PDA

Bekijk Volledige Versie : "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"



Marsipulami
02-09-17, 11:46
Een juf van een concentratieschool: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

Els Cespedes geeft les op een concentratieschool, en doet dat graag

We zouden Els Cespedes (43) moeten interviewen in plaats van hem, zei MNM-presentator Tom De Cock onlangs*in deze krant. Elke dag spoort de juf van zijn dochter*van Limburg naar Antwerpen, om les te geven in*de moeilijkste buurt van de stad. ‘Je moet de mensen*tijd geven. En niet in paniek raken.’

02-09-17, 07.49u - Lotte Beckers

"Ik ben een meisje uit een boerendorp. Opgegroeid in het Limburgse Meldert, tussen de koeien. Ik heb hier nooit iets naars meegemaakt en bang was ik niet, maar ik trok wel grote ogen toen ik hier twaalf jaar geleden aankwam. In de stad is de mentaliteit anders. Als ze hier het huisvuil komen ophalen, dan kun je niet op de stoep wandelen: alsof de mensen de vuilniszakken uit het raam hebben gegooid. Bij ons zijn er meer regels om je aan te houden. En al die vreemde culturen, die Turkse of Afghaanse winkels. Ik stapte hier een andere wereld binnen.”

In hartje Seefhoek, de meest verpauperde wijk van Antwerpen, zitten we met Els Cespedes op piepkleine kinderstoeltjes. MNM-presentator Tom De Cock had over haar verteld, de juf van het instapklasje van basisschool Sint-Aloysius. “Blij dat ik ben uitgenodigd, maar eigenlijk zouden jullie met juf Els moeten praten.”