PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël wil nieuwszender Al-Jazeera uit land verbannen



Wizdom
06-08-17, 20:37
Israël wil de kantoren van de nieuwszender Al-Jazeera in Jeruzalem sluiten. De Israëlische minister van Communicatie, Ayoub Kara, heeft dit zondag bekendgemaakt.
Bovendien werkt het land eraan om de accreditaties van de werkzame journalisten in te trekken en het in Qatar gevestigde televisienetwerk te bannen van de Israëlische zenders.

Kara beschuldigt Al-Jazeera van steun aan terroristische organisaties. Daarom is de zender niet langer welkom in Israël. Volgens de minister steunen de nationale kabelzenders zijn voorstel om de Arabische en Engelstalige zenders uit de lucht te halen.

Om de kantoren van het netwerk te kunnen sluiten, is eerst nieuwe wetgeving nodig.

Het hoofdkantoor van Al-Jazeera heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Kara. Journalisten die in Israël voor de zender werken, zeggen dat ze de plannen van het ministerie niet hadden verwacht. In totaal heeft Al-Jazeera in Israël dertig medewerkers.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu dreigde vorige maand de kantoren van Al-Jazeera in Jeruzalem te sluiten. Volgens Netanyahu moedigde de zender geweld aan op de Tempelberg, waar veel rellen uitbraken uit ontevredenheid over extra veiligheidsmaatregelen voor moslims.

Door: ANP/Reuters/NU.nl

Wizdom
06-08-17, 20:38
Effe een nieuw wetje er doorheen jassen en we hebben geen last meer van kritische nieuwsvergaring en vrijheid van meningsuiting... Mensenrechten en ga zo door... Ja lekker handig is dat he... Democrazy... Menselijke wetten kun je nu eenmaal naar gelang de smaak en opportuniteit kneden... Democrazy...

super ick
07-08-17, 07:48
Als de beschuldigintt steekhoudend is dan hebben ze het volste recht.

Vreemd dat niemand dat op ingaat.

knuppeltje
07-08-17, 08:09
In Irak en Saoedi Arabië is Al Jazeera ook verboden.

In Egypte zitten al enige jaren een stel journalisten van Al Jazeera een heel langdurige gevangenisstraf uit omdat zij lieten zien hoe het leger op het Tahrirplein tekeer ging.

In de meeste Arabische landen moet de overheid niets van Al Jazeera hebben en mogen ze er niet meer werken. Maar die houden echt niet van een zich onafhankelijk gedragende pers.

knuppeltje
07-08-17, 08:26
Als de beschuldigintt steekhoudend is dan hebben ze het volste recht.

Vreemd dat niemand dat op ingaat.

Ach, als verkapte theocratische staat kunnen ze daar niets van kritiek verdragen op het beleid. De meeste Arabische landen ook niet en ook die komen constant met onbewezen beschuldigingen aanzetten. Voor hen is verslag doen van misdaden door de overheid tegen bevolkingsgroepen hetzelfde als het steunen van terroristische organisaties.

Het zijn dan ook geen van allen democratieën.

What's new? Het gebeurt in in driekwart van de wereld.

Wizdom
07-08-17, 11:22
In Irak en Saoedi Arabië is Al Jazeera ook verboden.

We hebben het hier wel over de "Democratische Oase" volgens deze en gene... Ik heb het niet over totalitaire en corrupte regimes... Wat ik wil zeggen is dat de "Democratische Oase" niet bestaat... Het is een kwaadaardig en berekenend regime gebaseerd op misleiding en bedrog... Die dreigt met 300 kernbommen mondiale holocaust als het zijn zin niet krijgt... Alleen de ogen van deze en gene willen al sinds mensen heugenis niet open... Misleiding en bedrog werkt blijkbaar... Velen zijn er aan bezweken...

Hawa
07-08-17, 16:19
Waar zijn al die mondige journalisten gebleven?
Wat doen ze dan nog om alles bloot te gaan leggen?
Liggen ze te slapen of zo.

Al-Jazeera was in tijden van Bush met zijn beleid: of ze zijn voor ons of tegen ons.
De Amerikanen bombardeerden Al-Jazeera in Afganistan: per ongeluk.

Al-Jazeera heeft meegeholpen om Sheik Khalid Mohammed te ontmaskeren,waar hij zich schuilhield.
De moordenaar van journalist Daniel Pearl heeft Al-Jazeera ook meegeholpen om die daders te gaan vinden.

Deze zender is altijd al het verdoemhoekje geweest van het westen en nu van hun eigen soortgenoten in islam.

Westerse journalisten hebben totaal geen bijdrage geleverd voor hun eigen soortgenoten in de journalistiek.
Het westen heeft al die journalisten in hun eigen sop gaar liggen koken.

Vooral ook die journalisten die gevangen zitten in Egypte. (van Al-Jazeera)
De meeste journalisten vanuit het westen kunnen niet eens Arabisch.
Laat staan dat ze het woord van het volk kunnen vertegenwoordigen.

Netanyahoe is een grote boef. Hij is nu beschuldigt aan corruptie.
Hij laat extreme joden gewoon toe en die nederzettingen vind hij toelaatbaar omdat hij die hijgende extreme joden nodig heeft voor zijn eigen parochie.

Het is een grote chaos.

De waarheid dient een keer boven water te komen maar iedereen houd hun bek hierover.

Fisk was die enige journalist die er iets van maakte. Hij kende de taal en liet iedereen aan het woord,maar die Fisk hebben ze dus ook uitgekotst.

fijne dag.....
het vrije woord is onze vrijheid maar voor al die anderen die gevangen zitten....
Doe iets journalisten.......

super ick
07-08-17, 16:38
Ach, als verkapte theocratische staat kunnen ze daar niets van kritiek verdragen op het beleid. De meeste Arabische landen ook niet en ook die komen constant met onbewezen beschuldigingen aanzetten. Voor hen is verslag doen van misdaden door de overheid tegen bevolkingsgroepen hetzelfde als het steunen van terroristische organisaties.

Het zijn dan ook geen van allen democratieën.

What's new? Het gebeurt in in driekwart van de wereld.

Ik weet dat jij totaal niets goeds van Israël kunt horen.

Israël is daar nog het meest democratisch.

Rob Gosseling
07-08-17, 17:23
We hebben het hier wel over de "Democratische Oase" volgens deze en gene...

Mmm tja. De enige democratie in de regio. Maar wat heb je daaraan als je tot een minderheid behoort en de meerderheid voor jou beslist?


Ik heb het niet over totalitaire en corrupte regimes... Wat ik wil zeggen is dat de "Democratische Oase" bestaat... Het is een kwaadaardig en berekenend regime gebaseerd op misleiding en bedrog... Die dreigt met 300 kernbommen mondiale holocaust als het zijn zin niet krijgt...

Dat is echt onzin. Ik vind dat net zo absurd te veronderstellen dat Iran plannen heeft voor een nucleaire oorlog. We moeten een beetje af van complotdenken. Dat doet Trump op zijn beurt ook met bepaalde leiders en landen.
Iedere leider weet dat een nucleaire aanval zelfmoord betekent. Ik ga er vanuit dat de angst bij leiders die over zulke wapens beschikken, groot genoeg is om de hand van de knop te houden...

knuppeltje
08-08-17, 08:26
Ik weet dat jij totaal niets goeds van Israël kunt horen.

Israël is daar nog het meest democratisch.

Je bedoelt van de kwaden de minst kwade. Dat kan dus nog steeds heel kwaad zijn.

Bovendien gaat het hier helemaal niet om iets goeds, maar om het verbieden van een nieuwszender om zijn werk te doen.

super ick
08-08-17, 12:12
Je bedoelt van de kwaden de minst kwade. Dat kan dus nog steeds heel kwaad zijn.

Bovendien gaat het hier helemaal niet om iets goeds, maar om het verbieden van een nieuwszender om zijn werk te doen.

Ik ben tegen censuur. Dus ook tegen het verbieden van die nieuwszender.

Langzaam maar zeker kruipen Israël en de Soenitische Arabische landen naar elkaar toe. Zelf met S.A. overleggen ze en werken ze samen.

De laatste ontwikkelingen hebben geleid tot een sjiitisch blok dat nu met elkaar in rechtstreeks verband staat. Iran, Irak en straks Syrië. Iran doet goede zaken en S.A. begint hem behoorlijk te knijpen.

knuppeltje
08-08-17, 14:44
Ik ben tegen censuur. Dus ook tegen het verbieden van die nieuwszender.

Maar je wilde wel graag insinueren dat die beschuldiging wel eens waar zou kunnen zijn.

super ick
09-08-17, 10:22
Maar je wilde wel graag insinueren dat die beschuldiging wel eens waar zou kunnen zijn.

Ik vraag mij af waarom niemand daar verder op ingaat. Ik insinueer daarmee helemaal niets. Ik wil wel aan waarheidsvinding doen zonder direct van leer te trekken.

knuppeltje
09-08-17, 11:27
Ik vraag mij af waarom niemand daar verder op ingaat. Ik insinueer daarmee helemaal niets. Ik wil wel aan waarheidsvinding doen zonder direct van leer te trekken.

:lachu:

Al Sawt
09-08-17, 16:48
Maar je wilde wel graag insinueren dat die beschuldiging wel eens waar zou kunnen zijn.
Uiteraard. Want SuperleugenaarDick is gewoon 100% pro-israël omdat hij zijn intolerante houding in Israël herkent. Pas later komt een halfslachtige nuance.

Hawa
16-08-17, 16:57
Het is nog altijd het stammen-syndroom die roet in het eten gooit. Niet Super ick die dat doet. Dat doen jullie met je fenomeen dat je iets bent of wordt of bent geworden gezeik.
Moet je naar Egypte kijken,wat een land.
Egypte dient als buffer voor israel!
Met al die geldstromingen van uit Amerika schiet het daar echter helemaal niks op.
Moet je naar de Sinaii! kijken welke bandieten lopen daar wel niet,het lijkt wel melaats.
Egypte is het achterlijkste land binnen die hele kwestie Midden-Oosten!
Vergelijk Turkije!
Vergelijk Iran!
Vergelijk Syrie!!

Gebakken lucht!
Die lucht die je inademt is vals
is je vrouw je evenbeeld
of je koe in de keuken?

Zo ook Palestina
die koe in de keuken
je wapperende haar
in die doek
om je mannen je stillen
die staan te rillen voor aanslagen hier en daar
en dan maar zeggen
daar is die zondebok
die jood
die valse jood
die zionist
ja hoor
wij nationalisten zijn het wel weer
die elke democratische waarde
doen betwistten
in het heil en zijn
in het venijn
om iedereen die draaft
voor beter
die wel staat
te gaan bestraffen
zonder die mededogen
koers
niet gewend
in je leven
moet je kijken
wat dat betreft
leven mannen
en hun tig tallen vrouwen
nog
in het verleden.

Huppel je zelf weg
maak je wegen open
laat je haat verdwijnen
en maak
je buren blij
met bijvoorbeeld
een huwelijk
zij aan zij
Met die koran in de hand
hebben al die mensen totaal geen verstand
van die koran al niet
en totaal
geen
weten
in kwestie
in leven en samen leven
met zijn allen
het zijn altijd die stammen
die
het verknallen..

Lekker
lekker niks aan bijdrage
stilstand
armoede
huilen en janken
meppen en beulen
zo is het maar net
met
dit
gejank.

Leef je buiten
en maak kennis ervan
zo niet
stik er maar in!

fijne dag
en
op weg naar die Vrede.