PDA

Bekijk Volledige Versie : Hypocriet en racistisch Israel wil de PKK een koerdische staat geven



Liberate
15-09-17, 13:14
Hoe kan dat nou? De PKK staat op de internationale terreurlijst en is verantwoordelijk voor meer dan 40.000 doden. IN tegenstellig tot de Hamas heeft het geen gebied dat bezet wordt gehouden. Zelfs de vn erkent dat.

Hamas niet en de PKK wel. Het masker begint steeds meer van het lelijke gezicht van Israel te vallen.



Israël en het westen, niet de Koerden, hebben baat bij een Koerdische staat

Door
Redactie (http://dutchturks.nl/author/admin/) -

12 sep 2017

http://dutchturks.nl/wp-content/uploads/2017/09/Ayelet-Shaked1111-640x364.jpg


De Israëlische minister van justitie Ayelet Shaked (https://www.dailysabah.com/mideast/2017/09/12/israeli-justice-minister-independent-kurdistan-would-benefit-israel), die eerder al haar steun had uitgesproken voor het opdelen en destabiliseren van het Midden-Oosten in nieuwe gebieden, waaronder de creatie van een “koerdistan”, heeft verklaart dat een onafhankelijk “koerdistan” ten gunste zal zijn van de Israëlische Staat. Andere landen zijn ervan overtuigd dat het opnieuw opdelen van het Midden Oosten niet ten goede zal komen van de Koerden in de regio, maar vooral van het westen en Israël.

Volgens de Israëlische krant Haaretz zegt Shaked “Israël, evenals westerse staten, zullen grote voordelen hebben van de creatie van een koerdische staat”.

Shaked voegde daaraan toe dat de VS ook haar steun zou moeten uitspreken voor een onafhankelijkheidsreferendum, dat gehouden zal worden op 25 september in Irak. De Israëlische minister president Netanyahu heeft ook zijn steun uitgesproken voor een onafhankelijke koerdische staat.

De VS, Turkije, Rusland en Iran zijn onder de landen die tegen het referendum zijn en geloven dat een ander onafhankelijk land zal leiden tot een destabilisatie in de regio.
Shaked, ooit voorstander van het standrechtelijk executeren van Palestijnse moeders, is een omstreden figuur en wordt door critici gezien als een openlijke fascist.

Eerder was het de Israëlische generaal Yair Golan die een zelfde soort opmerking maakte. Golan gaf tijdens een lezing te kennen dat hij de terreurbeweging PKK, verantwoordelijk voor 40.000 doden en etnische zuiveringen, niet als een terreurbeweging beschouwt, maar dat het succes van de PKK het buitenlandbeleid van Israël dient. Golan doelde naar eigen zeggen op de tumultueuze regio Syrië, Irak en Iran en zei daarbij dat een entiteit in die regio ten dienste zou staan van het buitenlandbeleid van de Israëlische Staat.

De uitspraken Van Golan en Shaked staan op één lijn met die van Oded Yinon, een voormalig medewerker van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Yinon schreef in 1982 hoe het buitenlandbeleid van Israël eruit zou moeten zien, wil Israël overleven in de regio. Later werd dit omgedoopt tot het Yinon plan. Hoezeer men in Israël ook beweert dat het “Yinon Plan een nieuwe antisemitische theorie is, die in navolging van de protocollen van de wijzen van Zion, beweert dat het zionisme een supranationale hegemonie wil bewerkstelligen”, kunnen we in de realiteit zien dat het Yinon plan, geschreven in 1982, redelijk accuraat in de buurt komt van het actieve buitenlandbeleid van Israël.

In een passage schrijft Oded Yinon: “Het uiteenvallen van Libanon in vijf provincies dient als een precedent voor de hele Arabische wereld, waaronder Egypte, Syrië, Irak en het Arabisch schiereiland en is al in de maak.

De ontbinding van Syrië en Irak later in etnisch of religieus unieke gebieden, zoals in Libanon, is Israël’s primaire doel aan het Oostfront op de lange termijn, terwijl de ontbinding van de militaire macht van deze staten het belangrijkste doel op korte termijn is. Syrië zal uit elkaar vallen in verschillende staten, in overeenstemming met haar etnische en religieuze structuur, zoals in het huidige Libanon, zodat er een Sjiitisch Alevitische staat langs de kust ontstaat, een Soennitische staat in het Aleppo gebied, een andere Soennitische staat in Damascus die vijandig staat tegenover de noordelijke buren, en een staat voor de Druzen die ook een staat zullen opzetten, misschien wel in onze [sic] Golan en zeker in Hauran in het noorden van Jordanië. Deze stand van zaken zal de garantie zijn voor vrede en veiligheid in het gebied op lange termijn, en dat doel is vandaag de dag al binnen ons bereik.”

Israël en het westen, niet de Koerden, hebben baat bij een Koerdische staat - DutchTurks.nl | Nieuws & Opinie (http://dutchturks.nl/israel-en-het-westen-niet-de-koerden-hebben-baat-bij-een-koerdische-staat/)

Liberate
15-09-17, 18:50
Hahaha jezus crhistus....de zionisten hebben het allemaal uitgestippeld. Je zou bijna spreken van een militaire precisie.



De ontbinding van Syrië en Irak later in etnisch of religieus unieke gebieden, zoals in Libanon, is Israël’s primaire doel aan het Oostfront op de lange termijn, terwijl de ontbinding van de militaire macht van deze staten het belangrijkste doel op korte termijn is. Syrië zal uit elkaar vallen in verschillende staten, in overeenstemming met haar etnische en religieuze structuur, zoals in het huidige Libanon, zodat er een Sjiitisch Alevitische staat langs de kust ontstaat, een Soennitische staat in het Aleppo gebied, een andere Soennitische staat in Damascus die vijandig staat tegenover de noordelijke buren, en een staat voor de Druzen die ook een staat zullen opzetten, misschien wel in onze [sic] Golan en zeker in Hauran in het noorden van Jordanië. Deze stand van zaken zal de garantie zijn voor vrede en veiligheid in het gebied op lange termijn, en dat doel is vandaag de dag al binnen ons bereik.”

super ick
16-09-17, 11:23
Ik heb geen enkele band met de Israëlische agenda maar ik ben wel voor een eigen staat voor de Koerden.
Het westen heeft de grenzen in het MO samengesteld vanachter een tekentafel waardoor de Koerden verdeeld zijn geraakt in vier aparte landen. Een drama voor de Koerden.

Liberate
18-09-17, 13:29
Ik heb geen enkele band met de Israëlische agenda maar ik ben wel voor een eigen staat voor de Koerden.
Het westen heeft de grenzen in het MO samengesteld vanachter een tekentafel waardoor de Koerden verdeeld zijn geraakt in vier aparte landen. Een drama voor de Koerden.



Bestond Koerdistan dan echt? En waarom is dat land verdeeld? Het Westen was de winnaar van wo1. Daarom snap ik het niet. Het Westen zou toch wel zo eerlijk zijn om ´Koerdistan´ terug te geven?



Mocht Koerdistan echt hebben bestaan dan mag het Westen zich echt schamen. Weer een conflict dat tot op de dag van vandaag voortsleept met duizenden doden tot gevolg en wellicht een onschuldige vrijheidsstrijder (Ocalan) achter slot en grendel,door............het Westen.

Sorry,ik kan er niks anders van maken.

Umarvlie
18-09-17, 16:47
He ja, laten we nieuwe grenzen tekenen in het M-O. Kunnen we gelijk van Israel af. Goed idee.

Hawa
18-09-17, 18:18
In die tijd ver in het verleden in die tijden van Andaloes had je inderdaad Koerdistan.
In die tijden van de Almyjaden.

Koerdistan is langer in het leven dan de Turkse staat,die uitgeroepen ging worden door Attah Turk,voorheen Anatolie!

Attah Turk wilde ook het Koerdische land zelfbeschikking gaan geven maar dit is nooit gebeurd.

Zelf Erdogan heeft dit volk misleidt en bedrogen....

Dus....deze bevolkingsgroep die allerlei vreselijke progroms heeft doorstaan en ook nog die gifgolf in Allabajah is bij de beesten dus af.
Als Koerdistan die vrijbrief krijgt voor zelfstandigheid en zich zelf kan uitroepen in haar eigen staat is dat alleen maar meer dan welkom.
Mede doordat dit gebiedt heel veel olie rijkdommen en vooral nog meer kostbare bodemschatten bezit.
Maar door het verdeel en heers systeem en geschied vervalsing is Koerdistan nog steeds het volk dat beticht wordt van moord en doodslag. Dit geheel aan beschuldiging kan je aan al die tegenpartijen dus gaan geven in al die grensgebieden.
Koerdistan grenst aan Turkije,Iran en Syrie!!

Het rijk Koerdistan was er al voor die islam!

fijne dag.....

Liberate
18-09-17, 19:50
Dat komt ervan als je meer kletst dan leest.

Retorische vragen. Sterker nog,die gehele post was sarcastisch bedoeld.

Liberate
18-09-17, 20:22
In die tijd ver in het verleden in die tijden van Andaloes had je inderdaad Koerdistan.


Heb je ook een bron? IK kan niks terug vinden.

Ibrah1234
19-09-17, 08:04
He ja, laten we nieuwe grenzen tekenen in het M-O. Kunnen we gelijk van Israel af. Goed idee.

Het is toch één grote bak ellende in het M-O. Wellicht is het een optie om van de gehele regio Groot-Israel te maken zodat de inwoners in de slipstream van de Joden meegenomen kunnen worden in de vaart der volkeren. :rolleyes:

De olierijke velden van Saoedi-Arabië kunnen we dan opnemen in het Koninkrijk der Nederlanden zodat onze welvaart de komende 50 jaar is gegarandeerd. :hihi:

Ibrah1234
19-09-17, 08:13
Het rijk Koerdistan was er al voor die islam!.

Het Koninkrijk Israël ook. Ze hebben echter pech gehad dat anderen 4000 jaar later hun religie hebben gejat, gekopieerd en aangepast met andere profeten. Daarom zitten we nu met de gebakken peren.

Liberate
19-09-17, 15:01
Het Koninkrijk Israël ook. Ze hebben echter pech gehad dat anderen 4000 jaar later hun religie hebben gejat, gekopieerd en aangepast met andere profeten. Daarom zitten we nu met de gebakken peren.

Verdiep je eens in de oude boeken van de Joden ( nergens te vinden,maar citaten wel) waarin een Rabijn zich tot de Islam heeft bekeerd nadat ie wist dat er volgens die joodse boeken nog één grote profeet zou komen. De Joden hebben het zelf voorspelt.

En wie was die laatste profeet? Ja profeet Mohammed ( vzmh).


Onoptic; Israel is niet meer geloofwaardig als het een legitieme verzetsgroep ( Hamas) als terroristen kwalificeert en die zelfde PKK ( wat om op de internationale terrorisme lijst staat) impliciet erkent als een verzetsbeweging.

Liberate
19-09-17, 15:04
https://www.amnesty.nl/actueel/reports-israeli-government-plans-to-retaliate-against-amnesty-international-over-settlements-campaign

Ibrah1234
19-09-17, 15:22
Verdiep je eens in de oude boeken van de Joden ( nergens te vinden,maar citaten wel) waarin een Rabijn zich tot de Islam heeft bekeerd nadat ie inzag dat er volgens die joodse boeken nog één grote profeet zou komen. De Joden hebben het zelf voorspelt.

En wie was die laatste profeet? Ja profeet Mohammed ( vzmh).

Je vergeet Jezus. En die zei ook al dat vele valse profeten zouden volgen na hem. Die claimde ook the one and only te zijn.

Ik respecteer eenieder zijn/haar geloof maar de christenen en moslims hebben het Joods oer geloof gekaapt en aangepast. Knip en plakwerk. Daardoor kent dat klein volkje op haar grondgebied al 2000 jaar ellende. Ineens zaten die Joden met heilige plaatsen van andere religies op hun grondgebied.

Als Jezus en Mohammed vanuit het boeddhisme zouden zijn voortgekomen, onmogelijk maar toch, zou inzake Israël er geen haan naar kraaien.

Liberate
19-09-17, 15:36
Het gaat mij om wat de joodse boeken. De profetie waarin een laatste grote profeet zou komen.

Vóórdat Jezus was geboren.


Je vergeet Jezus. En die zei ook al dat vele valse profeten zouden volgen na hem. Die claimde ook the one and only te zijn.

Ik respecteer eenieder zijn/haar geloof maar de christenen en moslims hebben het Joods oer geloof gekaapt en aangepast. Knip en plakwerk. Daardoor kent dat klein volkje op haar grondgebied al 2000 jaar ellende. Ineens zaten die Joden met heilige plaatsen van andere religies op hun grondgebied.

Als Jezus en Mohammed vanuit het boeddhisme zouden zijn voortgekomen, onmogelijk maar toch, zou inzake Israël er geen haan naar kraaien.

Ibrah1234
19-09-17, 15:42
Het gaat mij om wat de joodse boeken. De profetie waarin een laatste grote profeet zou komen.

Vóórdat Jezus was geboren.

Matteüs (https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Matte%C3%BCs) 7:15 geeft aan dat deze profeten net alsof zullen doen.




"Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn."



In Matteüs (https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Matte%C3%BCs) hoofdstuk 24, vers 4-44 vertelt Jezus op de Olijfberg (https://nl.wikipedia.org/wiki/Olijfberg) wat de voortekenen zijn voor zijn wederkomst (https://nl.wikipedia.org/wiki/Wederkomst_van_Jezus). Zo is één van de voortekenen dat er vele valse profeten zullen komen (Matth. 24:4-5):



"4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden."."



En in Mattheüs 24:23 zegt Jezus:




"23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet."




In het Oude Testament onder Koningen 22

Ik denk persoonlijk dat er duizenden profeten zijn geweest na Jezus en Mohammed maar dat de meeste op de brandstapel zijn gegooid of op andere wijze over de kling zijn gejaagd.

Liberate
19-09-17, 17:21
Matteüs (https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Matte%C3%BCs) 7:15 geeft aan dat deze profeten net alsof zullen doen.




"Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn."



In Matteüs (https://nl.wikipedia.org/wiki/Evangelie_volgens_Matte%C3%BCs) hoofdstuk 24, vers 4-44 vertelt Jezus op de Olijfberg (https://nl.wikipedia.org/wiki/Olijfberg) wat de voortekenen zijn voor zijn wederkomst (https://nl.wikipedia.org/wiki/Wederkomst_van_Jezus). Zo is één van de voortekenen dat er vele valse profeten zullen komen (Matth. 24:4-5):



"4 Jezus antwoordde hun: ‘Pas op dat niemand jullie misleidt. 5 Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de messias,” en ze zullen veel mensen misleiden."."



En in Mattheüs 24:23 zegt Jezus:




"23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet."




In het Oude Testament onder Koningen 22

Ik denk persoonlijk dat er duizenden profeten zijn geweest na Jezus en Mohammed maar dat de meeste op de brandstapel zijn gegooid of op andere wijze over de kling zijn gejaagd.

Het zijn in totaal 30.000 geweest. En wat jij schrijft is niet hetgeen ik bedoel met oude joodse ´boek´. :maf3:


Voor de rest boeit het allemaal niet.

Israel moet zich terugtrekken vanachter de bestandslijn van ´67 conform de eisen van de i.g. en vn-resoluties.


Punt.


Wat vind jij het zionistische plannetje om een Koerdistan te creeren?

Ibrah1234
19-09-17, 22:13
Wat vind jij het zionistische plannetje om een Koerdistan te creeren?

Ik heb inzake dezen niet echt een mening. Ik weet dat er Koerden bestaan maar tot daar reikt mijn kennis.


Israel moet zich terugtrekken vanachter de bestandslijn van ´67 conform de eisen van de i.g. en vn-resoluties.

Het zal je wellicht verbazen maar daar kan ik me wel in vinden vermits het hele gesodemieter dan ook eens ophoudt en Israël veiligheidsgaranties krijgt van alle betrokken partijen.

Liberate
19-09-17, 23:36
Ik heb inzake dezen niet echt een mening. Ik weet dat er Koerden bestaan maar tot daar reikt mijn kennis.

.

Ik ook niet.


Het zal je wellicht verbazen maar daar kan ik me wel in vinden vermits het hele gesodemieter dan ook eens ophoudt en Israël veiligheidsgaranties krijgt van alle betrokken partijen.


Het verbaasd me wel ja. Wel sportief van je. :duim:


Wat betreft de veiligheidsgaranties ben ik het met je eens. Maar Israel wil ze de kans niet eens geven. Hamas heeft haar program gewijzigd en wil Israel niet vernietigen ( meer). Wat op zich al knap is van Hamas. En Israel reageerde daar heel wantrouwig op,wat ik heel erg jammer vind.

Hamas wil nu op vreedzame wijze verzet plegen tegen de bezetting staat in haar nieuwe program. Israel moet daar op anticiperen. En Hamas op zijn beurt Israel als staat erkennen. Maar Israel durft of wil die stap niet zetten. Ze vinden het best allemaal. Ze blijven de boel daar treiteren en meer kolonisten en nederzettingen bouwen tegen de resoluties van de vn en tegen de oproepen/eisen van de i.g..

En dan moeten wij er niet raar van opkijken als de Palestijnen dit niet tolereren.


De Palestijnen krijgen niet eens de kans van Israel om onafhankelijk naast elkaar te leven. Wie zegt niet dat het geweld dan aanzienlijk minder wordt? Hamas heeft haar program veranderd en het eist nu alleen terugtrekking van het bezettingsleger(IOF) uit de bezette gebieden vanachter de bestandslijn van ´67 en dus niet inclusief Israel,wat in haar vorige program wel het geval was..

Dit is toch een weggegooide kans op vrede of op zn minst een gemiste kans voor open doel de relaties wat aan te halen,al is het op laag niveau?

Hawa
20-09-17, 15:37
Salaah al Dien (Saladin,1169-1193.

In Egypte duurde de heerschappij van de Fatimiden tot 1174,toen zij van de troon werden gestoten door Salaah al-Dien
(Saladin 1169-1193),een legeraanvoerder van Koerdische origine. De machtswisseling bracht een verandering van religieuze binding met zich mee. De Fatimiden hadden tot de isma illitische tak van het sjiisme behoord,maar Salaah al-Dien was een soenniet en hij slaagde erin de kracht van de godsdienstig vuur van de Egyptische en Syrische moslims te mobiliseren om de Europese kruisvaarders die aan het eind van de 11de eeuw christelijke staten in Palestina en aan de Syrische kust hadden gesticht te verslaan. De door Salaah al-Dien gestichte dynastie,die van de AYYoebiden,regeerde over Egypte van 1169 tot 1252,over Syrie tot 1260 en over een deel van West-Anatolie tot 1229

fijne dag iedereen...

Al Sawt
05-10-17, 21:18
Israel treft hier geen blaam. Ze profiteren van een geopolitieke situatie die kansen biedt.

De grootste schuldige is niemand anders dan de hond van Saddam Hoessein. Met zijn oorlogszuchtige agenda jegens Iran en Koeweit, heeft hij belangrijkste prioriteit uit het oog verloren. Namelijk het ontwikkelen en opzetten van een nucleaire afschrikkingsmacht met een machtig conventioneel leger. Inspanningen die hij trof waren ver gevorderd.
Maar helaas teniet gedaan door de Iraakse invasie van Koeweit. Zonder bezetting van Koeweit zag MO er anders uit. En hadden de Palestijnen misschien minder last van Zionistische juk.
Ik heb geen enkele band met de Israëlische agenda maar ik ben wel voor een eigen staat voor de Koerden.
Het westen heeft de grenzen in het MO samengesteld vanachter een tekentafel waardoor de Koerden verdeeld zijn geraakt in vier aparte landen. Een drama voor de Koerden.

Ben je ook voorstander van een onafhankelijk Friesland, Catalonie, Venetie, Po vlakte, Baskenland, Corsica of Bretagne?

knuppeltje
06-10-17, 10:16
Ben je ook voorstander van een onafhankelijk Friesland, Catalonie, Venetie, Po vlakte, Baskenland, Corsica of Bretagne?

Dat gaat nog lang niet ver genoeg. We moeten weer terug naar de goeie ouwe tijd van de stadstaten. Dat die dan constant met elkaar aan het oorlogje spelen waren met alle gevolgen van dien was dan wel zo, maar spannend was het zeker. :schreeuw:

Olive Yao
06-10-17, 10:20
Dat gaat nog lang niet ver genoeg. We moeten weer terug naar de goeie ouwe tijd van de stadstaten. Dat die dan constant met elkaar aan het oorlogje spelen waren met alle gevolgen van dien was dan wel zo, maar spannend was het zeker. :schreeuw:

Net zo spannend als voor de koerden in Turkije en Irak?

knuppeltje
06-10-17, 10:57
Net zo spannend als voor de koerden in Turkije en Irak?

Regelmatig wel ja. En dat gedurende honderden jaren.

Hawa
06-10-17, 18:36
Koerden zijn mensen die leven op grenzen.
Iraanse koerden spreken geen Turks en andersom ook niet.

Iraakse koerden spreken geen Turks maar Arabisch.

Turkse koerden spreken die taal van uit het westen:

De allergrootste fout is gemaakt door de Nationalisten. Ook Attah Turk heeft die volkeren belazert.
Vooral die koerden die werden niet meer als een broedervolk gezien. In het Ottomaanse rijk waren het nog broeder en zusters die bij dit rijk hoorden.
Alles is vernietigt.

Het gaat toch om het geld wat er in die grond zit. Daar gaat het toch om.
Saddam Hoessein met zijn Baath-partij waar iedereen in moest zijn vertegenwoordigt.
Om maar in dit systeem te passen,om vooral werk en macht.

Zo heeft hij ook Barzani vertegenwoordigd in zijn olie industrie.

Koerden zijn verschillende soorten stammen in talen en oorsprong.
Het is wel een volk maar van verschillende stromingen en tradities.

Het geld en die macht is het land waarop ze dus wonen en waarom al die oorlogen dus gaan.

Men heeft wel eens vertelt dat die koerden niet te vertrouwen waren omdat het spionnen waren van de vijand,omdat die koerden op al die grenzen woonden.

Koerden zijn geen Palestijnen die al jaren lang woonden in Palestina.
Maar door die machtsovername vanuit het westen om de Ottomanen weg te roeien uit die gebiedsdelen had men Arabieren dus nodig.
En met die Arabieren zijn destijds afspraken gemaakt en die afspraken zijn ze echter nooit nagekomen.
Net zoiets als hier met de Molukkers is gebeurd.
Vervalsingen van afspraken.

En vanuit die afspraken leven al die Palestijnen dus in afvoerputjes.
Mensen die voor hun vrijheid gingen strijden werden ineens terroristen!!

Nou dit weten we nu wel wat terroristen zijn.

Het gevolg van het westen,op allerlei mensen,jonge mensen,die nergens meer in geloven, alleen in die jihad omdat dit ook in het grote boek koran dus staat.

En dit grote boek koran heeft wel bloed aan haar handen maar dat andere boek de bijbel moet zich schamen hoe zij in die geloof anderen over de kling hebben gejaagd. Geen respect maar afmaken.
Het naar de kerk gaan en oeverloos slaven handel doen.
Omdat je huid minder is dan de mijne.
Alles is minder.
Zelf nu zie het,minder zijn dan de mijne.

Het geld moet terug,en Palestina het land van etnische zuiveringen moet herstelt gaan worden, in die naam van onze democratische waarden en normen.

Zo niet
wel niet
ach niet
zo niet.

En al die citrus vruchten vernietigt
olijfbomen omgehakt
in het geheel
en gekrakeel mijn staat
is meer waard dan de jouwe.

Zie die mens dan staan bij die oorsprong der beginnen
zie mij al springen
om dat vijgenblad rondom mijn hemelse paradijs
niet wijs
en nog steeds
die prijs betalen
voor
beloofde land
in
etnische zuiveringen.

Zeg niet is terror
mensen zijn niet terror
maar vrijheidstrijders
voor
hun land
in die geur
in
spiritualiteit
en dit land
met kinderen onder de maat
telt alle kwaad
ook in wederzijdse onderdrukking
en die onderdrukking
kent geen grenzen meer.

Zie die mannen in die daish
die dwazen
komen van die planeet
die planeet
die democratisch
heet.

fijne dag iedereen.....