PDA

Bekijk Volledige Versie : AOW, de Alweer Opschuiven Wet



Wizdom
31-10-16, 21:33
AOW, de Alweer Opschuiven Wet

Stond AOW altijd voor Algemene Ouderdoms Wet, inmiddels is dat de Alweer Opschuiven Wet geworden, stelt John Gelaudie uit Almere cynisch vast.

Lees je net ’afspraak is afspraak’ als het om de 1,5 miljoen per jaar gaat van Amalia, staat in de volgende krant doodleuk het idee om de AOW-leeftijd weer eens met drie maanden op te schuiven.

Vanaf mijn 17e heb ik nu 41 jaar continue en fulltime gewerkt zonder een enkele onderbreking, is door de pensioenverzekeraars ongeveer 60% van het beloofde pensioen gestolen en doet de overheid er nog een schepje bovenop. Duidelijk een idee van iemand die zich geen zorgen hoeft te maken over zijn of haar oude dag.

Ik heb nu meer pensioen- en AOW-premies betaald dan ik ooit in 10 mensenlevens zou kunnen terugontvangen en ik mag nog 10 jaar gaan meebetalen. Een beetje scheef is het allemaal wel lijkt mij.

Wordt het niet tijd om het hele stelsel overboord te gooien? Is het logisch om iedereen gelijke AOW te betalen of zou het wellicht ook deels afhankelijk gemaakt kunnen worden van de ingelegde premies? Dit is echt te idioot voor woorden. Je zou er bijna hele slechte gedachten op gaan nahouden.