PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke gouverneur Jakarta krijgt twee jaar cel voor belediging islam



Marsipulami
09-05-17, 09:18
Christelijke gouverneur Jakarta krijgt twee jaar cel voor belediging islam

Laatste update: 09 mei 2017 09:11


De christelijke gouverneur van Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama, is veroordeeld voor godslastering omdat hij de islam zou hebben beledigd. Hij moet twee jaar de cel in, maakte een rechter dinsdag bekend.

De etnisch-Chinese Basuki Tjahaja Purnama, beter bekend onder zijn Hakka-Chinese bijnaaam Ahok, vertelde eind vorig jaar tijdens een campagnebijeenkomst dat de Koran moslims niet verbiedt om op een niet-moslim te stemmen.

Die uitspraak werd gezien als godslastering en leidde tot hevige protesten. Purnama werd niet herkozen als gouverneur en werd aangeklaagd voor belediging van de islam.

Human Rights Watch omschreef het vonnis als "een enorme stap terug" voor de Indonesische tolerantie ten opzichte van etnische en religieuze*minderheden.*

"Als iemand als Ahok, de gouverneur van de hoofdstad, die wordt gesteund door de grootste politieke partij van het land en een bondgenoot van de president is, kan worden vastgezet op basis van grondeloze beschuldigingen, wat gaan anderen dan doen?" aldus een woordvoerder van de mensenrechtenorganisatie.

Proces

Het proces werd uitgemeten als een precedent met betrekking tot religieuze tolerantie in Indonesië. Ahoks advocaten*verzochten de rechtbank*begin december niet tot vervolging over te gaan, omdat een rechtszaak niet in lijn zou zijn met de mensenrechten. Dat verzoek werd toen niet gehonoreerd.

Indonesië behoort tot de grootste democratieën ter wereld. Van de 250 miljoen inwoners*zijn meer dan 200 miljoen moslim.

Het uiteindelijke vonnis dat de rechter oplegde is hoger dan de eis van één jaar voorwaardelijk. Ahok heeft de aantijgingen van godslastering altijd weersproken. Hij heeft laten weten dat hij in hoger beroep gaat.

Etnisch-Chinees

Naast zijn religie zorgt ook de afkomst van Ahok voor spanningen. Etnische Chinezen vormen tussen 1 en 4 procent van de totale Indonesische bevolking. Het heersende beeld van deze bevolkingsgroep onder andere Indonesiërs is dat de etnische Chinezen economisch welvarend zijn: veel van de rijkste zakenlieden van het land zijn van Chinese afkomst.*

In het verleden werd Indonesië regelmatig het toneel van anti-Chinese rellen, bijvoorbeeld na de val van de dictator Soeharto in 1998, meldt*The New York Times.

Bofko
09-05-17, 19:14
Politieke Islam is een ramp voor de mensheid.

Bofko
09-05-17, 19:27
Hey marsipulami wat vind jij van de behandeling van deze christelijke goeverrneur?

Bofko
09-05-17, 19:37
Mars denkt dat hij met zijn andere wang een betere wereld kan creëren.

Ik vind die naieve en gemakzuchtzige denkluiheid stuitend.

Marsipulami neem het eens op voor je christelijke broeder in Indonesie! Jij morele slapzak!!

Marsipulami
09-05-17, 20:35
Mars denkt dat hij met zijn andere wang een betere wereld kan creëren.

Ik vind die naieve en gemakzuchtzige denkluiheid stuitend.

Marsipulami neem het eens op voor je christelijke broeder in Indonesie! Jij morele slapzak!!.

Op het eerste zicht lijkt me dit een onredelijk vonnis. Maar goed, het is dan ook maar een tussenvonnis. De beklaagde heeft al aangekondigd om in beroep te gaan. Ik verwacht dat hij in beroep wordt vrijgesproken. Maar wat het resultaat is van dat beroep zullen we wellicht nooit te weten komen. Immers als hij wordt vrijgesproken dan vervalt de nieuwswaarde van het incident voor de media en komen we het resultaat nooit te weten.

Voor het overige is er niks mis met landen met een moslimmeerderheid en de rechten van de mens. De meest onverdraagzame en moorddadige regimes jegens andersdenkenden in de geschiedenis van de mensheid waren atheïstische regimes. Dat is geen mening maar een historisch feit.

https://youtu.be/nhCyDG1CsDI

Bofko
09-05-17, 20:50
.

Op het eerste zicht lijkt me dit een onredelijk vonnis. Maar goed, het is dan ook maar een tussenvonnis.

Het IS een onredelijk vonnis Mars.2 JAAR gevangenis voor zo'n uitspraak???

Maar je gutmenschliche attitude verhindert een gezond objectief oordeel.

Waarom neem je het niet op voor de goeverneur? Wat heeft hij fout gedaan?

Marsipulami
09-05-17, 21:10
Het IS een onredelijk vonnis Mars.2 JAAR gevangenis voor zo'n uitspraak???

Maar je gutmenschliche attitude verhindert een gezond objectief oordeel.

Waarom neem je het niet op voor de goeverneur? Wat heeft hij fout gedaan?

Je lijkt een beetje op die (onredelijke) rechter die dat vonnis heeft uitgesproken. Zo erg overtuigt van het eigen gelijk dat er geen enkele ruimte meer overblijft voor enige nuance, waardoor de weg naar verzoening tussen maatschappelijke tegenstellingen en het creëren van toekomst wordt geblokkeerd.

Bofko
09-05-17, 21:44
Als deze christelijke indonesier 2 jaar gevangenis krijgt in Indonesie vind jij dat dan terecht ?

Marsipulami
09-05-17, 21:58
Als deze christelijke indonesier 2 jaar gevangenis krijgt in Indonesie vind jij dat dan terecht ?

Nee, en daar is voorlopig ook helemaal geen sprake van. Het juridische dispuut is thans verre van beëindigd en in het ingestelde beroep wordt hij naar alle waarschijnlijkheid vrijgesproken. Maar als hij wordt vrijgesproken zullen we dat wellicht niet meer vernemen omdat de nieuwswaarde van het incident dan komt te vervallen.

Bofko
09-05-17, 22:19
Nee, en daar is voorlopig ook helemaal geen sprake van. Het juridische dispuut is thans verre van beëindigd en in het ingestelde beroep wordt hij naar alle waarschijnlijkheid vrijgesproken.

Je gutmenschlischkeit is oorverdovend.

Bofko
09-05-17, 22:37
Nee, en daar is voorlopig ook helemaal geen sprake van. Het juridische dispuut is thans verre van beëindigd en in het ingestelde beroep wordt hij naar alle waarschijnlijkheid vrijgesproken. Maar als hij wordt vrijgesproken zullen we dat wellicht niet meer vernemen omdat de nieuwswaarde van het incident dan komt te vervallen.

Hou je me op de hoogte als het niet zo is?

Bofko
09-05-17, 23:42
Nee, en daar is voorlopig ook helemaal geen sprake van. Het juridische dispuut is thans verre van beëindigd en in het ingestelde beroep wordt hij naar alle waarschijnlijkheid vrijgesproken. Maar als hij wordt vrijgesproken zullen we dat wellicht niet meer vernemen omdat de nieuwswaarde van het incident dan komt te vervallen.


Marsipilami-Gutmensch ten top. Mars heeft schijt aan de werkelijkheid.

Mars heeft zijn eigen werkelijkheid en is alleen bereid daarbinnen een respons te geven.

Eke
10-05-17, 06:54
Het schokt me dat de rechter is gezwicht voor de politieke druk van buitenaf.

super ick
10-05-17, 07:06
Marsipilami-Gutmensch ten top. Mars heeft schijt aan de werkelijkheid.

Mars heeft zijn eigen werkelijkheid en is alleen bereid daarbinnen een respons te geven.

Het zit een tikkie anders.
Het ligt er duimendik bovenop dat Mars kritiek op de islam altijd ziet als kritiek op het geloof. Dat kun je goed afleiden aan zijn zijspoor naar het atheïsme.

Kennelijk wil hij graag voor de zoveelste keer op zijn bek in een discussie over atheïsme.

super ick
10-05-17, 07:07
.



Voor het overige is er niks mis met landen met een moslimmeerderheid en de rechten van de mens.


Je bent erg in de war.

Umarvlie
10-05-17, 09:45
Het schokt me dat de rechter is gezwicht voor de politieke druk van buitenaf.

Denk dat het eerder corruptie is. Meeste rechters in Indonesie wonen een stuk luxer als waar ze op basis van hun salaris aanspraak op kunnen maken. Er is nu wel een commissie die hard werkt om de corrupte personen aan te pakken maar dat zijn er nogal wat dus als het al slaagt duurt het nog heel lang.

super ick
10-05-17, 11:06
Denk dat het eerder corruptie is. Meeste rechters in Indonesie wonen een stuk luxer als waar ze op basis van hun salaris aanspraak op kunnen maken. Er is nu wel een commissie die hard werkt om de corrupte personen aan te pakken maar dat zijn er nogal wat dus als het al slaagt duurt het nog heel lang.

Als er corruptie in het spel is wie zijn dan de duistere krachten die er achter zitten?
Ik vind dit eigenlijk nog zorgelijker dan een shariarechtbank die de letter hanteert. In het laatste geval weet je waar je je aan te houden hebt, in het eerste geval weet je het nooit.

Umarvlie
10-05-17, 12:36
Als er corruptie in het spel is wie zijn dan de duistere krachten die er achter zitten?
Ik vind dit eigenlijk nog zorgelijker dan een shariarechtbank die de letter hanteert. In het laatste geval weet je waar je je aan te houden hebt, in het eerste geval weet je het nooit.

Er zijn duistere machten in Indonesie die puur voor eigen redenen de boel beinvloeden. Daarvoor gebruiken ze alles wat ze kunnen gebruiken, ook extremere organisaties en omkoping. De nieuwe president Jokowi lijdt daar ook onder.

super ick
10-05-17, 15:20
Er zijn duistere machten in Indonesie die puur voor eigen redenen de boel beinvloeden. Daarvoor gebruiken ze alles wat ze kunnen gebruiken, ook extremere organisaties en omkoping. De nieuwe president Jokowi lijdt daar ook onder.

een niet te peilen willekeur is gevaarlijker dan duidelijke regels. Hoe extreem die regels ook zijn.
Moet ik er wel bij vermelden dat er in landen waar die strenge regels gelden ook sprake is van willekeur. Die koninklijke familie van S.A. n**** zich een slag in de ronde in het buitenland maar hun kop komt nooit op het hakblok. Daar belanden alleen stakkers en tegenstanders.

mark61
10-05-17, 18:36
Voor het overige is er niks mis met landen met een moslimmeerderheid en de rechten van de mens.

Noem eens een land met een moslimmeerderheid waar niks mis is met de mensenrechten?


De meest onverdraagzame en moorddadige regimes jegens andersdenkenden in de geschiedenis van de mensheid waren atheïstische regimes. Dat is geen mening maar een historisch feit.

Dat is geen feit, maar een jezuïtische verdraaiing. Kappen met die zieke zooi, het is je al zo vaak gezegd. Honderd keer dezelfde provocatie is stompzinnig.

mark61
10-05-17, 18:39
Nee, en daar is voorlopig ook helemaal geen sprake van. Het juridische dispuut is thans verre van beëindigd en in het ingestelde beroep wordt hij naar alle waarschijnlijkheid vrijgesproken. Maar als hij wordt vrijgesproken zullen we dat wellicht niet meer vernemen omdat de nieuwswaarde van het incident dan komt te vervallen.

Daar is wel sprake van, omdat hij is opgesloten. De eis was een voorwaardelijke straf.

Verder is dit de uitspraak van een rechter. Een vonnis. Op grond van welk misdrijf precies? Dat vind jij dus gerechtvaardigd?

Dat hij misschien nog wordt vrijgesproken ooit doet daar niets aan af.

mark61
10-05-17, 18:39
Het schokt me dat de rechter is gezwicht voor de politieke druk van buitenaf.

Nou dan ben je wel erg naïef, want dat is de regel. Een waarlijk onafhankelijke rechter is een zeldzaamheid in de wereld.

mark61
10-05-17, 18:42
Denk dat het eerder corruptie is. Meeste rechters in Indonesie wonen een stuk luxer als waar ze op basis van hun salaris aanspraak op kunnen maken. Er is nu wel een commissie die hard werkt om de corrupte personen aan te pakken maar dat zijn er nogal wat dus als het al slaagt duurt het nog heel lang.

Het lijkt er hier meer op dat hij zijn oren liet hangen naar de meute buiten. Op zich is de veroordeelde goede maatjes met de president.

Kan jij als moslim uitleggen hoe 'er staat niet in de Koran dat een moslim niet mag stemmen op een niet-moslim' blasfemie is?

Eke
10-05-17, 19:50
Denk dat het eerder corruptie is. Meeste rechters in Indonesie wonen een stuk luxer als waar ze op basis van hun salaris aanspraak op kunnen maken. Er is nu wel een commissie die hard werkt om de corrupte personen aan te pakken maar dat zijn er nogal wat dus als het al slaagt duurt het nog heel lang.

Umarvlie, ik heb net een tijdje op internet gezeten en inderdaad : er is nog heel veel werk te doen voor die anti-corruptie commissie, als ze tenminste nog handelingsruimte krijgt in de (nabije) toekomst.

Maar ook die politiek-religieuze druk kun je niet uitvlakken. Die machtsvermeerdering gaat snel, als ik het goed begrijp. Ten koste van de gematigde moslims en minderheden.

Eke
10-05-17, 20:07
Nou dan ben je wel erg naïef, want dat is de regel. Een waarlijk onafhankelijke rechter is een zeldzaamheid in de wereld.

In Indonesië is gebruikelijk dat meegegaan wordt met het strafvoorstel van de openbare aanklager. In het geval van Ahok is dit niet gebeurd en werd onvoorzien twee jaar celstraf met onmiddellijke ingang opgelegd.

Eke
10-05-17, 20:21
Jaja. Druk van buiten? Zie je het voor je dat zo'n rechter in zo'n religieus geweldadig land er voor kiest 90% van de bevolking tegen zich in het harnas te jagen? Die man is niet gek. Dat zou neerkomen op zelfmoord. Als niet-moslim heb je geen leven in zulke pest landen. Opdonderen naar een niet-islamitisch land is verweg de beste optie.

Een religieus gewelddadig land ? 90 % van de bevolking ?
Je scheert de gematigde moslims en de politiek gedreven moslims over 1 kam. Laatstgenoemden krijgen steeds meer macht en oefenen druk uit op de andere moslims om zich aan hen aan te passen. Met zoveel druk dat er ook strijd ontstaat.

Umarvlie
11-05-17, 07:38
Kan jij als moslim uitleggen hoe 'er staat niet in de Koran dat een moslim niet mag stemmen op een niet-moslim' blasfemie is?

Blasfemie hier is iets uit het Indonesisch recht - hoe dat precies in de Indonesische wet is verankerd weet ik niet precies dus ik ben benieuwd naar dat hoger beroep.

Als je dit artikel (http://www.thejakartapost.com/news/2017/05/09/ahok-guilty-of-blasphemy-sentenced-to-two-years.html) leest, dan lijkt het er ook op dat de aanklacht van blasfemie is weggehaald door de aanklager.

Er lopen nu overigens ook aanklachten tegen een aantal FPI-ers in dezelfde trant.

super ick
11-05-17, 17:32
Een religieus gewelddadig land ? 90 % van de bevolking ?
Je scheert de gematigde moslims en de politiek gedreven moslims over 1 kam. Laatstgenoemden krijgen steeds meer macht en oefenen druk uit op de andere moslims om zich aan hen aan te passen. Met zoveel druk dat er ook strijd ontstaat.

Misschien een idee van die gematigden om zich eens te roeren en zichzelf niet als lammeren naar de slachtbank laten leiden.

Eke
11-05-17, 18:39
Misschien een idee van die gematigden om zich eens te roeren en zichzelf niet als lammeren naar de slachtbank laten leiden.

quote :" Met zoveel druk dat er ook strijd ontstaat".
Maar jij bedoelt misschien preventief, Superick ?

Zoals bijvoorbeeld bedoeld wordt in het topic van Marsipulami waarin op de uitzending van "Terzake"(Canvas) wordt ingegaan.

Ik denk dat zowel de organisatiegraad van de religieus-politieke radicalen in Indonesië-die inmiddels ook IS erbij hebben- als de financiële middelen hen een voorsprong geven.
En de boodschap,he. Utopia (= een denkbeeldige, ideale plaats die te realiseren lijkt )

Dit betekent JUIST dat je God/Allah goed moet leren kennen (!!!!) en de waarden van je geloof hoog moet houden als gewone gelovige.
:o Je moet je geen knollen voor citroenen laten verkopen !


Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik wens hun vrede toe. Wijsheid. Zodat het land voor veel ellende bespaard blijft.

mark61
11-05-17, 22:45
In Indonesië is gebruikelijk dat meegegaan wordt met het strafvoorstel van de openbare aanklager. In het geval van Ahok is dit niet gebeurd en werd onvoorzien twee jaar celstraf met onmiddellijke ingang opgelegd.

Wat heeft dat met de onafhankelijkheid van de rechter te maken? Het gaat erom of hij gevoelig is voor druk van de machthebbers of de meute. Zo'n aanklager doet er niet toe.

mark61
11-05-17, 22:46
Misschien een idee van die gematigden om zich eens te roeren en zichzelf niet als lammeren naar de slachtbank laten leiden.

Die zijn bang. Zo werkt een dictatuur: een minderheid / dictator die een heel volk bang maakt.

Ibrah1234
11-05-17, 23:52
Een waarlijk onafhankelijke rechter is een zeldzaamheid in de wereld.

Die Japanse rechter in de boeken van van de Wetering. :stout:

mark61
12-05-17, 00:11
Die Japanse rechter in de boeken van van de Wetering. :stout:

? Bedoel je de Chinese Rechter Tie in de boeken van Robert van Gulik?

Ibrah1234
12-05-17, 00:37
? Bedoel je de Chinese Rechter Tie in de boeken van Robert van Gulik?

Zou heel goed kunnen. Ik weet het niet meer. Heb de boeken vele jaren geleden gelezen tijdens de middelbare school.

Eke
12-05-17, 08:32
Wat heeft dat met de onafhankelijkheid van de rechter te maken? Het gaat erom of hij gevoelig is voor druk van de machthebbers of de meute. Zo'n aanklager doet er niet toe.

De man bleek dus gevoelig voor de druk van.....
Normaal gesproken gaat de rechter mee met het strafvoorstel van de aanklager of ie nou onafhankelijk blijkt te zijn of niet.

Ik blijf hopen dat er WEL rechters zijn in Indonesië die hun rug recht houden, al begrijp ik o.a. uit bijdrages hier dat corruptie wel bestreden wordt maar dat dat een enorme klus is.

mark61
12-05-17, 10:54
Ik blijf hopen dat er WEL rechters zijn in Indonesië die hun rug recht houden,

In de meeste landen in de wereld zijn rechters doodsbenauwd voor de powers that be. Dat zal in Indonesië niet anders zijn.

Het minste is nog dat je je baan kwijtraakt.

Daar komt corruptie inderdaad nog eens bij.

The_Grand_Wazoo
12-05-17, 12:48
Zou heel goed kunnen. Ik weet het niet meer. Heb de boeken vele jaren geleden gelezen tijdens de middelbare school.

Ik denk dat je rechter Ooka van Bertus Aafjes bedoelt, met een inleiding van v/d Wetering ...

Umarvlie
12-05-17, 12:52
Judge Dredd.....

mark61
12-05-17, 13:08
https://www.youtube.com/watch?v=uZsVqS0JiMQ

super ick
14-05-17, 00:03
Die zijn bang. Zo werkt een dictatuur: een minderheid / dictator die een heel volk bang maakt.

Ik weet niet hoe groot de kans is op een Indonesische lente. Of er iets broeit en of ze daar iets mee opschieten.

mark61
14-05-17, 00:40
Ik weet niet hoe groot de kans is op een Indonesische lente. Of er iets broeit en of ze daar iets mee opschieten.

Nul. Zoals in vrijwel alle islamitische landen was de meest vrije tijd ergens in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw. Daarna begon de ruk naar rechts. Hoe dat komt, is een lang verhaal. Ik heb niet echt een idee.

Oiseau
14-05-17, 00:48
Wat had hij verwacht?

In de naam van vrijheid van beledigen mag je naar huis? nee , hij zou zelf geweten dat beledigen van de Islam in Jakarta hem duur zou komen te staan.

mark61
14-05-17, 10:51
Wat had hij verwacht?

In de naam van vrijheid van beledigen mag je naar huis? nee , hij zou zelf geweten dat beledigen van de Islam in Jakarta hem duur zou komen te staan.

Spuit 11. Geen idee waar het over gaat, maar huilt gewoon mee met de wolven in het bos.

Hoe heeft hij 'de islam beledigd'?

Idioot.

super ick
14-05-17, 19:13
Nul. Zoals in vrijwel alle islamitische landen was de meest vrije tijd ergens in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw. Daarna begon de ruk naar rechts. Hoe dat komt, is een lang verhaal. Ik heb niet echt een idee.

Volgens mij is er niet echt rechts of links maar meer nationalisten en islamisten.

Een dictator, zoals Soeharto, is niet blij met bijeenkomsten, verenigingen etc die zijn goedkeuring niet weg kunnen dragen. Ik heb begrepen dat er veel politieke partijen zijn. In welke mate die in staat zijn water vij de wijn te doen en samen te werken weet ik niet.

super ick
14-05-17, 19:19
Wat had hij verwacht?

In de naam van vrijheid van beledigen mag je naar huis? nee , hij zou zelf geweten dat beledigen van de Islam in Jakarta hem duur zou komen te staan.

Of iets beledigend is ligt grotendeels aan de beledigde. Vrijheid van beledigen is geen maatstaf. Als de 1 zich beledigd voelt moet de ander dus bestraft worden.
Straf voor het beledigen van systemen, ideologieën of geloven komt alleen voor in dictaturen.

Ik geef je een voorbeeld:
Stel je voor dat alle moslims als beledigers moeten worden beschouwd omdat zij niet geloven dat Jezus de zoon van God is. Als het systeem in Nederland op dezelfde manier zou werken als in menig islamitisch land dan moeten moslims gestraft of wellicht zelfs gedood worden voor beledigen van het christendom?

mark61
15-05-17, 20:31
Volgens mij is er niet echt rechts of links maar meer nationalisten en islamisten.

Nu wel. Maar ik had het over een andere periode, toen secularisme en socialisme nog populair waren.

Oiseau
15-05-17, 21:44
Of iets beledigend is ligt grotendeels aan de beledigde. Vrijheid van beledigen is geen maatstaf. Als de 1 zich beledigd voelt moet de ander dus bestraft worden.
Straf voor het beledigen van systemen, ideologieën of geloven komt alleen voor in dictaturen.

Ik geef je een voorbeeld:
Stel je voor dat alle moslims als beledigers moeten worden beschouwd omdat zij niet geloven dat Jezus de zoon van God is. Als het systeem in Nederland op dezelfde manier zou werken als in menig islamitisch land dan moeten moslims gestraft of wellicht zelfs gedood worden voor beledigen van het christendom?

je logica is totaal onzinnig.
Het gaat hier niet om een Nederlandse maatschappij of systeem maar om Indonesië.
Hier NL heb je de vrijheid om iemand te beledigen in het kader van " beledigen is een mening" maar daar en in veel andere landen denkt men erover anders, namelijk beledigen is kwetsend en als het belangrijke symbolen dan strafbaar. Dus, had hij maar beter weten waar hij leeft en woont!

voortaan probeer niet alles door elkaar te halen want wat je doet is knippen van landgebonden werkelijkheden plakken in NL en dan gaan roepen maar .. je vergelijkingen zijn onlogisch

The_Grand_Wazoo
15-05-17, 21:55
je logica is totaal onzinnig.
Het gaat hier niet om een Nederlandse maatschappij of systeem maar om Indonesië.
Hier NL heb je de vrijheid om iemand te beledigen in het kader van " beledigen is een mening" maar daar en in veel andere landen denkt men erover anders, namelijk beledigen is kwetsend en als het belangrijke symbolen dan strafbaar. Dus, had hij maar beter weten waar hij leeft en woont!

voortaan probeer niet alles door elkaar te halen want wat je doet is knippen van landgebonden werkelijkheden plakken in NL en dan gaan roepen maar .. je vergelijkingen zijn onlogisch

Hm ... zo beredeneerd is het dus een goede zaak dat de chineese overheid de Oeigoeren het leven zuur maakt en dat, als het zo democratisch besloten wordt, joods/islamitisch slachten in Belgie en NL verboden wordt. Interessant ... maar niet helemaal in lijn met jouw emoties in een ander draadje. Maar toegegeven, ook ik heb moeite consequent te blijven.

Oiseau
15-05-17, 22:08
Hm ... zo beredeneerd is het dus een goede zaak dat de chineese overheid de Oeigoeren het leven zuur maakt en dat, als het zo democratisch besloten wordt, joods/islamitisch slachten in Belgie en NL verboden wordt. Interessant ... maar niet helemaal in lijn met jouw emoties in een ander draadje. Maar toegegeven, ook ik heb moeite consequent te blijven.

Ook jij haalt alles door elkaar om maar jouw ego te strelen.
De Oeigoeren beledigen de Chinezen niet en de Joodse en Islamistische tradities beledigen de democratie niet ..
Het is simpel : beledig nooit de leeuw in zijn hol!

The_Grand_Wazoo
16-05-17, 03:21
Ook jij haalt alles door elkaar om maar jouw ego te strelen.
De Oeigoeren beledigen de Chinezen niet en de Joodse en Islamistische tradities beledigen de democratie niet ..
Het is simpel : beledig nooit de leeuw in zijn hol!

Bezien vanuit de communistische partij doen zij dat wel. En als jij je tegen een democratisch tot stand gekomen wet ingaat, dan is dat ook een belediging.

Ibrah1234
16-05-17, 07:25
Blasfemie is hier in Nederland toch ook pas sinds een paar jaar uit het Wetboek van Strafrecht geschrapt? Weliswaar zelden toegepast maar desalniettemin.

super ick
16-05-17, 16:37
je logica is totaal onzinnig.
Het gaat hier niet om een Nederlandse maatschappij of systeem maar om Indonesië.
Hier NL heb je de vrijheid om iemand te beledigen in het kader van " beledigen is een mening" maar daar en in veel andere landen denkt men erover anders, namelijk beledigen is kwetsend en als het belangrijke symbolen dan strafbaar. Dus, had hij maar beter weten waar hij leeft en woont!

voortaan probeer niet alles door elkaar te halen want wat je doet is knippen van landgebonden werkelijkheden plakken in NL en dan gaan roepen maar .. je vergelijkingen zijn onlogisch

Aan de ene kant druipt het onbegrip er bij jou vanaf dat 'beledigen' van moslims om hun geloof / beledigen van de islam mag in een vrije samenleving. Overigens een vrijheid waar jij ook gretig gebruik van maakt.

Aan de andere kant probeer je mij de logica 'eigen schuld, dikke bult' duidelijk te maken wanneer iemand in het buitenland gestraft wordt voor belediging van de islam.

Heeeeel toevallig ben je zelf moslim maar dat staat hier natuurlijk helemaaaaaal buiten.

Beken gewoon eens echt kleur en zeg gewoon dat het jou goedkeuring wel weg kan dragen; straffen wegens belediging van de islam. Dat je wel zelf je mening ongebreideld wenst te spuien maar dat jij een heilig huisje hebt dat je graag bij wet beschermd zou zien.

mark61
16-05-17, 20:53
maar daar en in veel andere landen denkt men erover anders, namelijk beledigen is kwetsend en als het belangrijke symbolen dan strafbaar.

Welnee. Denk je dat je in Indonesië (of enig ander overwegend islamitisch land) de cel in gaat voor het beledigen van anders- en ongelovigen? Nee natuurlijk.

Je bent niet eerlijk.

Jij en andere moslims beledigen routinematig anders- en ongelovigen en vinden dat volkomen normaal, gerechtvaardigd, of jullie hebben het niet eens door.

In ieder geval interesseert 'beledigen' an sich je werkelijk geen fuck. Alleen als er moslims lijken te worden beledigd schreeuw je moord en brand.

Oneerlijk.

super ick
17-05-17, 06:52
Welnee. Denk je dat je in Indonesië (of enig ander overwegend islamitisch land) de cel in gaat voor het beledigen van anders- en ongelovigen? Nee natuurlijk.

Je bent niet eerlijk.

Jij en andere moslims beledigen routinematig anders- en ongelovigen en vinden dat volkomen normaal, gerechtvaardigd, of jullie hebben het niet eens door.

In ieder geval interesseert 'beledigen' an sich je werkelijk geen fuck. Alleen als er moslims lijken te worden beledigd schreeuw je moord en brand.

Oneerlijk.

Als je geloof zo dominant tussen de oren zit denk ik dat deze gedachtegang niet gevolgd kan worden. Het heilige huisje staat buiten gelijke behandeling en discriminatie. Regels vanuit het heilige huisje kunnen ook nooit hypocriet zijn.

God, je weet tog?