PDA

Bekijk Volledige Versie : Moordenaar van Koen Everink blijft maar liegen in de rechtbank



SportFreak
23-09-16, 14:35
Op iPad Mark de J. gezocht naar 'halsslagader' en 'messteken'

Live: Tenniscoach Mark de J. staat weer voor de rechtbank op verdenking van de moord op zakenman Koen Everink. Tijdens de vorige zitting op 27 juni ontkende hij het misdrijf te hebben gepleegd. Zijn advocaten denken aan meerdere, andere daders. ,,Alles wat in huis is gebeurd, kan niet door één man zijn gedaan."

Volgens de Officier van Justitie is er geen bewijs van dna-sporen van andere mannen. Wel zijn er op de iPad van Mark allemaal zoektermen gevonden als 'messteken', 'bewijs', 'halsslagader', 'afrekening', 'bewusteloos'. Volgens de aanklager kunnen deze zoektermen, die mogelijk gedaan zijn voor Everinks dood, wijzen op moord met voorbedachte rade. Mark de J. heeft eerder zélf verklaard dat hij twee weken voor de moord gezocht heeft op 'bomexplosies' en 'messteken'.

Mark de J., voormalig tenniscoach van Robin Haase, verklaart in de rechtbank in Utrecht dat er op zijn iPad wel 7500 trefwoorden staan. Zijn advocaat zegt dat De J. de iPad al 5 jaar heeft en wel eens wat opzoekt naar aanleiding van iets op televisie. Mark beschuldigt het OM van achterhouden van informatie. ,,Het gaat over mijn leven hè. Dat is al halfjaar naar de klote. De emotie bij mij loopt hoog op. Ik ben er klaar mee. Ik wil naar huis'', aldus een geëmotioneerde De J. in de rechtbank.

Volgens De J. werd hij rond de tijd dat Everink werd gedood uit zijn auto gesleurd en achterin gezet en vastgehouden. Hij kreeg naar eigen zeggen een muts over zijn hoofd en hij hoorde mensen zijn auto uitgaan.

Kidnapping
Wat die hebben gedaan weet De J. niet, omdat hij niets kon zien. Voor zijn gevoel duurde zijn 'kidnapping' ongeveer tien minuten, blijkt uit verklaringen van hem. Er is inmiddels een reconstructie bij de woning van Everink in Bilthoven gehouden, om te kijken of zijn de beweringen kunnen kloppen.

De tenniscoach zou Everink opzettelijk met meerdere messteken hebben doodgestoken. Er lagen twee messen naast het lichaam van Everink, op een mes zat het dna van Mark. Hij verklaart dat zelf doordat hij de hele avond op bezoek was en dat mes eerder heeft gebruikt in de keuken. Zijn advocaat Pieter Hoogendam zegt ook dat het niet 100 procent zeker is of een van die messen het moordwapen was. ,,De lengte van de messen kloppen namelijk niet met de diepte van de steekwonden.''

Uit onderzoek blijkt verder dat De J. een heel duur horloge en een telefoon van zijn slachtoffer heeft gestolen. Het horloge is later gevonden bij de zus van De J. in huis, waar ze het had verstopt. Daarnaast werd een bloedspoor van Everink in de auto van de tenniscoach gevonden. De J. had flinke gokschulden bij Everink, stelt het Openbaar Ministerie.

Meer onderzoek

Volgens Mark de J. ging hij op de avond van de moord rond 23.00 uur weg en stond er op hoek van de straat iemand te bellen. Advocaat Hoogendam wil dat daarnaar onderzoek wordt verricht. ,,We willen de echte daders van de moord vinden om iets van Marks carrière te redden." Omdat Everink zich sterk verzette en zowel in de buik als rug werd gestoken én gewurgd, denkt de verdediging dat meerdere mensen verantwoordelijk zijn voor de moord.

De raadsman van De J. vindt dat het OM last heeft van 'tunnelvisie' en zich zo heeft vastgebeten in het Mark-scenario dat elke andere mogelijkheid niet eens wordt onderzocht. ,,En ondertussen duurt het onderzoek naar onbeduidende details eindeloos'', zeggen zij. Het OM denk op zijn vroegst eind november klaar te zijn met het onderzoek naar de moord. Inmiddels zit de verdachte al een halfjaar in voorarrest.

Cookies op AD.nl | AD.nl (http://www.ad.nl/binnenland/op-ipad-...eken~aa07434b/)

SportFreak
23-09-16, 15:57
deze hond is gewoon de moordenaar meer niet en minder ook niet

super ick
24-09-16, 16:25
deze hond is gewoon de moordenaar meer niet en minder ook niet

En Badr? Was die ook een hond toen die hem half invalide trapte?

Onee, sorry. Dat had hij 'verdient'.

Al Sawt
24-09-16, 18:45
Begrijp niet waarom lieden opnemen voor de verdachte? Misschien hadden ze liever iemand met een andere kleur/achtergrond als verdachte gezien.
En Badr? Was die ook een hond toen die hem half invalide trapte?

Onee, sorry. Dat had hij 'verdient'.

Badr was een hond, ja. Totaal geen sympathie voor hem.

super ick
26-09-16, 09:36
Hele discussie staat los van de schuld van de verdachte.

Alles wijst erop dat hij schuldig is en dat puur materialisme zijn drijfveer geweest is. Kortom 0,0 respect voor andermans leven.

Ik laat het graag aan de rechter over maar mocht hij schuldig zijn dan gun ik hem van harte levenslang. Doodstraf voor vooropgezette moorden vind ik ook acceptabel. Spuitje en weg met het tuig.

Al Sawt
26-09-16, 14:11
Hele discussie staat los van de schuld van de verdachte.

Alles wijst erop dat hij schuldig is en dat puur materialisme zijn drijfveer geweest is. Kortom 0,0 respect voor andermans leven.

Ik laat het graag aan de rechter over maar mocht hij schuldig zijn dan gun ik hem van harte levenslang. Doodstraf voor vooropgezette moorden vind ik ook acceptabel. Spuitje en weg met het tuig.


Ja, als hij het gedaan heeft, als dit tecnisch overtuigend bewezen is, mag hij inderdaad de doodstraf krijgen.

Doodstraf en PVV aanhang, is een geslaagd huwelijk.

super ick
26-09-16, 15:52
Doodstraf en PVV aanhang, is een geslaagd huwelijk.

Tja,

Op sommige punten sluit ik aan bij PVV op andere weer bij Groen Links.

Bij de stemwijzer kom ik altijd uit op D-66. Terwijl ik Alexander een engnek vind.

Ik weet dat het not done is maar voor sommigen staat opgeruimd wel netjes.

Ibrah1234
26-09-16, 16:50
Ja, als hij het gedaan heeft, als dit tecnisch overtuigend bewezen is, mag hij inderdaad de doodstraf krijgen.

Ik heb geen dossierkennis maar wat ik ervan begrijp is hij als verdachte is opgepakt vanwege een mogelijk motief (gokschulden). Wat verkeerde trefwoorden intikken op Google en daar zit je dan als verdachte van een moord achter slot en grendel.