PDA

Bekijk Volledige Versie : Europa opnieuw in haar hart geraakt!



Al Sawt
18-08-17, 17:25
Aldus Jaap Jongbloed in zijn openingsmonoloog over de aanslagen in Barcelona.

Maar hoe zit met de aanslagen zoals agressie tegen Irak (2003), Libie idem (2011) en talloze drone aanvallen waarin complete bruiloftpartijen naar een andere wereld werden gestuurd.

Was en is de Arabische wereld niet in haar hart geraakt? Is er ooit stilgestaan bij de doden die in de Arabische wereld zijn gevallen door de Arabische agressie?

Jaahaap
18-08-17, 18:30
Natuurlijk is de Arabische wereld in het hart geraakt. Vaak genoeg. Maar wat heeft dat met europa of barcelona van doen?

SamirPlus
18-08-17, 18:43
De overdreven en schijnheilige vervanging van de biecht en boetedoening.
...Gewoon over de rug van "Moslims".

Ik zou hier Ismo - Media onder zetten, maar ik link liever geen youtubes.

Al Sawt
18-08-17, 19:27
Natuurlijk is de Arabische wereld in het hart geraakt. Vaak genoeg. Maar wat heeft dat met europa of barcelona van doen?
Heeft te maken met zelfgekozen slachtofferschap. Ze creëren dood en verderf in het Midden-Oosten en bij een aanslag doen ze alsof het uit het niets kwam. Om vervolgens leugenachtige retoriek af te steken: ze hebben voorzien op onze vrijheid.

SamirPlus
19-08-17, 06:40
Wie zijn die "ze" en "ons" precies. De aanslag werd gepleegd door een Marokkaan heb ik begrepen. Wat heeft die te maken met een oorlog in Syrië?

Inderdaad. Heb je al een antwoord gevonden? Ik vind het raar hoe elke keer toch het verband wordt gelegd met Marokkanen, door "jullie" en "hun".
Als een onbekende man van buitenlandse komaf is, dan wordt er meestal gesproken over Marokkanen en dus niet over een Spanjaard of waar de fok die "Marokkaan" dan vandaan komt.

Één woord: Hypocriet!

StevieK
19-08-17, 13:42
Aldus Jaap Jongbloed in zijn openingsmonoloog over de aanslagen in Barcelona.

Maar hoe zit met de aanslagen zoals agressie tegen Irak (2003), Libie idem (2011) en talloze drone aanvallen waarin complete bruiloftpartijen naar een andere wereld werden gestuurd.

Was en is de Arabische wereld niet in haar hart geraakt? Is er ooit stilgestaan bij de doden die in de Arabische wereld zijn gevallen door de Arabische agressie?

Tja, dat had je ook kunnen organiseren, maar je was het gewoon vergeten

Jaahaap
19-08-17, 16:56
Wie creëren dood en verderf in het midden oosten? Volgens mij doen ze dat vooral zelf daar, en niet zo'n beetje ook. En inderdaad, wat hebben Marokkanen daar mee te maken?

super ick
19-08-17, 17:10
Typisch Al Zout: alles is de schuld van anderen, bij voorkeur het westen.

Ibrah1234
19-08-17, 18:12
Mij ook volstrekt onduidelijk wat Marokkanen hiermee van doen hebben.

StevieK
20-08-17, 06:46
Mij ook volstrekt onduidelijk wat Marokkanen hiermee van doen hebben.

Het probleem zijn die haatpredikers. Gewillig slachtoffers wordt gezocht, je wordt liefdevol door haatpredikers ontvangen, je sluit je aan bij een ideologie die helemaal niets te maken hebben met de doelstellingen van een geloof, Door maar dagelijks op je in tepraten ga je alles aannemen wat ze in de hersens stampen. Haat, haat op tegen het westen wordt gepredikt. Daarna als je al zo gewillig bent krijg je een opleiding hoe je het westen "je vijand" kan vernietigen. Tenslotte funktioneer je als een robot, je doet precies wat je opgedragen wordt. En zonder enige gevoel voer je klakkeloos uit wat de haatpredikers je heb opgedragen. Volgens mij neigt deze ideologie meer naar een gevaarlijke sekte. Een sekte die niet meer met de ware Islam te maken heeft.
Deze haatpredikers sturen deze gewillige marioneten de dood in. Dat de marionet daarbij sterft interreseert de haatprediker in het geheel niet, immers er zijn nog velen die volgen. de haatprediker blijft in zijn eigen vetrouwde omgeving leven in weelde.

Neen het heeft niets met je afkomst te maken, maar met je stabiliteit, ben je instabiel dan ben je een gewillig slachtoffer.

Haatpredikers vertellen je ook leugen, ze vertellen je van het paradijs met de maagden, dan snap ik niet waarom de haatpredikers niet zelf naar het paradijs gaan, daar hebben ze het toch beter dan hier op deze aarde ?

Ibrah1234
20-08-17, 10:13
Neen het heeft niets met je afkomst te maken, maar met je stabiliteit, ben je instabiel dan ben je een gewillig slachtoffer.

Conform Al-Zout zijn zienswijze zouden de aanslagplegers toch direct belanghebbenden moeten zijn.

Het bevreemd mij ten zeerste dat de aanslaglegers vrijwel nooit direct betrokkenen zijn zoals Syriërs of Irakezen maar in het merendeel van de gevallen Marokkanen, terwijl Marokko volgens de meest gangbare definitie niet eens deel uitmaakt van het Midden-Oosten.

SamirPlus
20-08-17, 15:35
Dat moet je vragen aan die kale Rob de Nijs kleuter, met z'n, "volgens mij was het een Marokkaan"..
Zoals altijd moeten zij het onderwerp ontsporen en dan gaan de rest van de rechtse elite ook weer meedoen en voor je het weet hebben we het alleen weer over Marokkanen.

super ick
20-08-17, 21:42
Geef jij dan het verband eens aan tussen een Noord-Afrikaan, de toestand in het Midden Oosten en een moordpartij in Barcelona.

StevieK
22-08-17, 07:09
Dat moet je vragen aan die kale Rob de Nijs kleuter, met z'n, "volgens mij was het een Marokkaan"..
Zoals altijd moeten zij het onderwerp ontsporen en dan gaan de rest van de rechtse elite ook weer meedoen en voor je het weet hebben we het alleen weer over Marokkanen.

Hmmm, ze komen de laatste tijd wel echt in het nieuws .

Al Sawt
24-08-17, 11:34
Typisch Al Zout: alles is de schuld van anderen, bij voorkeur het westen.


Zonder agressie tegen Irak en Libie, geen IS. Typisch een Tokkie om geen verband te zien.

Al Sawt
24-08-17, 11:39
Conform Al-Zout zijn zienswijze zouden de aanslagplegers toch direct belanghebbenden moeten zijn.
Vertel mij eens Ibrahrat: Waar heb ik gesuggereerd dat de aanslagplegers belanghebbenden zijn? Of zit je weer te liegen en te bedriegen?


Het bevreemd mij ten zeerste dat de aanslaglegers vrijwel nooit direct betrokkenen zijn zoals Syriërs of Irakezen maar in het merendeel van de gevallen Marokkanen, terwijl Marokko volgens de meest gangbare definitie niet eens deel uitmaakt van het Midden-Oosten.[
Het heeft mij ook bevreemdt dat een gemiddelde Nederlander geen direct betrokkenen was met de aanslagen in New York (11-sept), Madrid en Londen, Parijs etc. Maar zich wel geroepen voelen om op een Marokkaanse forum actief te worden, deel te nemen aan een oorlogsmissie of te vechten tegen IS met de Koerden.

Al Sawt
24-08-17, 11:45
Geef jij dan het verband eens aan tussen een Noord-Afrikaan, de toestand in het Midden Oosten en een moordpartij in Barcelona.
Westerse agressie in Irak en Libie, heeft veiligheidssituatie in de hele Arabische wereld in het gedrang gebracht. Net als jij sympathiseert met Westers slachtoffers en angst koestert dat het in jouw, door God vergeten, uithoek
een aanslag kan plaatsvinden.

Overigens heeft StevieK een uitstekende analyse neergezet. Alleen een accent verschil: Het haat tegenover het Westen heeft wel degelijk solide argumenten. Alhoewel het Westen geen kwestie is van zwart en wit. Net als het Midden Oosten.

Het is arrogant, achterlijk en vooral onbeschoft om te bepalen of er een verband bestaat tussen Noord Afrika en

StevieK
24-08-17, 17:25
Tenslotte zal het geweld niet stoppen,

Jij slaat mij, ik sla je terug.
Heb je mij geslagen, dan zweer ik wraak, ik zal je terug pakken.
Heb je dan tenslotte je wraak gewroken dan heb je weer vijanden gemaakt.
Deze Vijanden gan dan weer proberen jouw te vernietigen.

Helaas , het egoistische wezen genaamd mens zal toch hun eigen fouten niet inzien,en zal deze vicieuze cirkel niet stoppen

De Tokkies ( en dat zijn ook de haatpredikers wakkeren het vuur alleen maar op ).


Gelukkig ben ik niet vatbaar voor deze gestoorden , gelukkig kan ik zelf denken en mijn eigen beslissingen maken.
Kijk in mijn eigen omgeving, heb daar geen kranten voor nodig



Probeer het ook objectief te bekijken , het is zo makkelijk een schuldige aan te wijzen, maar echte oplossingen vinden hoor ik nergens, ik hoor alleen maar hoe slecht het westen is.
Natuurlijk weten ik dat het westerse regeringsleiders geen lievertjes is, maar dat zijn de meeste regeringlijers.
Mensen met macht en geld geven geen snars om de medemens. Zowel als the Rockenfellers / Rothshilds / Trump. Bulken, baden in het geld, maken ge/misbruik van oa recesies. Zoeken alleen maar mogelijkheden om hun kapitaal te vergroten
Zondags zitten ze misschien voorin de Kerk, dan zijn ze vroom

Dat gelden ook voor die Oliesjeiks, Islam-gelovigen, maar handelen wel met de Kuffar omdat ze daar geld aan kunnen verdienen. denkje nu werkelijk dat die Oliesjeik begaan zijn met de Moslims die door het Westen gediscrimineerd worden, denken we dat nu werkelijk.
Ook die Oliesjeiks heeft totaal geen interesse in de kritiek van Al Sawt . Revisor, SF ,.

Zouden de oliesjeiks jullie raad echt volgen en zich afzonderen van de Kuffar . Nooit, nooit zullen ze dat doen, want dan is de grote bron van inkomen weg. Zo zie je maar ook hier maar een God/Allah , de klinkende Dollar,


Oorlog is goed voor de economie, de wapenhandelaren genieten ervan, ook hier gigantische inkomen

Er is maar 1 God/Allah dat de wereld regeerd en dan is de God/Allah van het geld.


Het zal niet ophouden, tenslotte moeten we er mee leren leven. Dan kunnen we als de eenvoudige mens maar beter in vrede met elkander leven. Als we dat allemaal zouden gaan doen en ons niet laten opruien door de geldwolven, dan kunnen we vrede maken

Al-Sawt . Is het geen tijd om een kopje thee te drinken:)

SamirPlus
24-08-17, 17:44
Goede reactie, StevieK. Petje af! ;)

super ick
25-08-17, 08:17
Westerse agressie in Irak en Libie, heeft veiligheidssituatie in de hele Arabische wereld in het gedrang gebracht. Net als jij sympathiseert met Westers slachtoffers en angst koestert dat het in jouw, door God vergeten, uithoek
een aanslag kan plaatsvinden.

Overigens heeft StevieK een uitstekende analyse neergezet. Alleen een accent verschil: Het haat tegenover het Westen heeft wel degelijk solide argumenten. Alhoewel het Westen geen kwestie is van zwart en wit. Net als het Midden Oosten.

Het is ......................... om te bepalen of er een verband bestaat tussen Noord Afrika en

Diverse onderzoeken wijzen toch echt uit dat de oorzaken, want het is er niet 1, toch echt gecompliceerder liggen.

Jij spreekt van een Arabische wereld alsof het 1 homogeen geheel is met maar 1 probleem; het westen.

Als het jou uitkomt ga je wel erg gemakkelijk kort door de bocht. Ik vind het best vreemd door eerst een eendimensionale situatie te schetsen: Arabische wereld / het westen en vervolgens af te sluiten dat het niet zwart wit is.'

SamirPlus
25-08-17, 13:32
Gozert, Super Ick is een ezel. Hij probeert gewoon om zich heen te schoppen, als een gek.

Het Westen is altijd de agressor geweest en is nog steeds de agressor, want ook het nalaten om in te grijpen voor de tot stand koming van vrede, ofzo, is een act van agressie, daar bondgenoten verbonden afspreken en één van de beloftes die het Westen heeft gemaakt is dat ze wereld-verbeteraar zou spelen, een soort van wereld-politie.
Israël is nog steeds gek aan het doen, met hulp van het Westen, dus die belofte is al niet nagekomen en wordt met de dag overtreden/verbroken.

Je staat gewoon aan de verkeerde kant van het hek, Super Ick! ;)

Ibrah1234
25-08-17, 14:11
Zonder agressie tegen Irak en Libie, geen IS. Typisch een Tokkie om geen verband te zien.

De opstand in Libië was een gevolg van de Arabische lente wat was overgeslagen maar Libië. Had niets van doen met het westen. De NAVO-interventie werd uitgevoerd om de opstandelingen te ondersteunen omdat werd gevreesd dat bij inname van bepaalde steden de burgerbevolking zou worden vermoord door het regeringsleger van Khadafi. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.

Overigens was het de VN-veiligheidsraad welke in 2011 heeft besloten dat er in Libië moest worden ingegrepen.

Maar volgens jouw logica moet er sprake zijn geweest van een door het westen, zionisten en Joden gesubsidieerde volksopstand in Libië.

Ibrah1234
25-08-17, 15:42
een soort van wereld-politie.
Israël is nog steeds gek aan het doen, met hulp van het Westen,

Israël is het slachtoffer van de grootste zwendel in vluchtelingen ooit. Deze 'vluchtelingen' claimen ineens een eigen staat. De Arabische wereld heeft met haar agressie jegens Israël in 1948 zelf de vluchtelingenstroom veroorzaakt.

Het was een strategische beslissing van de arabieren om zo een fabeltje te creëren van Palestijnen die door Israël zijn verdreven. De realiteit is dat met pamfletten in naam van Allah de Arabische leiders erop aandrongen te vertrekken uit Israël waardoor de Arabische legers makkelijker zouden kunnen doorstoten om Hitler zijn natte droom waar te maken.

Burgers die weigerden te vertrekken uit Israël werden beschouwd als overlopers. Zo zei de Iraakse premier Nuri: “We zullen het land verpletteren met onze kanonnen en alle schuilplaatsen van de Joden vernietigen. De Arabieren moeten daarom hun vrouwen en kinderen naar veilige gebieden brengen tot na de gevechten.”

Door de Arabische leiders werd gesteld dat het klusje in een paar dagen zou zijn geklaard en als alle Joden zouden zijn vernietigd ze weer huiswaarts konden keren.

De Arabische propaganda luidt nog steeds dat ze door de Joden het land zijn uitgejaagd. Er is hier sprake van een misdaad waarvoor de arabieren nooit ter verantwoording zijn geroepen.

Het is zwendel, list en bedrog vanuit de zijde van de arabieren en daardoor zitten we tot op de dag van vandaag nog met de gebakken peren.

SamirPlus
25-08-17, 18:12
@Ibrah1234

Ben jij "gelovige"? Geloof je in het Beloofde Land? Geloof je dat het Beloofde Land is omsingelt met vijandige buurlanden alom? Geloof je dat het Beloofde Land op "aarde" bestaat? Geloof je dat Israël een legitiem land is? Geloof je dat het Beloofde Land hulp nodig zou hebben, van "vreemden", om de vijandige buurlanden te verslaan?
Etc.? Etc.?

super ick
25-08-17, 19:29
Nergens heeft Ibrah het over religie.
Hij deelt de opvatting van orthodoxe Joden niet.
Tussen zwart en wit zit nog een compleet gamma genuanceerde meningen.

SamirPlus
25-08-17, 22:00
Nergens heeft Ibrah het over religie.
Hij deelt de opvatting van orthodoxe Joden niet.
Tussen zwart en wit zit nog een compleet gamma genuanceerde meningen.

Ik maak het niet zwart-wit. Ik houd van meer kleuren. Tuurlijk gaat het "jullie" wel om religie. Alles wat Marokkaans en/of Moslim is, heeft de hoogste prioriteit voor "jullie".
Zoals ik al zei, je staat voor de verkeerde kant te juichen. :P

Ibrah1234
26-08-17, 11:29
Ik maak het niet zwart-wit. Ik houd van meer kleuren. Tuurlijk gaat het "jullie" wel om religie. Alles wat Marokkaans en/of Moslim is, heeft de hoogste prioriteit voor "jullie".

Welnee joh, ik heb het hier op dit forum nooit over religie of moslims. Wel over het land Marokko en haar bezienswaardigheden. Daar open ik wel eens een topic over maar daar reageert nooit iemand op.

De laatste alleraardigste bijdrage in dezen was van de hand van Knuppeltje inzake zijn reis naar Algerije.

SamirPlus
26-08-17, 11:38
Welnee joh, ik heb het hier op dit forum nooit over religie of moslims. Wel over het land Marokko en haar bezienswaardigheden. Daar open ik wel eens een topic over maar daar reageert nooit iemand op.

De laatste alleraardigste bijdrage in dezen was van de hand van Knuppeltje inzake zijn reis naar Algerije.

Daar noem je ook wat, Knuppeltje?!! Hahaha
Misschien was ik er in die tijd nog niet, toen je nog "normaal" prikte. Ze hebben je wel goed verzuurd hiero, in al die jaren. :p

Ik krijg de "leuke" Ibrah1234! Jippie! :P

super ick
26-08-17, 12:18
Je maakt het niet zwart wit maar er is wel een goede en kwade/verkeerde kant........

SamirPlus
26-08-17, 13:58
Je maakt het niet zwart wit maar er is wel een goede en kwade/verkeerde kant........

En?
Wat wil je nou vertellen, super ziek?