PDA

Bekijk Volledige Versie : Oogst EU beleid...



Wizdom
26-07-16, 08:25
’Werkgever gunt werknemer niets’
Gisteren, 10:29

Amsterdam - Vakbonden FNV en CNV zien in de nieuwste cijfers over de loonkostenstijging nieuw bewijs dat werknemers de dupe zijn van de flexibilisering op de arbeidsmarkt. Ze pleiten, in de woorden van de FNV, voor ’een fatsoenlijke standaard met duurzame arbeidsrelaties’.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek liet vanochtend weten dat de loonkosten – het brutoloon plus de premies en belastingen die daarmee samenhangen – voor werkgevers vorig jaar met 0,6% zijn gestegen. In geen twintig jaar was de toename zo gering.

Volgens het CBS komt dat door een flinke verjongingsslag in de financiële en zakelijke dienstverlening. Ook zijn werkgevers minder kwijt aan de pensioeninleg.

Concurrentie

De bonden zien echter ook flexibilisering, illegaal uitzendwerk en concurrentie van onverzekerde zzp’ers als oorzaken. „Werkgevers ondergraven de koopkracht en het economisch herstel en jagen elkaar op in een neerwaartse spiraal”, zegt vicevoorzitter Ruud Kuin van de FNV. „Ze gunnen de werknemers niets.”

„Vast wordt tegen flex uitgespeeld, jong tegen oud, werknemer tegen zzp’er, Nederlander tegen Oost-Europeaan.” De FNV maakt zich er ook boos over dat er steeds minder uren worden gewerkt. „Steeds meer mensen mogen niet eens een volwaardige werkweek maken om genoeg te kunnen verdienen.”
Natuurwet

CNV-voorzitter Maurice Limmen is strijdbaar. „We moeten niet doen of deze trend een natuurwet is, we kunnen er best iets aan doen”, zegt hij in het FD. Limmen wil onder meer een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers invoeren.
Advertentie

In 2015 bedroegen de loonkosten ruim €330 miljard. Het gemiddelde ligt het hoogst in de financiële wereld, met €55 per uur. In de horeca liggen de loonkosten het laagst, met €18 per uur.

Bofko
26-07-16, 09:19
De aloude vakbond dient een rentree te maken.
Neo-liberalisme dient met machtige consumenten- en werknemersorganisaties in toom gehouden te worden.

Ibrah1234
26-07-16, 09:45
De bonden zien echter ook flexibilisering, illegaal uitzendwerk en concurrentie van onverzekerde zzp’ers als oorzaken. „Werkgevers ondergraven de koopkracht en het economisch herstel en jagen elkaar op in een neerwaartse spiraal”, zegt vicevoorzitter Ruud Kuin van de FNV. „Ze gunnen de werknemers niets.”

„Vast wordt tegen flex uitgespeeld, jong tegen oud, werknemer tegen zzp’er, Nederlander tegen Oost-Europeaan.” De FNV maakt zich er ook boos over dat er steeds minder uren worden gewerkt. „Steeds meer mensen mogen niet eens een volwaardige werkweek maken om genoeg te kunnen verdienen.”
Natuurwet

Werknemers krijgen steeds minder arbeidscontracten voor onbepaalde tijd aangeboden. Bij jonge werknemers zijn het veelal Min-Max contracten voor bepaalde tijd die van rechtswege aflopen.

Mijn persoonlijke mening in dezen is dat de overheid hoofdveroorzaker is door wet- en regelgeving waardoor ondernemers het niet meer aandurven.

Wizdom
26-07-16, 20:19
Werknemers krijgen steeds minder arbeidscontracten voor onbepaalde tijd aangeboden. Bij jonge werknemers zijn het veelal Min-Max contracten voor bepaalde tijd die van rechtswege aflopen.

Mijn persoonlijke mening in dezen is dat de overheid hoofdveroorzaker is door wet- en regelgeving waardoor ondernemers het niet meer aandurven.

Reden tot wantrouwen: het beschikbare inkomen stagneert

Er wordt al jaren beweerd dat ouders zich zorgen maken over hun kinderen, omdat ze denken dat die het minder goed krijgen dan zijzelf. De kwestie dook deze zomer ook weer op in berichtgeving over een rapport van de consultants van McKinsey.

In werkelijkheid beweerde McKinsey iets heel anders. Het bureau onderzocht de inkomensontwikkeling in ontwikkelde landen in de laatste kwart eeuw en kwam tot de slotsom dat die inkomens vooral de laatste tien jaar stagneren. Er zijn ontwikkelde landen waar tweederde van de werkenden het beschikbare inkomen de afgelopen tien jaar niet heeft zien groeien of zelfs heeft zien verminderen. McKinsey vreest dat het de komende tien jaar kan voorkomen dat zelfs driekwart van de werknemers het inkomen ziet stagneren of dalen.

Dit is EU beleid in navolging van VS beleid... In VS zijn de wetten volkomen liberaal en toch is daar precies hetzelfde gebeurt... Ik ben er daarom niet van overtuigd dat het noet (alleen) door wetgeving komt... Op een of andere manier heeft men het gemunt op de midden-klasse... En dat is beleid en geen toeval....

Export van banen naar lage lonen landen is 1 boosdoener... Het tegen elkaar uitspelen van landen met verschillende niveaus van welvaart is de 2e boosdoener... Dit beleid is vanuit de overheden gestimuleerd... Vandaar dat TRUMP nu hoog van de toren blaast met zijn Americans first...

10 jaar geleden dat is zo´n beetje het oogsten van de 1e vruchten van EU beleid... EU was vanaf eind 2001 een feit inclusief EURO... Na 4 jaar EU beleid zijn de 1e vruchten rond 2006 merkbaar... Dat kan wel zo ongeveer klopppen

mark61
26-07-16, 22:27
Wat heeft de EU daarmee te maken? Niet veel.

Bovendien ben ik solidair. Ik wil best wat welvaart delen met Oost-Europa.

Je klaagt over solidariteit. Je bent zelf zo'n 'neo-liberaal'.

Wizdom
26-07-16, 22:34
Wat heeft de EU daarmee te maken? Niet veel.

Bovendien ben ik solidair. Ik wil best wat welvaart delen met Oost-Europa.

Je klaagt over solidariteit. Je bent zelf zo'n 'neo-liberaal'.

Solidariteit is geen eenrichtingsverkeer... Je hebt het niet goed begrepen...

mark61
26-07-16, 22:51
Solidariteit is geen eenrichtingsverkeer... Je hebt het niet goed begrepen...

Dat is het wel. Het is inkomensoverdracht.

Jij hebt het niet zo goed begrepen.

Graag nog even uitleggen hoe de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt het unieke gevolg zijn van EU-beleid.

Wizdom
27-07-16, 01:02
Dat is het wel. Het is inkomensoverdracht.

Jij hebt het niet zo goed begrepen.

Graag nog even uitleggen hoe de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt het unieke gevolg zijn van EU-beleid.

Inkomensoverdracht is geen solidariteit... Solidariteit is bi-directioneel... Ik help jou... Jij helpt mij... Dat is in de EU project niet het geval... Het is wat je zegt... Wij helpen Oost- en Zuid- Europa en Oost- en Zuid-Europa zegt kom maar hier maar geeft er niets voor terug... Zelfs niet met het vluchtelingen probleem... Dat was wel het bewijs dat Oost- en Zuid- slechts profiteurs zijn maar zelf niet solidair zijn...

Export van banen omdat je ipv 5 EURO 8 EURO winst maakt betekent ook export van banen ten koste van solidariteit met eigen burgers... Het is verraad aan eigen burgers... Verder verdrukking op arbeidsmarkt... Als een Pool of Tjech met de helft aan structurele kosten jou baan voor de helft wil doen omdat hij/zij lagere lasten heeft dan is dat oneerlijke concurrentie en verdrukking uit de arbeidsmarkt... Dat is leuk voor een werkgever omdat hij ipv 2 ton nu 3 ton salaris aan zichzelf kan uitbetalen maar voor een werknemer is dat een hard gelag... Allemaal door dat EU beleid in navolging van VS en mensen zoals jij die zo dom zijn om dat in te zien...

super ick
27-07-16, 07:01
Sorry hoor,dat ik niet zo politiek correct ben. En die honderden miljoenen,als het geen miljard euro is?

Waarom hebben ze die gestolen?

Solidair met een volk dat eerlijkheid en rechtvaardigheid niet kent. FATAAL!!!! Kappen aub!!!


DIE OOST-EUROPESE LANDEN MOETEN UIT DE EU GETRAPT WORDEN

Het is wel de Europese burger ( dus o.a ook ik) die moet inleveren voor een arm corrupt land dat haar heil zoekt in de EU.

Gore dieven



WEG MET DE EU DAN!!! Als het zo moet!@!

Wat een prachtige naam.
Heeft u misschien iemand in uw familie die aan het wegteren is door deze ziekte en die u op deze manier wenst te eren?