PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter veroordeelt Amersfoorter met twee vrouwen



Stichting NIA
16-11-16, 16:30
https://www.nia2match.com/nl/system/files/bigamie_veroordeling.jpg



UTRECHT - Een Amersfoortse man is veroordeeld tot twee maanden cel voorwaardelijk omdat hij met twee vrouwen getrouwd was. Hij ging het dubbele huwelijk vier jaar geleden aan in Marokko.
Met twee personen tegelijkertijd getrouwd zijn heet bigamie. Dat is verboden in Nederland. De Amersfoorter trouwde in 2012 naar eigen zeggen met een tweede vrouw omdat zijn Nederlandse partner geen kinderen kon krijgen.

De celstraf is voorwaardelijk omdat het huwelijk met de Nederlandse vrouw inmiddels voorbij is. Ook is volgens de rechter de kans op herhaling klein.

REGELS MAROKKO
In Marokko is het voor een man onder bepaalde voorwaarden mogelijk om een tweede vrouw te nemen. Dit mag alleen als de eerste vrouw instemt, de man voldoende geld heeft, er voldoende gemotiveerd kan worden waarom iemand dit wil of als de rechter toestemming geeft.

BIGAMIE MOET KUNNEN
De maximale straf in Nederland voor bigamie is zes jaar cel. Anis Boumanjal, de Utrechtse advocaat die de Amersfoorter bijstond, vindt dat raar. "In Nederland zijn we er wel aan gewend dat iemand met jan en alleman naar bed gaat. Daar doen we dan niet moeilijk over."
"Zo lang de vrouw en de man beiden instemmen met deze gang van zaken, is er geen man overboord."



Bron: https://www.nia2match.com/nl/forum/huwelijk-het-nieuws/rechter-veroordeelt-amersfoorter-met-twee-vrouwen

Wizdom
16-11-16, 17:14
https://www.nia2match.com/nl/system/files/bigamie_veroordeling.jpg



UTRECHT - Een Amersfoortse man is veroordeeld tot twee maanden cel voorwaardelijk omdat hij met twee vrouwen getrouwd was. Hij ging het dubbele huwelijk vier jaar geleden aan in Marokko.
Met twee personen tegelijkertijd getrouwd zijn heet bigamie. Dat is verboden in Nederland. De Amersfoorter trouwde in 2012 naar eigen zeggen met een tweede vrouw omdat zijn Nederlandse partner geen kinderen kon krijgen.

De celstraf is voorwaardelijk omdat het huwelijk met de Nederlandse vrouw inmiddels voorbij is. Ook is volgens de rechter de kans op herhaling klein.

REGELS MAROKKO
In Marokko is het voor een man onder bepaalde voorwaarden mogelijk om een tweede vrouw te nemen. Dit mag alleen als de eerste vrouw instemt, de man voldoende geld heeft, er voldoende gemotiveerd kan worden waarom iemand dit wil of als de rechter toestemming geeft.

BIGAMIE MOET KUNNEN
De maximale straf in Nederland voor bigamie is zes jaar cel. Anis Boumanjal, de Utrechtse advocaat die de Amersfoorter bijstond, vindt dat raar. "In Nederland zijn we er wel aan gewend dat iemand met jan en alleman naar bed gaat. Daar doen we dan niet moeilijk over."
"Zo lang de vrouw en de man beiden instemmen met deze gang van zaken, is er geen man overboord."



Bron: https://www.nia2match.com/nl/forum/huwelijk-het-nieuws/rechter-veroordeelt-amersfoorter-met-twee-vrouwen

Hele vreemde wet die Bigamie wet... Je mag wel buiten de deur Bigamien maar binnen de deur mag dat weer niet?

Eke
16-11-16, 17:30
[ "In Nederland zijn we er wel aan gewend dat iemand met jan en alleman naar bed gaat.Daar doen we niet moeilijk over "



Anis, ga je schamen in een hoekje !

Een huwelijk gelijk stellen aan een sexuele daad. :slaap:

Ibrah1234
16-11-16, 17:33
Hele vreemde wet die Bigamie wet... Je mag wel buiten de deur Bigamien maar binnen de deur mag dat weer niet?

Ik vind het al een hele kunst een relatie goed te houden met slechts één vrouw. Vrouwen hebben van die enge dingen die ze emoties noemen en waar ze dan ook over willen praten...brrrr.

Moet er niet aan denken 2 vrouwen te hebben. Zou in no-time hoorndol worden. :)

mark61
16-11-16, 19:10
Anis Boumanjal, de Utrechtse advocaat die de Amersfoorter bijstond, vindt dat raar. "In Nederland zijn we er wel aan gewend dat iemand met jan en alleman naar bed gaat. Daar doen we dan niet moeilijk over."

Het islamitische concept van het huwelijk :moe: License to f*ck, das alles :moe:

Of?

Rob Gosseling
16-11-16, 19:30
Anis, ga je schamen in een hoekje !

Een huwelijk gelijk stellen aan een sexuele daad. :slaap:

Tja, het blijven toch mensen met primitieve concepten. Mensen geografisch verplaatsen maakt nog niet dat ze ineens anders gaan denken na verplichte instruktie over de westerse cultuur. Bij de pvda hebben ze dat wel heel lang gedacht en een aantal wereldvreemden onder hen misschien nog steeds. Ik denk nu dat ze het zelf vermoedelijk ook nooit echt geloofd hebben, ze hebben zichzelf wijsgemaakt door het vaak te herhalen. De maakbare samenleving was eerder een verkoopprodukt van de pvda om aan de macht te komen en deze te behouden. Leugens verkondigen en zo het electoraat besodemieteren. Zo werden achterlijke culturen toegelaten tot Nederland. De daardoor onstane schade is enorm en onherstelbaar.

Nu ben ik er wel voorstander van om het polygame huwelijk te legaliseren. Ik vind dat de staat en de samenleving niets te maken hebben met de keuze van mensen die in vrijwilligheid besluiten met meer dan twee partners in het huwelijk te treden. Als drie mannen en twee vrouwen met elkaar willen trouwen moet dat kunnen. Niemand heeft daar hinder of last van.

Eke
16-11-16, 20:47
Tja, het blijven toch mensen met primitieve concepten.


Anderen als pispaal gebruiken stamt uit een primitief concept, RG.

Eke
16-11-16, 21:08
Moet er niet aan denken 2 vrouwen te hebben. Zou in no-time hoorndol worden. :)

Vrouw nummer 1 uit deze bigamiezaak is ook al afgehaakt.......Dus zo makkelijk is het toch niet om een partner in een bestaand huwelijk in te bedden hier in Nederland, Ibrah !

Uitzonderingen bevestigen de regel overigens.

Rob Gosseling
17-11-16, 01:51
Anderen als pispaal gebruiken stamt uit een primitief concept, RG.

Daar doe ik niet aan. Wat vind je verder van het onderwerp polygamie, legaliseren of niet?



.

Wizdom
17-11-16, 10:41
Het islamitische concept van het huwelijk :moe: License to f*ck, das alles :moe:

Of?

Je begrijpt me niet... Het zou meer consistent zijn wanneer ook BIGAMIE buiten de deur verboden zou worden... Het hebben van een 2e vrouw wat nergens geregistreerd staat...

The_Grand_Wazoo
17-11-16, 11:25
Persoonlijk lig ik niet wakker van bigamie. Maar juridisch is het denk ik wel complexer dan één enkel wetje. Het hele familie recht en erfrecht moet dan ook worden aangepast.

Charlus
17-11-16, 15:25
Het islamitische concept van het huwelijk :moe: License to f*ck, das alles :moe:

Of?
Neeneenee Islambashertje. Polygamie vanwege te weinig mannen bij oorlogen. Er staat nergens dat polygamie alleen bedoeld voor oorlogsituaties maar dat dient men er zelf bij te verzinnen omdat immers bij polygamie tijdens vrede er te weinig vrouwen zouden zijn.

The_Grand_Wazoo
17-11-16, 16:18
Ik mag er toch wel van uitgaan dat één vrouw dan ook meerdere mannen mag trouwen ...

Rob Gosseling
17-11-16, 17:49
Ik mag er toch wel van uitgaan dat één vrouw dan ook meerdere mannen mag trouwen ...

Dat is heel logisch en rechtvaardig ja. Als het wettelijk geregeld zou worden mag je daar van uitgaan ja. Voor de islam is dat een andere kwestie. Moslims die polygaam willen leven zullen dankbaar gebruik maken van wetten die polygamie mogelijk maken, maar daarbij de mogelijkheid uitsluiten van polyandrie (veelmannerij). De wet geeft alleen de mogelijkheid maar kan niet voorkomen dat vrouwen op dit gebied gediscrimineerd worden. Toon het maar eens aan... Mensen kunnen nu eenmaal selectief gebruik maken van de mogelijkheden. Nu mag men ook al polygaam gaan samenwonen en daarbij een samenlevingscontract tekenen. Het huwelijk lijkt mij vervolgens een kleine stap. Ik zie niet in waarom dat niet legaal zou kunnen zijn. Niemand heeft er last van.

The_Grand_Wazoo
17-11-16, 18:54
Wat kun jij toch heerlijk happen ...

magna12
17-11-16, 19:36
O jeej.

Rob Gosseling
17-11-16, 22:11
Wat kun jij toch heerlijk happen ...

Heeft niets met 'happen' te maken. Het was een prima opmerking van jou. Er viel niets te happen. Ik gaf je gewoon gelijk.

Eke
17-11-16, 22:37
Daar doe ik niet aan. Wat vind je verder van het onderwerp polygamie, legaliseren of niet?



.

Je merkt het niet bij jezelf op als je dit doet ?
Lees je eerste zin nog eens..waarbij je het hebt over "Het blijven toch mensen met primitieve concepten"


Zo'n primitief concept is bigamie trouwens niet. Nog sterker, jij bent voor polygamie.


Je vraagt waar ik sta in deze kwestie.

Vroeger trouwde men vooral op rationele gronden...de liefde (eros) was bedoeld voor buiten het huwelijk.(minnaar/minnares)
Binnen het huwelijk ontwikkelde zich vaak een solide kameraadschap .

Tegenwoordig zijn de verwachtingen bij het begin van een huwelijk bijzonder hoog : het is de plek waar De Liefde gedijt. Is dit niet zo dan volgt een pijnlijke scheiding.
Een huwelijk gebaseerd op 'Yesss...dit is 'm/of haar.." blijkt vaak een enorme opgave (rond de 40% echtscheidingen --CBS 2016)

en voor Nederlandse bigamie anno 2016 vind ik zo'n uitgangspunt helemaaal funest.

Laten we eerst het huwelijk maar eens pogen terug te brengen tot een realistischer samenlevingsvorm waarin het voor eventuele kinderen fijn is om op te groeien en voor partners prima is om samen oud te worden-als dat gegeven is- enz.


Natuurlijk zijn er mensen die goed in grotere samenlevingsvormen -ook met sex- kunnen funktioneren. Dat kan en kon altijd al.

Charlus
17-11-16, 23:09
Polygamie en polyandrie sluiten elkaar altijd uit, niet technisch maar cultureel/maatschappelijk/sociaal (nee werkelijk, Charlus?).
Ook: wanneer gescheven staat dat een man aan een hardnekkig weerspannige vrouw een corrigerende tik dient uit te delen, dan kan men er vanuit gaan dat een vrouw juist niet gerechtigd is tot mannenkastijding.

Rob Gosseling
18-11-16, 05:19
Je merkt het niet bij jezelf op als je dit doet ?
Lees je eerste zin nog eens..waarbij je het hebt over "Het blijven toch mensen met primitieve concepten"

Zo'n primitief concept is bigamie trouwens niet. Nog sterker, jij bent voor polygamie.

Als ik refereer aan primitieve concepten doel ik op normen en waarden uit culturen waarbinnen mannen een dominante rol spelen en veel meer rechten genieten dan vrouwen. Zie de Islam en polygamie.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/09/19/1411163246076_Image_galleryImage_Hasan_Phillips_an d_his_th.JPG

Bovenstaand plaatje: Ik vind het een rotgezicht en storend dat ze bestaan. En het mannetje boven noem ik primitief en hypocriet ja. Niet vanwege die meerdere partners, maar vanwege de schaamteloze verschillen tussen rechten van vrouwen en mannen die hij voorstaat. Maar ja, ze zijn er nu eenmaal... Kennelijk niks meer aan te doen.

Aan zuivere polygamie (mits gelijke rechten voor vrouwen en mannen) heb ik geen enkel moreel bezwaar, dat heb ik ook in andere topic's verdedigd. Wat onrechtvaardig en bovenal hypocriet is, is dat binnen de islam polygamie alleen is toegestaan voor mannen die met meerdere vrouwen willen trouwen (polygynie). Dat vind ik een primitief concept: onderscheid maken omdat de eer van man moet gelden. Polygynie, het maagdencomplex, eerwraak het komt allemaal uit dezelfde hoek: de Arabische wereld. Een vrouw die in die hoek verkracht wordt gaat de bak in wegens zina. Verwacht niet wanneer je die mensen uit die buurt verplaatst naar een beschaafd deel van de wereld, dat ze dan ineens een metamorfose ondergaan en zich aanpassen aan de nieuwe omgeving.

In het westen bestaan al heel lang concepten als swingen, polyamorie, open relaties, polygaam samenleven, partnerruil etc. Ik zie niet in waarom dus een polygaam huwelijk niet zou kunnen. Er kan geen moreel bezwaar zijn.


Je vraagt waar ik sta in deze kwestie.

Vroeger trouwde men vooral op rationele gronden...de liefde (eros) was bedoeld voor buiten het huwelijk.(minnaar/minnares)
Binnen het huwelijk ontwikkelde zich vaak een solide kameraadschap .

Tegenwoordig zijn de verwachtingen bij het begin van een huwelijk bijzonder hoog : het is de plek waar De Liefde gedijt. Is dit niet zo dan volgt een pijnlijke scheiding.
Een huwelijk gebaseerd op 'Yesss...dit is 'm/of haar.." blijkt vaak een enorme opgave (rond de 40% echtscheidingen --CBS 2016)

en voor Nederlandse bigamie anno 2016 vind ik zo'n uitgangspunt helemaaal funest.

Laten we eerst het huwelijk maar eens pogen terug te brengen tot een realistischer samenlevingsvorm waarin het voor eventuele kinderen fijn is om op te groeien en voor partners prima is om samen oud te worden-als dat gegeven is- enz.

Natuurlijk zijn er mensen die goed in grotere samenlevingsvormen -ook met sex- kunnen funktioneren. Dat kan en kon altijd al.

Dat er veel scheidingen zijn is geen reden om het polygame huwelijk dan maar niet te legaliseren. Want met dat argument kun je het monogame huwelijk dan ook wel afschaffen. Mensen die nu bezwaren maken tegen polygamie hebben alleen morele bezwaren. Het zou niet bijbels zijn, etc. Wat gaat het de samenleving nu aan wat mensen in vrijheid met elkaar willen afspreken? Niets, helemaal niets. Heeft de samenleving er last van? Nee.

Kom nu eens met een goed argument tegen polygamie. Ik kan er niet één bedenken!

Ik vraag mij ook af of vrouwen binnen een polygaam islamitsch huwelijk ook samen sex (mogen) hebben. Immers die vrouwen zijn behalve met het mannetje ook met elkaar getrouwd "in alle vrijheid"... Gaat het mannetje bijvoorbeeld met twee vrouwtjes of meer tegelijk naar bed? Of mag binnen de islam het mannetje alleen met één vrouwtje tegelijk. Hoe zou het mannetje reageren indien twee van "zijn" vrouwen het met elkaar doen? Als die vrouwen het mannetje moeten delen en er staat verder niets tegenover is het ook niks waard met zo'n relatie. Als die vrouwen door één mannetje bediend worden komen ze onvermijdelijk behoorlijk tekort op seksueel gebied. Dan kun je beter gewoon swingen. Als polyamie in de arabische wereld veel voorkomt ontstaat er onvermijdelijk een overschot aan mannetjes. Dat zou voor de vrouwen die binnen een polygame relatie leven en met wie de man gedeeld moet worden een fijne oplossing zijn. Lekker afwisselend. Die vrouwen willen ook wel eens wat anders. Toch?

Rob Gosseling
18-11-16, 06:02
Polygamie en polyandrie sluiten elkaar altijd uit, niet technisch maar cultureel/maatschappelijk/sociaal (nee werkelijk, Charlus?).
Ook: wanneer geschreven staat dat een man aan een hardnekkig weerspannige vrouw een corrigerende tik dient uit te delen, dan kan men er vanuit gaan dat een vrouw juist niet gerechtigd is tot mannenkastijding.

Punt 1: Bijna. Met uitzondering van Nepal, Tibet en Noord India. En natuurlijk de polyamoreuze relaties in het westen.

Punt 2: klopt.

Eke
18-11-16, 12:06
Als ik refereer aan primitieve concepten doel ik op normen en waarden uit culturen waarbinnen mannen een dominante rol spelen en veel meer rechten genieten dan vrouwen. Zie de Islam en polygamie.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/09/19/1411163246076_Image_galleryImage_Hasan_Phillips_an d_his_th.JPG

Bovenstaand plaatje: Ik vind het een rotgezicht en storend dat ze bestaan.

Eric, je kunt het ook zien als opa en oma die met hun twee dochters en kleinkinderen een wandelingetje aan het maken zijn....

Dat je uiterlijkheden van mensen als een rot gezicht ervaart........dat gebeurt over de HELE wereld, dagelijks. En het gaat nog verder :

Ook al ben je Miss Holland, je kunt niet onder de douche vandaan je kleuters naar school brengen.

Er zijn nou eenmaal een paar regels...Daarover kun je gaan discussiëren : of het een religieuze voorschrift eigenlijk is bijvoorbeeld. (na de zondeval). Maar het feit blijft dat het aanstoot geeft in het algemeen en daarom niet gebruikelijk is binnen onze Nederlandse cultuur.

Wat betreft die gezichts-bedekkende sluier in de openbare ruimte...dat vind ik een tegenpool van Miss Hollland in haar blootje. Veel landgenoten voelen zich er niet senang bij ook al is het op zich iets moois voor andere landgenoten....



NOTA BENE. Maar waarom vind je het storend dat mensen die niet in jouw plaatje passen b e s t a a n.
Je bent zo'n vrijheidsvoorstander, toch ? Of is dat het beeld wat je graag bij jezelf ziet ?

Eke
18-11-16, 12:23
Wat betreft deel 2 van je reaktie : er is een onderscheid tussen polygamie en het huwelijk tussen polygamisten/bigamisten.

Ik sluit aan bij TGW : ik lig ook niet wakker van bigamisten/polygamisten.
Als er onderdrukking in het spel is, dan is dat dezelfde onderdrukking die ook bij 'het normale huwelijk'kan plaats hebben. Dat is WEL een reden om er wat aan te doen.

Mijn reserves ten aanzien van het oprekken van het huwelijk in Nederland anno 2016 heb ik toegelicht in mailtje # 18 .
Ik vind het erg dat er zoveel huwelijken stranden momenteel.

super ick
19-11-16, 10:27
Persoonlijk lig ik niet wakker van bigamie. Maar juridisch is het denk ik wel complexer dan één enkel wetje. Het hele familie recht en erfrecht moet dan ook worden aangepast.

Wat dacht je van pensioenen en het sociale verzekeringsstelsel?

super ick
19-11-16, 10:28
Neeneenee Islambashertje. Polygamie vanwege te weinig mannen bij oorlogen. Er staat nergens dat polygamie alleen bedoeld voor oorlogsituaties maar dat dient men er zelf bij te verzinnen omdat immers bij polygamie tijdens vrede er te weinig vrouwen zouden zijn.

Jij gaat er maar blindelings vanuit dat er eerlijk gedeeld moet worden?

Stichting NIA
19-11-16, 19:37
Het islamitische concept van het huwelijk :moe: License to f*ck, das alles :moe:

Of?

Nee, beste lezer. Binnen de islam is het huwelijk veel meer dan de daad verrichten. Misschien dat je iets authentieks leest van de islam ipv riool journalistiek over de islam.

super ick
20-11-16, 10:03
Nee, beste lezer. Binnen de islam is het huwelijk veel meer dan de daad verrichten. Misschien dat je iets authentieks leest van de islam ipv riool journalistiek over de islam.

De islam moet een sprookje zijn. Overal waar moslims beweren meer islam of de echte islam, zuivere islam in te voeren gaat het licht uit.

Stichting NIA
20-11-16, 23:05
De islam moet een sprookje zijn. Overal waar moslims beweren meer islam of de echte islam, zuivere islam in te voeren gaat het licht uit.

Waaruit blijkt volgens jou dat de islam een sprookje moet zijn? Gaarne geen diaree doordrenkte onderbuikgevoelens!

Wizdom
21-11-16, 10:13
De islam moet een sprookje zijn. Overal waar moslims beweren meer islam of de echte islam, zuivere islam in te voeren gaat het licht uit.

Dat is meer de wens van de gedachte... De Islam zal in al zijn glorie weer schijnen en misschien mogen wij daar in de toekomst ook een glimp van mee pikken... Feit is dat het Westen verloedert en zijn hoogtepunt heeft bereikt... Het Midden-Oosten zijn dieptepunt heeft bereikt... Tegen die achtergrond is het rationeel om te bedenken dat de curves in tegengestelde richting wijzen....

The_Grand_Wazoo
21-11-16, 14:57
Nee, dat is geen rationele gedachte. Ook andere bewegingen zijn redelijk denkbaar. Bijv. Die dat het Midden Oosten nog niet op zijn diepste punt is en dat Europa een kortstondige neergang ondergaat en dan weer opbloeit. Allemaal 'rationele' mogelijkheden. Vooral als de criteria op grond waarvan de curves getekend worden onbenoemd blijven en je fact free statistiek aan het bedeijven bent.

super ick
21-11-16, 15:08
Waaruit blijkt volgens jou dat de islam een sprookje moet zijn? Gaarne geen diaree doordrenkte onderbuikgevoelens!

Sprookjes gebeuren niet werkelijk.
De islam gebeurt ook niet werkelijk. Op papier zien sommige zaken er heel aardig uit. In de praktijk blijkt het niet te werken. Moslims slaan elkaar de hersens in. Als de islam echt werkt gebeurt dat niet, of is het juist de bedoeling?

Gaarne geen diarreedoordrenkte onderbuikgevoelens.

mark61
22-11-16, 00:48
Nee, beste lezer. Binnen de islam is het huwelijk veel meer dan de daad verrichten. Misschien dat je iets authentieks leest van de islam ipv riool journalistiek over de islam.

Ik citeer een naar ik aanneem islamitische advocaat. Hij heeft dat niet gezegd, beweert u? Op grond van wat?

Volgens het principe, als iemand van jouw club wat achterlijks zegt, ontkennen we gewoon dat ie het gezegd heeft en ligt het aan de boodschapper? Die boodschapper bent u zelf, volgens uw eigen bronvermelding, dus u beweert dat u zelf riooljournalistiek bedrijft?

Geestesziek wellicht?

Leg es uit?

En als het nou voor het eerst was dat ik een moslim zie beweren dat een polygynisch huwelijk OK is, want die westerse mannen oh la la. Maar nee, dat soort gelul is schering en inslag.

Bofko
22-11-16, 03:51
Waaruit blijkt volgens jou dat de islam een sprookje moet zijn? Gaarne geen diaree doordrenkte onderbuikgevoelens!
De islam heeft geen moreel verhaal anno 2016. Beter dan boedhisme ,chistendom of atheisme
Degenen die dat wel vinden worden onderuitgehaald door de sektarische aanslagplegers.


Goede bedoelingen, maar 0 analyse........

Kan het NIA mij duidelijk maken waarom ze beter zijn dan de christelijken . Waarom hebben ze een beter moreel verhaal?.

Het gebrek aan werkelijkheidszin bij vele moslims is onvoorstelbaar.
Ze opereren vanuit het tolerante westen en kunnen alleen dankzij dit westen hun achterlijkheden poneren.