PDA

Bekijk Volledige Versie : Grappig



mark61
14-12-16, 18:31
https://www.theguardian.com/society/ng-interactive/2016/dec/14/the-perception-gap-how-well-do-you-know-your-country-take-our-quiz

The perception gap: how well do you know your country? Take our quiz

Ipsos Mori surveyed people in 40 countries on issues ranging from attitudes to homosexuality to numbers of Muslims, and found the gulf between perception and reality is often huge. Our quiz lets you see if you can do any better

Opvallend is bijv. hoe het aantal moslims in een land gierend wordt overschat. En hoe slecht mensen op de hoogte zijn van een paar basiszaken in hun land. De uitgaven aan gezondheidszorg bijvoorbeeld :slaap:

Wat ik dan weer niet geloof is dat het percentage mensen die tegen seks tussen ongetrouwde volwassenen zijn, groter is dan het percentage mensen dat tegen homoseksualiteit is.

H.P.Pas
14-12-16, 18:37
The perception gap: how well do you know your country? Take our quiz

:aanwal: Zou ik best willen maar Zwitserland staat niet in het rijtje.

H.P.Pas
14-12-16, 18:51
Nederland dan maar. Immerhin:



01. YOU
02. Netherlands
03. UK
04. South Korea
05. Czech Republic
06. Malaysia
07. Australia
08. Germany
09. Italy
10. Norway
11. Sweden
12. Colombia
13. Poland

H.P.Pas
14-12-16, 20:45
Ik ken Duitsland beter dan de Duitsers en USA (stukken) beter dan de Amerikanen en Italië beter dan de Italianen. Wat mot ik daarmee ?

mark61
14-12-16, 21:30
Tsja, dan weet je dat je veel weet, maar vooral ook: dat mensen hun eigen land slecht kennen. En dus op een verkeerde basis meningen vormen.

Wat je daar dan weer mee moet...

Maar ik vond die bijgeleverde informatie wel leuk. Mensen veronderstellen dus negatievere dingen over hun landgenoten dan echt zo is. En onderschatten eigen huizenbezit. En onderschatten de welvaartsongelijkheid. En nog zo wat.

knuppeltje
15-12-16, 09:08
https://www.theguardian.com/society/ng-interactive/2016/dec/14/the-perception-gap-how-well-do-you-know-your-country-take-our-quiz

The perception gap: how well do you know your country? Take our quiz

Ipsos Mori surveyed people in 40 countries on issues ranging from attitudes to homosexuality to numbers of Muslims, and found the gulf between perception and reality is often huge. Our quiz lets you see if you can do any better

Opvallend is bijv. hoe het aantal moslims in een land gierend wordt overschat. En hoe slecht mensen op de hoogte zijn van een paar basiszaken in hun land. De uitgaven aan gezondheidszorg bijvoorbeeld :slaap:

Wat ik dan weer niet geloof is dat het percentage mensen die tegen seks tussen ongetrouwde volwassenen zijn, groter is dan het percentage mensen dat tegen homoseksualiteit is.

Ik vind het wel een leuke, maar ook leerzame.

super ick
15-12-16, 12:50
Ik zat er nergens ver naast. De procentvragen nergens meer dan 5%.

Wat ik wel grappig vind dat de Chinezen dus denkend dat ze met 71 miljoen zijn.

Wat ik opvallend vind is dat seks buiten het huwelijk en tussen homoseksuelen op evenveel afkeuring kan rekenen.
Zullen alle woestijngelovigen het met elkaar eens zijn over dit onderwerp en de rest het allebei wel best vinden? een andere reden kan ik niet bedenken.

Aan andere landen heb ik mij niet gewaagd.

Soldim
15-12-16, 14:00
Wat ik wel grappig vind dat de Chinezen dus denkend dat ze met 71 miljoen zijn.



Nah, ze zaten 71 miljoen naast het correcte getal, een had vol procenten dus.

Marsipulami
15-12-16, 16:33
Aantal moslims in België wordt zwaar overschat

15-12-16, 13.35u - Bewerkt door: LB - Bron: The Guardian

Het aantal moslims en de snelheid waaraan die populatie groeit wordt in ons land sterk overschat. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Ipsos Mori, waarover The Guardian bericht. Ook landen als Frankrijk, Duitsland en Italië zijn in hetzelfde bedje ziek.

Uit de rondvraag in veertig verschillende landen blijkt dat de foute perceptie het grootst is in Frankrijk. Daar schatte men gemiddeld dat 31 procent van de bevolking moslim is, terwijl het om 7,5 procent ging in 2010.

Maar de Fransen zijn niet de enigen die een verkeerd beeld hebben van de omvang van de moslimpopulatie. Ook wij, Belgen, naast de Italianen en de Duitsers, schatten dat meer dan een op de vijf inwoners moslim is. Dit terwijl de werkelijke cijfers variëren tussen 3,7 procent in Italië en 7 procent in ons land.

De gemiddelde Amerikaan schat dat in zijn land 1 op de 6 moslim is, terwijl het eigenlijk om 1 op de 100 gaat. Een gelijkaardig beeld in Australië: de bevraagden schatten dat 12,5 procent van het land moslim is, terwijl het reële cijfer 2,4 procent is.

Geluk

Opmerkelijk is dat de respondenten ook gevraagd werd te schatten welk percentage van de bevolking zichzelf gelukkig acht. In elk land bleken de ondervraagden de graad van geluk die hun landgenoten zichzelf toedichtten zwaar te onderschatten. De Canadezen deden het nog het best: geschat werd dat 60 procent van de landgenoten zichzelf gelukkig zou noemen, in werkelijkheid was dat 87 procent.*

Amerikaanse verkiezingen

Nog een opmerkelijk aspect van dit onderzoek: in de peiling, die voor de Amerikaanse verkiezingen werd gehouden, werd mensen ook gevraagd wie volgens hen de verkiezingen zou winnen. Op drie landen na verwachtten de respondenten in elk land dat Hillary Clinton de nieuwe president van de VS zou worden.

In Rusland zei de helft van de ondervraagden dat Trump het zou halen, 29 procent dacht dat het Clinton zou worden.

super ick
16-12-16, 08:33
Nah, ze zaten 71 miljoen naast het correcte getal, een had vol procenten dus.

De link doet het niet meer.
Heb ik het verkeerd gelezen?

Dan valt het inderdaad wel mee. Ik denk dat de meesten het niet tot de 70 miljoen nauwkeurig kunnen schatten.

knuppeltje
16-12-16, 08:41
De link doet het niet meer.
Heb ik het verkeerd gelezen?

Dan valt het inderdaad wel mee. Ik denk dat de meesten het niet tot de 70 miljoen nauwkeurig kunnen schatten.

Op een echte computer wel.

Mwa, zouden die Chinezen geen kranten lezen?

super ick
16-12-16, 19:56
Op een echte computer wel.

Mwa, zouden die Chinezen geen kranten lezen?

Goede vraag. Weet jij het?