PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse kippenboeren willen schadevergoeding van overheid



Marsipulami
05-08-17, 22:52
Nederlandse kippenboeren willen schadevergoeding van overheid

Vandaag om 07:07 door Wle | Bron: BELGA


Kippenboeren willen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) aansprakelijk stellen voor de schade die zij lijden door het eierschandaal.

Dat meldt de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. De schade loopt in de miljoenen: tientallen bedrijven blijven op slot en miljoenen eieren worden vernietigd.

‘Het gebrekkige optreden van de NVWA heeft het probleem veel en veel groter gemaakt dan nodig was geweest’, zegt Hugo Bens van de pluimveehoudersvakgroep van LTO.

De inspectie heeft volgens de kippenboeren veel te laat ingegrepen en de boeren verwijten de NVWA ook de verwarring die deze week ontstond over de veiligheid van eieren.

In het televisieprogramma Nieuwsuur zei de plaatsvervangend topman dinsdagavond dat mensen beter even geen eitje konden eten. De volgende ochtend kwam de voedselwaakhond daarop terug.

_______

Die Hollanders zijn weer goed. Eerst knoeien met verboden producten en andere maffieuze praktijken, om dan vervolgens als ze het deksel op de neus krijgen, de overheid / belastingbetaler aansprakelijk te stellen.

knuppeltje
06-08-17, 07:52
Niet geprobeerd is sowieso misgeschoten, zullen ze wel denken.

Marsipulami
06-08-17, 20:10
Niet geprobeerd is sowieso misgeschoten, zullen ze wel denken.

Nog meer fraudeurs die zich in een slachtofferrol wentelen.



Nederlandse gemeente Barneveld bidt voor gedupeerde eierboeren

zo 06/08/2017 - 13:20 Eduard Clappaert

In de Nederlandse gemeente Barneveld zijn deze morgen verschillende gebedsdiensten gehouden voor kippenboeren die te lijden hebben onder de fipronilcrisis. In de diepgelovige regio wonen veel pluimveehouders die door het gif zijn getroffen.

Burgemeester Asje Van Dijk en de kerkenraad van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) hadden de kerken in de gemeente opgeroepen om in hun diensten aandacht te besteden aan de gedupeerde boeren.

Voorganger Anton Verstoep van de Nederlands-hervormde Rehobothkerk in Barneveld gaf gehoor aan de oproep en heeft zijn dienst deze morgen aangepast.

"Ik merk dat de boeren beheerst worden door onzekerheid over de onderzoeken die nog gedaan worden", zei hij tegen de Nederlandse openbare omroep NOS.*"Ze weten dat deze affaire hen nog heel lang parten gaat spelen en geld gaat kosten."

Met zo'n 3 miljoen legkippen wordt Barneveld ook wel het eiercentrum van Nederland genoemd. De gemeente, gelegen in de diep protestantse bijbelgordel, wordt dan ook bijzonder hard getroffen het fipronil-schandaal.

super ick
07-08-17, 07:51
Ja dat dacht ik direct. Waarom gaan die mensen niet bidden.

knuppeltje
07-08-17, 07:55
Nog meer fraudeurs die zich in een slachtofferrol wentelen.

Bedoel je daar die dominees mee? :schreeuw:

Marsipulami
07-08-17, 08:53
Ja dat dacht ik direct. Waarom gaan die mensen niet bidden.

Het antwoord van God heeft niet lang op zich laten wachten: ---> https://www.demorgen.be/buitenland/rotterdamse-kerk-verwoest-door-brand-bf040a4a/

Umarvlie
07-08-17, 10:16
Ik denk dat de Nederlands consument eerder een schadevergoeding moet krijgen. Eigen toezocht (wat een verrassing) van de Eier-industrie faalde.

Als er dan al doodstraf moet worden ingevoerd, dan toch zeker voor misdaden aangaande de voedingsindustrie.

super ick
07-08-17, 16:42
Het antwoord van God heeft niet lang op zich laten wachten: ---> https://www.demorgen.be/buitenland/rotterdamse-kerk-verwoest-door-brand-bf040a4a/

Ach, heeft hij een baantje bij De Morgen?

Rob Gosseling
07-08-17, 17:56
Eerst knoeien met verboden producten en andere maffieuze praktijken, om dan vervolgens als ze het deksel op de neus krijgen, de overheid / belastingbetaler aansprakelijk te stellen.

Ook als de overheid en belastingbetaler die schade niet wenst te vergoeden zijn de gevolgen voor de overheid. Het gaat hoe dan ook geld kosten.

Ibrah1234
08-08-17, 06:46
Bij een normaal bedrijf valt het onder het ondernemersrisico. Zie niet in waarom de overheid moet bijspringen.

Pluimveehouders die het wel goed doen kunnen het marktaandeel pakken van bedrijven die hierdoor failliet gaan.

super ick
08-08-17, 12:29
Nu komt naar boven dat het bedrijf dat de bestrijdingsmiddelen gebruikte helemaal niet gekwalificeerd was. Ik vraag mij af of die boeren voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en of dergelijke bedrijven niet strenger gecontroleerd moeten worden.