PDA

Bekijk Volledige Versie : De kasteelmoord



Juffrouw_Saartje
02-05-17, 22:42
http://www.volkskrant.nl/buitenland/verdachte-belgische-kasteelmoord-bekent-maar-is-zijn-daad-te-rechtvaardigen~a4492108/

Juffrouw_Saartje
18-04-18, 19:49
https://www.volkskrant.nl/buitenland/dokter-gyselbrecht-krijgt-27-jaar-cel-voor-kasteelmoord-belgie~a4594312/

Juffrouw_Saartje
19-04-18, 04:57
Uitlokken van een jij-bak? Deze opmerking vat ik niet. Waar het om gaat is dat deze affaire gemengde gevoelens met zich mee brengt. Stijn Saelens zou de kinderen hebben misbruikt. Het verhaal gaat dat Stijn mogelijk wilde emigreren naar Australië. De opdrachtgever van deze moord is de opa van deze kinderen, dokter Gyselbrecht. De laatste is veroordeeld tot 27 jaar. De familie Saelens schijnt lange armen te hebben, 2 zonen zijn getrouwd met dochters van een magistraat. Aan de andere kant is deze Stijn Saelens gruwelijk verminkt in een put gevonden.

Hawa
19-04-18, 17:01
Ja zoiets van oog om oog en tand om tand?


fijne dag iedereen....

super ick
23-04-18, 07:49
Als die man inderdaad zijn kinderen heeft misbruikt dan is hij waar hij hoort.

Passende straf voor die predators een nekschot.

MK1972
28-04-18, 11:06
Als die man inderdaad zijn kinderen heeft misbruikt dan is hij waar hij hoort. Passende straf voor die predators een nekschot.De opa diende klacht in omdat zijn kleinzoon "de kinderen volgens hem seksueel zou misbruiken".Volgens de opa zou Stijn Saelens "met zijn gezin naar Australië te willen verhuizen".Echter : er waren maar 2 tickets voor Australië en het waren heen/weer tickets. Volgens zijn eigen dochter (vrouw van Stijn) was dit om hun huwelijksverjaardag te vieren. Het "seksueel misbruiken" zou een incident zijn waarbij die Stijn naakt in de badkamer stond toen een van z'n kinderenbinnenwandelde.Die opa is gewoon een controlefreak; zelfs z'n eigen dochter getuigde tegen hem. Welke moeder zou zoiets doen als er ook maar iets waar was van de uitspraken van die dokter ?

Juffrouw_Saartje
28-04-18, 18:49
De opa diende klacht in omdat zijn kleinzoon "de kinderen volgens hem seksueel zou misbruiken".Volgens de opa zou Stijn Saelens "met zijn gezin naar Australië te willen verhuizen".Echter : er waren maar 2 tickets voor Australië en het waren heen/weer tickets. Volgens zijn eigen dochter (vrouw van Stijn) was dit om hun huwelijksverjaardag te vieren. Volgens de media omdat hij mogelijk affiniteit had met een sekte, niet dat ik de media blind geloof maar hoe kom jij aan de info dat dit retour tickets betreffen?

Juffrouw_Saartje
28-04-18, 18:56
Het "seksueel misbruiken" zou een incident zijn waarbij die Stijn naakt in de badkamer stond toen een van z'n kinderenbinnenwandelde.Die opa is gewoon een controlefreak; zelfs z'n eigen dochter getuigde tegen hem. Welke moeder zou zoiets doen als er ook maar iets waar was van de uitspraken van die dokter ? Ik las dat hij zijn tong in één van zijn kinderen had gestoken en dat de politie niet tot nauwelijks iets met een melding had gedaan. Wat de moeder betreft, misschien gelooft zij haar man? Ik kan ook wel de vraag stellen, waarom haar vader (dus de opa) zoiets zou verzinnen. Niet dat ik al een klaar beeld heb van de situatie, noch Super Ick die er duidelijk bij vermeldde ALS de man inderdaad zijn kinderen heeft misbruikt, dan.., maar hoe kom jij er eigenlijk bij dat de opa een controlefreak is?

MK1972
28-04-18, 19:45
Ik las dat hij zijn tong in één van zijn kinderen had gestoken en dat de politie niet tot nauwelijks iets met een melding had gedaan. Wat de moeder betreft, misschien gelooft zij haar man? Ik kan ook wel de vraag stellen, waarom haar vader (dus de opa) zoiets zou verzinnen. Niet dat ik al een klaar beeld heb van de situatie, noch Super Ick die er duidelijk bij vermeldde ALS de man inderdaad zijn kinderen heeft misbruikt, dan.., maar hoe kom jij er eigenlijk bij dat de opa een controlefreak is?1/ "Wat de moeder betreft, misschien gelooft zij haar man?" Haar man is dood... waarom zou ze hem nog verdedigen als ze daardoor haar vader een celstraf zou kunnen sparen ? 2/ Sekte : Theorie die gegeven werd door de opa, omdat de vader geloofde in groene energie en alternatieve geneeskunde en "back to nature" wel een goed idee vond :) 3/ Controlefreak : Alles wat de dochter en schoonzoon en andere kinderen deden, werd gecontroleerd door de opa. De moord was al maanden op voorhand voorbereid, alsook contacten gelegd... De klachten over misbruik werden niet onderzocht omdat ze gewoon te idioot waren. Geloof me, in BE is een klacht indienen wegens misbruik tegenwoordig al een reden om iemand een paar dagen de cel in te gooien, zelfs al is er maar een "gerucht". Als er echt iets was, dan was de vader opgepakt.

Juffrouw_Saartje
29-04-18, 07:09
Haar man is dood... waarom zou ze hem nog verdedigen als ze daardoor haar vader een celstraf zou kunnen sparen ? Elisabeth heeft anders zelf met haar vader een aanklacht ingediend: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/stijn-saelens-werd-om-praktische-redenen-niet-verhoord-over-incest~a50a52cb/

Juffrouw_Saartje
29-04-18, 07:11
er waren maar 2 tickets voor Australië en het waren heen/weer tickets. Volgens zijn eigen dochter (vrouw van Stijn) was dit om hun huwelijksverjaardag te vieren. Bron?

MK1972
29-04-18, 11:06
Bron?Bron : het gerechtsverslag :) Rechter Hameeuw: “Gyselbrecht stelt dat er een groot gevaar was dat het gezin zou verhuizen naar Australië. Maar uit het onderzoek is gebleken dat er een heen- en terugticket was geboekt naar aanleiding van hun tiende huwelijksverjaardag. Luttele minuten voor de moord bevestigde Elisabeth nogmaals aan haar vader dat zij op 20 februari terug zou zijn.” FYI : die vliegtuigreis was trouwens zonder de kinderen. Een gezin emigreren zonderen kinderen is nogal moeilijk :)

MK1972
29-04-18, 11:15
Elisabeth heeft anders zelf met haar vader een aanklacht ingediend: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/stijn-saelens-werd-om-praktische-redenen-niet-verhoord-over-incest~a50a52cb/HLN als bron aanhalen :) Ik hou persoonlijk meer van gerechtsverslagen en politierapporten. In je link staat daarover trouwens iets opmerkelijks : Elisabeth Gyselbrecht, de weduwe van Stijn Saelens, gaf tijdens de verhoren over de incestfeiten van haar man een onzekere indruk op politieman Eric Verhenne, die haar ondervroeg. Tegelijk speelde er ontzag voor haar vader, volgens Verhenne. Hij zei ook dat Elisabeth Gyselbrecht op hem een “onzekere indruk” maakte tijdens de verhoren.

MK1972
29-04-18, 11:24
FYI : mij maakt het totaal niets uit wat al die wereldvreemde mensen doen en waarom ze het doen, maar als je al maanden een moord aan het plannen bent en 2 teams van huurmoordenaars tot je beschikking hebt en je uiteindelijk de opdracht geeft... Sorry, dan is het moord en moet je boeten. Wat me vooral stoort is het volgende zinnetje uit zijn bekentenis : "Ik had geen andere keuze, ze wilden emigreren". Als elke vader van wie de familie plannen zou hebben om te emigreren, zo zou reageren, dan zouden er heel wat minder mensen rondlopen op deze aardbol :)

Juffrouw_Saartje
29-04-18, 11:36
HLN als bron aanhalen :) Ik hou persoonlijk meer van gerechtsverslagen en politierapporten. In je link staat daarover trouwens iets opmerkelijks : Elisabeth Gyselbrecht, de weduwe van Stijn Saelens, gaf tijdens de verhoren over de incestfeiten van haar man een onzekere indruk op politieman Eric Verhenne, die haar ondervroeg. Tegelijk speelde er ontzag voor haar vader, volgens Verhenne. Hij zei ook dat Elisabeth Gyselbrecht op hem een “onzekere indruk” maakte tijdens de verhoren. Kan best wezen dat dit de indruk is van ene politieman, dus? Dat zijn geen feiten. Dat er 'iets' gebeurd is blijkt uit: Over het ernstigste geval van seksueel grensoverschrijdend gedrag nam de toen vijfjarige dochter van Saelens en Gyselbrecht haar oma in vertrouwen. Volgens Elisabeth ging hij daarna naar een therapeut en had hij echt spijt en berouw. Als er niets gebeurd is, hoeft Stijn geen spijt te hebben.

Juffrouw_Saartje
29-04-18, 11:44
FYI : mij maakt het totaal niets uit wat al die wereldvreemde mensen doen en waarom ze het doen, maar als je al maanden een moord aan het plannen bent en 2 teams van huurmoordenaars tot je beschikking hebt en je uiteindelijk de opdracht geeft... Sorry, dan is het moord en moet je boeten. Wat me vooral stoort is het volgende zinnetje uit zijn bekentenis : "Ik had geen andere keuze, ze wilden emigreren". Als elke vader van wie de familie plannen zou hebben om te emigreren, zo zou reageren, dan zouden er heel wat minder mensen rondlopen op deze aardbol :) Het ging natuurlijk niet om zomaar een gezin dat zou gaan emigreren. De opa was ervan overtuigd dat zijn schoonzoon iets verkeerds met zijn kleinkind deed. Stel dat deze zogenaamde 'onschuldige' tongzoen wél uit zou lopen op serieus misbruik, dan heb je als opa helemaal geen controle meer als het gezin zou emigreren. Welke vader geeft zijn dochter nou een tongzoen??? Onschuldig??? Hoe dan???? Ik zeg helemaal niet dat Gyselbrecht eigen rechter had mogen spelen of dat een rechter dat niet mag veroordelen, het gaat om de omstandigheden.

Hawa
30-04-18, 16:54
Hier kan wel een film over worden gemaakt. Of je kijkt naar ID maar die hebben we in Nederland dus niet. Kijk deze mensen zijn totaal niet mijn soort mensen. Ik sta hier ver van af. Mensen met geld en macht. Kinderen die misbruikt worden. Zoiets! Walgelijks!

En die kinderen zijn vooral de dupe van al die volwassen mensen toch!

fijne dag.....

Marsipulami
17-05-18, 10:15
Parket in beroep: proces kasteelmoord moet worden overgedaan
17-05-18, 10.44u - Redactie - Bron: Belga, VTM


Het parket van West-Vlaanderen, afdeling Brugge, heeft beroep aangetekend tegen de straffen van de veroordeelden in de zaak van de kasteelmoord. Het hele proces moet overgedaan worden.

André Gyselbrecht (67), Pierre Serry (67), Evert de Clercq (54) en Franciscus Larmit (41) werden respectievelijk tot 27, 21, 27 en 15 jaar cel veroordeeld, maar daar gaat het Openbaar Ministerie dus niet mee akkoord.

Gisteren raakte al bekend dat ook André Gyselbrecht beroep aantekent tegen het vonnis. En ook tussenpersoon Evert de Clercq en de familie van de vermoorde Stijn Saelens tekenden al beroep aan.