PDA

Bekijk Volledige Versie : VS dreigt Rusland...?



Wizdom
07-10-16, 14:43
https://www.youtube.com/watch?v=gQyNJA7tPP4

Wizdom
07-10-16, 14:49
https://www.youtube.com/watch?v=HHKqRak2sJI

Wizdom
07-10-16, 14:51
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=e90d06c8-a1ba-40de-805c-e321476cf65d&feature=cards&src_vid=HHKqRak2sJI&v=82i-AfF1wqU

Wizdom
07-10-16, 14:57
De escalatie ziet er slecht uit...

Wizdom
07-10-16, 18:41
Kerry wil onderzoek naar 'oorlogsmisdaden' Rusland en Syrië
Foto: NU.nl
Gepubliceerd: 07 oktober 2016 17:28
Laatste update: 07 oktober 2016 19:27

Russische en Syrische acties zoals het bombarderen van ziekenhuizen in Syrië schreeuwen om een onderzoek naar oorlogsmisdaden, heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry vrijdag gezegd.
''Afgelopen nacht heeft het regime weer een ziekenhuis aangevallen, waarbij twintig mensen werden gedood en honderd gewond raakten'', zei Kerry.

''Rusland en het regime zijn de wereld meer dan een verklaring verschuldigd waarom zij telkens weer ziekenhuizen en medische faciliteiten en vrouwen en kinderen treffen.''

Kerry: Rusland en regime zijn wereld verklaring schuldig

Volgens Artsen zonder Grenzen zijn sinds juli minstens 23 aanvallen geweest op ziekenhuizen in het door rebellen beheerste oosten van de stad Aleppo.

De twee belangrijkste chirurgische ziekenhuizen werden elk vijf keer geraakt en een ervan heeft daardoor zijn deuren moeten sluiten, zegt de medische hulporganisatie.

SyriëZie ook: Rusland noemt Verenigde Staten nalatig in strijd Syrië na staken overleg
Stationering
Rusland voert sinds ruim een jaar als partner van het regime in Damascus luchtaanvallen uit in Syrië. Naast de vliegbasis Hmeymim in de kustprovincie Latakia heeft Rusland in Syrië ook een vlootbasis in Tartus.

Het Russische parlement heeft vrijdag een verdrag bekrachtigd dat voorziet in de stationering voor onbepaalde tijd van Russische gevechtsvliegtuigen, helikopters en militairen op een steunpunt in Syrië. Het akkoord brengt vrede in Syrië dichterbij, zei Sergej Sjelesnjak van de Kremlin-partij Verenigd Rusland tegen het persbureau Tass.

Alle 446 aanwezige afgevaardigden in de Staatsdoema stemden vóór. Het in 2015 door Moskou en Damascus overeengekomen verdrag geeft Rusland de vrije hand in het transport van munitie en wapens. Ook worden Russische militairen gevrijwaard van strafvervolging.

Door: ANP

Ibrah1234
07-10-16, 23:07
Wizz, een vriend van me wil met zijn Hymer camper dit najaar naar Maroc maar is bang voor stenengooiers. Een Algerijn op een parkeerplaats in Frankrijk waar ik heb overnacht in de camper adviseerde me jaren geleden al om een Marokkaanse vlag op de camper te plaatsen. Denk je dat zoiets helpt?

Hij heeft krom gelegen om het ding aan te schaffen dus is best huiverig voor schade. Mij persoonlijk is het nooit overkomen in Marokko maar wel dreigende situaties voor scholen meegemaakt waar de leerlingen buiten stonden in de pauze. De leraren (?) c.q. aanwezige volwassenen stonden gewoon erom te lachen.

Ik overweeg zelf anti-inbraak folie op de ramen te laten aanbrengen zodat een steen niet onmiddellijk je raam verbrijzelt.

Ik heb me ooit op dit forum aangemeld om juist vanwege het reizen in Marokko info te kunnen uitwisselen. Het gaat hier over van alles behalve over Marokko :blij:

Wizdom
08-10-16, 07:33
Wizz, een vriend van me wil met zijn Hymer camper dit najaar naar Maroc maar is bang voor stenengooiers. Een Algerijn op een parkeerplaats in Frankrijk waar ik heb overnacht in de camper adviseerde me jaren geleden al om een Marokkaanse vlag op de camper te plaatsen. Denk je dat zoiets helpt?

Hij heeft krom gelegen om het ding aan te schaffen dus is best huiverig voor schade. Mij persoonlijk is het nooit overkomen in Marokko maar wel dreigende situaties voor scholen meegemaakt waar de leerlingen buiten stonden in de pauze. De leraren (?) c.q. aanwezige volwassenen stonden gewoon erom te lachen.

Ik overweeg zelf anti-inbraak folie op de ramen te laten aanbrengen zodat een steen niet onmiddellijk je raam verbrijzelt.

Ik heb me ooit op dit forum aangemeld om juist vanwege het reizen in Marokko info te kunnen uitwisselen. Het gaat hier over van alles behalve over Marokko :blij:

Een Marokkaanse vlag kan geen kwaad... Bij sommige mensen raakt het een gevoelige snaar en kan het net verschil uit maken om die steen wel of niet te gooien hoewel dat het laatste is waar ik me ooit druk over heb gemaakt in Marokko...

Het is het best om afstand te houden van groepjes kleine kinderen in het platteland...

Wizdom
09-10-16, 15:12
Rusland ziet beleid VS als bedreiging voor nationale veiligheid
Foto: AFP
Gepubliceerd: 09 oktober 2016 14:25
Laatste update: 09 oktober 2016 14:44

Rusland ziet het beleid van de Verenigde Staten als een bedreiging voor de eigen nationale veiligheid. Minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken spreekt over "fundamentele veranderingen" in de relatie tussen Rusland en de VS.
Moskou heeft lange tijd "strategisch geduld" gehad maar dat geduld raakt op, zei Lavrov zondag in een televisie-interview waarvan de tekst is gepubliceerd op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens Lavrov is er "agressieve Russofobie", ofwel anti-Russische sentimenten, in de kern van het Amerikaanse beleid jegens Rusland.

"Het is niet alleen een retorische Russofobie, maar er worden agressieve stappen genomen die onze belangen en veiligheid ernstig kunnen schaden."

Oekraïne
De verslechtering van de betrekkingen met de Verenigde Staten is volgens Lavrov vooral de schuld van de Amerikanen. De VS heeft zelf die verslechtering in gang gezet, nog voordat de problemen in Oekraïne ontstonden, aldus de minister.

De relatie tussen Rusland en de VS bereikte maandag een nieuw dieptepunt toen de Amerikanen besloten direct overleg met Rusland over Syrië op te schorten, waarna Rusland bekendmaakte te stoppen met het vernietigen van verrijkt plutonium.

Syrië
Lavrov zei dat Rusland bereid is de eigen belangen te verdedigen, als de VS overgaat op het bombarderen van luchtbases van de Syrische strijdkrachten. Hij zegt dat bronnen hem hebben laten weten dat de VS de optie onderzoekt.

"Dat is een erg gevaarlijk spel, omdat Rusland daar op uitnodiging van de legitieme Syrische regering is. We hebben daar twee bases met luchtafweergeschut om onze belangen te verdedigen", aldus Lavrov.

Door: NU.nl

Wizdom
09-10-16, 22:26
Sergej Lavrov zet relatie met Amerika onder extra hoogspanning

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov laat er geen gras over groeien. Hij noemt de Verenigde Staten onomwonden een bedreiging voor de nationale veiligheid van zijn land.

Hij beschuldigde de Verenigde Staten in een interview op de staatstelevisie van een vijandige houding ten opzichte van Rusland. ‘We zijn getuige van een fundamentele verandering van de omstandigheden in het beleid van de Amerikanen richting Rusland,’ zei Lavrov.

‘Agressieve Russofobie’

Moskou heeft lange tijd strategisch geduld gehad met Washington, maar in de kern staat het Amerikaanse beleid jegens Rusland bol van ‘agressieve Russofobie’. Lavrov zei dat Rusland bereid is de eigen belangen te verdedigen, als de Amerikanen overgaan tot het bombarderen van luchtbases van Syrië.

Washington zou deze optie serieus in overweging nemen, bleek eind september al. De Amerikaanse president heeft simpelweg geen andere keuze, zeggen de officials. Of het ook echt om mogelijke actie tegen het Syrische regime gaat, is onzeker. Het was de Amerikaanse president Barack Obama immers die, toen Assad zijn ‘rode lijn’ overschreed, niet wilde ingrijpen. Tot dusver liet hij de Syrische dictator met rust.


Spanningen stijgen na mislukt staakt-het-vuren

Maar mocht dat veranderen, dan krijgt Amerika met Rusland te maken, waarschuwt Lavrov. Het Kremlin is een bondgenoot van Bashar al-Assad en ondersteunt hem met luchtacties tegen zijn vijanden, onder meer in Aleppo.

Volgens Rusland onderzoekt Washington inderdaad de optie tot ingrijpen. ‘Dat is een erg gevaarlijk spel, omdat Rusland daar op uitnodiging van de legitieme Syrische regering is. We hebben daar twee bases met luchtafweergeschut om onze nationale veiligheid te verdedigen,’ aldus Lavrov.

De spanningen tussen beide machten zijn de afgelopen tijd opgelopen nadat het staakt-het-vuren voor Aleppo en omgeving klapte. Amerika beging een lelijke misser door een bombardement op Assads troepen uit te voeren, en Rusland kreeg het verwijt dat het samen met het Syrische leger een hulpkonvooi- dat juist op weg was naar Aleppo – had vernietigd. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry wil zelfs een onderzoek naar Russische oorlogsmisdaden van Syrië en Rusland – en dat zet natuurlijk kwaad bloed in Moskou.

super ick
10-10-16, 09:27
Bombardementen die verkeerd uitpakken. Amerikanen doen net alsof ze daar geen ervaring mee hebben.

SA bombardeerde afgelopen weekend nog, opzettelijk een uitvaartcentrum omdat daar veel notabelen geacht waren aanwezig te zijn ivm een overlijden van een familielid van een minister. Met steun van de Amerikanen.

zolang groepen elkaar naar het leven willen staan is er weinig aan te doen. Mensen moeten eerst oorlogsmoe zijn voordat ze compromissen gaan sluiten.

Ibrah1234
10-10-16, 20:04
Ik begrijp die high-speed flyovers van Russische gevechtsvliegtuigen over Amerikaanse vliegdekschepen niet.

Zijn ze dan al tientallen kilometers verderop onderschept door F18's maar weigeren ze gehoor te geven aan de toren of komen die dingen totaal onverwacht.

Als dat het laatste het geval is dan is dat zorgwekkend. Je zou toch denken dat zelfs geen ongeïdentificeerde wilde gans de zone rond een vliegdekschip kan binnenvliegen.

super ick
11-10-16, 12:47
Ik begrijp die high-speed flyovers van Russische gevechtsvliegtuigen over Amerikaanse vliegdekschepen niet.

Zijn ze dan al tientallen kilometers verderop onderschept door F18's maar weigeren ze gehoor te geven aan de toren of komen die dingen totaal onverwacht.

Als dat het laatste het geval is dan is dat zorgwekkend. Je zou toch denken dat zelfs geen ongeïdentificeerde wilde gans de zone rond een vliegdekschip kan binnenvliegen.

Ze vliegen daar al rond. Waarschijnlijk willen de Amerikanen geen schandaal en laten ze het gebeuren met de wetenschap dat ze een air carrier toch niet beschieten. Direct neerhalen zou wel heel rigoureus zijn.

knuppeltje
12-10-16, 08:46
Ze vliegen daar al rond. Waarschijnlijk willen de Amerikanen geen schandaal en laten ze het gebeuren met de wetenschap dat ze een air carrier toch niet beschieten. Direct neerhalen zou wel heel rigoureus zijn.

Niet van de Amerikanen.

super ick
14-10-16, 08:16
Niet van de Amerikanen.

Ze hebben vanuit die regio helemaal niets te vrezen vanuit de lucht. Waarom zouden ze?

mark61
14-10-16, 17:42
maar weigeren ze gehoor te geven aan de toren.

Wie zijn toren, waar? :verward:

Uhm, in internationale wateren en dito luchtruim mag iedereen doen waar ie zin in heeft. Of vind je dat de VS WWIII moet riskeren vanwege wat wederzijds machogedoe?

mark61
14-10-16, 17:45
zolang groepen elkaar naar het leven willen staan is er weinig aan te doen. Mensen moeten eerst oorlogsmoe zijn voordat ze compromissen gaan sluiten.

Hebben we het hier nou over Syrië, de Oostzee of Jemen? Men haalt hier wel erg veel overhoop en door elkaar.

SA wil Jemen onder controle krijgen. 'Mensen die elkaar naar het leven staan' is toch wat anders.

Het probleem is nu juist dat ook als de oorspronkelijke deelnemers aan een conflict er genoeg van hebben, buitenlandse mogendheden van land X hun vrolijke slagveld maken.

Als niemand zich bemoeide met Jemen was het daar allang afgelopen.

mark61
14-10-16, 17:46
Ze hebben vanuit die regio helemaal niets te vrezen vanuit de lucht. Waarom zouden ze?

Welke regio heb je het nu over?

Ik begrijp geen ruk van dit topic. Prikkers schieten van de ene regio op aarde naar de andere, 10.000 km verderop.

knuppeltje
15-10-16, 08:30
Welke regio heb je het nu over?

Ik begrijp geen ruk van dit topic. Prikkers schieten van de ene regio op aarde naar de andere, 10.000 km verderop.

:student: Je moet dat vanuit een breed perspectief zien. Die gasten lullen echt niet zomaar uit hun nek. :eek:

super ick
15-10-16, 08:59
Hebben we het hier nou over Syrië, de Oostzee of Jemen? Men haalt hier wel erg voor overhoop en door elkaar.

SA wil Jemen onder controle krijgen. 'Mensen die elkaar naar het leven staan' is toch wat anders.

Het probleem is nu juist dat ook als de oorspronkelijke deelnemers aan een conflict er genoeg van hebben, buitenlandse mogendheden van land X hun vrolijke slagveld maken.

Als niemand zich bemoeide met Jemen was het daar allang afgelopen.

Je hebt gelijk.
Er lopen wat zaken door elkaar. Het komt vaker dat er uitstapjes gemaakt worden of er een algemeen verband gelegd. Al dan niet terecht.


Je laatste bewering kan je niet hard maken.


Wat is de drijfveer van SA om daar zo rücksichtlos te bombarderen?

super ick
15-10-16, 09:00
Welke regio heb je het nu over?

Ik begrijp geen ruk van dit topic. Prikkers schieten van de ene regio op aarde naar de andere, 10.000 km verderop.

Dit is een flauwe opmerking.

Deze is juist ontopic en slaat op het dreigend vliegen van het Russisiche toestel. Dat had je kunnen opmaken aan de quote waarop ik reageerde.

super ick
15-10-16, 09:03
:student: Je moet dat vanuit een breed perspectief zien. Die gasten lullen echt niet zomaar uit hun nek. :eek:

Ojee.

Geen we weer een beetje de ontwikkelde uithangen? Beetje afzetten als er wat zaken door elkaar lopen?

Walgelijk gedrag.

knuppeltje
15-10-16, 09:08
Ojee.

Geen we weer een beetje de ontwikkelde uithangen? Beetje afzetten als er wat zaken door elkaar lopen?

Walgelijk gedrag.

:auw2:

mark61
15-10-16, 11:12
:student: Je moet dat vanuit een breed perspectief zien. Die gasten lullen echt niet zomaar uit hun nek. :eek:

:hihi:

mark61
15-10-16, 11:17
Je laatste bewering kan je niet hard maken.

Wat is de drijfveer van SA om daar zo rücksichtlos te bombarderen?

Nee, natuurlijk kan ik dat niet hard maken. Maar Jemen is van zichzelf zo straatarm dat er zonder buitenlandse interventie gewoon niet zo hard gevochten kan worden. Verder waren de Hoethi's op weg zich te vestigen in Sana'a; daar zou het bij kunnen blijven, denk ik. Het is geen IS of zelfs maar al-Qa`eda; ze kwamen in opstand tegen onderdrukking. Een langdurig thema in Jemen: de centrale regering die de stammen in het achterland beurtelings verwaarloost, en als ze daar over klagen, onderdrukt.

SA is bang dat Iran daar een 'bruggenhoofd' vestigt. Of dat inderdaad het geval is kan ik niet beoordelen. Of dat erg zou zijn ook niet.

Weliswaar zijn Hoethi's een soort sji`ieten, maar niet van de Iraanse soort. En ik dacht niet dat ze vreselijk veel steun van Iran krijgen; die kan dat logistiek en financieel niet eens organiseren, denk ik. Ik schat dat Syrië ze al genoeg kost.

In any case is Jemen een achterafbuurtje op de wereld waar verder niet veel gebeurt. Het is straatarm en ik voorzie dat het binnen enkele decennia geheel ontruimd zal (moeten) worden bij gebrek aan drinkwater, de grote tijdbom daar.

mark61
15-10-16, 11:18
Dit is een flauwe opmerking.

Deze is juist ontopic en slaat op het dreigend vliegen van het Russisiche toestel. Dat had je kunnen opmaken aan de quote waarop ik reageerde.

O die snap ik dan niet. Vanuit de lucht dreigt dus de Russische luchtmacht.

Ik zou zeggen, juist boven Syrië en Jemen is er geen dreiging, want de luchtmachten van die landen stellen alvast niks voor. Het afweergeschut denkk ook niet. Maja, die van andere betrokken landen dan weer wel.

---

Ik vind off-topic niet erg, maar dit is wel erg chaotisch. Is er een thema? De nieuwe Koude Oorlog, Rusland en de VS die elkaar overal tegenkomen en zieken?

Syrië is geen Jemen is geen Baltische staten / Oostzee.

mark61
15-10-16, 11:22
Ojee.

Geen we weer een beetje de ontwikkelde uithangen? Beetje afzetten als er wat zaken door elkaar lopen?

Walgelijk gedrag.

Nou rustig maar, zo erg was zijn opmerking niet.

Ja, hij blijkt behoorlijk ontwikkeld en belezen. Meer dan ik, vrees ik. Of op andere terreinen.

Oiseau
15-10-16, 11:42
Het wordt tijd dat deze wereld weer een doorstart mag maken zonder uitgebuit te worden door de Amerikanen & de Russen. Het echte probleem is dat ze beide te laf zijn om met elkaar direct af te rekenen.
Een ding is zeker miljarden mensen zullen dit keer niet slaafs meedoen aan een wereldoorlog van de hoofd Idioten van deze wereld.
Na de puinhoop is er altijd weer hoop.
Dit keer wanneer het weer zover is moeten de Afrikanen en de Moslims geen partij kiezen tenminste als ze wat geleerd hebben van de huidige uitbuiting gefaciliteerd door verdeel en heerspolitiek..

super ick
15-10-16, 15:04
Nee, natuurlijk kan ik dat niet hard maken. Maar Jemen is van zichzelf zo straatarm dat er zonder buitenlandse interventie gewoon niet zo hard gevochten kan worden. Verder waren de Hoethi's op weg zich te vestigen in Sana'a; daar zou het bij kunnen blijven, denk ik. Het is geen IS of zelfs maar al-Qa`eda; ze kwamen in opstand tegen onderdrukking. Een langdurig thema in Jemen: de centrale regering die de stammen in het achterland beurtelings verwaarloost, en als ze daar over klagen, onderdrukt.

SA is bang dat Iran daar een 'bruggenhoofd' vestigt. Of dat inderdaad het geval is kan ik niet beoordelen. Of dat erg zou zijn ook niet.

Weliswaar zijn Hoethi's een soort sji`ieten, maar niet van de Iraanse soort. En ik dacht niet dat ze vreselijk veel steun van Iran krijgen; die kan dat logistiek en financieel niet eens organiseren, denk ik. Ik schat dat Syrië ze al genoeg kost.

In any case is Jemen een achterafbuurtje op de wereld waar verder niet veel gebeurt. Het is straatarm en ik voorzie dat het binnen enkele decennia geheel ontruimd zal (moeten) worden bij gebrek aan drinkwater, de grote tijdbom daar.

Het is na Irak en Syrie het derde land waar Iran en SA hun oorlog voeren. Zonder deze twee zou het wellicht langzamer gaan, met lichtere wapens maar of het dan kortstondig zou zijn betwijfel ik.

Eens.

De twee raketten die ze afgevuurd hebben op een Amerkikaans schip dat navigeert buiten de territoriale wateren waren afkomstig van Iran. Grootscheepse actie kunnen ze waarschijnlijk niet financieren. Of ze willen het niet. Een paar honderdduizend kalashnikovs met munitie zou ze de kop niet kosten.

De gaat ook op voor grote delen van Afganistan. Vergis je niet. Jemen is een groot land. SA wil geen last van terroristen aan de grens. Al hebben zij daar het recht eigenlijk niet om over te klagen gezien het aantal groeperingen dat zij steunen in andere landen. Wat dat betreft is het wel beetje een koekje van eigen deeg dat het nu dichtbij komt.
Zoals altijd vaart de wapenhandel er wel bij. Het laatste jaar of half jaar hebben ze voor 20 miljard aan wapens gekocht van de VS.

Conflicten lijken daar een beetje te werken volgens de wet van de communicerende vaten. Groeperingen die elders het vuur aan de schenen krijgen duiken daar straks weer op. Er zou altijd een zekere mate van onrust blijven. Wie aan de macht is / komt doet aan clientèle en onderdrukt de ander.

knuppeltje
16-10-16, 09:26
Ja, hij blijkt behoorlijk ontwikkeld en belezen. Meer dan ik, vrees ik. Of op andere terreinen.

Dat 'meer' zou ik zelf niet durven beweren.

super ick
16-10-16, 09:29
Dat 'meer' zou ik zelf niet durven beweren.

Behoorlijk ontwikkeld ook niet.

knuppeltje
16-10-16, 09:51
Behoorlijk ontwikkeld ook niet.

Als zij omlaag gaan, dan gaan wij omhoog. (Michelle Obama)