PDA

Bekijk Volledige Versie : Toekomstvisie



Vredeopaarde
24-07-16, 11:19
Goedenmiddag; ik ben nieuw hier en reden voor registratie is dat ik op zoek ben naar infromatie omtrent leven en toekomstvisie van moslims, want in mijn dagelijks leven kom ik wel moslims tegen, maar spreek hen zelden.
nu begrijp ik dat, zoals voor ieder mens, zijn of haar toekomstvisie anders is, maar het lijkt erop dat veel moslims een gemeenschappelijke toekomstvisie met elkaar delen. Of zie ik dat verkeerd?

ik ben dus benieuwd of jullie daar iets over kunnen vertellen.
zo ben ik benieuwd hoe vanuit een mislimvisie Nl er over 10 jaar ofzo uit ziet; wat zou er anders moeten of wat zou je willen. Maakt niet uit of het realistisch is.
deze vraag is uitdrukkelijk niet bedoeld om allerlei moeizame discussies te ontlokken en evenmin om allerlei waardeoordelen er op los te laten, welk systeem nu beter is of welke bevolkingsgroepen of andersdenkenden slechter zijn dan anderen, het is meer bedoeld om te kijken of er nu een gemeenschappelijke toekomstvisie is en als dat niet zo is, of dat te bereiken is.

Graag hoor ik jullie reacties.

groet,
vredeopaarde

The_Grand_Wazoo
24-07-16, 11:39
Blijft natuurlijk de vraag hoeveel gelijkgestemde moslims je nodig hebt om de stelling van het bestaan een gemeenschappelijke toekomst visie aannemelijk te maken.
Mijn intuitie zegt dat je beter een ander onderwerp kunt kiezen.

Vredeopaarde
24-07-16, 11:45
Ik heb niet de illusie dat ik met deze vraag direct een voor alle moslims gemeenschappelijke toekomstvisie kan formuleren, is ook niet de bedoeling. Wel benieuwd of er gemeenschappelijke elementen zijn die voor velen opgaan, zou voor mijn begrip al heel wat opschieten.
It's worth a try.

super ick
24-07-16, 16:31
Ik heb niet de illusie dat ik met deze vraag direct een voor alle moslims gemeenschappelijke toekomstvisie kan formuleren, is ook niet de bedoeling. Wel benieuwd of er gemeenschappelijke elementen zijn die voor velen opgaan, zou voor mijn begrip al heel wat opschieten.
It's worth a try.

Ik kan je wel helpen. Ik ben een deskundige.
Moslims op dit forum vragen mij ook vaak om raad.

Vredeopaarde
24-07-16, 17:39
Mooi, een deskundige; heel goed. Ok, help me out. Hoe ziet NL er uit over 10 jaar als onze landgenoten die tevens moslim zijn het zouden mogen bepalen en in hoeverre is dat anders dan hoe het nu is? Anything goes.

tr_imparator
24-07-16, 20:39
Hmm over 10 jaar.

- ik betaal liever iets minder belasting op eten; restaurant mogen goedkoper worden
- auto's moeten goedkoper worden; meer electrische parkeerplekken in de stad
- mensen moeten beter opletten in het verkeer op motorrijders (ik ben recent aangereden door een auto)
- Werken moet minder uitputting geven en minder productief zijn; nadruk moet meer liggen op kwaliteit
- Noordzee mag iets blauwer
- Geen eigen risico in de zorg
- Wilders mag de cel in, maar hoeft ook niet per sé, af en toe zorgt hij voor goede afwisseling
- minder knoflook in Nasi
- openbaar vervoer en NS mag ook veel goedkoper; meer treinen op tijd aub.
- Wonen moet makkelijker in grote Steden
- minder regen aub, maar ook geen plakkerig benauwd weer

Hmmmmm....?

mark61
24-07-16, 21:54
Goedenmiddag; ik ben nieuw hier en reden voor registratie is dat ik op zoek ben naar infromatie omtrent leven en toekomstvisie van moslims, want in mijn dagelijks leven kom ik wel moslims tegen, maar spreek hen zelden.

Waarom spreek je ze dan niet?

Waarom zouden moslims een gemeenschappelijke toekomstvisie hebben? Hebben niet-moslims dat ook?

Verder ga je hier vrijwel geen moslims tegenkomen. Probeer wsdb (http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/).

H.P.Pas
24-07-16, 22:07
Hmm over 10 jaar.



:fpetaf: Ha die Imp; long time no see.

Wat vind jij van die ene gast Lommel. Hij zegt dat er aanwijzingen zijn, in ieder geval een hoger bewustzijn na je dood waarschijnlijk is. Die uitspraken zijn op grond van wetenschappelijk onderzoek.
Ik heb(toegegeven met aanzienlijke vertraging :knipoog: ) dat boek van van Lommel ter hand genomen. In zijn conclusies en speculaties, die hij zoals het hoort keurig afgrenst van zijn onderzoeksresultaten, draaft hij een beetje door; die kan ik niet delen. Interessant is het wel; zeker geen spijt van dat ik het gelezen heb.

Wizdom
24-07-16, 22:09
1 - Nederland weet meer over de Islam en trappen niet in de loze stereotypen
2 - Nederland weet propaganda van feit te onderscheiden
3 - Nederland steunt Palestijns streven naar claim op haar grondgebied
4 - Nederland onderkent de status van de Islam en verwerpt de middeleeuwse kijk op de Islam
5 - In Nederland wonen Moslims en niet-Moslims gebroederlijk samen
6 - Nederland net als UK en Duitsland zijn onderdeel van EEG en niet meer van EU superstaat
7 - Nederland zweert liberalisme en zijn uitholling van de midden-klasse af en omarmt een meer sociaal
en humaan beleid
8 - Nederland onderkent de negatieve gevolgen van losbandigheid, individualisme, hedonisme en sodomie
op de maatschappij en legt deze op correcte wijze aan grenzen door te wijzen op verantwoordelijken
en plichten aangaande de maatschappij waarin we leven

H.P.Pas
24-07-16, 22:17
1 - Nederland weet meer over de Islam en trappen niet in de loze stereotypen
2 - Nederland weet propaganda van feit te onderscheiden
4 - Nederland onderkent de status van de Islam en verwerpt de middeleeuwse kijk op de Islam


:nerveus: Eh, Wiz, jij ziet jezelf als deel van dat Nederland ?
Dan heb je nogal wat hooi op de vork genomen.

Wizdom
25-07-16, 00:46
:nerveus: Eh, Wiz, jij ziet jezelf als deel van dat Nederland ?
Dan heb je nogal wat hooi op de vork genomen.

Dat is een feit...

tr_imparator
25-07-16, 13:39
:fpetaf: Ha die Imp; long time no see.

Yep. Verschillende redenen. Voornaamste reden is dat ik nu wetenschapper ben en hierdoor heel druk heb. En omdat ik lang geen gebruik heb gemaakt van deze account en ook niet van de mail waarbij het was aangesloten, was ik mijn wachtwoord vergeten. Maar vorige week wist ik mijn wachtwoord weer opeens. :vreemd:

En nog een paar andere ontwikkelingen. :bril:


Ik heb(toegegeven met aanzienlijke vertraging :knipoog: ) dat boek van van Lommel ter hand genomen. In zijn conclusies en speculaties, die hij zoals het hoort keurig afgrenst van zijn onderzoeksresultaten, draaft hij een beetje door; die kan ik niet delen. Interessant is het wel; zeker geen spijt van dat ik het gelezen heb.

Leuk! Ik moet bekennen dat ik het boek 'The pusuit of unhapiness' niet heb kunnen lezen. Maar GEB heb ik een poging gewaagd, maar ook niet uitgelezen. Voorlopig ben ik met mijn eigen boekje bezig...