PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerst Trumpcare en dan pas vacantie



knuppeltje
20-07-17, 10:34
Iets voor de formatie hier?


https://www.volkskrant.nl/buitenland/trump-zet-senatoren-onder-druk-eerst-trumpcare-dan-pas-vakantie~a4507244/

super ick
20-07-17, 11:27
Over het feit dat ze middenin de formatie op vakantie gaan?
Aan de ene kant je stellen dat landsbelang voor de persoon gaat. Dus door formeren tot er een besluit valt.
Aan de andere kant is een break misschien wel goed. Even er tussenuit en het hoofd leeg maken

Die papadag waardoor de formatie iedere keer een dag stil kwam te liggen vind ik wel belachelijk.

Soldim
20-07-17, 12:13
Waarom laten wij partijen niet gewoon doorformeren tot de volgende verkiezingen?


Regelmatig zie je bij Jinek twee ginnegappende mannetjes die veel plezier met elkaar hebben. Eerst dacht ik dat het cabaretiers waren, maar het zijn parlementaire journalisten die komen vertellen dat er weer geen nieuws is over de formatie.

Zelf zou ik mij als Haags verslaggever groen en geel ergeren aan het trage tempo en aan de mediastilte die eenzijdig door een paar uiterst gewichtige mannen - en een enkele vrouw - is uitgeroepen, maar die twee mannetjes lijken het vreselijk naar hun zin te hebben. Het vakantiegevoel spat er gewoon vanaf.

Mijn gewaarde collega Jean-Pierre Geelen heeft twintig jaar geleden Het Haagse huwelijk gepubliceerd, een boekje waarin wordt beschreven 'hoe pers en politiek tot elkaar veroordeeld zijn'. Ze slapen op één kussen en onder één laken, was zijn conclusie - de goeden uiteraard niet te na gesproken. De jolijt van die mannetjes bij Jinek duidt erop dat sindsdien niet veel is veranderd.

Om eerlijk te zijn: ik hoop dat ook de formatiepoging van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie jammerlijk mislukt. Ik zie niets in een kabinet met deze partijen. Het is me veel te christelijk met het CDA, de ChristenUnie en met een VVD-premier die 'voor 51 procent gelooft' in iets dat hervormd wordt genoemd. Ik begrijp werkelijk niet wat Alexander Pechtold daar te halen heeft. Voor je het weet, stuurt zo'n kabinet straks toch weer een zemelaar naar je doodsbed om je te laten weten dat je nog een tijdje door moet. Mij verbaasde het ook al dat de spirituele spreker op de MH17-herdenking een kapelaan bleek te zijn, terwijl je er donder op kunt zeggen dat de meerderheid der aanwezigen niet veel voeling heeft met zijn geloof. Dat alles was nog tot daaraantoe, als die man tenminste zo fatsoenlijk was geweest zijn boordje af te doen.



Max Pam -- de Volkskrant


Ik kan me geheel bij dat sentiment aansluiten. Van mij mogen ze er tot de Kerst, of langer, over doen.

Olive Yao
20-07-17, 14:58
.
Ernstige kwesties zijn aan de orde in Nederland, Europa en de wereld. Kwesties die om aandacht schreeuwen. 1-voor-12-kwesties. Kwesties van leven en dood.

Maar wat is volgens Max Pam het probleem?


Ik zie niets in een kabinet met deze partijen. Het is me veel te christelijk met het CDA, de ChristenUnie en met een VVD-premier die 'voor 51 procent gelooft' in iets dat hervormd wordt genoemd.

Een mespuntje godsdienst. Goed dan, een theelepeltje.
Ernstige kwestie hoor.

H.P.Pas
20-07-17, 15:08
Van mij mogen ze er tot de Kerst, of langer, over doen.

Pinksteren lijkt me theologisch consistenter.

mark61
20-07-17, 20:10
Pinksteren lijkt me theologisch consistenter.

Sint Juttemis?

mark61
20-07-17, 20:18
.
Ernstige kwesties zijn aan de orde in Nederland, Europa en de wereld. Kwesties die om aandacht schreeuwen. 1-voor-12-kwesties. Kwesties van leven en dood.

Een mespuntje godsdienst. Goed dan, een theelepeltje.
Ernstige kwestie hoor.

Een landje als Nederland gaat niet beslissen over Ernstige Kwesties. Die zijn bijna zonder uitzondering internationaal / op wereldschaal. Nederland zal sullig, en traag, achter internationale oplossingen en beslissingen aanhobbelen.

De eerstvolgende ernstige kwesties waarover wij wel beslissen zijn van ethische aard, want de rest gaat over geld. Dat wordt dus internationaal beslist, of anders op zijn kruideniers, met wat cijfers achter de komma.

De Nederlandse politiek, en met name VVD en CDA, hebben geen enkele lange-termijnvisie over wat dan ook. Moet je eens vragen naar het afschaffen van de hypotheekrente-aftrek :hihi:

Of een echte oplossing voor de steeds stijgende zorgkosten.

Of het basisinkomen.

Of bestrijding van de groeiende kloof tussen arm en rijk / de verhouding tussen belasting op arbeid en die op kapitaal.

Dus dan maar de vrijheid van het individu om een eind aan zijn / haar leven te maken als dat klaar is.

Maar als die laffe SP en GL hun snor drukken kan D66 geen kant op.

knuppeltje
21-07-17, 09:02
Een landje als Nederland gaat niet beslissen over Ernstige Kwesties. Die zijn bijna zonder uitzondering internationaal / op wereldschaal. Nederland zal sullig, en traag, achter internationale oplossingen en beslissingen aanhobbelen.

De eerstvolgende ernstige kwesties waarover wij wel beslissen zijn van ethische aard, want de rest gaat over geld. Dat wordt dus internationaal beslist, of anders op zijn kruideniers, met wat cijfers achter de komma.

De Nederlandse politiek, en met name VVD en CDA, hebben geen enkele lange-termijnvisie over wat dan ook. Moet je eens vragen naar het afschaffen van de hypotheekrente-aftrek :hihi:

Of een echte oplossing voor de steeds stijgende zorgkosten.

Of het basisinkomen.

Of bestrijding van de groeiende kloof tussen arm en rijk / de verhouding tussen belasting op arbeid en die op kapitaal.

Dus dan maar de vrijheid van het individu om een eind aan zijn / haar leven te maken als dat klaar is.

Maar als die laffe SP en GL hun snor drukken kan D66 geen kant op.

We zijn er mooi klaar mee.

H.P.Pas
21-07-17, 10:09
Sint Juttemis?

Ik zette op de uitstorting van de Heilige Geest.
Maggoed, St. Juttemis is ook een optie natuurlijk.

mark61
21-07-17, 10:14
Spreken in tongen is inderdaad al vrij wijdverspreid.

Soldim
21-07-17, 12:44
Ernstige kwesties zijn aan de orde in Nederland, Europa en de wereld. Kwesties die om aandacht schreeuwen. 1-voor-12-kwesties. Kwesties van leven en dood.

Maar wat is volgens Max Pam het probleem?



Een mespuntje godsdienst. Goed dan, een theelepeltje.
Ernstige kwestie hoor.

Ik wil helemaal geen godsdientsbemoeinis in besluiten over ernistige kwesties -- en ook neit in besluiten over minder ernstige kwesties.

Die CUers waren overigens toch "zo links als de neten"?

Olive Yao
21-07-17, 13:12
Ik wil helemaal geen godsdientsbemoeinis in besluiten over ernstige kwesties -- en ook niet in besluiten over minder ernstige kwesties.

Die CUers waren overigens toch "zo links als de neten"?

Ik ook niet, ben voor seculariteit zoals je weet, en vind godgeloven geen goede bronnen van wetten.
Maar of godsdienstbemoeienis nou het eerste bezwaar is?


Ik begrijp werkelijk niet wat Alexander Pechtold daar te halen heeft.

Is 'het motorblok' nu christelijk? Ik denk eerder aan VVD66.

De CU predikt naastenliefde, dat is links, maar stemt met neoliberale politiek mee ('marktconforme' huren, pseudo-hivs).

Soldim
21-07-17, 14:11
Is 'het motorblok' nu christelijk? Ik denk eerder aan VVD66.


Ik niet snap. CDA & CU zijn duidelijk Christelijk. VVD is conservatief -- in ieder geval gedeeltelijk. D66 zee seculair

Vandaar dat het op een hoop gooien van VVD en D66 inhoudelijk nergen op slaat.


De CU predikt naastenliefde, dat is links, maar stemt met neoliberale politiek mee ('marktconforme' huren, pseudo-hivs).

Marktconforme huur, lijkt mij de enige zinnige huur -- vooral in een systeem met huursubsidie. CU zit, economisch, zeker links van het midden. Maar jou dus niet links genoeg.

Ik moet er maar vast aan wennen, over een dag of wat vakanti met schoonouders. Die vonden Melanchon nog net iets te rechts :verward:

nacht
21-07-17, 14:22
Die CUers waren overigens toch "zo links als de neten"?

in ieder geval zo christelijk als de neten (https://www.parool.nl/amsterdam/christenunie-amstelveen-is-fel-tegen-komst-satanische-metalband~a4425057/).