PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse dominees vrezen lied: 'Kind van de Duivel'



Marsipulami
12-06-17, 15:17
Nederlandse dominees vrezen 'Kind van de Duivel': 'Veel meer dan zomaar een liedje'


Vandaag om 12:36 door rvs | Bron: tubantia.nl


In het Nederlandse Vriezenveen trekken dominees aan de alarmbel over het nummer 'Kind van de Duivel' van rapper Jebroer. Ze vrezen dat kinderen negatief beïnvloed worden door de teksten over feesten, drank en drugs.

'Ik ben een kind van de duivel. Mama, jij hoeft niet te huilen. Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is, hoop dat je deze draait op mijn begrafenis.' 'Gooi drank en drugs over mijn kist.'*Het zijn enkele regels uit 'Kind van de Duivel', het nummer waarmee rapper Jebroer en dj Paul Elstak een grote hit te pakken hebben bij onze noorderburen.

'Het nummer wordt regelmatig gezongen door kinderen op basisscholen in Vriezenveen', getuigt Niels Koerssen, 'jeugdouderling' van de Hervormde Gemeente Vriezenveen, bij de regionale nieuwssite Tubantia. Reden genoeg voor*dertien plaatselijke dominees en jeugdouderlingen, volwassenen die zich vanuit de Protestantse kerk bezighouden met jeugdwerking, om een brief te schrijven. 'Dit is - in negatieve zin - veel meer dan slechts een liedje', waarschuwt Koerssen,*initiatiefnemer voor de brief.*

'De tekst van het lied*zaait veel verderf', klinkt het in de brief.*'Het brengt veel verkeerde gedachten en zet aan tot verkeerd handelen. Ook het gebruik van drank en drugs wordt heel normaal gevonden in dit lied.'

Toch*roepen de kerkmedewerkers ouders niet op hun kinderen te verbieden naar de muziek te luisteren. Ze willen integendeel dat er met de kinderen gepraat wordt over*het nummer, 'om een stuk bewustwording te creëren'.

'Kind van de Duivel' staat in Vlaanderen voorlopig pas op plaats 19 in de ultratop 50-hitlijst, maar is ook bij de Vlaamse tieners al erg populair.

https://youtu.be/AKLrKMz-avE

Juffrouw_Saartje
12-06-17, 19:24
Gaat veels te ver dit lied.

Stroman
12-06-17, 19:40
Ik ben een kind van het leven
Mamma, jij hebt het mij gegeven
Leven alsof het mijn laatste dag is
Streven tot aan mijn begrafenis.*

Ik ben een kind van het leven
Ik heb genomen maar ook veel gegeven
Leven alsof het mijn laatste dag is
Zal het mij lukken voor mijn begrafenis?

nacht
12-06-17, 20:53
Ze vrezen dat kinderen negatief beïnvloed worden door de teksten over feesten, drank en drugs.



weer dat maffe onderscheid tussen drank en drugs. drank = drugs.

Olive Yao
13-06-17, 21:15
'Kind van de Duivel' staat in Vlaanderen voorlopig pas op plaats 19 in de ultratop 50-hitlijst, maar is ook bij de Vlaamse tieners al erg populair.

Wat staat er bij jullie op 1, Marsupilami?

Marsipulami
14-06-17, 01:15
Wat staat er bij jullie op 1, Marsupilami?

Geen flauw idee. Ik snap niks van dat hitlijstengedoe.

Olive Yao
18-06-17, 16:13
Geen flauw idee. Ik snap niks van dat hitlijstengedoe.

Dit is belgisch!


https://www.youtube.com/watch?v=Nz58hy1Xi0o

Kazawi
19-06-17, 05:24
zionistische slapende cellen in nederland zijn ontwaakt...