PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna 20.000 Londenaars op straat om vluchtelingen te verwelkomen



Marsipulami
17-09-16, 21:03
Bijna 20.000 Londenaars op straat om vluchtelingen te verwelkomen

17-09-16, 18.58u - Bron: Belga

Bijna 20.000 betogers zijn volgens de politie op straat gekomen in het centrum van Londen om een genereuzere asielpolitiek te vragen. De deelnemers aan de 'Refugee Welcome March' droegen borden waarop te lezen stond "Een wereld, een volk" en "Iedereen gelijk, iedereen welkom".

De optocht vertrok vanop Park Lane en ging naar de ambtswoning van de conservatieve eerste minister Theresa May. De organisatie was in handen van de ngo Solidarity with Refugees.

Maandag komen de wereldleiders samen in New York voor de Algemene Vergadering van de VN. Bovenaan de agenda staan de verbetering van het lot van de miljoenen vluchteling wereldwijd en de zoektocht naar een uitweg uit het Syrisch conflict, dat nu al vijf jaar aansleept.

Marsipulami
17-09-16, 22:16
Ik ben nog steeds een voorstander van het op geweldadige wijze afzetten van Assad de dictator.

(...)

Assad afzetten en alle Syrische vluchtelingen terug naar land van herkomst. Dat is mijn uitgangspunt.

Tja, als het afzetten van een dictator het geweld in een samenleving kan stoppen dan is het inderdaad een optie om vluchtelingen terug te laten keren naar hun land van herkomst.

Echter het afzetten van dictators en het wegbombarderen van regimes is alvast in Irak, Afghanistan en Libië geen succesverhaal geweest in de recente geschiedenis. Het geweld is na de afzetting van de dictators en dito regimes alleen maar toegenomen.

Ik zou dus het afzetten/wegbombarderen van een dictator niet meteen koppelen aan de terugkeer van vluchtelingen.