De enige oplossing zou m.i. zijn dat de grenzen van Israel voor eens en voor altijd vast zouden komen te liggen.
Want de Israëliërs verdrijven is geen oplossing.
Maar de haat aan beide zijden is helaas vooralsnog onoverkomelijk.


Israël wil helemaal geen grenzen, of liever, wil die zo ruim mogelijk.


Alleen de haat aan Israëlische zijde is onoverkomelijk. De haat van de upperdog. De haat van de almachtige. Alleen de machtige kan iets doen. De onmachtige kan niets. Ja, zelfmoord plegen.

Waarom kom je met een extremistisch standpunt dat vrijwel niemand aanhangt als 'tegenhanger'? Smerige hasbara-tactiek. Wat doet dat zinnetje daar?


IK ben er uit ...Super Dick waait met alle winden mee. Jammer Super (d)Ick. Je neutraliteit verloren door en smerige dikke troll als Nella Del te ondersteunen in haar provocaties.


http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door super ick http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5526222.html#post5526222)
Pas op hoor. Je moet hier Isaeliers haten. Die zijn slecht.
Palestijnen zijn alleen slachtoffers en allemaal liev. http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/twak.gif






Ja, ze zijn slecht. Waarom mag je dat niet zeggen? Het is niet waar? Opeenvolgende regeringen overtreden permanent de Geneefse Conventies, het internationaal recht, en plegen oorlogsmisdaden.

Dat zijn de feiten. Ontken je die? Waarom doe je dan zo gewild grappig?

Palestijnen zijn de slachtoffers en dat maakt ze beslist niet lief. Het is evenwel een wonder hoe weinig Palestijnen zich te buiten gaan aan geweldsmisdrijven, gezien de omstandigheden waaronder ze moeten leven.

Israël heeft een permanent beleid om de Palestijnen tot geweld te provoceren. Wou je dat ontkennen?

http://cdn.maroc.nl/forums/images/misc/quote_icon.png Oorspronkelijk geplaatst door Nelladella http://img1.maroc.nl/forums/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-post5525985.html#post5525985)
Mooi dat in Israel een dialoog mogelijk is over wat wel en niet juist is.
Dat mis ik bij de Palestijnen.




Uit de berichten blijkt dat die 'dialoog' helemaal niet mogelijk is, want die paar stemmen worden meteen woest aangevallen.

Israël wordt steeds 'rechtser', benauwder, extremistischer. Een partij als Merets is weggevaagd; B'tselem wordt nu vrij algemeen als een verradersorganisatie gezien.

Dus je quasi-positieve 'analyse' is volstrekt gelul.

Zo, mis jij dat bij de Palestijnen? Wat zielig voor je. Wat weet je ervan dan? Je bent op de hoogte van de politieke en maatschappelijke discussies in de Palestijnse gebieden? Waar lees je dat dan? De media zwijgen immers grotendeels over wat daar gebeurt.

Je liegt dus dat je dat 'mist', want je weet er geen ruk van.

Je verveelde je, en dacht, kom, we rakelen weer eens die fijne 'dialoog' op maroc.nl op?

Donder op trol!!





De gehele topic...

http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/388282-isra-lische-legerleider-parallel-tussen-isra-l-nazitijd-3.html

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 15:33
@Nella Del. Laf van je hoor. Miezerig gevalletje. Gelijk uitloggen. Al stem je op de NSDAP. Boeit mij niet. Jouw troll-acties daarentegen wel.

Ik houd me nog in. Ik heb nog een paar troeven achter de hand. :hihi: Oh .nee Nella Del,dit is nog niks. Ik hoop dat je gauw weer online komt.

Edit: Jij hebt nooit antwoord gegeven op de reacties van Mark61. Maar je komt wel terug om even te fokken. Ik ben er voor je. :blij:

Mr.Hinderlijk
29-06-16, 19:07
:hihi:

Peter R. de Vries ontmaskert PVV’ers als internetpesters

In de laatste aflevering van zijn tv-programma ‘Internetpesters Aangepakt’, pakt misdaadverslaggever Peter R. de Vries leden van de besloten Facebookgroep ‘De macht aan de PVV’ aan. Na een tip besloot De Vries onder valse voorwendselen lid te worden van de groep om eens te bekijken wat er zoal onderling wordt gedeeld. Wat hij te lezen kreeg, daar lusten zelfs de honden geen brood van. De Vries ging opzoek naar wat voor types dit nu eigenlijk doen. In het tv-programma RTL Boulevard doet hij zijn verhaal.

Dit is dus een Facebookaccount waar PVV-aanhangers zeggen wat ze van Nederland, de maatschappij, de politiek en de personen vinden. Wij zijn daarin geïnfiltreerd, omdat ik getipt werd dat daar buitengewoon stuitende dingen worden gezegd, waaronder meer dat ik ook met de dood bedreigd werd. Je gelooft je ogen niet, wat daar allemaal door PVV-aanhangers wordt beweerd, gezegd en verkondigd. Humberto Tan, een collega van ons, wordt daar op een verschrikkelijke wijze met de dood bedreigd.”

De Vries is specifiek opzoek gegaan naar één man, die hem een vuile landverrader die de kogel moet krijgen, had genoemd, omdat De Vries eens iets aardigs over asielzoekers had geschreven. Wat voor man het volgens hem was?

“Het zijn eigenlijk sneue figuren. Op een zolderkamertje durven ze van alles, maar als ik tegenover ze sta, staan ze te trillen als een rietje.”

De Vries doet in het programma een oproep aan de politiek om hier toch echt werk van te maken. Van de PVV verwacht hij bovendien helemaal niets.

“De PVV zegt er natuurlijk helemaal niks van. Die laat dit altijd passeren. Ik heb nog nooit gemerkt dat de PVV werkelijk afstand neemt van de mensen die dit soort dingen verkondigen. Een vrij groot deel van hun aanhang praat op die manier.”


Inmiddels heeft De Vries contact gehad met Humberto Tan. Laatstgenoemde gaat aangifte doen van de bedreiging.

Joop.nl

https://youtu.be/UxhBYcOGz4E

mark61
29-06-16, 19:36
Uh, het was allang bekend dat dat 'onderzoeksbureau' vooringenomen is. Dat bureau wordt ingehuurd als je een anti-EU-rapport nodig hebt.

Of dacht je echt dat Wilders in NL niet een dergelijk bureau kon vinden?

Maar als 'wetenschappers' kunnen zij er natuurlijk niet omheen toch een beetje waarheid in een voetnoot te schrijven. Je moet je altijd indekken.

mark61
29-06-16, 19:48
Ik denk dat hij veel stemmen krijgt uit onbehagen.

Dat is een ding dat zeker is. De vraag is alleen, waar dat onbehagen precies uit voortkomt. En of de opgegeven redenen voor dat onbehagen hout snijden.

Ik heb ook onbehagen. Wie niet? :hihi: Persoonlijk denk ik dat de wereld aan het nivelleren is. Dus wij worden armer en de armen ietsjes rijker. Das niet leuk voor ons. Maar onrechtvaardig is het ook niet. Onbehaaglijk is het zeker.

Ik weet niet wanneer dat gebral over 'die lui in Den Haag', 'de elite', 'de zakkenvullers' begon. Maar persoonlijk kan ik niet zeggen dat politici zoveel slechter of ondemocratischer zijn geworden de afgelopen decennia. Lijkt me zo'n beetje gelijk gebleven, behalve dus door de komst van LPF en PVV.

Ik denk dat we een democratisering beleven waarin de mening van iedereen evenveel waard is geworden. Je hoeft niet ter zake kundig te zijn of ook maar iets te weten, als jij iets vindt is dat net zo belangrijk als wanneer een deskundige iets vindt. Gewoon, omdat je dat vindt.

Zoals Gove zei, die Engelse Brexiteer (en minister van justitie): de mensen zijn sick of experts. De man is sinds vrijdag niet meer gesignaleerd. Zijn vrouw heeft intussen op Facebook een emotionele oproep gedaan aan deskundigen om zich te melden om het land te redden.

Heel Engeland lacht zich suf om mevrouw Gove.

Maar goed, de conclusie kan dus zijn dat de feiten er niet meer toe doen en mensen dan ook niet meer voor hun eigen belang stemmen, maar op grond van onderbuik.

Ik denk dan ook dat in Engeland de Remain-campagne niets had kunnen doen om dit te voorkomen. De 'ik ben tegen'-stemmers waren en zijn niet voor rede vatbaar. Dus nu moeten ze maar voelen.

Helaas voorzie ik dat er eigenlijk niets verandert :hihi:, dus zal 'het volk' weer morren dat 'de elite' ze weer genaaid heeft. Een vette recessie onder een Tory-regering had misschien iets losgemaakt.

mark61
29-06-16, 19:52
En dat begon toen PvdA-stemmers zo rijk waren geworden dat 'solidariteit' en 'voor de armen opkomen' geen belang meer was voor de traditionele 'arbeiders'. Die waren zó rijk geworden dat zij niet meer de begunstigden van de PvdA-politiek waren, maar degenen die daarvoor moesten gaan betalen, met hun midden(klasse)inkomens :haha:

Want uit idealisme stemde natuurlijk hooguit 10% van hun kiezers op de PvdA. In NL nog meer dan in andere landen, stem je op je portemonnee. Alleen D66 en de Christen-Unie (en ws. ook de kleine christelijke partijen) zijn geen portemonnee-partij.

In Engeland, schat ik, is dat effect veel kleiner en zijn de armen afgehaakt. Die stemmen geen Labour meer, dat wel netjes met zijn kiezers mee rechtser werd. Het financieel-economische (en internationale) beleid van New Labour was niet van de Tories te onderscheiden. Zie Blair. Ze stemmen UKIP of niet.

En die lui hebben nou de kont tegen de krib gegooid. Alleen was het de verkeerde krib.

super ick
30-06-16, 08:28
En dat begon toen PvdA-stemmers zo rijk waren geworden dat 'solidariteit' en 'voor de armen opkomen' geen belang meer was voor de traditionele 'arbeiders'. Die waren zó rijk geworden dat zij niet meer de begunstigden van de PvdA-politiek waren, maar degenen die daarvoor moesten gaan betalen, met hun midden(klasse)inkomens :haha:

Want uit idealisme stemde natuurlijk hooguit 10% van hun kiezers op de PvdA. In NL nog meer dan in andere landen, stem je op je portemonnee. Alleen D66 en de Christen-Unie (en ws. ook de kleine christelijke partijen) zijn geen portemonnee-partij.

In Engeland, schat ik, is dat effect veel kleiner en zijn de armen afgehaakt. Die stemmen geen Labour meer, dat wel netjes met zijn kiezers mee rechtser werd. Het financieel-economische (en internationale) beleid van New Labour was niet van de Tories te onderscheiden. Zie Blair. Ze stemmen UKIP of niet.

En die lui hebben nou de kont tegen de krib gegooid. Alleen was het de verkeerde krib.

In hun optiek is er geen andere krib.

Voor een groot deel van de mensen is er geen geschikte politieke partij (meer). Ik kijk even naar mijzelf.

Milieutechnisch zit ik in de groene hoek. Op economisch vlak ben ik hopeloos verdeeld. Qua sociale zekerheid ben ik van de wortel en de stok en mis ik de stok teveel. Ik ben bijvoorbeeld warm voorstander van het leveren van een tegenprestatie voor een uitkering. Weg met gratis geld.
Ik erger mij aan het niet echt durven innoveren maar alleen maar een beetje erbij hier, een beetje eraf daar.

Ik was vorige week op een bijeenkomst waar een spreker een mooie radicale oplossing had voor het probleem hypotheekrenteaftrek. Die stelde voor om het ineens af te schaffen door het te financieren. Dertig procent af te lossen op hypotheken door het ineens over te maken naar de bank en afschaf ineens afschaffen.
Woonlasten veranderen nagenoeg niet want de hypotheekschuld is dertig procent lager.
De huizenprijzen en daarmee de markt passen zich aan de financierbaarheid, dit is altijd geweest. Huizenprijzen dalen.
Banken komen er beter voor te staan.
In 1 klap lopen we weer in de pas met de EU en het IMF ook tevreden.
Kosten voor de overheid minder.

Welke partij durft?

mark61
30-06-16, 19:34
In hun optiek is er geen andere krib.

Het is voor een arme Brit niet vreselijk moeilijk om te bedenken dat ze bij de Tories moeten zijn voor hun armoede. Dat als je voor een Nissanfabriek werkt die naar de EU exporteert, voor Brexit stemmen niet vreselijk handig is. Dat in jouw arme regio het vooral de EU is die investeert in de toekomst. Staan van die grote donkerblauwe borden bij projecten :hihi:

Maar nee, ze dachten, Cameron is voor de EU, ik haat Cameron, dus ik stem lekker tegen.

Handig man. Ga je in NL ook krijgen.


Voor een groot deel van de mensen is er geen geschikte politieke partij (meer).

Ja, dat zie ik. Maar dat ligt denk ik ook aan de mensen zelf. Ze eisen teveel, verwachten teveel van 'maakbaarheid'. Die is er niet.

Het ligt er ook aan dat de PvdA nergens meer voor staat, en de SP systematisch buiten de regering wordt gehouden. Dat is een enorme fout van de PvdA. Dus nu vluchten mensen naar de PVV waar ze SP hadden kunnen stemmen. Zit niet veel verschil tussen die kiezers, denk ik.

Waar staat het CDA voor? Conservatieve middenklassers. Daar is de VVD al voor, hoewel die tegenwoordig vooral voor de echte rijken werkt, geloof ik. Waar ze dan al die stemmen vandaan halen...zijn er zoveel bovenmodale verdieners? :hihi:


Milieutechnisch zit ik in de groene hoek. Op economisch vlak ben ik hopeloos verdeeld. Qua sociale zekerheid ben ik van de wortel en de stok en mis ik de stok teveel. Ik ben bijvoorbeeld warm voorstander van het leveren van een tegenprestatie voor een uitkering. Weg met gratis geld.
Ik erger mij aan het niet echt durven innoveren maar alleen maar een beetje erbij hier, een beetje eraf daar.

Ik was vorige week op een bijeenkomst waar een spreker een mooie radicale oplossing had voor het probleem hypotheekrenteaftrek. Die stelde voor om het ineens af te schaffen door het te financieren. Dertig procent af te lossen op hypotheken door het ineens over te maken naar de bank en afschaf ineens afschaffen.
Woonlasten veranderen nagenoeg niet want de hypotheekschuld is dertig procent lager.
De huizenprijzen en daarmee de markt passen zich aan de financierbaarheid, dit is altijd geweest. Huizenprijzen dalen.
Banken komen er beter voor te staan.
In 1 klap lopen we weer in de pas met de EU en het IMF ook tevreden.
Kosten voor de overheid minder.

Welke partij durft?

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een uitkering geen grap is. Of je er nou voor werkt of niet, dat werk verdringt vnl. echte arbeidsplaatsen. Leuke verlaging van het minimumloon naar € 900. Hoef je geen zorgpersoneel en openbare-ruimteverzorgers meer aan te stellen.

Wie betaalt dat enorme bedrag dan, en waarom zou je mensen een douceurtje geven? Ik ben voor geleidelijke afschaffing:

> 1 miljoen: onmiddellijk afschaffen
500.000-1 miljoen: in 5 of 10 jaar
< 500.000: in 20 jaar.

Daar herstelt de markt ook van en dalen de huizenprijzen niet meteen dramatisch.

Maar goed, in elke regering zit tegenwoordig de VVD en die is mordicus tegen iets doen aan de HRA. Als enige, begrijp ik.

D66 is je partij.

Maar ik stem niet meer op ze omdat ze achteloos meedoen aan dood & verderf zaaien buiten Europa, gezellig met de VS meedoen. Ik weet dat 'buitenlands beleid' geen speerpunt voor de kiezer zou moeten zijn. Pech. Voor mij is het wel belangrijk.

De redenering 'westers beleid leidt tot 1 miljoen vluchtelingen hier' is veel te kort door de bocht. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Als je schofterig omgaat met andere landen, en wegkijkt van dictators die je goed uitkomen, dan krijg je dit.

En als je landen geen kans geeft zich te ontwikkelen, dan komen die mensen het geld hier wel halen.

Magoed, ik vrees de volgende verkiezingen, totaal versnipperd landschap, coalitie van minstens 3, ws. 4 partijen. PVV steeds groter maar buiten de boot. Boze burgers. Brrr.

mark61
30-06-16, 19:37
Nederland heeft nooit een linkse regering gehad die eens opzichtig kon falen. Er is geloof ik ook nooit een linkse meerderheid geweest, en anders torpedeert de PvdA dat.

Dat is ergens wel jammer.

Bovendien blijkt dat op lokaal niveau de SP her en der prima meedoet, ik dacht zelfs hier en daar met de VVD in coalitie :hihi:

Kortom, het zijn eikels :haha:

super ick
30-06-16, 20:00
Nederland heeft nooit een linkse regering gehad die eens opzichtig kon falen. Er is geloof ik ook nooit een linkse meerderheid geweest, en anders torpedeert de PvdA dat.

Dat is ergens wel jammer.

Bovendien blijkt dat op lokaal niveau de SP her en der prima meedoet, ik dacht zelfs hier en daar met de VVD in coalitie :hihi:

Kortom, het zijn eikels :haha:

Ik stemde altijd D'66 maar ik kan er niet zoveel democratie meer in herkennen. De democratie hervormen met zelfs een bindend referendum was het stokpaardje. Kennelijk met de verwachting dat 'het volk' hen gewillig zou in een referendum. Pakt het anders uit zijn ze niet zo voor blijkt.

Onderwijs was coor mij ook altijd een reden om op hen te stemmen, op dat vlak hoor ik ook weinig verheffends uit die hoek. Ja, meer geld. Alsof dat zaligmakend is.

We hebben het al eens uitgebreid gehad over wat je voor je uitkering zou kunnen doen. Jezelf nuttig maken in je eigen wijk.

mark61
30-06-16, 21:05
Ik stemde altijd D'66 maar ik kan er niet zoveel democratie meer in herkennen. De democratie hervormen met zelfs een bindend referendum was het stokpaardje. Kennelijk met de verwachting dat 'het volk' hen gewillig zou in een referendum. Pakt het anders uit zijn ze niet zo voor blijkt.

Onderwijs was coor mij ook altijd een reden om op hen te stemmen, op dat vlak hoor ik ook weinig verheffends uit die hoek. Ja, meer geld. Alsof dat zaligmakend is.

We hebben het al eens uitgebreid gehad over wat je voor je uitkering zou kunnen doen. Jezelf nuttig maken in je eigen wijk.

Jah, de referendumpartij met plotselinge angst voor het gepeupel :hihi:

Nou geld is wel een issue, want de overheid bezuinigt en dan moet het bedrijfsleven gaan financieren. Daar krijg je nog eens fundamenteel onderzoek van...

Ik zou het bijvoorbeeld een overheidstaak vinden om medicijnen te ontwikkelen, i.p.v. multinationals overwinsten te laten maken. Wat je daaraan uitgeeft verdien je terug met normale medicijnprijzen. Maar ik zie dat zeker verkeerd, want dat doen ze haast nergens. In India misschien.

Oh sowieso, ik vind sociale dienstplicht wel wat. Maar het wordt natuurlijk wat wrang als overal op bezuinigd wordt en daarom maar steuntrekkers als veredelde dwangarbeiders worden ingezet.

super ick
01-07-16, 09:38
Jah, de referendumpartij met plotselinge angst voor het gepeupel :hihi:

Nou geld is wel een issue, want de overheid bezuinigt en dan moet het bedrijfsleven gaan financieren. Daar krijg je nog eens fundamenteel onderzoek van...

Ik zou het bijvoorbeeld een overheidstaak vinden om medicijnen te ontwikkelen, i.p.v. multinationals overwinsten te laten maken. Wat je daaraan uitgeeft verdien je terug met normale medicijnprijzen. Maar ik zie dat zeker verkeerd, want dat doen ze haast nergens. In India misschien.

Oh sowieso, ik vind sociale dienstplicht wel wat. Maar het wordt natuurlijk wat wrang als overal op bezuinigd wordt en daarom maar steuntrekkers als veredelde dwangarbeiders worden ingezet.

Mijn probleem is misschien wel dat ik het dan helemaal gehad heb met zo'n partij. Ik bedoel geef dan een statement af. Een koerswijziging ofzo.

Nou......innovatie wordt grotendeels uit nood geboren of bij toeval ontdekt. In universiteiten, ook medische faculteiten vind al veel onderzoek plaats. Het moet/kan altijd meer en beter. Het bedrijfsleven zit daar vaak bovenop. Het is ook de overheid die dat graag wil. Die koppeling.

Die farmaceuten dat is een mistige aangelegenheid die van buitenaf heel onfris aandoet. Die gaan letterlijk over lijken. Magoed stel dat zij morgen de behandeling tegen kanker uitvinden en die kost 400.000? Wat dan? Ik wil nog wel eens een overheid zien die zegt: Ja we kunnen u wel genezen maar het is ons te duur. Als u nu minister was geweest....

Veredelde dwangarbeiders. Alleen door de terminologie druk je de discussie al dood. Er is natuurlijk helemaal geen sprake van slavernij en het hoeft ook geen 40-urige werkweek te zijn. Sommige dingen zijn zo logisch dat ze altijd wel door de buurt zelf opgepikt werden.

Ik erger mij aan de gedachte dat iemand die niet werkt en zich niet nuttig maakt. In mijn ogen de tijd heeft om de hele dag op de bank te zitten. Waarom moet de gemeente zijn stoepje vegen? Waarom moet er voor zijn hulpbehoevende buurvrouw een betaalde kracht georganiseerd worden om die paar boodschapjes op de hoek te doen? Allemaal kleine dingetjes. Mensen doen het niet, zien het niet of weet ik veel. Dan kunnen dt soort dingen net helpen om een buurt een stuk leefbaarder te houden.