PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaan met die papen



mark61
02-02-17, 22:41
Nun receives death threats for suggesting Mary was not a virgin

Lucía Caram sparks anger in Spain after appearing to contradict Catholic teaching on perpetual virginity of mother of Jesus

Sam Jones in Madrid
@swajones

Thursday 2 February 2017 15.33 GMT
Last modified on Thursday 2 February 2017 16.37 GMT

A nun in Spain who says she received death threats for suggesting that Mary probably had sex with her husband, Joseph, has apologised for any offence caused but accused her critics of deliberately misunderstanding her point.

Sister Lucía Caram, a well-known Dominican nun with more than 183,000 Twitter followers, appeared to contradict church teaching when she appeared on Spanish TV on Sunday to discuss sex and faith.

“I think Mary was in love with Joseph and that they were a normal couple – and having sex is a normal thing,” she told the Chester in Love show, adding: “It’s hard to believe and hard to take in. We’ve ended up with the rules we’ve invented without getting to the true message.”

Caram, who was born in Argentina but lives in a Catalan convent, said sexuality was a God-given, basic part of every individual and a means of self-expression. However, she said it was something the church had long struggled with.

“I think the church has had a poor attitude to it for a long time and has swept it a bit under the carpet,” she said. “It wasn’t a taboo subject; it was more something that was considered dirty or hidden. It was the denial of what I believe to be a blessing.”

The nun’s remarks prompted a wave of online anger, including an online petition for her to be suspended from her order.

Her views were quickly disowned by the Bishop of Vic, who responded with a statement reminding people that Mary’s virginity had been an article of faith since the church’s inception.

“[It] was gathered and proclaimed by the Second Council of Constantinople, being the primary Marian dogma observed by Catholic and Orthodox Christians,” it said.

“We remind people that these remarks do not conform to the faith of the church and regret the confusion they may have caused to the faithful.”

On Wednesday, Caram issued a statement in which she said she had received death threats after her TV appearance.

“When asked about the Virgin Mary, I said that, as I see it, Mary obviously loved Joseph … I wanted to say that it wouldn’t shock me if she had had a normal couple’s relationship with Joseph, her husband.

“This shocked a lot of people, perhaps because there was no opportunity for clarification. But I think that my fidelity to, and love for, the church, the gospel and Jesus’s project are clear – as it the certainty that sex is neither dirty nor something to be condemned, and that marriage and sex are a blessing.”

She added that while she apologised to anyone who felt offended, she was worried by the “fragmented, ideological and perverse” way in which her remarks had been interpreted. The nun said that “some heretic-bashers, thirsting for vengeance and driven by hatred” had lied about her and made “serious threats, including to my life”.

It is not the first time that the nun has found herself in trouble with her superiors. A self-declared “pain-in-the-arse nun”, she has engaged in politics and made plain her enthusiasm for Catalan independence.

https://www.theguardian.com/world/2017/feb/02/nun-receives-death-threats-suggesting-mary-virgin

Ik altijd maar horen dat 'onbevlekte ontvangenis' niks met maagdelijkheid te maken heeft, maar met 'vrij zijn van erfzonde'. Wil het echte katholicisme opstaan?

knuppeltje
03-02-17, 12:29
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis_van_Maria

super ick
04-02-17, 10:18
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis_van_Maria

:hihi: treffend.

mark61
04-02-17, 15:43
O zo. Nou ja, dan https://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdelijke_geboorte

Bofko
04-02-17, 19:19
O zo. Nou ja, dan https://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdelijke_geboorte

Test ivm ban.....

Bofko
04-02-17, 19:38
Doorstaan!

Marsipulami
04-02-17, 19:48
Wat dat nonneke vertelt, daar is helemaal niks mis mee.

Bofko
04-02-17, 20:47
Wat dat nonneke vertelt, daar is helemaal niks mis mee.

"A nun in Spain who says she received death threats for suggesting that Mary probably had sex with her husband, Joseph, has apologised for any offence caused but accused her critics of deliberately misunderstanding her point".


:zozo:
We leven in 2016 Mars niet in 1956

Marsipulami
05-02-17, 01:49
"A nun in Spain who says she received death threats for suggesting that Mary probably had sex with her husband, Joseph, has apologised for any offence caused but accused her critics of deliberately misunderstanding her point".


:zozo:
We leven in 2016 Mars niet in 1956


Behalve het gegeven dat ik niet weet wat je wil zeggen met je opmerking, zou ik ook nog willen aangeven dat we in 2017 leven ipv 2016.

knuppeltje
05-02-17, 08:50
:zozo:
We leven in 2016 Mars niet in 1956

Denken die katholieken in Spanje dat ook?

super ick
06-02-17, 09:37
Katholieken?

Dat zijn toch ook volgers van Jezus. De man die naastenliefde predikte?

Die bedreigers, dat zijn geen Katholieken, dat zijn kuff... Eh, heidenen.

mark61
06-02-17, 19:25
Katholieken?

Dat zijn toch ook volgers van Jezus. De man die naastenliefde predikte?

Die bedreigers, dat zijn geen Katholieken, dat zijn kuff... Eh, heidenen.

:hihi: ja, zoiets.

Ik vind het ongelooflijk dat katholieken nonnetjes bedreigen. Magoed, de extremisten onder de gelovigen.

super ick
07-02-17, 09:29
:hihi: ja, zoiets.

Ik vind het ongelooflijk dat katholieken nonnetjes bedreigen. Magoed, de extremisten onder de gelovigen.

Mensen schijnen best bereid te zijn elkaar naar het leven te staan voor de interpretatie hun godje.

Marsipulami
10-02-17, 01:30
Katholieken?

Dat zijn toch ook volgers van Jezus. De man die naastenliefde predikte?

Die bedreigers, dat zijn geen Katholieken, dat zijn kuff... Eh, heidenen.


:hihi: ja, zoiets.

Ik vind het ongelooflijk dat katholieken nonnetjes bedreigen. Magoed, de extremisten onder de gelovigen.

Mensen zijn wel eens geneigd om de tegenstelling tussen geloof en ongeloof te visualiseren op een lijn. Aan het éne uiteinde heb je dan religieuze fundamentalisten en aan het andere uiteinde van die lijn heb je rabiate atheïsten. Tussenin en op dezelfde lijn ook diverse tussenposities van meer gematigde gelovigen en atheïsten.

Die voorstelling is echter fout. Met een cirkel kom je verder. Het valt altijd weer op dat religieuze fundamentalisten en militante atheïsten het roerend eens zijn als het over godsvoorstellingen en geloofsvoorstellingen aankomt. Het enige verschil is dat de ene groep die voorstellingen verwerpt en de andere groep die voorstellingen voor waar neemt.

Op de cirkel met het spectrum van geloofsposities staan fundamentalisten en atheïsten dus naast elkaar. Aan de overkant van die cirkel kan je de gelovigen (evt. ongelovigen) vinden met een meer gebalanceerde visie.

Ibrah1234
10-02-17, 02:15
Mensen zijn wel eens geneigd om de tegenstelling tussen geloof en ongeloof te visualiseren op een lijn. Aan het éne uiteinde heb je dan religieuze fundamentalisten en aan het andere uiteinde van die lijn heb je rabiate atheïsten. Tussenin en op dezelfde lijn ook diverse tussenposities van meer gematigde gelovigen en atheïsten.

Die voorstelling is echter fout. Met een cirkel kom je verder. Het valt altijd weer op dat religieuze fundamentalisten en militante atheïsten het roerend eens zijn als het over godsvoorstellingen en geloofsvoorstellingen aankomt. Het enige verschil is dat de ene groep die voorstellingen verwerpt en de andere groep die voorstellingen voor waar neemt.

Op de cirkel met het spectrum van geloofsposities staan fundamentalisten en atheïsten dus naast elkaar. Aan de overkant van die cirkel kan je de gelovigen (evt. ongelovigen) vinden met een meer gebalanceerde visie.

Het is een vreemd verhaal. Dat klemt temeer daar het van een 'praktiserende' non afkomstig is. Ik koester respect voor andersluidende meningen maar de uiting van een bruid van God in dezen is verbazingwekkend en obscuur.

Over de onbevlekte ontvangenis an sich en de waarheidsgehalte daarvan valt uiteraard te discussiëren maar van een bruid van God bevreemd het me ten zeerste. Overigens heb ik het ritueel eens mogen aanschouwen waarbij een non in bruidskleding het altaar betrad.

Tsja, wat moet ik zeggen..... toen ik 18 was noemden ze me al ouderwets en conservatief :)

super ick
10-02-17, 07:59
Mensen zijn wel eens geneigd om de tegenstelling tussen geloof en ongeloof te visualiseren op een lijn. Aan het éne uiteinde heb je dan religieuze fundamentalisten en aan het andere uiteinde van die lijn heb je rabiate atheïsten. Tussenin en op dezelfde lijn ook diverse tussenposities van meer gematigde gelovigen en atheïsten.

Die voorstelling is echter fout. Met een cirkel kom je verder. Het valt altijd weer op dat religieuze fundamentalisten en militante atheïsten het roerend eens zijn als het over godsvoorstellingen en geloofsvoorstellingen aankomt. Het enige verschil is dat de ene groep die voorstellingen verwerpt en de andere groep die voorstellingen voor waar neemt.

Op de cirkel met het spectrum van geloofsposities staan fundamentalisten en atheïsten dus naast elkaar. Aan de overkant van die cirkel kan je de gelovigen (evt. ongelovigen) vinden met een meer gebalanceerde visie.

Ik geef als mijn godsvoorstellingen Jezus en naastenliefde aan. Wat is daar fout aan?

Ik kan alleen jet bruggetje tussen naastenliefde en nonnen bedreigen niet maken. Of zou Jezus daar anders over denken?

mark61
10-02-17, 11:41
Op de cirkel met het spectrum van geloofsposities staan fundamentalisten en atheïsten dus naast elkaar. Aan de overkant van die cirkel kan je de gelovigen (evt. ongelovigen) vinden met een meer gebalanceerde visie.

Rabiate atheïsten bedreigen ook nonnetjes?

Daggetniet. En daar gaat het mij om.

Ibrah1234
10-02-17, 15:41
Test ivm ban.....

Wat heb je uitgevreten Bofko ;)

H.P.Pas
10-02-17, 16:48
Wat heb je uitgevreten Bofko ;)

Hij heeft Saar boos gemaakt.

super ick
11-02-17, 14:20
Hij heeft Saar boos gemaakt.

Een andere mening hebben is daarvoor voldoende.

Bofko
20-02-17, 03:34
Wat heb je uitgevreten Bofko ;)
Tijdelijke ban gehad met als reden blasfemie.

En ik vind nog wel dat God onbeledigbaar is. Een mier kan een mens toch ook niet beledigen?