PDA

Bekijk Volledige Versie : Apen fysiek geschikt om te praten



Wizdom
09-12-16, 21:13
Apen fysiek geschikt om te praten
1 uur geleden
BRUSSEL - Apen zijn fysiek in staat om verstaanbaar te spreken. Als hun hersenen daar geschikt voor waren, zouden ze waarschijnlijk kunnen praten. Hun spraakkanaal is in ieder geval bruikbaar om genoeg verschillende klanken te maken.

Dat concludeert een internationaal wetenschapsteam van onder meer de Vrije Universiteit Brussel (VUB). De onderzoekers beweren overigens niet dat een apengesprek net zo zou klinken als bij mensen.

Ondanks vele pogingen is het nooit gelukt chimpansees of andere apen te laten praten. Lang is aangenomen dat dat komt door anatomische beperkingen van het strottenhoofd, de tong en de lippen. Het onderzoeksteam onderzocht de spraakorganen met röntgenstraling en ontdekte dat die flexibeler zijn dan werd gedacht.

De onderzoekers maakten opnamen van de organen terwijl de apen geluiden maakten en ontwierpen een computermodel van het stembereik. Dat toonde volgens VUB-professor Bart De Boer aan dat apen eenvoudig duizenden verschillende woorden voort zouden kunnen brengen.

De film Planet of the apes waarin sprekende apen de macht hebben is niet eens zo ver gezocht, grapt de universiteit. De bevindingen verschijnen vrijdagavond in het onlinetijdschrift Science Advances.

Tja... Die evolutie theorie blijkt iedere keer weer de grootste larie... Ze zouden het wel moeten kunnen maar doen het toch niet... Ondanks natuurlijke selectie...

H.P.Pas
10-12-16, 10:06
Tja... Die evolutie theorie blijkt iedere keer weer de grootste larie......

Wat, in naam van Zeus en zijn gevolg, heeft dit met de evolutie-theorie te maken ?

knuppeltje
10-12-16, 11:09
Wat, in naam van Zeus en zijn gevolg, heeft dit met de evolutie-theorie te maken ?

Meneer, helemaal niets. Maar ieder vogeltje zingt naargelang het gebekt is. Je hoort dit spreekwoord tegenwoordig niet vaak. Altans ik niet. Maar volgens mijn stellige overtuiging, ik zeg dit hoewel ik weet hoe gevaarlijk u overtuigingen vindt, zit daarin een grote kern van waarheid.

Nu wil ik Wizdom niet vergelijken met een vogel. Begrijpt u mij niet verkeerd, maar dat heerschap is, zoals vele fladderaars, een nogal bont figuur in deze voliere.

Wizdom
10-12-16, 11:20
Natuurlijke selectie theorie faalt... Hoge communicatie in de schoot geworpen maar gebruikt het niet... Dus al is al de instrumentatie voorradig betekent het niet dat deze gebruikt wordt? Hoe kan dat dan werken? Zijn apen een devolutie? Is er sprake van devolutie?

Wizdom
10-12-16, 11:22
YOGOC... You Only Get One Chance...

The_Grand_Wazoo
10-12-16, 14:48
Natuurlijke selectie theorie faalt... Hoge communicatie in de schoot geworpen maar gebruikt het niet... Dus al is al de instrumentatie voorradig betekent het niet dat deze gebruikt wordt? Hoe kan dat dan werken? Zijn apen een devolutie? Is er sprake van devolutie?

Er bestaat geen 'hoog' of 'laag' in de evolutietheorie. Het enige wat de theorie doet is de ontwikkeling van een veelheid van soorten verklaren aan de hand van een aantal eenvoudige principes. Eén daarvan is dat van het competitieve voordeel. Het al dan niet in potentie aanwezig zijn van een vermogen betekent niet dat dat vermogen ook gerealiseerd wordt. Als er geen voordeel mee te behalen is, dan gebeurd er niets met de mogelijkheid. Blijkbaar heeft alleen de mens, als soort van de orde van primaten het voordeel van spraak weten uit te nutten. Ze zijn daarmee niet hoger of lager dan de andere soorten. Pinguins hebben misschien ooit kunnen vliegen, maar hadden meer aan een vleugels waarmee zij zich onderwater konden voortbewegen. Dat leverde, waarschijnlijk, meer voordeel; is vliegen hoger dan zwemmen?

Waar jij telkens weer blijk van geeft is een nogal diep onbegrip van de evolutie theorie. Dat is niet erg, maar hou op met het verkondigen van onzin over iets waar je blijkbaar zo ontzettend weinig van hebt begrepen.

super ick
10-12-16, 18:24
Natuurlijke selectie theorie faalt... Hoge communicatie in de schoot geworpen maar gebruikt het niet... Dus al is al de instrumentatie voorradig betekent het niet dat deze gebruikt wordt? Hoe kan dat dan werken? Zijn apen een devolutie? Is er sprake van devolutie?

Er staat dat ze er fysiek in staat toe zijn maar dat de hersenen er de mogelijkheid niet voor hebben.
Het is mij een raadsel hoe jij tot je conclusie komt.

Wizdom
10-12-16, 23:10
Iemand die op zaterdag werkt is een aap in de ogen van de profeet. Er zijn dus sprekende apen.

Jij hebt geen idee waar die vers over gaat... Je gist slechts wat...

Wizdom
10-12-16, 23:12
Er staat dat ze er fysiek in staat toe zijn maar dat de hersenen er de mogelijkheid niet voor hebben.
Het is mij een raadsel hoe jij tot je conclusie komt.

Evolutie gaat ervan uit dat de natuur maximaal gebruik maakt van (nieuwe en betere) capaciteit... Dat is met de deze bevinding rondom de aap volkomen de grond in geboord... Om te overleven moet de aap competitie aan met zijn omgeving... In dit geval de mens... De aap heeft de communicatieve capaciteit maar benut deze niet... M.a.w. evolutie theorie is BULLSHIT...

Aap had zich volgens evolutie theorie allang moeten verweren... Zijn leefomgeving wordt bedreigd... De aap heeft het apparaat voor het communicatieve vermogen maar de hersenen werken niet mee... Ze evolueren niet mee?

De waarheid is dat de aap net als vele andere wezens een absoluut bepaalde capaciteit heeft die het niet kan en mag overschrijden... Dat is geen evolutie... Dat is Schepping...

Wizdom
10-12-16, 23:31
Het mooie van de koran is dat allah wil dat iedereen zijn woorden begrijpt. Daarom is de koran ook laagdrempelig. Allah in al zijn goedheid wil dat ieder schepsel zijn boodschap kan begrijpen. Logisch. Daarom kun je ook letterlijk nemen wat er staat. Het staat er niet voor niets. Wie op zaterdag werkt is een zondaar en dus een aap.

"Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: Weest verachte apen."

.

Weet je wie de Sabbath in acht namen volgens eigen geboden? Hier meer informatie over de Sabbath overtreders...

http://quransmessage.com/images/sabbat2.jpg

mark61
11-12-16, 00:03
Evolutie gaat ervan uit dat de natuur maximaal gebruik maakt van (nieuwe en betere) capaciteit...

Nee, dat gaat het niet. Je zwetst weer. Kan je daar niet een keer mee ophouden?

Je weet niks van de ET, of je doet het expres. In beide gevallen ben je een kwaadaardig stuk vreten.

Zelf ben je daarentegen wel een puik voorbeeld van devolutie. Dat kan omdat onze maatschappij types zoals jou in leven houdt :lachu:

Ibrah1234
11-12-16, 01:07
Dat kan omdat onze maatschappij types zoals jou in leven houdt :lachu:

Die jongen (Wizz) kan zich staande houden in een overzees land. Wie ben jij nu wel niet om een dergelijke hatelijke en totaal niet ter zake doende opmerking te plaatsen.

Heb jij gerede grond te veronderstellen dat Wizz in het VK aan het belastinginfuus hangt? Je roept maar wat.

Je hebt zelf ooit eens aangegeven afhankelijk te zijn geweest van een bijstandsuitkering. Ik geloof niet dat de de Wizz ooit geld heeft ontvangen van de gemeenschap om zijn gezin te kunnen onderhouden.

Wie is hier de loser?

H.P.Pas
11-12-16, 08:34
Evolutie gaat ervan uit dat de natuur maximaal gebruik maakt van (nieuwe en betere) capaciteit...


Jongen, hoe kom je daar nou toch bij ? Daar gaat evolutie helemaaal niet van uit. Lees er nou toch eens iets over, voor je begint te kwaken.

Juffrouw_Saartje
11-12-16, 08:45
Het mooie van de koran is dat allah wil dat iedereen zijn woorden begrijpt. Daarom is de koran ook laagdrempelig. Allah in al zijn goedheid wil dat ieder schepsel zijn boodschap kan begrijpen. Logisch. Daarom kun je ook letterlijk nemen wat er staat. Het staat er niet voor niets. Wie op zaterdag werkt is een zondaar en dus een aap.

"Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: Weest verachte apen."

.

Dit is weer een bewijs dat jij je kennis van de islam bij de niet-moslims haalt, het is zo’n aya wat ze er constant bij halen en verdraaien. Ook kwakzalver Hansje_niet_van_Grietje had daar een handje van.

Ik heb het al duizend maal gezegd, en ik herhaal het dan nog maar eens een keer voor de duizend en éénste keer, de islam leer je niet bij islamofoben. Om goed brood te leren bakken ga je ook niet naar de slager maar naar de ervaren bakker. Om Yoga te ervaren, ga je niet naar Amerikaanse christenen, die fel tegen Yoga zijn. Kennis over zaken haal je bij de betrokkenen zelf en moet je altijd verifiëren bij de bronnen.

Bij deze passages worden Joden niet gezien als apen zoals islamhaters fulmineren, maar werden uitsluitend de verbrekers van de Sabbath gestraft, wat exact in dezelfde lijn ligt, hoe Joden er over denken. Volgens de talmud werden sommige bouwers van de Toren van Babel getransformeerd in apen (Sanhedrin 109a). Het is uiteraard ondenkbaar dat Joden denken dat ze zelf apen zijn, dus hoe kunnen deze islamofoben, dit dan níet zo interpreteren bij de talmud maar wél bij de koran. De enige reden en verklaring is valsheid. Dat is hiermee weerlegt, en zou al genoeg reden moeten zijn om zo’n site waar jij dat vandaan haalt, als onbetrouwbaar te classificeren.

Overigens volgt hieruit direct de Almacht van God als Schepper. Adam is geschapen door God, en God kan mensen transformeren in apen. Marsipulami kan zoveel fantasie hebben als hij wil, het scheppingsverhaal kan je letterlijk gezien al niet ‘vertalen’ naar de evolutietheorie, en deze reversed evolutie van mens naar aap (in zowel Joodse als islamitische bronnen) al helemaal niet! We kunnen het er dus over eens zijn, dat de ET er letterlijk niet in staat (zie andere topic).

knuppeltje
11-12-16, 08:46
"Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo zeiden Wij tot hen: Weest verachte apen."

.

Blijkt maar weer dat ook voor Allah niet alle apen gelijk waren. Misschien waren naar zijn zin die door hem verachtte apen niet evenveel geëvalueerd in de richting die hij wenste dan de andere apen, en konden ze dus maar beter verdwijnen.

Je kunt dus zeggen dat Allah een groot voorstander van evolutie was. Maar die had hij dan ook zelf uitgevonden. Hij heeft immers alles geschapen. Maar ik kan me voorstellen dat hij van spijt over bepaalde zaken van zijn uitvinding zijn haren uit zijn hoofd trekt.

Oiseau
11-12-16, 10:03
We kunnen beter praten over de evolutie van zwarte piet maar eerst zoeken naar witte apen om mee te praten.

knuppeltje
11-12-16, 12:26
We kunnen beter praten over de evolutie van zwarte piet maar eerst zoeken naar witte apen om mee te praten.

Ik weet niet of ze heel spraakzaam zijn, maar toch.

https://www.google.nl/search?q=albino+apen&safe=active&rlz=1CAASUD_enNL685NL685&espv=2&biw=1093&bih=505&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwit8IzakOzQAhUGM8AKHXXnBmEQsAQIGQ

The_Grand_Wazoo
11-12-16, 12:44
Evolutie gaat ervan uit dat de natuur maximaal gebruik maakt van (nieuwe en betere) capaciteit... Dat is met de deze bevinding rondom de aap volkomen de grond in geboord... Om te overleven moet de aap competitie aan met zijn omgeving... In dit geval de mens... De aap heeft de communicatieve capaciteit maar benut deze niet... M.a.w. evolutie theorie is BULLSHIT...


Ik voeg mij maar even bij het koortje: nee.

Daarbij is de confrontatie tussen mens en andere primaten, voorzover de mens het leefgebied van die primaten steeds verder inperkt, zeer recent. Pakweg 150 jaar, pakweg 15 generaties chimpansees, pakweg 10 generaties oerang oetangs. Dat is op evolutionaire schaal heel erg weinig.

mark61
11-12-16, 16:17
Die jongen (Wizz) kan zich staande houden in een overzees land. Wie ben jij nu wel niet om een dergelijke hatelijke en totaal niet ter zake doende opmerking te plaatsen.

Heb jij gerede grond te veronderstellen dat Wizz in het VK aan het belastinginfuus hangt? Je roept maar wat.

Je hebt zelf ooit eens aangegeven afhankelijk te zijn geweest van een bijstandsuitkering. Ik geloof niet dat de de Wizz ooit geld heeft ontvangen van de gemeenschap om zijn gezin te kunnen onderhouden.

Wie is hier de loser?

Sjezus man, jij bent echt lager dan laag. Het zit hier tegenwoordig alleen nog maar vol met idioten.

Wizdom
11-12-16, 22:45
"Het bewijs": niet-moslims (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_)

Het staat er met koeienletters:


De koe (Al-Baqarah) (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_) 2: 65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo

zeiden Wij tot hen:
“Weest verachte apen.”

Met alle respect Gosseling... Maar als je objectief en serieus onderzoek wilt doen naar de Islam en de boodschap voor de mensheid die groter is dan haantjes gedrag en wat rancune hier en daar dan doe je er verstandig aan om betrouwbare en neutrale bronnen te raadplegen... Dus niet naar sites die hun interpretatie ontlenen aan een soort rancune en diep gewortelde haat...

Haat is als een soort alcohol... Het bedwemmeld de hersenen die van nature goed zijn in rationaliteit en logisch denken en ondermijnt gezond verstand en beoordelingsvermogen...

Wizdom
11-12-16, 23:34
"Het bewijs": niet-moslims (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_)

Het staat er met koeienletters:


De koe (Al-Baqarah) (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_) 2: 65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo

zeiden Wij tot hen:
“Weest verachte apen.”



https://alquranmulia.files.wordpress.com/2015/02/tulisan-arab-surat-albaqarah-ayat-65-66.jpg?w=490&h=136
Afbeelding: alquranmulia (https://alquranmulia.wordpress.com/2015/02/17/tafsir-ibnu-katsir-surat-al-baqarah-ayat-65-66/)



Dat wordt bevestigd door de Joden zelf in de Talmud zoals eerder gezegd... Een deel van de Joden werd vervloekt door hun zonde m.b.t. Sabbath gebod... Wat wil je daarmee zeggen?

Geen Indianen verhalen... Het is gewoon de WAARHEID... Het is gebeurd...

Bofko
12-12-16, 03:02
Dat wordt bevestigd door de Joden zelf in de Talmud zoals eerder gezegd... Een deel van de Joden werd vervloekt door hun zonde m.b.t. Sabbath gebod... Wat wil je daarmee zeggen?

Geen Indianen verhalen... Het is gewoon de WAARHEID... Het is gebeurt...

Shame on you Wizdom.

Moge Allah gevrijwaard blijven van Wizdom-idioten...

Bofko
12-12-16, 03:21
Wizdom de domme anti-semiet.

Voor een betere werelld moeten we het NIET van Wizdom hebben

knuppeltje
12-12-16, 08:27
Geen Indianen verhalen... Het is gewoon de WAARHEID... Het is gebeurt...

Dat kan niet, want dan zou het met een 'd' zijn geweest. :student:

super ick
12-12-16, 08:46
Dit is weer een bewijs dat jij je kennis van de islam bij de niet-moslims haalt, het is zo’n aya wat ze er constant bij halen en verdraaien. Ook kwakzalver Hansje_niet_van_Grietje had daar een handje van.

Ik heb het al duizend maal gezegd, en ik herhaal het dan nog maar eens een keer voor de duizend en éénste keer, de islam leer je niet bij islamofoben. Om goed brood te leren bakken ga je ook niet naar de slager maar naar de ervaren bakker. Om Yoga te ervaren, ga je niet naar Amerikaanse christenen, die fel tegen Yoga zijn. Kennis over zaken haal je bij de betrokkenen zelf en moet je altijd verifiëren bij de bronnen.

Bij deze passages worden Joden niet gezien als apen zoals islamhaters fulmineren, maar werden uitsluitend de verbrekers van de Sabbath gestraft, wat exact in dezelfde lijn ligt, hoe Joden er over denken. Volgens de talmud werden sommige bouwers van de Toren van Babel getransformeerd in apen (Sanhedrin 109a). Het is uiteraard ondenkbaar dat Joden denken dat ze zelf apen zijn, dus hoe kunnen deze islamofoben, dit dan níet zo interpreteren bij de talmud maar wél bij de koran. De enige reden en verklaring is valsheid. Dat is hiermee weerlegt, en zou al genoeg reden moeten zijn om zo’n site waar jij dat vandaan haalt, als onbetrouwbaar te classificeren.

Overigens volgt hieruit direct de Almacht van God als Schepper. Adam is geschapen door God, en God kan mensen transformeren in apen. Marsipulami kan zoveel fantasie hebben als hij wil, het scheppingsverhaal kan je letterlijk gezien al niet ‘vertalen’ naar de evolutietheorie, en deze reversed evolutie van mens naar aap (in zowel Joodse als islamitische bronnen) al helemaal niet! We kunnen het er dus over eens zijn, dat de ET er letterlijk niet in staat (zie andere topic).

Wat een god om anderen uit te schelden voor apen.

Islambakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

Juffrouw_Saartje
12-12-16, 18:45
Wat een god om anderen uit te schelden voor apen.

Islambakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

Zeg je dat ook op Joodse fora?

Juffrouw_Saartje
12-12-16, 18:51
Shame on you Wizdom.

Moge Allah gevrijwaard blijven van Wizdom-idioten...


Wizdom de domme anti-semiet.

Voor een betere werelld moeten we het NIET van Wizdom hebben

Hoezo antisemiet? Joden zeggen dat zelf in de Talmud, dat sommige bouwers van de Toren van Babel getransformeerd werden in apen (Sanhedrin 109a). Waarom is Wizzz dan een antisemiet en joden niet? Ik begrijp er niets van.

Wizdom
12-12-16, 18:53
Dat kan niet, want dan zou het met een 'd' zijn geweest. :student:

Dank knuppeltje... Ik heb het gecorrigeerd...

Wizdom
12-12-16, 18:57
Wizdom de domme anti-semiet.

Voor een betere werelld moeten we het NIET van Wizdom hebben

Het staat vermeld in De Heilige Koran dat een deel van de Joden is vervloekt en werd getransformeerd tot Apen... Dit wordt bevestigd door de Joodse traditie en de Talmud... Heeft niets te maken met Anti-Semitisme... Het staat in de Koran die Heilig is voor Moslims en in de Talmud die Heilig is voor Joden...

Dus wat brabbel je nou?

Juffrouw_Saartje
12-12-16, 18:59
"Het bewijs": niet-moslims (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_)

Het staat er met koeienletters:


De koe (Al-Baqarah) (http://www.risala.nl/koran-vertaling/#De_Koe_(Al-Baqarah)_) 2: 65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden. Alzo

zeiden Wij tot hen:
“Weest verachte apen.”



https://alquranmulia.files.wordpress.com/2015/02/tulisan-arab-surat-albaqarah-ayat-65-66.jpg?w=490&h=136
Afbeelding: alquranmulia (https://alquranmulia.wordpress.com/2015/02/17/tafsir-ibnu-katsir-surat-al-baqarah-ayat-65-66/)



Lees nog eens rustig mijn reactie door. Ook in de talmud staat dat zondaren werden getransformeerd in apen. Dit slaat dus niet op alle joden, maar op zondaren (in dit geval overtreders van de Sabbath) en dat is precies wat ik bedoel met het valse gedraai van onder andere die kwakzalver Hansie Jansie.

The party which proposed ‘Let us ascend, and dwell there’ — the Lord scattered them. The one that said, ‘Let us ascend and wage war,’ were turned to apes, spirits, devils, and night-demons. Whilst as for the party which said, ‘Let us ascend and serve idols’ — ‘for there the Lord did confound the language of all the earth.’ Sanhedrin 109a

Herhaling, het is uiteraard ondenkbaar dat Joden denken dat ze zelf apen zijn, dus hoe kunnen deze islamofoben, dit dan níet zo interpreteren bij de talmud maar wél bij de koran. De enige reden en verklaring is valsheid. Dat is hiermee weerlegt, en zou al genoeg reden moeten zijn om zo’n site waar jij dat vandaan haalt, als onbetrouwbaar te classificeren.

Wizdom
12-12-16, 19:03
Het staat vermeld in De Heilige Koran dat een deel van de Joden is vervloekt en werd getransformeerd tot Apen... Dit wordt bevestigd door de Joodse traditie en de Talmud... Heeft niets te maken met Anti-Semitisme... Het staat in de Koran die Heilig is voor Moslims en in de Talmud die Heilig is voor Joden...

Dus wat brabbel je nou?


Get access Volume 78, Issue 1 February 2015, pp. 25-40
“Become you apes, repelled!” (Quran 7:166): The transformation of the Israelites into apes and its biblical and midrashic background1
Uri Rubin (a1)
DOI: https://doi.org/10.1017/S0041977X14001438Published online: 17 March 2015
Abstract
In Quran 7:163–6, God punishes the inhabitants of “a town by the sea” who have collected fish from the sea on a Sabbath by transforming them into apes (qirada). Almost none of the attempts to find a precedent for this punishment in pre-Islamic texts have been plausible. This article argues that this scene reflects post-biblical traditions referring to Numbers 11:19–20. This biblical passage deals with the Israelites who consumed quails that had come from the sea; they were doomed to partake of the meat until it came out of their nostrils and became loathsome to them. This was their punishment after having expressed their discontent with the manna, while craving for meat and fish and vegetables. The midrashic sources describe various obnoxious bodily effects which the meat of the quails had on their unrestrained eaters. It will be suggested that the punitive transformation into apes, suffered by the people of the town by the sea who ate fish, represents the Quranic reshaped version of the bodily infliction which the quail eaters suffered as a result of eating the quails that came from the sea. In support of this suggestion, several points common to the biblical quail eaters and the Quranic people of the “town by the sea” will be highlighted.
Export citation Request permission
Copyright
COPYRIGHT: © SOAS, University of London 2015
Corresponding author
[email protected]
Footnotes
Hide All
1
My thanks are due to the participants in two seminar meetings at Tel Aviv University and the Hebrew University, with whom I shared an earlier draft of this study, as well as to an anonymous reader, for their insightful comments. I alone am responsible for any remaining shortcomings.

https://www.cambridge.org/core/journals/bulletin-of-the-school-of-oriental-and-african-studies/article/become-you-apes-repelled-quran-7166-the-transformation-of-the-israelites-into-apes-and-its-biblical-and-midrashic-background1/63AC4356D2FFD0A42465046F8A3718A2

Wizdom
12-12-16, 19:09
Joden die als Moslims bidden en wudu verrichten? Joden zijn een geheimzinnig volk...

https://www.youtube.com/watch?v=hKT6-44k2n8

Wizdom
12-12-16, 19:14
In onderstaande filmpje is ze zien hoe een orthodoxe Jood op identieke wijze als een Moslim het gebed verricht...

https://www.youtube.com/watch?v=5P8vcHpvcbY

Wizdom
12-12-16, 19:18
https://www.youtube.com/watch?v=h0sk9l6Q2lI

Wizdom
12-12-16, 20:24
Getransformeerd nog wel. Fysiek veranderd dus. Het was technisch zeker in die tijd niet mogelijk om mensen in apen te veranderen. Waarom zou je dat willen? Wat levert dat op? Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld. Maar dat neemt niet weg dat het heel kwalijk is om - zoals Super Ick stelt - dat god mensen uitscheld voor aap. Wat ben je dan voor god? In mijn beleving ben je dan een kleinzielige miserabele god. Moet je je voorstellen dat je binnen de context van het geloof het universum geschapen hebt, en dan maak je je druk om een paar mensen die de regels van de zaterdag aan hun laars lappen. Dat is toch volstrekt miserabel!

De Talmud, het oude testament, de koran, in mijn ogen stuk voor stuk afschuwelijke boeken. Ik heb hier de talmud niet genoemd, want hier had een moslim het over apen. Natuurlijk de wetten rond de sabbat zijn denk ik van joodse oorsprong. Maar ik vond het wel een leuk grapje in deze topic om dat vers over de apen uit de koran aan te halen.



Herhaling? Hoezo? Ik heb niet gesteld dat moslims denken dat ze apen zijn. Dus jouw opmerking dat joden niet denken dat ze apen zijn is daarom niet op zijn plaats. Ik denk dat niet, dus is het ook niet nuttig mij daarop te wijzen. Het enige wat blijft staan is die tekst die stelt dat mensen die op zaterdag werken of anderzijds de regels van de zaterdag niet respecteren, apen zijn. Niet fysiek, alhoewel dat wel geclaimd wordt, maar in de overdrachtelijke zin. Apen staan (kennelijk) op een lager niveau dan mensen, dus door te stellen dat een bepaalde groep mensen verandert zijn in apen, verlaag je de status van die mensen. De koran (en Talmud) duiden deze mensen aan als inferieur aan alle mensen. Ik vind dat met alle verplichte respect die ik grondwettelijk schijn te moeten hebben voor religie, een enorm gebrek aan respect voor mensen die anders zijn of zich anders gedragen. Maar ja, ik weet heel goed dat religie discriminatie stimuleert.



Ja, het staat allemaal zwart op wit en die vuile rommel is ook nog eens grondwettelijk beschermd.
.

Het disrepekt van een Kafir gaat heel ver... Durft zelfs handelen van zijn Schepper ter discussie te stellen? Kun je nagaan... Geschapen bij gratie van de Schepper en gaat dan net doen alsof ie het beter weet? Kan het nog dwazer? En dat alleen omdat ie de HEL en PARADIJS nog niet heeft gezien...

The_Grand_Wazoo
12-12-16, 20:34
Het disrepekt van een Kafir gaat heel ver... Durft zelfs handelen van zijn Schepper ter discussie te stellen? Kun je nagaan... Geschapen bij gratie van de Schepper en gaat dan net doen alsof ie het beter weet? Kan het nog dwazer? En dat alleen omdat ie de HEL en PARADIJS nog niet heeft gezien...

Doe niet zo raar.
Wat is een kafir? Een ongelovige ...
Wat is een ongelovige? Iemand die die niet in god gelooft ...
Het handelen van de schepper wordt niet zo zeer ter discussie gestled, maar die schepper zelf. Dat is geen disrespect, het is een volkomen logische en uiterst consequente positie.

Wizdom
12-12-16, 20:40
Doe niet zo raar.
Wat is een kafir? Een ongelovige ...
Wat is een ongelovige? Iemand die die niet in god gelooft ...
Het handelen van de schepper wordt niet zo zeer ter discussie gestled, maar die schepper zelf. Dat is geen disrespect, het is een volkomen logische en uiterst consequente positie.

Het is niet logisch want het is nergens op gebaseerd... Het is zelfbedrog... Alles is geschapen... Zelfs voor een Kafir (ongelovige) zou toch duidelijk moeten zijn dat de Schepping niet uit zichzelf is ontstaan... Dat de natuurwetten niet spontaan zijn ontstaan... Net zo goed dat een relatief simpel uurwerk niet bij toeval kan ontstaan... Het bij toeval ontstaan van een uurwerk is miljoenen maal simpeler dan het ontstaan van een primitieve cel en toch is er in de miljoenen jaren nooit een uurwerk bij toeval ontstaan...

Wizdom
12-12-16, 21:12
Ik stel het handelen van de schepper niet ter discussie - die bestaat niet - maar het handelen van de "schepper" in de context van het geloof. Immers in mijn ogen is de schepper een mythe. Ik spreek de gelovigen aan die in deze figuurlijke schepper geloven. De schepper is een menselijk product een mythe. En dan is het woord mythe een vriendelijk eufemisme.



Dat de mens op veel filosofische vragen geen antwoord heeft, vormt niet het bewijs voor het bestaan van een schepper of god.

Je bent een fantast... Je "weet" wel dat ie niet bestaat zonder enig bewijs terwijl het bewijs dat HIJ wel bestaat overweldigend is...

The_Grand_Wazoo
13-12-16, 00:33
Het is niet logisch want het is nergens op gebaseerd... Het is zelfbedrog... Alles is geschapen... Zelfs voor een Kafir (ongelovige) zou toch duidelijk moeten zijn dat de Schepping niet uit zichzelf is ontstaan... Dat de natuurwetten niet spontaan zijn ontstaan... Net zo goed dat een relatief simpel uurwerk niet bij toeval kan ontstaan... Het bij toeval ontstaan van een uurwerk is miljoenen maal simpeler dan het ontstaan van een primitieve cel en toch is er in de miljoenen jaren nooit een uurwerk bij toeval ontstaan...

Nee, maar wel cellen zijn wel ontstaan en die zijn, zoals je zelf aangeeft, veel complexer. Beetje raar wat jij stelt.
Wat is nou je punt. Overigens in een tijdspanne van miljarden.

Die hele schepper van jou zal mij echt aan m'n reet roesten. In termen van geloofwaardigheid net zo ongeloofwaardig. In termen van verklaring roept de aanname van die schepper veel meer vragen op. Jouw antwoord: kop dicht en vijf keer per dag met je kont omhoog naar een willekeurige plek op een potje zitten bidden. Het zal wel.

Juffrouw_Saartje
13-12-16, 05:05
Getransformeerd nog wel. Fysiek veranderd dus. Het was technisch zeker in die tijd niet mogelijk om mensen in apen te veranderen.

God zegt "wees en het wordt". Als jij denkt dat God hier niet toe in staat is, dan zou ik God ook niet aanbidden als ik jou was, want alleen een Almachtige God, Die de schepping heeft geschapen is het waard om aanbeden te worden. Overigens ook één van de redenen waarom ik moslim ben: Tawhied Al-Asmaa' Was-Sifaat


Herhaling? Hoezo? Ik heb niet gesteld dat moslims denken dat ze apen zijn. Dus jouw opmerking dat joden niet denken dat ze apen zijn is daarom niet op zijn plaats.

Okay

knuppeltje
13-12-16, 15:29
Jij kunt toch ook geloven in alles wat er in de bijbel staat?

Ik zou het beslist niet aanraden. Wat daar staat is duizend maal erger dan wat er in de koran staat.

super ick
13-12-16, 17:02
Zeg je dat ook op Joodse fora?

Ik zeg dat naar aanleiding van de inhoud. Als er Joden zijn met dezelfde mening zal ik hetzelfde zeggen.

Waarom stel je deze vraag eigenlijk? Als je toch wilt reageren dan graag antwoord op mijn post.

Wie is hier de grote corrector met 'niet jij bakken' en 'stick to the subject'? Waarom haal je er de Joden bij? Daar hebben we het niet over.

super ick
13-12-16, 17:10
Ik zou het beslist niet aanraden. Wat daar staat is duizend maal erger dan wat er in de koran staat.

Duizend nogal liefst. Zozo.

Mag ik die rekensom eens zien?

Juffrouw_Saartje
13-12-16, 20:24
Ik zeg dat naar aanleiding van de inhoud. Als er Joden zijn met dezelfde mening zal ik hetzelfde zeggen.

Waarom stel je deze vraag eigenlijk? Als je toch wilt reageren dan graag antwoord op mijn post.

Wie is hier de grote corrector met 'niet jij bakken' en 'stick to the subject'? Waarom haal je er de Joden bij? Daar hebben we het niet over.

Wat lieg je nou? Het ging wel over Joden en de verbrekers van de Sabbath. Daarop reageerde jij met (ik ben amper in staat om dit te herhalen): Wat een god om anderen uit te schelden voor apen. Aangezien in de Talmud ook staat dat zondaren werden getransformeerd in apen, vraag ik mij uiteraard af, of je die brute blasfemische taal, ook op Joodse fora fulmineert. Substitueer Joods bij islam en jouw reactie wordt:

Islam/Joodsebakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

Maar bedankt voor je antwoord, wat we natuurlijk allang wisten: NEE jij gaat niet als een beest te keer op Joodse fora, dat doe je alleen hier om Marokkanen te treiteren. Precies daarom moet jij ophoepelen en geband worden.

Opzouten!

Juffrouw_Saartje
13-12-16, 20:47
Heb ik bij jou dan de indruk gewekt dat ik god aanbidt? Als je mij nu zou verwijten dat ik blasfemist ben zou ik zeggen dat is juist. Maar god aanbidden?

Nee je hebt bij mij niet de indruk gewekt dat je gelooft.


Waarom 'Tawhied Al-Asmaa' Was-Sifaat' ? Ik heb er natuurlijk wat over gelezen: 'eenheid van god' en 'geloven in alles wat er in de koran staat'. Volstrekt consistent met iemand die zich moslim noemt. Maar waarom wordt je moslim? Christenen geloven ook in god en de bijbel. Jij kunt toch ook geloven in alles wat er in de bijbel staat? Jij noemt tawied (...) als 'reden' om moslim te zijn. Ik zie dat eerder als bewijs van je moslim zijn. Voorafgaande aan je keus om moslim(a) te worden moet er dus iets zijn in de koran wat jou heeft overgehaald te geloven. Dat kan niet zijn 'Tawhied Al-Asmaa' Was-Sifaat' want dat is het gevolg van je keus en niet de rede om tot het geloof te komen. Begrijp je wat ik bedoel?

God heeft Perfecte Namen en Eigenschappen. Het huidige christendom voldoet niet aan tawhied. God wiens zoon als mens op aarde verschijnt eet en drinkt, past niet bij de Perfectie van God, want God is de Schepper en niet te vereenzelvigen met Zijn schepping.

The_Grand_Wazoo
13-12-16, 21:48
Ja, ja, 't is zo logisch. Een gesloten systeem gewoon :-)

Olive Yao
13-12-16, 21:58
Ja, ja, 't is zo logisch. Een gesloten systeem gewoon :-)

Men mag het ook alleen van binnen uit bekijken.

Ibrah1234
13-12-16, 23:14
God heeft Perfecte Namen en Eigenschappen. Het huidige christendom voldoet niet aan tawhied. God wiens zoon als mens op aarde verschijnt eet en drinkt, past niet bij de Perfectie van God, want God is de Schepper en niet te vereenzelvigen met Zijn schepping.

God schiep de mens toch naar zijn evenbeeld?

knuppeltje
14-12-16, 08:34
God schiep de mens toch naar zijn evenbeeld?

Dat is niet te hopen voor hem.

knuppeltje
14-12-16, 09:26
Ik probeer alleen te achterhalen waarom iemand zich bekeert

Meneer, dat mensen zich bekeren kan een heel grote zegen zijn. Daar moet u niet degenererend over doen.

Stel u zich eens voor dat alle tokkies hier hun afschuwelijke heidense praktijken zouden afzweren en in plaats daarvan zich tot de democratie zouden bekeren, u zou zien hoe geweldig dit land daarvan zou opknappen. :fparty:

H.P.Pas
14-12-16, 10:46
God heeft Perfecte Namen en Eigenschappen.

Nu ben je een beetje in de knoop geraakt met je eigen orthodoxie.
Tawhied wil zeggen dat God absoluut ondeelbaar is. God eigenschappen toekennen betekent deelaspecten van God benoemen; dat mag dus niet volgens de voorvechters van de tawhied. God heeft geen eigenschappen, ook geen Eigenschappen, punt.
In de practijk is dat moeilijk te handhaven, godgeleerden zouden gauw uitgepraat zijn. Daar is het volgende op gevonden: de eigenschappen die God dus niet heeft zijn namen. Dan mag het wel, want met een naam wordt altijd het hele ding of de hele persoon bedoeld. Met de Genadige (hij die genade voor recht laat gelden is tegelijkertijd de Rechtvaardige (hij die recht voor genade laat gelden) bedoeld (en de Schepper, de Almachtige, de Ziende, de Horende ,etc). (https://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God)
De stijlfiguur was bij de Antieken al in gebruik; zij spraken in zo'n geval ongelukkigerwijze van een pars pro toto (https://nl.wikipedia.org/wiki/Pars_pro_toto): een deel voor het geheel; ze hadden er duidelijk niets van begrepen.

super ick
14-12-16, 13:24
Wat lieg je nou? Het ging wel over Joden en de verbrekers van de Sabbath. Daarop reageerde jij met (ik ben amper in staat om dit te herhalen): Wat een god om anderen uit te schelden voor apen. Aangezien in de Talmud ook staat dat zondaren werden getransformeerd in apen, vraag ik mij uiteraard af, of je die brute blasfemische taal, ook op Joodse fora fulmineert. Substitueer Joods bij islam en jouw reactie wordt:

Islam/Joodsebakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

Maar bedankt voor je antwoord, wat we natuurlijk allang wisten: NEE jij gaat niet als een beest te keer op Joodse fora, dat doe je alleen hier om Marokkanen te treiteren. Precies daarom moet jij ophoepelen en geband worden.

Opzouten!

IK heb je een duidelijk antwoord gegeven op jouw vraag of ik hetzelfde zou tegen Joden. Moet ik nu op zoek gaan naar hen van jouw om het mede te delen?

Als een beest te keer gaan? In communicatie is er een zender (ik) en een ontvanger (jij). Wellicht moet je eens bij jezelf te rade gaan.

Opzouten is Wilderstaal. Hoe staat het met mijn vrijheid van meningsuiting? Ik moet maar oprotten van jou. Dit is allen voor Marokkanen en gelijkgestemden?

Ga koken.

Juffrouw_Saartje
14-12-16, 19:02
IK heb je een duidelijk antwoord gegeven op jouw vraag of ik hetzelfde zou tegen Joden. Moet ik nu op zoek gaan naar hen van jouw om het mede te delen?

Als een beest te keer gaan? In communicatie is er een zender (ik) en een ontvanger (jij). Wellicht moet je eens bij jezelf te rade gaan.

Opzouten is Wilderstaal. Hoe staat het met mijn vrijheid van meningsuiting? Ik moet maar oprotten van jou. Dit is allen voor Marokkanen en gelijkgestemden?

Ga koken.

Dat doe jij niet, als een beest te keer gaan op een Joods forum, omdat je alleen Marokkanen wil treiteren. Op ieder ander forum zou je geband worden. Het is ondenkbaar dat je langer dan 1 dag zou mogen blijven op een Joods forum als jij dit zou zeggen:

Joodsebakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

knuppeltje
15-12-16, 08:32
Grotendeels mee eens. Tokkies zijn mensen die zich asociaal gedraqen. Tenminste dat is de uitleg die aan het begrip tokkie wordt gegeven.

Maar zich bekeren tot de democratie maakt mensen niet noodzakelijk sociaal. Maar ik ben het wel eens met wat je bedoelt: tokkies zouden "hun afschuwelijke heidense praktijken moeten afzweren". Dat afzweren is ook een vorm van bekeren.

Maar waarom gebruik je het woord "tokkie"? Bestaan er naast tokkies geen mensen die zich asociaal gedragen? Of zijn alle mensen die zich asociaal gedragen "tokkie"?

Juist. U weet het wel.

Ik vrees dat u een rare interpretatie van het begrip 'democratie' heeft.

Meneer, ik complimenteer u twee regels hoger om uw wijsheid. U hoeft niet meer te twijfelen aan wat het begrip 'tokkie' inhoudt.

super ick
15-12-16, 08:43
Ik vrees dat u een rare interpretatie van het begrip 'democratie' heeft.



Ik vrees dat u een kromme vergelijking maakt met bekeren tot democratie.

super ick
15-12-16, 08:53
Dat doe jij niet, als een beest te keer gaan op een Joods forum, omdat je alleen Marokkanen wil treiteren. Op ieder ander forum zou je geband worden. Het is ondenkbaar dat je langer dan 1 dag zou mogen blijven op een Joods forum als jij dit zou zeggen:

[/I]

A. Je blijft maar doordrammen. IK heb je al laten weten dat het er mij niet om gaat wie het zegt. Het gaat mij om de boodschap. Reageer daar eens op ipv de aandacht steeds maar te verleggen naar Joden.
B. Je stelt nu dat ik er op een Joods af gegooid was. Daar zijn ze dus minder tolerant? Hoe weet jij dat?

Overigens lees ik regelmatig op WSDB de woorden kankerhoer, slet, etc. Daar reageer je nauwelijks op. Je selectieve verontwaardiging spat er vanaf. Daarom vind ik jou de grootste hypocriet die hier post.


Joodsebakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.




En daar blijf ik bij. In dit geval geldt dat dus voor Joden EN moslims. Jij bent moslim en mag daar dus een antwoord op geven.

Wizdom
15-12-16, 19:12
God schiep de mens toch naar zijn evenbeeld?

Geen sprake van... God is uniek...

لْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ1
Zeg: “Hij is God als enige,
اللَّهُ الصَّمَدُ2
God de bestendige.
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ3
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ4
en niet één is er aan Hem gelijkwaardig.”

Bofko
15-12-16, 19:24
Geen sprake van... God is uniek...

لْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ1
Zeg: “Hij is God als enige,
اللَّهُ الصَّمَدُ2
God de bestendige.
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ3
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ4
en niet één is er aan Hem gelijkwaardig.”


God is een menselijk product,Wizdom.

Wizdom
15-12-16, 19:27
God is een menselijk product,Wizdom.

Dat is een denkfout Bofko... God is een rode draad in de historie van de mens... Dat betekent niet dat het een menselijk product is... Het is andersom... Adam heeft de boodschap meegekregen en die boodschap is altijd in 1 of andere vorm doorgegeven... Soms correct en soms is die in de loop van de tijd gecorrumpeerd waarop onze God weer een Profeet heeft gestuurd om de mensheid een handje te helpen zoals HIJ had belooft...


قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَن تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ38
Wij zeiden: “Daalt allen eruit af. Als er dan van Mij een leidraad tot jullie komt, dan hebben zij die Mijn leidraad volgen niets te vrezen, noch zullen zij bedroefd zijn.

Soera 2 – Al-Baqarah – De Koe – البقرة (http://koran.nl/soera-2-al-baqarah-de-koe/#/fwdmspPlayer0?catid=0&trackid=13)

Juffrouw_Saartje
15-12-16, 20:20
A. Je blijft maar doordrammen. IK heb je al laten weten dat het er mij niet om gaat wie het zegt. Het gaat mij om de boodschap. Reageer daar eens op ipv de aandacht steeds maar te verleggen naar Joden.

Jij gaat niet naar een Joods forum toe om daar als een beest te keer te gaan. Dat is de waarheid en realiteit. Jij komt uitsluitend hier om Marokkanen te treiteren.


B. Je stelt nu dat ik er op een Joods af gegooid was. Daar zijn ze dus minder tolerant? Hoe weet jij dat?

Nergens zo coulant als hier. Te coulant naar mijn mening t.o.v. niet-Marokkanen. Jij weet net zo goed als ik, dat jij direct zou worden geband, net zoals we allemaal weten dat als Wilders minder minder minder Joden had gezegd, hij allang was pootje gehaakt.


Overigens lees ik regelmatig op WSDB de woorden kankerhoer, slet, etc. Daar reageer je nauwelijks op. Je selectieve verontwaardiging spat er vanaf. Daarom vind ik jou de grootste hypocriet die hier post.

Je liegt dat het gedrukt staat.


En daar blijf ik bij. In dit geval geldt dat dus voor Joden EN moslims. Jij bent moslim en mag daar dus een antwoord op geven.

Als jij kan aantonen dat je op dezelfde onbeschofte manier op een joods forum te keer gaat, zal ik jou antwoorden. Overigens is het antwoord allang gegeven.

super ick
16-12-16, 08:30
Jij gaat niet naar een Joods forum toe om daar als een beest te keer te gaan. Dat is de waarheid en realiteit. Jij komt uitsluitend hier om Marokkanen te treiteren.



Nergens zo coulant als hier. Te coulant naar mijn mening t.o.v. niet-Marokkanen. Jij weet net zo goed als ik, dat jij direct zou worden geband, net zoals we allemaal weten dat als Wilders minder minder minder Joden had gezegd, hij allang was pootje gehaakt.



Je liegt dat het gedrukt staat.



Als jij kan aantonen dat je op dezelfde onbeschofte manier op een joods forum te keer gaat, zal ik jou antwoorden. Overigens is het antwoord allang gegeven.

Zo, ik ben er weer voor een poosje klaar mee.

Houdoe. :zwaai:

Juffrouw_Saartje
17-12-16, 06:18
Zo, ik ben er weer voor een poosje klaar mee.

Houdoe. :zwaai:

Aha, je probeert voor de zoveelste keer een bestand af te roepen, waar je je nooit aan houdt? Jij bent immers geen man van je woord en een leugenaar:

Overigens lees ik regelmatig op WSDB de woorden kankerhoer, slet, etc. Daar reageer je nauwelijks op. Je selectieve verontwaardiging spat er vanaf. Daarom vind ik jou de grootste hypocriet die hier post.

De vorige keren dat jij een bestand afkondigde waren het verkapte hit and runs, maar goed, ik vind het allang best, kijken hoe lang jij dat volhoudt.

super ick
17-12-16, 06:57
Aha, je probeert voor de zoveelste keer een bestand af te roepen, waar je je nooit aan houdt? Jij bent immers geen man van je woord en een leugenaar:

Overigens lees ik regelmatig op WSDB de woorden kankerhoer, slet, etc. Daar reageer je nauwelijks op. Je selectieve verontwaardiging spat er vanaf. Daarom vind ik jou de grootste hypocriet die hier post.

De vorige keren dat jij een bestand afkondigde waren het verkapte hit and runs, maar goed, ik vind het allang best, kijken hoe lang jij dat volhoudt.

Welnee.

Gewoon even 'afkicken' van jouw gedram, het niet reageren op wat gezegd wordt, om de hete brei heendraaien en proberen de aandacht te verleggen naar.......rara, uiteraard de Joden.

Je bent te walgelijk voor woorden. Magoed wat kan je anders verwachten van iemand die op volwassenleeftijd nog gaat geloven in sprookjes.

Juffrouw_Saartje
17-12-16, 08:32
Welnee.

Gewoon even 'afkicken' van jouw gedram, het niet reageren op wat gezegd wordt, om de hete brei heendraaien en proberen de aandacht te verleggen naar.......rara, uiteraard de Joden.

Je bent te walgelijk voor woorden. Magoed wat kan je anders verwachten van iemand die op volwassenleeftijd nog gaat geloven in sprookjes.

Dat dacht ik al een 'hit and run'. We weten allemaal het antwoord wel Super_Hit_And_Run: nee jij gaat niet naar Joodse fora om daar als een beest te keer te gaan door analoog aan hier te schijven:

Joodsebakkers zijn er in alle soorten en maten. Ik zie veel bakkers die er niets van bakken. Ja bakken ellende over de mensen uitstrooien en verdeling en verderf zaaien. Dat begint bij anderen weg te zetten als apen.

Kortom je zit hier uitsluitend om Marokkanen te treiteren. Als je dan vervolgens zegt dat je moet opkrassen, krijg je een reactie dat je op de zus van Wilders lijkt, terwijl het ene een gevolg is van het ander. Op ieder ander forum (Joods of niet Joods), was je namelijk geband. Jij bent hier de dader door het nemen, nemen, nemen te scanderen, niet het slachtoffer.

H.P.Pas
17-12-16, 10:00
Het topic nog eens doorlezend kom ik tot de conclusie dat dit niet alleen voor apen geldt.

The_Grand_Wazoo
17-12-16, 12:35
:fplet:
Het topic nog eens doorlezend kom ik tot de conclusie dat dit niet alleen voor apen geldt.

:fplet: :fpetaf:

Ibrah1234
17-12-16, 12:53
Welnee.

Gewoon even 'afkicken' van jouw gedram, het niet reageren op wat gezegd wordt, om de hete brei heendraaien en proberen de aandacht te verleggen naar.......rara, uiteraard de Joden.

Ik zat ook met verbazing te lezen hoe we van de eventuele spreekvaardigheid van apen wederom bij Joden terecht komen.

Komt me voor dat als het onderwerp van gesprek een tandenborstel betreft men nog aanleiding ziet de Joden erbij te slepen :)

Bart.NL
17-12-16, 13:24
Ik zat ook met verbazing te lezen hoe we van de eventuele spreekvaardigheid van apen wederom bij Joden terecht komen.

Komt me voor dat als het onderwerp van gesprek een tandenborstel betreft men nog aanleiding ziet de Joden erbij te slepen :)

Ik denk dat voor sommige mensen de link tussen apen en Joden een vrij voor de hand liggende is.

Juffrouw_Saartje
17-12-16, 13:58
Ik zat ook met verbazing te lezen hoe we van de eventuele spreekvaardigheid van apen wederom bij Joden terecht komen.

Komt me voor dat als het onderwerp van gesprek een tandenborstel betreft men nog aanleiding ziet de Joden erbij te slepen :)

Dat moet je aan Eric de Blois vragen alias Rob Gosseling, die begon erover niet ik of Super Ick.

Juffrouw_Saartje
17-12-16, 14:12
Ik denk dat voor sommige mensen de link tussen apen en Joden een vrij voor de hand liggende is.

Ik denk het niet. Het gaat hier over vanaf #6 omdat Eric alias Rob, het hier graag wilde introduceren. Vervolgens gaat hij het op een leugenachtige manier verdraaien #8:


Iemand die op zaterdag werkt is een aap in de ogen van de profeet. Er zijn dus sprekende apen

Het is dan niet zo vreemd dat Wizz en ik hier even wat recht willen zetten. Gemiddeld duurt dat 'rechtzetten' hier op NVDD 50 pagina's vanwege het getrol hier, 8 pagina's is dus redelijk netjes. In die korte tijd hebben Super Ick en ik ook nog eens ons gewoonlijke robbertje gevochten, dus ik kan niet anders zeggen dan dat dit uitermate efficiënt en snel verlopen is voor NVDD's doen. Kom dan nu niet aan met deze bedrieglijke uitlating, dat voor sommige mensen de link tussen apen en Joden een voor de hand liggende is.

Bart.NL
17-12-16, 15:00
Kom dan nu niet aan met deze bedrieglijke uitlating, dat voor sommige mensen de link tussen apen en Joden een voor de hand liggende is.

Maak je niet al te druk. Ik noemde niemand in het bijzonder omdat ik hier niemand op heb kunnen betrappen. Het was alleen een gedachte die in zijn algemeenheid van toepassing is. De geschiedenis heeft dat aangetoond. Wie de schoen past, trekke hem aan.

H.P.Pas
17-12-16, 17:34
Het is dan niet zo vreemd dat Wizz en ik hier even wat recht willen zetten. Gemiddeld duurt dat 'rechtzetten' hier op NVDD 50 pagina's .

Daar hebben we het in 2010 en 2013 ook al eens over gehad. Saar, dat is allemaal angst:


http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/307778-willen-jullie-elkaar-omgaan-hier-op-maroc-nl-3.html#post4410863
1. Don't be afraid to let someone off the hook. Just because you've proven someone else wrong doesn't mean you need to press the issue until you've received a full written apology and oral sex. Let it go.

Wizdom
17-12-16, 19:46
Nee, maar wel cellen zijn wel ontstaan en die zijn, zoals je zelf aangeeft, veel complexer. Beetje raar wat jij stelt.
Wat is nou je punt. Overigens in een tijdspanne van miljarden.

Die hele schepper van jou zal mij echt aan m'n reet roesten. In termen van geloofwaardigheid net zo ongeloofwaardig. In termen van verklaring roept de aanname van die schepper veel meer vragen op. Jouw antwoord: kop dicht en vijf keer per dag met je kont omhoog naar een willekeurige plek op een potje zitten bidden. Het zal wel.

Realiseer je jezelf wel wat je zegt? YOGOC... You Only Get One Chance...

https://www.youtube.com/watch?v=gjTUSbsEGqo&list=PLD_DEjOYiHIkL_wVtaTaz7RePrRhFg_Qy&index=18