PDA

Bekijk Volledige Versie : VN-resolutie Israël aangenomen



Wizdom
23-12-16, 22:16
NEW YORK - De Veiligheidsraad van de VN heeft vrijdag in New York de resolutie aanvaard waarin Israël wordt gevraagd te stoppen met het bouwen van nederzettingen op bezet Palestijns grondgebied. De afgevaardigde van de Verenigde Staten, altijd een trouw bondgenoot van de Israëli, onthield zich van stemmen, ook al werd tot het laatste moment gelobbyd voor een Amerikaans veto.

Nieuw-Zeeland, Maleisië, Venezuela en Senegal eisten dat de Raad, die vijftien leden telt, toch zou stemmen over de resolutie nadat indiener Egypte die donderdag onder druk van Israël en de aanstaande president Donald Trump had ingetrokken.

Israël en Trump drongen vervolgens bij de VS sterk aan gebruik te maken van het vetorecht. Dat gebeurde ditmaal niet. Veertien gedelegeerden bleken voor, wat hun applaus opleverde. Het is voor het eerst in bijna acht jaar dat de VN-organisatie een resolutie aanneemt over Israël en de Palestijnen.

VN-ambassadeur Samantha Power zei dat ze de resolutie niet had tegengehouden omdat die „de feiten ter plaatse weerspiegelen en verenigbaar is met het Amerikaanse beleid.” Doorgaan met koloniseren ondermijnt de veiligheid van Israël volgens haar in ernstige mate.

De Amerikaanse ommezwaai leidde tot boze reacties van de oppositie. Paul Ryan, de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, vond het besluit „absoluut schandalig” en noemde het een „klap voor de vrede.” De invloedrijke senator John McCain zei dat de VS zich hiermee „schuldig hebben gemaakt aan deze ongehoorde aanval.” Israël voelde zich zwaar in de steek gelaten. Trump twitterde dat het voor de VN anders wordt na 20 januari.

mark61
23-12-16, 22:23
De Amerikaanse ommezwaai leidde tot boze reacties van de oppositie. Paul Ryan, de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, vond het besluit „absoluut schandalig” en noemde het een „klap voor de vrede.” De invloedrijke senator John McCain zei dat de VS zich hiermee „schuldig hebben gemaakt aan deze ongehoorde aanval.” Israël voelde zich zwaar in de steek gelaten. Trump twitterde dat het voor de VN anders wordt na 20 januari.

Honden.

knuppeltje
24-12-16, 09:21
Dogs of war.

nacht
24-12-16, 15:27
De Veiligheidsraad van de VN heeft vrijdag in New York de resolutie aanvaard waarin Israël wordt gevraagd te stoppen met het bouwen van [illegale] nederzettingen op bezet Palestijns grondgebied.

aan zo'n niet-bindende resolutie hebben de palestijnen niets. israhel kan ongestoord verder gaan met landroof.

Wizdom
25-12-16, 17:45
Netanyahu: Supporters of UN anti-Israel motion will pay a heavy price
DEBKAfile December 24, 2016, 9:04 PM (IDT)
Prime Minister Binyamin Netanyahu said Saturday night that Israel and its friends will exact a heavy diplomatic and economic price from the opponents of Israel including the supporters of the UN Security Council resolution condemning Israeli settlements.. For starters, he announced the cutoff of Israel’s donations to five UN agencies. Speaking at the Bet Levinsteain rehabilitation center for wounded soldiers, before lighting a candle on the first day of Hanukkah, he asked: “Is there anything more absurd than labeling the Jewish Quarter of Jerusalem or the Western Wall ‘occupied territories?”
Flatly rejecting the UN resolution, Netanyahu said he was greatly encouraged by his conversations with Republican and Democratic lawmakers in Washington, who promised to stand by Israel and get the UN resolution reversed.

Wizdom
25-12-16, 19:44
Is het zo moeilijk om Israel te dwingen internationale wetten en vn-resoluties te respecteren?

Waarom Khadaffi en Saddam wel? En Israel niet?

Broeinest van terrorisme....die hele zionistische politiek.





Is het daarom dat Joodse instellingen extra worden bewaakt wereldwijd?

Welk land zou het in zijn hoofd durven halen om Israel aan te pakken? Ben je nou helemaal gek geworden? Israel krijgt elk modern land op haar knieen...

Israel is een land met wijdverbreide vertakkingen die zowel ondergronds als bovengronds zitten... Israel aanpakken is hetzelfde als zelfmoord plegen voor moderne landen...

Wizdom
25-12-16, 19:55
Netanyahu summons US ambassador for reprimand
DEBKAfile December 25, 2016, 5:12 PM (IDT)
US Ambassador to Israel Dan Shapiro was summoned by Prime Minister Binyamin Netanyahu Sunday for an unprecedented interview in the wake of the American abstention which allowed the UN Security Council to approve an anti-Israel resolution for the first time in decades.

Israel roept VS Ambassadeur op het matje om haar ongenoegen te uiten voor het niet uitbrengen van een VETO in de stemming...

Wizdom
25-12-16, 19:57
Israel is het enige land op aarde die ongestraft genocide kan/mag plegen... Ze hebben een carte blanche...

Wizdom
25-12-16, 21:48
https://www.youtube.com/watch?v=LqHMp178VUs

Wizdom
25-12-16, 21:57
https://www.youtube.com/watch?v=5Moh4StQ6n4

Wizdom
25-12-16, 22:08
https://www.youtube.com/watch?v=uHfpYU7Wv4s

this video demonstrates beyond any reasonable doubt that the new president of the USA has the same old attitude towards the palestinians, treat every country with respect except those Netanyahu does not like.
don't be fooled by his anti-establishment outbursts, Israel IS THE ESTABLISHMENT and Trump is not in command over it.


https://www.youtube.com/watch?v=hUSz2z05THw
For those who believe Donald Trump is 'pro-American' in the sense of putting America first in foreign policy or even Trump is 'neutral' in terms of Israel - THINK AGAIN! He isn't and you are being played for a fool. It will be, just as with Hillary, ISRAEL first.

Wizdom
25-12-16, 22:24
https://www.youtube.com/watch?v=ftbVuakLp-U

De arme Amerikanen hebben zich weer flink laten... Dachten ze iemand gekozen te hebben die de US op nr 1 zet... Blijkt dat meneer Trump een ZIONIST is die zoals alle andere eerdere Presidenten Israel op nr 1 heeft staan... De VS burgers waren goede stemvee... Nu kan hij de volgende 4 jaar de VS weer uitzuigen...

https://www.youtube.com/watch?v=4ccwWh39P2E

Wizdom
26-12-16, 00:01
Israeli ministers disallowed from visiting UK, Spain, Russia
DEBKAfile December 25, 2016, 6:25 PM (IDT)
Prime Minister Binyamin Netanyahu has ordered his cabinet ministers to suspend any planned visits to the UK, Spain and Russia over their governments’ support for the UNSC resolution condemning Israeli settlements.

Wizdom
26-12-16, 13:53
De ZIONISTEN hebben VS en Europa onder totale controle... Zij kunnen niet ontsnappen aan de KNOET van de ZIONISTEN...

super ick
26-12-16, 16:32
De ZIONISTEN hebben VS en Europa onder totale controle... Zij kunnen niet ontsnappen aan de KNOET van de ZIONISTEN...

Zoveel macht aan zo'n klein groepje van 1 bepaalde afkomst. Daar moet de schepper achter zitten. De zionisten volgen in deze de Koran.

O, mijn volk! Ga het heilige land in dat Allah voor u bestemd heeft. Vlucht niet weg (of: keert het niet de rug toe), want u zult zeker als verliezers terugkeren", zegt de profeet Moussa (Mozes) in Soera 5,21 tegen zijn volk.
2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Dit wordt herhaald in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

Wizdom
26-12-16, 19:03
Zoveel macht aan zo'n klein groepje van 1 bepaalde afkomst. Daar moet de schepper achter zitten. De zionisten volgen in deze de Koran.

O, mijn volk! Ga het heilige land in dat Allah voor u bestemd heeft. Vlucht niet weg (of: keert het niet de rug toe), want u zult zeker als verliezers terugkeren", zegt de profeet Moussa (Mozes) in Soera 5,21 tegen zijn volk.
2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Dit wordt herhaald in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

Begrijp de tekst niet verkeerd... Het gaat over de toenmalige periode waarin de Israelieten de kans kregen om zichzelf van hun beste kant te laten zien... Wat ze overigens niet hebben gedaan... En die laatste belofte heeft onze Schepper gestand gedaan... Hij (SWT) heeft ze idd uit alle krochten van de wereld verzameld in het Heilige Land... Maar je mist nog de waarschuwing dat indien zij verderf en corruptie zaaien over de wereld en onderdrukken dat onze Schepper een volk over hen zal laten overwinnen en ze zal straffen voor hun daden... Zoals ze eerder zijn gestraft... Jij mag zelf oordelen hoe de ZIONISTEN zich verhouden tot deze belofte? Of dat zij de mensheid een dienst bewijzen of juist verderf, corruptie en oppressie aan het zaaien zijn?

super ick
26-12-16, 22:05
Begrijp de tekst niet verkeerd... Het gaat over de toenmalige periode waarin de Israelieten de kans kregen om zichzelf van hun beste kant te laten zien... Wat ze overigens niet hebben gedaan... En die laatste belofte heeft onze Schepper gestand gedaan... Hij (SWT) heeft ze idd uit alle krochten van de wereld verzameld in het Heilige Land... Maar je mist nog de waarschuwing dat indien zij verderf en corruptie zaaien over de wereld en onderdrukken dat onze Schepper een volk over hen zal laten overwinnen en ze zal straffen voor hun daden... Zoals ze eerder zijn gestraft... Jij mag zelf oordelen hoe de ZIONISTEN zich verhouden tot deze belofte? Of dat zij de mensheid een dienst bewijzen of juist verderf, corruptie en oppressie aan het zaaien zijn?

Dat heb jij kennelijk al bepaald. Uit naam van God interpreteer jij er op los als een wilde. Ik citeer uit een boek dat door jou als heilig beschouwd dient te worden maar de woorden dringen niet tot je door omdat je onderbuik het hier wint van je geloof.

Wizdom
27-12-16, 10:37
Dat heb jij kennelijk al bepaald. Uit naam van God interpreteer jij er op los als een wilde. Ik citeer uit een boek dat door jou als heilig beschouwd dient te worden maar de woorden dringen niet tot je door omdat je onderbuik het hier wint van je geloof.

Het staat er in de verleden tijd...

2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Dit wordt herhaald in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

super ick
27-12-16, 10:58
Het staat er in de verleden tijd...

2:47. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief. (Dit wordt herhaald in Soera 2:122.)
2:40. O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik u bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met u houden en Mij alleen zult gij vrezen.
17:104. En Wij (dat is Allah) zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

En? Interpreteer je er weer op los? Het staat er letterlijk maar jij accepteert het niet.

Mij zegt het niets hoor maar voor jou zou het toch klip en klaar moeten zijn.

Wizdom
27-12-16, 11:48
En? Interpreteer je er weer op los?

De laatste zin is toch echt tegenwoordige tijd.

Dat klopt... Die is dan ook niet zo lang geleden in vervulling gegaan... Maar je was nog een zin vergeten... Die gaat over de waarschuwing aan Bani Israel... Dat zij geen verderf en corruptie mogen zaaien... Anders zullen zij hard worden gestraft...

super ick
27-12-16, 12:11
Dat klopt... Die is dan ook niet zo lang geleden in vervulling gegaan... Maar je was nog een zin vergeten... Die gaat over de waarschuwing aan Bani Israel... Dat zij geen verderf en corruptie mogen zaaien... Anders zullen zij hard worden gestraft...

Aha, jij weet het allemaal jou kant op te draaien. Pas maar op.

super ick
27-12-16, 17:40
Dit noemt men ook ´uitgeluld´.

Het Westen (voornamelijk Amerika en in kleine mate Nederland) is de agressor in dit conflict. Niet de Palestijnen noch Wizdom.






Ga maar lkkr verder trollen. OP WSDB heb je ook niet veel in te brengen gezien het feit je daar in verschillende topics de les bent voorgelezen. :zwaai:



@Wizdom :duim:

Ik zie aan je reputatie dat je ook regelmatig van nut bent in de discussies.

Hawa
28-12-16, 16:24
We moeten eerst maar gaan kijken hoe het in Syrie verloopt. Het is een wespen nest met al die Islamitische stromingen in jihad uitvoering. Ik hoop dat Trump de handel laat zegevieren en dat al die Palestijnen die vreselijke Hamas uit hun leven kunnen verdrijven en hun eigen zegswijze kunnen in dienen om ook hun eigen staat op te laten bloeien in de westelijke Jordaanoever en in Gaza. En het oog om oog en tand om tand naar het land van melaatsen laat verdwijnen. Dus! Kom tot zien in dit nieuwe tijdperk zonder bloedvergieten. Brood op de plank. En vrede voor iedereen!

Wizdom
28-12-16, 16:50
We moeten eerst maar gaan kijken hoe het in Syrie verloopt. Het is een wespen nest met al die Islamitische stromingen in jihad uitvoering. Ik hoop dat Trump de handel laat zegevieren en dat al die Palestijnen die vreselijke Hamas uit hun leven kunnen verdrijven en hun eigen zegswijze kunnen in dienen om ook hun eigen staat op te laten bloeien in de westelijke Jordaanoever en in Gaza. En het oog om oog en tand om tand naar het land van melaatsen laat verdwijnen. Dus! Kom tot zien in dit nieuwe tijdperk zonder bloedvergieten. Brood op de plank. En vrede voor iedereen!

Blijf dromen... Trump is misschien wel erger dan zijn voorgangers...

Hawa
14-01-17, 17:24
Voorgangers? Regering Obama heeft bakken met geld gegeven aan de joden.
Dat doen ze ook met de Arabieren (Egypte).

Al die nederzettingen zijn gewoon door blijven gaan.
Vooral onder de democraten,ra ra , hoe kan dit gebeuren.

In Israel is een verrechtsing gaande in religieuze orde: beloofde land,klip en klaar.
Netanyahoe ja die vaart er wel bij,deze man is de allerslechtste ..of betere ...
In deze geschiedenis is het nog steeds oog om oog en tand om tand.
Al die extremen weten wel al die teksten uit het heilige boek uit hun kop. Verder zal het hun niks uitmaken.
En al die VN-resolutisch met stem,zonder of blanco maakt hen ook niks uit.
Een doekje voor het bloeden en een slag onder de gordel om meer onderdrukkingen te promoten.

Wizdom
14-01-17, 20:24
Voorgangers? Regering Obama heeft bakken met geld gegeven aan de joden.
Dat doen ze ook met de Arabieren (Egypte).

Al die nederzettingen zijn gewoon door blijven gaan.
Vooral onder de democraten,ra ra , hoe kan dit gebeuren.

In Israel is een verrechtsing gaande in religieuze orde: beloofde land,klip en klaar.
Netanyahoe ja die vaart er wel bij,deze man is de allerslechtste ..of betere ...
In deze geschiedenis is het nog steeds oog om oog en tand om tand.
Al die extremen weten wel al die teksten uit het heilige boek uit hun kop. Verder zal het hun niks uitmaken.
En al die VN-resolutisch met stem,zonder of blanco maakt hen ook niks uit.
Een doekje voor het bloeden en een slag onder de gordel om meer onderdrukkingen te promoten.

Een hoop losse flodders die alle kanten op schieten? Wat moeten we hier nou mee?

Eke
15-01-17, 17:07
Een hoop losse flodders die alle kanten op schieten? Wat moeten we hier nou mee?

Wat je ermee moet, Wizdom ? Gewoon nog eens rustig lezen....Er zit geen woord Grieks bij, hoor !