PDA

Bekijk Volledige Versie : Autosector Marokko: 175.000 nieuwe banen



Wizdom
30-10-16, 09:21
Autosector Marokko: 175.000 nieuwe banen

30 juli 2016 - 21:50 - Economie

Autosector Marokko: 175.000 nieuwe banen

In de Marokkaanse autosector zullen in de komende drie jaar ruim 175.000 nieuwe banen worden gecreëerd. Dat meldt Hakim Abdelmoumen, voorzitter van de vereniging voor autoindustrie en handel AMICA.
Abdelmoumen vertelde tijdens een conferentie in Casablanca op maandag dat de sector vorig jaar met 25 procent was gegroeid en dat tegen 2020 ruim 175.000 nieuwe banen zullen worden gecreëerd.
Volgens de verantwoordelijke is de autosector een meevaller voor de Marokkaanse economie. De sector is namelijk nauw verbonden met andere sectoren zoals de ijzer-, textiel- en kabelindustrie.
Persagentschap MAP meldt tevens dat onlangs drie nieuwe overeenkomsten werden gesloten met Marokkaanse banken om de autosector verder te ontwikkelen en binnen- en buitenlandse investeringen aan te moedigen.

Ibrah1234
30-10-16, 10:04
En die sukkel van een Pechtold maar roepen dat we naar een kenniseconomie toe moeten waar vervolgens slechts een handjevol HTS'ers en afgestudeerden TU Delft emplooi kunnen vinden.

In China schijnen er jaarlijks 600.000!! ingenieurs af te studeren. We hebben de race allang verloren. Binnenkort ook op kennis.

Dezelfde ziekte als India. Prat gaan op hightech ICT waar maar een zeer klein deel van de 1 miljard inwoners emplooi kan vinden.

De hele wereld veranderd om hem heen maar sukkel Samson van de overleden PVDA stelt: "Uiteindelijk moet Nederland, zo legt Samsom uit, de stap maken naar een kenniseconomie."
Leven die lui in dromenland?

De Duitsers hebben tenminste nog een maakindustrie. Over een tijdje gaan we nog slechts diensten aan elkaar verlenen in Nederland terwijl anderen onze producten maken.

Zal me niet verbazen als ik over enkele decennia de huisarts moet bezoeken ik via de webcam contact heb met een Chinees die mij medicijnen per post verstuurd voor een fractie van de kosten alhier.

Vriend van mij zat de afgelopen zomer in LA Californië en brak daar zijn pols. Hij werd in het ziekenhuis vrijwel uitsluitend geholpen door Aziaten. In Paramaribo Suriname hebben ze zowaar de hele middenstand (winkels en retail) overgenomen van de Hindoestanen.

Wizdom
30-10-16, 19:12
In Groot Brittanie precies hetzelfde... In de ICT zie je alleen Indiers en zo af en toe een verdwaalde Engelsman... Alle doktoren en tandartsen zijn Aziaten... Zelfs de retail hebben ze overgenomen...