PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamperen omdat je huis verhuurd is: steeds meer Amsterdammers doen het



Marsipulami
17-07-17, 17:23
Kamperen omdat je huis verhuurd is: steeds meer Amsterdammers doen het

17-07-17, 15.27u - Bewerkt door: lvh - Bron: Het Parool

Amsterdammers verhuren hun huis op Airbnb en gaan dan zelf op een stadscamping staan. ©thinkstock

Het is stilaan een trend aan het worden: Amsterdammers die op een camping gaan staan, omdat ze hun huis via Airbnb verhuren. Voor de ene stadscamping is het om het even, de ander treft maatregelen.

De bedrijfsleider van de Amsterdamse Camping Zeeburg, Pepijn van den Heuvel, wil één ding duidelijk maken: "Amsterdammers zijn hier gewoon welkom", maar wel alleen "diegenen die hier komen voor vakantie, en niet omdat ze hun huis hebben verhuurd."

Of Amsterdammers bij Camping Zeeburg vanwege verhuurpraktijken reserveren, kan Van den Heuvel moeilijk vaststellen. "Mensen zijn daar niet open over." Wel krijgt hij elke maand een tiental andere verzoeken van Amsterdammers die scheiden of hun huis gaan verbouwen. Tegen hen zegt hij ook steevast nee.

Van zijn campinggasten verwacht hij 'openheid en tolerantie'. "Mensen die hier niet voor vakantie komen hebben andere verwachtingen," meent hij. "Als je een dag hard hebt gewerkt, dan heb je soms geen zin in contact. Dat drukt de sfeer."

Regels

Ook gemeentecamping Vliegenbos heeft te maken met een toenemend aantal Airbnb'ers. "Geen probleem," zegt bedrijfsleider Erik van der Linden. "De privéreden van gasten gaat mij niet aan. Ik ga toch niet vragen om een vragenlijst in te vullen? Zo van: waarom kom je hier? a. woningverhuur, b. vakantie. Dat slaat nergens op."

Toen een jongen aan Van der Linden vroeg of hij een week mocht blijven omdat hij zijn huis via Airbnb had verhuurd, vond de bedrijfsleider dat dan ook prima. "Als hij zich maar aan de regels houdt."

Camping de Badhoeve heeft zowel campingplekken als negentig recreatiehuisjes, die altijd wel gevuld zijn met mensen die hun huis hebben verhuurd. Eigenaar Meeltje Giele ziet het steeds meer, maar ligt er niet wakker van. "Die mensen hebben zelf dat recreatiehuisje gekocht. Toch doen de meesten er geheimzinnig over."

Voor de campingplekken worden wel maatregelen getroffen. "Als mensen langer dan een week willen blijven, vragen we de reden. Mensen die hun huis willen verhuren of überhaupt*geen huis hebben, krijgen geen plek."

Neptoeristen

Hoe herken je woningverhuurders? Van den Heuvel van camping Zeeburg: "Mensen zijn gehaaid. Ze checken na een week uit en checken vervolgens weer in op een andere kampeerplek, zodat een langer verblijf minder opvalt." Hij heeft zijn schoonmaakpersoneel geïnstrueerd deze verhuizers op te merken. Als hij 'neptoeristen' constateert, moeten die de camping af. "Als iemand elke ochtend om 7 uur 's ochtends vertrekt, weet je genoeg: die gaat naar zijn werk."

Wonen in Amsterdam is zeer duur en dus verhuren veel Amsterdammers hun woning, met als gevolg dat ze soms zelf een ander onderkomen moeten zoeken. De stadscampings blijken een populaire oplossing te zijn.

SchrijverNL
20-07-17, 14:33
Typisch nederland. stelletje geldwolven

mark61
20-07-17, 19:20
Eerder typisch Nederland dat je niet op een camping mag wonen. Amerika zit vol trailer parks. Waarom ook niet. Ik zou best in een caravan in de boesj willen wonen.

Juffrouw_Saartje
21-07-17, 06:51
Wat een onzin van die campinghouder (van Zeeburg) om mensen weg te sturen die daar zitten omdat ze hun huis verhuren of in een scheiding liggen.

Juffrouw_Saartje
21-07-17, 06:52
Eerder typisch Nederland dat je niet op een camping mag wonen. Amerika zit vol trailer parks. Waarom ook niet. Ik zou best in een caravan in de boesj willen wonen.

Vroeger had je ook zo'n hippie trailerpark met kunstenaars vlak bij Artis. Bont geschilderde caravans echt leuk. Niets mag meer tegenwoordig, bah.

SchrijverNL
21-07-17, 07:44
dat ook ja. beide is typerend. je huis als melkkoe gebruiken en vervolgens geweigerd worden op een camping omdat de eigenaar na langs speurwerk tot de conclusie is gekomen dat je niet 'echt' op vakantie bent hahaha. heerlijk dit land

knuppeltje
21-07-17, 07:54
Eerder typisch Nederland dat je niet op een camping mag wonen.

Dat ligt iets genuanceerder.

permanent wonen recreatiewoning vakantiewoning camping of park (http://permanent-wonen-recreatiewoning.nl/)

Soldim
21-07-17, 08:35
Dat ligt iets genuanceerder.

permanent wonen recreatiewoning vakantiewoning camping of park (http://permanent-wonen-recreatiewoning.nl/)

Is drie maanden permanent? In dat geval vertrekt Haas permanent naar Mongolie :hihi:

mark61
21-07-17, 09:11
Dat ligt iets genuanceerder.

permanent wonen recreatiewoning vakantiewoning camping of park (http://permanent-wonen-recreatiewoning.nl/)

Ietsje. Bij mijn weten is het in verreweg de meeste gemeenten gewoon verboden.

Al Sawt
21-07-17, 15:20
Wat een onzin van die campinghouder (van Zeeburg) om mensen weg te sturen die daar zitten omdat ze hun huis verhuren of in een scheiding liggen.
Ik zie vaker campers staan op openbare parkeerplekken in buitenwijken van Amsterdam.

Meestal zijn ze ook nog eens bewoond. Het is asociaal dat mensen die hun huis verhuren, overlast veroorzaken met hun campers.Veelal veroorzaken ze overlast met vuilnis.

Eke
21-07-17, 17:42
Wat een onzin van die campinghouder (van Zeeburg) om mensen weg te sturen die daar zitten omdat ze hun huis verhuren of in een scheiding liggen.

Een tamelijk kleine eenvoudige camping waar het prettig kamperen was liet op een gegeven moment Polen toe die in die regio werkten. De eigenaresse had zich over laten halen om 'die arme mensen' aan een woonplek te helpen. Zij was goedkoper met haar kampeerplaats dan een huis van de werkgever.

Het waren geen zielige mensen maar jonge kerels met een flinke dorst na een dag hard werken. De alcohol maakte hen eerst vrolijk en luidruchtig, daarna ruzie-achtig. Dit ging lang door.
Maar het contract was getekend voor dat seizoen.



Laat de campings aan de mensen die er hun vakantie willen vieren. Of 'naast' (toe-eigenen) een camping in een regio voor andere doelgroepen.

Juffrouw_Saartje
22-07-17, 07:55
@Al Sawt en Eke, ik begrijp jullie pragmatische bezwaren, maar dat weegt niet op tegen de vrijheid die hiermee in het geding is en dan heb ik het met name over mensen die een alternatieve levensstijl erop na willen houden (kunstenaars, hippies, nitwits, daklozen die zich vaak niet kunnen handhaven in een georganiseerd leventje maar in een camper met vrijheid wel), want die worden daarmee ook weggejaagd. De controle en zeggenschap van de overheid wordt steeds meer vergroot.

Marsipulami
22-07-17, 09:43
Als permanent wonen op een camping mogelijk wordt, dan krijg je binnen de kortste keren hele krottenwijken met mensen die uit hun woning gezet zijn of er zich geen kunnen permitteren. Zoals daar zijn, chronisch daklozen, verslaafden, uitgeprocedeerde vluchtelingen, buitenlandse seizoensarbeiders, vrijgelaten of voortvluchtige gedetineerden/criminelen, psychiatrische patiënten, hulpweigeraars allerhande, schuldvluchtelingen die geen domicilie willen, enz. Het zou veel verdoken armoede en ellende aan de oppervlakte brengen, en dat wil de goegemeente nu eenmaal niet weten of zien.

Juffrouw_Saartje
22-07-17, 09:45
Als permanent wonen op een camping mogelijk wordt, dan krijg je binnen de kortste keren hele krottenwijken met mensen die uit hun woning gezet zijn of er zich geen kunnen permitteren. Zoals daar zijn, chronisch daklozen, verslaafden, illegalen, vrijgelaten gedetineerden, psychiatrische patiënten, hulpweigeraars allerhande, schuldvluchtelingen, enz. Het zou veel verdoken armoede aan de oppervlakte brengen, en dat wil de goegemeente nu eenmaal niet zien.

Dat ook, maar de vraag is waar ze dan naar toe moeten. Is er in een daklozen opvang wel altijd genoeg plek, en is dit niet veel schrijnender dan een trailerpark?

Verder wil de regering gewoon geen alternatieve levensstijlen (zie Ruigoord) noch islamitische levensstijlen, alleen maar die levensstijlen die in hun ogen aangepast zijn, dus eenheidsworst levensstijlen (handje schudden ritueel levensstijlen, neutrale hoofddoekloze agenten, geen krakers of autonomen).

knuppeltje
23-07-17, 14:54
Dat ook, maar de vraag is waar ze dan naar toe moeten. Is er in een daklozen opvang wel altijd genoeg plek, en is dit niet veel schrijnender dan een trailerpark?

Verder wil de regering gewoon geen alternatieve levensstijlen (zie Ruigoord) noch islamitische levensstijlen, alleen maar die levensstijlen die in hun ogen aangepast zijn, dus eenheidsworst levensstijlen (handje schudden ritueel levensstijlen, neutrale hoofddoekloze agenten, geen krakers of autonomen).

Het beste zou zijn om de bevolking hier te laten uitsterven tot plus mines 8 miljard en die vervolgens comfortabel te huisvesten. Acht miljard is al meer dan genoeg of wenselijk voor zo'n klein land. En in dat geval kun je al die alternatievelingen wat meer de ruimte geven.

Alle grond die niet echt noodzakelijk is voor nodige productie om een redelijke welstand voor iedereen te bereiken, kunnen we dan mooi gebruiken voor sport, recreatie en aanleg van bossen.

Nederland zou er flink van opknappen.

Marsipulami
23-07-17, 16:16
En net vandaag was er een mooie illustratie in de pers van mijn post hoger in deze thread.



Verwaarloosd jongetje aangetroffen op Nederlandse camping: betrapt toen hij eten uit koelkast buren aan het verorberen was

Bewerkt door: Redactie AD.nl, ADN
23/07/17 - 13u56**Bron: AD.nl

Nederlandse agenten hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een 'vermagerd jongetje' aangetroffen op een camping in Winterswijk. Het*verwaarloosde jongetje werd ontdekt toen hij aan het eten en drinken was uit de koelkast van de*naaste buren op de camping. De politie heeft de twee ouders opgepakt.

Het Nederlandse gezin werd rond half vier wakker van*geluiden in de voortent. Toen ze poolshoogte namen, zagen ze het jongetje zitten. Hij*was onder het zeil van de voortent door naar binnen geslopen.*Dat zegt de eigenaar van de camping, Hendrik-Jan Mensink. De campinggasten waarschuwden het personeel, dat daarop de politie belde. "Het*jongetje maakte een vermagerde, verwaarloosde indruk'', aldus Mensink.

Het gaat om een jongetje van ongeveer acht jaar oud, van een gezin afkomstig uit*Duitsland. Het gezin, twee ouders en drie jonge kinderen, stond sinds begin juni op*een seizoensplaats op de camping. De gasten die het jongetje hebben gevonden, zijn zaterdag van de camping*vertrokken. Wat ze hebben meegemaakt heeft diepe indruk op ze gemaakt'', aldus*Mensink.

Korte achtervolging

Terwijl de agenten zich over het kind ontfermden, zijn andere agenten naar de caravan van de ouders gegaan. Toen ze aanklopten, probeerde de moeder te vluchten. Na een korte achtervolging kon ze gevat worden. Ook de vader van het kind is ingerekend.

In de caravan waren ook de twee andere kinderen en verschillende dieren aanwezig. De kinderen zijn onder de tien jaar, het jongetje dat werd gevonden is de middelste van de drie. Voor de kinderen en dieren is opvang geregeld. De ouders zitten nog vast. Na eerste onderzoek bleek dat de moeder gesignaleerd stond door de Duitse politie, ze moet nog een celstraf uitzitten. Beide ouders hebben geen vaste woon- of verblijfplaats.

Eke
23-07-17, 16:44
Het beste zou zijn om de bevolking hier te laten uitsterven tot plus mines 8 miljard en die vervolgens comfortabel te huisvesten. Acht miljard is al meer dan genoeg of wenselijk voor zo'n klein land. En in dat geval kun je al die alternatievelingen wat meer de ruimte geven.

Alle grond die niet echt noodzakelijk is voor nodige productie om een redelijke welstand voor iedereen te bereiken, kunnen we dan mooi gebruiken voor sport, recreatie en aanleg van bossen.

Nederland zou er flink van opknappen.

Vlak na WOII kende Nederland 4 miljard inwoners. Toen had je nog de ruimte...heerlijk !!! Nu wonen we meestal veel te dicht op elkaar met alle gevolgen van dien. (Ja, je levert ook vrijheid in)

Laatst hoorde ik dat vanuit ecologisch gezichtspunt 7 miljard inwoners voor Nederland eigenlijk wel de grens is.
(Janmaat ligt te schuddebuiken in z'n graf)



Dus je zit er niet eens zover naast met je 8 miljard. Knuppeltje.

Marsipulami
23-07-17, 16:49
Verder wil de regering gewoon geen alternatieve levensstijlen (zie Ruigoord) noch islamitische levensstijlen, alleen maar die levensstijlen die in hun ogen aangepast zijn, dus eenheidsworst levensstijlen (handje schudden ritueel levensstijlen, neutrale hoofddoekloze agenten, geen krakers of autonomen).

Er is geen sprake van discriminatie van islamitische levensstijlen. Nederland heeft +/- 500 moskeeën en België +/- 300 moskeeën. Verder zie ik overal waar ik kom in de lage landen meisjes en vrouwen ongestoord en vrolijk met een hoofddoek door het leven gaan. Moslimkinderen krijgen op school halal-maaltijden aangeboden en er is een wettelijke regeling voor kinderen die tijdens islamitische feesten thuis willen blijven van school. Zelfs gedetineerden krijgen halal maaltijden als ze dat wensen en in een gevangenis wordt er rekening gehouden met ramadanvoorschriften. De burgemeester van Rotterdam is een moslim. Enz.

Dat er in een pluralistische samenleving (met 5% moslims) hier en daar kleine compromissen moeten gesloten worden door religieuze hardliners om een vreedzame samenleving mogelijk te maken lijkt me de meest normale zaak van de wereld.

Eke
23-07-17, 18:02
@Al Sawt en Eke, ik begrijp jullie pragmatische bezwaren, maar dat weegt niet op tegen de vrijheid die hiermee in het geding is en dan heb ik het met name over mensen die een alternatieve levensstijl erop na willen houden (kunstenaars, hippies, nitwits, daklozen die zich vaak niet kunnen handhaven in een georganiseerd leventje maar in een camper met vrijheid wel), want die worden daarmee ook weggejaagd. De controle en zeggenschap van de overheid wordt steeds meer vergroot.

Er komt een liedje op in m'n hoofd : "Wie zal dat betalen, m'n lieve zoete Gerritje.."

Zeker in de Randstad zijn de grondprijzen torenhoog. Daarbij hebben we ook beschutting nodig in ons klimaat (bebouwing).

Maar goed, als je geld hebt kun je een aardig lapje grond uitkiezen en als je een goede band weet op te bouwen met de gemeente waarin je woont -en bereid bent om zonodig een compromis te sluiten !!!- kun je een alternatief woninkje bouwen. Ze bestaan, die huizen. Bij voorbeeld deels ingegraven in de grond en een dak bedekt met groene zoden. Of met dikke muren met balen stro erin.
Ook ken ik een 'bejaardenhuis' voor kunstenaars.

En aangepaste containers voor mensen die jij nitwits wilt noemen.

"Gratis grond" is een illusie, daarvoor zijn er teveel gegadigden.

super ick
24-07-17, 08:31
Het beste zou zijn om de bevolking hier te laten uitsterven tot plus mines 8 miljard en die vervolgens comfortabel te huisvesten. Acht miljard is al meer dan genoeg of wenselijk voor zo'n klein land. En in dat geval kun je al die alternatievelingen wat meer de ruimte geven.

Alle grond die niet echt noodzakelijk is voor nodige productie om een redelijke welstand voor iedereen te bereiken, kunnen we dan mooi gebruiken voor sport, recreatie en aanleg van bossen.

Nederland zou er flink van opknappen.

Niet teveel uit je hoofdje doen. Eerst even wiki kijken.

8 miljard een mooi aantal voor Nederland. Sure

super ick
24-07-17, 08:32
Laatst hoorde ik dat vanuit ecologisch gezichtspunt 7 miljard inwoners voor Nederland eigenlijk wel de grens is.
(Janmaat ligt te schuddebuiken in z'n graf)



Dus je zit er niet eens zover naast met je 8 miljard. Knuppeltje.

En zalfje lult als een kip zonder kop mee.

Eke
24-07-17, 09:03
En zalfje lult als een kip zonder kop mee.

:haha: Toegegeven, ik ben er volledig ingetuind en heb alleen 1 seconde getwijfeld..een miljard is wel errug veel. Maar....niet stilgestaan erbij.

Ik zie daar overigens geen reden in om zo grof uit de hoek te komen, super ick.

Maar...de belangrijkste boodschap merk je niet op als je je blijf wentelen in je glorieuze schuimbadje.En dat is dan weer jammer. :lekpuh:

super ick
24-07-17, 14:52
:haha: Toegegeven, ik ben er volledig ingetuind en heb alleen 1 seconde getwijfeld..een miljard is wel errug veel. Maar....niet stilgestaan erbij.

Ik zie daar overigens geen reden in om zo grof uit de hoek te komen, super ick.

Maar...de belangrijkste boodschap merk je niet op als je je blijf wentelen in je glorieuze schuimbadje.En dat is dan weer jammer. :lekpuh:

Jaja, erop los zwatelen met je 7 miljard en vervolgens de sneer naar mij uitdelen.

Eke
24-07-17, 16:05
Jaja, erop los zwatelen met je 7 miljard en vervolgens de sneer naar mij uitdelen. En daar kun jij heel goed tegen..Was je nou grof of was je nou niet grof ?

Niet geinteresseerd in de beladen uitspraak : Nederland is vol ? Want dat is een grote diskussie waard. Klopt dat dan ?

knuppeltje
24-07-17, 16:14
Niet teveel uit je hoofdje doen. Eerst even wiki kijken.

8 miljard een mooi aantal voor Nederland. Sure

Shit, 8 miljoen dus. :jammer:
Maar volgens mij had je het wel begrepen.

Nou ja, als ik mijn spellingfouten, of kromme zinnen, vergelijk met die van veel andere prikkers hier, dan valt het bij mij al bij al wel mee. :ego:

Bij sommigen is het af en toe net of ze een nieuwe taal hebben uitgevonden. :lachu:

super ick
24-07-17, 17:48
En daar kun jij heel goed tegen..Was je nou grof of was je nou niet grof ?

Niet geinteresseerd in de beladen uitspraak : Nederland is vol ? Want dat is een grote diskussie waard. Klopt dat dan ?

Veel te vol. De wereld is te vol.

super ick
24-07-17, 17:49
Shit, 8 miljoen dus. :jammer:
Maar volgens mij had je het wel begrepen.

Nou ja, als ik mijn spellingfouten, of kromme zinnen, vergelijk met die van veel andere prikkers hier, dan valt het bij mij al bij al wel mee. :ego:

Bij sommigen is het af en toe net of ze een nieuwe taal hebben uitgevonden. :lachu:

Ik maak mij er ook schuldig aan. Zeker als ik de tablet gebruik. Soms lees ik het even snel terug en denk dan: Laat maar staan. Teveel moeite. Ze begrijpen het wel.

Miljard had je overigens goed gespeld hoor. :hihi:

mark61
24-07-17, 17:56
Niet teveel uit je hoofdje doen. Eerst even wiki kijken.

8 miljard een mooi aantal voor Nederland. Sure


En zalfje lult als een kip zonder kop mee.

Moet je er echt vol inkleunen vanwege een verschrijvinkje?

Neem een pilletje man, of een glaasje wijn ofzo.