PDA

Bekijk Volledige Versie : Het CIDI: ¨Denk wakkert antisemitisme aan´



Eenmans
25-11-17, 23:38
https://images0.persgroep.net/rcs/N3jqkKkzvY8WYs3_5mkpwk4YBkU/diocontent/64636152/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
'Denk wakkert antisemitisme aan'

OPINIEDenk moet anti-semitisme in eigen kring bestrijden voordat de partij anderen verdacht maakt, vindt Hannah Luden, directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). Ze schreef er onderstaande brief over.
Hannah Luden 23-11-17, 08:43 Laatste update: 13:31

De fractie van Denk is begonnen aan een veldtocht tegen 'de Israëlische lobby'. Fractievoorzitter Tunahan Kuzu stelde recent tijdens begrotingsbesprekingen dat Israël ('een autoritaire schurkenstaat') via het CIDI desinformatie zou verspreiden in Nederland. Hij beschuldigde het CIDI er bovendien van dat het erop uit is om de definitie van antisemitisme zó op te rekken dat kritiek op Israël automatisch antisemitisch zou zijn.

Het is echter Kuzu zelf die desinformatie verspreidt. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël handelt compleet onafhankelijk van de Israëlische en de Nederlandse overheid. Het ontvangt donaties van Nederlandse particulieren. Bovendien is de zogeheten 'werkdefinitie antisemitisme' waar Kuzu over klaagt, juist bedoeld om het onderscheid tussen legitieme kritiek op Israël en antisemitisme duidelijk te maken.

Slecht huiswerk

Het Europees Parlement heeft de lidstaten afgelopen zomer opgeroepen de 'werkdefinitie antisemitisme' over te nemen om antisemitische haatmisdrijven beter te kunnen bestrijden. Kuzu heeft duidelijk zijn huiswerk niet goed gedaan. De werkdefinitie is een hulpmiddel en een richtlijn voor justitie, politie, burgers, politici en zelfs voor critici van Israël.

Het is in ieders belang dat het onderscheid tussen kritiek op Israël en antisemitisme duidelijk wordt. Zo hoef je je als criticus van Israël geen zorgen te maken over beschuldigingen van antisemitisme. Het zou logisch zijn als ook Denk zou pleiten voor het toepassen van deze werkdefinitie.

Uitgescholden

Denk kan nog veel leren over het verschil tussen antisemitisme en kritiek op Israël. Keer op keer krijgt de partij het voor elkaar om de verdenking van antisemitisme op zich te laden. Zo werden Marokkaans-Nederlandse PvdA'ers afgelopen januari achter de schermen voor Joden 'uitgescholden' door Denk-aanhangers. Dit vanwege hun vermeende gebrek aan loyaliteit aan de Marokkaans-Nederlandse gemeenschap.

In september sprak Kamerlid Selçuk Öztürk tijdens een debat over 'de lange arm van Israël en de Joden' die de Tweede Kamer zou proberen te beïnvloeden. Alsof dat niet genoeg was, verspreidde Denk via sociale media een afbeelding die duidelijk inspeelt op anti-Joodse vooroordelen. Zie de afbeelding bij dit artikel, waarop een man met keppel is te zien die in de schaduw van de politieke achterkamertjes duistere zaken bespreekt.

Stereotype

Het CIDI heeft deze zaken stuk voor stuk aangekaart. Denk blijkt echter keer op keer niet bereid zich te distantiëren van deze antisemitische tendensen. Onder het mom van 'kritiek op Israël' bestendigt de partij het eeuwenoude, antisemitische beeld van de achterbakse, manipulatieve en invloedrijke Jood.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, vooral in ons parlement. Echter, deze vrijheid brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Denk gaat hier onverantwoord mee om. In plaats van racisme écht te bestrijden, houdt Denk juist schadelijke vooroordelen in stand. Vooroordelen waartegen ontelbaar veel Nederlanders al decennia strijden. De partij stelt in haar programma een halt toe te willen roepen aan de 'groeiende tendensen van xenofobie, homofobie, islamofobie, moslimhaat, afrofobie, antisemitisme en racisme'.

Denk zou er goed aan doen zich te houden aan het eigen partijprogramma. Een goede eerste stap lijkt mij het afzweren van alle tendensen van antisemitisme in de eigen partij.

https://images4.persgroep.net/rcs/YHfZ-HxNqeR0VuqzgZTjlcpDU4s/diocontent/115421837/_fitwidth/534/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7


https://www.ad.nl/politiek/denk-wakkert-antisemitisme-aan~aa1b1c00/

Eenmans
25-11-17, 23:44
De propagandamachine en verlengstuk van de Israelische regering, het CIDI,is weer bezig met bommen leggen.

Ik zie geen jodenhaat in die flyer. Of een roep om joden te haten.

Het wordt tijd dat het CIDI ook eens kritische geluiden laat horen over de bezetting van Palestina door haar grote vriend Israel.

Het CIDI, een onbetrouwbare organisatie met een zionistische agenda die er een dubbele moreel op na houdt laat weer van zich horen.

Eenmans
26-11-17, 20:29
Hoe betrouwbaar is het CIDI?

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) ontpopt zich steeds vaker als een venijnige pro-joodse lobby club dan een onafhankelijk kennis- en informatiecentrum, dat opkomt 'voor het recht op veiligheid van het Joodse volk, waar ook ter wereld.' De navelstreng van de organisatie is nauw verbonden met Israël wat op zich niet zo vreemd is. Zo heeft elk land wel een organisatie die nauwe banden heeft met het thuisland. Het is alleen moeilijk uit te leggen aan de Nederlandse samenleving dat de niet-wettelijke vertegenwoordiger opvallend nauwe banden onderhoudt met de Nederlandse regering, die zegt vrijheid en democratie voor te staan voor alle volkeren in de wereld.

De staat Israël handelt, zoals velen van u weten, al jaren in strijd met het internationaal humanitair recht en dus ook met de belangrijkste fundamenten van de Westerse beschaving. De Nederlandse regering verloochent daarmee haar principes, normen en waarden door onvoorwaardelijk een land als Israël politiek te steunen en wapens te leveren waarmee zij al jaren het Palestijnse volk zijn vrijheid, veiligheid en waardigheid ontneemt. De Nederlandse regering steunt de oorlog in Irak en Afghanistan om dezelfde redenen. Wij investeren honderden miljoenen euro's per jaar als land in vredesmissies en zien Nederlandse soldaten sneuvelen ver over onze grenzen, omdat wij van mening zijn dat het brengen van vrijheid en democratie in bepaalde delen van de wereld een zeer hoge prijs heeft. Behalve in de door Israël bezette Palestijnse gebieden.

De houding van de Nederlandse regering betreffende de steun aan Israël werpt dus tal van vragen op over de geloofwaardigheid en integriteit van de Nederlandse regering. De dames en heren politici in Den Haag doen er daarom verstandig aan zich te distantiëren van het CIDI en op zoek te gaan naar een nieuwe betrouwbare gesprekspartner als het gaat om het bereiken van duurzame vrede in het Midden Oosten tussen de Palestijnen en Israël. Ik adviseer u om een Een Ander Joods Geluid in de armen te sluiten en het CIDI in de ban te doen. De doelstellingen van het CIDI dienen in tegenstelling tot de doelstellingen van EAJG niet de belangen van Israël, de Palestijnen en Nederland, maar alleen de belangen van de joodse staat.

Desondanks kan een schimmige organisatie als het CIDI, dat het intermenselijk contact is kwijtgeraakt met het steeds kritisch wordende deel van de Nederlandse samenleving, blijven rekenen op steun van de Nederlandse regering. Het curieuze is dat het CIDI onderzoek mag doen als het bijvoorbeeld gaat om het in kaart brengen van het aantal incidenten met een antisemitisch karakter. Het CIDI brengt ook diverse rapporten uit waarvan de inhoud vrijwel klakkeloos wordt overgenomen door de Nederlandse pers, die Israël als referentiepunt blijven nemen in hun berichtgeving. Een onbegrijpelijke en onevenwichtige manier van het conflict benaderen en journalistiek bedrijven als u het mij vraagt. Dit is mijns inziens de belangrijkste verklaring voor het succes van de boeken van Joris Luyendijk.

Dan blijft nog de vraag, hoe betrouwbaar en hoe transparant is het CIDI zelf als organisatie en als spreekbuis van joden in Nederland en Israël? Het CIDI probeert al jaren instellingen en organisaties die een ander, vaak kritisch geluid verkondigen aan het adres van Israël, in diskrediet te brengen en zwart te maken. De initiatiefnemers van EAJG worden door de aanhang van het CIDI weggezet als een groep joodse nestbevuilers en landverraders. De onredelijke sympathisanten van Israël gaan daar zelfs zover zin, dat zij niet schromen om joden die zich tegen de bezettingspolitiek van Israël hebben gekeerd joodse zelfhaat te verwijten. Een grotere belediging kun je niet in ontvangst nemen als jood zijnde.

Een recent voorbeeld is dat het CIDI een (laster)campagne heeft gestart tegen het samenwerkingsverband United Civilians for Peace (UCP). In het vorige week verschenen rapport stelt het CIDI, dat het UCP zich schuldig maakt aan partijdigheid. Het CIDI komt met een aantal voorbeelden van eenzijdigheid waarmee het UCP Israël in een kwaad daglicht zou stellen. Mijn vraag aan u is, heeft een bezetter als Israël het UCP nodig om zijn misdadige reputatie tegen de Palestijnen te bevestigen of te doen veroordelen? Het UCP is een werkgroep opgericht en gefinancierd door ICCO, Cordaid, Novib, de vredesbewegingen IKV, Pax Christi en KerkinActie.

Laatste is eerder dit jaar uit het samenwerkingsverband gestapt, omdat zij de opstelling van het UCP partijdig en anti-Israëlisch vindt. Het UCP stelt dat zij voor de mensenrechten is en hierin geen onderscheid maakt naar afkomst. Ze gaan uit van het internationale recht. Het internationale recht laat geen twijfel bestaan over de reputatie en status van de staat Israël als bezettingsmacht.De dames en heren van het CIDI zouden zich diep moeten schamen in plaats van begrip en sympathie te vragen aan de Nederlandse samenleving om de standpunten van een bezettende natie te steunen. Welke fundamenteel in strijd zijn met de Nederlandse normen en waarden en internationale wetgeving. Of het nu gaat om systematische schendingen van mensenrechten, annexatie van grond na oorlog of het negeren van tientallen bindende en niet-bindende VN-resoluties door Israël.

Het wordt dat wij in dit land ons ontdoen van schuldgevoelens uit het WOII- verleden, die organisaties als het CIDI tegen ons gebruiken om ons te chanteren een bezettings- en annexatiepolitiek te steunen van een land, die niet meer op rationele wijze zijn te verdedigen. Dat heeft onder andere geleid tot de oprichting van Een Ander Joods Geluid. Voor meer informatie verwijs ik u naar de website van de organisatie ~ www.eajg.nl (http://goto.marokko.nl/?url=http%3A%2F%2Fwww.eajg.nl)

Eenmans
26-11-17, 20:44
Het CIDI probeert al jaren instellingen en organisaties die een ander, vaak kritisch geluid verkondigen aan het adres van Israël, in diskrediet te brengen en zwart te maken.

Nu hebben ze hun vizier gericht op DENK.

Voor de goede orde,ik heb niet op DENK gestemd afgelopen verkiezingen. DENK heeft zelfs afstand genomen van de protesten in Marokko,dus mijn stem zullen ze nooit krijgen.

Waar het mij omgaat is de hetze die het CIDI begonnen is tegen DENK. De vorige keer vond het cidi dat de Nederlandse regering Kuzu aan moest spreken op zijn ´wangedrag´ omdat Kuzu de hand niet wilde schudden van fascist en opper zionist Netanyhu.

Het is altijd de schuld van de ander en nooit van israel.


De dames en heren van het CIDI zouden zich diep moeten schamen in plaats van begrip en sympathie te vragen aan de Nederlandse samenleving om de standpunten van een bezettende natie te steunen. Welke fundamenteel in strijd zijn met de Nederlandse normen en waarden en internationale wetgeving. Of het nu gaat om systematische schendingen van mensenrechten, annexatie van grond na oorlog of het negeren van tientallen bindende en niet-bindende VN-resoluties door Israël.


Hier hoor je het cidi,een pro-zionistoische organisiatie,opgericht in 1974 die het gedachtegoed van opper duivel Thedor Herzl omarmt,nooit over.

Hoe geloofwaardig ben je dan? Dagelijks,al meer dan een half eeuw lang worden de Palestijnen het recht om in een vrij land te leven ontnomen. Dat is toch het ergste wat je als mens kan overkomen?

Maar het cidi heeft belangrijkere aandachtspunten. Namelijk kritiek óp het Israelische beleid én de lastercampagnes van zionistische organisaties uitleggen als antisemitisme.

super ick
27-11-17, 12:15
Dat hele CIDI zal me aan de ballen jeuken.

Denk is een sneaky clubje dat mensen niet dichter bij elkaar brengt maar juist de tweespalt uitbuit. Geen haar beter dan Wilders.
Met hun uitspraak dat doctoren onderscheid maken bij euthanasie, allochtonen veel sneller uitbehandeld verklaren. Walgelijke verdachtmaking gebaseerd op niets.

Eenmans
27-11-17, 12:25
Dat hele CIDI zal me aan de ballen jeuken........ Denk is een sneaky clubje


Dank je! Dit is precies datgene wat ik aan wil kaarten. Namelijk; het CIDI is nooit fout,het ligt altijd aan de ander.
Waarvan akte! :fplet:


Met hun uitspraak dat doctoren onderscheid maken bij euthanasie, allochtonen veel sneller uitbehandeld verklaren. Walgelijke verdachtmaking gebaseerd op niets.

Dit staat helemaal los van de aanval van het CIDI op DENK. Ik heb ook aangegeven dat ik niks met DENK heb.

Het gaat nu om het CIDI,een schimmige vereniging die alle organisaties,partijen en personen die kritiek leveren op het beleid van zion-staat israel probeert zwart te maken.

Eenmans
27-11-17, 23:10
Upppppp!!!

super ick
28-11-17, 12:42
Overigens heeft Nederland zijn morele veren afgeschud en het standpunt dat zij geen zaken doen met regimes die niet deugen teruggedraaid. Nu is de zienswijze dat het beter is wel contact te houden omdat je dan meer invloed kunt uitoefenen. Meer kunt bereiken.

Bovendien wordt Hamas ook gesteund. Dan zou dat ook moeten stoppen. De rapporten van Amnesty liegen er ook niet om wat hen betreft.

knuppeltje
28-11-17, 13:04
Overigens heeft Nederland zijn morele veren afgeschud en het standpunt dat zij geen zaken doen met regimes die niet deugen teruggedraaid. Nu is de zienswijze dat het beter is wel contact te houden omdat je dan meer invloed kunt uitoefenen. Meer kunt bereiken.

Huh? Wanneer heeft Nederland dat verheven standpunt gehuldigd, dan?

Waarvoorn denk jij dat we al die jaren Bernhard naar de meest gruwelijke regimes hebben gestuurd, anders dan om handelscontracten?

mark61
28-11-17, 18:01
dat zij geen zaken doen met regimes die niet deugen...

Bovendien wordt Hamas ook gesteund.

Wanneer deed NL dat?

Wanneer was dat?

super ick
29-11-17, 13:44
Wanneer deed NL dat?

Wanneer was dat?

Een officieel standpunt komt natuurlijk nooit naar buiten over een wijziging in de diplomatieke strategie. In het verleden was men meer van het terechtwijzen en afstoten van verkeerde regimes. Nu wilt men meer de betrekkingen open houden omdat via die weg, vaak geleidelijk, meer invloed uitgeoefend kan worden. Het is dus nooit zwart-wit.

Een groot deel van de EU-steun verdwijnt in de zakken van Palestijnse leiders. Arafat was er een voorloper van. Zowel in Gaza als op de Westbank. Dat hoef ik niet uit te leggen en terug redenerend zou je daar natuurlijk ook Israël de schuld van kunnen geven.

The_Grand_Wazoo
29-11-17, 13:59
Probleem schijnt mij dat be boodschapper CIDI al geruime tijd zijn geloofwaardigheid heeft verloren.

knuppeltje
29-11-17, 14:53
Maar ik zou nu toch eindelijk wel eens willen weten met welk fout regime we ooit niet hebben willen handelen?

Umarvlie
30-11-17, 07:48
Maar ik zou nu toch eindelijk wel eens willen weten met welk fout regime we ooit niet hebben willen handelen?

Je ziet het verkeerd, we willen juist handelen met foute regimes zodat we dan ook allerlei misstanden aan de kaak kunnen stellen. Je ziet, het handelen met foute regimes is juist goed.

Hulde aan Nederland dat we deze zware verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan!

knuppeltje
30-11-17, 08:30
Je ziet het verkeerd, we willen juist handelen met foute regimes zodat we dan ook allerlei misstanden aan de kaak kunnen stellen. Je ziet, het handelen met foute regimes is juist goed.

Hulde aan Nederland dat we deze zware verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan!

Ja, dat zal het wel zijn. Ik had al zo'n beetje het vermoeden. Eigenlijk zouden we de Nobelprijs ervoor moeten krijgen, vind je niet?

Eenmans
30-11-17, 17:01
Probleem schijnt mij dat be boodschapper CIDI al geruime tijd zijn geloofwaardigheid heeft verloren.

Maar desondanks wordt het cidi en indirect Israel het hand boven de hoofd gehouden. Immers,het zijn toch moslims waartegen Israel ageert.

Super Dick,ik weiger hem super ick te noemen want veel ´supers´ is er niet aan hem,heeft die bijnaam te danken aan zichzelf. Ik vraag me af wat ie hier nog doet. Hij heeft zichzelf verraden. Het is een troll.

Waarom ik die gast een troll vind is om het simpele gegeven hij met alle winden mee waait wat betreft Israel-Palestina. Zijn reacties staan gearchiveerd op Maroc.nl. Het bewijs staat zwart op wit.

Het heeft niks in te brengen. Met zijn reactie op de vorige pagina bewijst hij dat Al-Sawt gelijk heeft door hem als SuperDick te verklaren.

Inhoudelijk had ik het kort moeten houden tav SuperDick. Topic gaat over de dubbele moraal en de lastercampagnes van het cidi. Maar ik vind S.D. zo vaag tav alle onderwerpen behalve als het om de Islam gaat. Dan heeft ie wel een duidelijk mening/standpunt/visie.

Wat een ongelooflijke oelewapper/flapdrol is het. IK heb hem niet voor niks niet geselecteerd voor de intelligenste forumlid.

Zelfs tegen mij heeft ie niet veel in te brengen en hij gaat dan ook vaak over tot het stellen van suggestieve vragen in de hoop hij op die manier de dreiging dat ie ´nat´ gaat, kan voorkomen.



Conclusie/moraal van het verhaal: IPV dat S.D het handelen van het cidi veroordeeld gaat ie de aangevallen partij veroordelen. DENK is overwegend´islamitisch´ en het cidi is ´joods/zionistisch´.


Waarom het een veroordelen en de ander niet?

The_Grand_Wazoo
30-11-17, 20:01
Maar desondanks wordt het cidi en indirect Israel het hand boven de hoofd gehouden. Immers,het zijn toch moslims waartegen Israel ageert.


Volgens mij klopt het niet wat je zegt. In mijn ogen ageert Israel niet tegen moslims omdat zij moslims zouden zijn. Het ageert tegen mensen die aanspraken op land en middelen doen, waar de staat Israel, of tenminste sterke politieke krachten binnen die staat, zijn zinnen op hebben gezet. Dat velen daarvan moslim zijn is van geen enkel wezenlijk belang in dit conflict. Het zijn, wederom in mijn ogen, vooral moslims die het conflict als een strijd van Israel tegen hen als religieuze groep wensen voor te stellen om zo via de religieuze band een berdere steun voor hun zaak genereren.
Ik begrijp de neiging wel, , maar een correcte voorstelling van zaken is het m.i. niet.

Maar goed, aangezien ik in jouw ogen toch een nazi ben, kan het mij eigenlijk geen ene fuck schelen wat jij vind of denkt angezien, in mijn ogen, jouw beoordelingsvermogen niet altijd even scherp is.

Eenmans
30-11-17, 22:09
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. In mijn ogen ageert Israel niet tegen moslims omdat zij moslims zouden zijn. Het ageert tegen mensen die aanspraken op land en middelen doen, waar de staat Israel, of tenminste sterke politieke krachten binnen die staat, zijn zinnen op hebben gezet. Dat velen daarvan moslim zijn is van geen enkel wezenlijk belang in dit conflict. Het zijn, wederom in mijn ogen, vooral moslims die het conflict als een strijd van Israel tegen hen als religieuze groep wensen voor te stellen om zo via de religieuze band een berdere steun voor hun zaak genereren.
Ik begrijp de neiging wel, , maar een correcte voorstelling van zaken is het m.i. niet.

Maar goed, aangezien ik in jouw ogen toch een nazi ben, kan het mij eigenlijk geen ene fuck schelen wat jij vind of denkt angezien, in mijn ogen, jouw beoordelingsvermogen niet altijd even scherp is.

Ik heb dat ook niet geschreven. Ik schreef alleen dat SuperDick en het cidi religie als maatstaf hanteren.

Ik heb nergens geschreven dat de staat Israel alles wat islamitisch is vijandelijk is gezind.

Het is in mijn ogen,als je mijn reacties in het verleden mbt tot het israel-palestina conflict beter had gelezen, GEEN religieus conflict. OP dit punt ben ik het met je eens.

Het gaat mij nu,lees mijn reactie´s maar even na,om de eenzijdige en anti-islamtische houding van SuperDick.

Geen woord over het cidi maar wel DENK aanvallen. Bij de les blijven TGW!!!!.


Het zijn, wederom in mijn ogen, vooral moslims die het conflict als een strijd van Israel tegen hen als religieuze groep wensen voor te stellen om zo via de religieuze band een berdere steun voor hun zaak genereren.

Wie doet dan op dit forum? IK val een lid aan aan die frequent en bijna stelselmatig niet objectief en anti-islamitisch reageert.

Wie van de leden van Maroc.nl wekken net als SuperDick de suggestie dat het om een religieus conflict gaat?

Eenmans
30-11-17, 22:57
Maar goed, aangezien ik in jouw ogen toch een nazi ben, kan het mij eigenlijk geen ene fuck schelen wat jij vind of denkt angezien, in mijn ogen, jouw beoordelingsvermogen niet altijd even scherp is.

Natrappen kan ik ook en ik ben daar vele malen kundiger in dan jij.

Lees eens goed wat ik schrijf. Die hele zin was een uithaal naar SuperDick.

Met een beetje scherpte en vooral kalmte van jouw kant had je dat kunnen lezen én inzien.

JIj citeert een reactie van mij waarin ik S.D. verwijt en verdenk van partijdigheid.

Als je de topic even snel doorleest,het zijn toch maar 2 pagina´s, ga je, mits je verstandig denkt,tot een andere conclusie komen.

( wat betreft mijn opmerking over ´nazi´s bied ik jou hierbij mijn oprechte excuses aan. Een smerige reactie van mij die niet strookt met jouw reacties en houding op dit forum,dat ging in een opwelling).

Ibrah1234
01-12-17, 04:47
Huh? Wanneer heeft Nederland dat verheven standpunt gehuldigd, dan?

Waarvoorn denk jij dat we al die jaren Bernhard naar de meest gruwelijke regimes hebben gestuurd, anders dan om handelscontracten?

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van DENK voor Nederland? Ik hoor ze alleen maar over Sinterklaas, zwarte pieten, racisme et cetera. Laatst las die Kuzu een sinterklaasgedichtje voor in de kamer.

Weet die Kuzu eigenlijk wel dat Sinterklaas helemaal niet bestaat?

Even verderop in Libië worden zwarte mensen boven een kampvuurtje geroosterd en als vee verhandeld door Kuzu zijn geloofsbroeders las ik in een ander topic. Denk dat Sylvana Simons en Kuzu zich daar beter verkiesbaar kunnen stellen i.p.v. hier in Nederland kinderfeestjes te verzieken.

Eenmans
01-12-17, 04:55
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van DENK voor Nederland?

Wat is de toegevoegde waarde van het cidi voor Israel én Nederland? :zegniets:

Ibrah1234
01-12-17, 07:04
Wat is de toegevoegde waarde van het cidi voor Israel én Nederland? :zegniets:

Who cares. Het CIDI is een informatiecentrum welke geen subsidies ontvangt van de overheid en naar mijn mening dan ook gezien kan worden als een particulier initiatief. Past in hetzelfde jasje als de Vereniging van Biologische Melkveehouders.

DENK is een een politieke partij. Een wezenlijk verschil.

The_Grand_Wazoo
01-12-17, 19:10
( wat betreft mijn opmerking over ´nazi´s bied ik jou hierbij mijn oprechte excuses aan. Een smerige reactie van mij die niet strookt met jouw reacties en houding op dit forum,dat ging in een opwelling).

(Geaccepteerd met respect voor het uitspreken ervan)

The_Grand_Wazoo
01-12-17, 19:24
Ik heb dat ook niet geschreven.

Je schrijft letterlijk in de tweede zin van jouw bericht waarop ik reageerde: 'Immers,het zijn toch moslims waartegen Israel ageert.'




Wie van de leden van Maroc.nl wekken net als SuperDick de suggestie dat het om een religieus conflict gaat?

Waar schreef ik dat het om leden van maroc.nl ging? :-)
Lid ben ik zelf overigens ook, evenals SD, Eke enz. enz.

Een aanzienlijk deel van de actieve leden (en laten we wel wezen, zo veel zijn dat er niet) op WSDB en NVDD bestaat uit niet-moslims zonder enige binding met Marokko.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb een beetje spijt van de uitspraak waar jij deze reactie op geeft. Hij is vaag en kan niet eenduidig geverifieerd worden. Had ik gezegd 'alle moslims' dan was het een uitspraak geweest die eenvoudig te weerleggen zou zijn. Had ik 'enkele moslims' gezegd dan was het met een eenvoudig 'oh ja joh, och zo heeft iedere groep wel z'n rare vogels' weerlegd kunnen worden, maar door het over 'moslims' te hebben maak ik mij op mijn beurt schuldig aan framing. Dus daar dan weer van mijn kant excuses.

Kunnen we nou weer gewoon een potje tegen elkaar gaan schelden? Dit voelt allemaal heel ongemakkelijk. :-)

super ick
02-12-17, 13:51
Maar desondanks wordt het cidi en indirect Israel het hand boven de hoofd gehouden. Immers,het zijn toch moslims waartegen Israel ageert.

Super Dick,ik weiger hem super ick te noemen want veel ´supers´ is er niet aan hem,heeft die bijnaam te danken aan zichzelf. Ik vraag me af wat ie hier nog doet. Hij heeft zichzelf verraden. Het is een troll.

Waarom ik die gast een troll vind is om het simpele gegeven hij met alle winden mee waait wat betreft Israel-Palestina. Zijn reacties staan gearchiveerd op Maroc.nl. Het bewijs staat zwart op wit.

Het heeft niks in te brengen. Met zijn reactie op de vorige pagina bewijst hij dat Al-Sawt gelijk heeft door hem als SuperDick te verklaren.

Inhoudelijk had ik het kort moeten houden tav SuperDick. Topic gaat over de dubbele moraal en de lastercampagnes van het cidi. Maar ik vind S.D. zo vaag tav alle onderwerpen behalve als het om de Islam gaat. Dan heeft ie wel een duidelijk mening/standpunt/visie.

Wat een ongelooflijke oelewapper/flapdrol is het. IK heb hem niet voor niks niet geselecteerd voor de intelligenste forumlid.

Zelfs tegen mij heeft ie niet veel in te brengen en hij gaat dan ook vaak over tot het stellen van suggestieve vragen in de hoop hij op die manier de dreiging dat ie ´nat´ gaat, kan voorkomen.



Conclusie/moraal van het verhaal: IPV dat S.D het handelen van het cidi veroordeeld gaat ie de aangevallen partij veroordelen. DENK is overwegend´islamitisch´ en het cidi is ´joods/zionistisch´.


Waarom het een veroordelen en de ander niet?


Als je goed leest dan heb je ook gelezen dat keert begon met de mededeling dat het CIDI mij geen zak interesseerd. Verderop heb ik kritiek op jouw stokpaardjes en vervolgens probeer je mij een soort besmet te verklaren.

Echt heel achterbaks. Hou je gewoon bij de feiten.

Ik heb niets met geloof. Ieder die kan lezen kan dat weten. Ik wil er ook niet mee lastiggevallen worden. Niet met een arts die mij niet wilt helpen vanwege zijn God, niet met een willekeurige moslim die zich stoort aan, ja aan wat niet eigenlijk?

Ibrah1234
03-12-17, 11:59
https://www.cidi.nl/minister-zijlstra-geen-eenzijdige-erkenning-palestijnse-staat/

Zie ook hier een link op de site van cidi over de Nederlandse weigering de Palestijnse staat te erkennen. Wat een slap argument van de regering. Andere landen kunnen blijkbaar wel eenzijdig Palestina erkennen. Israël schoffeert de internationale gemeenschap in de zaak Palestina. Israël heeft inclusief het cidi totaal maling aan de internationale gemeenschap. Laten wij nu ool eens tonen maling te hebben aan een land wat maling aan ons en de rest van de wereld heeft. Joden zijn niet zielig meer.

Waarom moet er een Palestijnse staat komen voor een volk wat alleen bestaat in de Fabeltjeskrant?
De Palestijnse leiders hebben reeds lang geleden erkend dat de Palestijnen een PR stunt zijn. Het is simpelweg Jodenhaat en antisemitisme. De Joden liggen al duizenden jaren onder vuur en zijn nooit met rust gelaten.

Het Koninkrijk Israël bestond al 1000 jaar voor christus, ver voor het ontstaan van landen en naties en ver voor het ontstaan van christendom en islam.

Ahmad Shukeiri één van de oprichters van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO):“Dergelijk creatuur als Palestina bestaat helemaal niet. Dit land is niets anders dan het zuidelijke deel van Groter Syrië…”

Palestijns leider Zuheir Mohsen in 1977: ‘Het Palestijnse volk bestaat niet’

20824
"Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israel en voor de Arabische eenheid voort te zetten."

De Palestijnen zijn een overblijfsel van de arabieren die in 1948 opgeroepen door de werden Israël te verlaten zodat de arabische legers vrij baan hadden Israël met de grond gelijk te maken en de laatste Jood uit te roeien. Duizenden Arabieren vertrokken omdat hun leiders via de radio en via pamfletten in de naam van Allah daarop aandrongen. Dat pakte voor de arabieren echter anders uit. En nu is het huilie huilie.

Het Palestijns vluchtelingenprobleem is is één grote zwendel.

The_Grand_Wazoo
03-12-17, 13:07
Of de mensen die door het beleid van de staat Israel ernstig worden benadeeld en die de verzamelnaam 'Palestijnen' hebben gekregen, nu een volk zijn of niet, is in mijn ogen volstrekt irrelevant.

Ibrah1234
03-12-17, 15:58
U heeft gelijk heer Wazoo dat de "Palestijnen" daar niet mee geholpen zijn.

Of Israël de Palestijnen meer heeft benadeeld dan de arabieren waag ik te betwijfelen met uw goedvinden. De vluchtelingenstroom is immers in gang gezet door het gedwongen vertrek van de "Palestijnen" op instigatie van de arabische leiders. Burgers die geen gehoor gaven om te vertrekken werden beschouwd als overlopers.

Ook de moefti van Jeruzalem riep alle Arabieren op het land zo snel mogelijk te verlaten: "Onze legers staan klaar aan de poorten en zullen alles en iedereen uitroeien om ons land vrij te krijgen".

Abu Mazen de leider van het PLO-bewind heeft later ook toegegeven dat Arabische leiders verantwoordelijk waren voor de vlucht van de Arabieren.

Maar om nu eenzijdig de bal toe te spelen aan Israël inzake onderhavige problematiek doet geen recht aan een billijke oplossing.

Naar mijn mening is de hele vluchtelingenproblematiek over nacht opgelost als de arabieren, naast Israël, ook meewerken aan opvang van de vluchtelingen. Tot dusverre houden ze de kampen maar al te graag overeind voor PR doeleinden.

Eenmans
04-12-17, 17:41
Je hebt totaal niks in te brengen en dan kom je met oorlogsretoriek van een nationalistische Palestijn.

Nu je het toch over Palestina-Israel hebt wil je ik erop wijzen dat de zaken er nu heel anders voorstaan.

De Palestijnen willen enkel in een vrij land opgroeien zonder restricties. Fuck jouw zionistische visie en haat geschiedenis. Plaats eens die oproepen van de Joden,die van de extremistische Joden,die opriepen tot vernietiging van alle arabieren in Het beloofde land,Israel?

Israel moet zich namelijk terugtrekken uit gebieden die zij heeft ingepikt in een oorlog die zij zelf begonnen is.

Vandaar uit moet je het conflict bekijken. Wat jij nu doet is oude koeien uit de sloot halen. Want hoe kan je mensen die daar duizenden jaren leven ineens vragen om even een stuk verder op te gaan wonen om plaats te maken voor een ´joods´ thuisland? Zo kan ik het ook bekijken indien ik de domme en provocerende denkwijze heb als jij.

Je hebt 0,0 argumenten om de bezetting van Israel te legitimeren,zelfs juridisch niet. Dit doe je zo vaak. Jij niet alleen elke zionist doe dat. Het eerste argument is ´je bent een antisemiet´. Sorteert dat geen effect,dan maar even de geschiedenis erbij halen en kijken wie er daadwerkelijk recht heeft op dit land,en indien dat niet helpt worden citaten uit het verleden van nationalistische,extreem-religieuze arabieren tevoorschijn getoverd in de hoop dat de bezetting legitimeert.

Nada,zero,niks in te brengen. Israel moet zich ,conform het Handboek vest van de VN,de internationale wetten,de vn-sancties en resoluties én de eisen van de ig terugtrekken vanachter de bestandslijn van ´67.


U heeft gelijk heer Wazoo dat de "Palestijnen" daar niet mee geholpen zijn.

Of Israël de Palestijnen meer heeft benadeeld dan de arabieren waag ik te betwijfelen met uw goedvinden. De vluchtelingenstroom is immers in gang gezet door het gedwongen vertrek van de "Palestijnen" op instigatie van de arabische leiders. Burgers die geen gehoor gaven om te vertrekken werden beschouwd als overlopers.

Ook de moefti van Jeruzalem riep alle Arabieren op het land zo snel mogelijk te verlaten: "Onze legers staan klaar aan de poorten en zullen alles en iedereen uitroeien om ons land vrij te krijgen".

Abu Mazen de leider van het PLO-bewind heeft later ook toegegeven dat Arabische leiders verantwoordelijk waren voor de vlucht van de Arabieren.

Maar om nu eenzijdig de bal toe te spelen aan Israël inzake onderhavige problematiek doet geen recht aan een billijke oplossing.

Naar mijn mening is de hele vluchtelingenproblematiek over nacht opgelost als de arabieren, naast Israël, ook meewerken aan opvang van de vluchtelingen. Tot dusverre houden ze de kampen maar al te graag overeind voor PR doeleinden.


Wtf heeft dit met het cidi en denk te maken? http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/freak3.gif

super ick
04-12-17, 19:04
Israel moet zich namelijk terugtrekken uit gebieden die zij heeft ingepikt in een oorlog die zij zelf begonnen is.

Die propaganda heb ik meer gehoord. Dit is totale onzin.

Israël heeft de aanval geopend omdat het militair gezien niet anders kon. ik zou je uitleggen waarom.

Arabische landen trokken grote legers aan de grenzen met Israël samen. Israël was daardoor gedwongen om haar leger in opperste staat van paraatheid te brengen. Een dergelijk klein land kan dit niet lang volhouden omdat de economie zo goed als plat kwam te liggen. Het was dus een keuze tussen afbouwen van het leger en zich bij een aanval niet meer kunnen verweren of als eerste aanvallen.
De Arabische leiders hadden hun plannen met Israël dermate duidelijk gemaakt dat voor Israël de enige optie was om aan te vallen omdat ze anders het risico liepen vernietigd te worden.

Ik reken er al op dat je me nu uit gaat maken voor zionist. Dat moet dan maar.

knuppeltje
04-12-17, 20:22
Tja, de West Bank werd door Israël veroverd tijdens de zesdaagse oorlog in 1967, en dus niet eerder. Die oorlog begon Israël zelf. Israël werd toen door geen enkel land aangevallen en was, zoals alle landen in die regio wisten, militair gezien veel sterker dan al die andere landen bij elkaar.

Wat er werkelijk aan de hand was is, dat Nasser van de Amerikanen geen steun kreeg om het Suezkanaal te annexeren. Van boosheid daarover blokkeerde hij dat kanaal, maar dat was helemaal geen oorlogsbedreiging voor Israël en was als zodanig dan ook niet bedoeld.

Later verklaarden dan ook zowel Moshe Dayan (minister van defensie) en Abba Eban (Minister van buitenlandse zaken) tegen de pers: "Nasser wist dat hij niet zou aanvallen, wij wisten dat Nasser niet zou aanvallen, maar het kwam ons goed uit om het te doen."

Die term 'zesdaagse' was volgens Dayan een verwijzing naar de bijbel, waarin staat dat god de wereld schiep in 6 dagen.
Kun je nagaan hoe machtig Israël zich vond en ook was. Zo machtig dat het gerust die sprong vooruit kon wagen.

Kortom, de super, die heel graag met alternatieve feiten strooit, heeft het over de oorlog toen Israël de zelfstandigheid uitriep. Dat was dus decennia daarvoor, maar toen heeft Israël de West Bank dus niet veroverd.

Ibrah1234
05-12-17, 01:14
SuTja, de West Bank werd door Israël veroverd tijdens de zesdaagse oorlog in 1967, en dus niet eerder. Die oorlog begon Israël zelf. Israël werd toen door geen enkel land aangevallen en was, zoals alle landen in die regio wisten, militair gezien veel sterker dan al die andere landen bij elkaar.

Militair stelde Israël t.o.v. de arabische legers niet veel voor. De verzamelde legermacht van Egypte, Syrië, Jordanië, Libanon en Irak overtrof het Israëlisch leger vele malen in materiaal en manschappen. Bovendien werd het Arabisch initiatief naast voornoemde landen militair ondersteund door nog eens 9 arabische landen.

De luchtmacht van Israël bestond uit verouderde Franse gevechtsvliegtuigen uit de jaren 50 en Sherman tanks welke nog dateerden uit WOII. De arabische legers waren volgepropt met het modernste Russisch materiaal zoals de MIG-19.

Numeriek dolf Israël het onderspit en op papier had het geen schijn van kans. David vs Goliath. Een land net zo groot als 6 Nederlandse provincies welke 6 arabische legers heeft verslaan met behulp van supermacht Rusland kan eigenlijk niet eens.

De Verenigde Staten in oorlog met een land als Luxemburg welke door Luxemburg wordt gewonnen geeft zo ongeveer de juiste proporties weer.

Israël bestond in 1967 nog niet eens 20 jaar. Wat voor krijgsmacht kun je in 20 jaar tijd opbouwen.

De Israëlische overwinning was van mythische proporties.

knuppeltje
05-12-17, 08:38
Militair stelde Israël t.o.v. de arabische legers niet veel voor. De verzamelde legermacht van Egypte, Syrië, Jordanië, Libanon en Irak overtrof het Israëlisch leger vele malen in materiaal en manschappen. Bovendien werd het Arabisch initiatief naast voornoemde landen militair ondersteund door nog eens 9 arabische landen.

De Israëlische overwinning was van mythische proporties.

Ook jij strooit maar al te graag met alternatieve feiten.

Moet je ze in Israël eens gaan vertellen. Ook daar denken ze er heel anders over.

Ibrah1234
05-12-17, 10:03
Ook jij strooit maar al te graag met alternatieve feiten.

Moet je ze in Israël eens gaan vertellen. Ook daar denken ze er heel anders over.

Sterker nog, in 1967 lag er een Frans wapenembargo en ook Engeland weigerde noodzakelijk materieel te leveren. Een groot probleem vanwege onderdelen voor de Israëlische Mirages en Centurion tanks. Dankzij Vredeling konden er motoren voor de Centurion tanks worden geleverd via een luchtbrug met Nederland. Ook werden de tanks hier in Nederland omgebouwd en geschikt gemaakt voor oorlog in een woestijnomgeving.

Weet u waarom wij decennialang met Uzi's hebben geschoten in het Nederland leger heer Knuppeltje? Israël zat krap bij kas en er is in natura betaald middels leverantie van Uzi's. :rolleyes:

knuppeltje
05-12-17, 11:04
Sterker nog, in 1967..

Ook toen versloeg Israël al die landen die aanvielen.

Maar daar ging het hier niet om die oorlog. Het ging over de bezette gebieden en die werden dus 20 jaar later in een door Israël zelf begonnen oorlog met groot gemak veroverd.

Kortom, je komt dus weer met alternatieve feiten aandragen. Totaal niet ter zake doend geneuzel.

super ick
05-12-17, 11:29
Tja, de West Bank werd door Israël veroverd tijdens de zesdaagse oorlog in 1967, en dus niet eerder. Die oorlog begon Israël zelf. Israël werd toen door geen enkel land aangevallen en was, zoals alle landen in die regio wisten, militair gezien veel sterker dan al die andere landen bij elkaar.

Wat er werkelijk aan de hand was is, dat Nasser van de Amerikanen geen steun kreeg om het Suezkanaal te annexeren. Van boosheid daarover blokkeerde hij dat kanaal, maar dat was helemaal geen oorlogsbedreiging voor Israël en was als zodanig dan ook niet bedoeld.

Later verklaarden dan ook zowel Moshe Dayan (minister van defensie) en Abba Eban (Minister van buitenlandse zaken) tegen de pers: "Nasser wist dat hij niet zou aanvallen, wij wisten dat Nasser niet zou aanvallen, maar het kwam ons goed uit om het te doen."

Die term 'zesdaagse' was volgens Dayan een verwijzing naar de bijbel, waarin staat dat god de wereld schiep in 6 dagen.
Kun je nagaan hoe machtig Israël zich vond en ook was. Zo machtig dat het gerust die sprong vooruit kon wagen.

Kortom, de super, die heel graag met alternatieve feiten strooit, heeft het over de oorlog toen Israël de zelfstandigheid uitriep. Dat was dus decennia daarvoor, maar toen heeft Israël de West Bank dus niet veroverd.

Welnee. Dat is nu het geval. Destijds waren ze zwaar in de minderheid en hebben ze het alleen gered door bij verrassing de hele luchtmacht van Egypte uit te schakelen. Als ze af hadden blijven wachten waren ze weggevaagd. Het IDF was toen helemaal geen moderne, goed uitgeruste krijgsmacht.

De straat van Tiran was ook al geblokkeerd. Je lult uit je nekharen. Alsof Israel die samentrekking van troepen niet serieus hoefde te nemen. Kom op zeg. Een beetje naar je hand zetten dat kan nog maar dit gaat echt te ver.

Ja ach. Natuurlijk kwam het goed. Ze moesten. Een dergelijk groot leger kan Israël niet op de been houden en het risico konden ze niet nemen. Als Egypte niet aan zou willen vallen hadden ze hun leger ook de Sinai niet in hoeven sturen.

De West bank werd niet veroverd. Die was in 1948 doorJordanie bezet. Israel heroverde de West bank. We weten hoe het toen ineens van de Palestijnen bleek te zijn. Zomaar geschonken door Jordnie. Dat is helemal een lachertje van de bovenste plank waar iemand die deze zaak een beetje serieus neemt zo doorheen prikt.

Jij hebt zo je eigen kijk op de feiten.

Nog even voor alle duidelijkheid. Van mij had Israël daar niet uitgeroepen hoeven worden. Eenmaal aanwezig bijten ze noodgedwongen van zich af. Ik neem ze dat niet kwalijk. Zij zijn zich er heel goed van bewust dat ze in een zeer vijandige omgeving zitten. Omringd door landen die hen liever gisteren dan vandaag zouden zien verdwijnen.

Ibrah1234
05-12-17, 12:10
Kortom, je komt dus weer met alternatieve feiten aandragen. Totaal niet ter zake doend geneuzel.

Ja, hallo!! Je komt zelf met het idée fixe: "zoals alle landen in die regio wisten, militair gezien veel sterker dan al die andere landen bij elkaar."

De door u beschreven machtsverhouding toentertijd is feitelijk en historisch bezien aantoonbaar onjuist.

Eenmans
05-12-17, 12:47
Ook toen versloeg Israël al die landen die aanvielen.

Maar daar ging het hier niet om die oorlog. Het ging over de bezette gebieden en die werden dus 20 jaar later in een door Israël zelf begonnen oorlog met groot gemak veroverd.

Kortom, je komt dus weer met alternatieve feiten aandragen. Totaal niet ter zake doend geneuzel.


Daarom staat ie ook bekend als een ibrahrat. Een rat met smerige streken.

Al Sawt
05-12-17, 15:15
Dat hele CIDI zal me aan de ballen jeuken.

Denk is een sneaky clubje dat mensen niet dichter bij elkaar brengt maar juist de tweespalt uitbuit. Geen haar beter dan Wilders.
Met hun uitspraak dat doctoren onderscheid maken bij euthanasie, allochtonen veel sneller uitbehandeld verklaren. Walgelijke verdachtmaking gebaseerd op niets.Je kan alles zeggen over Denk. Maar ze vergelijken met racist Wilders, is onzin. Jouw kwalificatie is ingegeven door angst voor onbekenden en een exotisch laagje van een politiek partij. Verdiep je eerst in Denk!

Al Sawt
05-12-17, 15:22
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. In mijn ogen ageert Israel niet tegen moslims omdat zij moslims zouden zijn. Het ageert tegen mensen die aanspraken op land en middelen doen, waar de staat Israel, of tenminste sterke politieke krachten binnen die staat, zijn zinnen op hebben gezet. Dat velen daarvan moslim zijn is van geen enkel wezenlijk belang in dit conflict. Het zijn, wederom in mijn ogen, vooral moslims die het conflict als een strijd van Israel tegen hen als religieuze groep wensen voor te stellen om zo via de religieuze band een berdere steun voor hun zaak genereren.
Ik begrijp de neiging wel, , maar een correcte voorstelling van zaken is het m.i. niet.

Maar goed, aangezien ik in jouw ogen toch een nazi ben, kan het mij eigenlijk geen ene fuck schelen wat jij vind of denkt angezien, in mijn ogen, jouw beoordelingsvermogen niet altijd even scherp is.

Onzin, beste Wazoo. Moslims hebben nooit Palestina geclaimd op basis van religie. Maar simpelweg op basis van rechtmatige eigendom op gebied van vestiging en herkomst. Religieuze laagje is pas in de jaren negentig ontstaan met opkomst van Islamisme. Daarvoor waren het voornamelijk seculiere landen en organisaties die de Palestijnse zaak behartigen.

Voorts wil ik je erop wijzen dat het Israel uitstekend uitkomt om de Palestijnse strijd te linken met internationale heksenjacht tegen terrorisme.

En laten wij niet vergeten dat juist Israel gesticht is op religieuze gronden. Een aangeharkte volk dat zich baseert op een fabeltje uit klassieke oudheid.

Al Sawt
05-12-17, 15:26
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van DENK voor Nederland? Ik hoor ze alleen maar over Sinterklaas, zwarte pieten, racisme et cetera. Laatst las die Kuzu een sinterklaasgedichtje voor in de kamer.

Weet die Kuzu eigenlijk wel dat Sinterklaas helemaal niet bestaat?

Even verderop in Libië worden zwarte mensen boven een kampvuurtje geroosterd en als vee verhandeld door Kuzu zijn geloofsbroeders las ik in een ander topic. Denk dat Sylvana Simons en Kuzu zich daar beter verkiesbaar kunnen stellen i.p.v. hier in Nederland kinderfeestjes te verzieken.Typisch een reactie van een randdebiel. Namelijk: Een partij/groep criminaliseren en verantwoordelijk stellen voor misdaden die gepleegd zijn door een andere groep in een totaal andere werelddeel met een andere politieke systeem.

Moet ik jou verantwoordelijk houden voor het feit dat die politieke systeem in Libie, afwezigheid schittert?! Want het waren jouw soortgenoten die de Libische autoriteiten hadden vernietigd.

super ick
06-12-17, 06:25
En laten wij niet vergeten dat juist Israel gesticht is op religieuze gronden. Een aangeharkte volk dat zich baseert op een fabeltje uit klassieke oudheid.

Fabeltje?

En toen Mozes tot zijn volk zeide: “O, mijn volk, herinner u God’s gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven.” “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” (Koran, soera 5, vers 20 en 21)

super ick
06-12-17, 06:29
Je kan alles zeggen over Denk. Maar ze vergelijken met racist Wilders, is onzin. Jouw kwalificatie is ingegeven door angst voor onbekenden en een exotisch laagje van een politiek partij. Verdiep je eerst in Denk!

Denk doet pr3cies hetzelfde. Speelt op achterdocht in en kweekt afstand ipv verbinding.

Legt de nadruk op de vreselijke discriminatie die uiteraard niet blanken hier ondergaan. Blanken worden nooit gedis domineerde, getint en tot zwarten discrimineren nooit.
Boezemen allochtonen angst in voor artsen. Zij euthanaseren allochtonen sneller dan blanken.
Jazeker, denk is een eng clubje, een heel eng clubje.

Ik kan nog even verder gaan als je wilt.

Ibrah1234
06-12-17, 08:58
Typisch een reactie van een randdebiel. Namelijk: Een partij/groep criminaliseren en verantwoordelijk stellen voor misdaden die gepleegd zijn door een andere groep in een totaal andere werelddeel met een andere politieke systeem.

Moet ik jou verantwoordelijk houden voor het feit dat die politieke systeem in Libie, afwezigheid schittert?! Want het waren jouw soortgenoten die de Libische autoriteiten hadden vernietigd.

De opstand in Libië was een voortvloeisel van de Arabische lente. Het betrof de volkswil van de Libische bevolking en niet van het westen. De Franse regering greep in vanwege een dreigende humanitaire ramp en de dreiging van vele burgerslachtoffers.

Jij hebt het over mijn 'soortgenoten' maar de Arabische Liga heeft samen met het Verenigd Koninkrijk, de VS en de EU tijdens een topconferentie besloten over te gaan tot militaire actie tegen Khadaffi. Ook landen als Qatar bewaakten het Libische luchtruim.

Je poging eenzijdig de schuld bij het westen neer te leggen doet dan ook wederom geen opgeld.

super ick
06-12-17, 15:24
Ook toen versloeg Israël al die landen die aanvielen.

Maar daar ging het hier niet om die oorlog. Het ging over de bezette gebieden en die werden dus 20 jaar later in een door Israël zelf begonnen oorlog met groot gemak veroverd.

Kortom, je komt dus weer met alternatieve feiten aandragen. Totaal niet ter zake doend geneuzel.

Eric Hammel Six Days in June: How Israel Won the 1967 Arab-Israeli War, 1992 (2001), Charles Scribner's Sons, ISBN 0684193906

super ick
06-12-17, 15:25
Daarom staat ie ook bekend als een ibrahrat. Een rat met smerige streken.

Nee zo staat hij helemaal niet bekend. er is maar 1 prikker die hem zo noemt, en nu jij dat is twee.

Niet zo overdrijven. Beetje langs de zijlijn op de man gaan spelen.

Al Sawt
06-12-17, 16:25
Fabeltje?

En toen Mozes tot zijn volk zeide: “O, mijn volk, herinner u God’s gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven.” “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” (Koran, soera 5, vers 20 en 21)

Toe maar SuperleugenaarDick, die prat gaat op zijn seculiere levensbeschouwing, gebruikt religie om zijn argumenten te bekrachtigen. Hoe noemen we zoiets? Precies; Hypocriet.

p.s. in de Koran staat nergens dat Diaspora had plaatsgevonden. Noch wordt bovenstaande soera ingebracht.

Al Sawt
06-12-17, 16:28
Denk doet pr3cies hetzelfde. Speelt op achterdocht in en kweekt afstand ipv verbinding.

Legt de nadruk op de vreselijke discriminatie die uiteraard niet blanken hier ondergaan. Blanken worden nooit gedis domineerde, getint en tot zwarten discrimineren nooit.
Boezemen allochtonen angst in voor artsen. Zij euthanaseren allochtonen sneller dan blanken.
Jazeker, denk is een eng clubje, een heel eng clubje.

Ik kan nog even verder gaan als je wilt.

Toch stuk minder dan PVV. PVV pleit voor moskee en koran verbod. Criminalisteert en sluit groepen uit. Doet Denk dat?

Eenmans
06-12-17, 16:42
Nee zo staat hij helemaal niet bekend. er is maar 1 prikker die hem zo noemt, en nu jij dat is twee.

De meeste leden op wsdb vinden dat wel. Niemand behalve J-S en Revisor reageren op inbrahrat.


Niet zo overdrijven. Beetje langs de zijlijn op de man gaan spelen

Ik overdrijf echt niet. Iedereen kotst ibrahrat uit. Zal ik een poll openen om het bewijs te leveren?:hihi:

Prima. Ik ga nu actief deelnemen aan dit topic en nvdd.

Eenmans
06-12-17, 16:51
IK heb DENK anders niet minder,minder autochtonen horen roepen noch heb ik denk kunnen betrappen op racisme. Jij stelt dat wel bewijs het dan ook.

Volgens mij staat Kuzu ook niet terecht voor haatzaaien en discriminatie van een bevolkingsgroep. Maar Wilders wel toch? Of wordt Wilders gediscrimineerd door justitie?

Tjah,ik kan wel uren doorgaan om jouw onzin te weerleggen. Feit blijft dat DENK niks strafbaars heeft gedaan en Wilders als leider van racistenpartij pvv wel.

En mede hierom ben jij een SuperDick. IK ben het volledig eens met de titels die jij en ibrahrat zichzelf hebben ´aangeschreven´,er komt weinig zinnigs uit jullie behalve fabeltjes.


Denk doet pr3cies hetzelfde. Speelt op achterdocht in en kweekt afstand ipv verbinding.

Legt de nadruk op de vreselijke discriminatie die uiteraard niet blanken hier ondergaan. Blanken worden nooit gedis domineerde, getint en tot zwarten discrimineren nooit.
Boezemen allochtonen angst in voor artsen. Zij euthanaseren allochtonen sneller dan blanken.
Jazeker, denk is een eng clubje, een heel eng clubje.

Ik kan nog even verder gaan als je wilt.

Zolang Wilders en niet Kuzu terecht staat voor discriminatie en haatzaaien is deze reactie van jou gebakken lucht gemixt met leugens en stemmingmakerij.

knuppeltje
06-12-17, 17:05
Eric Hammel Six Days in June: How Israel Won the 1967 Arab-Israeli War, 1992 (2001), Charles Scribner's Sons, ISBN 0684193906

Ja en?

Al Sawt
06-12-17, 17:46
De opstand in Libië was een voortvloeisel van de Arabische lente. Het betrof de volkswil van de Libische bevolking en niet van het westen. De Franse regering greep in vanwege een dreigende humanitaire ramp en de dreiging van vele burgerslachtoffers.

Jij hebt het over mijn 'soortgenoten' maar de Arabische Liga heeft samen met het Verenigd Koninkrijk, de VS en de EU tijdens een topconferentie besloten over te gaan tot militaire actie tegen Khadaffi. Ook landen als Qatar bewaakten het Libische luchtruim.

Je poging eenzijdig de schuld bij het westen neer te leggen doet dan ook wederom geen opgeld.
Doe eerst feiten onderzoek. Anders begin je weer een modderfiguur te slaan zoals jouw onzin over raketten.

Opstand was inderdaad uitgebroken naar aanleiding van de Arabische lente. Maar verschil dat militaire ingrepen van het Westen verder ging dat VN resolutie.

Ipv het beschermen van bevolking met gepast geweld. Gingen ze over op totale regiem change.
met als gevolg dat een centrale Libische regering niet bestaat en jij samen met jouw trawanten druk maakt over Afrikaanse bootvluchtelingen.

p.s. De Fransen en de Britten konden geen deuk in pakje boter slaan. Het zijn de Amerikanen die met kruisraketten, strategische bommenwerpers, destroyers, sensoren en mid air refeuling een kill chain vormen en de Libische leger uitschakelen.

De Europeanen deden vervolgens alleen tactische bombardementen. Zonder de Yanks waren de Franse en Britse straaljagers gewoon thuis gebleven. Doe aan feiten onderzoek!

Eenmans
07-12-17, 00:38
Die rat had ingelogd maar blijkbaar heeft ie meer tijd nodig om deze reactie van jou van repliek te kunnen dienen,want hij heeft weer uitgelogt. http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/laugh.gif

Hij zal wel weer met een eigen in elkaar geflanste zionistische onderzoekje komen zonder bronnen. :hihi:



Doe eerst feiten onderzoek. Anders begin je weer een modderfiguur te slaan zoals jouw onzin over raketten.

Opstand was inderdaad uitgebroken naar aanleiding van de Arabische lente. Maar verschil dat militaire ingrepen van het Westen verder ging dat VN resolutie.

Ipv het beschermen van bevolking met gepast geweld. Gingen ze over op totale regiem change.
met als gevolg dat een centrale Libische regering niet bestaat en jij samen met jouw trawanten druk maakt over Afrikaanse bootvluchtelingen.

p.s. De Fransen en de Britten konden geen deuk in pakje boter slaan. Het zijn de Amerikanen die met kruisraketten, strategische bommenwerpers, destroyers, sensoren en mid air refeuling een kill chain vormen en de Libische leger uitschakelen.

De Europeanen deden vervolgens alleen tactische bombardementen. Zonder de Yanks waren de Franse en Britse straaljagers gewoon thuis gebleven. Doe aan feiten onderzoek!

Eenmans
07-12-17, 00:53
Nee zo staat hij helemaal niet bekend. er is maar 1 prikker die hem zo noemt, en nu jij dat is twee.

Niet zo overdrijven. Beetje langs de zijlijn op de man gaan spelen.

Doe ik zo mijn best om actief deel te nemen in een discussie en dan geef jij weer niet thuis.

Jouw huisdier ibrahrat heeft heel wat te verduren gekregen. Hij is nu zoek. :(


Veni,vidi,....... ?????

schrijf het maar even op,kan me het laatste woordje niet goed herinneren.

Eenmans
09-12-17, 13:35
En toen was het stil.

super ick
10-12-17, 08:42
Ja en?

Dan ben je een beetje op de hoogte. Dan zou je nooit de huidige militaire staat van het IDF geëxtrapoleerd hebben op 1967.

Israël heeft enig en alleen kunnen winnen door die verrassingsaanval. Niet door overmacht.

knuppeltje
10-12-17, 09:52
Dan ben je een beetje op de hoogte. Dan zou je nooit de huidige militaire staat van het IDF geëxtrapoleerd hebben op 1967.

Israël heeft enig en alleen kunnen winnen door die verrassingsaanval. Niet door overmacht.

:lachu:

Ibrah1234
10-12-17, 15:47
Toe maar SuperleugenaarDick, die prat gaat op zijn seculiere levensbeschouwing, gebruikt religie om zijn argumenten te bekrachtigen. Hoe noemen we zoiets? Precies; Hypocriet.

p.s. in de Koran staat nergens dat Diaspora had plaatsgevonden. Noch wordt bovenstaande soera ingebracht.

Sura 17:104 geeft aan dat de Joden op de Dag van Laatste Oordeel Allah de Joden uit alle windhoeken zal samenbrengen in Israël. Welnu mijnheer Al-Zout, bij terugkeer moet er ook sprake zijn geweest van verspreiding (diaspora).

Bron (http://corpus.quran.com/translation.jsp?chapter=17&verse=104)

knuppeltje
10-12-17, 16:10
Sura 17:104 geeft aan dat de Joden op de Dag van Laatste Oordeel Allah de Joden uit alle windhoeken zal samenbrengen in Israël. Welnu mijnheer Al-Zout, bij terugkeer moet er ook sprake zijn geweest van verspreiding (diaspora).

Bron (http://corpus.quran.com/translation.jsp?chapter=17&verse=104)

Joodse koran zeker?

The Quranic Arabic Corpus - Translation (http://corpus.quran.com/translation.jsp?chapter=17&verse=104)

Eenmans
10-12-17, 17:44
Joodse koran zeker?

The Quranic Arabic Corpus - Translation (http://corpus.quran.com/translation.jsp?chapter=17&verse=104)

:lol: