PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedenkster boerkini: Frankrijk begrijpt het niet



Rob Gosseling
24-08-16, 15:11
.....

super ick
24-08-16, 15:37
Ik ga mee in de redenering dat een verbod averechts werkt. De vrouw in kwestie gaat dan ineens in een bikini het strand op maar gaat helemaal niet.
In die zin ben ik voor de boerkini. Het meisje in kwestie kan zich op het strand onder mensen begeven en zal zo beter integreren.

Kleding waarbij het gezicht bedekt wordt. Daar ligt voor mij de grens. Dat mag verboden worden.

super ick
24-08-16, 18:40
Ik ben ook niet voor een verbod. Dat staat ook weer haaks op bepaalde waarden. Neemt niet weg dat de boerka en al die lapjes een symbool zijn van vrijwillige onderdrukking. Het staat mensen natuurlijk vrij zich te willen laten onderdrukken.



Over wat voor 'integratie heb jij het? Vrouwen die zich inpakken willen niet bekeken worden. Die zullen nimmer in contact komen met niet moslims. Dat wordt natuurlijk ook streng gecontroleerd door het mannetje wat altijd in de buurt is. Het mannetje wil niet dat zijn vrouwtje integreert. Daar is geen behoefte aan. Het integreren beperkt zich voornamelijk tot consumeren en wonen. Als je als ingepakte vrouw gaat liggen tussen al die bikni's is er nog geen sprake van intergratie. Ze worden met de nek aangekeken. Ze willen zelf in een hokje zich afzonderen.

Wellicht ervaren zij het niet zo en menen zij dat het bij hun geloofsbeleving hoort. Moet van Allah, punt. Wie ben ik dan of jij?

Ik denk dat deze thuis blijft als zij niet in een boerkini het strand op mag. Dan heb ik liever dat zij onder de mensen komt. De kans op begrip voor elkaar lijkt mij groter als we ons onder elkaar begeven.

Tot zover de theorie.
In de praktijk heb ik nog geen boerkini gezien op het strand. Na zo'n verbod kan je er op wachten dat er een paar aandachtsgeile types opduiken.

Bij het beachvolleybal heb ik mij niet geërgerd aan de Iraanse speelster in haar boerkini.

Juffrouw_Saartje
24-08-16, 20:51
Eric, je draait als een tierelier. Je verrwisselt expres de boerka met de boerkini. Het gaat hier niet om de boerka, maar om de boerkini. Stick to the subject please.

De hoofddoek, is de bevrijding van de vrouw en geen symbool van onderdrukking, dat laatste lieg jij erop los. Waarom bepaal jij voor ons wat voor een symbool wij dragen waar je verder geen malle moer van begrepen hebt?

The_Grand_Wazoo
24-08-16, 23:53
Dat de hoofddoek de bevrijding is van de vrouw is nou ook weer volstrekte onzin.

Wat een treurig oppervlakkig wezen Is dat, wier bevrijding afhankelijk is van een stukje textiel.

The_Grand_Wazoo
24-08-16, 23:56
Dat gezeur over die hoofddoek.

Iemand wel eens naar vrouwen afbeeldingen in Nederland bekeken? Tot ver in de 70'er jaren droegen heel veel vrouwen hoofddoeken. Niet om zich te bevrijden, maar om hun kapsel te beschermen.

Juffrouw_Saartje
25-08-16, 05:36
Dat de hoofddoek de bevrijding is van de vrouw is nou ook weer volstrekte onzin.

Wat een treurig oppervlakkig wezen Is dat, wier bevrijding afhankelijk is van een stukje textiel.

Een bevrijding ten opzichte van de onderdrukking van strakke kleding, niet dat het leven uitsluitend hier om draait.

Er zijn genoeg niet-moslims die worstelen met de bikini en graag een boerkini zouden dragen, maar dan zonder de hoofddoek, of een wat meer verhullend badpak. Vele vrouwen en meiden haten de bikini. De vrouwenbladen staan er vol van in de lente: lijnen om weer in de zomervakantie in de bikini 'te passen'.

Ik weet nog wel dat toen ik een jaar of 16 was, dat ik zwemmen zo leuk vond. Je had een heel groot grasveld waar je de halve dag lag in de vakantie en er was zo'n heerlijke friettent, super gezellig. Ik had een abonnement voor het zwembad, maar die bikini vond ik verschrikkelijk ook al was ik door het vele sporten alles behalve dik. Het is gewoon niet natuurlijk om je zo bloot in de openbare ruimte te begeven. Dat geeft vanzelf gevoelens van ongemak.

Wat betreft de hoofddoek en wat losser vallende kleding, ik ken niemand die een hoofddoek draagt en dit niet als bevrijding ervaart, ze zullen er wel zijn hoor, maar ik ken ze niet. De enige onderdrukking die zij ervaren is het gezeur erover of eventuele discriminatie op de arbeidsmarkt.

Juffrouw_Saartje
25-08-16, 05:41
Eric, je mengt weer van alles door elkaar. Mengen en mixen (of hoppen en jij-bakken) zetten geen kracht bij je standpunt integendeel. De hoofddoek blijft de bevrijding voor de moslima (die dit zelf wil dragen = 90%) en is zeker geen symbool van onderdrukking.
De enige die hier onderdrukt ben jij als vrouwenhater, die als man voor de vrouwelijke hoofddoekdraagster dingen invult i.p.v. dat zij dat zelf mag bepalen. Je hebt niets in te brengen, man.

Slinger
25-08-16, 08:11
De boerkini is geen symbool van de islam, maar komt tegemoet aan de behoefte van moslimvrouwen.



Waar is het wel een symbool van dan?



Dat doet het juist wel. Ontkennen heeft geen enkele zin. Het is een boerka, gezichtsbedekking omdat dit de norm is in de islamitische cultuur. Hypocriet te ontkennen dat het niets met de islam te maken heeft. En als het niets met de islam te maken heeft, waarom gebruiken uitgerekend moslima's deze kleding dan?



Het wordt heel goed begrepen. De boerka is het symbool van mannelijke suprematie en vrouwelijke onderdrukking. Een lapje stof bedacht door mannen, om de mannelijke eer te bewaren. Religie is mannenwerk.



Het heeft niks met de islam te maken, maar het is wel bedoelt om tegemoet te komen aan de behoeftes van moslimvrouwen.

Iets wat past bij de Australische levensstijl is nu niet een symbool dat komt overgewaaid uit een door mannen gedomineerde cultuur. De boerka harmonieert in niets met de westerse cultuur. Dus past het ook niet in de Australische levensstijl. Zeggen dat de boerka past bij de westerse beschaving is een belediging voor de essentie van het liberale westen. Dit kledingstuk vloekt met alles wat het westen is.



[FONT=verdana]Een hoofddoek is niet hip. De hoofddoek staat als symbool diametraal op de geest van het feminise. Een hoofddoek is geen symbool van integratie maar van segregatie. Het dragen er van bevordert niets dan afstand houden met het westen. Het dragen van een boerka bevordert geen samengaan van culturen, want de islam assimileert niet. De islam neemt niets over van het liberale westen, dus van samengaan is geen sprake. Bij samengaan onstaat er op termijn één cultuur. Juist door segregatie blijven diverse culturen bestaan. Segregatie is nodig voor het voortbestaan van de multicultuur. Ieder zijn eigen cultuur en hokje. De islam hoort met de boerka in een hokje naast en niet samen met andere culturen. Zo gaan atheïsten ook niet samen met gereformeerden op de Veluwe.

Maar tot slot, als moslima's perse "uit vrije wil" een boerka willen dragen, moeten ze dat vooral doen. Ze mogen zich helemaal inpakken. Ze zijn nu eenmaal hier, dus ze gaan hun gang maar. Ik vind het een rot gezicht, maar dat is geen reden om het te verbieden.


Met je conclusie (de laatste negen woorden) ben ik het eens.

Slinger
25-08-16, 08:21
Eric, je mengt weer van alles door elkaar. Mengen en mixen (of hoppen en jij-bakken) zetten geen kracht bij je standpunt integendeel. De hoofddoek blijft de bevrijding voor de moslima (die dit zelf wil dragen = 90%) en is zeker geen symbool van onderdrukking.
De enige die hier onderdrukt ben jij als vrouwenhater, die als man voor de vrouwelijke hoofddoekdraagster dingen invult i.p.v. dat zij dat zelf mag bepalen. Je hebt niets in te brengen, man.

Ik ben er nog niet zo zeker van dat je zo maar kunt stellen dat de hoofddoek de bevrijding van de vrouw betekent. In bepaalde landen is dat zeker niet het geval. Ken je het boek Shalimar de clown van Salman Rushdie? Daarin gaat het over de burgeroorlog in Kashmir. Daarin wordt beschreven dat wanneer de moslimpartij een dorp verovert alle vrouwen die geen boerka dragen verkracht en vermoord worden.

Gelukkig komen zulke zaken bij ons niet voor en daarom ben ik tegen het verbod op de boerkini. Ik vind sowieso dat de overheid zich niet heeft te bemoeien met de kledingdracht van de burgers.

super ick
25-08-16, 10:42
Als de hoofddoek de bevrijding van de vrouw is dan is de muilkorf dat voor de pitbull.

The_Grand_Wazoo
26-08-16, 12:07
Een bevrijding ten opzichte van de onderdrukking van strakke kleding, niet dat het leven uitsluitend hier om draait.

Er zijn genoeg niet-moslims die worstelen met de bikini en graag een boerkini zouden dragen, maar dan zonder de hoofddoek, of een wat meer verhullend badpak. Vele vrouwen en meiden haten de bikini. De vrouwenbladen staan er vol van in de lente: lijnen om weer in de zomervakantie in de bikini 'te passen'.

Ik weet nog wel dat toen ik een jaar of 16 was, dat ik zwemmen zo leuk vond. Je had een heel groot grasveld waar je de halve dag lag in de vakantie en er was zo'n heerlijke friettent, super gezellig. Ik had een abonnement voor het zwembad, maar die bikini vond ik verschrikkelijk ook al was ik door het vele sporten alles behalve dik. Het is gewoon niet natuurlijk om je zo bloot in de openbare ruimte te begeven. Dat geeft vanzelf gevoelens van ongemak.

Wat betreft de hoofddoek en wat losser vallende kleding, ik ken niemand die een hoofddoek draagt en dit niet als bevrijding ervaart, ze zullen er wel zijn hoor, maar ik ken ze niet. De enige onderdrukking die zij ervaren is het gezeur erover of eventuele discriminatie op de arbeidsmarkt.

Zoals jij het nu beschrijft gaat het om eenbevrijding van jou eigen ideen. Er is niemand die jou dwingt een bikini te dragen.

Ik op mijn beurt ken moslima´s die vooral een hoofddoek dragen omdat dit verwacht/geeist wordt door hun cultureel/relgieuze gemeenschap. Ik ken zelfs vrouwen die eigenlijk helemaal niet meer geloven, afkomstig zijn uit een moslim cultuur, die onder grote sociale druk staan om toch een hoofddoek te dragen. Hoe moet ik die in jouw verhaal inpassen?

Ibrah1234
26-08-16, 12:14
Als de hoofddoek de bevrijding van de vrouw is dan is de muilkorf dat voor de pitbull.


*PROEST** :hihi:

knuppeltje
26-08-16, 14:35
Ik snap de hele heisa niet. Ik kom niet dikwijls op een strand. Maar als ik het dan even aanzie, dan zouden daar heel wat mannen met een boerka om hun overtollige ventkwabben er heel veel op vooruitgaan.

Van mij zouden ze dat zo snel mogelijk mogen gebieden, en er een strenge controle op nahouden, en hele hoge boetes uitdelen bij overtreding.

Hans50
26-08-16, 15:45
Dat gezeur over die hoofddoek.

Iemand wel eens naar vrouwen afbeeldingen in Nederland bekeken? Tot ver in de 70'er jaren droegen heel veel vrouwen hoofddoeken. Niet om zich te bevrijden, maar om hun kapsel te beschermen.

@The_Grand_Wazoo
Dat was niet om hun kapsel te beschermen, maar om hun ragebol te verbergen als ze snel even een boodschap moesten doen.
In die tijd had men het geld niet om als vrouw elke week naar de kapper te gaan, vandaar dat sjaaltje op hun hoofd en geen hoofddoek tot halverwege hun bovenlijf. Nogal een verschil lijkt me.

The_Grand_Wazoo
26-08-16, 17:13
Wat ik zeg: om hun kapsel te beschermen. Was het een ragebol, was er ook geen bescherming nodig.

'Tot halverwege hun lichaam'

Sommigen, andere weer niet. Maar wil je nu suggeren dat een klein doekje ok is, maar een grote niet. Dan ben ik toch wel benieuwd vanaf hoevel cm2 het dan onwenselijk zou wezen.

Tenslotte, je bent het er dus mee eens dat in primcipe de hoofddoek geen wezensvreemd verschijnsel is binnen onze groot vaderlandsche cultuur.

Juffrouw_Saartje
26-08-16, 20:13
Ik op mijn beurt ken moslima´s die vooral een hoofddoek dragen omdat dit verwacht/geeist wordt door hun cultureel/relgieuze gemeenschap. Ik ken zelfs vrouwen die eigenlijk helemaal niet meer geloven, afkomstig zijn uit een moslim cultuur, die onder grote sociale druk staan om toch een hoofddoek te dragen. Hoe moet ik die in jouw verhaal inpassen?

Ik ken ze niet. Ik heb wel een ex-moslima in mijn familie, maar die draagt geen hoofddoek, waarom zou ze.

super ick
27-08-16, 08:57
Miss oogklep.

In het vliegtuig vanuit Egypte heb ik al diverse keren meegemaakt dat vrouwen zonder hoofddoek op het vliegveld in Egypte afscheid namen van hun familie en vlak voor het verlaten van het vliegtuig in Amsterdam snel een hoofddoek omdeden.

Dat is geen spontane reactie.