PDA

Bekijk Volledige Versie : Premier Michel wil geen Turks referendum over doodstraf op Belgische bodem



Marsipulami
06-05-17, 22:38
Premier Michel wil geen Turks referendum over doodstraf op Belgische bodem

06-05-17, 20.43u - Redactie - Bron: Belga

België is niet van plan om Turken op Belgisch grondgebied te laten deelnemen aan een eventueel Turks referendum over de herinvoering van de doodstraf. "Ik zal dit niet tolereren", zo heeft premier Charles Michel vandaag verklaard aan de RTBF. "Dat is in mijn ogen een onaanvaardbaar onderwerp."

Michel gaf aan dat België "de juridische mogelijkheden" zou onderzoeken om de organisatie van zo'n referendum op Belgisch grondgebied te verhinderen. Vandaag hadden de Vlaamse coalitiepartners van de premier al unisono aangegeven dat ze niet willen dat Turken in België deelnemen aan een eventuele volksbevraging.

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan stelde al meermaals een referendum over de herinvoering van de doodstraf in het vooruitzicht. Erdogan won vorige maand ook al een referendum dat zijn presidentiële macht gevoelig uitbreidt. Onder de in het buitenland wonende Turken bleek de steun voor de machtsuitbreiding van de president nergens groter dan in België.

Marsipulami
06-05-17, 22:50
Wat een onzin vertellen die politici toch allemaal. Dat politici die zich willen profileren, vanalles roepen wat geen steek houdt, dat zijn we wel gewoon. Van Charles Michel had ik toch beter verwacht.

Alsof het überhaupt mogelijk zou zijn om de Turkse Belgen te beletten om hun mening te geven in zo'n referendum als Turkije hen dat toestaat. Ambassades hebben juridische immuniteit, de Belgische wet heeft daar geen vat op als de Turken dat niet willen. Bovendien kan men mensen ook de mogelijkheid geven om hun stem per brief uit te brengen.

Last but not least zou men op die manier de Turkse Belgen die tegen de doodstraf zijn de mogelijkheid ontnemen om het resultaat van de stemming in het thuisland te beïnvloeden.

Bofko
09-05-17, 20:23
Man man gutmensch Mars . Je naiviteit is bijna ontroerend.

Marsipulami
09-05-17, 21:57
Man man gutmensch Mars . Je naiviteit is bijna ontroerend.

Ik ben wel benieuwd naar het alternatief van de "slecht"-menschen. Wil je dat we onze democratische wetten en mensenrechten terzijde schuiven om de Turken keihard aan te kunnen pakken? Moeten we het regime (van navo-partner) in Turkije wegbombarderen ? Je zegt het maar.

Bofko
09-05-17, 22:10
Ik ben wel benieuwd naar het alternatief van de "slecht"-menschen. Wil je dat we onze democratische wetten en mensenrechten terzijde schuiven om de Turken keihard aan te kunnen pakken? Moeten we het regime (van navo-partner) in Turkije wegbombarderen ? Je zegt het maar.

Gutmenschen willen erg graag Gut zijn . Zelfs zodanig dat ze de realiteit aanpassen aan hun wereldbeeld.


Schlechtmenschen bestaan niet.

Wat heeft jouw indonesische christelijke broeder fout gedaan? waarom verdedig je hem niet ?

Marsipulami
09-05-17, 22:25
Gutmenschen willen erg graag Gut zijn . Zelfs zodanig dat ze de realiteit aanpassen aan hun wereldbeeld. Schlechtmenschen bestaan niet.

Ok, geen slechtmensen dus. De vraag blijft wat het alternatief is voor de opinies van de gutmenschen ? Wil je dat we onze democratische wetten en mensenrechten terzijde schuiven om de Turken keihard aan te kunnen pakken? Moeten we het regime (van navo-partner) in Turkije wegbombarderen ? Je zegt het maar.


Wat heeft jouw indonesische christelijke broeder fout gedaan? waarom verdedig je hem niet ?

Ik verdedig zowel mijn Indonesische christelijke broeders als mijn Indonesische moslimbroeders. Waarom probeer jij toch altijd mensen tegen elkaar op te zetten?

super ick
10-05-17, 08:13
Ik verdedig zowel mijn Indonesische christelijke broeders als mijn Indonesische moslimbroeders. Waarom probeer jij toch altijd mensen tegen elkaar op te zetten?

Moslimbroeders? Werkt dat twee kanten op denk je? In Indonesië ziet het daar vaak niet naar uit.
Denk je echt dat het helpt door je als een zalfje op te stellen?

Nu even naar het onderwerp want in enkele post zitten we al weer elders.....

Door mensen die Belg (of Nederlander) willen worden te laten kiezen, dus 1 nationaliteit toe te staan, ben je van het gezeik af dat dictaturen 'hun' mensen blijven claimen voor dienstplicht en stemmen. Er zijn meer landen die dat zo doen.

nacht
10-05-17, 12:26
Waarom probeer jij toch altijd mensen tegen elkaar op te zetten?

omdat bofko een schlechtmensch is. schlechtmenschen willen erg graag schlecht zijn. zelfs zodanig dat ze de realiteit aanpassen aan hun wereldbeeld.

super ick
10-05-17, 16:21
omdat bofko een schlechtmensch is. schlechtmenschen willen erg graag schlecht zijn. zelfs zodanig dat ze de realiteit aanpassen aan hun wereldbeeld.

een mening hebben moet niet verward worden met tegen elkaar opzetten.

nacht
10-05-17, 19:40
een mening hebben moet niet verward worden met tegen elkaar opzetten.

mn post was slechts een sarkastische reaktie op het gebruik van dat achterlijke gutmensch labeltje.

super ick
11-05-17, 08:34
mn post was slechts een sarkastische reaktie op het gebruik van dat achterlijke gutmensch labeltje.

Oke, zo had ik het niet begrepen. Je ergert je daaraan?

Die term geeft een beetje een stijl van discussiëren aan. Ook hier zijn er wat prikkers die mensen met een andere mening wegzetten als slecht en zelf een soort patent op moraal/correctheid claimen.
Die krijgen dan een naampje, so be it.