PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorspelbaar: ex-voorzitter europese commissie door draaideur naar zwendelbank Goldman Sachs



Olive Yao
08-07-16, 15:32
.....

SportFreak
08-07-16, 16:07
Boef gaat naar Boeven om daar wat te graaien

super ick
08-07-16, 17:12
Ordinaire baantjesjagers die alleen gaan voor pluche en geld.

Of wacht, Ex voorzitter EU lees ik?

Nee maar dan moet dit een misverstand zijn. Hellup Knuppel.

knuppeltje
09-07-16, 10:02
Of wacht, Ex voorzitter EU lees ik?

Nee maar dan moet dit een misverstand zijn. Hellup Knuppel.

U vraagt maar. Hij geen voorzitter van de EU. Dat was, en is, sowieso totaal onmogelijk. Over een misverstand gesproken.

https://www.europa-nu.nl/id/vg9hm6dbs1ud/voorzitterschap_europese_unie

Verder vind ik het naif om te denken dat niet iedereen die de kans krijgt voor baan en geld gaat. Dat doen we allemaal. Ga dan eerst eens je eigen na.

Dat iemand als Barroso daarvoor meer mogelijkheden heeft dan een automonteur bijvoorbeeld, is duidelijk. Maar dat geldt voor iedereen met een hogere opleiding.

Maar juist naar die bank?

Nou ja, als Commissievoorzitter, was hij blijkbaar ook weer niet zo'n heel sterk figuur. Misschien krijgen ze er Goldman nog veel spijt van.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Manuel_Barroso

Tomas
09-07-16, 15:38
Olive, democratie betekent ook dat je een andere mening mag hebben dan de dictator of de Europese commissie in jouw voorbeeld.

En over democratie gesproken; Ik weet niet hoe het met jullie zit, het staat mij nog bij als gister dat ik op Barosso heb gestemd. Nee, dat was voor mij echt geen vreemde toen der tijd in een net zo vreemd en ver parlement. Nee...

Tomas
09-07-16, 15:46
Tomas, democratie betekent niet dat iemand die bereid is om voor een kapitalistische criminele organisatie te werken onze politieke vertegenwoordiger dient te zijn.

Ik wist niet dat het een criminele organisatie was. Ik neem aan dat het zooitje inclusief onze zo vreselijk democratisch gekozen ex voorzitter, opgepakt gaat worden? Heb jij ergens een link. Of ga ik spijt krijgen van die vraag?

Tomas
09-07-16, 16:12
Ik bepaal niet of iets een criminele organisatie is, ook niet door er me in te verdiepen.

Ik lees op wiki toevallig wel dat het nog steed algemeen wordt aangenomen dat het gerommel met Amerikaanse hypotheken de oorzaak was van de credietcrisis.

Zelf ben ik van mening, zonder een politbureau dat controleert of je dat ook vind met consequenties, dat de Amerikaanse oorlogen in Afghanistan en Irak de oorzaak waren van de crisis. Dat veroorzaakte een teruggang in werkgelegenheid, inkomen en uitgave. Wat op zijn beurt weer resulteerde in het omvallen en onderuitgaan van allerlei onzekere investeringenconstructies. Zoals die hypotheekzooi.

Ik vind dat zo evident dat ik niet begrijp dat de banken de schuld blijven krijgen van de oorzaak. Dat ze dom, verkeerd of zelfs slecht bezig zijn geweest staat daar los van.

super ick
09-07-16, 16:32
Van de EU naar Goldman Sachs is misschien wel een veel kleinere stap dan menigeen denkt.

knuppeltje
09-07-16, 17:35
Sollicitatieprocedure voor de europese commissie

Iemand solliciteert bij de europese commissie. Hem of haar wordt o. a. de volgende vraag gesteld:

Bent u bereid – nu of na uw werkzaamheden als eurocommissaris – om in dienst te treden bij de volgende bedrijven of organisaties?

1. (…)
2. (…)
3. Goldman Sachs
(…)
n. (…)

Als hij of zij antwoordt: “Ik zou bereid zijn om in dienst te treden bij Goldman Sachs, (…)”,

dan kan hij of zij meteen vertrekken.

Voor 2014 was er voor het EU-parlement geen enkele rol weggelegd in de benoeming van de Commissievoorzitter. Dat was toen nog een onderonsje van de regeringsleiders van de lidstaten. Na 2014 draagt de Europese Raad een of twee kandidaten aan het Europese-parlement voor om daaruit te kiezen. Komt het EU-parlement daar niet uit, dan moet de Europese Raad nieuwe kandidaten zoeken.

Die vraag kon men dus destijds in het EU-parlement vooraf niet Barroso stellen, laat staan dat er toen al spraken van was dat hij later naar die bank zou gaan.

Dat zullen we nooit weten. De huidige voorzitter (Junker) was eerst minister-president van Luxemburg, een landje met een bankgeheim, waardoor iedereen, waar ter wereld ook, die belasting wilde ontduiken, onder andere criminelen, geld voor de fiscus kon veiligstellen. Dat kan zomaar over gigantische bedragen gaan.

Junker was dus eigenlijk de baas van een grote heler in Europa.

Ondanks dat elk lid van het EU-parlement daarvan kon weten, werd er toch in datzelfde parlement voor hem gestemd, in plaats van voor Verhofstad.

Ik ben ervoor dat het EU-parlement geheel zelfstandig de Commissievoorzitter benoemt.

super ick
09-07-16, 18:42
Voor 2014 was er voor het EU-parlement geen enkele rol weggelegd in de benoeming van de Commissievoorzitter. Dat was toen nog een onderonsje van de regeringsleiders van de lidstaten. Na 2014 draagt de Europese Raad een of twee kandidaten aan het Europese-parlement voor om daaruit te kiezen. Komt het EU-parlement daar niet uit, dan moet de Europese Raad nieuwe kandidaten zoeken.

Die vraag kon men dus destijds in het EU-parlement vooraf niet Barroso stellen, laat staan dat er toen al spraken van was dat hij later naar die bank zou gaan.

Dat zullen we nooit weten. De huidige voorzitter (Junker) was eerst minister-president van Luxemburg, een landje met een bankgeheim, waardoor iedereen, waar ter wereld ook, die belasting wilde ontduiken, onder andere criminelen, geld voor de fiscus kon veiligstellen. Dat kan zomaar over gigantische bedragen gaan.

Junker was dus eigenlijk de baas van een grote heler in Europa.

Ondanks dat elk lid van het EU-parlement daarvan kon weten, werd er toch in datzelfde parlement voor hem gestemd, in plaats van voor Verhofstad.

Ik ben ervoor dat het EU-parlement geheel zelfstandig de Commissievoorzitter benoemt.

Het een politiek schimmig spel. Niet degene met de beste papieren wordt gekozen. Heb je een half jaar daarvoor bijvoorbeeld per ongeluk Frankrijk of Duitsland tegen de schenen geschopt dan kan je het gevoegelijk vergeten.

Een Fransman of Duitser gaat natuurlijk net een brug te ver. Daarom valt de keuze op een kleurloos, risicoloos type.

knuppeltje
10-07-16, 12:26
Het een politiek schimmig spel. Niet degene met de beste papieren wordt gekozen. Heb je een half jaar daarvoor bijvoorbeeld per ongeluk Frankrijk of Duitsland tegen de schenen geschopt dan kan je het gevoegelijk vergeten.

Een Fransman of Duitser gaat natuurlijk net een brug te ver. Daarom valt de keuze op een kleurloos, risicoloos type.

Welnee, helemaal niet schimmig. De regeringsleiders hebben vooraf heel duidelijk aangegeven wie zij het meest geschikt achtten voor dat baantje. En die twee hebben ze dan ook voorgedragen aan het Euro-parlement.

Altijd weer dat gezeik achteraf van je. Van Junker vond jij dat hij veel te hand was voor de Engelsen na dat referendum, en nu is hij weer een kleurloos en risicoloos type.

Trouwens, een van de belangrijkste Commissarissen (Economische zaken) is een Fransman.

super ick
14-07-16, 06:04
Welnee, helemaal niet schimmig. De regeringsleiders hebben vooraf heel duidelijk aangegeven wie zij het meest geschikt achtten voor dat baantje. En die twee hebben ze dan ook voorgedragen aan het Euro-parlement.

Altijd weer dat gezeik achteraf van je. Van Junker vond jij dat hij veel te hand was voor de Engelsen na dat referendum, en nu is hij weer een kleurloos en risicoloos type.

Trouwens, een van de belangrijkste Commissarissen (Economische zaken) is een Fransman.

Ja het valt mij inderdaad op dat hij, eenmaal op zijn post, een behoorlijk grote bek heeft.

Magoed we dwalen af. De ex-voorzitter naar Goldmann Sachs. Alsof een commissaris van politie in dienst treedt van de maffia. Geld, geld, geld, geld. Niks idealen of uitdaging. Ordinaire poenschepper, baantjesjager.

knuppeltje
14-07-16, 09:30
Ja het valt mij inderdaad op dat hij, eenmaal op zijn post, een behoorlijk grote bek heeft.

Magoed we dwalen af. De ex-voorzitter naar Goldmann Sachs. Alsof een commissaris van politie in dienst treedt van de maffia. Geld, geld, geld, geld. Niks idealen of uitdaging. Ordinaire poenschepper, baantjesjager.

Hear Hier!

Ik vrees dat dat voor ons allemaal in meer of minderen mate geldt. En daarmee dwaal ik niet af.

super ick
14-07-16, 16:43
Hear Hier!

Ik vrees dat dat voor ons allemaal in meer of minderen mate geldt. En daarmee dwaal ik niet af.

Ik laat ieder jaar weer duizenden Euroos liggen. Maar dat zal jij wel niet geloven.

Het gaat er bij hem helemaal niet om dat hij het nodig heeft maar dat hij meer meer meer wilt en daar zijn iedealen voor overboord gooit door bij een zwendelaar een dik salaris op te gaan strijken terwijl hij al lang en breed financieel onafhankelijk is.

nacht
14-07-16, 21:03
Ik vrees dat dat voor ons allemaal in meer of minderen mate geldt. En daarmee dwaal ik niet af.

ik ken niemand in kennisen- en vriendenkring voor wie dat geldt. voor my geldt het zelf ook niet. ik zit al vele jaren rond de € 1000 netto maandsalaris en heb geen enkele ambitie om fulltime te werken of meer geld te verdienen. geld en macht najagen is geestelijke armoede.

mark61
14-07-16, 22:37
Ik begrijp niet zo goed hoe de daden van een individu 'afstralen' op de EU.

Bijzonder ver gezocht. Maja, wie is nog geïnteresseerd in eerlijkheid.

super ick
15-07-16, 09:34
Ik begrijp niet zo goed hoe de daden van een individu 'afstralen' op de EU.

Bijzonder ver gezocht. Maja, wie is nog geïnteresseerd in eerlijkheid.

Mwoahhh,

Eerst aan de kant die regels en wetten moet maken om te voorkomen deze criminele organisaties de wereld naar de klote helpen ten faveure van een handjevol multimiljonairs of zijn het miljardairs?

Vervolgens met alle opgedane kennissen ervaring overstappen naar de criminele kant om ervoor te zorgen dat die zo lang mogelijk op dezelfde voet door kan blijven gaan.

Ik vind het lastig te rijmen.

knuppeltje
15-07-16, 09:38
Bah, jullie zijn gewoon stinkend jaloers.

knuppeltje
15-07-16, 09:44
Ik laat ieder jaar weer duizenden Euroos liggen. Maar dat zal jij wel niet geloven.

Het gaat er bij hem helemaal niet om dat hij het nodig heeft maar dat hij meer meer meer wilt en daar zijn iedealen voor overboord gooit door bij een zwendelaar een dik salaris op te gaan strijken terwijl hij al lang en breed financieel onafhankelijk is.

Grootspraak.

Zie ik jou nu opeens een gloedvol pleidooi voor de EU houden?

knuppeltje
15-07-16, 09:46
ik ken niemand in kennisen- en vriendenkring voor wie dat geldt. voor my geldt het zelf ook niet. ik zit al vele jaren rond de € 1000 netto maandsalaris en heb geen enkele ambitie om fulltime te werken of meer geld te verdienen. geld en macht najagen is geestelijke armoede.

Hoe geweldig van je.

knuppeltje
15-07-16, 09:52
Dat hij zn zakken vult kan mij niet zoveel schelen. Dat hij bij de schadelijke organisatie Goldman Sachs gaat werken is mijn bezwaar. Dat hij die organisatie versterkt met zn kennis, ervaring en invloed.

We motten de galeien weer invoeren. maar dan vooral voor politici die het bestaan van dergelijke instellingen mogelijk maakten, of die in stand houden.

Maar ja, die zijn gekozen door het volk.

Het volk moet dus eigenlijk eerst naar de galeien. Dat is de enige oplossing.

nacht
15-07-16, 13:57
Hoe geweldig van je.

de minachting spat er van af.

Ibrah1234
15-07-16, 14:58
We motten de galeien weer invoeren. maar dan vooral voor politici die het bestaan van dergelijke instellingen mogelijk maakten, of die in stand houden.

Goldman Sachs is nog een van de weinig overgebleven echte zakenbanken. Het is een bedrijf dus de overheid heeft hier weinig mee te maken. Overigens een van de weinige financiële instituten die het juist zag en zwaar heeft ingezet tegen de huizenmarkt in de VS.

Alle beurswaakhonden, overheden, financiéle experts en kredietbeoordelaars zagen het niet aankomen en deden ook geen onderzoek. De A status stickers werden zonder al te veel vragen op al die financiële producten geplakt.

Alleen de knapste koppen komen bij Goldman Sachs. Er wordt ook wel gezegd dat het makkelijker is toegelaten te worden in Harvard dan een baan te krijgen bij Goldman Sachs.
Goldman Sachs zag zowaar ten tijde van de kredietcrisis het eigen vermogen aanzienlijk toenemen.

Soldim
15-07-16, 15:00
Dat hij bij de schadelijke organisatie Goldman Sachs gaat werken is mijn bezwaar. Dat hij die organisatie versterkt met zn kennis, ervaring en invloed.

Als ze illegale dingen doen moeten ze gestraft worden, als ze veel illegale dingen doen gewoon sluiten.

zolang dat niet gedaan wordt, mogen ze volgens mij gewoon een ieder aanstellen die dat wil.

super ick
15-07-16, 18:01
Grootspraak.

Zie ik jou nu opeens een gloedvol pleidooi voor de EU houden?


Ik wist dat je zo zou reageren maar het is toch echt zo.

Begin je nu te trollen ofzo?

super ick
15-07-16, 18:07
Maar ja, die zijn gekozen door het volk.



Welnee, aangewezen door de partij.
No 7 van de PvdA heeft nog geen 500 stemmen gekregen en komt een zetel die ongeveer 50.000 kiezers 'waard' is.

Probleem is dat je er nooit meer vanaf komt. Corruptie, verspilling, verduistering, fraude? Even een paar maanden rustig houden en elders weer doodleuk opduiken. Niks gekozen. In de meeste gevallen aangewezen.

knuppeltje
16-07-16, 10:14
Welnee, aangewezen door de partij.

No 7 van de PvdA heeft nog geen 500 stemmen gekregen en komt een zetel die ongeveer 50.000 kiezers 'waard' is.

Probleem is dat je er nooit meer vanaf komt. Corruptie, verspilling, verduistering, fraude? Even een paar maanden rustig houden en elders weer doodleuk opduiken. Niks gekozen. In de meeste gevallen aangewezen.

De partij waarop je vrijwillig kunt stemmen. Vrijheid - blijheid.

Men zou de lijst zodanig kunnen aanpassen, dat plaatsing volgens het aantal voorkeurstemmen gebeurt. Maar daarmee heb je nog steeds geen garantie dat je daarmee beste mensen bovenaan de lijst krijgt.

Tja, hoe schoon zou de wereld eruitzien zonder al die zaken? Helaas, een utopie. Maar je mag ook emigreren naar een land waar dat allemaal veel beter is geregeld.

super ick
16-07-16, 22:33
De partij waarop je vrijwillig kunt stemmen. Vrijheid - blijheid.

Men zou de lijst zodanig kunnen aanpassen, dat plaatsing volgens het aantal voorkeurstemmen gebeurt. Maar daarmee heb je nog steeds geen garantie dat je daarmee beste mensen bovenaan de lijst krijgt.

Tja, hoe schoon zou de wereld eruitzien zonder al die zaken? Helaas, een utopie. Maar je mag ook emigreren naar een land waar dat allemaal veel beter is geregeld.

O, elders is het erger dus zwijgen we er hier maar over.

knuppeltje
17-07-16, 09:45
O, elders is het erger dus zwijgen we er hier maar over..

Nou ja, als je toch niets zinnigs hebt te melden.

super ick
17-07-16, 11:26
.

Nou ja, als je toch niets zinnigs hebt te melden.

Och mijnheer gaat weer arrogant gedrag vertonen en schiet weer in de trolstand