PDA

Bekijk Volledige Versie : Stemwijzer 2017



Marsipulami
15-03-17, 12:41
https://tweedekamer2017.stemwijzer.nl

Uitslag Marsipulami:

61% DENK

61% Artikel 1

55% ChristenUnie

53% SP

50% GroenLinks

47% CDA

45% Partij voor de Dieren

42% PvdA

42% D66

42% De Burger Beweging

42% Lokaal in de Kamer

39% SGP

39% Nieuwe Wegen

37% Vrijzinnige Partij

32% 50Plus

32% Piratenpartij

29% OndernemersPartij

26% Libertarische Partij

24% VVD

21% VNL

21% Niet Stemmers

16% PVV

16% Forum voor Democratie

Marsipulami
16-03-17, 22:47
Op basis van jouw keuzes toch nog altijd 16% PVV. Da's meer dan nul. Toch benieuwd welke vragen en antwoorden uitmonden in die die 16%.


Ik heb het opgezocht voor jou. Over onderstaande punten heb ik dezelfde mening als de PVV.


- Er moet een maatschappelijke dienstplicht voor jongeren komen. Zij kunnen dan dienen in het leger, bij de politie of in de zorg.

Eens

- Om discriminatie op basis van de naam te voorkomen, moet anoniem solliciteren bij de overheid en bij openbare instellingen de regel worden.

Oneens

- De teelt en verkoop van wiet moet legaal worden.

Oneens

- De AOW-leeftijd moet weer 65 jaar worden.

Eens

- Er moet meer geld naar de aanleg van nieuwe wegen.

Eens

Ibrah1234
17-03-17, 06:44
Op basis van jouw keuzes toch nog altijd 16% PVV. Da's meer dan nul. Toch benieuwd welke vragen en antwoorden uitmonden in die die 16%.

Ik heb de stemwijzer paar weken geleden een paar keer ingevuld en kwam op het Forum voor Democratie uit. Daar had ik echt nog nooit van gehoord.

Mijn antwoorden zijn altijd hetzelfde maar kan me nog heugen dat ik bij de vorige verkiezingen steevast bij de Piratenpartij uit kwam en de SGP(??).

knuppeltje
17-03-17, 08:33
Stem wijzer, ik hoop dat dat de volgende keer wel gebeurt.

Ibrah1234
17-03-17, 10:38
Stem wijzer, ik hoop dat dat de volgende keer wel gebeurt.

Net even gegoogeld en blijkt dat de lijsttrekker ene Thierry Baudet is. Nog nooit van gehoord. :rolleyes:

super ick
17-03-17, 15:06
Stem wijzer, ik hoop dat dat de volgende keer wel gebeurt.

Gezien het resultaat van de PvdA is de wijsheid op dat vlak eindelijk gekomen.

Eke
17-03-17, 16:14
Tot mijn verrassing kwam er uit :

1 ChristenUnie

2 SP

3 Denk

Wat liggen deze drie dicht bij elkaar, zeg ! Weten ze dat zelf wel ?

Ik denk dat ze alle drie (dus ook de SP )geinspireerd zijn door de goeie kanten van het geloof van mensen :
solidariteit tussen mensen, bewuste zorg voor de schepping en...... alles wat daarvan afgeleid is.

mark61
17-03-17, 17:54
Net even gegoogeld en blijkt dat de lijsttrekker ene Thierry Baudet is. Nog nooit van gehoord. :rolleyes:

Houden zo.

Eke
17-03-17, 17:57
Ja en Rob Oudkerk heeft daar als één van de weinige pvda'ers ook nog een goede verklaring voor. Jammer dat die man niet meer invloed had op die partij.

Voor Radio Noord zei Oudkerk over integratieproblemen:


"Die problematiek hebben we niet alleen terzijde geschoven, maar de mensen die daar last van hebben, hebben we niet aan ons weten te binden".


Een verademing dat eindelijk te horen uit de mond van een pvda'er.

Realiseer je je dat zowel de ontvangende groep als de binnenkomende groep leden heeft die daar last van hebben ?

Als een De Blois ben jij al eeuwen opgenomen als immigranten-nazaat, maar de jongeren die hier NU geboren zijn uit immigranten hebben nog wat hordes te nemen. Dat hebben jouw voorouders al opgeknapt voor jou.

knuppeltje
18-03-17, 09:21
Gezien het resultaat van de PvdA is de wijsheid op dat vlak eindelijk gekomen.

Duidelijk niet dus. :schok:

Eke
18-03-17, 10:49
Drugs


SP : De verkoop en teelt van softdrugs voor de Nederlandse markt moet worden gelegaliseerd. Aan de vreemde situatie dat het gedoogd wordt dat coffeeshops softdrugs mogen verkopen maar het niet geteeld mag worden moet een einde komen. Het wordt steeds duidelijker dat legalisering grote voordelen heeft.

CU : De ChristenUnie wil (soft)drugs bestrijden. Drugsgebruik is niet onschuldig omdat het leidt tot verslaving en daarbij behorende gezondheidsklachten.

DENK : Vóór de regulering van teelt en verkoop van cannabis, waarbij cannabisgebruik wordt ontmoedigd.

[/INDE
Migratie

[INDENT]SP : De SP is zeer terughoudend als het gaat om arbeidsmigratie. Zolang er hier nog honderdduizenden mensen aan de kant staan, is het ongewenst om werknemers uit het buitenland te halen.

CU : geen standpunt

DENK : geen standpunt


Islamisering


SP : Het is belangrijk dat mensen zich voorbereiden op hun komst naar Nederland. De gestelde eisen aan huwelijks- en gezinsmigratie mogen niet misbruikt worden om de vrije huwelijkskeuze in te perken. Huwelijksdwang en polygamie worden hard aangepakt.

CU : In overheidsdienst en binnen het onderwijs mag van medewerkers verlangd worden dat zij gangbare omgangsvormen, zoals handen geven, in acht nemen.
Geen podium voor haatpredikers die zich tegen de rechtsstaat keren en oproepen tot geweld. Dergelijke sprekers krijgen geen visum of vergunning om te spreken.
Strafrechtelijke vervolging van haatzaaien.
Geen gezichtsbedekkende kleding in overheidsinstellingen, het onderwijs en het openbaar vevoer. Minderheden, waaronder joden en moslims, beschermen tegen intimidatie en discriminatie. Huwelijksgevangenschap en huwelijksdwang bestrijden.


DENK : Geen standpunt


Abortus


SP : De SP is voorstander van de huidige abortuswetgeving. Een zorgvuldige uitvoering is daarbij van belang. Wanneer vrouwen besluiten om een ongewenste zwangerschap te beëindigen is het belangrijk dat zij goede voor- en nazorg krijgen. Het is geen goed idee om een abortuspil via de apotheek beschikbaar te stellen, omdat goede voor- en nazorg dan niet gegarandeerd kan worden. Vrouwen horen op ieder moment af te kunnen zien van een abortus en daarom is bedenktijd belangrijk. Goede seksuele voorlichtingsprogramma’s op scholen zijn essentieel om ongewenste zwangerschappen te voorkomen.

CU : De ChristenUnie heeft zich altijd verzet tegen de legalisering van abortus. Het is hartverscheurend dat ieder jaar in ons land meer dan 30.000 zwangerschappen (1 op de 7) worden afgebroken. Dit raakt niet alleen het ongeboren leven, maar ook het leven van de moeder (en vader). Verdriet, soms spijt of rouw kunnen zij – soms hun hele leven – meedragen.Ons uitgangspunt is daarom om te streven naar zo min mogelijk abortussen, het liefste geen enkele. In de politieke realiteit van nu is onze inzet dat beleid van de overheid erop gericht moet zijn dat het aantal zwangerschapsafbrekingen omlaag gaat.

DENK : Geen standpunt



Homofobie bestrijding


SP : Geen standpunt

CU : Geen standpunt

DENK : Geen standpunt

Integratie en racisme


SP : Discriminatie is de bijl aan de wortel van de samenleving. Het uitsluiten van mensen om wie ze zijn is een kwalijke zaak en moet hard worden aangepakt. Meldingen en aangiften van discriminatie moeten altijd serieus genomen worden. De SP wil de capaciteit en ook de deskundigheid bij politie en justitie vergroten. Gemeenten moeten meer doen om discriminatie bij het uitgaan te voorkomen. Leerlingen krijgen een acceptatierecht, zodat zij niet geweigerd kunnen worden vanwege hun (religieuze) achtergrond. De aanpak van discriminatie op de arbeidsmarkt is nu te vrijblijvend en moet grotere prioriteit krijgen. De arbeidsinspectie moet de mogelijkheid krijgen om meldingen van (leeftijds-) discriminatie te onderzoeken en overtreders te beboeten. Op deze manier kan ook ongelijke beloning van vrouwen die voor eenzelfde functie een lagere beloning krijgen beter bestreden worden.

CU : Geen standpunt

DENK : Intergratie wordt vervangen door wederzijdse acceptatie. Vóór het invoeren van een acceptatiemonitor in plaats van de integratiemonitor, zodat het acceptatiegehalte van de samenleving ieder jaar wordt onderzocht. Vóór het invoeren van een Minister van Wederzijdse Acceptie.

Invoering nationale dag van staatsburgerschap. Vóór een Nationale Dag van het Staatsburgerschap als nationale feestdag.




Je zoomt in op standpunten waarin de partijen verschillen. En dat zal best wel ! Iedere partij verschilt ook. Ik heb gewoon te weinig politieke kennis paraat en dat wil ik ook zo houwen.:)

Prikkers, veel plezier met jullie discussies !

PS : De vrouw als sierkussentje https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/18/de-vrouw-als-sierkussentje-7432909-a1550883

super ick
18-03-17, 14:34
Realiseer je je dat zowel de ontvangende groep als de binnenkomende groep leden heeft die daar last van hebben ?

Als een De Blois ben jij al eeuwen opgenomen als immigranten-nazaat, maar de jongeren die hier NU geboren zijn uit immigranten hebben nog wat hordes te nemen. Dat hebben jouw voorouders al opgeknapt voor jou.

De verschillen daarin zijn erg groot. De ene groep past zich sneller aan zonder dat gemekker. Momenteel is aanpassen een vies woord geworden. Je mag niets meer verwachten want dan ben je een kortzichtige aardappelnederlander. Je moet respect geven en voor alles begrip hebben.

Het is al zover dat politieke partijen zetels winnen op de onderbuik. Denk acht ik op dat vlak minimaal even gevaarlijk als de PVV.

Eke
19-03-17, 12:22
De verschillen daarin zijn erg groot. De ene groep past zich sneller aan zonder dat gemekker. Momenteel is aanpassen een vies woord geworden. Je mag niets meer verwachten want dan ben je een kortzichtige aardappelnederlander. Je moet respect geven en voor alles begrip hebben.

Het is al zover dat politieke partijen zetels winnen op de onderbuik. Denk acht ik op dat vlak minimaal even gevaarlijk als de PVV.

Superick, aanpassen is altijd actueel als je deel uitmaakt van een groter geheel.Doe je het of doe je het niet ? En wat is dan het gevolg voor je ?

Kinderen leren om na te denken is heel belangrijk

Bij volwassenen is het tricky-er. Kijk maar eens naar buurtvergaderingen. Er zijn mensen die hangen zo in de gordijnen ! Altijd de zelfden trouwens.

Vind je het niet normaal om respect uit te wisselen ? Hetzelfde met begrip ?


Stemmen op politieke partijen : hart, ratio, onderbuik. Dat varieerde altijd al.

Die kieswijzer had geen items over de stijl van politiek bedrijven.En dat zit in medemenselijkheid die stijl-niet in uiterlijkheden. Voor mij kan het een breekpunt zijn :)

super ick
19-03-17, 17:36
Superick, aanpassen is altijd actueel als je deel uitmaakt van een groter geheel.Doe je het of doe je het niet ? En wat is dan het gevolg voor je ?

Kinderen leren om na te denken is heel belangrijk

Bij volwassenen is het tricky-er. Kijk maar eens naar buurtvergaderingen. Er zijn mensen die hangen zo in de gordijnen ! Altijd de zelfden trouwens.

Vind je het niet normaal om respect uit te wisselen ? Hetzelfde met begrip ?


Stemmen op politieke partijen : hart, ratio, onderbuik. Dat varieerde altijd al.

Die kieswijzer had geen items over de stijl van politiek bedrijven.En dat zit in medemenselijkheid die stijl-niet in uiterlijkheden. Voor mij kan het een breekpunt zijn :)

Respect moetje verdienen. Zomaar respect tonen voor dwaze gebruiken of verzonnen rituelen gaat er bij mij niet in. Wel voor de mensen die daar waarde aan hechten en mij ook met respect behandelen. Die krijgen respect terug.

Eke
20-03-17, 17:47
Respect moetje verdienen. Zomaar respect tonen voor dwaze gebruiken of verzonnen rituelen gaat er bij mij niet in. Wel voor de mensen die daar waarde aan hechten en mij ook met respect behandelen. Die krijgen respect terug.

Duidelijk, Superick !