PDA

Bekijk Volledige Versie : Offroad door Marokko rijden met een expedition vehicle



Ibrah1234
08-02-17, 23:35
https://www.youtube.com/watch?v=iPTGteaemEI

Ibrah1234
10-02-17, 15:32
Wat ik niet snap is dat karrenvrachten Duitsers de Sahara doorkruisen, zich niet gebonden achten aan de landsgrenzen van Noord-Afrika en de Parijs-Dakar Rally niet gehouden kan worden vanwege terreurdreiging in de Sahara.

Valt het dan wel mee of zouden ze zich dan toch beperken tot Tunesië en Marokko?

Tomas
10-02-17, 20:17
Lijkt me onzin die karrevrachten. Ik weet niet hoe je er bij komt, want zelf zie ik al jaren een sterke afname van overlanders in Afrika. En vooral noord Afrika.

En dan heb je nog off road en heel off road. Met een vrachtwagen is wat mij betreft de minste. Dat zie je ook in de filmpje. Je komt dan niet zo heel veel verder dan de bekende locaties. Mijn voorkeur is een gewone 4x4, dan kom je nog eens ergens waar niet ook een bus toeristen komt. Het toppunt is met een cross motor, dan kan je bijna alle ezelpaden volgen. Maar dat is mij te heftig.

Tomas
10-02-17, 20:20
En ik raad je af om landgrenzen in Afrika of waar dan ook te negeren. Je moet geen problemen zoeken met de overheid in Afrika. Of waar dan ook. Maar zeker niet in Afrika. En het is ook niet zo simpel, het zal je tegenvallen hoe streng die grenzen bewaakt worden in de fukking middle of nowhere.

Ibrah1234
11-02-17, 02:10
En dan heb je nog off road en heel off road. Met een vrachtwagen is wat mij betreft de minste. Dat zie je ook in de filmpje. Je komt dan niet zo heel veel verder dan de bekende locaties. Mijn voorkeur is een gewone 4x4, dan kom je nog eens ergens waar niet ook een bus toeristen komt. Het toppunt is met een cross motor, dan kan je bijna alle ezelpaden volgen. Maar dat is mij te heftig.

Ik denk juist dat je met een Unimog truck (Mercedes) makkelijker de Sahara doorkruist dan met een gewone 4x4 (Landrover). Heeft denk ik ook met het bandoppervlak te maken. De Landrover graaft zich makkelijker in het woestijnzand in.

De Israëli's lieten in de Jom Kippoer oorlog daarom ook lucht uit hun banden lopen om het bandoppervlak te vergroten. Een truck heeft al vanwege de omvang van het wiel al een groter bandoppervlak en contact met de bodem.

Ik beschik overigens zelf niet over een expedition vehicle maar zo'n wit vakantie campertje waar je niks mee kan anders dan op camping Olé in Spanje vertoeven. Die ene keer dat ik in de zandbak ben geweest met een 6-asser (Mercedes Zetros) betrof het een geleend exemplaar. Dat was dan onder begeleiding van iemand die wist wat hij deed.

Ik heb in Duitsland wel instructie gehad om met een dergelijke legertruck offroad te rijden. Het gaat echt niet zonder enige training de wielen van de truck uit te graven en met zandplaten onder wielen de truck uit zijn benarde positie te bevrijden.

Gelukkig bestaat het overgrote deel van de Sahara uit verharde bodem.


https://www.youtube.com/watch?v=L589cFF4rVc