PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland zakt op ranglijst rijkste landen...



Wizdom
21-09-16, 21:16
Nederland zakt op ranglijst rijkste landen ter wereld
Foto: ANP
Gepubliceerd: 21 september 2016 13:49
Laatste update: 21 september 2016 19:40

Nederland is drie plaatsen gezakt op de lijst van rijkste landen ter wereld. Met een gemiddeld nettovermogen per hoofd van de bevolking van 80.180 euro in 2015 staat Nederland nu op de negende plaats, blijkt uit het nieuwste Global Wealth Report van verzekeraar Allianz.
Daarin worden het vermogen en de schulden van huishoudens in meer dan vijftig landen geanalyseerd.

Zwitserland is voor het derde jaar op rij lijstaanvoerder, gevolgd door de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Verder staan vooral Scandinavische en Aziatische landen in de top van de lijst. België is de trotse nummer vijf.

Als het om bruto financieel vermogen gaat, is Nederland het enige land in de eurozone dat in de top 10 staat. Volgens de onderzoekers is dat geen toeval, omdat Nederland een van de beste pensioenstelsels ter wereld heeft.

De schuld per hoofd van de bevolking is in Nederland met 49.520 euro wel aanzienlijk hoger dan in andere landen.

Vermogen
In Nederland zwakte de groei van het vermogen sterk af, van 13,3 procent in 2014 naar 3,6 procent vorig jaar. Wereldwijd werd een toename van 4,9 procent gemeten. Ook dit is fors minder dan in voorgaande jaren. In de drie voorgaande jaren groeide het vermogen met gemiddeld 9 procent.

De onderzoekers wijzen met een beschuldigende vinger onder meer naar het ''extreme monetaire beleid" dat zelfs geen invloed meer heeft op de prijzen van bezittingen. Omdat de rente onverminderd hard daalt, ziet het er vooral voor spaarders niet goed uit, concluderen ze.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de armoede in de afgelopen jaren wereldwijd sterk is gedaald. Hoewel de meeste van de vijf miljard mensen in de onderzochte landen nog altijd tot de lagere welvaartsklasse behoren, is hun aandeel iets afgenomen. Momenteel behoort 69 procent van de totale bevolking tot de lagere welvaartsklasse, tegenover 80 procent in 2000.

Vind het niet zo vreemd want de overheid heeft de Nederlandse bevolking zogoed als uitgerookt...

Denk dat ik maar naar Belgie ga verhuizen... Het land van Marsipulami is vele malen beter dan het uitgerookte Nederland... Hoor vele positieve verhalen over Belgie...Ze staan ook bijna 2x hoger in welvaart dan Nederland...

Heb al een aantal leuke aanbiedingen gekregen...

Wizdom
21-09-16, 21:25
Nederland nipt in top 10 rijkste landen
Vandaag, 13:45
ROTTERDAM - Nederland is drie plaatsen gezakt op de lijst van rijkste landen ter wereld. Met een gemiddeld nettovermogen per hoofd van de bevolking van 80.180 euro in 2015 staat Nederland nu op de negende plaats zo blijkt uit het nieuwste Global Wealth Report van verzekeraar Allianz. Daarin worden het vermogen en de schulden van huishoudens in meer dan vijftig landen geanalyseerd.

Nederland is drie plaatsen gezakt op de lijst van rijkste landen ter wereld. Met een gemiddeld nettovermogen per hoofd van de bevolking van 80.180 euro in 2015 staat Nederland nu op de negende plaats, zo blijkt uit het nieuwste Global Wealth Report van verzekeraar Allianz. Daarin worden het vermogen en de schulden van huishoudens in meer dan vijftig landen geanalyseerd.

Zwitserland is voor het derde jaar op rij lijstaanvoerder, gevolgd door de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Verder staan vooral Scandinavische en Aziatische landen in de top van de lijst. België is de trotse nummer vijf.

Als het om bruto financieel vermogen gaat, is Nederland het enige land in de eurozone dat in de top 10 staat. Volgens de onderzoekers is dat geen toeval, omdat Nederland een van de beste pensioenstelsels ter wereld heeft. De schuld per hoofd van de bevolking is in Nederland met 49.520 euro wel aanzienlijk hoger dan in andere landen.

In Nederland zwakte de groei van het vermogen sterk af, van 13,3 procent in 2014 naar 3,6 procent vorig jaar. Wereldwijd werd een toename van 4,9 procent gemeten. Ook dit is fors minder dan in voorgaande jaren. In de drie voorgaande jaren groeide het vermogen met gemiddeld 9 procent.

De onderzoekers wijzen met een beschuldigende vinger onder meer naar het "extreme monetaire beleid" dat zelfs geen invloed meer heeft op de prijzen van bezittingen. Omdat de rente onverminderd hard daalt, ziet het er vooral voor spaarders niet goed uit, concluderen ze.


Verder blijkt uit het onderzoek dat de armoede in de afgelopen jaren wereldwijd sterk is gedaald. Hoewel de meeste van de vijf miljard mensen in de onderzochte landen nog altijd tot de lagere welvaartsklasse behoren, is hun aandeel iets afgenomen. Momenteel behoort 69 procent van de totale bevolking tot de lagere welvaartsklasse, tegenover 80 procent in 2000.

Naampje
21-09-16, 23:47
Vind het niet zo vreemd want de overheid heeft de Nederlandse bevolking zogoed als uitgerookt...

Denk dat ik maar naar Belgie ga verhuizen... Het land van Marsipulami is vele malen beter dan het uitgerookte Nederland... Hoor vele positieve verhalen over Belgie...Ze staan ook bijna 2x hoger in welvaart dan Nederland...

Heb al een aantal leuke aanbiedingen gekregen...

Ik zeg doen!

super ick
22-09-16, 07:16
Nou, fingers crossed dat NL verder in de polder wegzinken zal.

Je bent een pareltje hoor mocrowilders.

Wizdom
22-09-16, 10:38
Binnen de islam is rente in rekening brengen verboden. Dan zou je verwachten dan een moslim lage rente in elk geval beter vindt dan de hogere rente in het buitenland. Lage rente is slecht voor mensen die met niks doen geld willen verdienen, dus niet aantrekkelijk voor spaarders.

Beetje vreemd plak en knip werk... Ik heb een bestaand artikel volledig gecopy paste... Dat zijn niet mijn woorden... Boodschap is dat Nederland verarmt dankzij een uitrook beleid... Meer belasting... Hogere lasten... Weinig innovatie... Te weinig investeren in onderwijs... Gevolg is dat er minder inkomsten zijn waardoor er een cirkel naar beneden ontstaat... Een race naar de bodem...

Ibrah1234
22-09-16, 11:56
Beetje vreemd plak en knip werk... Ik heb een bestaand artikel volledig gecopy paste... Dat zijn niet mijn woorden... Boodschap is dat Nederland verarmt dankzij een uitrook beleid... Meer belasting... Hogere lasten... Weinig innovatie... Te weinig investeren in onderwijs... Gevolg is dat er minder inkomsten zijn waardoor er een cirkel naar beneden ontstaat... Een race naar de bodem...

Helemaal mee eens. En dat zelfs met de VVD in de regering. Rechtse alternatieven zijn er niet. Zelfs een partij als de PVV blijkt meer overeenkomsten te hebben met de SP ter linker zijde van het politiek spectrum dan met de VVD.

Ik zie geen redelijk alternatief en stem derhalve dan ook al jaren niet meer.

Soldim
22-09-16, 14:29
Wat een ongelovelijk stel klagers hier.

Je zou gaan denken dat jullie van een leven vol gouden kranen in paleizen, een Rolls Royce met chaufeur en elke dag door een persoonlijke kok bereidt drie-sterren voedsel overgegaan zijn op het slapen onder een brug met een droog korst brood en een winkelwagentje voor de bezittingen.

Volgens mij valt het voor het overgrote deel wel mee met de misere, al zal het gras bij de buren altijd groener blijven.

Ibrah1234
22-09-16, 17:03
Wat een ongelovelijk stel klagers hier.

Je zou gaan denken dat jullie van een leven vol gouden kranen in paleizen, een Rolls Royce met chaufeur en elke dag door een persoonlijke kok bereidt drie-sterren voedsel overgegaan zijn op het slapen onder een brug met een droog korst brood en een winkelwagentje voor de bezittingen.

Volgens mij valt het voor het overgrote deel wel mee met de misere, al zal het gras bij de buren altijd groener blijven.

Nou ja, de laagste inkomens zijn bijna 50% kwijt aan woonlasten. Dan blijft er weinig meer over om nog iets leuks te doen.

Wizdom
22-09-16, 21:26
Nou ja, de laagste inkomens zijn bijna 50% kwijt aan woonlasten. Dan blijft er weinig meer over om nog iets leuks te doen.

Sommige mensen weten niet waar ze het over hebben... Ze geloven dat bij iedereen de vrouw en de man werkt en ook nog eens 2 x modaal...

Wizdom
22-09-16, 22:36
'Vaste banen verdwijnen door overheidsbeleid'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 22 september 2016 17:18
Laatste update: 22 september 2016 18:57

Dat in Nederland steeds minder vaste contracten worden uitgedeeld en het aantal flexwerkers groeit, komt door het beleid van de afgelopen kabinetten. Dat zegt het Centraal Planbureau (CPB) donderdag tegen de NOS.
"Dat het vaste contract op zijn retour is, komt niet doordat mensen dat graag willen of omdat het onvermijdelijk is," aldus directeur Laura van Geest tegen de omroep. "In het buitenland zien we deze trend niet en het is ook niet tijdelijk. Het lijkt dus echt beleid te zijn."

Het aantal flexwerkers en het aantal zzp'ers in Nederland stijgt al langer. Voor werkgevers is het vaak goedkoper om werknemers een tijdelijk contract te geven of om een zzp'er in te huren, dan om een vast contract aan te bieden.

Van der Geest is kritisch over die ontwikkeling. "Het heeft een prijs: flexwerkers zijn soms minder goed beschermd qua sociale zekerheid, hun pensioenen zijn vaak minder goed geregeld, een hypotheek krijgen is lastiger. Als we dat met z'n allen willen, prima, maar laten we dan wel bewust die keuze maken."

Verkiezingsthema
Tachtig procent van de mensen die op een flexcontract werken wil volgens het CPB liever een vast contract. "De trend slaat vooral neer bij mensen met een zwakke positie op de arbeidsmarkt. De vraag is of je dat echt wilt."

Volgens het planbureau zou deze ontwikkeling op de arbeidsmarkt een belangrijk thema moeten worden bij de volgende verkiezingen. "Er is genoeg getobd over het onderwerp en er is ook al veel onderzoek gedaan. De feiten liggen er, de trend is er. En als het je niet bevalt, is dit het moment om er wat aan te doen."

Naampje
22-09-16, 23:08
Sommige mensen weten niet waar ze het over hebben... Ze geloven dat bij iedereen de vrouw en de man werkt en ook nog eens 2 x modaal...

Beetje je best doen en het gaat jou ook lukken, mits je je eigen falen niet aan externe omstandigheden wijdt.

Ibrah1234
23-09-16, 03:32
'Vaste banen verdwijnen door overheidsbeleid'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 22 september 2016 17:18
Laatste update: 22 september 2016 18:57

Dat in Nederland steeds minder vaste contracten worden uitgedeeld en het aantal flexwerkers groeit, komt door het beleid van de afgelopen kabinetten. Dat zegt het Centraal Planbureau (CPB) donderdag tegen de NOS.
"Dat het vaste contract op zijn retour is, komt niet doordat mensen dat graag willen of omdat het onvermijdelijk is," aldus directeur Laura van Geest tegen de omroep. "In het buitenland zien we deze trend niet en het is ook niet tijdelijk. Het lijkt dus echt beleid te zijn."

Het aantal flexwerkers en het aantal zzp'ers in Nederland stijgt al langer. Voor werkgevers is het vaak goedkoper om werknemers een tijdelijk contract te geven of om een zzp'er in te huren, dan om een vast contract aan te bieden.

Van der Geest is kritisch over die ontwikkeling. "Het heeft een prijs: flexwerkers zijn soms minder goed beschermd qua sociale zekerheid, hun pensioenen zijn vaak minder goed geregeld, een hypotheek krijgen is lastiger. Als we dat met z'n allen willen, prima, maar laten we dan wel bewust die keuze maken."

Verkiezingsthema
Tachtig procent van de mensen die op een flexcontract werken wil volgens het CPB liever een vast contract. "De trend slaat vooral neer bij mensen met een zwakke positie op de arbeidsmarkt. De vraag is of je dat echt wilt."

Volgens het planbureau zou deze ontwikkeling op de arbeidsmarkt een belangrijk thema moeten worden bij de volgende verkiezingen. "Er is genoeg getobd over het onderwerp en er is ook al veel onderzoek gedaan. De feiten liggen er, de trend is er. En als het je niet bevalt, is dit het moment om er wat aan te doen."

Inderdaad, ik ben zelf werkgever en we werken merendeels op min-max contracten voor bepaalde tijd. Zo hoort het niet maar je wordt ertoe gedwongen door de overheid i.v.m. loondoorbetaling ziekte tot 2 jaar.

Na deze periode word je ook gedwongen mee te werken aan een re-integratietraject. Desgewenst bij de concurrent. Hoe achterlijk kan het worden. Personeel zou niet als een last gezien moeten worden. Asset i.p.v. liability. We gaan de verkeerde kant op in Nederland met flexwerk.

Glimmende kantoorgebouwen vol met lui achter een bureau die niets anders doen dan jou en mij controleren en sancties opleggen. Kunnen we die niet terugsturen naar het land van herkomst (Utopia)?

super ick
23-09-16, 12:31
Zowaar een belediging aan mijn adres door een pensioengerechtigde die straattaal bezigt.
Een geuzennaam met de achternaam van je grote held? De eerste vereenzelvig ik mij totaal niet mee(ik ben een hardcore Riffijn en Maroc) dat is ontstaan door een NLse polderse spraakgebrek, de 2de is jouw held en dus niet van toepassing op mijn Abudhariaanse beginselen.
Zodra mijn Abudhariaanse dictatuur in Europa is toegepast en ik dat polderlandje van jou onder de voet heb gelopen zal er geen sprake zijn van amnestie voor jouw clubje. Maak jullie borsten maar nat.

Ik zie dat niet gebeuren. Ik maak me daar ook geen zorgen over.

Wel goed dat je duidelijk laat zien dat je een sterke drang naar onderdrukking hebt. Precies daarom ben je een mocrowilders.

H.P.Pas
23-09-16, 12:38
Zodra mijn Abudhariaanse dictatuur in Europa is toegepast en ik dat polderlandje van jou onder de voet heb gelopen zal er geen sprake zijn van amnestie voor jouw clubje. Maak jullie borsten maar nat.

Oei. (http://www.heerbommel.info/siteimages/book/raw/572_1_1392546844.jpg) ....