PDA

Bekijk Volledige Versie : Hypocrisie van de PvDA...



Wizdom
07-10-16, 15:13
Eerst VVD faciliteren en nu hypocriet vanwege verkiezingen afstand nemen van VVD... Hoe erg kun je je kiezers belazeren? Ik zou eerder SP kiezen dan PvDA... Stelletje hypocrieten...


PvdA-minister Asscher noemt VVD-programma ‘aanval op gewone man’
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 oktober 2016 16:06
Laatste update: 07 oktober 2016 16:07

Het VVD-verkiezingsprogramma dat VVD-leider Mark Rutte vrijdagochtend presenteerde is volgens PvdA-minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) een "bizar" en "rampzalig" plan voor de toekomst van Nederland.
Vrijdag na afloop van de ministerraad noemde de vicepremier de plannen van de VVD een "aanval op de middenklasse".

"De gewone man moet zich verraden voelen", aldus Asscher. "De boodschap van de VVD aan alle werknemers van Nederland is: je staat er alleen voor. Ik vind dat een vrij heftige aanval op de middenklasse van Nederland."

VVD-plannen
De VVD wil onder andere tornen aan het vaste contract. De loondoorbetaling bij ziekte moet voor kleine bedrijven van twee jaar verkort worden naar één jaar. Dat moet het makkelijker maken om een vast contract aan te bieden. Daarnaast moet het weer mogelijk worden dat werkgevers meerdere tijdelijke contracten binnen een bepaalde periode aanbieden. Dat moet mensen met een flexibel contract meer zekerheid bieden, stelt de liberale partij.

Ook vindt de VVD dat cao’s niet meer algemeen verbindend moeten worden verklaard zodat cao-afspraken in een bedrijfstak niet aan alle werkgevers in die sector kan worden opgelegd.

Ware gedaante
Asscher: "Dit is de ware gedaante van de VVD. Het is een heel ander geluid dan wij, gelukkig, als kabinet uitdragen waarin wij de trend van steeds meer flexwerk willen keren en het heel belangrijk vinden dat collega’s geen concurrent van elkaar worden, want dat is het effect als je stopt met de cao en arbeidsvoorwaarden die je beschermen. Dan moet iedere werknemer in zijn eentje onderhandelen met zijn baas over zijn salaris. Dan wordt je tegen elkaar uitgespeeld. Dan krijg je een race naar de bodem."

Asscher stelt dat de "gewone mensen" de verliezers van het VVD-programma zijn. "De enige die daarvan profiteert, zijn de grote bedrijven die op loonkosten willen bezuinigen. Daar zit ik niet voor in de politiek."

Lijsttrekkerschap
Of stevige taal van de sociaal-democraat een voorbode op het lijsttrekkerschap van de PvdA is, liet Asscher nog in het midden. Hij neemt deze maand een besluit, zo liet hij eerder weten.

Premier Rutte wilde tijdens zijn wekelijkse persconferentie niet ingaan op de woorden van Asscher. "Voor iemand die zo lang moet nadenken over zijn volgende stap vind ik het nogal stoere uitspraken", was de korte reactie van Rutte.

Door: NU.nl/Avinash Bhikhie

PvDA is degene die VVD plannen afgelopen jaar mogelijk heeft gemaakt... Wat zeuren ze nou?

super ick
07-10-16, 18:41
Het gekke is dat de PvdA stemmers niet naar de SP gaan maar naar de PVV.

knuppeltje
08-10-16, 09:15
Het gekke is dat de PvdA stemmers niet naar de SP gaan maar naar de PVV.

HUH? Getver, wat een stelletje smerige landverraders zijn dat! :jammer:

super ick
08-10-16, 17:57
HUH? Getver, wat een stelletje smerige landverraders zijn dat! :jammer:

Allemaal tokkies.

knuppeltje
09-10-16, 09:12
Allemaal tokkies.

Als jij nu even noemt wie het allemaal zijn, dan zal ik ze eens gaan aanpakken. :ninja2:

mark61
09-10-16, 13:34
Eerst VVD faciliteren en nu hypocriet vanwege verkiezingen afstand nemen van VVD... Hoe erg kun je je kiezers belazeren? Ik zou eerder SP kiezen dan PvDA... Stelletje hypocrieten...

PvDA is degene die VVD plannen afgelopen jaar mogelijk heeft gemaakt... Wat zeuren ze nou?

Jij begrijpt niets van de werking van de (Nederlandse) democratie. Terug naar school voor een cursus staatsinrichting.

Wizdom
09-10-16, 15:25
Jij begrijpt niets van de werking van de (Nederlandse) democratie. Terug naar school voor een cursus staatsinrichting.

Jij bent degene die er niets van begrijpt... PvDA had ook een coalitie met linkse partijen kunnen vormen zoals de SP en Groen Links... Dan hadden ze niet zo veel compromissen hoeven te sluiten... Door met de VVD een coalitie te sluiten hebben ze hun electoraat belazerd...

Ze voelden zich blijkbaar meer aangetrokken tot de liberale agenda dan een sociale... Dan bedoel ik niet de achterban maar de verraderlijke politici... Hetzelfde probleem zien we in het Verenigd Koninkrijk... Er zitten veel politici met een eigen agenda die totaal afwijkt van de agenda van hun achterban die ze zogenaamd vertegenwoordigen...

In VK is er een Corbyn die al die carriere politici terecht uit de partij heeft ontslagen omdat ze niet de achterban vertegenwoordigen... Corbyn is herhaaldelijk in strijd met de carriere politici en zijn acherban staat vierkant achter hem...