PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander krijgt 30 dagen cel wegens beledigen Willem-Alexander



Marsipulami
14-07-16, 20:36
Nederlander krijgt 30 dagen cel wegens beledigen Willem-Alexander


Vandaag om 20:30 | Bron: BELGA
. .
Op zijn Facebookpagina noemde hij het staatshoofd een moordenaar, verkrachter en dief. Ook plaatste hij een bewerkte foto van een executie waarbij het hoofd van één van de slachtoffers was verwisseld voor dat van de koning.

De rechtbank in Zwolle oordeelde dat de Kampenaar de waardigheid van de koning heeft aangetast. ‘Dit gedrag is niet acceptabel in onze samenleving en rechtvaardigt dat aan verdachte een straf wordt opgelegd’, aldus het vonnis.

De man kreeg dertig dagen cel waarvan zestien dagen voorwaardelijk. Hij hoeft niet achter de tralies, want de Kampenaar heeft al veertien dagen in voorlopige hechtenis gezeten. Aan het voorwaardelijk deel is een proeftijd van twee jaar verbonden. De rechter deed dat omdat man ervan overtuigd is dat de beledigingen mochten. Herhaling is daarom niet uit te sluiten

SportFreak
14-07-16, 20:44
Toch geen vrijheid hier :D

mark61
14-07-16, 21:36
Ik ben alleen maar benieuwd hoe hij op moordenaar, verkrachter en dief uitkwam. Lijkt me een hele klus.

Meer dan teveel bier zuipen heeft dikkie nooit gedaan, denk ik.

Marsipulami
14-07-16, 21:52
Ik ben alleen maar benieuwd hoe hij op moordenaar, verkrachter en dief uitkwam. Lijkt me een hele klus.

Een zinnige argumentatie voor de bewering dat Erdogan een geitenneuker is, lijkt me ook wel een hele klus. Toch vinden nogal wat mensen uit verlichte democratieën -zoals bv. Nederland- dat Erdogan een geitenneuker noemen moet kunnen en dat in het kader van vrije meningsuiting.

mark61
14-07-16, 22:13
Een zinnige argumentatie voor de bewering dat Erdogan een geitenneuker is, lijkt me ook wel een hele klus. Toch vinden nogal wat mensen uit verlichte democratieën -zoals bv. Nederland- dat Erdogan een geitenneuker noemen moet kunnen en dat in het kader van vrije meningsuiting.

Dr zit wat verschil tussen beide 'beweringen'.

Ik vind dat beiden moeten kunnen, en even onsmakelijk zijn. Wat is er verlicht aan NL?

Marsipulami
14-07-16, 22:31
. Wat is er verlicht aan NL?


Nogal wat standbeelden van Pim Fortuyn -tot grootste Nederlander van alle tijden verkozen door het NL volk- worden 's nachts verlicht.

https://www.google.be/search?q=nacht+standbeeld+pim+fortuyn&biw=1032&bih=457&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjllebn8fPNAhXKLMAKHUJkAVAQ_AUIBigB#tbm= isch&q=standbeelden+pim+fortuyn

Abudhar
14-07-16, 22:46
Nogal wat standbeelden van Pim Fortuyn -tot grootste Nederlander van alle tijden verkozen door het NL volk- worden 's nachts verlicht.

https://www.google.be/search?q=nacht+standbeeld+pim+fortuyn&biw=1032&bih=457&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjllebn8fPNAhXKLMAKHUJkAVAQ_AUIBigB#tbm= isch&q=standbeelden+pim+fortuyn

Ja Mars, Nederland begint jouw België in te halen in naarheid. Had het nooit voor mogelijk gehouden.

Marsipulami
14-07-16, 22:50
Ja Mars, Nederland begint jouw België in te halen in naarheid. Had het nooit voor mogelijk gehouden.


Maar nee, Belgen zijn lieve mensen. Ik kan dat weten want ik ben zelf een Belg. Je hebt waarschijnlijk enkel de NL pers gevolgd de afgelopen 20 jaar.

Abudhar
14-07-16, 22:55
Maar nee, Belgen zijn lieve mensen. Ik kan dat weten want ik ben zelf een Belg. Je hebt waarschijnlijk enkel de NL pers gevolgd de afgelopen 20 jaar.

Walen zijn ok, maar Vlamingen...Enge mensen. Ik kan het weten.

Marsipulami
14-07-16, 23:02
Walen zijn ok, maar Vlamingen...Enge mensen. Ik kan het weten.

Je mag ook met argumenten komen voor je standpunten.

Marsipulami
14-07-16, 23:04
Walen zijn ok, maar Vlamingen...Enge mensen. Ik kan het weten.



Je mag ook met argumenten komen voor je standpunten.

Abudhar
14-07-16, 23:08
Je mag ook met argumenten komen voor je standpunten.

Standpunten? Haha.
Te traumatisch om het op te rakelen. Kan nu alleen nog maar vloeken en schelden op Belgen.

Marsipulami
14-07-16, 23:12
Standpunten? Haha.
Te traumatisch om het op te rakelen. Kan nu alleen nog maar vloeken en schelden op Belgen.

Meningsverschillen en conflicten heb je ook in de allerbeste families.

Umarvlie
15-07-16, 06:41
Ik vind dat beiden moeten kunnen, en even onsmakelijk zijn. Wat is er verlicht aan NL?

Ik vind dat vrijheid van meningsuiting geen vrijbrief mag zijn voor beledigingen - tegen wie dan ook. Als je niet een mening kan geven zonder te schelden, beledigen kun je beter je mond houden.

super ick
15-07-16, 08:17
Even buiten dikke Wimpie om dan.

Ik denk dat niemand er blij van wordt als hij verkrachter en moordenaar genoemd wordt in/ op (sociale)media.

Komt het voort uit een onderbouwde mening, zoals Bush hier oorlogsmisdadiger is genoemd bijvoorbeeld, dan vind ik het vrijheid van meningsuiting.

Overigens vind ik het zwaar overtrokken om dan celstraf op te leggen. Laat gaan. Aandacht is erger.

super ick
15-07-16, 08:43
Deze man noemt Alexander een moordenaar, verkrachter en dief. Dat is veel erger dan iemand een geitenneuker noemen. Geiten neuken is niet netjes maar natuurlijk niet gelijk aan moorden, verkrachen en stelen. Het gaat er niet om of Alexander staatshoofd is, maar om het vals beschuldigen van iemand in het openbaar. Iemand valselijk beschuldigen van misdrijven is geen mening maar smaad. Terecht is deze man veroordeeld.

Lijkt me niet dat hij de cel ingegaaan was het Wimpie niet was geweest. Veroor hem en stuur hem naar huis met een boete.

knuppeltje
15-07-16, 08:59
Van mij mag ieder die zoiets doet over wie dan ook, een flinke boete krijgen.