PDA

Bekijk Volledige Versie : VARA: Allah slechts een slechte drugstrip van de hallucinerende drugsgebruiker Mohammed



12many
26-04-17, 18:37
Op Joop.nl de site van de VARA schrijft de vaste schrijver Han van der Horst:
"Bestaat Allah? Nee, Allah bestaat niet. Hij is een hersenschim, een product van Mohammeds hallucinaties. Wie een beetje verstand heeft van trance weet hoe dat werkt"

Vrij grof om van algemeen belastinggeld een site in de lucht te houden waarop beweerd wordt dat de Islam waarin miljoenen mensen geloven alleen maar de gevolgen van een slechte drugstrip van één of andere junkie.

Olive Yao
26-04-17, 22:43
Op Joop.nl de site van de VARA schrijft de vaste schrijver Han van der Horst:
"Bestaat Allah? Nee, Allah bestaat niet. Hij is een hersenschim, een product van Mohammeds hallucinaties. Wie een beetje verstand heeft van trance weet hoe dat werkt"

Vrij grof om van algemeen belastinggeld een site in de lucht te houden waarop beweerd wordt dat de Islam waarin miljoenen mensen geloven alleen maar de gevolgen van een slechte drugstrip van één of andere junkie.

Niet zo snel.

De auteur schrijft:


hallucinaties (...) trance

Daar maak je van:


slechte drugstrip van één of andere junkie

Dat is iets anders.

Trance als bron van informatie, kennis en waarheid komt in de geschiedenis meer dan eens voor.

12many
26-04-17, 22:54
Zo wordt het niet bedoeld in het stuk. Jou uitleg ondersteunt het uitgangspunt "Allah bestaat niet"ook niet. Han van der Horst geeft zelfs aan dat hij wil kwetsen

mark61
27-04-17, 10:53
Op Joop.nl de site van de VARA schrijft de vaste schrijver Han van der Horst:
"Bestaat Allah? Nee, Allah bestaat niet. Hij is een hersenschim, een product van Mohammeds hallucinaties. Wie een beetje verstand heeft van trance weet hoe dat werkt"

Vrij grof om van algemeen belastinggeld een site in de lucht te houden waarop beweerd wordt dat de Islam waarin miljoenen mensen geloven alleen maar de gevolgen van een slechte drugstrip van één of andere junkie.

Wat sla jij een stompzinnig gelul uit.

Of liever, je weet natuurlijk best dat je lult. Dus ben je kwaadaardig. Je liegt hier uitgebreid en probeert mensen verontwaardigd te krijgen.

Dat ben ik ook, over jouw gore leugens.

12many
27-04-17, 11:25
Wat een ongefundeerde mening. Fijn dat de fanatieke VARA aanhang reageert maar dan graag wel mer argumenten. De tekst is gewoon overgenomen van Joop.nl dus geen leugen. Ik ben niet degene die mensen verontwaardigd probeer te krijgen, Han van der Horst geeft zelf aan dat hij dat wil.

Dat moet iedereen zelf weten. Mijn punt is dat geen taak is voor de publieke omroep met publiek geld.

knuppeltje
28-04-17, 09:50
Ik vind dat je wel gelijk hebt. Die kerel zegt zelf dat hij met zijn uitspraken de boel wil shockeren. Wel vreemd dat een publieke omroep die financiele steun krijgt van de overheid hier een draagvlak/podium voor geeft.

Maar jullie zijn wel voor vrijheid van meningsuiting, neem ik aan.

The_Grand_Wazoo
28-04-17, 10:45
Op Joop.nl de site van de VARA schrijft de vaste schrijver Han van der Horst:
"Bestaat Allah? Nee, Allah bestaat niet. Hij is een hersenschim, een product van Mohammeds hallucinaties. Wie een beetje verstand heeft van trance weet hoe dat werkt"

Vrij grof om van algemeen belastinggeld een site in de lucht te houden waarop beweerd wordt dat de Islam waarin miljoenen mensen geloven alleen maar de gevolgen van een slechte drugstrip van één of andere junkie.

Waar verdient die islam nou respect voor? Dat er miljoenen mensen in geloven?
Mij schijnt dat een wat pover fundament.

Ibrah1234
28-04-17, 14:40
Waar verdient die islam nou respect voor? Dat er miljoenen mensen in geloven?

Ik vind van wel. Ten principale heb ik respect voor eenieder zijn/haar opvatting ook al staat die haaks op die van mij. Dat hier verschillend over wordt gedacht is evident.

The_Grand_Wazoo
29-04-17, 12:54
Ik vind van wel. Ten principale heb ik respect voor eenieder zijn/haar opvatting ook al staat die haaks op die van mij. Dat hier verschillend over wordt gedacht is evident.

De islam is een religie: een stelsel van vermeende waarheden en vermeende geldige morele standpunten.

Mij lijkt het respect voor de Islam afhankelijk van de verifieerbaarheid van haar kennisclaims en de wenselijkheid/houdbaarheid/rechtvaardigheid van haar morele posities. De eerste kunnen geverifieerd worden, met povere resultaten, de tweede kunnen beredeneerd worden, met voor mij persoonlijk wisselende uitkomsten.

Het aantal mensen dat gelooft in dit islamitische stelsel van waarheden en normen en waarden, lijkt mij daarentegen van minder belang. Zoals het aantal mensen wat gelooft dat de aarde plat deze niet plat maakt.

super ick
29-04-17, 18:29
De gekkies van Joop hebben ook recht op een mening.

Alsof iedere omroep, site of wat dan ook die geld ontvangt van de overheid alleen welgevallige zaken zou mogen bespreken.

Frappante denkwijze die veel zegt over de persoon. Voorstander van censuur.