PDA

Bekijk Volledige Versie : Opnieuw doden door geweld in bezette gebieden ( Palestina)

Liberate
26-09-17, 18:12
https://nos.nl/artikel/2194841-drie-israelische-beveiligers-gedood-bij-palestijnse-aanslag.html

Soldim
27-09-17, 09:09
De IsraŽlische regering weet de aanslag aan de Palestijnse president Arafat.

Hmmmm. Niet echt nieuws van de dag.....

Liberate
27-09-17, 14:02
Hmmmm. Niet echt nieuws van de dag.....

Was een foutje. Ik heb nu wel de goede bericht geplaatst.

knuppeltje
28-09-17, 09:58
De meesten van die 255 Palestijnen die het leger sinds september 2015 doodschoot waren aanvallers, zegt het IsraŽlische leger.

Maar hoeveel is de meerderheid in dit geval? Die anderen die niet aanvielen, waarom schoten ze die dan dood? Maar als soldaat moet je het daar al heel erg bont maken tegenover Palestijnen wil je daarvoor gestraft worden.

Hawa
29-09-17, 17:58
Deze dader bleek psychisch in de war. Maar doordat hij in de war is heeft Israelische regering geen mededogen.
Ik weet het niet maar familieleden die een huis hebben wonen nu onder de blote hemel.
Daders worden gestraft met de dood en het bezit het huis wordt kort gewiekt.
Niemand die er iets van vind.
Het doet maar
het is toch te erg voor woorden
dat je
er niks van af weet
en als je afweet
ben je ook
psychische in de war
of
die hater

Is niet te doen
dit volk
het volk
het eeuwige volk
dat
haar
godsdienst
te danken heeft
aan
Jaweh!

Het beloofde land
het smijt die anderen eruit
die Nationalisten
maar achwat
je wordt
zelf
fascistische
leider
mag niet
zeggen
toch
anti-semiet
met al je verdriet
e je volk
en je kinderen..

Vrede godverdomme
komt die Vrede er godverdomme nog een keer.....

fijne dag iedereeen.....

super ick
05-10-17, 04:27
Als Hamas de wapens weg doet is het morgen vrede. Als IsraŽl morgen de wapens weg doet wordt het weggevaagd.

knuppeltje
05-10-17, 09:37
Als Hamas de wapens weg doet is het morgen vrede. Als IsraŽl morgen de wapens weg doet wordt het weggevaagd.

Heel duidelijk, maar vooral simpel.

mark61
05-10-17, 19:32

Nee en nee. Volstrekte kul.

Hawa
06-10-17, 16:11
In Israel wordt het er niet beter op met die Netanyahu die vooral bang is voor extreem-rechts. Hij speelt die kolonialisten in de kaart.
En dan zich beroepen op het oude vertrouwde beloofde land. Is gewoonweg discriminatie alom.
Maar met Trump als zijn maatje is de maat nu wel vol met zijn neo-liberale beleid.

Ik ben benieuwd wat Nederland er aan gaat doen met haar nieuwe coalitie regering: CDA,D66,VVD en Christelijke Unie..

Volkeren onderdrukken in etnische zuiveringen dienen bestraft te gaan worden.

Misschien moeten we de Verenigde Naties ook maar op de schop zetten.
Deze VN werd gesticht naar de tweede wereld-oorlog.

Het gedogen van de VN voor het land Israel is voor mij nog steeds het oog van het kwade.

En dit dient veranderd te gaan worden.
Etnische zuiveringen dienen veroordeeld te gaan worden.
Al die Palestijnen die van af 1948 of zeg maar hier al voor door groeperingen van zionisten uit hun huis en haard zijn verdreven moeten genoegdoening krijgen en een plek krijgen in een veel beter bestaan.
Met huizen en wegen,scholen en geld vanuit het westen die deze etnische zuiveringen op hun geweten hebben.

Al die kampen sluiten en al die mensen laten wonen op het recht van het volkeren systeem.

Niet zo moeilijk.

fijne dag iedereen....

Ibrah1234
06-10-17, 16:28
Zo kun je geen eigen staat beheren. Het is puur pesterij van IsraŽl. Iedere keer meer land inpikken terwijl niemand ingrijpt. We moeten IsraŽl niet langer meer steunen en als bevriende natie zien.

Ik vind dat hypocriet. We doen ook immers zaken met Marokko en China en beiden zijn het bezetters van respectievelijk de Westelijke Sahara en Tibet.

Lijkt wel een vreemdsoortige fetisj die eenzijdige belangstelling voor IsraŽl.

Hawa
06-10-17, 17:42
Hypocriet? China is van oorsprong geen kolonisator. En Marokko al helemaal dus niet.

Het grotere geheel ligt bij het westen. Na het Ottomaanse rijk al die grenzen met de meetlat invullen vanwege het geld.
In het westen de verlichting verspreiden en democratische normen en waarden in het vaandel roepen terwijl men on-democratische systemen in het vaandel hield.

Iran! Mosqadeh vermoord, en door het westen die weggestuurde sjah weer terugsturen.
De olie voor een appel en een ei binnengehaald.

Het democratische westen heeft bloed aan haar handen.

Iran is nu volkomen islamitisch! Hiervoor gewoon democratisch op hun seculiere manier.

Het westen heeft alles kapot gemaakt.

Als je denkt ik ben suiker oompje en je denkt dat je eigen bedrijf suiker is. Dan bederf je je eigen gebit.

Nou zo is het maar net.

fijne dag iedereen.....

Ibrah1234
06-10-17, 23:23
Wat is de standpunt van de VN inzake WS en Marokko?

De bevolking van de Westelijke Sahara middels een volksraadpleging zelf te laten beslissen over eventuele zelfbeschikking en de toekomst van hun land. Resolutie 690 welke unaniem is aangenomen.

Resolutie 380 VN (1975) roept de Marokkanen op zich terug te trekken uit de Westelijke Sahara althans de deelnemers aan de mars.

Resolutie 690 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (https://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_690_Veiligheidsraad_Verenigde_Naties#Inh oud)

Ibrah1234
07-10-17, 02:09
Te vaag dit.

Zelfbeschikkingsrecht WS zoals verwoord in VN resolutie is niet vaag.

Hawa
07-10-17, 18:24
Die VN (Verenigde Naties) van tegenwoordig spoort niet,in het verleden ook al niet.
Het heeft met stemmen te maken. In die organisatie.
Voor/tegen/onthoudingen/ Het is nooit unaniem.

Las vandaag over Internationaal Strafhof,aanklager Luis Moreno Ocampo.

onderzoek naar misdaden van de Israelische bezetting.

Geen onderzoek: dit kan niet omdat ze geen officiele staat zijn,kunnen de Palestijnen voorlopig geen beroep doen op het Strafhof.

artikel van vandaag NRC-Handelsblad 7-10-2017.

Palestijnse autoriteit wil Israel dus aanklagen, maar dit.....is toch te erg voor woorden.(geen staat???)
fijne dag iedereen....

knuppeltje
08-10-17, 09:37
Nee. Ik ben niet voot een boycot van IsraŽl. Een boycot treft namelijk vooral de bevolking.

Liefst vandaag nog.

Met de joodse bevolking heb ik geen enkel medelijden zolang die het met zo'n grote meerderheid eens is met de racistische apartheidspolitiek van haar regering.

Hawa
10-10-17, 18:28
Priet Praat! Israel heeft alle troeven open staan. Het linkt iedereen als het om hun staat dus gaat. Overal loeren jihadisten om die staat naar de verdoemenis te torpederen.

Er is genoeg bloed gevloeid, maar nog niet goed genoeg aan het bloed dat vanuit die oeroude teksten bewandeld worden en er nog genoeg aan gelovigen berijdt zijn tekst in die tekst te waarborgen.

Boycotten of wat dan ook zal nooit iets oplossen.
Het oplossen is die massa aan denken in het beloofde land,
het weergalmen in teksten
oeverloos
je tekst kwijt,
die galg
die er hangt!

fijne dag iedereen....

super ick
15-10-17, 10:46
Heel goed gezien Rob.

Hawa
17-10-17, 18:14
Op dit moment.
In deze sores.
Boycotten!

Op al die grenzen
loerende
wolven
vanuit
hoeken
die totaal niet hanteerbaar zijn.

Haat
is
nog
nooit
zo vol met die
haat geweest.

Jammer dat je op dit moment
iedereen oproept
naar die keuze
die er niet
is.

Haat
is haat
en verdwijnt dus nooit
wordt alleen maar erger.

Mooie woorden Rob
je loopt achter de lijkwagen aan.

fijne dag iedereen....

abdelbenaouch
17-10-17, 21:12
De tweestaten oplossing is de beste.

mark61
19-10-17, 20:29
Hypocriet? China is van oorsprong geen kolonisator. En Marokko al helemaal dus niet.

Jawel, allebei. Je kletst maar wat.

mark61
19-10-17, 20:33
Niet alle joden staan achter het regeringsbeleid.

Maar wel 99%. De steun voor linkse partijen als Merets en organisaties als B'tselem is tot het minimum gedaald.

IsraŽl heeft een enorme ruk naar rechts doorgemaakt de laatste pakweg 20 jaar. Het regeringsbeleid wordt breed gesteund, behalve door extremisten die het allemaal nog veel te soft vinden.

Er is geen hoop en het westen vindt het allemaal prima. Wijzen naar andere landen helpt niet.

Het punt is dat het beeld wordt geschapen en onderhouden dat IsraŽl 'net als ons' is. Een vrolijk democratie met mensenrechten.

Dat is het NIET. Het is hoogstens een net wat minder gore bedoening dan de buurlanden. Dat maakt het des te wranger. De suggestie, de pretentie van beschaving. Lamenietlachen. Van smerige dictaturen verwacht je niks anders. Maar dat doen alsof IsraŽl beschaafd is komt me mijn strot uit.

IsraŽl runt twee open-lucht-concentratiekampen en daarmee uit.

super ick
20-10-17, 10:59
Maar wel 99%. De steun voor linkse partijen als Merets en organisaties als B'tselem is tot het minimum gedaald.

IsraŽl heeft een enorme ruk naar rechts doorgemaakt de laatste pakweg 20 jaar. Het regeringsbeleid wordt breed gesteund, behalve door extremisten die het allemaal nog veel te soft vinden.

Er is geen hoop en het westen vindt het allemaal prima. Wijzen naar andere landen helpt niet.

Het punt is dat het beeld wordt geschapen en onderhouden dat IsraŽl 'net als ons' is. Een vrolijk democratie met mensenrechten.

Dat is het NIET. Het is hoogstens een net wat minder gore bedoening dan de buurlanden. Dat maakt het des te wranger. De suggestie, de pretentie van beschaving. Lamenietlachen. Van smerige dictaturen verwacht je niks anders. Maar dat doen alsof IsraŽl beschaafd is komt me mijn strot uit.

IsraŽl runt twee open-lucht-concentratiekampen en daarmee uit.

Door wie wordt dat beeld dan geschapen?? Als ze zo'n houding hadden gehad waren ze allang verdwenen. Feit is dat IsraŽl in een zeer vijandige omgeving ligt. Of dat volledig aan henzelf te wijten is betwijfel ik zeer.

Dat ze politiek onevenredig hard aangepakt worden tov andere landen is 1 ding dat zeker is. Neem het aantal schurkenstaten in de wereld en zie het aantal VN resoluties tegen hen en vergelijk deze met de resoluties tegen IsraŽl. Je zou bijna gaan denken dat het het enige conflict in de wereld is.

Die openluchtgevangenis is heel eenvoudig op te lossen door Egypte hoor. Alleen zitten die ook niet op hun broeders te wachten. Vast en zeker onder druk van IsraŽl.

knuppeltje
20-10-17, 13:05
Door wie wordt dat beeld dan geschapen?? Als ze zo'n houding hadden gehad waren ze allang verdwenen. Feit is dat IsraŽl in een zeer vijandige omgeving ligt. Of dat volledig aan henzelf te wijten is betwijfel ik zeer.

Dat ze politiek onevenredig hard aangepakt worden tov andere landen is 1 ding dat zeker is. Neem het aantal schurkenstaten in de wereld en zie het aantal VN resoluties tegen hen en vergelijk deze met de resoluties tegen IsraŽl. Je zou bijna gaan denken dat het het enige conflict in de wereld is.

Die openluchtgevangenis is heel eenvoudig op te lossen door Egypte hoor. Alleen zitten die ook niet op hun broeders te wachten. Vast en zeker onder druk van IsraŽl.

Die extremen zijn voor IsraŽl een zegen, althans vanuit hun standpunt. Door zich zich zogenaamd iets gematigder op te stellen dan dat gajes, wil IsraŽl zich voordoen als zijnde zeer vredelievend. Ondertussen steunen ze die extremisten met alle denkbare middelen en zorgen ze ervoor dat elke onderhandeling onmogelijk wordt.
Het is compleet een gotspe, want IsraŽls opvatting over vrede is: alle Palestijnen opgerot naar andere oorden, die extremisten komen daarbij goed van pas.

Blijkbaar wil jij ook nog steeds jouw mooie vredelievende duit in het zakje doen en komt je weer eens voor de zoveelste keer met Egypte als deportatieoord voor de Palestijnen aanzetten.

super ick
20-10-17, 15:33
Die extremen zijn voor IsraŽl een zegen, althans vanuit hun standpunt. Door zich zich zogenaamd iets gematigder op te stellen dan dat gajes, wil IsraŽl zich voordoen als zijnde zeer vredelievend. Ondertussen steunen ze die extremisten met alle denkbare middelen en zorgen ze ervoor dat elke onderhandeling onmogelijk wordt.
Het is compleet een gotspe, want IsraŽls opvatting over vrede is: alle Palestijnen opgerot naar andere oorden, die extremisten komen daarbij goed van pas.

Blijkbaar wil jij ook nog steeds jouw mooie vredelievende duit in het zakje doen en komt je weer eens voor de zoveelste keer met Egypte als deportatieoord voor de Palestijnen aanzetten.

Wat is dat dan? Dat 'Israel' dat zich zo gewillig door extremen laat leiden. De politiek? De Joden?

mark61
20-10-17, 19:19
Door wie wordt dat beeld dan geschapen??

Door iedereen toch? Door IsraŽl zelf natuurlijk, en 99% van de politici en burgers in westerse landen vinden dat IsraŽl fantastisch is. Ja, ze doen wel eens wat fout, maar het zij ze vergeven, want ze zijn zo zielig, want de regio wil ze weghebben en doodmaken.

Als er iemand hier wat van zegt wordt ie subiet voor antisemiet uitgemaakt. Heb je die rel(len) in Engeland meegekregen de laatste jaren? Onlangs was er een spreker op een Labour-bijeenkomst (een jood nota bene) die wat lelijks zei over IsraŽl en iedereen in Engeland viel over hem en de Labour-partij heen. De partij haastte zich dan ook in de fermste bewoordingen afstand te nemen van de man. Het was werkelijk ongehoord.

Feit is dat IsraŽl in een zeer vijandige omgeving ligt. Of dat volledig aan henzelf te wijten is betwijfel ik zeer.

Als IsraŽl in een zeer vijandige omgeving 'ligt' dan is het omdat ze bovenop andere mensen en staten die daar al waren zijn gaan liggen. Wat zou jij ervan vinden als een bende kolonisten / immigranten / indringers een staat begonnen in Nederland? Vertel mij eens? Dat ze Den Haag en Rotterdam zouden ontvolken door de bevolking deels uit te roeien en de rest te verdrijven? Dat ze het hele land bezetten en ons, de inboorlingen, als oud vuil behandelen? Dat ze Friesland en Gelderland bezetten, dat intussen volzit met vluchtelingen, en de mensen daar het normaal leven onmogelijk maken? Een hek eromheen en totale controle over wat er in en uitkomt? Met zorgvuldige calculatie van hoeveel calorieŽn ze per kampbewoner binnen laten om afsterven te voorkomen?

Kan jij zo'n gedachtenexperiment nou echt niet voltrekken? Wat is dat toch, die blinde vlek?

Vind je het gek?

Dus ja, dat hebben ze 100% aan zichzelf te wijten.

Ja dat weten we nou wel. Hoezo aanpakken? Je hebt het over machteloze resoluties. IsraŽl wordt op geen enkele manier 'aangepakt'. Hoe kom je erop? Doe nou eens eerlijk. Aanpakken? Wat dan? Is er een totale boycot? Blokkade? Organiseert de VS er staatsgrepen? Steunt de VS de PLO en Hamas, om het regime te ondermijnen? Chanteert de VS Europa om te zorgen dat wij geen handel met IsraŽl drijven?

Waar heb je het in vredesnaam over?

Wijzen naar ander tuig met zijn eigen problemen helpt niet. Het gaat er nou net om dat Egypte een erkende schurkendictatuur is, maar IsraŽl zogenaamd beschaafd, westers, net als wij, leuk om mee te voetballen en te songfestivallen.

Jij komt al decennia met dezelfde crap. Verzin eens wat nieuws.

Door bijvoorbeeld eens daadwerkelijk in te gaan op wat ik zeg. Door toe te geven dat ik de realiteit weergeef, geen fantasie.

mark61
20-10-17, 19:23
Feit is dat IsraŽl in een zeer vijandige omgeving ligt.

Dit is trouwens gelul. IsraŽl heeft vredesverdragen met Egypte en JordaniŽ. Zijn allebei dikke vriendjes met I., wat ze ook beweren. Libanon is machteloos; de regering is braaf, alleen Hezbollah is wel eens minimaal lastig, als een vlieg die je wegwappert.

SyriŽ, nog afgezien van de afgelopen jaren, heeft nooit iets vijandigs tegen I. gedaan sinds 1973. SA en de GCC zijn stiekeme vriendjes van IsraŽl.

Dus waar is die 'zeer vijandige omgeving' van jou? Iran? Dat gebrul op niks af vanuit Teheran? Waar ze trouwens niet eens zoveel geks zeggen; ze vinden dat dat onderdrukkende regime moet opteren. Groot gelijk.

Waarom moet Egypte meewerken aan IsraŽl's etnische zuivering? Dat vind jij wel koosjer?

Of is dat weer van dat 'die Arabieren zijn net konijnen, ze zitten overal, ze hebben ruimte zat, waarom schikken ze niet wat in'? Van dat soort casual racisme?

Geef me ťťn goede reden waarom Egypte zou moeten meewerken aan misdaden tegen de menselijkheid.

mark61
20-10-17, 19:32
Wat is dat dan? Dat 'Israel' dat zich zo gewillig door extremen laat leiden. De politiek? De Joden?

Wat bedoel je? Ze laten zich niet leiden, ze zijn extreem. Gewoon, omdat het kan.

Vroeger, eind 20e eeuw, was er nog de pretentie van moraliteit, zowel binnen IsraŽl als in de westerse wereld. Die pretentie laat iedereen nu vallen.

Vroeger waren ze nog echt bang voor de regio. Nu zijn ze zo oppermachtig, en bevriend met vrijwel alle machthebbers, dat er van 'angst' geen sprake meer is.

Er is sprake van institutioneel, diep-geworteld racisme en onderdrukking. Niks nieuws, maar godskelere, laten we ophouden te doen alsof IsraŽl beschaafd, democratisch en wat al niet is.

En dat geleuter over dat de rest van de wereld ook zo'n zooitje is, daar word ik ook niet goed van.

WIJ in het westen hebben eerst geprobeerd de joden uit te roeien, gedurende 1.500 jaar; nu hebben we daar spijt van, en is IsraŽl ons troetelkindje dat geen kwaad kan doen. En maar doen alsof zij en wij beschaafd zijn.

DAT is het verschil met Tibet etc.. Niemand suggereert dat China westers en beschaafd is. DAT is het wrange, onsmakelijke en walgelijke.

knuppeltje
21-10-17, 10:15

Die extremen doen hun deel van het vuile werk. IsraŽl wordt niet door hen geleid, maar maakt daar gebruik van.

super ick
21-10-17, 10:48
Groot-Israel. Of īn ťťn-staat oplossing waarin de Palestijnen Israelische onderdanen worden in Israel.

Dat weet jij zelf ook wel.

Trouwens,Netanyahu wilde zelfs de datum van de aanval van massamoordenaar Baruch Goldstein (die meer dan 50 biddende Palestijnen doodschoot in hebron) tot een nationale feestdag maken.

( ik ben momenteel die bron aan het zoeken,ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar,wordt vervolgd dus).

Tot slot;

Verzet plegen is het enige wat de Palestijnen kunnen doen. Praten heeft geen zin met dat stelende en moordende tuig in Tel-Aviv.

Die droom van een veel groter grondgebied speelt wel bij meer landen. Daarin is IsraŽl niet uniek.

Even voor de goede orde. Ik vind dat je gelijk hebt hoor. De politiek van IsraŽl mbt de Palestijnen is volkomen verachtelijk. Knuppel en Mark hebben ook voor een groot deel gelijk.

Ik vind alleen dat de proportionaliteit volledig weg is. Dit conflict wordt enorm uitvergroot. Kijk eens wat er in de regio gaande is. Plaats er een topic over en na een reactie of 10 is het wel klaar. Plaats je een topic over een IsraŽlische soldaat die op de voet van een Palestijn (zeg maar gewoon Arabier want de meesten komen uit JordaniŽ en Egypte) dan schreeuwt iedereen moord en brand.

Dit is een minor problem dat opgeblazen wordt tot grote proporties. De mensen die van zichzelf vinden dat ze deugen hebben dit ook aangegrepen. Zo van kijk mij eens tegen zijn. Ik ben moreel okť hoor. Het gaat zelfs zo ver dat ze reclame voor zichzelf maken met een onderschrift. Zie Knuppel. Alles om het op de agenda te houden maar in werkelijkheid slaapt ook hij, en jij er geen nacht minder om.

Ja, die extremisten. Ik heb helemaal niets met die gekken. Feest vieren na een aanslag. Het is volkomen gestoord. En helaas heb je ze aan beide zijden. Geloofsfanaten die sowieso niets van andersdenkenden moeten hebben. Zwaaien met teksten waarin staat dat het honden, apen, etc zijn en zullen branden. Hele enge mensen.

super ick
21-10-17, 11:03
Door iedereen toch? Door IsraŽl zelf natuurlijk, en 99% van de politici en burgers in westerse landen vinden dat IsraŽl fantastisch is. Ja, ze doen wel eens wat fout, maar het zij ze vergeven, want ze zijn zo zielig, want de regio wil ze weghebben en doodmaken.

Als er iemand hier wat van zegt wordt ie subiet voor antisemiet uitgemaakt. Heb je die rel(len) in Engeland meegekregen de laatste jaren? Onlangs was er een spreker op een Labour-bijeenkomst (een jood nota bene) die wat lelijks zei over IsraŽl en iedereen in Engeland viel over hem en de Labour-partij heen. De partij haastte zich dan ook in de fermste bewoordingen afstand te nemen van de man. Het was werkelijk ongehoord.

Als IsraŽl in een zeer vijandige omgeving 'ligt' dan is het omdat ze bovenop andere mensen en staten die daar al waren zijn gaan liggen. Wat zou jij ervan vinden als een bende kolonisten / immigranten / indringers een staat begonnen in Nederland? Vertel mij eens? Dat ze Den Haag en Rotterdam zouden ontvolken door de bevolking deels uit te roeien en de rest te verdrijven? Dat ze het hele land bezetten en ons, de inboorlingen, als oud vuil behandelen? Dat ze Friesland en Gelderland bezetten, dat intussen volzit met vluchtelingen, en de mensen daar het normaal leven onmogelijk maken? Een hek eromheen en totale controle over wat er in en uitkomt? Met zorgvuldige calculatie van hoeveel calorieŽn ze per kampbewoner binnen laten om afsterven te voorkomen?

Kan jij zo'n gedachtenexperiment nou echt niet voltrekken? Wat is dat toch, die blinde vlek?

Vind je het gek?

Dus ja, dat hebben ze 100% aan zichzelf te wijten.

Ja dat weten we nou wel. Hoezo aanpakken? Je hebt het over machteloze resoluties. IsraŽl wordt op geen enkele manier 'aangepakt'. Hoe kom je erop? Doe nou eens eerlijk. Aanpakken? Wat dan? Is er een totale boycot? Blokkade? Organiseert de VS er staatsgrepen? Steunt de VS de PLO en Hamas, om het regime te ondermijnen? Chanteert de VS Europa om te zorgen dat wij geen handel met IsraŽl drijven?

Waar heb je het in vredesnaam over?

Wijzen naar ander tuig met zijn eigen problemen helpt niet. Het gaat er nou net om dat Egypte een erkende schurkendictatuur is, maar IsraŽl zogenaamd beschaafd, westers, net als wij, leuk om mee te voetballen en te songfestivallen.

Jij komt al decennia met dezelfde crap. Verzin eens wat nieuws.

Door bijvoorbeeld eens daadwerkelijk in te gaan op wat ik zeg. Door toe te geven dat ik de realiteit weergeef, geen fantasie.

O, ik vind het nogal meevallen. Zie de maatregelen die de EU neemt. Dat is toch ook het westen? Ja, dat direct uitmaken voor antisemiet is ergerlijk. Een beetje dezelfde tactiek als iemand uitmaken voor racist als die kritiek heeft.

Die vergelijking gaat helemaal niet op. Er was daar nauwelijks een autochtone bevolking. Bovendien woonden er ook al vanaf de oudheid Joden. Het waren daar dus echt geen vreemden. Wat dat betreft hebben de Aboriginals en de Indianen veel meer recht van spreken. Het zijn grotendeels Jordaniers en Egypetenaren. Kan jij mij 1 ander conflict in de wereld noemen waar de vluchtelingen een eeuwige status hebben die bovendien ook nog door erft? Dat is toch minimaal bijzonder te noemen?

IsraŽl heeft schijnt aan die resoluties. Ze worden echter wel opgelegd door de internationale gemeenschap en dus breed gedragen. Voor een groot deel door echte schurkenstaten die zelf een broertje dood hebben aan hun eigen burgers maar het telt wel.

Ja, daar heb je weer een punt. Laat dat idee gewoon los. IsraŽl is geen Europees land. De geschiedenis van dat volk is volkomen anders en de regio in niet te vergelijken. Wel is het een economische factor van belang. Bovendien wordt er op de achtergrond doodleuk handel gedreven terwijl op de voorgrond haatpredikers de vrije hand krijgen. Ik doel dan op beide zijden.

Misschien moet de conclusie wel getrokken worden dat er aan beide zijden teveel idiote rondlopen om ooit tot een vorm van vrede te komen.

Het is een heel onsmakelijk conflict waarin de meeste mensen het graag terug willen brengen tot een simplistisch zwart-witbeeld. Dat is het niet.

knuppeltje
21-10-17, 11:19
Die droom van een veel groter grondgebied speelt wel bij meer landen. Daarin is IsraŽl niet uniek.

Dit is een minor problem dat opgeblazen wordt tot grote proporties.

Daarmee vereng je weer maar eens uit sympathie voor die apartheidsstaat het Palestijnse probleem tot de bezette gebieden, terwijl in IsraŽl zelf de Palestijnen al sinds de oprichting van de staat als derderangs burgers worden behandeld.

Wel vreemd dan dat je iedere keer als door tien scorepioenen gebeten reageert als er weer eens iemand iets zegt van de apartheidspolitiek van IsraŽl.
Bovendien gaat het over het lot van miljoenen Palestijnen. En dat als een 'minor problem' bestempelen, is hoogst bedenkelijk.

mark61
21-10-17, 12:05
O, ik vind het nogal meevallen. Zie de maatregelen die de EU neemt. Dat is toch ook het westen? Ja, dat direct uitmaken voor antisemiet is ergerlijk. Een beetje dezelfde tactiek als iemand uitmaken voor racist als die kritiek heeft.

Wat voor maatregelen neemt de EU dan? Die bibberende poging produkten uit de bezette gebieden niet meer onder de status van 'meestbegunstigde handelsnatie' te laten vallen? Waarbij ze als de dood zijn voor antisemiet te worden uitgemaakt, terwijl IsraŽl gewoon economische fraude pleegt?

Die vergelijking gaat helemaal niet op. Er was daar nauwelijks een autochtone bevolking.

Godallemachtig. Je bauwt gewoon de zionistische propaganda na. Er was daar een uitgebreide autochtone bevolking. Het was een provincie van het Osmaanse rijk. Is nu bevolkingsdichtheid een criterium voor zelfbeschikkingsrecht?

Bovendien woonden er ook al vanaf de oudheid Joden. Het waren daar dus echt geen vreemden.

Het is een absurde visie, veroorzaakt door het nationalisme, om een verband te leggen tussen een bevolkingsgroep in Palestina en joden over de hele wereld. Ja, het waren wel vreemden. Het is absurd om een groep 19e / 20e eeuwse Europeanen uit tig landen in Europa te zien als een 'ze' die 'daar geen vreemden waren', omdat er 2.000 jaar geleden mensen met dezelfde godsdienst vertrokken. Het waren Duitsers, Polen, Russen, Engelsen, noem maar op, met een mythische band met een stuk land.

In de vroege dagen van het zionisme was er nog geen sprake van de notie van 'terugkeer'; ArgentiniŽ werd nog het meest genoemd als plaats voor joden die in Europa nog steeds tweederangs-burgers waren.

Het zijn grotendeels Jordaniers en Egypetenaren.

Huh? Weer een staaltje propaganda dat jij voor zoete koek slikt. Hoe kom je daar nou bij? JordaniŽ en Egypte bestaan pas net. Egypte was een aparte Osmaanse provincie, autonoom sinds Napoleon. Waarom moet je met alle geweld de bevolking van Palestina wegdenken, -redeneren, met 'het was eigenlijk grotendeels onbewoond' en 'ze kwamen ergens anders vandaan'?

Kan jij mij 1 ander conflict in de wereld noemen waar de vluchtelingen een eeuwige status hebben die bovendien ook nog door erft? Dat is toch minimaal bijzonder te noemen?

Huh? Jij beweert dat Europeanen die al 2.000 jaar in Europa wonen 'daar niet vreemd zijn', dus een vluchtelingstatus van 2.000 jaar, maar mensen die in 1948 verdreven zijn, dat vind je geen vluchtelingen meer?

Hoe rijm je dat met elkaar?

Ik krijg de sterke indruk dat jij gewoon slachtoffer bent van het zionistische vertoog. Ik denk dat je oprecht niet eens doorhebt hoe jouw visie is gekleurd door wat je met de paplepel wordt ingegoten. Dat geldt voor zoveel mensen, en ik vind dat zo vals en onrechtvaardig. Niet van jou dus, maar van degenen die dat verhaaltje verspreiden en in stand houden.

Neem nou eens afstand van dat verhaal en kijk er nuchter, onbevooroordeeld met je eigen ogen naar.

IsraŽl heeft schijnt aan die resoluties. Ze worden echter wel opgelegd door de internationale gemeenschap en dus breed gedragen.

Ze zijn betekenisloos. Machteloos gejank.

Misschien moet de conclusie wel getrokken worden dat er aan beide zijden teveel idiote rondlopen om ooit tot een vorm van vrede te komen.

Nee. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs nu nog met het gros van de Palestijnen een eenvoudige deal kan worden gesloten. Het zijn geen beesten, het zijn mensen met heel gewone-mensen-wensen.

Het is een heel onsmakelijk conflict waarin de meeste mensen het graag terug willen brengen tot een simplistisch zwart-witbeeld. Dat is het niet.

Het zwart-witte ervan is dat de stichting van IsraŽl een beestachtige mensenrechtenschending is geweest onder volledige minachting van de inheemse bevolking.

Dat in het feitelijke conflict aan beide zijden boeven rondlopen is een feit. Maar de kern, de oorzaak is de stichting van de staat IsraŽl. Dat was de 'oerzonde'. Zonder die misdaad was er geen PLO of Hamas.

En de reden dat het onze extra aandacht verdient is dat wij, westerlingen, Europeanen, daarvoor verantwoordelijk zijn. Nog meer dan de zionistische kolonisten van destijds, eigenlijk. Daarom krijgt het zoveel aandacht, omdat wij NIET verantwoordelijk zijn voor Tibet of wat dan ook. Hoewel bijvoorbeeld het Pakistaans-Indiase conflict ook voor een groot deel op het conto van Engeland kan worden geschreven.

mark61
21-10-17, 12:13
Ik vind alleen dat de proportionaliteit volledig weg is. Dit conflict wordt enorm uitvergroot. Kijk eens wat er in de regio gaande is. Plaats er een topic over en na een reactie of 10 is het wel klaar.

Aan pakweg SyriŽ is niks te doen. Aan IsraŽl wel. Dit kan over 3 maanden over zijn, als de VS en EU dat willen.

(zeg maar gewoon Arabier want de meesten komen uit JordaniŽ en Egypte)

Wat is dit toch voor leugen die je klakkeloos nabauwt? Wie is er ooit vanuit Egypte naar het Gaza-concentratiekamp vertrokken, uit eigen vrije wil, omdat het daar zo leuk is? Absurd gewoon.

Dit is een minor problem

Een minor probleem dat miljoenen mensen gekoloniseerd dan wel van huis en haard verdreven dan wel uitgeroeid zijn?

Echt?

super ick
21-10-17, 12:21
Daarmee vereng je weer maar eens uit sympathie voor die apartheidsstaat het Palestijnse probleem tot de bezette gebieden, terwijl in IsraŽl zelf de Palestijnen al sinds de oprichting van de staat als derderangs burgers worden behandeld.

Wel vreemd dan dat je iedere keer als door tien scorepioenen gebeten reageert als er weer eens iemand iets zegt van de apartheidspolitiek van IsraŽl.
Bovendien gaat het over het lot van miljoenen Palestijnen. En dat als een 'minor problem' bestempelen, is hoogst bedenkelijk.

Ja, dat is niet goed te praten. Er wonen er echter wel veel. Ze doen zelfs volop mee in de politiek en zij plegen geen aanslagen. Zouden ze het zoveel echt slechter hebben dan in de landen er omheen? Daar moet je IsraŽl mee vergelijken en niet met BelgiŽ of Luxemburg.

Je hebt gelijk. Misschien breng Ik het te luchtig. Maar dat lot wordt dan ook sterk overdreven. Ik zie niet zoveel essentiŽle verschillen met het lot van, pakkumbeet de Koerden in Iran en Turkije.

Nogmaals: de Aboriginals en Indianen hebben meer recht van spreken. Hun landjepikkers kwamen allemaal van buiten. Zij hadden geen enkele binding met die regio. Joden woonden er van oudsher.

super ick
21-10-17, 12:29
Aan pakweg SyriŽ is niks te doen. Aan IsraŽl wel. Dit kan over 3 maanden over zijn, als de VS en EU dat willen.

Wat is dit toch voor leugen die je klakkeloos nabauwt? Wie is er ooit vanuit Egypte naar het Gaza-concentratiekamp vertrokken, uit eigen vrije wil, omdat het daar zo leuk is? Absurd gewoon.

Een minor probleem dat miljoenen mensen gekoloniseerd dan wel van huis en haard verdreven dan wel uitgeroeid zijn?

Echt?

Dan neem ik LibiŽ en Irak. Daar hadden 'we' ook gewoon weg kunnen blijven. Waarschijnlijk zou dat een zegen voor de regio zijn geweest en zou er in SyriŽ dus geen oorlog zijn. Ik vind dat daar pas echt met een dikke vinger naar onze politiek gewezen kan worden. Wellicht is dat een beter voorbeeld?

Dat is geen leugen. En je vergelijking met concentratiekampen is echt smakeloos. Ik heb nog geen uitgemergelde Palestijn gezien. De markten liggen vol eten. En ja, de meesten komen van elders. Dat hoef ik niet te bewijzen, dat is geen propaganda, dat kan je zelf ook zo opzoeken. Arafat was ook een Egyptenaar.

Toen die regio's bestuurd werden door Arabieren was er helemaal geen eis of oproep voor soevereiniteit. Die pas gekomen na het oprichten van IsraŽl. Wat een historische fout is geweest. Daar heb je gelijk in. Net als de Engelesen helemaal niets te zoeken hebben in AustraliŽ.

Het is een feit. Veel landen zijn door oorlogen en landjepik rot stand gekomen. Ik redeneer daarom vanuit het heden, vanuit de realiteit en zet mijn rechtvaardigheidsgevoel dan even opzij.
Pak eens een landkaart van een eeuw geleden en vergelijk de landen, de grenzen, eens met nu. Die dingen gebeuren.

knuppeltje
21-10-17, 14:30
Ja, dat is niet goed te praten. Er wonen er echter wel veel. Ze doen zelfs volop mee in de politiek en zij plegen geen aanslagen. Zouden ze het zoveel echt slechter hebben dan in de landen er omheen? Daar moet je IsraŽl mee vergelijken en niet met BelgiŽ of Luxemburg.

Je hebt gelijk. Misschien breng Ik het te luchtig. Maar dat lot wordt dan ook sterk overdreven. Ik zie niet zoveel essentiŽle verschillen met het lot van, pakkumbeet de Koerden in Iran en Turkije.

Nogmaals: de Aboriginals en Indianen hebben meer recht van spreken. Hun landjepikkers kwamen allemaal van buiten. Zij hadden geen enkele binding met die regio. Joden woonden er van oudsher.

Ze waren al in de meerderheid toen Ben Gurion eigenmachtig de staat IsraŽl uitriep. Ze zijn feitelijk nog steeds ver in de meerderheid, ware het niet dat IsraŽl na het opnieuw in kaart brengen van de staat in 1961, van alle Palestijnse steden en dorpen er maar 123 als legaal bestempelde. De rest werd met alle bewoners ervan vanaf toen als illegaal beschouwd.

Miljoenen Palestijnen, inmiddels zijn dat er al meer dan 4 miljoen, krijgen als gevolg daarvan, ondanks dat zij, hun ouders, grootouders en generaties daarvoor geboren zijn, de laatste dus al tijdens het Turkse bewind, nog steeds geen staatsburgerschap. Zij hebben geen enkele rechten, zijn al hun grond kwijt, worden nog harder gediscrimineerd dan de andere Palestijnen in IsraŽl, die al hard worden gediscrimineerd op alle fronten. Ze worden officieel aangeduid als 'de niet geregistreerde aanwezigen' en vallen onder het militaire gezag. Puur bedrog en wanbestuur.
Stel je voor dat de geregistreede Palestijnen helemaal niet aan de Politiek mee zouden mogen doen. Maar de geregistreede Palestijnen die in Jeruzalem wonen mogen niet stemmen voor de Knesset. Bovendien worden de Palestijnse partijen ook op alle mogelijke manieren tegengewerkt

Voor internationale registratie van de inwoners van een land gaat men af op de getallen die staten leveren. Door wat IsraŽl doet, lijkt het voor de buitenwereld misscchien dat de joden er in de meerderheid zijn, maar dat is feitelijk dus onjuist.

We hoeven ze helemaal nergens mee vergelijken. Alweer laat je blijken hoeveel sympathie jij hebt voor die apartheidsstaat. En niemand betwist dat er al eeuwen joden leefden.
Als ze jou in elkaar slaan, dan heeft er ook niemand het recht om te zeggen dat dat niet erg is omdat er anderen zijn die nog erger worden afgetuigd.

Was het maar luchtig bedoeld. Maar het is wel degelijk je overtuiging die je verkondigt en als er hier iemand schromelijk overdrijft dan ben jij het, met je volkomen misplaatste sympathie van je voor die apartheidsstaat.

Alweer een blijk van misplaatste sympathie voor dat apartheidsbewind.

mark61
21-10-17, 14:32
Ik denk daar net zo over Mark. IK ben daar heilig van overtuigt zelfs.

Maar die nederzettingen die bewust door Israel zijn gebouwd om een toekomstige vredesregeling te dwarsbomen is een īkillerī.

Ja, dat is de voldongen-feiten-politiek van IsraŽl om een Palestijnse staat onmogelijk te maken. Omdat ze nu kunnen zeggen: ja eh we kunnen geen 500.000 man gedwongen gaan verhuizen.

Gek genoeg hadden ze daar in 1948 geen enkel probleem mee.

Ze hoeven trouwens niet eens weg, ze kunnen wellicht eerste-rangs-burgers van de staat Palestina worden :)

super ick
21-10-17, 16:18
De Palestijnen plegen ook geen aanslagen. Elke aanval in de bezette gebieden op Israelische soldaten of kolonisten is Israelīs schuld. ( Zelfs israelische hoogleraren beamen dat!).

Conform de Internationale Wetten mbt tot bezetting en conform het Handboekvest van de VN.

Het Westen heeft ze opgesteld. Maar die wetten en regels gelden blijkbaar enkel voor Westerse landen.

De wet misbruiken komt jullie goed van pas als het uitkomt. Bah! ZUM KOTZEN!

Jij hebt gewoon niks te doen man. Ga een visje kopen en laat dit topic met rust.

Kerel, dat gebeid was van JordaniŽ. Geen Palestijn die om zelfbestuur riep. Rara.
Nadat IsraŽl de oorlog gewonnen had was het ineens grondgebied van Palestijnen. Rara.

Het is een stinkende beerput en je zit er, zonder dat je er iets van merkt, zelf middenin.

super ick
21-10-17, 16:22
Ze waren al in de meerderheid toen Ben Gurion eigenmachtig de staat IsraŽl uitriep. Ze zijn feitelijk nog steeds ver in de meerderheid, ware het niet dat IsraŽl na het opnieuw in kaart brengen van de staat in 1961, van alle Palestijnse steden en dorpen er maar 123 als legaal bestempelde. De rest werd met alle bewoners ervan vanaf toen als illegaal beschouwd.

Miljoenen Palestijnen, inmiddels zijn dat er al meer dan 4 miljoen, krijgen als gevolg daarvan, ondanks dat zij, hun ouders, grootouders en generaties daarvoor geboren zijn, de laatste dus al tijdens het Turkse bewind, nog steeds geen staatsburgerschap. Zij hebben geen enkele rechten, zijn al hun grond kwijt, worden nog harder gediscrimineerd dan de andere Palestijnen in IsraŽl, die al hard worden gediscrimineerd op alle fronten. Ze worden officieel aangeduid als 'de niet geregistreerde aanwezigen' en vallen onder het militaire gezag. Puur bedrog en wanbestuur.
Stel je voor dat de geregistreede Palestijnen helemaal niet aan de Politiek mee zouden mogen doen. Maar de geregistreede Palestijnen die in Jeruzalem wonen mogen niet stemmen voor de Knesset. Bovendien worden de Palestijnse partijen ook op alle mogelijke manieren tegengewerkt

Voor internationale registratie van de inwoners van een land gaat men af op de getallen die staten leveren. Door wat IsraŽl doet, lijkt het voor de buitenwereld misscchien dat de joden er in de meerderheid zijn, maar dat is feitelijk dus onjuist.

We hoeven ze helemaal nergens mee vergelijken. Alweer laat je blijken hoeveel sympathie jij hebt voor die apartheidsstaat. En niemand betwist dat er al eeuwen joden leefden.
Als ze jou in elkaar slaan, dan heeft er ook niemand het recht om te zeggen dat dat niet erg is omdat er anderen zijn die nog erger worden afgetuigd.

Was het maar luchtig bedoeld. Maar het is wel degelijk je overtuiging die je verkondigt en als er hier iemand schromelijk overdrijft dan ben jij het, met je volkomen misplaatste sympathie van je voor die apartheidsstaat.

Alweer een blijk van misplaatste sympathie voor dat apartheidsbewind.

Zoals ik al eerder zei. Pak eens een kaart van een eeuw geleden, vergelijk die met nu. Het is van alle tijden en komt over de hele wereld voor. Je maakt de fout door IsraŽl tegen je morele Europese meetlat te houden. Het is geen westers land. Het is een MO land en in dat opzicht geen haar beter dan de andere landen in die regio. Wat dat betreft passen ze er goed tussen.

Relax kerel. Wanneer ga je je even druk maken over het lot van de Aboriginals? Dan ga ik je wellicht serieus nemen. Beetje de moraalridder uithangen. Beken gewoon dat je er niet wakker van ligt ipv een beetje te schuimbekken.

super ick
21-10-17, 16:25
De Palestijnen plegen ook geen aanslagen. Elke aanval in de bezette gebieden op Israelische soldaten of kolonisten is Israelīs schuld. ( Zelfs israelische hoogleraren beamen dat!).

Conform de Internationale Wetten mbt tot bezetting en conform het Handboekvest van de VN.

Het Westen heeft ze opgesteld. Maar die wetten en regels gelden blijkbaar enkel voor Westerse landen.

De wet misbruiken komt jullie goed van pas als het uitkomt. Bah! ZUM KOTZEN!

Jij hebt gewoon niks te doen man. Ga een visje kopen en laat dit topic met rust.

Die VN is 1 groot politiek circus dat niet meer serieus te nemen is. Regelrechte schurkenstaten mogen daar oordelen en stemmen.

knuppeltje
22-10-17, 09:33
Zoals ik al eerder zei. Pak eens een kaart van een eeuw geleden, vergelijk die met nu. Het is van alle tijden en komt over de hele wereld voor. Je maakt de fout door IsraŽl tegen je morele Europese meetlat te houden. Het is geen westers land. Het is een MO land en in dat opzicht geen haar beter dan de andere landen in die regio. Wat dat betreft passen ze er goed tussen.

Relax kerel. Wanneer ga je je even druk maken over het lot van de Aboriginals?

Blablabla. Waarom wordt er dan hier door de adepten alsmaar geroepen dat IsraŽl het enigste democratische land in die regio is, en dat we daar met z'n allen pal voor moet staan om dat te beschermen? Democratie is toch echt een Europese uitvinding. Maar goed, ook jij vind het dus toch geen democratisch land. Waarom je het dan alsmaar zo hartgrondig verdedigt, is dan weer op z'n minst heel raar.

Alweer een afleidingsmanoeuvre die echt nergens op slaat. Bovendien, als er hier een met schuim op de bek reageert, dan ben jij het wel.

Maar laat ons eens op feiten gebaseerd een vergelijking maken, hoe moeilijk dat ook is.
De Aboriginals worden nu anders behandeld dan pakweg 50 jaar geleden. Er zijn nu zover ik weet diverse hulpprogramma's Afschieten ervan, wat er tot de favoriete sporten behoorde, naast vrouwen-meppen en kangoeroe-schieten, is allang uit de boze.
Ze hebben zelfs, net als de indianen in Amerika, grote lappen grond teruggekregen. AustraliŽ kent nu in gebieden waar veel Aboriginals leven zelfs een 'witte' wet en een 'zwarte' wet. Daardoor mogen in die gebieden Aboriginals bij rechtspraak worden berecht volgen eigen normen en waarden, die vaak nog strenger zijn dan die van de witte wet. Ook wordt er geleidelijk aan meer en meer geÔnvesteerd in gezondheidszorg, onderwijs en cultuur.

Dat is allemaal nog verre van ideaal en ze staan nog lang niet op gelijke voet met de blanke Aussies. Maar terwijl de weg voor de Aboriginals en Indianen geleidelijk omhoog gaat, hoe tergend langzaam en gebrekkig ook, die van de Palestijnen gaat alleen maar neerwaarts.
In IsraŽl is hun toestand al ronduit uiterst belabberd en totaal uitzichtloos, maar daarover heeft het, op 'n enkeling na, liever niemand. In de bezette gebieden is IsraŽl bezig om dat zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. En dat gaat daar heel snel.

Hawa
22-10-17, 17:35
En al die machthebbers in Palestina die iedereen maar onder de duim houdt daar hebben we het niet eens over?

Je hoeft maar iets verkeerd te gaan doen en je hangt hoor,of je wordt gemarteld.
Dit gebeurd dus dus ook.

Het verhaal heeft twee kanten.

De ene kant in het leven geroepen door de Engelsen. Het gedogen van de Joden in voormalig Palestina.

De tweede kant van de Nationalisten die er hun heil uit hebben gehaald in stammen strijdt.
En die tweede is zo corrupt als het maar kan.

Vooruitgang betekent in dit gebiedsdeel dus achteruitgang.
Het likken van die hielen aan die machthebbers.

Is het niet aan het Palestijnse volk om met haar eigen keuze mogelijkheden te gaan promoveren.
Maar niks promoveren.
Men maakt elkaar dus af en men is hatelijker tegen elkaar dan tegen die onderdrukker Israel!

Hoe komt dit dan......

Omdat men in dit land Palestina al jaren lang is onderdrukt.
En die corrupte bende dan in dat land Palestina, nog nooit van gehoord zeker.

Israel is de onderdrukker maar die andere onderdrukker laat men gewoon hun gang laten gaan.

Het hele Palestijnse gebiedsdeel is vernietigd, dankzij die kliek aan corrupte lieden die overal een slaatje uit blijven slaan.

Huizen die opgebouwd worden zijn aan diegenen die moedwillig het corrupte systeem in stand houden.

Vroeger kon je Zuid-Afrika vergelijken met die bezette gebiedsdelen.
KIjk er nu naar en je ziet die eigen corrupte bende hun eigen volk in de maling gaan nemen en niks brengen in die welvaart.

Democratie is democratie en Israel is democratische samenleving. Als die Olmert,veroordeeld, en zoals ook Netanjahu veroordeeld kan gaan worden in on-democratische malafide praktijken.

Hier is democratische normen en waarden voor nodig, en dit zie ik totaal niet in het bezette deel die er niet aan bij gaat werken om dit land tot een geweldig land te gaan maken.

Het is altijd zoals ik en mijn broer,mijn broer tegen mij, en ik en mijn broer tegen die anderen.....

fijne dag iedereen.....

super ick
23-10-17, 09:44
Blablabla. Waarom wordt er dan hier door de adepten alsmaar geroepen dat IsraŽl het enigste democratische land in die regio is, en dat we daar met z'n allen pal voor moet staan om dat te beschermen? Democratie is toch echt een Europese uitvinding. Maar goed, ook jij vind het dus toch geen democratisch land. Waarom je het dan alsmaar zo hartgrondig verdedigt, is dan weer op z'n minst heel raar.

Alweer een afleidingsmanoeuvre die echt nergens op slaat. Bovendien, als er hier een met schuim op de bek reageert, dan ben jij het wel.

Maar laat ons eens op feiten gebaseerd een vergelijking maken, hoe moeilijk dat ook is.
De Aboriginals worden nu anders behandeld dan pakweg 50 jaar geleden. Er zijn nu zover ik weet diverse hulpprogramma's Afschieten ervan, wat er tot de favoriete sporten behoorde, naast vrouwen-meppen en kangoeroe-schieten, is allang uit de boze.
Ze hebben zelfs, net als de indianen in Amerika, grote lappen grond teruggekregen. AustraliŽ kent nu in gebieden waar veel Aboriginals leven zelfs een 'witte' wet en een 'zwarte' wet. Daardoor mogen in die gebieden Aboriginals bij rechtspraak worden berecht volgen eigen normen en waarden, die vaak nog strenger zijn dan die van de witte wet. Ook wordt er geleidelijk aan meer en meer geÔnvesteerd in gezondheidszorg, onderwijs en cultuur.

Dat is allemaal nog verre van ideaal en ze staan nog lang niet op gelijke voet met de blanke Aussies. Maar terwijl de weg voor de Aboriginals en Indianen geleidelijk omhoog gaat, hoe tergend langzaam en gebrekkig ook, die van de Palestijnen gaat alleen maar neerwaarts.
In IsraŽl is hun toestand al ronduit uiterst belabberd en totaal uitzichtloos, maar daarover heeft het, op 'n enkeling na, liever niemand. In de bezette gebieden is IsraŽl bezig om dat zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. En dat gaat daar heel snel.

Ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen roepen. Ik praat alleen voor mijzelf.

Nogmaals, war was de roep om een eigen staat toen het nog grondgebied was van JordaniŽ?
Hoe kan het dat na een oorlogen ineens grondgebied is van Palestijnen? Geen enkel land in die regio heeft ooit een stuk grond gegeven aan een bevolkingsgroep.
Wake up jongen en zie de agenda van de regio eens realistisch ipv met oogkleppen op 1 kant op te kijken.

Nee, niks deze zak goedpraten met programmaatjes. De blanken moeten er allemaal opritten want zij zijn er allemaal illegaal. AustraliŽ en de VS moeten opgeheven worden. Als je je daar even druk over gaat maken dan ga ik je echt serieus nemen.

knuppeltje
23-10-17, 10:43
Nogmaals, war was de roep om een eigen staat toen het nog grondgebied was van JordaniŽ?

Hoe kan het dat na een oorlogen ineens grondgebied is van Palestijnen?

Geen enkel land in die regio heeft ooit een stuk grond gegeven aan een bevolkingsgroep.

Wake up jongen en zie de agenda van de regio eens realistisch ipv met oogkleppen op 1 kant op te kijken.

Nee, niks deze zak goedpraten met programmaatjes. De blanken moeten er allemaal opritten want zij zijn er allemaal illegaal. AustraliŽ en de VS moeten opgeheven worden. Als je je daar even druk over gaat maken dan ga ik je echt serieus nemen.

Tja, toen werden ze niet zo behandeld als nu.

Die woonden daar toen IsraŽl dat gebied bezette. Ga je nu opeens doen alsof je dat niet wist?

Dat denk je maar. Volgens het internationaal staatsrecht is IsraŽl nog steeds een bezetter van de West-Bank en geen eigenaar en zo wordt dat internationaal dan ook beschouwd.
JordaniŽ heeft al decennia geleden juridisch afstand van dat gebied gedaan met doel om de Palestijnen een eigen staat te geven.
Een bezetting mag trouwens volgens internationaal recht alleen in bepaalde uitzonderingen en voor een beperkte duur. Tijdens die bezetting hoort de bezetter te zorgen voor het welzijn van de door haar bezette bevolking.
IK hoef je denk ik niet meer aan te tonen dat IsraŽl dat allemaal aan zij laars lapt.

Nog maar eens voor de zoveelste keer dan. Het maakt in principe niet uit of het uiteindelijk een een-staat wordt of twee afzonderlijke staten. Waar het om gaat is dat in beide gevallen dan alle inwoners dezelfde rechten hebben.
Maar aangezien zelfs in IsraŽl de Palestijnse bevolking al vanaf het begin van de uitroeping van de IsraŽlische staat, wat op de manier waarop dat gebeurde al een schending van het internationaal recht was, als derderangs inwoners worden behandeld, en de Palestijnen in de bezette gebieden steeds meer die richting worden opgeduwd, lijkt een twee staten oplossing nog het beste.
In dit geval, nu IsraŽl alsmaar doorgaat met het schenden van de mensenrechten van de Palestijnen en hen steeds meer in een totaal uitzichtloze positie drijft, is een afgedwongen opgave van de West-Bank door IsraŽl een volkomen legitieme zaak. Maar ook dan trekken de Palestijnen gezamenlijk nog steeds aan het kortste eind.

Het is vergelijkbaar met wat er op de Balkan enige jaren geleden gebeurde nadat de ene bevolkingsgroep de andere alsmaar vervolgde en uitmoordde. Door internationaal in te grijpen, kregen de BosniŽrs een eigen staat en is dat probleem aardig onder controle.

Volgens mij ben jij hier juist degene met oogkleppen op. Zo niet, dan toch minsten behept met een heel bedenkelijke mentaliteit.

Totale onzin. Nergens beweer ik bijvoorbeeld dat de joden die in de bezette gebieden wonen er moeten opkrassen, dat geld hetzelfde voor de blanke Aussies. Als jij wilt dat die blanke Aussies dat toch moeten doen, dan ga het ze maar vertellen.

super ick
23-10-17, 16:31
Tja, toen werden ze niet zo behandeld als nu.

Die woonden daar toen IsraŽl dat gebied bezette. Ga je nu opeens doen alsof je dat niet wist?

Dat denk je maar. Volgens het internationaal staatsrecht is IsraŽl nog steeds een bezetter van de West-Bank en geen eigenaar en zo wordt dat internationaal dan ook beschouwd.
JordaniŽ heeft al decennia geleden juridisch afstand van dat gebied gedaan met doel om de Palestijnen een eigen staat te geven.
Een bezetting mag trouwens volgens internationaal recht alleen in bepaalde uitzonderingen en voor een beperkte duur. Tijdens die bezetting hoort de bezetter te zorgen voor het welzijn van de door haar bezette bevolking.
IK hoef je denk ik niet meer aan te tonen dat IsraŽl dat allemaal aan zij laars lapt.

Nog maar eens voor de zoveelste keer dan. Het maakt in principe niet uit of het uiteindelijk een een-staat wordt of twee afzonderlijke staten. Waar het om gaat is dat in beide gevallen dan alle inwoners dezelfde rechten hebben.
Maar aangezien zelfs in IsraŽl de Palestijnse bevolking al vanaf het begin van de uitroeping van de IsraŽlische staat, wat op de manier waarop dat gebeurde al een schending van het internationaal recht was, als derderangs inwoners worden behandeld, en de Palestijnen in de bezette gebieden steeds meer die richting worden opgeduwd, lijkt een twee staten oplossing nog het beste.
In dit geval, nu IsraŽl alsmaar doorgaat met het schenden van de mensenrechten van de Palestijnen en hen steeds meer in een totaal uitzichtloze positie drijft, is een afgedwongen opgave van de West-Bank door IsraŽl een volkomen legitieme zaak. Maar ook dan trekken de Palestijnen gezamenlijk nog steeds aan het kortste eind.

Het is vergelijkbaar met wat er op de Balkan enige jaren geleden gebeurde nadat de ene bevolkingsgroep de andere alsmaar vervolgde en uitmoordde. Door internationaal in te grijpen, kregen de BosniŽrs een eigen staat en is dat probleem aardig onder controle.

Volgens mij ben jij hier juist degene met oogkleppen op. Zo niet, dan toch minsten behept met een heel bedenkelijke mentaliteit.

Totale onzin. Nergens beweer ik bijvoorbeeld dat de joden die in de bezette gebieden wonen er moeten opkrassen, dat geld hetzelfde voor de blanke Aussies. Als jij wilt dat die blanke Aussies dat toch moeten doen, dan ga het ze maar vertellen.

Geef eens antwoord: welke staat daar heeft vrijwillig een stuk grond weggegeven aan een bevolkingsgroep om een eigen staat te stichten?
Een politiek spelletje waar vluchtelingenstatussen erfbaar zijn, dat is het. Los van de schurkenstreken van Israel want die zie ik echt wel. Alleen ik zie het totaalplaatje. De haat die er ook al was voor IsraŽl bestond. De haat die er is bij Marokkaanse straatschoffies van 12 jaar die Palestina niet eens aan kunnen wijzen op de kaart en nog nooit een Jood hebben ontmoet. Daar sluit jij je ogen voor.
Ik zie beide kanten, jij maar 1.

knuppeltje
24-10-17, 09:35
lleen ik zie het totaalplaatje.

Ik zie beide kanten, jij maar 1.

Zo mooi krijg je ze maar heel zelden aangereikt. :lachu:

super ick
24-10-17, 13:15
Zo mooi krijg je ze maar heel zelden aangereikt. :lachu:

Als je het kwartje niet wilt laten vallen en je oogkleppen lekker op wilt houden kan ik je ook niet verder helpen.

Hawa
24-10-17, 20:28
Oplossingen moeten de Palestijnen dus gaan zoeken. Palestina is een staat van uitersten. Een staat die haar eigen mensen onderdrukt.
Fatah was al een corrupte bende, en in die tijd waren er allerlei groeperingen die bommen of raketten gingen afvuren op Israel.
Hamas is minder corrupt maar wel heel erg op de man gericht. Ben je niet hun man dan ga je eraan.
Palestina is niet een land dat je een land kan gaan noemen, het is corrupt.

En waarom zijn ze zo corrupt? Daar heeft niemand dus een antwoord op.

fijne dag iedereen....

sjo
30-10-17, 18:19
Zeer mee eens.

Hawa
30-10-17, 19:03
Onderling zitten die Palestijnen elkaar dus af te maken. Het is gewoon niet zo dat het Palestijnse volk bestaat. Het zijn stammen die elkaar bestrijden.
En daar wil men het zeker niet over hebben.
De meerderheid van het Palestijnse volk wordt onderdrukt door een groep machtige stamleden die behoorlijk corrupt en vooral inhalig zijn en totaal geen vrede willen bewerkstelligen.
Ze laten hun werk op knappen door doorgedraaide jonge mannen,die zo nu en dan een mes gaan pakken en in het wilde weg gaan steken. En dan. Loopt die familie van die dader gevaar. Of het huis wordt platgebombardeerd of een kamer vol gesmeten met beton.

Walgelijk allemaal....

fijne dag iedereen.....

SamirPlus
31-10-17, 13:52
Ja, ik zal die olifant in de kamer maar eens buitenlaten. :p
Begint hier een beetje krap te worden en alsof de ruimte is "bekrompen"... Haha

super ick
02-11-17, 10:20
:haha: Dat heb je heel goed gezien. Ze hebben niks in te brengen behalve wat doorzichtig getroll.

pisrael is en blijft de agressor door een land bezet te blijven houden en te koloniseren. PUNT! :fplet:

Welke land wordt er bezet gehouden?
Wat is het verschil met West Sahara?