PDA

Bekijk Volledige Versie : Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash



Marsipulami
25-12-16, 13:25
Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash: een portret

AP- zo 25/12/2016 - 10:34 Zico Saerens

Het Alexandrov Ensemble is in diepe rouw. In het vliegtuig dat vanochtend neerstortte in de Zwarte Zee zaten zowat alle zangers van het gezelschap. Een portret van een koor dat al meer dan 85 jaar bestaat.

Het Alexandrov Ensemble is het officiële koor van het Russische leger, waardoor het ook het "koor van het Rode Leger" mag worden genoemd. Het is een vaste waarde in het land.*

Het gezelschap werd opgericht in 1928, in het Sovjet-tijdperk. De naam is een verwijzing naar Alexander V. Alexandrov, de eerste dirigent van het gezelschap.*Oorspronkelijk bestond het koor enkel uit mannen, maar sinds de jaren 90 werden er stelselmatig ook meer vrouwelijke militairen in toegelaten.

Naast het koor bevat de groep ook een orkest en dansers. Het repertoire bestaat onder meer uit werk van Sovjet-componisten, volksdansen, volksliederen en religieuze muziek. Zo zingen ze onder meer "Katjoesja" en "Kalinka".

Het Ensemble is wereldberoemd en trekt volgens Russisch media volle zalen in onder meer in Polen, Hongarije, Tsjechië en Frankrijk.

Zowat het volledige koor - dus niet het orkest of de dansers - stapte vanochtend op een vliegtuig richting Syrië om een optreden te geven voor de Russische militairen in het conflictgebied.*Naar verluidt zouden ze dat in*Aleppo doen. Drie leden van het koor bleven thuis. De 64 andere leden zijn vermoedelijk om het leven gekomen bij de vliegtuigcrash.

https://youtu.be/Q-jsXGLysCU?list=RDlOfvkmJ7AR0

Wizdom
25-12-16, 17:33
Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash: een portret

AP- zo 25/12/2016 - 10:34 Zico Saerens

Het Alexandrov Ensemble is in diepe rouw. In het vliegtuig dat vanochtend neerstortte in de Zwarte Zee zaten zowat alle zangers van het gezelschap. Een portret van een koor dat al meer dan 85 jaar bestaat.

Het Alexandrov Ensemble is het officiële koor van het Russische leger, waardoor het ook het "koor van het Rode Leger" mag worden genoemd. Het is een vaste waarde in het land.*

Het gezelschap werd opgericht in 1928, in het Sovjet-tijdperk. De naam is een verwijzing naar Alexander V. Alexandrov, de eerste dirigent van het gezelschap.*Oorspronkelijk bestond het koor enkel uit mannen, maar sinds de jaren 90 werden er stelselmatig ook meer vrouwelijke militairen in toegelaten.

Naast het koor bevat de groep ook een orkest en dansers. Het repertoire bestaat onder meer uit werk van Sovjet-componisten, volksdansen, volksliederen en religieuze muziek. Zo zingen ze onder meer "Katjoesja" en "Kalinka".

Het Ensemble is wereldberoemd en trekt volgens Russisch media volle zalen in onder meer in Polen, Hongarije, Tsjechië en Frankrijk.

Zowat het volledige koor - dus niet het orkest of de dansers - stapte vanochtend op een vliegtuig richting Syrië om een optreden te geven voor de Russische militairen in het conflictgebied.*Naar verluidt zouden ze dat in*Aleppo doen. Drie leden van het koor bleven thuis. De 64 andere leden zijn vermoedelijk om het leven gekomen bij de vliegtuigcrash.

https://youtu.be/Q-jsXGLysCU?list=RDlOfvkmJ7AR0

Als dit een teken van afkeuring is dan staat de Russen weinig goeds te wachten...

StevieK
25-12-16, 18:25
Verklaar je nader

Wizdom
25-12-16, 18:39
Verklaar je nader

De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...

StevieK
25-12-16, 22:04
Ahha, jij denkt natuurlijk dat de jouw schepper dit ongeluk liet gebeuren

H.P.Pas
26-12-16, 00:29
De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...

Destijds ging dat eenvoudiger en effectiever:
Jesaja 37


36.Toen voer de engel des Heeren uit, en sloeg in het leger van Assyrie honderd vijf en tachtig duizend. En toen zij zich des morgens vroeg opmaakten, ziet, die allen waren dode lichamen.
37. Zo vertrok Sanherib, de koning van Assyrie, en toog henen, en keerde weder; en hij bleef te Nineve.

Kijk, daar hebben we wat aan.

knuppeltje
26-12-16, 08:22
De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...

Had die kluns niet beter kunnen voorkomen dat het zover met Aleppo is gekomen?

Wizdom
26-12-16, 10:21
Had die kluns niet beter kunnen voorkomen dat het zover met Aleppo is gekomen?

Ben jij een heet plekje aan het reserveren? Als dat geen gekluns is dan weet ik het ook niet meer?

Je vergeet zeker weer het doel van dit leven...

super ick
26-12-16, 10:41
Kunnen wel grappig reageren op die godsdienstwaanzin maar ik vind dat het nu toch echt idiote vormen aan begint te nemen.
God grijpt in door een groepje zanger neer te laten storten terwijl hij wel heeft toegelaten dat de laatste jaren vrouwen en kinderen werden afgeslacht.
Als ik zo eens kijk naar de regio dan heeft god het niet zo op moslims.

knuppeltje
26-12-16, 11:37
Ben jij een heet plekje aan het reserveren? Als dat geen gekluns is dan weet ik het ook niet meer?

Je vergeet zeker weer het doel op dit leven...

Tja, ik noemde hem niet voor niets een kluns.

Zo rondziend kan ik me steeds minder bedenken welk goed doel erachter zit. Ik verklaar iedereen voor infantiel die dat wel ziet. Het is voor mij niets meer dan toevalligheid en tricks van vrouwe Fortuna.

Wizdom
26-12-16, 12:04
Kunnen wel grappig reageren op die godsdienstwaanzin maar ik vind dat het nu toch echt idiote vormen aan begint te nemen.
God grijpt in door een groepje zanger neer te laten storten terwijl hij wel heeft toegelaten dat de laatste jaren vrouwen en kinderen werden afgeslacht.
Als ik zo eens kijk naar de regio dan heeft god het niet zo op moslims.

Atheisten waanzin is het niet doorzien van het doel van dit leven... Door de hele geschiedenis heen hebben mensen geleden... Het leven kent een periode van voorspoed en tegenspoed... M.a.w. de momentopname voorspoed of tegenspoed zegt niets over het doel van dit leven... En het is nu niet anders...

Door Atheisten en Ongelovigen waanzin wordt dit niet onderkend...

Wizdom
26-12-16, 12:08
Tja, ik noemde hem niet voor niets een kluns.

Zo rondziend kan ik me steeds minder bedenken welk goed doel erachter zit. Ik verklaar iedereen voor infantiel die dat wel ziet. Het is voor mij niets meer dan toevalligheid en tricks van vrouwe Fortuna.

Onze Schepper test de mensheid op micro niveau maar ook op macro niveau... Wat er in Syrie gebeurt is de verantwoordelijkheid van de mensheid... Op de Dag des Oordeels zal geen enkele maatschappij haar verantwoordelijkheid kunnen ontkennen... Elke maatschappij zal rond haar verantwoordelijken verzamelen... En zij zullen elkander aanwijzen... De verantwoordelijke zullen hun ondergeschikten aanwijzen als jaknikkers... De ondergeschikten zullen de verantwoordelijken beschuldigen van misleiding...

Wizdom
26-12-16, 12:12
Onze Schepper test de mensheid op micro niveau maar ook op macro niveau... Wat er in Syrie gebeurt is de verantwoordelijkheid van de mensheid... Op de Dag des Oordeels zal geen enkele maatschappij haar verantwoordelijkheid kunnen ontkennen... Elke maatschappij zal rond haar verantwoordelijken verzamelen... En zij zullen elkander aanwijzen... De verantwoordelijke zullen hun ondergeschikten aanwijzen als jaknikkers... De ondergeschikten zullen de verantwoordelijken beschuldigen van misleiding...

Surat Ibrahim 14:21

En zij zullen tezamen bij God vóórkomen. Dan zullen de zwakken tegen hen die hoogmoedig waren zeggen: “Wij waren toch volgelingen van jullie, baten jullie ons dan iets tegen Gods bestraffing?” Zij zeggen: “Als God ons de goede richting gewezen had, dan hadden wij jullie ook de goede richting gewezen. Voor ons maakt het niet uit of wij bezorgd weifelen of geduldig volharden, voor ons is er geen ontsnapping.”

En de satan zegt, wanneer de beslissing is gevallen: “God heeft een waarachtige toezegging gedaan. Ik heb jullie toezeggingen gedaan, maar ik ben ze niet nagekomen. Ik had geen macht over jullie; ik riep jullie slechts op en jullie gaven aan mij gehoor. Verwijt mij dus niets maar verwijt het jullie zelf. Ik kan jullie geen hulp bieden en jullie kunnen mij geen hulp bieden. Ik hechtte er geen geloof aan toen jullie mij vroeger als metgezel van God vereerden.” Voor de onrechtplegers is er een pijnlijke bestraffing.

knuppeltje
26-12-16, 13:10
Onze Schepper test de mensheid op micro niveau maar ook op macro niveau... Wat er in Syrie gebeurt is de verantwoordelijkheid van de mensheid... Op de Dag des Oordeels zal geen enkele maatschappij haar verantwoordelijkheid kunnen ontkennen... Elke maatschappij zal rond haar verantwoordelijken verzamelen... En zij zullen elkander aanwijzen... De verantwoordelijke zullen hun ondergeschikten aanwijzen als jaknikkers... De ondergeschikten zullen de verantwoordelijken beschuldigen van misleiding...

Beetje maf spelletje van een geschifte schepper dus. Als die schepper van je toch zo tegen slechte mensen is, waarom heeft hij dan met zijn almacht er niet voor gezorgd dat er geen slechte mensen geboren konden worden?

Ach, zijn eerste spelletje, dat met die twee waarvan hij zorgde dat ze niet van die appeltjes konden afblijven, was al zwaar fout. Daarna werd het alleen maar van kwaad tot erger.

Als er een schepper is, dan voldoet hij volgens mij nog niet in het minst aan de voorstelling die jij en andere verdwaasden er van maken.

Wizdom
26-12-16, 15:12
Beetje maf spelletje van een geschifte schepper dus. Als die schepper van je toch zo tegen slechte mensen is, waarom heeft hij dan met zijn almacht er niet voor gezorgd dat er geen slechte mensen geboren konden worden?

Ach, zijn eerste spelletje, dat met die twee waarvan hij zorgde dat ze niet van die appeltjes konden afblijven, was al zwaar fout. Daarna werd het alleen maar van kwaad tot erger.

Als er een schepper is, dan voldoet hij volgens mij nog niet in het minst aan de voorstelling die jij en andere verdwaasden er van maken.

De enige die geschift is dat ben jij... Je zingt een waanzin toontje...

super ick
26-12-16, 15:29
Atheisten waanzin is het niet doorzien van het doel van dit leven... Door de hele geschiedenis heen hebben mensen geleden... Het leven kent een periode van voorspoed en tegenspoed... M.a.w. de momentopname voorspoed of tegenspoed zegt niets over het doel van dit leven... En het is nu niet anders...

Door Atheisten en Ongelovigen waanzin wordt dit niet onderkend...

Opvallend dat je een vliegtuig met een handjevol Russen een signaal van de schepper noemt. De schepper is dus met de moslims.
Ik attendeer op de miljoen omgekomen moslims en concludeer, even makkelijk als jou en even ongefundeerd dat de schepper het niet zo opheeft met de moslims.

Al Sawt
26-12-16, 17:04
Kunnen wel grappig reageren op die godsdienstwaanzin maar ik vind dat het nu toch echt idiote vormen aan begint te nemen.
God grijpt in door een groepje zanger neer te laten storten terwijl hij wel heeft toegelaten dat de laatste jaren vrouwen en kinderen werden afgeslacht.
Als ik zo eens kijk naar de regio dan heeft god het niet zo op moslims. God had het ook niet zo op met christenen. Kijk maar naar 50 miljoen doden tijden's WO2.

super ick
26-12-16, 17:23
God had het ook niet zo op met christenen. Kijk maar naar 50 miljoen doden tijden's WO2.

Dat moet dezelfde god zijn. Heel aanbiddelijk figuur hoor.

Wizdom
26-12-16, 17:51
Vreselijk dat je zoiets barbaars kunt bedenken. Alsof de schepper zich bezig zou houden met zulke kleinzielige aardse mannenzaken als nationalisme. Ik vind in de context van het geloof zo'n barbaarse opmerking zelfs een vorm van blasfemie. Je meent als god te kunnen denken en namens hem te kunnen spreken.

Je moet je eens wat meer verdiepen in wat onze Schepper allemaal heeft geopenbaard... Misschien ga je sommige zaken dan beter begrijpen... Een Moslim wint altijd en verliest nooit... Als het slecht gaat dankt hij zijn Schepper en als het goed gaat dan dankt hij zijn Schepper... Alles wat van de Schepper komt is goed....

Het enige wat je als Moslim moet vrezen is te handelen tegen de richtlijnen van de Schepper...

Wizdom
26-12-16, 17:54
Dat moet dezelfde god zijn. Heel aanbiddelijk figuur hoor.

De dood is een belangrijke mijlpaal voor de mens... Het leven is slechts het bewijs die vóór je pleit of tegen je pleit naar gelang je daden... De hele mindset van de Ongelovige gaat ervan uit dat het leven ophoudt met de dood... Dan begint het eigenlijk pas...

Door die mindset hoor je dus een arrogante toon van iemand als Knuppel... Die gelooft dat ie kan wegkomen met zijn praatjes... Dat is dus niet zo...

Wizdom
26-12-16, 18:12
Vreselijk dat je zoiets barbaars kunt bedenken. Alsof de schepper zich bezig zou houden met zulke kleinzielige aardse mannenzaken als nationalisme. Ik vind in de context van het geloof zo'n barbaarse opmerking zelfs een vorm van blasfemie. Je meent als god te kunnen denken en namens hem te kunnen spreken.

Je moet goed lezen wat ik schrijf... Ik heb niet voor niets het woord 'Als' gebruikt... Dat is conditioneel... Uiteraard weet ik dat niet met zekerheid... Anders had ik het woordje 'Als' niet gebruikt...

Van de Russen was het iig een smakeloze vertoning om een orkest te laten overvliegen om militairen te vermaken die dagelijks mensen de dood in bombarderen... Heb je daar wel eens over nagedacht?

Naar mijn mening is deze smakeloze actie dus met eigen munt terugbetaald... De militairen hebben gekregen wat ze zaaien... De DOOD...

Wizdom
26-12-16, 18:17
:vreemd:

En wie wint er moslims onderling oorlog voeren? (Puur hypothetische vraag, want moslims zijn één zoals bekend) De moslim natuurlijk.

Moslims die met elkaar een oorlog voeren zijn allebei ongelovigen volgens de letterlijke uitspraak van de Profeet... Als een gelovige oorlog voert met een andere gelovige dan kunnen ze De Boodschap nooit goed begrepen hebben en zijn ze tot ongelovige verklaart...

Rob Gosseling
26-12-16, 18:19
Je moet goed lezen wat ik schrijf... Ik heb niet voor niets het woord 'Als' gebruikt... Dat is conditioneel... Uiteraard weet ik dat niet met zekerheid... Anders had ik het woordje 'Als' niet gebruikt...

Van de Russen was het iig een smakeloze vertoning om een orkest te laten overvliegen om militairen te vermaken die dagelijks mensen de dood in bombarderen... Heb je daar wel eens over nagedacht?

Naar mijn mening is deze smakeloze actie dus met eigen munt terugbetaald... De militairen hebben gekregen wat ze zaaien... De DOOD...

Jaja. "als". Goed lezen ja. "Naar mijn mening (...) dus"

.

Rob Gosseling
26-12-16, 18:21
Moslims die met elkaar een oorlog voeren zijn allebei ongelovigen volgens de letterlijke uitspraak van de Profeet... Als een gelovige oorlog voert met een andere gelovige dan kunnen ze De Boodschap nooit goed begrepen hebben en zijn ze tot ongelovige verklaart...

Ik had het niet kunnen bedenken. Bravo! Zo is de verliezer altijd de ongelovige en de winnaar de moslim. Bizar.
.

Wizdom
26-12-16, 18:21
Jaja. "als". Goed lezen ja. "Naar mijn mening (...) dus"

.

Dat klopt ja... Als dat zo is dan betekent dat naar mijn mening dat ze met gelijke munt zijn terugbetaald... Als dat niet zo is dan heb ik het helemaal mis...

Rob Gosseling
26-12-16, 18:30
Ik geef mij over. Jij hebt de discussie inhoudelijk overduidelijk gewonnen met de beste argumenten. Het klopt dus inderdaad: "Een Moslim wint altijd en verliest nooit".

Rob Gosseling
27-12-16, 15:57
De dood is een belangrijke mijlpaal voor de mens...

Nee en als god daarachter zit is god een barbaar die er genoegen in schept mensen te zien lijden. God geeft ons tijdelijk iets om dat vervolgens met menselijk leed en verdriet weer ruw af te nemen. Dit is geen god van liefde maar van puur sadisme en zelfgenoegzaamheid. Precies het nare karakter van de mensen die hem bedacht hebben. Van zo'n god moet je verre blijven.

God geeft alleen iets om het af te nemen en toe te zien hoe mensen lijden. Bah!

Wizdom
27-12-16, 17:32
Nee en als god daarachter zit is god een barbaar die er genoegen in schept mensen te zien lijden. God geeft ons tijdelijk iets om dat vervolgens met menselijk leed en verdriet weer ruw af te nemen. Dit is geen god van liefde maar van puur sadisme en zelfgenoegzaamheid. Precies het nare karakter van de mensen die hem bedacht hebben. Van zo'n god moet je verre blijven.

God geeft alleen iets om het af te nemen en toe te zien hoe mensen lijden. Bah!

Wie ben jij om over je Schepper te oordelen? Je doet A. Alsof je de totale boodschap hebt begrepen (maar die heb je niet) B. Doe je alsof je de autoriteit en het recht hebt om iets te vinden van je Schepper (Maar die heb je niet) C. Realiseer je jewel dat niets van jou is maar alles van je Schepper? En dat je alles in bruikleen hebt? Inclusief jezelf? Ga je de Schepper iets verwijten wat niet van jou is?

Alles wat je hebt en doet heb je van je Schepper... Alles wat je goed doet wordt vermeerderd... Alles wat je slecht doet wordt gestraft... Genereuzer kan niet maar dat heb jij nooit begrepen...

Alleen jij bent niet de norm... De norm stelt onze Schepper... En daar heb jij niets over te vinden omdat jij de legitimiteit mist...

Wizdom
27-12-16, 20:49
De schepper is een mythe. Dus ik oordeel over een mythe, niet over een bestaande entiteit... En dan nog, zelfs indien de schepper zou bestaan, kan en mag ik daarover oordelen. Immers aan mijn bestaan zijn geen voorwaarden verbonden, ik heb niet voor mijn bestaan gekozen. De schepper - indien hij bestaat - heeft binnen die logica dus ook mijn karakter geschapen en mij het gereedschap gegeven te kunnen oordelen. Jij bent sowieso geen woordvoerder van de schepper, dus zou ik maar een toontje lager zingen door mij te zeggen wat ik niet mag van hem. Ik hoef van een moslim niets.

.

Wie zegt dat de Schepper een mythe is? Dat is onwetenschappelijk... Niet rationeel... Wij weten op basis van geaccepteerde wetenschap dat de wet "Actie is Reactie" een feit is... Jij als mens bent een product van een "Actie"... Die "Actie" is door onze Schepper in gang gezet... Jij mens, "Reactie" bent een product van de "Actie" van onze Schepper... Die "Actie" was het scheppen van de eerste mens "Adam"...

Jij zegt dat je niet voor je bestaan hebt gekozen maar realiseert je niet dat 1 fase vóór je geboorte, je nog slechts een ziel was zonder stoffelijk lichaam en dat je voor je geboorte aan je Schepper trouw hebt gezworen net als alle andere zielen... Jij als onderdeel van alle zielen kon je niet voorstellen dat je je Schepper ontrouw zou kunnen zijn... Dus toen jou tijd aanbrak heeft onze Schepper jouw ziel toegewezen aan een lichaam en jou lid gemaakt tot een gezin... Hij heeft jou ter wereld gebracht met een schone en reine ziel...

Nu went je je af van je Schepper en beschuldigt hem zelfs van alles wat verkeerd gaat in jou leven? Jou karakter bestaat uit alle keuzes die je in de loop van je leven gemaakt hebt... Die karakter is een opstapeling van jou gemaakte keuzes... Zelfs als je geen Moslim bent maar niet roekeloos zou je niet lukraak beschuldigingen aan je Schepper toewijzen die je niet kan staven... Jij hebt vrije wil gekregen en er is niemand die jou dwingt om keuzes te maken die jou relatie met jou Schepper schaden... Sterker noch... Jou Schepper is in staat om al je zonden te vergeven en al je zonden om te zetten in zegeningen en je te verheffen tot een staat van een nieuwgeborene zonder zonden... De deur staat wijdt open... Onze Schepper is vergevingsgezind...

super ick
28-12-16, 07:55
Wizdom,

Ik lees wederom een heiligverklaring aan je schepper.

Toch moet ik je waarschuwen voor je reactie op de Koranteksten over Israel. Die volg jij niet. Die probeer je te verdraaien.

The_Grand_Wazoo
28-12-16, 11:06
Wie zegt dat de Schepper een mythe is? Dat is onwetenschappelijk... Niet rationeel... Wij weten op basis van geaccepteerde wetenschap dat de wet "Actie is Reactie" een feit is... Jij als mens bent een product van een "Actie"... Die "Actie" is door onze Schepper in gang gezet... Jij mens, "Reactie" bent een product van de "Actie" van onze Schepper... Die "Actie" was het scheppen van de eerste mens "Adam"...

Jij zegt dat je niet voor je bestaan hebt gekozen maar realiseert je niet dat 1 fase vóór je geboorte, je nog slechts een ziel was zonder stoffelijk lichaam en dat je voor je geboorte aan je Schepper trouw hebt gezworen net als alle andere zielen... Jij als onderdeel van alle zielen kon je niet voorstellen dat je je Schepper ontrouw zou kunnen zijn... Dus toen jou tijd aanbrak heeft onze Schepper jouw ziel toegewezen aan een lichaam en jou lid gemaakt tot een gezin... Hij heeft jou ter wereld gebracht met een schone en reine ziel...

Nu went je je af van je Schepper en beschuldigt hem zelfs van alles wat verkeerd gaat in jou leven? Jou karakter bestaat uit alle keuzes die je in de loop van je leven gemaakt hebt... Die karakter is een opstapeling van jou gemaakte keuzes... Zelfs als je geen Moslim bent maar niet roekeloos zou je niet lukraak beschuldigingen aan je Schepper toewijzen die je niet kan staven... Jij hebt vrije wil gekregen en er is niemand die jou dwingt om keuzes te maken die jou relatie met jou Schepper schaden... Sterker noch... Jou Schepper is in staat om al je zonden te vergeven en al je zonden om te zetten in zegeningen en je te verheffen tot een staat van een nieuwgeborene zonder zonden... De deur staat wijdt open... Onze Schepper is vergevingsgezind...

Volgens jouw zogenaamde wetenschap en rationaliteit is die schepper van jou zelf ook geschapen en doe je er beter aan jou te richten tot de schepper van jouw schepper.

StevieK
28-12-16, 11:25
Ik ga daar niet over discuteren , wel schepper, niet schepper, dat is geloof dat moet ieder voor zichzelf weten, welk heilig boek je wilt volgen is ook je eigen keuze.


Alleen hoop ik wel dat je de vredig passages onthoud en zo er naar wilt leven, dat je ander leven/ gelovigen of niet gelovigen respecteert.

Laat mij ook leven zoals ik denk waarin het mij past, respecteer mijn levenswijze, ik probeer niemand kwaad te doen.
Ieder moet leven zoals hij/zij dat wilt, maar dwing mij absoluut niet een een andere levenswijze of geloof te volgen.

Doe je dat wel dan begrijp je volgens mij de zin van het leven niet.

nacht
28-12-16, 12:05
Wie zegt dat de Schepper een mythe is?

de schepper is zeker geen mythe nee. de schepper is de mens. die heeft al die goden geschapen zoals het nog steeds goden blijft scheppen. na allah zijn er inmiddels vele goden en opperwezens bygekomen. dat blijft nog wel even doorgaan gezien goden een handig stuk gereedschap zijn voor de mens.

Wizdom
28-12-16, 15:55
Volgens jouw zogenaamde wetenschap en rationaliteit is die schepper van jou zelf ook geschapen en doe je er beter aan jou te richten tot de schepper van jouw schepper.

Lees de Koran er op na... Die heeft het antwoord op die vraag al gegeven... De Schepper is niet geschapen... Hij is uniek en is er altijd al geweest...

The_Grand_Wazoo
28-12-16, 16:04
Lees de Koran er op na... Die heeft het antwoord op die vraag al gegeven... De Schepper is niet geschapen... Hij is uniek en is er altijd al geweest...

Dat is dan in tegenspraak met wat jij beweerde en waar ik op reageerde. Jij beweert dat het wetenschappelijk en rationeel is dat er een schepper is omdat alles een oorzaak heeft. Dus de schepper moet door iets of iemand veroorzaakt zijn. Is dat niet het geval dan kun je, althans naar jouw maatstaven, niet volhouden dat zijn bestaan wetenschappelijk of rationeel is.

Hawa
28-12-16, 16:15
Beladen woord aan de schepper. Waarom?

Nou het waarom?
Dit hele vliegtuig was te zwaar beladen daarom!

Net zoals toen dat vliegtuig op de Bijlmermeer neer stortte.

Of moet ons Urker mannenkoor zich doodvliegen op de Zuiderzee?

Nou dan...wat een waardeloze discussie is dit wel niet.

Vrede met al die mensen die omgekomen zijn en al met al met al die mensen die elke dag sterven op dit uur van de dag. Mogen wij blij zijn dat onze vingers niet in de hel belanden.

Wizdom
28-12-16, 16:23
Dat is dan in tegenspraak met wat jij beweerde en waar ik op reageerde. Jij beweert dat het wetenschappelijk en rationeel is dat er een schepper is omdat alles een oorzaak heeft. Dus de schepper moet door iets of iemand veroorzaakt zijn. Is dat niet het geval dan kun je, althans naar jouw maatstaven, niet volhouden dat zijn bestaan wetenschappelijk of rationeel is.

Wetten van de Schepping kun je niet loslaten op de Schepper...

H.P.Pas
28-12-16, 18:08
Wetten van de Schepping kun je niet loslaten op de Schepper...
Dit komt neer op een verbod op het stellen van ongemakkelijke vragen. Daar komt niets goeds uit voort. ''Kennis" die niet tegen vragen bestand is ïs niets anders dan pretententie.

H.P.Pas
28-12-16, 18:58
Wie zegt dat de Schepper een mythe is? Dat is onwetenschappelijk... Niet rationeel... Wij weten op basis van geaccepteerde wetenschap dat de wet "Actie is Reactie" een feit is... Jij als mens bent een product van een "Actie"... Die "Actie" is door onze Schepper in gang gezet... Jij mens, "Reactie" bent een product van de "Actie" van onze Schepper... Die "Actie" was het scheppen van de eerste mens "Adam"...


Actie reactie is een princpe uit de Newtonse mechanica. Het zegt dat als voorwerp A een kracht op voorwerp B uitoefent voorwerp B een even grote tegengesteld gerichte kracht op voowerp A uitoefent. Dus als ik een bord (A) tegen de muur (B) smijt breekt het bord(A) omdat de muur (B) er een kracht op uitoefent.
Je verwart dat hier met het causaliteitsprincipe dat, wat gesimplificeerd, zegt dat als ik een zelfde bord nog een keer tegen dezelfde muur gooi dat het dan weer zal breken: gelijke oorzaken gelijke gevolgen; zonder oorzaak geen gevolg. Waarom dat zo is weet niemand, dat het zo is is een ervaringsfeit. Of dat ook geldt in situaties waar we geen enkele ervaring mee hebben is een open vraag. Consequent logisch doorgedacht leidt het principe tot tegenstrijdigheden. Dit is natuurwetenschappelijk ABC waarmee je kennelijk niet vertrouwd bent. Dat is niet erg maar zwam er dan ook niet over.

super ick
28-12-16, 18:59
Dit komt neer op een verbod op het stellen van ongemakkelijke vragen. Daar komt niets goeds uit voort. ''Kennis" die niet tegen vragen bestand is ïs niets anders dan pretententie.


Kennis is een voortreffelijk kruid; maar geen kruid heeft kracht genoeg om zichzelf tegen bederf te behoeden als het vat waarin het bewaard wordt onzuiver is.

Wizdom
29-12-16, 00:11
Actie reactie is een princpe uit de Newtonse mechanica. Het zegt dat als voorwerp A een kracht op voorwerp B uitoefent voorwerp B een even grote tegengesteld gerichte kracht op voowerp A uitoefent. Dus als ik een bord (A) tegen de muur (B) smijt breekt het bord(A) omdat de muur (B) er een kracht op uitoefent.
Je verwart dat hier met het causaliteitsprincipe dat, wat gesimplificeerd, zegt dat als ik een zelfde bord nog een keer tegen dezelfde muur gooi dat het dan weer zal breken: gelijke oorzaken gelijke gevolgen; zonder oorzaak geen gevolg. Waarom dat zo is weet niemand, dat het zo is is een ervaringsfeit. Of dat ook geldt in situaties waar we geen enkele ervaring mee hebben is een open vraag. Consequent logisch doorgedacht leidt het principe tot tegenstrijdigheden. Dit is natuurwetenschappelijk ABC waarmee je kennelijk niet vertrouwd bent. Dat is niet erg maar zwam er dan ook niet over.

Dat is gewoon simpele oorzaak en gevolg principe... Je kan er wel omheen zwammen maar daar komt het op neer... Er kan niet iets onstaan uit het niets... Onze Schepper staat buiten de Schepping want HIJ is de enige die schept...

Wizdom
29-12-16, 00:13
Dit komt neer op een verbod op het stellen van ongemakkelijke vragen. Daar komt niets goeds uit voort. ''Kennis" die niet tegen vragen bestand is ïs niets anders dan pretententie.

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken... De Schepper is niet onderhevig aan wetten van de Schepping... Hij staat daar boven...

knuppeltje
29-12-16, 09:02
Dat heeft daar helemaal niets mee te maken... De Schepper is niet onderhevig aan wetten van de Schepping... Hij staat daar boven...

Hij heeft dus zomaar wat in elkaar geflanst en is daar niet verantwoordelijk voor. Je mag hem dus niet met zijn fouten confronteren.

Stel je eens voor dat we dat tegenwoordig nog van alle producenten pikken.

The_Grand_Wazoo
29-12-16, 11:05
Dat is gewoon simpele oorzaak en gevolg principe... Je kan er wel omheen zwammen maar daar komt het op neer... Er kan niet iets onstaan uit het niets... Onze Schepper staat buiten de Schepping want HIJ is de enige die schept...

Je bent er om heen aan het praten.
Jij beweert dat het bestaan van de schepper 'wetenschappelijk en rationeel' is omdat alles een oorzaak moet hebben. Daaruit concludeer jij dat er dus een God moet bestaan.
Volgens diezelfde maatstaf zou God dan ook veroorzaakt moeten zijn. Is dat niet het geval, dan is het bestaan van god niet wetenschappelijk of rationeel, althans niet naar de door jou aangedragen maatstaf.

Wizdom
29-12-16, 22:26
Je bent er om heen aan het praten.
Jij beweert dat het bestaan van de schepper 'wetenschappelijk en rationeel' is omdat alles een oorzaak moet hebben. Daaruit concludeer jij dat er dus een God moet bestaan.
Volgens diezelfde maatstaf zou God dan ook veroorzaakt moeten zijn. Is dat niet het geval, dan is het bestaan van god niet wetenschappelijk of rationeel, althans niet naar de door jou aangedragen maatstaf.

Praise be to Allaah.
Qadar means that Allaah has decreed everything that happens in the universe according to His prior knowledge and the dictates of His wisdom.

Belief in al-Qadar includes four things:

1 – The belief that Allaah knows all things, in general and in detail, from eternity to eternity, whether that has to do with His actions or the actions of His slaves.

2 – The belief that Allaah has written that in al-Lawh al-Mahfooz (the Book of Decrees).

Concerning these two matters Allaah says (interpretation of the meaning):

“Know you not that Allaah knows all that is in the heaven and on the earth? Verily, it is (all) in the Book (Al‑Lawh Al‑Mahfooz). Verily, that is easy for Allaah”
[al-Hajj 22:70]

In Saheeh Muslim (2653) it is narrated that ‘Abd-Allaah ibn ‘Amr ibn al-‘Aas (may Allaah be pleased with him) said: I heard the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Allaah wrote down the decrees of creation fifty thousand years before He created the heavens and the earth.”

And the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “The first thing that Allaah created was the Pen, and He said to it, ‘Write!’ It said, ‘O Lord, what should I write?’ He said: ‘Write down the decrees of all things until the Hour begins.” Narrated by Abu Dawood, 4700; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Abi Dawood.

3 – The belief that whatever happens only happens by the will of Allaah – whether that has to do with His actions or the actions of created beings.

Allaah says concerning His actions (interpretation of the meaning):

“And your Lord creates whatsoever He wills and chooses”

[al-Qasas 28:68]

“and Allaah does what He wills”

[Ibraaheem 14:27]

“He it is Who shapes you in the wombs as He wills”

[Aal ‘Imraan 3:6]

And He says concerning the actions of created beings (interpretation of the meaning):

“Had Allaah willed, indeed He would have given them power over you, and they would have fought you”

[al-Nisa’ 4:90]

“If your Lord had so willed, they would not have done it”

[al-An’aam 6:112]

All events, actions and happenings occur only by the will of Allaah. Whatever Allaah wills happens, and whatever He does not will does not happen.

4 – The belief that all things that happen are created by Allaah in their essence, their attributes and their movements.

Allaah says (interpretation of the meaning):

“Allaah is the Creator of all things, and He is the Wakeel (Trustee, Disposer of affairs, Guardian) over all things”

[al-Zumar 39:62]

“He has created everything, and has measured it exactly according to its due measurements”

[al-Furqaan 25:2]

And Allaah tells us that the Prophet of Allaah Ibraaheem (peace and blessings of Allaah be upon him) said to his people:

“While Allaah has created you and what you make”

[al-Saaffaat 38:96 – interpretation of the meaning]

If a person believes in all these things then he believes correctly in the divine will and decree (al-qadar).

Belief in al-qadar as we have described it above does not contradict the idea that a person has free will with regard to actions in which he has free choice. He can choose whether to or not to do things that he is able to do of acts of worship or sinful actions. Sharee’ah and real life both indicate that people have this will.

With regard to sharee’ah, Allaah says concerning man's will (interpretation of the meaning):

“That is (without doubt) the True Day. So, whosoever wills, let him seek a place with (or a way to) His Lord (by obeying Him in this worldly life)!”

[al-Naba’ 78:39]

“so go to your tilth, when or how you will”

[al-Baqarah 2:223]

And He says concerning man’s ability (interpretation of the meaning):

“So keep your duty to Allaah and fear Him as much as you can”

[al-Taghaabun 64:16]

“Allaah burdens not a person beyond his scope. He gets reward for that (good) which he has earned, and he is punished for that (evil) which he has earned”

[al-Baqarah 2:286]

These verses confirm that man has a will and the ability to do what he wants and not to do what he does not want.

With regard to real life, everyone knows that he has a will and the ability to do what he wants and not to do what he does not want. And he can distinguish between the things that happen when he wants them to, such as walking, and those that happen without him wanting them to, such as shivering. But the will and ability of man are subject to the will and decree of Allaah, because Allaah says (interpretation of the meaning):

“To whomsoever among you who wills to walk straight.

And you cannot will unless (it be) that Allaah wills the Lord of the ‘Aalameen (mankind, jinn and all that exists)”

[al-Takweer 81:28-29]

But the entire universe is the dominion of Allaah, and nothing can happen in His dominion without His knowledge and will.

And Allaah knows best.

Wizdom
29-12-16, 22:32
Je bent er om heen aan het praten.
Jij beweert dat het bestaan van de schepper 'wetenschappelijk en rationeel' is omdat alles een oorzaak moet hebben. Daaruit concludeer jij dat er dus een God moet bestaan.
Volgens diezelfde maatstaf zou God dan ook veroorzaakt moeten zijn. Is dat niet het geval, dan is het bestaan van god niet wetenschappelijk of rationeel, althans niet naar de door jou aangedragen maatstaf.

De Schepper is uniek en is niet afhankelijk van de Schepping...

Soera 112 – Al-Ikhlas

Zeg: “Hij is God als enige,
اللَّهُ الصَّمَدُ2
God de bestendige.
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ3
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ4
en niet één is er aan Hem gelijkwaardig.”

Wizdom
29-12-16, 22:49
https://www.youtube.com/watch?v=aY5tcMQaqQY

Charlus
30-12-16, 02:05
whatever happens only happens by the will of Allaah
Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

All events, actions and happenings occur only by the will of Allaah. Whatever Allaah wills happens, and whatever He does not will does not happen.
Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

the will and ability of man are subject to the will and decree of Allaah
Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

And you cannot will unless (it be) that Allaah wills
Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

super ick
30-12-16, 08:06
Wat mij opvalt is het strooien met Koranteksten als vaststaand bewijs.
Echter als ik strooi met Koranteksten waarin letterlijk het recht voor Joden op een eigen staat is beschreven dan wordt daar een draai aan gegegeven. De teksten worden dan ineens 'anders' uitgelegd.

H.P.Pas
30-12-16, 10:14
3 – The belief that whatever happens only happens by the will of Allaah – whether that has to do with His actions or the actions of created beings.



Niettemin wordt bij het Oordeel de verantwoordelijkheid bij de creaturen gelegd: hen wacht een pijnlijke bestraffing, de Rechtvaardige die in deze de rol van rechter in eigen zaak speelt gaat vrijuit.
Deze tenenkrommende doublethink (= ( deliberate, perverse, or unconscious acceptance or promulgation of conflicting facts, principles, etc) wenst jouw Boek ons als verhevenste aller wijsheden door de strot te duwen. Het klinkt eerder als een satanische grap: het Corrupte Universum.

Eke
30-12-16, 11:34
Tja, en dat, heren prikkers, vraagt om lankmoedigheid van ons, de gelovigen, die God/Allah hebben uitgekozen om de leidraad te zijn in ons leven.

Wel oefenen in overgave aan Gods'wil...,een ander noemt dat noodlot--en daar helpt geen lieve-moedertje-aan...maar niet elkaar met de teksten om de oren slaan :) Geeft alleen maar geruzie tot aan moord-en-doodslag toe.

En dat kan nooit de bedoeling zijn van een Godsdienst.



Zo'n zelfde discussie " is de mens nou verantwoordelijk voor zijn daden of niet "speelt ook in een hoekje van de wetenschap. Zijn wij slaaf van ons onbewuste ????

https://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/02/wij-zijn-de-tomtom-van-ons-onderbewuste-12294466-a1161886




Dus we kunnen het beste maar WEL die verantwoordelijkheid voor onze daden pakken---------binnen de ruimte die we hebben.

Ook hier tolerant en praktisch zijn :)

Maar inderdaad..God/Allah weet het beter.Per definitie. Daar hebben wij,gelovigen, voor gekozen.
Een overstijgende , een niet te definieëren ,een eeuwige, een barmhartige God. (dat laatste is wel weer minder abstract, maar we zijn mensen,he. Nooit perfect. Per definitie. )

super ick
30-12-16, 18:04
Tja, en dat, heren prikkers, vraagt om lankmoedigheid van ons, de gelovigen, die God/Allah hebben uitgekozen om de leidraad te zijn in ons leven.

Wel oefenen in overgave aan Gods'wil...,een ander noemt dat noodlot--en daar helpt geen lieve-moedertje-aan...maar niet elkaar met de teksten om de oren slaan :) Geeft alleen maar geruzie tot aan moord-en-doodslag toe.

En dat kan nooit de bedoeling zijn van een Godsdienst.



Zo'n zelfde discussie " is de mens nou verantwoordelijk voor zijn daden of niet "speelt ook in een hoekje van de wetenschap. Zijn wij slaaf van ons onbewuste ????

https://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/02/wij-zijn-de-tomtom-van-ons-onderbewuste-12294466-a1161886




Dus we kunnen het beste maar WEL die verantwoordelijkheid voor onze daden pakken---------binnen de ruimte die we hebben.

Ook hier tolerant en praktisch zijn :)

Maar inderdaad..God/Allah weet het beter.Per definitie. Daar hebben wij,gelovigen, voor gekozen.
Een overstijgende , een niet te definieëren ,een eeuwige, een barmhartige God. (dat laatste is wel weer minder abstract, maar we zijn mensen,he. Nooit perfect. Per definitie. )

Andere wangetje toekeren?

Eke
30-12-16, 18:27
Andere wangetje toekeren?

Dat pikt een jonger zusje niet meer, zo'n opmerking van haar broertje...ze is genoeg op haar nek gezeten :hihi:

Maar-wees eerlijk, super ick- als je je laat inspireren door het N.T. ben je wel op weg naar een wereld met minder agressie.

En dat begint met zelfkennis , zelfliefde. Daardoor kun je je beter verplaatsen in een ander en kun je beter vergeven. Je hoeft niet meer koste wat kost 'een dreun' te verkopen als je gekwetst bent. Dat dit makkelijk is wordt niet beweerd.

Dus een bepaalde geestelijke groei is daarvoor de basis, voor die prettiger samenleving.

Hawa
31-12-16, 19:00
Het zielige verhaaltje van vrouw?meisje zijn. Slaat toch nergens op. Hoeveel Russische vrouwelijke journalisten zijn wel niet vermoord door die Poetin-regiem. Maar al die vrouwen gaan door. In dit vliegtuig zat ook een dame die werkte voor Syrische vluchtelingen en deed daar goede werken.
Misschien was dit ook wel die aanslag op haar leven. Vrouwen zijn kritisch! Laten we kritisch blijven en niet denken dat zonder dit denken van al die kritische vrouwen de wereld beter gaat draaien.
Ik weet al die namen niet van al die vrouwen die hun leven hebben gelaten in deze politieke walgelijke praktijken laten we hun gedenken en sterk zijn en nooit die andere wang toekeren.
Vredig uiteinde met kritische blik!

Wizdom
01-01-17, 21:17
Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

Dus volgens de islam heeft de mens geen vrije wil.

Onze Schepper heeft voor elke mens 1 plek in de paradijs en 1 plek in de hel gereserveerd... Dat impliceert dat je alle kanten op kan... Anders heeft het geen zin om 2 plekken te reserveren... Derhalve is de enige die de doorslag heeft jijzelf... Nu al bepalen dat je niks in de melk te brokkelen hebt is jezelf veroordelen tot een plekje in de HEL...

Ik heb begrepen dat smeekbeden aan onze Schepper veranderingen teweeg kunnen brengen... Dus jij als piepklein schepseltje hebt bij je Schepper iets in te brengen... Verwaarloos dat niet...

Uiteraard is onze Schepper Alwetende en Almachtig... Hij (SWT) heeft zichzelf opgelegd niemand te benadelen en iedereen een kans te geven... Dus als je jezelf benadeeld heb je dat aan jezelf te danken...

StevieK
02-01-17, 06:29
Onze Schepper heeft voor elke mens 1 plek in de paradijs en 1 plek in de hel gereserveerd... Dat impliceert dat je alle kanten op kan... Anders heeft het geen zin om 2 plekken te reserveren... Derhalve is de enige die de doorslag heeft jijzelf... Nu al bepalen dat je niks in de melk te brokkelen hebt is jezelf veroordelen tot een plekje in de HEL...

Ik heb begrepen dat smeekbeden aan onze Schepper veranderingen teweeg kunnen brengen... Dus jij als piepklein schepseltje hebt bij je Schepper iets in te brengen... Verwaarloos dat niet...

Uiteraard is onze Schepper Alwetende en Almachtig... Hij (SWT) heeft zichzelf opgelegd niemand te benadelen en iedereen een kans te geven... Dus als je jezelf benadeeld heb je dat aan jezelf te danken...

Aangezien jij veel en heel veel over de schepper weet, wat denk je welk plekje is voor de IS-aanhangers gereserveerd ?

super ick
02-01-17, 08:18
Dat pikt een jonger zusje niet meer, zo'n opmerking van haar broertje...ze is genoeg op haar nek gezeten :hihi:

Maar-wees eerlijk, super ick- als je je laat inspireren door het N.T. ben je wel op weg naar een wereld met minder agressie.

En dat begint met zelfkennis , zelfliefde. Daardoor kun je je beter verplaatsen in een ander en kun je beter vergeven. Je hoeft niet meer koste wat kost 'een dreun' te verkopen als je gekwetst bent. Dat dit makkelijk is wordt niet beweerd.

Dus een bepaalde geestelijke groei is daarvoor de basis, voor die prettiger samenleving.

Je laten inspireren door het NT kan helpen het goede te doen. Ik heb echter geen enkel verschil kunnen ontdekken in de goedheid tussen gelovigen en niet gelovigen. In die zin helpt het dus niet, dat laten inspireren door het NT. Zeker niet als we in ogenschouw nemen wat gelovigen, met het NT in de hand, hebben uitgevreten in jet verleden.

Sorry Eke, ik zie dat NT niet als een garantie.

Eke
02-01-17, 10:14
Je laten inspireren door het NT kan helpen het goede te doen. Ik heb echter geen enkel verschil kunnen ontdekken in de goedheid tussen gelovigen en niet gelovigen. In die zin helpt het dus niet, dat laten inspireren door het NT. Zeker niet als we in ogenschouw nemen wat gelovigen, met het NT in de hand, hebben uitgevreten in jet verleden.

Sorry Eke, ik zie dat NT niet als een garantie.


Superick. dat gelovigen 'betere' mensen zijn zal je mij dan ook niet horen zeggen.

Het kan voor iemand zelf een verrijking zijn om gelovige te zijn. KAN. En dan is het prachtig om te geloven.
Overigens vind je dat bevestigd in diverse onderzoeken op het gebied van welbevinden.

Een gelovige staat 'dienend' in het leven ---de mens dienen is God dienen---maar dat zou veel meer te merken moeten zijn... Ik zie het bij paus Franciscus terug.

Als iemand de ..uhm..laat ik het vergelijken met de innerlijke jihad/ geestelijke groei. serieus heeft genomen pluk je er de vruchten van in de samenleving.



Maar een geloofsgarantie, Superick, nee, die kan ik ook niet vinden. De mens blijft een feilbaar wezen. Jaar in, jaar uit. Eeuw in, eeuw uit.
Gelukkig is de mens ook een lerend wezen. De ene hardleers, de ander soepel.
Het punt is dat iedere generatie weer haar eigen uitdagingen krijgt, haar eigen fouten maakt.
Leerproces :cheefbek:

Karin.N
02-01-17, 13:27
Superick. dat gelovigen 'betere' mensen zijn zal je mij dan ook niet horen zeggen.

Het kan voor iemand zelf een verrijking zijn om gelovige te zijn. KAN. En dan is het prachtig om te geloven.
Overigens vind je dat bevestigd in diverse onderzoeken op het gebied van welbevinden.

Een gelovige staat 'dienend' in het leven ---de mens dienen is God dienen---maar dat zou veel meer te merken moeten zijn... Ik zie het bij paus Franciscus terug.

Als iemand de ..uhm..laat ik het vergelijken met de innerlijke jihad/ geestelijke groei. serieus heeft genomen pluk je er de vruchten van in de samenleving.



Maar een geloofsgarantie, Superick, nee, die kan ik ook niet vinden. De mens blijft een feilbaar wezen. Jaar in, jaar uit. Eeuw in, eeuw uit.
Gelukkig is de mens ook een lerend wezen. De ene hardleers, de ander soepel.
Het punt is dat iedere generatie weer haar eigen uitdagingen krijgt, haar eigen fouten maakt.
Leerproces :cheefbek:

Eke, ik vind dit allemaal te generaliserend. Hoezo staat een gelovige dienend in het leven? Ik ken aardig wat gelovigen, heb een aantal jaren in een zwaar gereformeerd dorp gewoond en daar het nodige contact het religieuzen gehad. Ik heb nu niet de indruk dat gelovigen meer dienend in de samenleving staat dan ongelovigen (tenzij je uitsluitend het dienen aan god bedoelt en niet aan de mens).

Je zou het aantal niet gelovigen de kost moeten geven die zich inzetten voor de samenleving, vrijwilligerswerk doen, mantelzorg verrichten. Zoals jij het in je reacties omschrijft krijg ik toch het gevoel dat je de gelovige als de meest dienende in de samenleving ziet en dat ben ik dus niet met je eens.

Er zijn dienende mensen ongeacht geloof of geen geloof, maar dat is mijn bescheiden mening :strik:

Eke
02-01-17, 13:57
Eke, ik vind dit allemaal te generaliserend. Hoezo staat een gelovige dienend in het leven? Ik ken aardig wat gelovigen, heb een aantal jaren in een zwaar gereformeerd dorp gewoond en daar het nodige contact het religieuzen gehad. Ik heb nu niet de indruk dat gelovigen meer dienend in de samenleving staat dan ongelovigen (tenzij je uitsluitend het dienen aan god bedoelt en niet aan de mens).

Je zou het aantal niet gelovigen de kost moeten geven die zich inzetten voor de samenleving, vrijwilligerswerk doen, mantelzorg verrichten. Zoals jij het in je reacties omschrijft krijg ik toch het gevoel dat je de gelovige als de meest dienende in de samenleving ziet en dat ben ik dus niet met je eens.

Er zijn dienende mensen ongeacht geloof of geen geloof, maar dat is mijn bescheiden mening :strik:


# 65 Lees nog eens goed, Karin :


maar dat zou veel meer te merken moeten zijn

Rob Gosseling
02-01-17, 16:35
Wat mij opvalt is het strooien met Koranteksten als vaststaand bewijs.
Echter als ik strooi met Koranteksten waarin letterlijk het recht voor Joden op een eigen staat is beschreven dan wordt daar een draai aan gegegeven. De teksten worden dan ineens 'anders' uitgelegd.

Goed gezien.

Wizdom
02-01-17, 19:22
Goed gezien.

Met alle respect maar dat is echt niet correct en wil daar best wel een aantal reacties aan wijden te zijner tijd...

The_Grand_Wazoo
07-01-17, 15:38
De Schepper is uniek en is niet afhankelijk van de Schepping...

Soera 112 – Al-Ikhlas

Zeg: “Hij is God als enige,
اللَّهُ الصَّمَدُ2
God de bestendige.
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ3
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ4
en niet één is er aan Hem gelijkwaardig.”

Wat jij stelt is dat het bestaan van een god logisch en rationeel is. Jouw argument: alles moet een begin hebben, een oorzaak. Ik merk op dat dit dan ook voor een god moet gelden. Jouw antwoord: nee, want god is van een andere orde.
Als dat zo is, dan is het bestaan van die god niet logisch of rationeel.

Ik vermoed dat jij daarom weer vervalt in het reciteren van de koran. Je gaat je gang maar, zolang je hopelijk beseft dat jij inmiddels jouw eigen stelling ten aanzien van de logische of rationele noodzaak voor het bestaan van een god zelf terzijde hebt geschoven; geloofswaarheden zijn geen logische of rationele waarheden.

Wizdom
07-01-17, 15:51
Wat jij stelt is dat het bestaan van een god logisch en rationeel is. Jouw argument: alles moet een begin hebben, een oorzaak. Ik merk op dat dit dan ook voor een god moet gelden. Jouw antwoord: nee, want god is van een andere orde.
Als dat zo is, dan is het bestaan van die god niet logisch of rationeel.

Ik vermoed dat jij daarom weer vervalt in het reciteren van de koran. Je gaat je gang maar, zolang je hopelijk beseft dat jij inmiddels jouw eigen stelling ten aanzien van de logische of rationele noodzaak voor het bestaan van een god zelf terzijde hebt geschoven; geloofswaarheden zijn geen logische of rationele waarheden.

De natuurwetten zijn van toepassing op de Schepping... Niet op de Schepper... Waarom begrijp je dat niet?
Als jij als mens een simulatie maakt waar ballen omhoog vallen hoeft dat toch niet te gelden voor de fysieke wereld? Zie de simulatie als jou schepping waar jij de natuurwetten maakt...

H.P.Pas
07-01-17, 16:34
De natuurwetten zijn van toepassing op de Schepping... Niet op de Schepper......
Dat zeg jij. Die bewering is volstrekt uit de lucht gegrepen, net zoals die Schepper zelf.
Dat jij daarin gelooft zegt mij helemaal niks,
Een korte rondgang door een zenuwinrichting maakt duidelijk, dat geloof niets bewijst.

Waarom begrijp je dat niet?
Dat zou ik jou willen vragen.


Als jij als mens een simulatie maakt waar ballen omhoog vallen hoeft dat toch niet te gelden voor de fysieke wereld? ..
Op basis waarvan denk je dat zo'n simulatie (elke simulatie van wat dan ook) úberhaupt zou kunnen functioneren ? Precies, op basis van fysische wetten. Dezelfde fysische wetten die in de buitenwereld ook gelden. Eén en dezelfde fysica bewerkt het vallen van een parachute het vliegen van het vliegtuig en het functioneren van een computersimulatie.. En, naar het zich laat aanzien, het functioneren van de mens, die alle drie geschapen heeft.

super ick
08-01-17, 09:16
Met alle respect maar dat is echt niet correct en wil daar best wel een aantal reacties aan wijden te zijner tijd...

Pas maar op met dat interpreteren. Je moet de Koran volgen en niet afwijken als het je even niet uit komt. Het staat er klip en klaar.

Wizdom
08-01-17, 15:53
Pas maar op met dat interpreteren. Je moet de Koran volgen en niet afwijken als het je even niet uit komt. Het staat er klip en klaar.

Jij weet het iig niet beter dan onze Profeet (VZMH)... De interpretatie en levenshouding zijn nauw verbonden met de SUNNA van de Profeet... De rest is loze blabla...

super ick
09-01-17, 08:32
Jij weet het iig niet beter dan onze Profeet (VZMH)... De interpretatie en levenshouding zijn nauw verbonden met de SUNNA van de Profeet... De rest is loze blabla...

Laten we voorop stellen dat ik er geen waarde aan hecht maar hoe jij, een gelovig moslim er mee omgaat? Dat vind ik hypocriet.

Allah roept Joden op naar het heilige land te gaan en daar te blijven tot het eind der tijden. Allah 'geeft' het heilige land aan de Joden. Volgens Allah hebben de Joden er recht op.

Dat lijkt mij een onwrikbaar feit. Ik zie erg veel moslims zich daar niet bij neer leggen.

Er staat inderdaad ook iets dat Allah de joden zal straffen. Let wel: ALLAH hen zal straffen.
Of de huidige gebeurtenissen dan die aanleiding zijn voor straf? Dat is pure interpretatie. Dat is de teksten aanpassen aan je onderbuik.

Hawa
14-01-17, 16:42
Wat is dit voor stukje super..slaat toch als een tang op een varken.

Eerst zegt Allah joden te gaan naar heilige land en te blijven tot het einde der tijden.. En even later zegt die zelfde Allah dat Hij al die joden gaat straffen?

En dit zijn volgens jou dan onderbuikgevoelens? Betreffende al die moslims?

Geloof je het zelf nog wel.
In verdeel en heers?

Als je gelooft en denkt: alles wat onze schepper heeft geschapen mag je niet vernietigen.
Nou?
Geschapen of niet geschapen is met de dweil en de kraan wijdt open.
Je kan niet met je eigen boek aan de haal gaan terwijl er geen reet van klopt.
En je hoeft er ook geen boek voor nodig te hebben want onderdrukking bestaat al zolang als er hoeren zijn.:rood:

Wizdom
14-01-17, 18:51
Laten we voorop stellen dat ik er geen waarde aan hecht maar hoe jij, een gelovig moslim er mee omgaat? Dat vind ik hypocriet.

Allah roept Joden op naar het heilige land te gaan en daar te blijven tot het eind der tijden. Allah 'geeft' het heilige land aan de Joden. Volgens Allah hebben de Joden er recht op.

Dat lijkt mij een onwrikbaar feit. Ik zie erg veel moslims zich daar niet bij neer leggen.

Er staat inderdaad ook iets dat Allah de joden zal straffen. Let wel: ALLAH hen zal straffen.
Of de huidige gebeurtenissen dan die aanleiding zijn voor straf? Dat is pure interpretatie. Dat is de teksten aanpassen aan je onderbuik.

Hier een uitleg 360 graden op jou foute interpretatie... Met verzen uit Torah en Quran...

https://www.youtube.com/watch?v=S3lSsGHLKEc

Wizdom
15-01-17, 17:48
https://www.youtube.com/watch?v=_xMBEK1jBjg

Wizdom
15-01-17, 17:52
https://www.youtube.com/watch?v=X4BR32xw5Dk

super ick
15-01-17, 20:03
Hier een uitleg 360 graden op jou foute interpretatie... Met verzen uit Torah en Quran...

https://www.youtube.com/watch?v=S3lSsGHLKEc

Ah, je hebt een filmpje opgeduikeld dat al voldoet aan jou, vooraf al gevormde mening. En nu? Nu moet ik het ook geloven?

Wizdom
15-01-17, 22:07
Ah, je hebt een filmpje opgeduikeld dat al voldoet aan jou, vooraf al gevormde mening. En nu? Nu moet ik het ook geloven?

Het staat gewoon in de Thora... Je kunt het allemaal zelf verifieren... Nooit iets zomaar geloven omdat iemand het zegt... Doe ik zelf ook niet...

super ick
16-01-17, 08:26
Het staat gewoon in de Thora... Je kunt het allemaal zelf verifieren... Nooit iets zomaar geloven omdat iemand het zegt... Doe ik zelf ook niet...

Er staat 'als' enz enz 'dan' enz enz

Wie zegt dat de Joden verkeerde dingen doen in de ogen van Allah? Wellicht is hij wel zeer tevreden.

Interpretatie, ik zou maar oppassen.

Wizdom
16-01-17, 21:07
Er staat 'als' enz enz 'dan' enz enz

Wie zegt dat de Joden verkeerde dingen doen in de ogen van Allah? Wellicht is hij wel zeer tevreden.

Interpretatie, ik zou maar oppassen.

Waarom zou onze Schepper tevreden zijn met de Joden als zij zijn Profeet Mohamed (VZMH) in Hoogste Rang niet accepteren en ook Profeet Jezus (VZMH) niet accepteren? Onze Schepper is niet tevreden over mensen die zijn Profeten niet respecteren... Laat je geen oor aannaaien...

The_Grand_Wazoo
17-01-17, 09:18
Waarom zou onze Schepper tevreden zijn met de Joden als zij zijn Profeet Mohamed (VZMH) in Hoogste Rang niet accepteren en ook Profeet Jezus (VZMH) niet accepteren? Onze Schepper is niet tevreden over mensen die zijn Profeten niet respecteren... Laat je geen oor aannaaien...

Stervelingen die pretenderen de gedachten van een oneindig wezen te doorgronden. Maar dan alleen als het in hun straatje past. :zozo:

knuppeltje
17-01-17, 10:11
Stervelingen die pretenderen de gedachten van een oneindig wezen te doorgronden. Maar dan alleen als het in hun straatje past. :zozo:

Dat heb de schepper dan weer mooi geregeld. Krijgt hij geen mot met zijn stervelingen.

The_Grand_Wazoo
17-01-17, 13:20
Dat heb de schepper dan weer mooi geregeld. Krijgt hij geen mot met zijn stervelingen.

De stervelingen onderling daarentegen ...

super ick
17-01-17, 14:32
Waarom zou onze Schepper tevreden zijn met de Joden als zij zijn Profeet Mohamed (VZMH) in Hoogste Rang niet accepteren en ook Profeet Jezus (VZMH) niet accepteren? Onze Schepper is niet tevreden over mensen die zijn Profeten niet respecteren... Laat je geen oor aannaaien...

En dat WEET jij? Of denk je dat?

The_Grand_Wazoo
17-01-17, 19:32
Laat je geen oor aannaaien...

Voor hen die ondanks hun oren niet willen horen is dat anders een hele goede suggestie.

Ibrah1234
17-01-17, 20:23
Waarom zou onze Schepper tevreden zijn met de Joden als zij zijn Profeet Mohamed (VZMH) in Hoogste Rang niet accepteren en ook Profeet Jezus (VZMH) niet accepteren? Onze Schepper is niet tevreden over mensen die zijn Profeten niet respecteren... Laat je geen oor aannaaien...

Jezus was nog niet geboren dus kenden ze hem ook niet? Het Jodendom is een paar duizend jaar ouder dan het christendom en de islam. Lijkt mij logisch dat Jezus en Mohammed derhalve niet zijn vermeld in de Thora.

Wizdom
17-01-17, 22:44
Jezus was nog niet geboren dus kenden ze hem ook niet? Het Jodendom is een paar duizend jaar ouder dan het christendom en de islam. Lijkt mij logisch dat Jezus en Mohammed derhalve niet zijn vermeld in de Thora.

Profeet Mohammed VZMH was aangekondigd in de Thora....

https://www.youtube.com/watch?v=w0ri-mHUs_4

Ibrah1234
17-01-17, 23:24
Profeet Mohammed VZMH was aangekondigd in de Thora....

Heb je een link mbt de tekst/citaat?

Soldim
18-01-17, 06:52
Profeet Mohammed VZMH was aangekondigd in de Thora....

https://www.youtube.com/watch?v=w0ri-mHUs_4

Ik val niet snel over spel an grammatica fouten; maar als ze de voorspelling net zo zorgvuldig hebben geanalyseerd als ze hebben geschreven, dan hecht ik weinig belang aan wat ze zeggen :hihi:

knuppeltje
18-01-17, 08:54
De stervelingen onderling daarentegen ...

Dat zijn afvalligen, Daar heeft de schepper iets op gevonden. Eeuwige vuren, of iets dergelijks.

Wizdom
18-01-17, 18:33
Heb je een link mbt de tekst/citaat?

The word "Muhammad" in the Bible (in Original Hebrew) (http://hubpages.com/religion-philosophy/forum/60969/the-word-muhammad-in-the-bible-in-original-hebrew)

The name "Muhammad" is written in the Bible in the original Hebrew language.

In the 5th chapter of the Shir haShirim ( שיר השירים ), which is one of the five megilot or Sacred Scrolls that are part of the Hebrew Bible or for short the "Song of Solomon" (also called "Song of Songs"). That chapter is giving a prophecy about an individual to come, a mystery man.

Song of Songs 5:15 compares this prophetic mystery man to the land of "Lebanon" which is the land of the Arabs. This implies that the mystery man would be an Arab.

Verse 15 of the NIV Bible says: “His appearance is like Lebanon", so this is an Arabic gentleman (or Arab looking).

Verse 11 says: "his head is as the most fine gold, his locks are
wavy, and black as a raven". Verse 10 describes this man as being "radiant and ruddy" which means he was slightly light-skinned with a rosy color. This physical description matches exactly with the authentic Islamic sources.
Sahih Al Bukhari, Volume 4, Book 56, Number 747, says Muhammad was slightly light skinned, with a rosy color (and has the same hair as is mentioned in verse 11)

Song of Songs 5:10 says: "My beloved is white and ruddy, pre-eminent above ten thousand." This is a prophecy of Prophet Muhammad as he conquered Mecca. It is a well known historically documented fact that in the year 630 CE Muhammad entered Mecca as the leader of an army of "ten thousand men".

In reading the English translation of Song of Songs 5:16 it finishes the description by saying: "He is altogether lovely" but what most people don't know is that the name of that man was given in the original megilot. Here is the name written in ancient Hebrew as it appears in verse sixteen: מחמד . It is read as : "Mahammad".

Hebrew: חִכּוֹ, מַמְתַקִּים, וְכֻלּוֹ, מַחֲמַדִּים; זֶה דוֹדִי וְזֶה רֵעִי, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם.

English: His mouth is most sweet; yea, he is ALTOGETHER LOVELY. This is my beloved, and this is my friend, O daughters of Jerusalem.

There is a plural used together with this Hebrew word, with
the plural it’s pronounced “Mahamadd-im”. The ending letters 'im' is a plural of respect, majesty and grandeur for God’s prophet, just as in the word Eloh-im.

According to Ben Yehuda's Hebrew-English Dictionary, it is correctly pronounced as "Mahammad".

If you don't believe me, go to these translator links, paste the name מחמד and then translate it into English. You will see that מחמד is translated as "Muhammad".


Free Translation and Professional Translation Services from SDL (http://www.freetranslation.com/)



You can also see and listen to the Song of Songs in its original form, in Hebrew where Muhammad is mentioned by name in the below link (please notice the "im" in Hebrew is a plural of respect):

Song of Songs 5 / Hebrew - English Bible / Mechon-Mamre (http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt3005.htm)

Wizdom
18-01-17, 18:40
https://www.youtube.com/watch?v=wm3sZfPwv1g

Ibrah1234
18-01-17, 20:14
Maar er staat toch in de bijbel over Jezus dat hij heeft gezegd: "Ik ben de Alfa en Omega.". Dus de eerste en de laatste?

Je treft in mij overigens de verkeerde aan om hierover te discussiëren want ik heb er eerlijk gezegd geen snars verstand van.

Ik heb alweer spijt van dat ik erover begonnen ben :)

Wizdom
19-01-17, 06:45
Maar er staat toch in de bijbel over Jezus dat hij heeft gezegd: "Ik ben de Alfa en Omega.". Dus de eerste en de laatste?

Je treft in mij overigens de verkeerde aan om hierover te discussiëren want ik heb er eerlijk gezegd geen snars verstand van.

Ik heb alweer spijt van dat ik erover begonnen ben :)

Jezus komt nog terug om zijn mandaat af te maken... Misschien is dat wat er bedoeld wordt met de laatste... Eerste kan hij niet zijn want er waren vele Profeten vóór hem geweest...

super ick
20-01-17, 07:16
Profeet Mohammed VZMH was aangekondigd in de Thora....

https://www.youtube.com/watch?v=w0ri-mHUs_4

Nooit geloven omdat iemand het zegt. Doe ik ook niet.

Charlus
20-01-17, 23:00
eerlijk gezegdWordt altijd gevolgd door een leugen.

H.P.Pas
21-01-17, 00:07
Wordt altijd gevolgd door een leugen.

Moeilijk. (https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Pinocchio-Paradoxon.svg)

Wizdom
21-01-17, 19:21
Nooit geloven omdat iemand het zegt. Doe ik ook niet.

Hij zegt het... Het is aan jou om het te verifieren... En de juiste conclusie te trekken... Voor dat laatste moet je een niet corrupte geest hebben... Daar staat of valt alles mee...

En de manier om die geest rein te houden dat is de Quran en de Sunna...

Wizdom
21-01-17, 19:31
Wordt altijd gevolgd door een leugen.

THE IDENTITY IN THE FINGERPRINT


Everyone, including identical twins, has a unique fingerprint. In other words, people's identities are coded at their fingertips. This coding system may also be compared to the barcode system that is used today.

While it is stated in the Qur'an that it is easy for Allah to bring man back to life after death, peoples' fingerprints are particularly emphasized:

Yes, We are able to put together in perfect order the very tips of his fingers. (Qur'an, 75:4)

The emphasis on fingerprints has a very special meaning. This is because shapes and details on everyone's fingerprint are unique to each individual. Every person who is alive or who has ever lived in this world has a set of unique fingerprints. Furthermore, even identical twins having the very same DNA sequence have their own set of fingerprints.105

Fingerprints attain their final shape before birth and remain the same for a lifetime unless a permanent scar appears. That is why fingerprints are accepted as a very important proof of identity, exclusive to their owner. The science of fingerprints has been used as a non-erring identity determination method.

However, what is important is that this feature of fingerprints was only discovered in the late 19th century. Before then, people regarded fingerprints as ordinary curves without any specific importance or meaning. However in the Qur'an, Allah points to the fingertips, which did not attract anyone's attention at that time, and calls our attention to their importance. This importance has only been fully understood in our day.

Wizdom
21-01-17, 22:41
HOW THE PROCESS OF PHOTOSYNTHESIS BEGINS
IN THE MORNING

And [I swear] by the night when it draws in, and by the dawn when it breathes in. (Qur'an, 81:17-18)


Light is one of the most essential elements in the performance of photosynthesis. Photosynthesis varies in proportion to the intensity and duration of the light source. With the reception of the Sun’s rays in the morning, photosynthesis—in other words, the production of oxygen begins.
When plants undergo photosynthesis, they take in carbon dioxide, a harmful gas that human beings cannot consume, from the air, and give off oxygen instead. Oxygen, which we breathe and which is our basic source of life, is the main product of photosynthesis. Some 30% of the oxygen in the atmosphere is produced by plants on land, the remaining 70% being produced by plants and single-celled living things in the seas and oceans.

Photosynthesis is a complex process, and one which scientists have still not yet fully understood. This process cannot be observed with the naked eye, because the mechanism employs, atoms and molecules. However, we can see the results of photosynthesis in the oxygen which enables us to breathe, and in the foodstuffs that keep us alive. Photosynthesis is a system which involves complicated chemical formulae and units of weight, and on very small scale, and consisting of the most sensitive equilibriums. There are trillions of chemical laboratories that carry out this process in all the green plants around us. Furthermore, plants have been meeting our oxygen, food and energy needs non-stop for millions of years.

The productivity of photosynthesis is measured by the level of oxygen output. The greatest point is in the morning, when the Sun's rays are most concentrated. At dawn, the leaves begin to sweat, and photosynthesis increases accordingly. In the afternoon, however, the opposite applies; in other words photosynthesis slows down, and respiration increases because as the temperature rises perspiration also increases. At night, as the temperature falls, perspiration declines and the plant rests.

The term "itha tanaffasa" in Surat at-Takwir, in reference to the morning hours, in other words, "when it breathes in," is a metaphorical reference to breathing, respiration, or breathing deeply. This term particularly emphasises the way that the production of oxygen begins in the morning, and that the greatest levels of oxygen, essential for respiration, are given off at that time. The importance of the phenomena is also emphasised by the way that Allah swears upon it. The way that Allah indicates the action of photosynthesis, among the most important discoveries of the 20th century, in this verse, is another of the scientific miracles of the Qur'an.

Hawa
24-01-17, 14:57
Ik snap jou niet met jou lappen tekst. En dan haal je Abu Hurayrah aan. Waarom?

Laten we over profeet Moahmmed hebben,vzmh. Hij schrijft dit niet hoor?
We weten weinig over Hem.
Al die anderen die hele islam hebben verkettert die horen we dus wel. Vrouw onvriendelijk. Denken mag niet.
Die hele Daish en consorten. Met hun willekeur in het doden van al die mensen die ook islam vertegenwoordigen.

Geen handen geven.
Gesluierd in Burka.

Met rechts over de drempel schreiden.

O wee
schrikbarende leuzen
zijn geen gebeden
armetierig in geloof
Koran?
Bijbel?
Thora?

Allemaal extremen......

Wees maar goed mens. in plaats van dogma verspreiden in het lijden van de mens?
In het lijden van de mens zoals christenen.
In het trotse geloof van islam?

Nou ik ben er klaar mee.

Wizdom
27-01-17, 21:00
Ik snap jou niet met jou lappen tekst. En dan haal je Abu Hurayrah aan. Waarom?

Laten we over profeet Moahmmed hebben,vzmh. Hij schrijft dit niet hoor?
We weten weinig over Hem.
Al die anderen die hele islam hebben verkettert die horen we dus wel. Vrouw onvriendelijk. Denken mag niet.
Die hele Daish en consorten. Met hun willekeur in het doden van al die mensen die ook islam vertegenwoordigen.

Geen handen geven.
Gesluierd in Burka.

Met rechts over de drempel schreiden.

O wee
schrikbarende leuzen
zijn geen gebeden
armetierig in geloof
Koran?
Bijbel?
Thora?

Allemaal extremen......

Wees maar goed mens. in plaats van dogma verspreiden in het lijden van de mens?
In het lijden van de mens zoals christenen.
In het trotse geloof van islam?

Nou ik ben er klaar mee.

Allemaal loze stereotypen...

https://www.youtube.com/watch?v=jdsVGoGbbqI

Wizdom
27-01-17, 21:01
Ik snap jou niet met jou lappen tekst. En dan haal je Abu Hurayrah aan. Waarom?

Laten we over profeet Moahmmed hebben,vzmh. Hij schrijft dit niet hoor?
We weten weinig over Hem.
Al die anderen die hele islam hebben verkettert die horen we dus wel. Vrouw onvriendelijk. Denken mag niet.
Die hele Daish en consorten. Met hun willekeur in het doden van al die mensen die ook islam vertegenwoordigen.

Geen handen geven.
Gesluierd in Burka.

Met rechts over de drempel schreiden.

O wee
schrikbarende leuzen
zijn geen gebeden
armetierig in geloof
Koran?
Bijbel?
Thora?

Allemaal extremen......

Wees maar goed mens. in plaats van dogma verspreiden in het lijden van de mens?
In het lijden van de mens zoals christenen.
In het trotse geloof van islam?

Nou ik ben er klaar mee.

Allemaal loze stereotypen...

https://www.youtube.com/watch?v=jdsVGoGbbqI

Wizdom
27-01-17, 21:03
https://www.youtube.com/watch?v=CBcA2IaZyNg

Wizdom
27-01-17, 21:03
They know but they deny...

Wizdom
27-01-17, 21:04
https://www.youtube.com/watch?v=PDJ040QJ1oQ

Wizdom
27-01-17, 21:07
https://www.youtube.com/watch?v=9xhZ00xnHIA

Charlus
28-01-17, 16:16
Neem jij omkomen bij een vliegtuigcrash wel eens in overweging, Wizdom?

Wizdom
28-01-17, 16:34
Neem jij omkomen bij een vliegtuigcrash wel eens in overweging, Wizdom?

Elke dag dat een mens leeft is een wonder... Er kan zoveel mis gaan... Alles moet goed gaan... Anders ga je dood... Het hart moet blijven pompen... De stofwisseling moet tot de puntjes in orde zijn... Je longen moeten het zuurstof goed doorgeven... Het bloed moet de goede doorbloeding hebben... Elke celdeling moet goed gaan... Afval moet goed worden opgeruimd... Enz. Enz. Enz... Teveel dingen om het aan toeval over te laten... Allah (SWT) heeft alles geperfectioneerd... Alhamdulillah... Aan HEM (SWT) komt alle lof toe...

StevieK
02-02-17, 05:51
Elke dag dat een mens leeft is een wonder... Er kan zoveel mis gaan... Alles moet goed gaan... Anders ga je dood... Het hart moet blijven pompen... De stofwisseling moet tot de puntjes in orde zijn... Je longen moeten het zuurstof goed doorgeven... Het bloed moet de goede doorbloeding hebben... Elke celdeling moet goed gaan... Afval moet goed worden opgeruimd... Enz. Enz. Enz... Teveel dingen om het aan toeval over te laten... Allah (SWT) heeft alles geperfectioneerd... Alhamdulillah... Aan HEM (SWT) komt alle lof toe...

dat lof, je kijk maar eens naar de wereld, alle oorlogen, kindersterfte, babysterfte, vele moslims die moeten lijden, ja allemaal perfect, schijn te moeten, dat de moslims lijden, dus klagen op het westen?

Wizdom
03-02-17, 20:19
dat lof, je kijk maar eens naar de wereld, alle oorlogen, kindersterfte, babysterfte, vele moslims die moeten leiden, ja allemaal perfect, schijn te moeten, dat de moslims leiden, dus klagen op het westen?

Alles bij een elkaar... Een zware test voor de mensheid... Het kaf moet en zal van het koren gescheiden worden... Alle Lof aan Allah (SWT)...

super ick
04-02-17, 09:16
Alles bij een elkaar... Een zware test voor de mensheid... Het kaf moet en zal van het koren gescheiden worden... Alle Lof aan Allah (SWT)...

Tot nu toe komen de kuffar er best goed vanaf.

Wizdom
04-02-17, 12:29
Tot nu toe komen de kuffar er best goed vanaf.

Alle lof aan Allah (SWT)...

StevieK
04-02-17, 13:29
Alles bij een elkaar... Een zware test voor de mensheid... Het kaf moet en zal van het koren gescheiden worden... Alle Lof aan Allah (SWT)...

Gezien wat er in de wereld zich rondgaat, pfff, dan heeft ie nog heel wat werk te verichten.

StevieK
04-02-17, 13:31
Tot nu toe komen de kuffar er best goed vanaf.

Schijnt dat de Kuffar nog niet zo verkeerd is.

Wizdom
04-02-17, 13:34
Schijnt dat de Kuffar nog niet zo verkeerd is.

Nooit verder kijken dan je neus lang is niet?

super ick
04-02-17, 14:31
Nooit verder kijken dan je neus lang is niet?

Nooit verder kijken dan je neus lang is betekend dat dat er buiten de islam niets is?

StevieK
04-02-17, 18:09
Nooit verder kijken dan je neus lang is niet?

Misschien begrijp je het niet, er zijn in onze "aardse" ogen veel Kuffar die fout zijn en nog steeds op deze aarde rondlopen. Schijnbaar zijn hun daden in zijn ogen nog niet zo erg om hun tot verantwoording geroepen te worden en mogen ze hun daden door laten gaan.

Wizdom
04-02-17, 21:53
Misschien begrijp je het niet, er zijn in onze "aardse" ogen veel Kuffar die fout zijn en nog steeds op deze aarde rondlopen. Schijnbaar zijn hun daden in zijn ogen nog niet zo erg om hun tot verantwoording geroepen te worden en mogen ze hun daden door laten gaan.

Jij begrijpt er ook helemaal niets van... Elk mens krijgt een kans om zich van zijn beste kan te laten zien... Ook de Kuffar... Ieder heeft een vastgestelde tijd waarop hij/zij afscheid neemt van deze wereld... Alleen dan wordt je tot verantwoording geroepen...

Hawa
06-02-17, 14:09
En dat noem jij een kans. Hoeveel kans heb ik op in het hemelse paradijs te verdwijnen?
Ik denk totaal geen kans.
Ik geloof hier niet in.
Wel in de menselijke geest,die geest verdwijnt naar boven,zij/hij zweeft erboven uit.
Heb je wel eens een doods ervaring meegemaakt?
Ik heb ooit een boek gelezen van een zuid-Afrikaanse vrouw. Blank. Zij werd ontvoerd in haar eigen auto,verkracht en doodgestoken. (dat dachten die daders). Haar darmen staken buiten haar lichaam uit. Zij lag op een veld waar niemand haar kon zien. Zij zag zichzelf van boven. Zij sleepte zich zelf naar een toegankelijk gebied:autoweg.
En er was die gene die over haar waakte een mens,een jonge man. Die haar hand vast hield en met haar praatte,oeverloos praatte. Zij heeft het gered. Nier door God/Allah of Jaweh. Door mensen handen!!!!

Na de geboorte van mijn tweede zoon ging ik ook enigszins zweven,zeg maar twee centimeter boven mijn matras.
Ik voelde mij helemaal verlicht. Niet door God/Allah of Jaweh.
Mijn geest deed dat en niemand anders.
Mooie ervaring,dat wel!
Een vriendin van mij zweefde boven de massage tafel,zij zag zich zelf liggen van boven af.
Zij gelooft ook niet in God/Allah of Jaweh. Zij is wetenschapper.

Als ik die boeken lees van soldaten die andere soldaten hebben gedood. Dan hebben ze last van die beelden.
Dan komen kwade geesten hun lastig vallen.
Men noemt dit een stoornis in hun brein.

Als je brein zo sterk is en je wilt je zelf bevrijden van al dat achterlijke gedachten goed dan lees je maar Spinoza. In die tijd werd het geloof gehandhaafd. Ging je hier van afvallen ja dan was je die afvallige.
Hij was joods gevlucht uit Portugal met hun waardeloze leer in godsvruchtig zijn.
Die godsvrucht was er in die joodse leer in Amsterdam er totaal ook niet bij. Een afvallige!!!
Het zelf denken als individu was er niet.
Men deelde de leer van de groep.
Welke leer die God/Allah.Jaweh beheersten in taal die totaal niet strookten met je eigen zelf beginselen;gedachten,oorsprong,filosofie,vrijdenke rs!!!

Het gepeupel neemt alles maar aan wat volksmenners zeggen.....
Het aller kwaadaardigste bestaan van minkukels die andere minkukels de leer,de wet,goddelijke wet willen verkondigen.
Blasfemie niet toelaatbaar.
Sharia wetten die andere familie leden laten stenigen en onthoofden dat mag allemaal?????
Je mag jihad voeren in die DAISH aan hang. Kleine kinderen worden gedrild. Staat ook in koran.
Vrouwen huwen en ze als slaaf gebruiken. Mag allemaal in dat boek heilige boek koran.
Zoals al die christen honden al deden in die Krim oorlog tegen de Russen.
Engeland,Frankrijk,de Turken waren in die tijd ook nog heiliger dan heilig. In die machtsfactor!!
Maar die Russen niet. Afvalligen,heidenen noemden die christen van uiteindelijk van die zelfde leer aan Jezus en zich beroemden over volledige uitsluiting. Zo iets als soenieten/shjia..
Hoeveel mensen zijn wel niet meegesleurd in oorlogen om maar in het paradijs te belanden,het Walhallah onder de christenen. Het jihad in die 72 maagden in islam strijdt.

Ik denk van deze leerstelling dat het nog ietsje verder gaat. Poetin. Erdogan. Trump.
Er valt nog iets....duisters...over deze leiders...die hun eigen volk hersenspoelen en manipuleren.

Zelf die zionistische joden verkondigen hun heilige land en laten al die anderen......die ook.....die zelfstandig kunnen nadenken links liggen.
Maar die anderen die onderdrukt worden vertalen hun onderdrukt zijn in die heilige huisjes van ook zelfde gebruik: jihad.

Het land van Spinoza is ver te zoeken.
Iedereen doet maar wat.
Zit maar in het geloof. Zij dragen niks bij in bijdrage in zelfdenkende individuen..
Het blijft in die stam. Het blijft bij die onwetende Nederlanders die schreeuwen moord en brand.
Het is tijd voor revolutie!!!
In zelfdenkende redzaamheid!!
Niet van die eeuwige aan bedrog van gelovigen die denken dat je gaat bidden die hele shit aan afvalligen kan gaan overstijgen.
Ik ben liever afvallig dan zeer en zeer gelovig. Ik geloof in vrijheid. Vrijheden aan al die mannen en vrouwen die dit proces hebben bewerkstelligt.
Die keuze is aan U allen!!!

StevieK
07-02-17, 11:45
Jij begrijpt er ook helemaal niets van... Elk mens krijgt een kans om zich van zijn beste kan te laten zien... Ook de Kuffar... Ieder heeft een vastgestelde tijd waarop hij/zij afscheid neemt van deze wereld... Alleen dan wordt je tot verantwoording geroepen...

Sommige mensen krijgen helemaal geen kans , wat hebben de zuigelingen verkeerd gedaan, wat hebben babies verkeerd gedaan. Vele kinderen halen de eerste jaren niet, wat hebben zij verkeerd gedaan.
Het is wreed om ze de kans niet geven.

Wizdom
07-02-17, 19:09
Sommige mensen krijgen helemaal geen kans , wat hebben de zuigelingen verkeerd gedaan, wat hebben babies verkeerd gedaan. Vele kinderen halen de eerste jaren niet, wat hebben zij verkeerd gedaan.
Het is wreed om ze de kans niet geven.

Hieruit blijkt maar eens gebrek aan kennis... Kinderen en babies vallen nog niet onder verantwoording afleggen...

StevieK
08-02-17, 11:18
Hieruit blijkt maar eens gebrek aan kennis... Kinderen en babies vallen nog niet onder verantwoording afleggen...

Wie dan wel, wanneer val je dan onder de verantwoordelijkheid.

Oops, nu begrijp ik het, diegene die nog niet onder de noemer "verantwoordelijken" vallen mogen sowieso snel de aarde weer verlaten, zonder enige geldige reden

Pedos, kindermishandelaars, pedosexuelen kunnen ( zolang ze niet berecht zijn) , straffeloos hun vreselijke daden verrichten, schijnbaar mag dat toch allemaal, want deze monsters kunnen jaren en jaren hun vreselijke lusten op kinderen botvieren.

Misschien snap ik volgens jouw maatstaven niet.

Maar ik denk toch niet dat dit aan mijn gevoel gerechtigheid strookt

Wizdom
08-02-17, 18:41
Wie dan wel, wanneer val je dan onder de verantwoordelijkheid.

Oops, nu begrijp ik het, diegene die nog niet onder de noemer "verantwoordelijken" vallen mogen sowieso snel de aarde weer verlaten, zonder enige geldige reden

Pedos, kindermishandelaars, pedosexuelen kunnen ( zolang ze niet berecht zijn) , straffeloos hun vreselijke daden verrichten, schijnbaar mag dat toch allemaal, want deze monsters kunnen jaren en jaren hun vreselijke lusten op kinderen botvieren.

Misschien snap ik volgens jouw maatstaven niet.

Maar ik denk toch niet dat dit aan mijn gevoel gerechtigheid strookt

Niemand ontkomt aan zijn straf.... Waarom begrijp je dat niet... Jou meetlat is heel ongeduldig... Dat is het verschil...

knuppeltje
09-02-17, 09:20
Niemand ontkomt aan zijn straf.... Waarom begrijp je dat niet... Jou meetlat is heel ongeduldig... Dat is het verschil...

Ik zie heel wat strenggelovige moslims die nog veel ongeduldiger zijn dan hij. Die spelen zelf al voor Allah en straffen zelf al met met wel erg grote ijver zonder enig mededogen de overtreders.

Ik ben benieuwd wat Allah daarvan vind. Heb jij een idee?

StevieK
09-02-17, 11:18
Niemand ontkomt aan zijn straf.... Waarom begrijp je dat niet... Jou meetlat is heel
ongeduldig... Dat is het verschil...

blah, blah , allemaal uitvluchten


Ja, mijn meetlat is misschien wel ongeduldig , maar misschien wil jij dat niet begrijpen.
Meetlat van de meeste aardbewoners zijn ongeduldig. Ik kan het niet begrijpen waarom men elkander moet afslachten, pijnigen, etc etc. Gelukkig dat de aardbewoners daar wel een system voor hebben om dit op een snelle wijze te beoordelen

StevieK
09-02-17, 11:18
Ik zie heel wat strenggelovige moslims die nog veel ongeduldiger zijn dan hij. Die spelen zelf al voor Allah en straffen zelf al met met wel erg grote ijver zonder enig mededogen de overtreders.


Precies

Wizdom
11-02-17, 16:48
blah, blah , allemaal uitvluchten


Ja, mijn meetlat is misschien wel ongeduldig , maar misschien wil jij dat niet begrijpen.
Meetlat van de meeste aardbewoners zijn ongeduldig. Ik kan het niet begrijpen waarom men elkander moet afslachten, pijnigen, etc etc. Gelukkig dat de aardbewoners daar wel een system voor hebben om dit op een snelle wijze te beoordelen

Je moet de meetlat niet leggen bij wat sommige mensen doen of hebben gedaan... Dat doe ik ook niet... De meetlat is het handelen van de Profeet... Dat is de juiste meetlat... En daar hoort elkaar afslachten en pijnigen niet bij...

Wizdom
11-02-17, 16:50
Ik zie heel wat strenggelovige moslims die nog veel ongeduldiger zijn dan hij. Die spelen zelf al voor Allah en straffen zelf al met met wel erg grote ijver zonder enig mededogen de overtreders.

Ik ben benieuwd wat Allah daarvan vind. Heb jij een idee?

Ik zie alleen dat IS niet handelt overeenkomstig de Sharia en dus nooit de Islam kan representeren...

Wizdom
11-02-17, 16:53
En dat noem jij een kans. Hoeveel kans heb ik op in het hemelse paradijs te verdwijnen?
Ik denk totaal geen kans.
Ik geloof hier niet in.
Wel in de menselijke geest,die geest verdwijnt naar boven,zij/hij zweeft erboven uit.
Heb je wel eens een doods ervaring meegemaakt?
Ik heb ooit een boek gelezen van een zuid-Afrikaanse vrouw. Blank. Zij werd ontvoerd in haar eigen auto,verkracht en doodgestoken. (dat dachten die daders). Haar darmen staken buiten haar lichaam uit. Zij lag op een veld waar niemand haar kon zien. Zij zag zichzelf van boven. Zij sleepte zich zelf naar een toegankelijk gebied:autoweg.
En er was die gene die over haar waakte een mens,een jonge man. Die haar hand vast hield en met haar praatte,oeverloos praatte. Zij heeft het gered. Nier door God/Allah of Jaweh. Door mensen handen!!!!

Na de geboorte van mijn tweede zoon ging ik ook enigszins zweven,zeg maar twee centimeter boven mijn matras.
Ik voelde mij helemaal verlicht. Niet door God/Allah of Jaweh.
Mijn geest deed dat en niemand anders.
Mooie ervaring,dat wel!
Een vriendin van mij zweefde boven de massage tafel,zij zag zich zelf liggen van boven af.
Zij gelooft ook niet in God/Allah of Jaweh. Zij is wetenschapper.

Als ik die boeken lees van soldaten die andere soldaten hebben gedood. Dan hebben ze last van die beelden.
Dan komen kwade geesten hun lastig vallen.
Men noemt dit een stoornis in hun brein.

Als je brein zo sterk is en je wilt je zelf bevrijden van al dat achterlijke gedachten goed dan lees je maar Spinoza. In die tijd werd het geloof gehandhaafd. Ging je hier van afvallen ja dan was je die afvallige.
Hij was joods gevlucht uit Portugal met hun waardeloze leer in godsvruchtig zijn.
Die godsvrucht was er in die joodse leer in Amsterdam er totaal ook niet bij. Een afvallige!!!
Het zelf denken als individu was er niet.
Men deelde de leer van de groep.
Welke leer die God/Allah.Jaweh beheersten in taal die totaal niet strookten met je eigen zelf beginselen;gedachten,oorsprong,filosofie,vrijdenke rs!!!

Het gepeupel neemt alles maar aan wat volksmenners zeggen.....
Het aller kwaadaardigste bestaan van minkukels die andere minkukels de leer,de wet,goddelijke wet willen verkondigen.
Blasfemie niet toelaatbaar.
Sharia wetten die andere familie leden laten stenigen en onthoofden dat mag allemaal?????
Je mag jihad voeren in die DAISH aan hang. Kleine kinderen worden gedrild. Staat ook in koran.
Vrouwen huwen en ze als slaaf gebruiken. Mag allemaal in dat boek heilige boek koran.
Zoals al die christen honden al deden in die Krim oorlog tegen de Russen.
Engeland,Frankrijk,de Turken waren in die tijd ook nog heiliger dan heilig. In die machtsfactor!!
Maar die Russen niet. Afvalligen,heidenen noemden die christen van uiteindelijk van die zelfde leer aan Jezus en zich beroemden over volledige uitsluiting. Zo iets als soenieten/shjia..
Hoeveel mensen zijn wel niet meegesleurd in oorlogen om maar in het paradijs te belanden,het Walhallah onder de christenen. Het jihad in die 72 maagden in islam strijdt.

Ik denk van deze leerstelling dat het nog ietsje verder gaat. Poetin. Erdogan. Trump.
Er valt nog iets....duisters...over deze leiders...die hun eigen volk hersenspoelen en manipuleren.

Zelf die zionistische joden verkondigen hun heilige land en laten al die anderen......die ook.....die zelfstandig kunnen nadenken links liggen.
Maar die anderen die onderdrukt worden vertalen hun onderdrukt zijn in die heilige huisjes van ook zelfde gebruik: jihad.

Het land van Spinoza is ver te zoeken.
Iedereen doet maar wat.
Zit maar in het geloof. Zij dragen niks bij in bijdrage in zelfdenkende individuen..
Het blijft in die stam. Het blijft bij die onwetende Nederlanders die schreeuwen moord en brand.
Het is tijd voor revolutie!!!
In zelfdenkende redzaamheid!!
Niet van die eeuwige aan bedrog van gelovigen die denken dat je gaat bidden die hele shit aan afvalligen kan gaan overstijgen.
Ik ben liever afvallig dan zeer en zeer gelovig. Ik geloof in vrijheid. Vrijheden aan al die mannen en vrouwen die dit proces hebben bewerkstelligt.
Die keuze is aan U allen!!!

Je leest een boek van een Zuid-Afrikaanse vrouw en bent gelijk een gelovige aan deze vrouw... Je leest het boek van onze Schepper en... Vul maar zelf in...

Wat deed je geloven in het boek van de Zuid-Afrikaanse vrouw? Was het de happy ending en geen afleggen van verantwoording?

super ick
11-02-17, 17:39
Ik zie alleen dat IS niet handelt overeenkomstig de Sharia en dus nooit de Islam kan representeren...

Ze onthoofden en hakken er keurig conform de regels op los. Weliswaar niet op zo'n grote schaal als de profeet zelf maar ze doen hun best.

Dat is het nadeel van de islam. Zij vinden jou hoogstwaarschijnlijk een ongelovige, jij hebt weer een andere interpretatie.

Wie zegt mij wat echt de bedoeling is? Heb jij de waarheid in pacht? Straks sta je bij je schepper en krijg je op je lazer omdat je niet afgereisd bent naar het kalifaat.

Magoed......jij weet alles zo zeker. Jij lult hem wel om.

Wizdom
11-02-17, 18:12
Ze onthoofden en hakken er keurig conform de regels op los. Weliswaar niet op zo'n grote schaal als de profeet zelf maar ze doen hun best.

Dat is het nadeel van de islam. Zij vinden jou hoogstwaarschijnlijk een ongelovige, jij hebt weer een andere interpretatie.

Wie zegt mij wat echt de bedoeling is? Heb jij de waarheid in pacht? Straks sta je bij je schepper en krijg je op je lazer omdat je niet afgereisd bent naar het kalifaat.

Magoed......jij weet alles zo zeker. Jij lult hem wel om.

"Ze onthoofden en hakken er keurig conform de regels op los" laat me niet lachen... Dat is juist het euvel... Je hoort er niet op los te onthoofden en hakken...

knuppeltje
12-02-17, 08:17
Ik zie alleen dat IS niet handelt overeenkomstig de Sharia en dus nooit de Islam kan representeren...

Dat laatste volgens mij ook, maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

super ick
12-02-17, 09:45
"Ze onthoofden en hakken er keurig conform de regels op los" laat me niet lachen... Dat is juist het euvel... Je hoort er niet op los te onthoofden en hakken...

Laten we Irak er eens bijnemen.

Aangevallên door ongelovigen, zijn toch wel redenen te vinden in de Koran om dan te gaan strijden?
Volgers die de islam verdraaien, dat moeten sjiieten zijn. Of zijn het juist de Soennieten? Ook daar is wel wat over te vinden.

Waarschijnlijk kan jij, of imam Knuppeltje ook wel redenen vinden om het niet te doen maar is dat dan wel de juiste interpretatie?

Knuppeltje zette er al wijselijk 'volgens mij' bij waarmee hij eigenlijk bedoelt 'voor mij wenselijk' of wellicht 'ik hoop het maar'.
Een slag om de arm houden, altijd goed. Zou jij ook eens moeten doen.

knuppeltje
12-02-17, 10:10
Laten we Irak er eens bijnemen.

Aangevallên door ongelovigen, zijn toch wel redenen te vinden in de Koran om dan te gaan strijden?
Volgers die de islam verdraaien, dat moeten sjiieten zijn. Of zijn het juist de Soennieten? Ook daar is wel wat over te vinden.

Dat waren geen ongelovigen, maar christenen uit de Amerikaanse bible belt, geholpen door een stel andere halve zolen. Als jij er toch het geloof erbij wil halen.

En zoals bij islamitische koppensnellers en handjeshakkers, ging en gaat het bij geen van beiden volgens welk boek dan ook, behalve misschien een kasboek.

Het is en was van beiden volgens een totaal geschifte interpretatie, aangevuld met veel gelieg over van alles en nog wat, over geloof en beschaving brengen.
Maar dat komt op deze site ook veelvuldig voor.

Wizdom
12-02-17, 17:19
Laten we Irak er eens bijnemen.

Aangevallên door ongelovigen, zijn toch wel redenen te vinden in de Koran om dan te gaan strijden?
Volgers die de islam verdraaien, dat moeten sjiieten zijn. Of zijn het juist de Soennieten? Ook daar is wel wat over te vinden.

Waarschijnlijk kan jij, of imam Knuppeltje ook wel redenen vinden om het niet te doen maar is dat dan wel de juiste interpretatie?

Knuppeltje zette er al wijselijk 'volgens mij' bij waarmee hij eigenlijk bedoelt 'voor mij wenselijk' of wellicht 'ik hoop het maar'.
Een slag om de arm houden, altijd goed. Zou jij ook eens moeten doen.

Sjiisme bestaat uit meerdere stromingen...Sjiisme is ontstaan uit een politiek geschil m.b.t. machtsopvolging... Sjia betekent groep... Deze groep stond achter een opvolger... Bij de stemming ging het niet geheel zuiver waardoor er 2 groepen tegen elkaar stonden... Dat is de oorsprong van de Sjia beweging... Het ging niet over inhoud maar over opvolging... Wat er daarna volgde is dat er misbruik werd gemaakt van dit conflict en dat sommigen geinspireerd werden om allerlei rituelen en vernieuwingen te introduceren in de Islam waar de Islam ver vanaf staat...

Er zijn Sjieten die nog tot de UMMA gerekend kunnen worden en groepen Sjieten die daar buiten vallen... Degenen die daar binnen vallen erkennen de 5 zuilen van de Islam en de vrienden van de Profeet die de Profeet bij leven het Paradijs heeft voorspelt en geen vernieuwingen hebben geintroduceerd in de Islam... De Sjia die de vrienden van de Profeet aanvallen en vernieuwingen hebben geintroduceerd zijn de hypocrieten en vervalsers die buiten de UMMA vallen... Zij pogen slechts de Islam van binnenuit te eroderen zoals bij het Christendom is gebeurd...

Hawa
13-02-17, 16:15
Al die oorlogen gaan dus over profeet Moahmmed,vzmh.
Over opvolging. Over Rasjdoen. Al die kaliefen in islam in het beginne.
Over Ali,schoonzoon,vader van Fatima,zijn eerstgeborene dochter.
De droom van de profeet met zijn gouden paard de hemel bestijgen in Jeruzalem.
Al deze overdrachten in geloof islam zorgen er wel voor dat er voortdurende slachtoffers vallen die gewoon gelovigen zijn in al die islamitische gebiedsdelen en al die andere gebiedsdelen waar de orde wat het heilige boek voorschrijft in al die soeraas 144 totaal geharnast blijven in een geloof dat afstamt vanaf die kaliefen: soennieten.

Zoals DAISH dus doet. Heilige oorlog! In JIhad. Dat mag staat in de koran. Vrouwen slaan staat in de koran.
Omar die tweede kalief die Jeruzalem bezocht met zijn afgesleten mantel. Maar die wel zijn vrouwen mepte.
Mohammed,vzmh,vertelde aan Omar als je je vrouw slaat dat sla je mij....
In die tijden het Fatimitische rijk welvarend en zeer progressief. Het beste rijk zegt men onder islam overheersingen.
Fatima dochter van..Mohammed profeet en waar dient deze profeet zich voor?
Iedereen adoreert profeet Mohammed,vrede zij met hem nogmaals.
Moet je kijken wat er in het midden-oosten gebeurd. Is dat wat profeet Mohammed voor ogen stond.
Wat er in Noord-Afrika is geschiet,in al die schreeuwlelijke lentes die gepaard gaan in bloedvergieten en het oog om tand zijn in jihad jongeren die naar Libie verhuizen en niks van koran afweten laat staan van die profeet die nogmaals Mohammed heet.
Het totaal doorgeslagen geloof in wet aan kennis geloof dat is niet islam geloof. Het is gefrustreerd. Het is totaal in wederhelften verdwenen in zogenaamde kennis in allerlei stromingen die er in die tijden van Mohammed,vzmh,ook al waren. En Hij liet het gaan. Iedereen zijn eigen vrouwen van allerlei geloofstrekkingen mogen toch gewoon geloven wat zij zelf toch wilden geloven.
Het enigste en dit is het enigste wat hij verboden heeft. Veelgoden dom. Het afschaffen van......
Daarom gaan die jihadisten zo te keer in Bamiyan al die grote Boeddha beelden verpulvert tot gruis.
In Mali waar al die islamieten hun geloof gingen verspreiden vanuit Saoedie Arabie!!
Nogmaals die klote hierarchie het geloof Wahabisme!! Vernietig alles!!!
Vernietig het huis van Mohammed,vzmh. Vernietig en verpulver al die godshuizen met hun heidense gedachten.

Wat is hier nog van over dan. Wat voor geloof is dit dan wel niet. Het geloof is gewoon MACHT EN GELD!!

Het vertrappelen van al die onschuldige mensen en dit noemt Wilders dus Fascisme!

super ick
14-02-17, 07:07
Sjiisme bestaat uit meerdere stromingen...Sjiisme is ontstaan uit een politiek geschil m.b.t. machtsopvolging... Sjia betekent groep... Deze groep stond achter een opvolger... Bij de stemming ging het niet geheel zuiver waardoor er 2 groepen tegen elkaar stonden... Dat is de oorsprong van de Sjia beweging... Het ging niet over inhoud maar over opvolging... Wat er daarna volgde is dat er misbruik werd gemaakt van dit conflict en dat sommigen geinspireerd werden om allerlei rituelen en vernieuwingen te introduceren in de Islam waar de Islam ver vanaf staat...

Er zijn Sjieten die nog tot de UMMA gerekend kunnen worden en groepen Sjieten die daar buiten vallen... Degenen die daar binnen vallen erkennen de 5 zuilen van de Islam en de vrienden van de Profeet die de Profeet bij leven het Paradijs heeft voorspelt en geen vernieuwingen hebben geintroduceerd in de Islam... De Sjia die de vrienden van de Profeet aanvallen en vernieuwingen hebben geintroduceerd zijn de hypocrieten en vervalsers die buiten de UMMA vallen... Zij pogen slechts de Islam van binnenuit te eroderen zoals bij het Christendom is gebeurd...

En volgens jou hebben ze het bij het verkeerde eind terwijl Allah er misschien helemaal niet zwaar aan tilt. Die opvolgers waren tenslotte ook maar mensen.

Wizdom
20-02-17, 05:53
En volgens jou hebben ze het bij het verkeerde eind terwijl Allah er misschien helemaal niet zwaar aan tilt. Die opvolgers waren tenslotte ook maar mensen.

Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de woorden van de Profeet van GOUD zijn... Als hij selecte vrienden voorbestemming voor het PARADIJS heeft geprofeteerd is elke Sjiiet die het tegenovergestelde beweerd in zware overtreding...

super ick
20-02-17, 08:18
Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de woorden van de Profeet van GOUD zijn... Als hij selecte vrienden voorbestemming voor het PARADIJS heeft geprofeteerd is elke Sjiiet die het tegenovergestelde beweerd in zware overtreding...

Ik kan ook stellen dat in geen enkel erfrecht schoonfamilie de erfenis verkrijgt. In dat opzicht klopt het soenisme van geen kant.

Hawa
20-02-17, 14:38
Wizdom je behoort ook bij die stroming,Tahmiyah! Maar van heel erg lang geleden. Zeker weten van heel erg lang geleden. Het galop in paardenvoetjes. Het hele islamitische rijk in Baghdad naar de knoppen. Goddelijke boeken verscheurd en verbrand vele duizenden aan doden,ja daar behoort jou profeet,Tamiyah!

Als een jong kind verhuisd in verscheurde relaties,verhuisd naar Damascus,met al die verschrikkingen,en dan zijn relaas. Terug naar de ware islam,terug naar die kaliefen,terug naar profeet Mohammed,vzmh.

Dat je hierin nog gelooft.

En je bezoedelt hier mee je hele relaas in islam geloof die er niet meer toe doet.
Het geloof in islam door machthebbers met hun bordelen,zeg maar paleizen met allerlei meisjes en vrouwen die dit rijk bestierde...Duizenden vrouwen zaten in dit verblijf. Zoals later in het Ottomaanse rijk. Duizenden vrouwen,meisjes in het rijk van al die mannen. Lekker makkelijk toch om je te bedienen van je eigen geloof.
Als vrouw vind ik je echt walgelijk persoon.
En die inspirator Tamiyah was niet voor de vooruitgang,of zeg maar emancipatie,integendeel.

Dit tref je nog steeds dus aan in moskeeen in Amerika! In allerlei Europese moskeeen. Met hun dwangneurose!
Vrouwen zijn de koeien aan het vee. En al die mannen en ook vrouwen maken van dit misbruik hun eigen geloof in hun doen en laten en kakken op Nederlandse cultuur en ook op hun eigen mensen vanuit islam geloof.
Jij mag die wet aan dogmatische teksten doen,is je vrijheid alhier. Maar mijn vrijheid en met al die anderen die hun vrijheid willen binnen halen hebben wij jou niet bij nodig. We kunnen je missen als kiespijn!

Hawa
20-02-17, 14:49
Wizdom je behoort ook bij die stroming,Tahmiyah! Maar van heel erg lang geleden. Zeker weten van heel erg lang geleden. Het galop in paardenvoetjes. Het hele islamitische rijk in Baghdad naar de knoppen. Goddelijke boeken verscheurd en verbrand vele duizenden aan doden,ja daar behoort jou profeet,Tamiyah!

Als een jong kind verhuisd in verscheurde relaties,verhuisd naar Damascus,met al die verschrikkingen,en dan zijn relaas. Terug naar de ware islam,terug naar die kaliefen,terug naar profeet Mohammed,vzmh.

Dat je hierin nog gelooft.

En je bezoedelt hier mee je hele relaas in islam geloof die er niet meer toe doet.
Het geloof in islam door machthebbers met hun bordelen,zeg maar paleizen met allerlei meisjes en vrouwen die dit rijk bestierde...Duizenden vrouwen zaten in dit verblijf. Zoals later in het Ottomaanse rijk. Duizenden vrouwen,meisjes in het rijk van al die mannen. Lekker makkelijk toch om je te bedienen van je eigen geloof.
Als vrouw vind ik je echt walgelijk persoon.
En die inspirator Tamiyah was niet voor de vooruitgang,of zeg maar emancipatie,integendeel.

Dit tref je nog steeds dus aan in moskeeen in Amerika! In allerlei Europese moskeeen. Met hun dwangneurose!
Vrouwen zijn de koeien aan het vee. En al die mannen en ook vrouwen maken van dit misbruik hun eigen geloof in hun doen en laten en kakken op Nederlandse cultuur en ook op hun eigen mensen vanuit islam geloof.
Jij mag die wet aan dogmatische teksten doen,is je vrijheid alhier. Maar mijn vrijheid en met al die anderen die hun vrijheid willen binnen halen hebben wij jou niet bij nodig. We kunnen je missen als kiespijn!