PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechts, onfatsoenlijke en vooral leugenachtig!



Al Sawt
09-08-17, 16:54
'Powned-vluchteling' blijkt acteur, distantieert zich van omroep

41 minuten geleden
'Powned-vluchteling' blijkt acteur, distantieert zich van omroep
Beeld © Powned
Wekenlang deed Tariq Kasem zich voor als vluchteling die net was aangekomen in Nederland. Samen met Rutger Castricum ging hij op pad om Nederland beter te leren kennen. Nu blijkt dat het allemaal nep was.

Ruim een jaar droeg Tariq Kasem een geheim met zich mee. In het programma 'De week van Powned' ging hij als kersverse vluchteling naar onder meer de bingo en de kermis. Maar zijn gebrekkige Nederlands bleek nep. Hij vluchtte al jaren geleden uit Irak en spreekt perfect Nederlands. Kasem is acteur en hield samen met de omroep de kijker voor de gek.

'Walgelijk' artikel
Maar Kasem is sinds gisteren helemaal klaar met de omroep. Een inmiddels verwijderd artikel over de verdronken Syrische jongen in Venlo was voor hem de druppel. In het artikel werd de jongen verweten dat hij andere zwembadgasten 'een vervelende dag' had bezorgd.

Dominique Weesie, voorzitter van Powned, bood meteen zijn excuses aan op Twitter. Hij noemde het artikel 'walgelijk'. Kasem noemt die excuses goed, maar is toch helemaal klaar met Powned. Hij noemt het artikel 'een historisch dieptepunt'.


Discriminerende opmerkingen
"Ik heb ze te veel kansen gegeven, het is nu echt klaar." Hij vertelt dat hij tijdens de opnames voor Powned herhaaldelijk discriminerende opmerkingen te verduren kreeg. "Dat gebeurde allemaal buiten beeld."

Kasem koos er bewust voor om als acteur mee te doen aan het Powned-programma. "Powned heeft heel wat misselijkmakende video's gemaakt. Ik hoopte dat mijn deelname ervoor zou zorgen dat Powned minder vluchtelingen zou treiteren. Het voelde dan ook zo goed."

Naïef?
Dat klinkt behoorlijk naïef. Het is algemeen bekend dat de omroep een rechtser geluid wil laten horen. "Ik heb hier toen heel goed over nagedacht, ik zag dit echt als eerste stap in tv. Over de reportages ben ik ook niet ontevreden. Ik heb zelfs veel geleerd. Maar dit had ik echt niet van ze verwacht."

Kasem doet zijn verhaal in de hoop dat Powned excuses aanbiedt aan de familie van de overleden jongen. Daarnaast wil hij de omroep duidelijk maken dat humor over vluchtelingen vaak te ver gaat. "Ze moeten niet zo disrespectvol met vluchtelingen omgaan."

Waarom de omroep niet bekendmaakte dat Kasem een acteur was is hem ook onduidelijk. Hij hoefde geen geheimhouding te tekenen. Powned is om een reactie gevraagd, maar gaf daar geen gehoor aan.

Bron: RTLZ.

Lijkt alsof alle rechtse figuren creatief omgaan met feiten. Dat zien we ook bij aartsleugenaars als SuperleugenaarDick, Ibrahrat, Tomas en Eric de Blois.

Rob Gosseling
10-08-17, 06:21
'Powned-vluchteling' blijkt acteur

(...)

Lijkt alsof alle rechtse figuren creatief omgaan met feiten. Dat zien we ook bij aartsleugenaars als SuperleugenaarDick, Ibrahrat, Tomas en Eric de Blois.

Ik heb niks met deze zaak te maken dus hoeft mijn naam niet onder dit artikel genoemd te worden. Hou dus ook je vette verkankerde rotbek dicht over mij. Godvergeten kankerhond.

Al Sawt
10-08-17, 19:59
Ik heb niks met deze zaak te maken dus hoeft mijn naam niet onder dit artikel genoemd te worden. Hou dus ook je vette verkankerde rotbek dicht over mij. Godvergeten kankerhond.

Waarom schelden? Waarom schelden met kankerhond!? Ben je een beschaving kwijt sinds je op een stukje bergkam van de Andesgebergte woont? P.S. Heb ik iets verkeerd gezegd?!?!?

StevieK
10-08-17, 22:09
Lijkt alsof alle rechtse figuren creatief omgaan met feiten. Dat zien we ook bij aartsleugenaars als SuperleugenaarDick, Ibrahrat, Tomas en Eric de Blois.

Heb je je orgasme weer gehad :)

Juffrouw_Saartje
11-08-17, 05:08
Kasem koos er bewust voor om als acteur mee te doen aan het Powned-programma. "Powned heeft heel wat misselijkmakende video's gemaakt. Ik hoopte dat mijn deelname ervoor zou zorgen dat Powned minder vluchtelingen zou treiteren. Het voelde dan ook zo goed."

Ik snap er helemaal niets van waarom Kasem zich heeft laten lenen voor een programma van Powned.

SamirPlus
11-08-17, 07:07
Je zal je Hollandse jongen maar Dominique noemen.

Rob Gosseling, oh gossie, is het jochie boos geworden?

Hij noemde jouw naam niet eens, varken, tenzij je Eric du Blois heet, maar dan verdien je het ook met zo een naam.

:D

Bart.NL
11-08-17, 07:23
Ik snap er helemaal niets van waarom Kasem zich heeft laten lenen voor een programma van Powned.

Een woord van vier letters dat begint met g en eindigt op eld.

StevieK
11-08-17, 11:17
Een woord van vier letters dat begint met g en eindigt op eld.

Yep , precies !!

nacht
11-08-17, 14:54
een woord van 4 letters beginnend met g en eindigend op eld. dat is een lastige. heb je mischien nog een hint? :argwaan:

The_Grand_Wazoo
11-08-17, 16:21
een woord van 4 letters beginnend met g en eindigend op eld. dat is een lastige. heb je mischien nog een hint? :argwaan:

Hebhier ook problemen mee. Ik dacht 'geregeld' maar dan heb ik te veel letters.

Rob Gosseling
11-08-17, 20:56
De grootste hufter is Tariq Kasem die bereid was om voor een beloning toneel te spelen en te liegen. Toen het geld op zijn rekening stond dacht ie ik ga even mijn eigen straatje schoonvegen. Meneer heeft actief meegedaan en moet daarvoor zelf de verantwoording aanvaarden.

Al Sawt
11-08-17, 21:06
Heb je je orgasme weer gehad :)

Nog iets zinnigs te melden of wederom een oneliner plaatsen.

Al Sawt
11-08-17, 21:23
Je zal je Hollandse jongen maar Dominique noemen.

Rob Gosseling, oh gossie, is het jochie boos geworden?

Hij noemde jouw naam niet eens, varken, tenzij je Eric du Blois heet, maar dan verdien je het ook met zo een naam.

:D

Hij heet Eric. Figuren als Eric denken dat zij hier op basis van hun zogenaamde superieur cultuur ons de les kunnen voorlezen. Maar ze komen niet verder dan liegen en bedriegen.

Al Sawt
11-08-17, 21:26
De grootste hufter is Tariq Kasem die bereid was om voor een beloning toneel te spelen en te liegen. Toen het geld op zijn rekening stond dacht ie ik ga even mijn eigen straatje schoonvegen. Meneer heeft actief meegedaan en moet daarvoor zelf de verantwoording aanvaarden.
Absoluut. Maar waarom vlak je verantwoordelijkheid van POWNEWS weg? Want dat bedoel ik met liegen en bedriegen. Verantwoordelijk neerleggen bij een iemand. Liefst een persoon waar je met gemak karaktermoord kan plegen.

Olive Yao
11-08-17, 21:27
Heb hier ook problemen mee. Ik dacht 'geregeld' maar dan heb ik te veel letters.

Ik dacht 'geweld', idem.
StevieK zag het wel meteen goed.

Rob Gosseling
11-08-17, 21:38
Absoluut. Maar waarom vlak je verantwoordelijkheid van POWNEWS weg? Want dat bedoel ik met liegen en bedriegen. Verantwoordelijk neerleggen bij een iemand. Liefst een persoon waar je met gemak karaktermoord kan plegen.

Daar heb je gelijk in. Maar daar wordt juist al veel over gezegd. De rol van de acteur blijft een beetje onderbelicht. Inderdaad het was natuurlijk pownews dat met de ideeën kwam aanzetten. De acteur voerde die uit. De rol van pownews is natuurlijk beneden alle peil. Oerstom ook. Als er goede argumenten zijn hoef je geen toneel te spelen of liegen. Pownews is van een beroerd slechte kwaliteit. Misschien moet dat maar opgedoekt worden.

StevieK
11-08-17, 21:45
Ik dacht 'geweld', idem.
StevieK zag het wel meteen goed.

Alles in deze wereld draaid om geld, iedereen is te koop, echter de hoogte van de prijs bepaalt.

StevieK
11-08-17, 21:56
Absoluut. Maar waarom vlak je verantwoordelijkheid van POWNEWS weg? Want dat bedoel ik met liegen en bedriegen. Verantwoordelijk neerleggen bij een iemand. Liefst een persoon waar je met gemak karaktermoord kan plegen.

Ze zijn allemaal schuldig, POWNED wilde weer iets populair uitbrengen en die andere zag "EUROTEKENS" en liet zich verleiden door het geld. Het medium dat hier alles op deze wereld bepaalt , ik liet al weten, iedereen is te koop, de prijs bepaalt.