PDA

Bekijk Volledige Versie : "Ik excuseer me in naam van mijn land."



Marsipulami
12-10-16, 20:45
https://youtu.be/XKWRLLyCROA

Lily Allen in tranen na bezoek aan Calais: "Ik excuseer me in naam van mijn land"

Sven Van Malderen - 12/10/16 - 16u30**Bron: BBC; Daily Mail


Lily Allen heeft na een bezoek aan de Jungle van Calais haar excuses aangeboden voor de ellende waarmee vluchtelingen geconfronteerd worden. Toen de Britse zangeres een 13-jarige jongen uit Afghanistan ontmoette, barstte ze zelfs in tranen uit. De tiener verblijft er al twee maanden, zijn vader woont naar eigen zeggen in Birmingham. "Het lijkt er sterk op dat de Engelsen jouw leven tot drie keer toe in gevaar gebracht hebben", verklaarde Allen. "We hebben je land gebombardeerd en je in de handen van de taliban geduwd. En nu zet je je leven op het spel om ons land binnen te raken. Ik excuseer me in naam van mijn land. Het spijt me dat we jullie dit allemaal aandoen."

Allen maakte de oversteek voor het BBC-programma 'Victoria Derbyshire'. Ze hielp een handje in een opslagplaats waar hulpgoederen verzameld werden, maar raakte pas echt ontroerd door de wanhopige verhalen die vrouwen en kinderen vertelden. "Deze mensen hebben het comfort en de stabiliteit die ze vroeger kenden moeten opgeven. Ik denk niet dat iemand uit vrije wil de keuze zou maken om in deze Jungle te verblijven. Ik zit tijdens etentjes vaak genoeg naast miljonairs, ik zou hen de volgende keer graag willen vragen om wat geld uit hun zakken te halen", vertelde ze achteraf.

Dat Allen het zo opneemt voor de vluchtelingen werd haar niet overal in dank afgenomen. "Bespaar me je krokodillentranen", klonk het onder meer. Of: "Te belachelijk voor woorden."

"Wow, zo veel slechte reacties omdat ik me excuseerde bij een hulpeloos kind voor de rol die dit land gespeeld heeft in zijn catastrofale situatie", klonk het op Twitter. "Veel mensen zeggen dat ik me beter zorgen zou maken over de migranten die onze eigen burgers verkrachten. Maar ik had het over de 1.022 kinderen die daar zonder enige begeleiding zitten en volgende week weg moeten. Ik heb nog geen verhalen gehoord over kinderen die hier iemand verkracht hebben. Integendeel, de kans is veel groter dat zij het slachtoffer worden van misbruik."

Intussen wordt alles in gereedheid gebracht om het vluchtelingenkamp in Calais te sluiten. Voor minstens 7.000 migranten moet een nieuw onderkomen gevonden worden. West-Vlaanderen en het kabinet van de minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon zijn al ruime tijd bezig met het opstellen van een aantal scenario's om mogelijke pieken op te vangen. De vrees bestaat namelijk dat heel wat illegalen de grens zullen oversteken om vanuit Zeebrugge te proberen in Groot-Brittannië te geraken.

knuppeltje
13-10-16, 09:02
En wat met de warlords daar?

super ick
13-10-16, 09:10
En wat met de warlords daar?

Hebben die hun excuses nog niet aangeboden dan?

knuppeltje
13-10-16, 09:32
Hebben die hun excuses nog niet aangeboden dan?

Ik weet niet wie jij bedoelt. Maar van die ik bedoel hebben er dat nog geen van allen gedaan. Toch zijn ook die verantwoordelijk voor veel ellende.

super ick
13-10-16, 13:05
Ik weet niet wie jij bedoelt. Maar van die ik bedoel hebben er dat nog geen van allen gedaan. Toch zijn ook die verantwoordelijk voor veel ellende.

Dat bedoel ik. Excuses lijkt wel voorbehouden aan westerlingen.

Excuses maken namens je land, je regering, je voorouders, etc. Het roept als vanzelfsprekend de vraag om excuses voor zo'n beetje alles op.

Het is weer oktober. Ik wacht weer op de zwartepietendiscussies.

Mocht er in deze in post iets staat waar u aanstoot aan neemt dan bied ik bij voorbaat mijn excuses aan. Namens mijzelf, mijn ouders, mijn famile, de buurt en heel Nederland

Ibrah1234
13-10-16, 20:17
Dat bedoel ik. Excuses lijkt wel voorbehouden aan westerlingen.

Excuses maken namens je land, je regering, je voorouders, etc. Het roept als vanzelfsprekend de vraag om excuses voor zo'n beetje alles op.

Het is weer oktober. Ik wacht weer op de zwartepietendiscussies.

Mocht er in deze in post iets staat waar u aanstoot aan neemt dan bied ik bij voorbaat mijn excuses aan. Namens mijzelf, mijn ouders, mijn famile, de buurt en heel Nederland

Vermits nog enig moreel besef aanwezig biedt dan s.v.p. ook even je excuses aan vanwege een redelijk succesvol maatschappelijk bestaan.

super ick
14-10-16, 07:53
Ik vraag aandacht. Mag ik mee doen alstublieft? Ik wil zo graag ook wat zeggen maar ik weet niet goed wat.

vooruit dan, als het van de anderen ook mag.

knuppeltje
14-10-16, 08:17
Krijgsheren

https://img.washingtonpost.com/rf/image_480w/2010-2019/WashingtonPost/2014/04/22/Foreign/Graphics/warlords-comp.jpg?uuid=wmmsWspeEeOnXkY1h4kbVw
Prominente Afghaanse krijgsheren.

Die krijgsheren waren zover ik weet geen Westerse militairen maar Afghanen. Hebben op een geweldadige wijze gebruik/misbruik gemaakt van een machtsvacuüm onstaan na de val van de centrale regering. Krijgsheren zag je in Duitsland niet toen Hitler verslagen werd. Nee, het ligt allemaal aan de plaatselijke macho-cultuur. Het maakt helemaal niet uit wie er aan de macht is in een derde wereldland als Afghanistan. Het resultaat is altijd slecht voor vrouwen, niet gelovigen en "afwijkingen" van de natuur (homo's). Ja, de VS zou die krijgsheren hebben gesteund om strategische redenen. Tja, hadden ze Bin Laden met zijn leger van zelfmoordenaars maar netjes moeten afleveren aan de VS. Afghanistan wilde niet meewerken en dan kun je gedonder verwachten. Die krijgsheren en hun aanhangers hebben zich schuldig gemaakt aan misdaden als ontvoering, verkrachting, beroving en moord. Dat is op deze schaal in een derde wereldland heel normaal en is geen bewuste politiek geweest van de VS. De VS had die krijgsheren vermoedelijk nodig om Bin Laden en aanhang op te ruimen. Natuurlijk geen fris volk, maar dat is nu eenmaal wat je kunt verwachten in zo'n macho-cultuur. Na de "bewezen diensten" hadden de VS misschien al die krijgsheren en hun aanhang ook moeten opruimen. De vraag is dan wel of dit niet weer nieuwe vijanden zou opleveren. Zo ja, dan moet je op safe gaan en dat hele spul met de grond gelijk maken. Is allemaal niet gebeurd. Laat het nu maar gewoon sudderen. Met geweld kun je daar toch geen vrede en democratie brengen. Aan westerse ideeën hebben ze nu eenmaal maling. De beste strategie is helemaal niks doen daar. En natuurlijk zorgen dat ze niet in het vliegtuig stappen naar het westen. Daarin heeft Trump gelijk. Ieder zijn eigen cultuurparadijs.

Human Rights Watch : PDF - 'Killing you is a very easy thing for us' (https://www.hrw.org/reports/2003/afghanistan0703/afghanistan0703.pdf) ('us' niet verwarren met U.S., haha)

Die gasten bedoelde ik dus. Dat een zichzelf Super noemende dat niet snapte, vind ik dan ook zijn probleem.

super ick
14-10-16, 16:01
Die gasten bedoelde ik dus. Dat een zichzelf Super noemende dat niet snapte, vind ik dan ook zijn probleem.

Die bedoelde ik dus en jij ook.

Het was dan ook cynisch bedoelt toen ik vroeg of één van hen al excuses had aangeboden.

Volgens mij heb jij het probleem dat je mij probeert aan te smeren.

super ick
14-10-16, 16:02
Aha, tekstvervalsing is jou natuurlijk niet vreemd met jouw ervaring(je voorouders dan, jij ook nu dus)in geschiedvervalsing. Je kan het anders niet redden in je eentje daarom "die anderen", nietwaar Bruinhemd Flick? Kijk, ik hoef dat namelijk niet te doen. Wat er uit jouw gore bek vloeit is voldoende materiaal.
Zoals ik al eerder al zei...no backbone, laf. Wat zei je nou alweer dat mensen die jou kenden van jou vonden?
Respect...of zoiets...haha. Nog even en je gaat weer moeders roepen.

Stalker.

Raak je er opgewonden van?

knuppeltje
15-10-16, 08:33
Die bedoelde ik dus en jij ook.

Het was dan ook cynisch bedoelt toen ik vroeg of één van hen al excuses had aangeboden.

Volgens mij heb jij het probleem dat je mij probeert aan te smeren.

:eek:

Marsipulami
15-10-16, 22:37
Kinderen uit "Jungle" binnenkort naar Groot-Brittannië

AP - za 15/10/2016 - 23:04 Luc De Roy

Tientallen niet-begeleide minderjarigen uit de "Jungle", het vluchtelingenkamp bij Calais, mogen binnenkort naar Groot-Brittannië. Het gaat om kinderen met familie in dat land. Britse en Franse ambtenaren zijn begonnen met het registreren van kinderen die zonder ouders in de "Jungle" leven.


Via luidsprekers in het kamp worden kinderen opgeroepen om zich te komen registreren. Minderjarigen met broers, zussen, ooms of tantes in het Verenigd Koninkrijk komen in aanmerking om daar te worden opgevangen.

Van de naar schatting 7 tot 10.000 vluchtelingen in het kamp nabij Calais, zijn er meer dan 1.000 minderjarig. De Engelse kinderombudsman wil ongeveer 300 kinderen uit het kamp overbrengen naar het VK.

De Britse overheid zegt zo snel mogelijk in gang te willen schieten, voor het kamp in Calais wordt afgebroken, wat gepland is tegen het einde van het jaar.

Enkele Syrische en Afghaanse kinderen zijn al overgebracht, en volgende week zouden er nog een paar tientallen kunnen vertrekken.

https://youtu.be/JWSY8Ne2A8w

Bofko
17-10-16, 00:29
[ "We hebben je land gebombardeerd en je in de handen van de taliban geduwd. En nu zet je je leven op het spel om ons land binnen te raken. Ik excuseer me in naam van mijn land. Het spijt me dat we jullie dit allemaal aandoen."

Is Engeland nu de hel of is Engeland de hemel, Lily?

super ick
17-10-16, 18:21
......

......