PDA

Bekijk Volledige Versie : Trein, tram op virtuele rails.



super ick
05-06-17, 15:47
Uniek: Chinese trein rijdt over virtuele rails | Wel.nl (http://www.welingelichtekringen.nl/tech/695669/uniek-chinese-trein-rijdt-over-virtuele-rails.html)

Eigenlijk best eenvoudig te realiseren met de huidige technologie.

Bart.NL
05-06-17, 16:46
Als auto's straks kunnen rijden op een virtuele weg...

H.P.Pas
05-06-17, 18:17
Als auto's straks kunnen rijden op een virtuele weg...

Als de auto's dan ook nog virtueel worden keert lanzaam de rust weer terug op deze wereld.

http://static3.businessinsider.com/image/56bbb386dd089589148b4868-1190-625/its-nearly-impossible-to-describe-the-mind-blowing-experience-of-virtual-reality.jpg

The_Grand_Wazoo
05-06-17, 19:04
Als de auto's dan ook nog virtueel worden keert lanzaam de rust weer terug op deze wereld.

http://static3.businessinsider.com/image/56bbb386dd089589148b4868-1190-625/its-nearly-impossible-to-describe-the-mind-blowing-experience-of-virtual-reality.jpg

Handiger is wellicht jezelf terug te trekken in een virtueel paradijs. Dat kan met dezelfde bril.

Bart.NL
05-06-17, 19:32
Handiger is wellicht jezelf terug te trekken in een virtueel paradijs. Dat kan met dezelfde bril.

Dat is mogelijk al gebeurd...

Are You Living in a Computer Simulation? (http://www.simulation-argument.com/)

The_Grand_Wazoo
05-06-17, 20:01
Dat is mogelijk al gebeurd...

Are You Living in a Computer Simulation? (http://www.simulation-argument.com/)

Ik wist gewoon dat jij hier op in zou komen breken ...

Maaruh, er wordt om een rustige simulatie gevraagd ... kun je die ook leveren?

Bart.NL
05-06-17, 20:31
Ik wist gewoon dat jij hier op in zou komen breken ...

Maaruh, er wordt om een rustige simulatie gevraagd ... kun je die ook leveren?

Je vraagt wel wat.

super ick
05-06-17, 21:28
Dreigt zelfs dit onderwerp in enkele reacties al gesloopt te worden?

Kom op zeg!

Hebben jullie gezien wat het verschil is in kosten per kilometer aangelegd traject?

Bart.NL
05-06-17, 21:58
Dreigt zelfs dit onderwerp in enkele reacties al gesloopt te worden?

Kom op zeg!

Hebben jullie gezien wat het verschil is in kosten per kilometer aangelegd traject?

Virtuele rails? De nieuwe kleren van de keizer waren ook niet duur om te maken.

Misschien neem je niet vaak het openbaar vervoer. Zegt het woord bus jouw iets?

super ick
05-06-17, 22:00
Virtuele rails? De nieuwe kleren van de keizer waren ook niet duur om te maken.

Misschien neem je niet vaak het openbaar vervoer. Zegt het woord bus jouw iets?

Nee, wat is dat?

The_Grand_Wazoo
05-06-17, 22:02
Dreigt zelfs dit onderwerp in enkele reacties al gesloopt te worden?

Kom op zeg!

Hebben jullie gezien wat het verschil is in kosten per kilometer aangelegd traject?

Oh ja ... sorry, heel indrukwekkend. Toch vermoed ik dat Amsterdam daar wel een nulletje bij weet te smokkelen.

mark61
05-06-17, 22:24
Dreigt zelfs dit onderwerp in enkele reacties al gesloopt te worden?

Kom op zeg!

Hebben jullie gezien wat het verschil is in kosten per kilometer aangelegd traject?

Ik begrijp niks van het verhaal. Is het een elektrisch geval, of een diesel? :hihi: Over de aandrijving gaat het helemaal niet.

Het is een gelede bus, dus. Waarom ie sneller is begrijp ik niet goed. Als een buschauffeur het gas intrapt, of niet zo vaak stopt, is ie ook zo snel :cheefbek:

Zo te zien zit er nog een bestuurder in. Die kan zonder 'speciale geleidingstechnologie' ook tussen twee lijntjes rijden toch?

Klinkt meer als een artikel uit de Speld :hihi:

Wat ik me wel al jaren afvraag is of het niet efficiënter is alle spoorwegen te asfalteren en er (trolley (https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus)-)bussen op te laten rijden. Ik begrijp dat treinen erg energie-inefficiënt zijn omdat gemiddeld voor elke passagier 1.000 kilo staal in beweging moet worden gezet.

Een bus is natuurlijk veel lichter.

Verder los je met een trolleybus in één klap de milieuvervuiling van gewone bussen op.

knuppeltje
06-06-17, 10:36
De maximale snelheid voor die zogenaamde trein is volgens dat stuk 70 km per uur, maar zou toch sneller zijn dan een bus. Maar in Nederland is de maximum snelheid voor autobussen 80 km per uur en voor T-100 bussen 100 km per uur. Hoezo sneller?
En als dat dan toch een trein moet heten dan is het maar een boemeltreintje. Daar zou je mee van de ene kant van China naar de andere kant moeten. Delen ze dan lunchpakketten en slaapzakken uit?

Met die snelheid is dat ding alleen maar op korte afstanden en in de stad inzetbaar. Maar voor in steden hadden we al trolleybussen. Die hadden allang al die lawaaierige trams kunnen vervangen, als men had gewild. Geef die ook nog een stel accu's en en ze zijn dan ook nog eens veel flexibeler inzetbaar dat die lawaaitrams en al die tramrails kunnen naar de smeltovens.

En dan staat er boven dat stuk? "Verlichte Kringen", toch?

super ick
07-06-17, 08:09
Ik begrijp niks van het verhaal. Is het een elektrisch geval, of een diesel? :hihi: Over de aandrijving gaat het helemaal niet.

Het is een gelede bus, dus. Waarom ie sneller is begrijp ik niet goed. Als een buschauffeur het gas intrapt, of niet zo vaak stopt, is ie ook zo snel :cheefbek:

Zo te zien zit er nog een bestuurder in. Die kan zonder 'speciale geleidingstechnologie' ook tussen twee lijntjes rijden toch?

Klinkt meer als een artikel uit de Speld :hihi:

Wat ik me wel al jaren afvraag is of het niet efficiënter is alle spoorwegen te asfalteren en er (trolley (https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus)-)bussen op te laten rijden. Ik begrijp dat treinen erg energie-inefficiënt zijn omdat gemiddeld voor elke passagier 1.000 kilo staal in beweging moet worden gezet.

Een bus is natuurlijk veel lichter.

Verder los je met een trolleybus in één klap de milieuvervuiling van gewone bussen op.

Volgens mij moet je het ding meer vergelijken met een tram. Rijdt op een vaste baan, alleen zonder rails. Voor onbemande voertuigen is de tijd nog niet rijp denk ik. Ik stel mij ook dat op deze manier een metro gemaakt kan worden. Buiten de buis is er dan geen rails nodig. Het voertuig is dan tonnen lichter waardoor de constructie van de buis wellicht ook wat lichter kan?
Een trein zou je er niet mee vervangen. Ik zie het puur voor korte afstanden, binnen de bebouwde kom.
Ik heb het artikel geplaatst, niet omdat het zo revolutionair is maar omdat blijkt dat met bestaande technologie, door het toe te passen al behoorlijke voordelen kunt behalen. Het lijkt nu wel of we daadwerkelijk van het oude afstappen als het ei van Columbus volledig is uitgevonden en we tot die tijd geen stappen maken.

Ja, die Arnhemmers waren hun tijd ver vooruit. Destijds is het nooit verder uitgerold omdat het te duur was. Wellicht dat het hoog tijd wordt e.e.a. weer eens te herzien.

Gisteren weer die 'buizenpost' voor mensen gezien. Wordt je in een soort capsule door een buis heen gejaagd met bijna supersonische snelheid. Erg duur. Of het energiearm is weet ik niet. Vanavond even wat meer over lezen als ik tijd heb.