PDA

Bekijk Volledige Versie : Berufsverbot voor Islamitische ondernemers!



Al Sawt
05-10-17, 19:15
LEEFBAAR EN FVD WILLEN BEROEPSVERBOD VOOR ISLAMITISCHE ONDERNEMERS

Geplaatst door Rik de Jong | 1 Okt 2017 | Politiek | 0
Leefbaar en FvD willen beroepsverbod voor islamitische ondernemers
In Rotterdam werd gisteren het gezamenlijke programma van Leefbaar en Forum voor Democratie gepresenteerd. De partijen slaan in deze gemeente de handen ineen. ”Krachtvoer voor liberalen” heet het programma.

Van liberalisme valt echter geen greintje te bespeuren. Opvallend is vooral dat de partijen een nieuwe vestigingswet willen die ervoor moet zorgen dat er zogezegd minder halal-slagerijen en meer Nederlandse groenteboeren in de wijken komen. Een brute marktverstoring die indruist tegen alles wat liberaal is.

Allereerst is er klaarblijkelijk genoeg vraag naar winkels waarin halal voedsel wordt verkocht. Anders zouden zij immers gierend failliet gaan. Blijkbaar denken Leefbaar en FvD dat Rotterdammers niet zelf in staat zijn om te ondernemen en dat de overheid moet bepalen welke ondernemingen wel en welke niet gewenst zijn. Marx zou er jaloers op zijn geweest.

Maar ook komt het onverkort neer op een beroepsverbod voor islamitische ondernemers. Juist Leefbaar klaagt, vaak ook terecht, over de gebrekkige integratie van veel allochtonen, met name als het gaat om allochtonen met een islamitische achtergrond. Het hebben van een onderneming is integratie pur sang, zou je zeggen. Zeker wanneer je jezelf het predicaat ”liberaal” geeft zou je blij moeten zijn met allochtonen die op deze manier hun geld willen verdienen. En gaan Leefbaar en FvD nu ook werk maken van het grote aantal Chinese restaurants in de stad? De burger wil tenslotte Nederlandse groenteboeren, nietwaar?

Het is pijnlijk om te zien hoe de partij die ooit door Pim Fortuyn werd opgericht steeds verder afglijdt. Dit anti-liberale programma is een absoluut dieptepunt. Ongetwijfeld heeft dit te maken met de komst van de PVV naar Rotterdam waarmee Leefbaar dus zal moeten gaan concurreren. De samenwerking met het Forum voor Democratie zorgt er bovendien voor dat de partij zich is gaan associëren met een man die complottheorieën verspreidt en zich meerdere malen racistisch heeft uitgelaten. Een treurige teloorgang.



Bron: Jalta (http://jalta.nl/politiek/leefbaar-en-fvd-willen-beroepsverbod-islamitische-ondernemers/)
Verbieden van winkels van en voor een specifieke etnische doelgroep. Het wordt steeds moeilijker om geen vergelijking te trekken met het verleden.

knuppeltje
06-10-17, 08:45
Complete waanzin.

Al Sawt
06-10-17, 10:50
Complete waanzin.

Uiteraard. Zelfs een uitgesproken rechts blog als Jalta.nl, spreekt haar afschuw uit.

Hawa
06-10-17, 18:21
Kleine handelaren zijn altijd al het licht van zogenaamde criminele activiteiten.
En dat is gewoonweg zo,

Laten ze die hele zaak maar onderzoeken....

Witwaspraktijken en dan die praktijken van Turkije lijken mij niet geoorloofd in dit land...

fijne dag iedereen....

Al Sawt
06-10-17, 18:33
Kleine handelaren zijn altijd al het licht van zogenaamde criminele activiteiten.
En dat is gewoonweg zo,

Laten ze die hele zaak maar onderzoeken....

Witwaspraktijken en dan die praktijken van Turkije lijken mij niet geoorloofd in dit land...

fijne dag iedereen....

Heel erg generaliserend. Triest dat je door oogkleppen geen nuance kan plaatsen. Ik ken heel veel allochtone ondernemers die met leningen en spaargeld (een startkapitaal bij elkaar vergaard hadden) Er zitten paar rotte appels tussen. Maar die vind je net zo goed bij autochtone ondernemers.

Hawa
07-10-17, 17:15
Zeker weten hebben jullie hierover dus gelijk. Natuurlijk heb ik dit fenomeen ook gezien bij Nederlandse bedrijfjes.

Ik schaam mij hierover omdat ik denk dat altijd de nadruk moet liggen op islam.

Gewoon het woord islam weghalen,en die hele corrupte bende aanpakken,uit welke hoek dan ook.

En ik ben ook hartstikke trots over al die jonge mensen die allerlei bedrijfjes uit de grond stampen.
Al die zelfstandige ondernemers hier in dit land verdient alle hulde en ook belastingtechnisch gezien voordelen om zelfstandig te kunnen en mogen te blijven voor hun nieuwe toekomst.

fijne dag iedereen.....