PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'



Rob Gosseling
30-03-17, 05:24
.....

Juffrouw_Saartje
30-03-17, 07:39
Dat meneer niet meer gelooft en liever een filosoof aan zijn sterfbed heeft is zijn keuze, maar dat hij het een goede zaak zou vinden als de Rooms-katholieke kerk opgeheven zou worden, verraadt zijn intolerantie.

Het is maar een mening van een meneer die Keizer heet van zijn achternaam. Ik zie wel meer ongelovigen hier (op dit forum) lijden aan irrationele emo reacties en dat zegt genoeg. Het is meer een rebels afzetten tegen dan een nuchter uiteenzetten van. Iemand die echt rust heeft gevonden hoeft niet zo te ageren tegen andersdenkenden: de gelovigen.

(Lekker boeien wat ene Bert vindt)

super ick
30-03-17, 07:59
Dat meneer niet meer gelooft en liever een filosoof aan zijn sterfbed heeft is zijn keuze, maar dat hij het een goede zaak zou vinden als de Rooms-katholieke kerk opgeheven zou worden, verraadt zijn intolerantie.

Het is maar een mening van een meneer die Keizer heet van zijn achternaam. Ik zie wel meer ongelovigen hier (op dit forum) lijden aan irrationele emo reacties en dat zegt genoeg. Het is meer een rebels afzetten tegen dan een nuchter uiteenzetten van. Iemand die echt rust heeft gevonden hoeft niet zo te ageren tegen andersdenkenden: de gelovigen.

(Lekker boeien wat ene Bert vindt)

Alsof het geloof een baken van tolerantie en onafhankelijk denken is.

mrz
30-03-17, 08:47
De kerk heeft een nare erfenis van overtuigen. De huidige atheist heeft zijn ageren tegen de kerk dus van die achterlijke cultuur uit de kerk. :(

Zo simpel is het. Als je denkt dat god niet bestaat ga maar naar de vogels luisteren...... Misschien dat god je hen doet verstaan. :) :) :)

Lol... Stel je voor, dat ik zou gaan denken dat het verstaan van vogels een verdienste van mij is omdat god niet bestaat... Haha... Te simpel, die atheistjes...

Ook zo leuk: Mensen die "godverdomme" zeggen... Lol... Geloof je niet in god... wil je ook nog dat hij je dommer maakt.... Maar dat kan niet, want dat ben je al!!! Wie gelooft er nou niet in zichzelf? Het minimale wat je kunt doen als je atheist denkt te moeten zijn.... :(

shamsi
30-03-17, 09:26
Altijd lachen met die ongelovigen.

Als je in ene grote stad loopt, en je vraagt een aantal voorbijgangers waar je in de stad een mercedes garage kunt vinden en je krijgt van verschillende voorbijgangers te horen dat ze dit niet weten, en dat er volgens hun hier geen is in de buurt. Dan denkt een ongelovige dat er geen Mercedes garages zijn, een gelovige blijft volhouden dat er wel ergens een mercedes garage moet zijn.

Als je een ongelovige vraagt, kan een boomstam zichzelf veranderen in een tandenstoker zonder tussenkomst van iemand die allerlei bewerkingen erop uitvoert dan zegt een ongelovige nee dat kan niet, maar de ongelovige vind het wel vanzelf sprekend dat de hele wereld en de universum zomaar uit niets kan ontstaan en zichzelf in evenwicht kan houden. Als een simpele tandenstoker niet uit zichzelf kan ontstaan hoe denken de ongelovigen dan dat de complexe universum wel uit zichzelf kan ontstaan??

We nemen altijd aan dat zonder een creatieve denker, een maker, niks kan bestaan, bekijk de voorbeelden in ons hedendaagse leven, een huis bouwt zichzelf niet, een auto maakt zichzelf niet, voedsel moet je verbouwen, in alles wat we zien is altijd een creatieve iemand bezig dingen te creëren, als je 1200 kg ijzer hebt verander het echt niet vanzelf in een auto, zonder tussenkomst van een ontwerper, ingenieur en bouwer. Waarom dan aannemen dat het universum, zomaar is ontstaan, terwijl alle voorbeelden juist laten zien dat er gecreeerd is en dat er over is nagedacht??

Als een Schepper niet bestaat, hoe is alles dan ontstaan, kom niet aanzetten met waterstof dit waterstof dat, want de vraag blijft nog steeds "wie heeft die waterstof gecreëerd en hem die eigenschappen gegeven" en als je daar een antwoord op hebt dan blijft nog steeds de vraag "wie heeft dat gecreëerd en wie heeft dat duwtje gegeven tot het ontstaan van dat"

Neem een atoom, als je die oneindig zou delen door de helft, dan zegt de mens al na bijv. 10 keer delen dat er niks meer over is, omdat de mens dit niet kan zien, maar in werkelijkheid is er altijd wel iets, dat wij niet in staat zijn dit te omvatten is meer een beperking dat wij hebben als mens.

kortom...ongelovigen houden zichzelf voor de gek.

Soldim
30-03-17, 12:03
Iemand die echt rust heeft gevonden hoeft niet zo te ageren tegen andersdenkenden: de gelovigen.

Het probleem is dat gelovigen blijven zeuren om 'respect' voor hun culturele gebruiken, en van mening zijn dat religie speciale rechten met zich mee brengt.

Soldim
30-03-17, 12:04
Altijd lachen met die ongelovigen.

Als je in ene grote stad loopt, en je vraagt een aantal voorbijgangers waar je in de stad een mercedes garage kunt vinden en je krijgt van verschillende voorbijgangers te horen dat ze dit niet weten, en dat er volgens hun hier geen is in de buurt. Dan denkt een ongelovige dat er geen Mercedes garages zijn,


Google maps is de oplossing.

De rest van de argumenten snijdt net zo weinig hout.

Juffrouw_Saartje
30-03-17, 19:24
Het probleem is dat gelovigen blijven zeuren om 'respect' voor hun culturele gebruiken, en van mening zijn dat religie speciale rechten met zich mee brengt.

Iedereen heeft inderdaad rechten, volgens de grondwet en de UVRM, gelovigen én ongelovigen. Volkomen terecht dat gelovigen én ongelovigen hun gebruiken mogen behouden, mits zij de ander niet schaden, alleen dan zou er een rationele grond kunnen zijn om deze vrijheid te beknotten. Ik had het echter over irrationele reacties van ongelovigen. Iemand die echt overtuigd is hoeft niet zo te ageren. Bert Keizer is een voorbeeld van deze emotionele manier van doen. Het is dan ook geen toeval dat hier een topic aan wordt gewijd.

Soldim
31-03-17, 06:37
Ik had het echter over irrationele reacties van ongelovigen.

Volgens mij kan de gemiddelde atheist wat irrationaliteit betrefd nog een hoop leren van de gemiddelde gelovige :hihi:

super ick
31-03-17, 07:01
Volgens mij kan de gemiddelde atheist wat irrationaliteit betrefd nog een hoop leren van de gemiddelde gelovige :hihi:

Grappig dat gelovigen een beroep doen op dezelfde seculieriteit die zij tegelijkertijd zo vaak verafschuwen. Vrijheden wensen die altijd de nek om worden gedraaid zodra deze gelovigen het voor het zeggen hebben.
Daarmee wil ik niet zeggen dat gelovigen intoleranter zijn. Ik wil daarmee zeggen dat geloof een priveaangelegenheid is. Zodra het geloof zich in de staat nestelt vaagt het alle vrijheid weg. Dat zag je toen de RKK er alles aan deed macht uit te oefenen bij de adel in Europa en datzelfde zie in de islamitische theocratieën, S.A. en Iran.

Stelling:
Hoe dominanter 1 geloof aanwezig is hoe slechter zijn andersdenkenden af.

Bofko
03-04-17, 02:42
Mensen gebruiken illusies om hun wereld beter te maken en zin te geven. Er zijn daarin niet zoveel verschillen tussen athe's en gelovigen.

Bofko
03-04-17, 02:54
De kerk heeft een nare erfenis van overtuigen. De huidige atheist heeft zijn ageren tegen de kerk dus van die achterlijke cultuur uit de kerk. :(

Zo simpel is het. Als je denkt dat god niet bestaat ga maar naar de vogels luisteren...... Misschien dat god je hen doet verstaan. :) :) :)

Lol... Stel je voor, dat ik zou gaan denken dat het verstaan van vogels een verdienste van mij is omdat god niet bestaat... Haha... Te simpel, die atheistjes...

Ook zo leuk: Mensen die "godverdomme" zeggen... Lol... Geloof je niet in god... wil je ook nog dat hij je dommer maakt.... Maar dat kan niet, want dat ben je al!!! Wie gelooft er nou niet in zichzelf? Het minimale wat je kunt doen als je atheist denkt te moeten zijn.... :(

God is niet het probleem... Maar wat voor soort god ? Is-t-ie naast almachtig en liefhebbend ook nog jaloers , veeleisend en wreed?

super ick
03-04-17, 07:38
God is niet het probleem... Maar wat voor soort god ? Is-t-ie naast almachtig en liefhebbend ook nog jaloers , veeleisend en wreed?

Volgens het O.T. heeft hij deze eigenschappen zeker in zich. Hele steden heeft hij vernietigd omdat ze zich daar niet aan zijn regeltjes hielden. Hij is heel barmhartig maar je moet wel doen wat hij zegt.

shamsi
03-04-17, 10:59
Google maps is de oplossing.

De rest van de argumenten snijdt net zo weinig hout.


Ja lastig he, diepgang zoeken in de tekst die je leest.

Bofko
05-04-17, 02:40
Volgens het O.T. heeft hij deze eigenschappen zeker in zich. Hele steden heeft hij vernietigd omdat ze zich daar niet aan zijn regeltjes hielden. Hij is heel barmhartig maar je moet wel doen wat hij zegt.


Zowel OT als Koran worden amper gelezen. Prima ontwikkeling wat mij betreft.

Religie is kind-perceptie. Papa weet wat goed voor mij is en dan hoef ik niet zelf na te denken.

Mijn oproep aan religieuzen: Word volwassen! Kijk eens naar die globaliserende en kosmopolitiserende wereld........

Misschien niet ideaal maar wel eigen stamverband overschrijdend....Want religie lijkt tegenwoordig meer op identiteit dan op religie

shamsi
05-04-17, 08:34
Zowel OT als Koran worden amper gelezen. Prima ontwikkeling wat mij betreft.

Religie is kind-perceptie. Papa weet wat goed voor mij is en dan hoef ik niet zelf na te denken.

Mijn oproep aan religieuzen: Word volwassen! Kijk eens naar die globaliserende en kosmopolitiserende wereld........

Misschien niet ideaal maar wel eigen stamverband overschrijdend....Want religie lijkt tegenwoordig meer op identiteit dan op religie

Weer een wijsheid uit de duim gezogen :hihi: hoe komen jullie toch aan die wijsheid. Laat me raden je hebt er onderzoek naar gedaan, door het aan je onderbuik te vragen :hihi: of wil jij het hier doen overkomen alsof dat zo is....zal ik je dan maar meteen uit je droom helpen???

Elke weekend worden voor kinderen Islamitische lessen georganiseerd in vrijwel elke moskee in Europa.... Daar leren ze de Quran lezen, en begrijpen. Tegen de tijd dat de kinderen 15 jaar zijn, kunnen ze de Quran lezen en hebben ze een groot deel uit het hoofd geleerd. Verder bestaat de Quran in zowat elke taal die er is in de wereld, het is zeer toegankelijk. Tijdens het bidden, word de Quran gereciteerd, en dat 5 keer per dag, 356 dagen per jaar, een hele mensenleven lang. Met deze gegevens, snap ik niet hoe jij tot die conclusie komt.

Dus beste Moslims, trap niet in deze onzin, ze willen je hersenspoelen en laten dwalen zoals zij dwalen.

magere hein
05-04-17, 08:48
Iedereen heeft inderdaad rechten, volgens de grondwet en de UVRM, gelovigen én ongelovigen. Volkomen terecht dat gelovigen én ongelovigen hun gebruiken mogen behouden, mits zij de ander niet schaden, alleen dan zou er een rationele grond kunnen zijn om deze vrijheid te beknotten. Ik had het echter over irrationele reacties van ongelovigen. Iemand die echt overtuigd is hoeft niet zo te ageren. Bert Keizer is een voorbeeld van deze emotionele manier van doen. Het is dan ook geen toeval dat hier een topic aan wordt gewijd.
Wat versta jij onder irrationele reacties van ongelovigen? En...Heeft een kind ook rechten of mag je bij geboorte al stellen dat we te maken hebben met een "moslim-kind", een "gereformeerd kind", een "katholiek kind"?
Want DAT is wat gebeurt! "KIJK!, daar spelen een communistisch en liberaal kind met elkaar"
Dat zou menigeen verafschuwen. Maar hoe anders is dit met een religieuze overtuiging van de ouders, die door de strot geduwd wordt van kindlief.
En dat mag jij een irrationele uitspraak vinden, maar de kindjes van mijn buren zeggen eerst "amen" en leren dan pas "mama, papa" zeggen.

shamsi
05-04-17, 08:58
Wat versta jij onder irrationele reacties van ongelovigen? En...Heeft een kind ook rechten of mag je bij geboorte al stellen dat we te maken hebben met een "moslim-kind", een "gereformeerd kind", een "katholiek kind"?
Want DAT is wat gebeurt! "KIJK!, daar spelen een communistisch en liberaal kind met elkaar"
Dat zou menigeen verafschuwen. Maar hoe anders is dit met een religieuze overtuiging van de ouders, die door de strot geduwd wordt van kindlief.
En dat mag jij een irrationele uitspraak vinden, maar de kindjes van mijn buren zeggen eerst "amen" en leren dan pas "mama, papa" zeggen.

Het kind heeft in de keuze van de opvoeding geen rechten tot het volwassen is, als je kinderen rechten wilt geven in keuzes die ze niet kunnen maken, dan moet je ook ALLE rechten geven, en niet selectief zijn. Want als je ze alle rechten geeft dan hebben ze ook het recht om niet naar school te gaan, en om te zuipen terwijl ze kruipen, en op te roken en drugs te gebruiken.....dus je selectiviteit in het toekennen van rechten aan een kind, wat van de ouders is en niet van de staat, vind ik werkelijk opmerkelijk.

Het zijn de ouders die besluiten een kind te nemen, het is hun verantwoording om het kind een goede opvoeding te geven naar hun maatstaven, en dit zolang het kind niet volwassen is, als het volwassen is dan mag het kind doen wat het zelf wil.

AchmetAch
05-04-17, 10:38
Er was eens een god met geloof en religie, een sprookje voor volwassen. Kinderen zouden er niet mee in aanraking mogen komen.
'Zij leefden nog (on)eindig en (on)gelukkig'.

magere hein
05-04-17, 12:53
Het kind heeft in de keuze van de opvoeding geen rechten tot het volwassen is, als je kinderen rechten wilt geven in keuzes die ze niet kunnen maken, dan moet je ook ALLE rechten geven, en niet selectief zijn. Want als je ze alle rechten geeft dan hebben ze ook het recht om niet naar school te gaan, en om te zuipen terwijl ze kruipen, en op te roken en drugs te gebruiken.....dus je selectiviteit in het toekennen van rechten aan een kind, wat van de ouders is en niet van de staat, vind ik werkelijk opmerkelijk.

Het zijn de ouders die besluiten een kind te nemen, het is hun verantwoording om het kind een goede opvoeding te geven naar hun maatstaven, en dit zolang het kind niet volwassen is, als het volwassen is dan mag het kind doen wat het zelf wil.

Een kind heeft geen rechten? uit welke tijd kom jij? Zou het wenselijk zijn als ik mijn GENOMEN(!) kind leer dat communisme (en ALLEEN communisme) een verstandige manier van leven is?
Wat vind je van kinderen in America die met borden : "I hate fags" rondlopen? Ze zijn minderjarig en die ouders hebben het recht ze op deze wijze op te voeden. Begrip, medemenselijkheid en vreedzaam samenleven begint al direct bij de opvoeding.

super ick
05-04-17, 14:24
Weer een wijsheid uit de duim gezogen :hihi: hoe komen jullie toch aan die wijsheid. Laat me raden je hebt er onderzoek naar gedaan, door het aan je onderbuik te vragen :hihi: of wil jij het hier doen overkomen alsof dat zo is....zal ik je dan maar meteen uit je droom helpen???

Elke weekend worden voor kinderen Islamitische lessen georganiseerd in vrijwel elke moskee in Europa.... Daar leren ze de Quran lezen, en begrijpen. Tegen de tijd dat de kinderen 15 jaar zijn, kunnen ze de Quran lezen en hebben ze een groot deel uit het hoofd geleerd. Verder bestaat de Quran in zowat elke taal die er is in de wereld, het is zeer toegankelijk. Tijdens het bidden, word de Quran gereciteerd, en dat 5 keer per dag, 356 dagen per jaar, een hele mensenleven lang. Met deze gegevens, snap ik niet hoe jij tot die conclusie komt.

Dus beste Moslims, trap niet in deze onzin, ze willen je hersenspoelen en laten dwalen zoals zij dwalen.

Leuk dat jij het woord hersenspoelen gebruikt.

Wat jij uiteen zet als voorbeeld is juist hersenspoeling.

Wizdom
05-04-17, 21:58
Zowel OT als Koran worden amper gelezen. Prima ontwikkeling wat mij betreft.

Religie is kind-perceptie. Papa weet wat goed voor mij is en dan hoef ik niet zelf na te denken.

Mijn oproep aan religieuzen: Word volwassen! Kijk eens naar die globaliserende en kosmopolitiserende wereld........

Misschien niet ideaal maar wel eigen stamverband overschrijdend....Want religie lijkt tegenwoordig meer op identiteit dan op religie

Een ongelovige die zichzelf voor de gek houdt... Eerst wil die bewijs zwart op wit... Hij krijgt bewijs via Profeten en Heilige Geschriften... Zwart op Wit... Vervolgens ook nog eens wonderen die niet rationeel te verklaren zijn... Dan gaat de ongelovige het bewijs wat hij zwart op wit verlangde... In twijfel trekken... Dat gaat via een kinderlijke wijze... Wetenschappelijke onweerlegbare feiten worden in twijfel getrokken door de historie van wetenschap in twijfel te trekken... Wie wist wat en wanneer... Historische feiten worden in twijfel getrokken door het bestaan van personen in twijfel te trekken... Samenloop van omstandigheden wordt aan toeval toegewezen... Zeg maar gerust dat van de 100% bewijs men blijft vast houden aan 5% grijs gebied... Die 5% is voor de ongelovige de Heilige Graal waar hij zich aan vast klampt... Wie houdt nou wie voor de gek?

Wizdom
05-04-17, 22:21
Surat Al Khaf ( De Grot )

En wij zenden Boodschappers slechts als verkondigers van goede tijdingen en waarschuwers.
En degenen die ongelovig zijn, twisten slechts op valse wijze... Om daarmee de WAARHEID te
bestrijden...

En zij nemen Mijn verzen en dat waarvoor gewaarschuwd werd ter bespotting...
En wie is er onrechtvaardiger dan degene die met verzen van zijn Heer vermaand wordt,
maar zich daarvan afwendt en vergeet wat zijn handen gedaan hebben?

Juffrouw_Saartje
05-04-17, 22:25
Wat versta jij onder irrationele reacties van ongelovigen?

Zo fel en emotioneel als jij steeds reageert (en anderen). Als je echt overtuigt was, dan zou je heel kalm je mening uiteenzetten.

Wizdom
05-04-17, 22:30
God is niet het probleem... Maar wat voor soort god ? Is-t-ie naast almachtig en liefhebbend ook nog jaloers , veeleisend en wreed?

Jij hebt een groot interne arrogantie probleem... Een soort nucleaire reactor... Wie ben jij om over je Schepper te oordelen? Wie geeft jou het recht? Jij bestaat bij gratie van de Schepper... Ik zou maar een paar nucleaire tandjes lager gaan zingen... Het is niet goed voor je nucleaire toestand...

Een snotneus die met een vingertje gaat wijzen terwijl hij elke dag nog met vieze pampers rond loopt...

Ik kan met een paar verzen uit de koran jou snotneus wijsheid onderuit halen...

لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا
“Allah does not burden a soul beyond that it can bear…” (Qur’an, 2:286).

Alleen varkens zijn niet jaloers op wat zij lief hebben... Dat is een slechte eigenschap...

Veeleisend omdat hij zijn onderdanen heel graag zoveel mogelijk wil belonen...

Wizdom
05-04-17, 22:52
Looking at parents with love brings reward of 1 Hajj

It is not only obedience of parents that is rewarded, but even if a son or daughter just looks at his/her parents with love, then for each glance that person is granted the rewarded of 1 accepted Hajj. As the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) has said:

Translation: It is narrated on the authority of Hadhrat ‘Abdullah bin ‘Abbas (May Allah be well pleased with them) that the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) said: Whichever obedient son (or daughter) looks at his parents with love, then Allah Most High grants the reward of 1 accepted Hajj in lieu of every glance. The Companions asked: If he does so 100 times in a single day, will he be given the reward of 100 accepted Hajj? The Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) said: Allah is great and benevolent beyond all bounds. (Shua’bul Iman, Hadith No. 7611; Kanz Ul ‘Ummal, Hadith No. 45535; Zujajatul Masabeeh, Vol. 4, Pg. No. 88)

Out of His mercy, the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) has declared the reward of an accepted Hajj for just looking at parents with love. In this regard, reward for other forms of worship could also have been decreed. Salaat can be offered at any place with ease. Only 1 day is required for fasting. There is no need to spend any money to recite the Holy Quran. Time is not spent in giving charity. However, the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) has fixed the reward to be of 1 accepted Hajj. This is because Hajj is both a physical and monetary form of worship. It is such a form of worship that it can’t be offered anywhere and at any time. It has to be performed at a particular place and at a particular time. Even after all this, the person performing can’t say for sure whether Almighty Allah has accepted his Hajj or not, but the obedience of parents is such a thing that it brings reward of an accepted Hajj.

On listening to this glad tiding, the Companions asked for clarification that will the reward remain the same if a son/daughter looks at his/her parents with love many times a day. The sovereign Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) said that whenever a son/daughter looks at his/her parents with love, the reward of an accepted Hajj will be given. The height of benevolence is that even if a son/daughter casts 100 glances at parents with love, then that person will be given the reward of 100 accepted Hajj.

Our parents are a great bounty for us. We should consider their lives as a respite for us and recognize their value. The Family of the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam), the Companions and the saints have presented such examples of obedience and kind treatment of their parents that history can’t present a parallel to it.

Imam Hasan (May Allah be well pleased with him) would not eat along with his mother, Hadhrat Syeda Fatima (May Allah be well pleased with her) out of respect for her. As mentioned in Nuzhatul Majalis:

Translation: Hadhrat Imam Hasan (May Allah be well pleased with him) wouldn’t eat with his mother, Hadhrat Syeda Fatima (May Allah be well pleased with her). When she asked him about it, he said: I fear that if I have what you intend to have, I might be reckoned among the disobedient. Hadhrat Syeda Fatima (May Allah be well pleased with her) said: You eat along with us. You have full permission. (Nuzhatul Majalis, Vol. 1, Pg. No. 184)

There is a similar Hadith in Kanz Ul ‘Ummal about the reward of serving parents:

Translation: It is narrated on the authority of Hadhrat ‘Aisha Siddiqua (May Allah be well pleased with her), she says: The Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) said: When I entered paradise, I heard someone reciting. I asked: Who is it? The angels said: This is Haritha bin N’umaan (May Allah be well pleased with him). On this, the Holy Prophet (Sallallahu alaihi wa sallam) said: This is how good deeds are rewarded. This is how good deeds are rewarded. Among all people, he serves his mother the most. (Kanz Ul ‘Ummal, Hadith No. 45937)

One night, the mother of Hadhrat Bayazeed Bustami (May Allah shower His mercy on him) asked him to bring water. When he brought water, she had dozed off. Keeping in mind the rest and respect of his mother, Hadhrat Bayazeed spent the whole night with the glass of water in his hand. As mentioned in Nuzhatul Majalis:

Translation: Hadhrat Bayazeed Bustami (May Allah be well pleased with him) said: One night, my mother asked me to get water for her. By the time I brought water, she had fallen asleep. I waited there until she got up. When she woke up, she asked: Where is the water? I presented the cup of water to her. The water had spilled on to my finger and because of severe cold, it had frozen. When my mother took the cup from my hand, the skin of my finger was scraped off and my finger started bleeding. She asked me: Son! What is this? I recounted everything to her. She then supplicated for me with the words: “O Allah! I am pleased with him. You also be pleased with him. (Nuzhatul Majalis, Vol. 1, Pg. No. 183)

The effect of that supplication was such that Hadhrat Bayazeed Bustami (May Allah be well pleased with him) says: I thought that striving and worship was primary, but what I couldn’t gain through them, I gained it from the pleasure and approval of my mother. (Mawaaiz-e-Hasana, Vol. 1, Pg. No. 128)

The effect of his mother’s supplication was not limited to this world only, but even in the hereafter, its blessings were realized, as is obvious from this Tradition:

Translation: When Hadhrat Bayazeed Bustami (May Allah shower His mercy on him) passed away, some of his disciples saw him in a dream that he was strolling the gardens of paradise and was glorifying Allah Most High. They asked: How did you reach this high station? He said: By kind treatment of parents and by being patient on hardships. (Nuzhatul Majalis, Vol. 1, Pg. No. 183)

Wizdom
05-04-17, 23:21
Why has pork been rendered haram in the religion of Islam?

The religion of Islam allowed eating the flesh of some animals but forbade eating the flesh of others. When the animals that are allowed or forbidden are examined, it will be seen that the flesh of the animals that are healthy are allowed and the ones that are harmful are forbidden. Pork (the flesh of pig) is forbidden due to its feeding style, appearance, disgusting nature and having harmful elements that can infect human beings like trichina.

In the Quran, pig is mentioned in five places. The verses are as follows:

"He hath only forbidden you dead meat, and blood and the flesh of swine, and that on which any other name hath been invoked besides that of Allah." (al-Baqara, 2/173; an-Nahl, 16/115)

“Forbidden to you (for food) are: dead meat, blood the flesh of swine, and that on which hath been invoked the name of other than Allah…” (Surah al-Maeda, 5/3)

“Say: "I find not in the Message received by me by inspiration any (meat) forbidden to be eaten by one who wishes to eat it, unless it be dead meat, or blood poured forth, or the flesh of swine― for it is an abomination or what is impious, (meat) on which a name has been invoked, other than Allah's.” (al-Anaam, 6/145)

The ugly state of the pig is pointed out in the following verse:

“…Those who incurred the curse of Allah and His wrath, those of whom some He transformed into apes and swine, those who worshipped Evil;― these are (many times) worse in rank and far more astray from the even Path!” (al-Maeda, 5/60)

It is reported by Jabir b. Abdillah that the Messenger of Allah stated the following in the year when Makkah was conquered:

"It is definite that Allah and His Messenger rendered it haram to buy and sell wine, the flesh of animals that died, pigs and idols." (Bukhari, Buyu'; Tajrid as-Sarih Translation Vl / 537,538)

Eating pork is forbidden in many other religions, too. For instance, the following is stated in Deuteronomy chapter of the Torah, the Book of Jews:

"…And the swine, because it divideth the hoof, yet cheweth not the cud, it is unclean unto you: ye shall not eat of their flesh, nor touch their dead carcase." (the Torah, Deuteronomy, 14/8)

Allah ordered people to eat nice and clean food and thank Him for them. Eating halal food paves the way for prayers and worship to be accepted. Haram food causes them to be rejected. The Messenger of Allah stated the following:

"O people! Allah is clean and He accepts only what is clean. Doubtlessly, Allah orders believers what He orders His prophets." Allah states the following:

"O ye messengers! Enjoy (all) things good and pure, and work righteousness: for I am well-acquainted with (all) that ye do." (al-Muminun, 23/51)

He also said,

"Eat of the good things We have provided for your sustenance." (Taha, 20/81)

Then, the Messenger of Allah mentioned a man who was on a long journey, whose hair and clothes were untidy and who prayed, "O Lord! O Lord!":

"What this man eats, drinks and wears are haram. How can his prayer be accepted?" (Muslim, Tirmidhi, Ahmad b. Hanbal)

The following is stated in a verse:

"He forbids them what is evil." (al-Araf, 7/157)

It is stated by medicine that pork is harmful to man. Doctor Glen Shepherd wrote the following in summary in the article he wrote in Washington Post, on May 31, 1952:

"One in six people in USA and Canada have trichina worms in their muscles because they eat pork infected with trichinosis. Many people who are infected show no symptoms. Most of those, who do have, recover slowly. Some die; some become paralyzed on the left side. All were careless pork eaters. No one is immune from the disease and there is no cure. Neither antibiotics nor drugs or vaccines affect these tiny deadly worms. Preventing infection is the real answer... The symptoms of the disease caused by trichinas are similar to those of more than fifty diseases. Methods like salting the meat or smoking it do not kill trichinas. The controls in slaughterhouses are not enough to identify the meat containing trichina."

Many researchers say that keeping eating pork weakens the feeling of jealousy in man because the only animal that is not jealous of its female partner is the pig.

On the other hand, the pig emits an unpleasant smell since it eats all kinds of dirt where it feeds; its meat has a low value in terms of the chemicals in protein. It is regarded scientifically impossible to remove the trichina worms from pork. Professor Hirsch, one of the hygiene authorities in the world, stated that fact clearly.

To eat pork, some of whose harms are stated by medicine, is forbidden in Islam along with some other religions. (Tajrid as-Sarih Translation, VII, 537 ff.; Yusuf al-Qardawi, İslâm'da Helal ve Haram, trns by Mustafa Varlı, Ankara 1970, 50-53)

THE WISDOM BEHIND THE PROHIBITION OF PORK

A NECESSITY OF TESTING

Whether something is halal or haram depends on Allah's order. If Allah decrees that something is halal, it becomes halal; if He decrees that something is haram, it becomes haram. That is, the religion is a test; it is an offer to people. God Almighty tests people to make them deserve Paradise. Therefore, He decreed some orders and prohibitions. What is essential is to obey these orders and prohibitions. These principles are very useful for both man's individual life and community life. Thus, they make us obey the orders more consciously. One of the things that our religion prohibits is pork. This prohibition has a lot of reasons and wisdom. We will mention only a few of them here.

TOXIC SUBSTANCES

Pork is very fatty. If it is eaten, the fat mixes with the blood. Thus, the blood becomes filled with fat particles. This too much fat causes arteriosclerosis, hypertension and heart infarct. Besides, toxic substances called sutoxines are present in lard. Lymphatic glands need to work harder in order to remove those toxic substances that enter the body. It causes infection and swelling in lymph nodes of especially children. The throat of the child swells and it looks like a pig. Therefore, this disease is called scrofulosis (pig disease). If the disease deteriorates, all of the lymph glands become infected and swollen. Temperature increases; pain starts and a dangerous state occurs.

TOO MUCH SULFUR

The mucus-like collagen tissue that is abundant in pork is rich in terms of sulfur. Thus, too much sulfur is taken into the body. This extra sulfur settles in muscles and nerves, causing infection in joints, calcification and hernia of the loins. If a person eats pork regularly, the hard cartilage in the body is replaced by the mucus-like collagen tissue from the pig. Consequently, the cartilage softens; it cannot carry the weight of the body and is crushed. Thus, deformation starts in joints. The flesh of those who eat pork becomes jelly-like; layers of fat form. For instance, if a sportsman eats it, he becomes tired, lazy and inactive. Some footballers had to give up playing because of it.

OVERGROWTH

The amount of growth hormone in pigs is too much. A piglet that is only a few hundred grams when it is born becomes one hundred kilos in six months. Such a speedy growth is due to the abundance of the growth hormone. The growth hormone that is taken through pork causes tissue swelling and infection in the body. It causes the nose, chin, hand and foot bones to grow abnormally and the body to fatten. The most effective aspect of the growth hormone is that it paves the way for cancer. As a matter of fact, pig slaughterers state that male pigs get cancer after a certain age.

SKIN DISEASES

Substances known as histamine and imidazole in pork cause excessive itching. They also pave the way for infectious skin diseases such as eczema, dermatitis and neurodermatitis. These substances also increase the risk of boils, appendicitis, gall bladder diseases, venal and arterial infections. Therefore, doctors advise heart patients not to eat pork.

A REMINISCENCE

German doctor, Prof. Dr. Reckeweg, narrates one of his reminiscences in his book called "Pork and Human Health":

"I went to the farm of a family which was off the road for medical examination. The father had acute arthrosis (a degenerative joint disease) and coxarthrosis (hip joint disease). He also had a liver disease. The woman had varicose veins and eczema, which caused harassing itching. The daughter suffered from cardiac insufficiency and rheumatism. Their son, who seemed to be the healthiest one among them, suffered from cardiac insufficiency after angina and furuncle. The other son had hairs like pig and acute pleurisy; he also suffered from recurrent fistula excretion.

During my medical examination in the farm house whose inhabitants and their diseases I have mentioned above, I witnessed something very strange. A big pig was leaning against a branch of a tree and scratching its back near the family members. İ said to them, “Do you see that pig there? You eat the substances that cause the pig to itch and that cause infections when you eat pork. The only cause of your diseases is those substances.”

“Some of those other farmers living near Dark Woods got rid of most of their diseases by taking my advice and giving up eating pork. Now there are herds of sheep like the ones in the Islamic countries on the meadows around those farms.”

PORK AND TRICHINA

One of the most dangerous diseases that pork infects man with is trichina. Pigs catch this disease by eating mice and pork that contain trichina. However, trichina does not cause a big problem in pigs. Nevertheless, it causes a very dangerous and fatal disease in human beings. The trichina worms ingested through pork pass into the blood through the stomach and intestines. Thus, they spread all over the body. Trichina worms particularly settle in muscle tissue in the jaw, tongue, neck, throat and chest regions. They lead to paralysis of the chewing, speech and swallowing muscles. They also cause vein obstructions, meningitis and brain infections. Severe cases may even end in death. The most dangerous aspect of the disease is that there is no definite cure for it. Trichina is common especially in European countries. Trichina outbreaks have been observed in Sweden, Britain and Poland, despite strict veterinary controls. In Turkey, trichina outbreaks have never been seen except among Christians living in Turkey.

FOOD AND HUMAN CHARACTER

Humans and animals are influenced by the food they eat to a certain extent. For instance, it is known that carnivorous animals like cats, dogs and lions are fiercer and herbivorous animals like sheep, goat and camel are obedient and meek. The same thing is valid for humans. It has been determined that people who eat vegetables are generally gentle and those who eat meat and meat products are harsh. The pig is the only animal that is not jealous of its female partner. It has been observed that the feeling of jealousy is weakened or eliminated in those who eat pork. Giving a lot of importance to the effect of feeding on character, Savorin, a French philosopher said, "Tell me what you eat, I will tell you who you are."

LEGITIMATE (HALAL) FOOD IS ENOUGH FOR HUMAN NEEDS

Our Lord created many kinds of food for us. However, He prohibited us from eating and drinking some harmful kinds of food because He has endless compassion and mercy. He does not place on a slave a burden greater than he can bear. His orders and prohibitions can be easily carried out. What will man lose if he does not drink alcohol and does not eat pork?

This article, written by Prof. Dr. Selahattin Salimoğlu, is quoted from the book "Merak Ettiklerimiz 1 (Prof. Dr. Adem Tatlı)". Cihan Yayınları, ISTANBUL; ISBN 975 - 7486 - 13 - 2)

Wizdom
05-04-17, 23:30
Ongelovigen streven onbewust naar eigen destructie alleen hebben ze het niet door in alle opzichten.... Maatschappelijk... Economisch... Geopolitiek... Sociaal...

Maatschappelijk/Sociaal:

1 - Individualisering ( 1 ouder gezinnen, scheidingen )
2 - Sociale erosie (eenzaamheid)
3 - Hedonisme (Drugs, GLBT, Prostitutie, Gokverslaving, Alcoholverslaving)

Economisch:

1 - Rente economie
2 - Onhoudbare groei

Geopolitiek:

1 - Machtsdenken
2 - Verdeel en Heers
3 - Wapenwedloop

super ick
06-04-17, 07:02
Zo fel en emotioneel als jij steeds reageert (en anderen). Als je echt overtuigt was, dan zou je heel kalm je mening uiteenzetten.

Waar komt deze 'wijsheid' vandaan?

Soldim
06-04-17, 07:48
Waar komt deze 'wijsheid' vandaan?

Ze is en blijft een refo; die vinden altijd dat ze weten wat anderen moten doen.

knuppeltje
06-04-17, 08:08
Ze is en blijft een refo; die vinden altijd dat ze weten wat anderen moten doen.

Oeps. Dan vrees ik dat we allemaal een beetje refo zijn. :schok:

StevieK
06-04-17, 11:43
Leven en laten leven

laat iedereen toch leven zoals hij/zij vinden dat ze goed leven, zolang ze anderen geen schade berokkenen

AchmetAch
06-04-17, 14:16
Manmanman,

Dag in dag uit, maand in maand uit en jaar in jaar uit, dezelfde discussie op dit forum.
De afgelopen eeuwen in een notendop. Beetje bij beetje neemt het geloof in een religie af. Over enkele eeuwen hebben we weer een andere discussie. Wie welke wetenschapper met zijn/haar evolutietheorie het minst onwaarschijnlijk acht.

Zolang je van een theorie overtuigd bent, houd jij jezelf voor de gek. M.i. hebben theïsten daar meer last van dan atheïsten. Ongelovigen oftewel agnosten zijn de mensen die zichzelf het minst voor de gek houden aangezien er geen definitieve waarheid aantoonbaar genaakt kan worden. Waarheid blijft relatief en na elk antwoord op de vraag zal er een vraag bijkomen

mrz
06-04-17, 17:23
Het is gewoon humor de joy de vivre waarmee atheisten "gelovigen" proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.

Atheisme is dus ook gewoon een kerk, alleen ze hebben het zelf niet door of zijn in ontkenningsfase...

Ik denk dat er meer mensen geloven dat ze elke dag vlees mogen/moeten eten (ook al leven ze er korter door en gaat heel de wereld naar de klote) dan er gelovigen zijn die niet moeilijk doen zelfs of je jezelf atheist noemt...

Was toch jesus die zei dat je in jezelf moet geloven? Dus je zou kunnen zeggen jesus is grondlegger atheisme... :) :) :) :)

Haha... genoeg gepest, ik ga weer in mijn mand... :)

magere hein
06-04-17, 17:54
Zo fel en emotioneel als jij steeds reageert (en anderen). Als je echt overtuigt was, dan zou je heel kalm je mening uiteenzetten.
Ik ben heel rustig en uiterst kalm, maar heb een uitgesproken goed gefundeerde mening die ik prima kan onderbouwen. Als je daar moeite mee hebt, mag je dat natuurlijk zeggen.
Toch heb je wel een beetje gelijk als je zegt dat ik fel ageer tegen religie. Ik heb er niet veel mee, maar toch heeft de hele wereld er heel veel mee (en indirect ik dus ook). Ik ben dan ook oprecht van mening (zonder me druk te maken) dat een wereld zonder boekgodsdiensten beter af is dan een wereld met...

magere hein
06-04-17, 17:56
Leven en laten leven

laat iedereen toch leven zoals hij/zij vinden dat ze goed leven, zolang ze anderen geen schade berokkenen
Vooral dat laatste is een waar woord. Geen schade berokkenen.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b7/ce/cb/b7cecb3ce8cc4a1943cf0d813780a952.jpg

En ik vrees dat iedere indoctrinatie schade aan zelfstandig denkende kinderen is.

magere hein
06-04-17, 18:04
Het is gewoon humor de joy de vivre waarmee atheisten "gelovigen" proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.

Atheisme is dus ook gewoon een kerk, alleen ze hebben het zelf niet door of zijn in ontkenningsfase...

Een gelovige is nooit te overtuigen omdat ze niet open staan voor rede, logica en argumenten, feiten en waarheden.
En dat atheïsme een geloof is....ik zou een topic starten als ik jou was. Of je legt het hier uit.

mrz
06-04-17, 18:16
Ach... ik ben zelf eentje van de hypocrietenkerkgenootschap...

Dus tjsa.

Maar ik bedoel als je niet in god gelooft dan heb je of a) een hekel aan god en hebt niet door dat je dus stiekum wel in hem gelooft maar in negatieve zin... of b) je geloofd in de duivel of c) je gelooft in jezelf of d) je gelooft niet in jezelf maar weigert zelfmoord te plegen.

Om het niet al te ellendig verhaal te maken zeg ik dan maar dat een atheist in zichzelf moet geloven... Ik bedoel wat maakt het uit welke naam je eraan geeft?

Ik hoop dat zionisten niet atheisten zijn (geloven dat ze de boeman moesten uithangen...) maar daar zeg ik maar beter niks over... Ik geef ze kans mensen van hun inherente goedheid te overtuigen.....

Atheisme is zeg maar het gedoogbeleid onder de geloven... Typisch nederlandse uitvinding.. pappen en nathouden ipv ergens voor staan.

magere hein
06-04-17, 18:57
Ach... ik ben zelf eentje van de hypocrietenkerkgenootschap...

Dus tjsa.

Maar ik bedoel als je niet in god gelooft dan heb je of a) een hekel aan god en hebt niet door dat je dus stiekum wel in hem gelooft maar in negatieve zin... of b) je geloofd in de duivel of c) je gelooft in jezelf of d) je gelooft niet in jezelf maar weigert zelfmoord te plegen.

Om het niet al te ellendig verhaal te maken zeg ik dan maar dat een atheist in zichzelf moet geloven... Ik bedoel wat maakt het uit welke naam je eraan geeft?

Ik hoop dat zionisten niet atheisten zijn (geloven dat ze de boeman moesten uithangen...) maar daar zeg ik maar beter niks over... Ik geef ze kans mensen van hun inherente goedheid te overtuigen.....

Atheisme is zeg maar het gedoogbeleid onder de geloven... Typisch nederlandse uitvinding.. pappen en nathouden ipv ergens voor staan.
Atheïsme is het niet geloven in het bestaan van goden. Meer valt er over dit begrip niet te zeggen. Hoe kan een atheïst een hekel aan god/duivel hebben als ze niet geloven in het bestaan van deze entiteiten? De rest van je betoog is onzin en reageer ik liever niet op.

mrz
06-04-17, 18:59
Ik zeg alleen als je nergens in gelooft ik hoop dat je ten minste in jezelf gelooft...

Is all....

Ik heb geen erfenis van kerk die probeert te overtuigen waardoor ik denk dat ik atheist moet zijn ofzo .

magere hein
07-04-17, 16:59
Ik niet begrijp deze laatste reactie.

Wizdom
08-04-17, 13:52
Manmanman,

Dag in dag uit, maand in maand uit en jaar in jaar uit, dezelfde discussie op dit forum.
De afgelopen eeuwen in een notendop. Beetje bij beetje neemt het geloof in een religie af. Over enkele eeuwen hebben we weer een andere discussie. Wie welke wetenschapper met zijn/haar evolutietheorie het minst onwaarschijnlijk acht.

Zolang je van een theorie overtuigd bent, houd jij jezelf voor de gek. M.i. hebben theïsten daar meer last van dan atheïsten. Ongelovigen oftewel agnosten zijn de mensen die zichzelf het minst voor de gek houden aangezien er geen definitieve waarheid aantoonbaar genaakt kan worden. Waarheid blijft relatief en na elk antwoord op de vraag zal er een vraag bijkomen

Genoeg argumenten en voorbeelden gegeven in dit forum die geen enkele atheist of ongelovige weet te weerleggen? Wie hanteert er hier geen logica of rationaliteit? Kom uit die vacuum cocoon....

Het enige is wat vragen terugleggen en wat mist proberen op te hangen of jijbakken... Maar antwoorden? Ho maar...

De blinden die de zienden willen leiden...

Wizdom
08-04-17, 13:59
https://www.youtube.com/watch?v=7KOllsLWRsc

Wizdom
08-04-17, 14:05
https://www.youtube.com/watch?v=2fkTJI4e_OQ

Wizdom
08-04-17, 14:20
https://www.youtube.com/watch?v=3kIkclbiDng

super ick
08-04-17, 17:34
Genoeg argumenten en voorbeelden gegeven in dit forum die geen enkele atheist of ongelovige weet te weerleggen? Wie hanteert er hier geen logica of rationaliteit? Kom uit die vacuum cocoon....

Het enige is wat vragen terugleggen en wat mist proberen op te hangen of jijbakken... Maar antwoorden? Ho maar...

De blinden die de zienden willen leiden...

Antwoorden uit een boek omdat je blind in de inhoud gelooft is ook niet erg sterk.

Durf jij ook te twijfelen?

Wizdom
08-04-17, 19:42
Antwoorden uit een boek omdat je blind in de inhoud gelooft is ook niet erg sterk.

Durf jij ook te twijfelen?

Je doet alsof het een wedstrijdje is... Daar is het te ernstig voor... De eeuwige twijfelaar ben jij en dat zal je ernstig gaan opbreken.... Ik twijfel niet en heb nooit getwijfeld... Lof aan Allah (SWT)...

super ick
09-04-17, 07:12
Je doet alsof het een wedstrijdje is... Daar is het te ernstig voor... De eeuwige twijfelaar ben jij en dat zal je ernstig gaan opbreken.... Ik twijfel niet en heb nooit getwijfeld... Lof aan Allah (SWT)...

Jaja, rustig maar.

Ik bedoel niet of je twijfelt om te geloven of niet maar in de interpretatie ervan. Hoe het precies bedoelt is. Wat de reden achter de regel is.

super ick
09-04-17, 07:13
Je doet alsof het een wedstrijdje is... Daar is het te ernstig voor... De eeuwige twijfelaar ben jij en dat zal je ernstig gaan opbreken.... Ik twijfel niet en heb nooit getwijfeld... Lof aan Allah (SWT)...

Jaja, rustig maar.

Ik bedoel niet of je twijfelt om te geloven of niet maar in de interpretatie ervan. Hoe het precies bedoelt is. Wat de reden achter de regel is.

magere hein
09-04-17, 09:07
Je doet alsof het een wedstrijdje is... Daar is het te ernstig voor... De eeuwige twijfelaar ben jij en dat zal je ernstig gaan opbreken.... Ik twijfel niet en heb nooit getwijfeld... Lof aan Allah (SWT)...

En dat zegt mijn zwaar gereformeerde buurman nou ook altijd. Die twijfelt NOOIT. Is HEEL zeker van zijn zaak en WEET dat ik (EN JIJ!!!) verloren bent. Hij WEET dit 100% zeker. Net zo zeker en stellig als jij bent.

Ik heb dan maar 1 vraag: Hoe kan dat?
Nee, ik heb 2 vragen!

Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft? Met welke methode? Geloof/faith??

StevieK
09-04-17, 10:26
En dat zegt mijn zwaar gereformeerde buurman nou ook altijd. Die twijfelt NOOIT. Is HEEL zeker van zijn zaak en WEET dat ik (EN JIJ!!!) verloren bent. Hij WEET dit 100% zeker. Net zo zeker en stellig als jij bent.

Ik heb dan maar 1 vraag: Hoe kan dat?
Nee, ik heb 2 vragen!

Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft? Met welke methode? Geloof/faith??

Discuzeur nooit met zwaar gelovigen, die is altijd on onuitzichtbaar en leid nooit tot een bevredigend resultaat.

Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)

H.P.Pas
09-04-17, 10:30
Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)


:) Je plaatst hier een nuttige erectie. (Rechtzetten van slap gelul).
Waarvoor mijn dank.

magere hein
09-04-17, 10:59
Discuzeur nooit met zwaar gelovigen, die is altijd on onuitzichtbaar en leid nooit tot een bevredigend resultaat.

Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)
En dat is verdomd jammer! Als beide partijen nou eens open staan voor rede, terechte kritiek, logica en gezond verstand dan zou de wereld er wat mij betreft stukken beter (en vreedzamer) uitzien. Maar een wereld zonder boekreligies is wat mij betreft al een superieure wereld t.o.v. zoals ze nu is verdeeld.
De volgende stap is dan moraal en ethiek verder uitwerken zodat we deze aardkloot eerlijk weten te verdelen en elkaar te helpen. Maar goed, dat zou misschien iets minder asfalt in Nederland betekenen en laat Nederland nu juist voor meer hebben gekozen...

Wizdom
09-04-17, 16:17
En dat zegt mijn zwaar gereformeerde buurman nou ook altijd. Die twijfelt NOOIT. Is HEEL zeker van zijn zaak en WEET dat ik (EN JIJ!!!) verloren bent. Hij WEET dit 100% zeker. Net zo zeker en stellig als jij bent.

Ik heb dan maar 1 vraag: Hoe kan dat?
Nee, ik heb 2 vragen!

Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft? Met welke methode? Geloof/faith??

Jouw gereformeerde buurman zal na een diepgaande​ kennismaking​ aan zijn gereformeerde verhaal gaan twijfelen nadat hij de boodschap heeft begrepen. Dat is omdat jodendom, christendom en islam van oorsprong dezelfde bron hebben. Goddelijke openbaring. Mensen hebben bij jodendom en christendom veel leugens verzonnen.

Wizdom
09-04-17, 16:23
En dat is verdomd jammer! Als beide partijen nou eens open staan voor rede, terechte kritiek, logica en gezond verstand dan zou de wereld er wat mij betreft stukken beter (en vreedzamer) uitzien. Maar een wereld zonder boekreligies is wat mij betreft al een superieure wereld t.o.v. zoals ze nu is verdeeld.
De volgende stap is dan moraal en ethiek verder uitwerken zodat we deze aardkloot eerlijk weten te verdelen en elkaar te helpen. Maar goed, dat zou misschien iets minder asfalt in Nederland betekenen en laat Nederland nu juist voor meer hebben gekozen...

Dat is wat onze Schepper wil bereiken door alle mensen met zijn boodschap te verbinden en een samenleving vorm te geven op basis van zijn regels en niet op basis van regels van 1 van de partijen. Onze Schepper heeft dit universum geschapen en hij is de enige legitieme autoriteit die de regels mag bepalen.

magere hein
09-04-17, 16:28
Dat is wat onze Schepper wil bereiken door alle mensen met zijn boodschap te verbinden en een samenleving vorm te geven op basis van zijn regels en niet op basis van regels van 1 van de partijen. Onze Schepper heeft dit universum geschapen en hij is de enige legitieme autoriteit die de regels mag bepalen.

Is onze Schepper niet bij machte om dit duidelijk te maken? Ben jij Zijn boodschapper?

shamsi
11-04-17, 10:42
een kind heeft geen rechten? Uit welke tijd kom jij? Zou het wenselijk zijn als ik mijn genomen(!) kind leer dat communisme (en alleen communisme) een verstandige manier van leven is?
Wat vind je van kinderen in america die met borden : "i hate fags" rondlopen? Ze zijn minderjarig en die ouders hebben het recht ze op deze wijze op te voeden. Begrip, medemenselijkheid en vreedzaam samenleven begint al direct bij de opvoeding.

beter lezen wat ik schrijf.....

magere hein
12-04-17, 17:38
beter lezen wat ik schrijf.....
Nee hoor. Je beweert mij veel te veel zonder het te onderbouwen.

Bofko
13-04-17, 00:42
Tijdens het bidden, word de Quran gereciteerd, en dat 5 keer per dag, 356 dagen per jaar, een hele mensenleven lang. Met deze gegevens, snap ik niet hoe jij tot die conclusie komt.



Het wordt gelezen als een verplichtende,dreunende mantra en niet als rationele tekst.

Verdiep je eens in psychologie, religieuze gek... en weet wat perceptie en hersenspoeling kunnen veroorzaken.

Bofko
13-04-17, 01:42
Wie houdt nou wie voor de gek?

Ik zou wel eens met jou een biertje willen drinken.